Orijinalini görmek için tıklayınız : Sıfır otomobilde dikkat edilmesi gereken hususlar
Merhaba arkadaşlar.Benim şahsen bu konu hakkında çok sağlıklı fikirlerim yok.Gerek sitede olsun gerek dışarda olsun farklı düşünceler hakim.Aklımı kurcalayan bir konu var.Kısa vadede almayı düşündüğüm 1.4 77 dynamic gp'mi aldığımda nasıl kullanacağım hakkında sorularım var. Kimi arkadaşlar 10 bin km zorlama ondan sonra motor açılır diyorlar.Kimileri böyle bir olaya gerek yoktur ilk aldığın andan bile dilediğin gibi kullanabilirsin motor zaten sana açılmış olarak gelecek diyorlar.Bu noktada da 2 konu var.Sitede bazı arkadaşlar 1.4 77 lerin gitmediğini idda ediyorlar. Gene bazı arkadaşlarda 190-200 ü çok rahat gördüklerini ve araçlarının gün geçtikce dahada atak hale geliğini , Bunun kullanımla , motor açmayla ilgili olduğunu söylüyorlar.
İşte bu noktada 2. seçenekte belirttiğim arkadaşlar ; yöntemleriniz neler :):) Siz araçlarınızı nasıl o denli açabildiniz.
Umarım derdimi anlatabilmişimdir.Saygılar Sevgiler
Kim olduğunu hatırlayamadım, daha önceden bi arkadaş yazmıştı: 90 - 100 km sabit hızla belli bir süre arabayı sürdükten sonra 3. vitesten başlayarak motoru zorlamak. Ben bunu bir iki kere yapmıştım ve bana yeterli oldu.
Kim olduğunu hatırlayamadım, daha önceden bi arkadaş yazmıştı: 90 - 100 km sabit hızla belli bir süre arabayı sürdükten sonra 3. vitesten başlayarak motoru zorlamak. Ben bunu bir iki kere yapmıştım ve bana yeterli oldu.
doğru bir yaklaşım.
aşağı yukarı bu yapıldığında performansın gözle görülür bir biçimde değiştiğini ve bastığınızda uçtuğunu göreceksiniz. benim araç 14 haziranda 1 yaşına gircek ama 4000 devirde 190 kmyi çok rahat görüyor. çok da acele etme bence.
ağır ağır, sindire sindire çıkart arabanın performansını yukarı ;)
Saraçoğlu
23/05/2007, 16:37
Bu olay benimde dikkatimi çekiyor...Herkez farklı şeyler söylüyor.Peki bu olay dizel araçlar içinde geçerlimi??
Yani dizel arçtata motor açılması söz konusumu??
İkinci elde 25-30 000 km civarı olan bi gp mjet te bi önceki sahibi bu motor açma olarak bahsedilen olan her neyse onu yapmamış ise biz aldığımızda çok mu geç olmuş olur???
doğru bir yaklaşım.
aşağı yukarı bu yapıldığında performansın gözle görülür bir biçimde değiştiğini ve bastığınızda uçtuğunu göreceksiniz. benim araç 14 haziranda 1 yaşına gircek ama 4000 devirde 190 kmyi çok rahat görüyor. çok da acele etme bence.
ağır ağır, sindire sindire çıkart arabanın performansını yukarı ;)
Çok teşekkür ederim bilgi için abicim:) Mesela şu an kullandığım arabam benden önceki sahibi nasıl bir uygulama yapmış bilmiyorum ama fazlasıyla açılmış motor.Dokunduğum anda fırlıyor. 1.vites 40 , 2.vites 80 , 3.vites 110 civarı gidiyor.Daha yukarı viteslerde de dahada çıkar ama ben120 yi pek geçmiyorum sakin kullanıyorum çünkü malum çok stabil değil bizim araçlar üst süratlerde.
Yani demek istediğin gpyi ilk 5 bin km yormadan sakin sakin kullanmak ondan sonra 1-2 defa örneğin otobanda 100 le giderken 3 e çekip motoru bağırtarak yükselmek midir ?(bağırtmaktan kastımız 5 bin 6 bin devir civarımıdır birde)
Birde şunuda belirtim aşırı hız performans meraklısı biri değilim.Bu olaya kafamı takmamın nedenide hani araba açılsın , ayrıca yeri geldiğindede ataklık kazansın diye.
Bu olay benimde dikkatimi çekiyor...Herkez farklı şeyler söylüyor.Peki bu olay dizel araçlar içinde geçerlimi??
Yani dizel arçtata motor açılması söz konusumu??
