Orijinalini görmek için tıklayınız : Walksvagen 1.6 FSI motor hakkında ne düşünüyorsunuz??
smartmavi
27/07/2011, 00:16
Merhaba arkadaşlar, aklımdan Walkswagen Eos almak geçiyor. Gönül ister ki 1.4 tsi alayım ama fiyatları çok yüksek. 1.6 FSI motorlu düşünüyorum.
1.6 FSI ne yakar? lpg ile uyumlu mu? kullananların, deneyimi olanların yorumunu alabilir miyim?
şimdiden teşekkürler!
cemal arslan
27/07/2011, 00:20
sadece şunu diyeceğim....FSI dan uzak dur...FSI ve LPG...aman aman aman..uzak kalsın...alıyorsan...tsi al...122hp de olur ama supercharger olmaz onlarda...o yüzden TSI istiyorsan 140 ve üzeri almaya çalış...
Onur.t-Jet
27/07/2011, 00:31
fsı motorlarda lpg sorunlu takamıyorlar, takılsada benzinle aynı yakıyor. ama herzaman wolkswagen motorları sorunsuzdur 10 senedir aynı 1.6 102beygirlik motorları bile kullanıyolardı 2010passatlarda
speedy_16
27/07/2011, 00:33
fsı ya lpg hala iyi şekilde takılamıyor benzinliler için yakıt seviyesi iyi ama tsi daha az yakıo dikkatli kullnımda ve tsi lpg uygulaması sağlıklı bi şekilde yapılamya başlandı ama fsı için hala yok die biliyorum tsi alırsan 140 lık tavsiye ederim motor açısından 140 - 150- 160- 170 - 180 hepsi aynı yazılım farkı war
golf 140 tsi piyasası 33-36 arası takılıyor eosları tam bilmiyorum tabi
tsi her ne kadar en az yakan benzinli ve sınıfının en performanslı araçlarından biride olsa dizelden sonra size fazla gelir kanısındayım
smartmavi
27/07/2011, 00:36
valla ben de çok kararsızım. FSI 115 bg. o kadar mı kötü?
fsı motorlarda lpg sorunlu takamıyorlar, takılsada benzinle aynı yakıyor.
+1
biraz daha kasıp rcz alın :D
ultraslan33
27/07/2011, 01:08
tercihinize saygım var ama kanımca eos karaktersiz bi araç...yani golfün biraz büyümüş spor hava katılmak istenmiş ama gene de itici olmaktan öteye gidememiş bi araç gibi duuruyor...mesela m3 öle değil...herkes saygı duyar...felsefesi ve ruhu olan bi araç ama eos biraz hormonlu golf gibi...bunlar sadece dış görünüşle ilgili görüşlerim..wolksvagen teknolojiyi güzel kullanan bi firma..başınızı ağrıtmaz emin olun:)
speedy_16
27/07/2011, 01:25
valla ben de çok kararsızım. FSI 115 bg. o kadar mı kötü?
FSI motor kötü demedikki benzinli kullnımda çoğu 1,6 araçtan az bile yakar performansı her atmosferik 16V araçta olduğu gibi üst devirler canlı alt devirler cansız sadece şuan lpg olmuyor ve olanlarda sorunlu oluyor lpg liside %15 20 gibi tasaruf sağlıo çnkü direkt enjesyonlu olduğu için enjektörleri soğutma amaçlı benzinde kullnıo ara sıra yani lpg benzin karışık yakıo %15 20 içinde bu srunlu lpg bu motora lpg takılmaz
gidin tsi alın kesin kararlıysanız hiç deilse piyasası daha hızlı ve artık lpgde sorunsuz takılıo onlara
smartmavi
27/07/2011, 01:40
saolun arkadaşlar, bi değerlendirelim bakalım...
smartmavi
27/07/2011, 12:23
tamam LPG'yi geçelim. Bu EOS sizce ne yakar benzinde? Araba 1450 kilo.
1.6 FSI ne kadar ekonomik?? Bu motoru golf'ten tanıyan bilen var mı aramızda arkadaşlar??
Mugen_punto
27/07/2011, 12:54
2006 model golf fsi comfortline tiptr. kullandım 5 sene. çok kaliteli güvenli olabilir ama ocağıma incir ağacı dikti :) 1 ay kadar önce satıp punto evo 1.3 mjet aldım. şimdi dünya varmış diyorum..
fsi'lara garantili lpg montajı var şu anda. benim çalıştığım yerde montaj yapılıyor kitleri özel italyadan geliyor ve 100bin km veya 2yıl garantiyi firma veriyor ama fiyatı normal kitlere göre biraz tuzlu :)
speedy_16
27/07/2011, 14:25
fsi'lara garantili lpg montajı var şu anda. benim çalıştığım yerde montaj yapılıyor kitleri özel italyadan geliyor ve 100bin km veya 2yıl garantiyi firma veriyor ama fiyatı normal kitlere göre biraz tuzlu :)
hangi firma montaj yapmaya başladıki?
smartmavi
27/07/2011, 14:28
fsi'lara garantili lpg montajı var şu anda. benim çalıştığım yerde montaj yapılıyor kitleri özel italyadan geliyor ve 100bin km veya 2yıl garantiyi firma veriyor ama fiyatı normal kitlere göre biraz tuzlu :)
ne marka ve kaça patlıyor? biraz daha detay lütfen-teşekkürler!
speedy_16
27/07/2011, 14:28
tamam LPG'yi geçelim. Bu EOS sizce ne yakar benzinde? Araba 1450 kilo.
1.6 FSI ne kadar ekonomik?? Bu motoru golf'ten tanıyan bilen var mı aramızda arkadaşlar??
golften 200 kg falan daha ağır şu benzin fiyatlarıyla pek ekenomik olmaz
sakin kullnımda golf sehir dışı 5-6 lt sehir içi 7-9 lt tüektiyo +1 lt ağır olduğu için tüketir heralde
Walkswagen yerine Volkswagen yazarsak daha doğru olur
Tsi motor Fsi motorun turbo kullanılan versiyonudur Hatta birçok yerde tsi motora tfsi da denir Bu bakımdan tsi motoru fsi dan çok farklı, çok yeni, çok daha iyi diye veya tam tersi olarak fsi da çok kötü, çok eski diye tanımlamak çok doğru değil
Türkiye de biliyorsunuz hemen hemen her konuda kullanıcılar bir konu hakkında bilgileri birbirlerinden kulaktan duyma yöntemiyle öğrenirler Kullananlar kullanmayanlardan daha çok bilgiye ve yorum yeteneğine sahiptirler Bunlardan bazıları birçok marka model için "şu motor şu arabayı kaldırmıyor, şu araba çok yakar bu araba az yakar, vw için ise Fsi motorlar çok kötüdür tsi lar iyidir, 1,6 102 bg 8v kötüdür çünkü 8 v dir 1,6 105 bg 16v iyidir çünkü 16v dir Oysa vw yi vw yapan motor ve hala 2011 golf lerde kullanılan motor sorunsuzluğu ile bilinen 1,6 102 bg 8v motordur 16 v motorlar ise 2002-2005 yılları arasında kullanıldı ve bir daha tercih edilmedi Fsi motorlarda ise bazı arızalar görüldü ve bütün fsi lar kötülendi Şu anda 7 ileri dsg lerde binlerce arabanın içerisinden 1 tanesi arızalı çıktı ve bütün dsg ler kötülendi Bu konularda olumsuz görüş gösterenlerde genellikle kullananlar değil kulaktan dolma yorumcular Her marka her modelde her motorda her vites türünde belli olumsuzluklar ve arızalar olabilir Bu arıza ve olumsuzluklar tamamında olacak diye birşey yok Olumsuz görüş veya arıza olmayan marka model yokki Şikayet sitelerine göz atın mercedes bmw audi vb bütün markalarda birçok görüş mevcut
Ben bu tip görüşlerin çoğunun kulaktan dolma olduğuna inanıyor hangi aracı ve motor tipini alırsanız alın memnun tarafları ve memnun olmayan tarafları olduğuna inanıyorum Okulumuzda 2 arkadaşımda birisi 2006 diğeri 2007 1,6 fsi golf var Yıllardır kullanırlar ve 15.000 km bakımlarında başka masraf etmediler
muratx41
27/07/2011, 18:09
Walkswagen yerine Volkswagen yazarsak daha doğru olur