İkinci elde 25-30 000 km civarı olan bi gp mjet te bi önceki sahibi bu motor açma olarak bahsedilen olan her neyse onu yapmamış ise biz aldığımızda çok mu geç olmuş olur???
bence geç olmaz.
neden geç olsun ki.
adam motoru çok zorlamamış demektir.
bu da motorun çok aşınmamış olma ihtimalini güçlendirir diye düşünüyorum.
Saraçoğlu
23/05/2007, 16:52
bence geç olmaz.
neden geç olsun ki.
adam motoru çok zorlamamış demektir.
bu da motorun çok aşınmamış olma ihtimalini güçlendirir diye düşünüyorum.
hmm yani ""bu motor açılma olayı belli bi km de olur ,, o km geçtikten sonra yapılacak bişe yoktur"" diye bi olay yok
Bu konuyu açmayı bende düşünmüştüm teşekkürler
Çok teşekkür ederim bilgi için abicim:) Mesela şu an kullandığım arabam benden önceki sahibi nasıl bir uygulama yapmış bilmiyorum ama fazlasıyla açılmış motor.Dokunduğum anda fırlıyor. 1.vites 40 , 2.vites 80 , 3.vites 110 civarı gidiyor.Daha yukarı viteslerde de dahada çıkar ama ben120 yi pek geçmiyorum sakin kullanıyorum çünkü malum çok stabil değil bizim araçlar üst süratlerde.
Yani demek istediğin gpyi ilk 5 bin km yormadan sakin sakin kullanmak ondan sonra 1-2 defa örneğin otobanda 100 le giderken 3 e çekip motoru bağırtarak yükselmek midir ?(bağırtmaktan kastımız 5 bin 6 bin devir civarımıdır birde)
Birde şunuda belirtim aşırı hız performans meraklısı biri değilim.Bu olaya kafamı takmamın nedenide hani araba açılsın , ayrıca yeri geldiğindede ataklık kazansın diye.
arabayı yaklaşık 5 bini geçene kadar sakin kullanın.
sonrasında da yaklaşık 1 saat kadar sabit vites ve devirde kullanın.
örneğin 4 viteste 3500 devirde.
sonra vitesi küçültüp mesela 2 vitesten başlayarak 4000 devirde vites değiştirerek yükseltin. ve son viteste 4000-4500 arasına kadar zorlayarak yola devam edin.
bunu bir iki kez yaptığınızda aracın yerinde duramadığını göreceksiniz.
https://forum.grandepuntotr.com/showthread.php?t=415
Bu linkde ve benzerlerinde tartışıldı-- buradaki bilgilendirici olacaktır...
can kardeş ben 105 Hp lik bir araçtan 77 lik puntoya geçerken inan tereddütlerim vardı ama inan hiç pişman değilim. araca 4 kişi bindirip klimayı açarsan fark edersin ama günlük kullanımda sıkıntı yaratmaz. biz araçlara binmek için alıyoruz yarışmak için değil 100km ye ha 12 de çıkmış ha 13 de çok fark etmiyor ivmelenme bence gayet yeterli. max hız olayına gelince ilk aldığımda zorladım 165i geçmedi şimdi 4000Km de 175 i buluyor ama bence 5 vites puntolar için ideal hız 140 üstüne çıkınca çok motor sesi alıyor 95 hp liklerin en iyi yönü 6. vites olması 110 da resmen 6. vitesi istiyor araba ama yok:) dinamik olsunda 77 olsun sorun değil ben aracı alırken bütçem active al diyordu ama kasıp dinamik aldım arada 2 lira fark var ama donanımda bence 4 liralık fark var,çift bölgeli klima deri direksiyon,sis farları,daha kalite koltuk döşemesi ve hepsinden önemlisi Mp3 çalar... bir de ben alırken alaşımlı jantları hediye ettirdim. tavsiye ederim pazarlığı öle yap jant çok değiştiriyor aracın simasını. bu arada yıkanmadan hemen önce arabamın halini gösteren bi resim ekliyorum telefonla çektim kalite bozuk ama idare edin şantiyelerde geze geze araba 2 günde bir bu hale geliyor...
https://img177.imageshack.us/img177/3358/image059qn8.jpg
En "pis" Punto da derece yapar bu Punto yavv...