Tsi motor Fsi motorun turbo kullanılan versiyonudur Hatta birçok yerde tsi motora tfsi da denir Bu bakımdan tsi motoru fsi dan çok farklı, çok yeni, çok daha iyi diye veya tam tersi olarak fsi da çok kötü, çok eski diye tanımlamak çok doğru değil
Türkiye de biliyorsunuz hemen hemen her konuda kullanıcılar bir konu hakkında bilgileri birbirlerinden kulaktan duyma yöntemiyle öğrenirler Kullananlar kullanmayanlardan daha çok bilgiye ve yorum yeteneğine sahiptirler Bunlardan bazıları birçok marka model için "şu motor şu arabayı kaldırmıyor, şu araba çok yakar bu araba az yakar, vw için ise Fsi motorlar çok kötüdür tsi lar iyidir, 1,6 102 bg 8v kötüdür çünkü 8 v dir 1,6 105 bg 16v iyidir çünkü 16v dir Oysa vw yi vw yapan motor ve hala 2011 golf lerde kullanılan motor sorunsuzluğu ile bilinen 1,6 102 bg 8v motordur 16 v motorlar ise 2002-2005 yılları arasında kullanıldı ve bir daha tercih edilmedi Fsi motorlarda ise bazı arızalar görüldü ve bütün fsi lar kötülendi Şu anda 7 ileri dsg lerde binlerce arabanın içerisinden 1 tanesi arızalı çıktı ve bütün dsg ler kötülendi Bu konularda olumsuz görüş gösterenlerde genellikle kullananlar değil kulaktan dolma yorumcular Her marka her modelde her motorda her vites türünde belli olumsuzluklar ve arızalar olabilir Bu arıza ve olumsuzluklar tamamında olacak diye birşey yok Olumsuz görüş veya arıza olmayan marka model yokki Şikayet sitelerine göz atın mercedes bmw audi vb bütün markalarda birçok görüş mevcut
Ben bu tip görüşlerin çoğunun kulaktan dolma olduğuna inanıyor hangi aracı ve motor tipini alırsanız alın memnun tarafları ve memnun olmayan tarafları olduğuna inanıyorum Okulumuzda 2 arkadaşımda birisi 2006 diğeri 2007 1,6 fsi golf var Yıllardır kullanırlar ve 15.000 km bakımlarında başka masraf etmediler
aynen katılıyorum arkadaşa araca binmeyen insanlar sagdan soldan duydukları göre aracı kötülüyorlar araç hakkında zerre kadar bilgileri yok her markanın kötü araçları var ama siz ihityacınız neyi gerektiriyorsa onu alın memnun kalırsınız
Mugen_punto
27/07/2011, 18:14
Aynen katılıyorum 5 yıl kullandım sadece yakıt sarfiyatı ve servis parça maliyetleri yüzünden satmak zorunda kalmıştım.. en son geçtiğimiz nisan ayında servise götürmüştüm 2006 model ve 52 binde triger zinciri kasnağı değişti yağ,filtreler klimanın polen filtresi şusu busu derken 860 tl servis ücreti ödedim ve o son oldu sonrasında sattım. golf gerçekten çok kaliteli sağlam bir araç ama türkiye şartlarında mali konudan beni aştığı için satmak zorunda kaldım...
Tahsin bey merhaba
Bizde arkadaşımın 2006 59.000 km deki golf 1,6 fsi aracını doğuşta bakıma soktuk Triger değişimi normal bakım 2 küçük arızası carbon clean ile 810 tl ödedi Carbon clean istemezseniz 690 tl dediler Babamın 2005 benzinli clio aracı var Triger bakımı ve normal bakımı için yetkili servis 925 tl talep etti
Aynı bakım (triger değişimi ve bakım) punto da bir arkadaş (bankaci61) 4 ay önce şöyle bir mesaj atmış
"benzinli aracıma triger değişimi için zincirlikuyu birmottan aldığım fiyat : 600 Tl civarı. şaka yaptınız sanırım dedim telefonu kapattım"
Asıl beni şaşırtan ise clio symbol triger değişimi vw golf triger değişiminden 235 tl daha fazla tutuyor
Vw bakım maliyeti fazla olabilir ama çok fazla da değil gibi geldi bana
Mugen_punto
27/07/2011, 21:07
Ozay bey,
Tabii ki doğru diyorsunuz ama benzinli olmasıda bi yönde etkili oldu.. Ben 5 yıl kullandım aracın tabiki suçu yok türkiyede maalesef benzin fiyatları yüksek olduğu sürece ben benzinli araç düşünmem..