Misafir2
23/05/2007, 17:08
benım arabama aday ha valla aşk olsun kıvanç sana hıç bışey demeyecem bende pıyasanın hatta forumun en pis aracı benım dıye övünüyordum:)
ya sormayın şantiyenin yolu bozuk park ettiğim yeri itfaiye sulamış çukurlar suyla dolmuş sonra her geçen araba bi ton çamur sıçratmış işin komik kısmı arabanın diğer tarafı pırıl pırıl:) esas siz çıplak gözle görseydiniz silecekleri bile çalıştırmadım tozdan çamurdan tırsıp yıkamacıya kadar sileceksiz gittim:)
Kıvanç, aşmışsın abicim sen! :D
Saraçoğlu
23/05/2007, 17:21
ön kapı açıkmı kalmış , yoksa parça aralıkları bu kadar fazlamı :alala::alala:
can kardeş ben 105 Hp lik bir araçtan 77 lik puntoya geçerken inan tereddütlerim vardı ama inan hiç pişman değilim. araca 4 kişi bindirip klimayı açarsan fark edersin ama günlük kullanımda sıkıntı yaratmaz. biz araçlara binmek için alıyoruz yarışmak için değil 100km ye ha 12 de çıkmış ha 13 de çok fark etmiyor ivmelenme bence gayet yeterli. max hız olayına gelince ilk aldığımda zorladım 165i geçmedi şimdi 4000Km de 175 i buluyor ama bence 5 vites puntolar için ideal hız 140 üstüne çıkınca çok motor sesi alıyor 95 hp liklerin en iyi yönü 6. vites olması 110 da resmen 6. vitesi istiyor araba ama yok:) dinamik olsunda 77 olsun sorun değil ben aracı alırken bütçem active al diyordu ama kasıp dinamik aldım arada 2 lira fark var ama donanımda bence 4 liralık fark var,çift bölgeli klima deri direksiyon,sis farları,daha kalite koltuk döşemesi ve hepsinden önemlisi Mp3 çalar... bir de ben alırken alaşımlı jantları hediye ettirdim. tavsiye ederim pazarlığı öle yap jant çok değiştiriyor aracın simasını. bu arada yıkanmadan hemen önce arabamın halini gösteren bi resim ekliyorum telefonla çektim kalite bozuk ama idare edin şantiyelerde geze geze araba 2 günde bir bu hale geliyor...
https://img177.imageshack.us/img177/3358/image059qn8.jpg
Abicim yorumun için çok saol :) araban çok güzel bi okadarda temiz diyemicem ama :):) Evet motor açma konusnda dediğine kafam yattı.Ve ayrıca performans olarakda beklentilerim senin dediğinle aynı.Mantıklı olanı dynamic almak.bütçe olarak benimki active bile yetmiyor 20 milyara kadar peşin üzeri kredi olacak ama olmuşken dynamic istiyorum.Ve birmot zincirlikuyuylada pazarlığı aynen öyle yapacağım.Aliminyüm 15 leri hediye etsinler artık etmezlersede başka bayi düşünürüm yani ama jantlı alacağım benimde hoşuma gidiyor yakışıyor arabaya
birmot zincirlikuyuda şafak ve kerem bey sana yardımcı olacaktır.
selamlarımı söylersen ve tabi ki foruma üye olduğunu belirtirsen en düşük fiyatı alabilmen için kendilerini paralayacaklarına eminim.
şimdiden hayırlı olsun.
birmot zincirlikuyuda şafak ve kerem bey sana yardımcı olacaktır.
selamlarımı söylersen ve tabi ki foruma üye olduğunu belirtirsen en düşük fiyatı alabilmen için kendilerini paralayacaklarına eminim.
şimdiden hayırlı olsun.
Çok teşekkür ederim ilginden dolayı abicim.Ben test için gittiğimde sanırım aydın beyle görüşmüştük o pazarlığa pek yatkın değildi :) İnşallah almak için gittiğimde selamlarınıda iletirim kendileriylede masaya otururz=)
Arabayı aldıktan sonra 3000 km.' ye kadar hiç zorlamadım.
Şöyle ki;
3000 d/dk.' nın üstüne çıkmadım, hatta 5 we 6 witese hiç atmadım, dolayısıyla 100 km/s. ' in üzerine pek çıkmadım!
Bu iki ay flan sürdü...
Daha sonra bi İstanbul - Antalya yaptım, arabanın kilometresi bir haftada 5500 oldu :)
Yalnız bu uzun yol deneyiminde GP' ya bayağı bi yüklendim we dönüş yolunda TEM' de 200 km/s' ti de gördüm!
Şu anda araç 20000 km.' lerde we performansından çok memnunum.