Doğru düşünüyorsunuz Bende benzin+lpg kullanıyorum Benzin resmen soygun
speedy_16
27/07/2011, 22:07
Walkswagen yerine Volkswagen yazarsak daha doğru olur
Tsi motor Fsi motorun turbo kullanılan versiyonudur Hatta birçok yerde tsi motora tfsi da denir Bu bakımdan tsi motoru fsi dan çok farklı, çok yeni, çok daha iyi diye veya tam tersi olarak fsi da çok kötü, çok eski diye tanımlamak çok doğru değil
Türkiye de biliyorsunuz hemen hemen her konuda kullanıcılar bir konu hakkında bilgileri birbirlerinden kulaktan duyma yöntemiyle öğrenirler Kullananlar kullanmayanlardan daha çok bilgiye ve yorum yeteneğine sahiptirler Bunlardan bazıları birçok marka model için "şu motor şu arabayı kaldırmıyor, şu araba çok yakar bu araba az yakar, vw için ise Fsi motorlar çok kötüdür tsi lar iyidir, 1,6 102 bg 8v kötüdür çünkü 8 v dir 1,6 105 bg 16v iyidir çünkü 16v dir Oysa vw yi vw yapan motor ve hala 2011 golf lerde kullanılan motor sorunsuzluğu ile bilinen 1,6 102 bg 8v motordur 16 v motorlar ise 2002-2005 yılları arasında kullanıldı ve bir daha tercih edilmedi Fsi motorlarda ise bazı arızalar görüldü ve bütün fsi lar kötülendi Şu anda 7 ileri dsg lerde binlerce arabanın içerisinden 1 tanesi arızalı çıktı ve bütün dsg ler kötülendi Bu konularda olumsuz görüş gösterenlerde genellikle kullananlar değil kulaktan dolma yorumcular Her marka her modelde her motorda her vites türünde belli olumsuzluklar ve arızalar olabilir Bu arıza ve olumsuzluklar tamamında olacak diye birşey yok Olumsuz görüş veya arıza olmayan marka model yokki Şikayet sitelerine göz atın mercedes bmw audi vb bütün markalarda birçok görüş mevcut
Ben bu tip görüşlerin çoğunun kulaktan dolma olduğuna inanıyor hangi aracı ve motor tipini alırsanız alın memnun tarafları ve memnun olmayan tarafları olduğuna inanıyorum Okulumuzda 2 arkadaşımda birisi 2006 diğeri 2007 1,6 fsi golf var Yıllardır kullanırlar ve 15.000 km bakımlarında başka masraf etmediler
+10000
ama ufak bi düzeltme fsı la tsi benzer motorlar ama 122 lik tsi tfsi die geçio 140 170 vs tsi die geçiyor bu motor biraz daha farklı
smartmavi
27/07/2011, 22:33
Ben cabrio kullanmadan ölmek istemiyorum arkadslar :) bu arada yorumlar icin gercekten cok tesekkurler!
1.6 fsi demek Istanbul da 10litreyi gozden cikarmak gerek sanirim. Bir de benim istedigim Eos 1.6 Fsi 115 bg denmis. Dogru mudur yoksa 102 mi?
FSI:Fuel Stratified Injection (direkt benzin enjeksiyonu)
Bu motorda, yakıt standart motordaki gibi manifolda değil, yanma odasına püskürtülüyor. enjektörlerin basıncı, modern dizel motorlarda (bkz: tdi) olduğu gibi tek bir depoda (bkz: common rail) biriktiriliyor. manifolda püskürtme yapılan sistemlerde enjeksiyon basıncı 4 bar seviyelerindeyken, fsi'de bu rakam 10 bar seviyelerine ulaşıyor. her emme manifoldunda bulunan ve tumble adı verilen hareketli levhalar, manifoldun içinden silindirlere doğru ilerleyen havaya sarmal bir hareket veriyor. piston kafasının dalgayı andıran özel formu sayesinde ateşlenmeye hazır hava - yakıt karışımı bujinin yakın çevresinde toplanabiliyor. tüm bunların asıl amacı, düşük yakıt tüketimi.
TFSI:Turbo Fuel Stratified Injection.(Turbo beslemeli direkt benzin enjeksiyonlu motor.)