Ön kapı açık:) ben aracı alırken eski tipomu verdim 10 liraya saydılar üstünü kredi çektim 20 liran varsa dinamikten şaşma derim 77alırken acaba keşke 95 hp lik alsamıydım dermiyim diye düşünmüştüm ama demedim. ama eminimki active alsaydım keşke dinamik alsam derdim(activeci arkadaşlar kızmasın bana sakın:)) aracı alanya gürses otomativden aldım ve ciddi indirimleri oldu indirimnden ziyade kaskoyu jantları ve kredi masrafı olan 300 ytl yi sildiler üstelik bir de indirim yaptılar sağolsunlar...yani bastıracan abi ama ben aracı aldıktan 3 gün sonra 27650 den 26650 ye düştü liste fiyatı o da ayrı :)
Benim şahsi fikrim aracını birkaçbin km boyunca fazla zorlamaman daha sonra ise zaman zaman 6000d/d lara gelerek kullanabilirsin(Kısa sürelerde)Sürekli düşük devirde kullanmazsan performansta herhengi bir kayıp yaşamazsın.Benzini de bildiğin bir istasyondan almalısın sürekli olarak...
ilk 1000 de 3000 d/dk geçme sonrasında bas basabildiğin kadar
keyifli sürüşler
Lordrivendel
24/05/2007, 13:52
Merhabalar;
Araç 5. viteste 110 ile giderken 3. vitese inersem şanzuman yere inmesin? Yani motora zarar vermiyor mu bu uygulama?
Benin araçla ilgili tek sorunum valla şu ana kadar, vites topuzu çok çabuk aşında beyazladı daha 2 ay olmadı alalı ama deri topuzda beyaz beyaz aşınmalar başladı, acaba birmotta koruyucu birşeyler sürerler mi?
bilgiler için çok teşekkürler arkadaşlar
[QUOTE=*C@N*;75882].Dokunduğum anda fırlıyor. 1.vites 40 , 2.vites 80 , 3.vites 110 civarı gidiyor.Daha yukarı viteslerde de dahada çıkar ama ben120 yi pek geçmiyorum sakin kullanıyorum çünkü malum çok stabil değil bizim araçlar üst süratlerde.
QUOTE]
kardeş ne demek bizim araçlar üst süratlerde stabil değil.. eğer aracının lastıklari iyi değil rot ayarı bozulmuş diğer yürüyen aksamları bakıma ihtiyacı varsa tabiki üst hızlarda stabil olmaz... ben aracımı ilk aldığımda.. 190 km hızlarda bu aracın bu kadar stabil kalmasına çok şaşırmıştım.. ama aracım şimdi 15 bin km de geçen 120 den sonra rotasından çıktığını gördüm.. bunun anlamı şudur.. araç 15 bin km de ve rot ayarı gitmiş demektir.. yani 20 bin bakımına kadar bana basma kardeşim basacaksanda benim yürüyen aksamımı rot ayarımı yaptır diyor araç... yaptırmıcaksan 20 bin bakımını bekle diyor gp lerimiz.. ha bu arada GP lerin aerodinamikleri çok iyi.. denge merkezleri iyi hesaplanmış bir araç.. tasarımı ve anotomisi ve yürüyen aksamı yüksek hızlara çıkmaya çok müsait.. iyi bir lastik iyi ve uyumlu bir jant ve yürüyen aksamına yapılmış iyi bir ayar bu araçları 200 km hızda çok rahat kaldırıyor bilesin..
Fiat lar bastıkça açılır.
ilk 1000km zorlamayın.
sonra artık Allah ne verdiyse... :)
Ama abicim konuyu tam okumamıssın yannış anlaşılma olmuş.Ben kendi arabamdan bahsediyorum (1.4 siena) :) Alacağım gp hakkında açtığım bir topicti bu ve sorumda ona yönelikti.Bahsettiğim stabil olmama durumuda gene kendi arabamla ilgili.Gpyle değil :)
Ama abicim konuyu tam okumamıssın yannış anlaşılma olmuş.Ben kendi arabamdan bahsediyorum (1.4 siena) :) Alacağım gp hakkında açtığım bir topicti bu ve sorumda ona yönelikti.Bahsettiğim stabil olmama durumuda gene kendi arabamla ilgili.Gpyle değil :)
sayfaya baktım.. e güzel kardeşim kim bu yazıyı okusa benim anladığım gibi anlar... yazını ilk kısmında belirtmişsin ondan sonrada sanki gp den söz eder gibi konuşmuşsun... e kardeş bir sürü başlık var hepsini okuyup bişeylar yazmak istiyoruz.. ecele edincede böyle oluyor işte ne yapalım.. ))))))) ama yazımı silmicem yazmak için bayağı çaba sarfettim..
de güzel abicim profilime bakarsan ne yazıyor "henüz grande puntosu yok" :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.