Yeni nesil motorda yakıt, talebe bağlı olarak kontrol edilen yüksek basınçlı bir pompa ile sağlanan bir ortak yakıt sistemi yoluyla püskürtülüyor. Emme supaplarının arasında yer alan bir enjektörle yakıt doğrudan yanma odasına milisaniyelik hassasiyetle ve 110 bara varan basınçla püskürtülüyor. Yakıt/hava karışımı yanma odasında bütünüyle homojen bir şekilde dağıtılıyor. Bu da TFSI motoru diğer motorlardan ayıran ve bütün motor devirlerinde yüksek performans sağlayan en önemli özelliği oluyor.
Düşük sürtünmeli supap iteceklerine sahip silindir başlıkları, atmosferik beslemeli FSI motorlara göre daha fazla hava akışı sağlayan değiştirilmiş bir emme manifoldu şekline sahip. Bu da hem daha yumuşak çalışma hem de daha iyi vuruntu direnci ve verimlilik sağlıyor. Bu sayede turbo motor 10.5:1'lik sıkıştırma oranına ulaşıyor. Böylelikle hem atmosferik beslemeli hem de konvansiyonel turbo motorlara göre termodinamik verimliliğin arttırılmasında önemli bir rol oynuyor.
Motor bloğu GG 25 gri dökme demirden üretiliyor; bu madde hem yüksek basınca dayanıklılık hem de mükemmel ses özellikleri sağlıyor. Kütlesi dengelenmiş bir aktarım sistemi ses özelliklerini daha da geliştiriyor. Krank milinin iki katı hızda dönen iki dengeleyici şaft da motorun sakinlik özelliğini telafi ediyor. Motor gücü krank mili tarafından üçgen bir zincirler aktarılıyor; bu zincir hem yağ pompasını hem de dengeleyici şaftları hareket ettiriyor. Bu önlemler sonucunda dört silindirli turbo beslemeli bir motor için çok iyi titreşim özellikleri elde edilebiliyor.
Maksimum tork değeri olan 280 Nm, 1800 d/d ile 5000 d/d arasında elde edilebiliyor. Bu son derece geniş tork eğrisi, bir yandan çok az vites değiştirerek düşük yakıt tüketimiyle kullanmayı, bir yandan da güçlü bir hızlanma ve anında güç elde etmek için çok hafif bir gaz pedalı hareketinin yeterli olmasını sağlıyor.
TSI: üift şarjlı (turbo ve supercharger) direkt enjeksiyonlu motor.
140 hp. gücündeki TSI motor 1500 - 4000 devir arasında 220 Nm. tork üretirken, 170 hp. seçeneğinin ürettiği güç 1750 - 4500 devir aralığında 240 Nm.'dir. Her iki motor seçeneğinde de maksimum tork değerinin geniş olması sayesinde dinamik sürüş için hızlanırken vites değiştirmeye gerek duyulmuyor olması sürüş keyfinin kesintisiz olarak yaşanmasını sağlar.
Diğer motor seçenekleri ile karşılaştırıldığında 1.4 litrelik TSI motorda oluşan yüksek basınç ve sıcaklık nedeniyle dayanıklılığı maksimum düzeye taşımak adına bazı ilave korumalar geliştirilmiştir. ürneğin yüksek yanma ısısı ve basınca karşı silindir bloğu grafit lamelli gri dökme demir ile imal edilerek dayanıklılık artırılmış, soğutma sistemi geliştirilmiş ve triger kayışı yerine metal zincir kullanılmıştır.
TSI, tüm devirlerde etkili ve aynı zamanda yakıt tasarrufu da sağlayacak mükemmel bir kombinasyonu ifade etmektedir. Alt devirlerde kompresörle kontrolü ele alan ve daha sonra turboşarjla etkili olan bir yükleme tertibatının birleşimi olan ve başka örneği bulunmayan yüksek bir mühendislik harikasıdır.
not:alıntıdır
Ben cabrio kullanmadan ölmek istemiyorum arkadslar :) bu arada yorumlar icin gercekten cok tesekkurler!
1.6 fsi demek Istanbul da 10litreyi gozden cikarmak gerek sanirim. Bir de benim istedigim Eos 1.6 Fsi 115 bg denmis. Dogru mudur yoksa 102 mi?
1,6 fsi 115 bg doğru
102 bg olan 1,6 mpi motor diye geçiyor
Şehiriçi yakıt tüketimi konusunda diğer markaların motorlarından daha fazla yakmayacağından hatta daha da az yakacağından emin olabilirsiniz Bir akrabam 4x4 1,4 tsi 150 bg tiguan ile şehiriçinde maksimum 10 yakıyor Ayrıca şehiriçi denilen kullanımda 10 dan aşağısı biraz zor Bazı arkadaşlar 6-7 gibi rakamlar yazıyorlar ama şehiriçi değil çoğunlukla çevre yollarını ve trafiği az yolları kullanıyorlar Gerçek anlamda şehiriçi kullanan benzinli arabalar 10 dan çok aşağılarını yakmaz
smartmavi
28/07/2011, 00:28
Supersiniz, tesekkurler!
fsi için landirenzo'nun kitleri mevcut motor no'ya göre olup olmayacağını anlıyorlar google'dan fsi lpg diye aratırsanız karşınıza çıkacaktır zaten. bildiğim kadarıyla fiyatı 2600tl ydi.
motor no;
- 1.6 FSİ BLF MOTOR ARAÇLAR
- 1.4 TSİ CAV-CAX-CAXA-BWA MOTORLAR
- 2.0 TSİ BWA MOTORLAR
için lpg montajı yapılmaktadır.
speedy_16
28/07/2011, 03:12
1,6 fsi 115 bg doğru
102 bg olan 1,6 mpi motor diye geçiyor
Şehiriçi yakıt tüketimi konusunda diğer markaların motorlarından daha fazla yakmayacağından hatta daha da az yakacağından emin olabilirsiniz Bir akrabam 4x4 1,4 tsi 150 bg tiguan ile şehiriçinde maksimum 10 yakıyor Ayrıca şehiriçi denilen kullanımda 10 dan aşağısı biraz zor Bazı arkadaşlar 6-7 gibi rakamlar yazıyorlar ama şehiriçi değil çoğunlukla çevre yollarını ve trafiği az yolları kullanıyorlar Gerçek anlamda şehiriçi kullanan benzinli arabalar 10 dan çok aşağılarını yakmaz
ben bursanın gemlik ilçesinden sehir içi nde tsi 140 golf kullnıyorum sadece gemlik içinde kullndğımda 1-2-3. vites kullnımında (daha üstüne çıkamıyosun ) genelde 2-3 vites kullanıyorum duraklama çok yok ggenelde sabit hızla gidiyorum(ortalama hız 30-40) 1500 - 2000 d/dk arası kullnıyorum sabit hızla giderken ortalama yakıt 6,5-7 arası oluo ama motor ısınmadan kısa mesafede ve biraz agrasif kullnımıda hızlan yavaşla şeklinde kullnınca 9-10 oluo aynı yolda ama ısınınca sabit hızla kullnınca 6,5 -7 lt ye kadar düşürebildim
fsi için landirenzo'nun kitleri mevcut motor no'ya göre olup olmayacağını anlıyorlar google'dan fsi lpg diye aratırsanız karşınıza çıkacaktır zaten. bildiğim kadarıyla fiyatı 2600tl ydi.
motor no;
- 1.6 FSİ BLF MOTOR ARAÇLAR
- 1.4 TSİ CAV-CAX-CAXA-BWA MOTORLAR
- 2.0 TSİ BWA MOTORLAR
için lpg montajı yapılmaktadır.
vialle sisteminde mi bahsediyosunuz tsi için vardı benzin enjektörlerini kullnarak lpgyi sıvışatırıp gönderiyo extra lpg enjektörü vs kullnılmıo %100 lpg kullanılıo ?
Tahsin bey merhaba
Bizde arkadaşımın 2006 59.000 km deki golf 1,6 fsi aracını doğuşta bakıma soktuk Triger değişimi normal bakım 2 küçük arızası carbon clean ile 810 tl ödedi Carbon clean istemezseniz 690 tl dediler Babamın 2005 benzinli clio aracı var Triger bakımı ve normal bakımı için yetkili servis 925 tl talep etti
Aynı bakım (triger değişimi ve bakım) punto da bir arkadaş (bankaci61) 4 ay önce şöyle bir mesaj atmış
"benzinli aracıma triger değişimi için zincirlikuyu birmottan aldığım fiyat : 600 Tl civarı. şaka yaptınız sanırım dedim telefonu kapattım"
Asıl beni şaşırtan ise clio symbol triger değişimi vw golf triger değişiminden 235 tl daha fazla tutuyor
Vw bakım maliyeti fazla olabilir ama çok fazla da değil gibi geldi bana
Tamamiyle katılıyorum. Ben de geçtiğimiz aylarda aldığım Megane'ımı 60 bin olduğu için bakıma soktum geçen ay. Triger değişecek dediler 60 bin olduğu için. Triger değişimi ve 60 bin bakıma 860 TL verdim ki bu indirimli fiyattı. Normal şartlarda 1100 TL falan dediler. Böyle baktığımızda VW'nin bakımı normal gözüküyor. Ama bazı parçaları aşırı pahalı. Herkesin konuştuğu DSG buna örnek verilebilir. Yoksa normal bakımının burada gördüğüm fiyatlara bakarak konuşmak gerekirse çok da fazla olmadığı açık.
Fsi motora kötü demek doğru olmaz tabi ama zamanında lanse edildiği gibi yüksek performans ve düşük yakıt tüketim kriterlerine ulaşamadığı için kötülenmekte hep.Geliştirilme amacı yüksek performans ve düşük tüketimdi (1.6 8v ile karşılaştırılarak) ama uygulamada ne düşük tüketim ne de performans farkı elde edildi.Hatta VW Fanatiği birçok dergi bile motoru övememişti.Sonrasında da aynı teknolojiye (1.4) turbo uygulanarak günümüzün başarılı Tsi leri üretildi..,
Benim tercihim tsi ya da eğer varsa 1.6 8v 102 bg lik versiyon olurdu...
"vialle sisteminde mi bahsediyosunuz tsi için vardı benzin enjektörlerini kullnarak lpgyi sıvışatırıp gönderiyo extra lpg enjektörü vs kullnılmıo %100 lpg kullanılıo ?"
Zannedersem vialle değil Çünkü vialle sadece sözde kaldı Yaptırdım diyene rastlamadım Fiyatı da 3200 tl idi
Başka bir forumda bir arkadaş 2010 1,4 tsi 122 bg aracına landirenzo taktırdı Nakit 2100 tl ödedi Sistem ilk çalıştırmada ve 0,8 rolantinin altında benzin diğer durumlarda lpg ile çalışıyor Kullanan arkadaş taktıralı 3 ay a yaklaştı ve çok memnun
Mugen_punto
28/07/2011, 12:41
Bende aracı satmadan önce araştırmıştım LPDİ diye bir sistem vardı hollanda firması yanılmıyorsam odamı yalan oldu acaba ?
speedy_16
28/07/2011, 13:48
"vialle sisteminde mi bahsediyosunuz tsi için vardı benzin enjektörlerini kullnarak lpgyi sıvışatırıp gönderiyo extra lpg enjektörü vs kullnılmıo %100 lpg kullanılıo ?"
Zannedersem vialle değil Çünkü vialle sadece sözde kaldı Yaptırdım diyene rastlamadım Fiyatı da 3200 tl idi
Başka bir forumda bir arkadaş 2010 1,4 tsi 122 bg aracına landirenzo taktırdı Nakit 2100 tl ödedi Sistem ilk çalıştırmada ve 0,8 rolantinin altında benzin diğer durumlarda lpg ile çalışıyor Kullanan arkadaş taktıralı 3 ay a yaklaştı ve çok memnun
örnek olarak 1 2 tsi uygulama yapılmış fotoları çekilmişti sonra fiyatı nedeniyle herkez yanaşamadı fiyatı düşük olsa herkez yaptırırdım dio
Bende aracı satmadan önce araştırmıştım LPDİ diye bir sistem vardı hollanda firması yanılmıyorsam odamı yalan oldu acaba ?
tsi dışında baya çok araca uygulama yapılmış 1,8 lancer vs..... ve kullanıcıya sorduğumda performansta herhangi bi düşme olmadı simit tükle lt yi hatırlamıyorum 400 küsür km gidiyorum hatta bazıları bunun performansımı arttı die sölüyolardı bana falan diodu
gptsport
28/07/2011, 17:03
bnde fsi lpgli golf vardı lpgden hiç sıkıntı cekmedim ancak sehir içinde tasarrufu unut 10 kuruş ancak düşüyor ama sehir dışıda normal lpgden az yakıyor sunuda bil masraflı bi motordur hep parmak bobinlerim arıza yapıyordu lpgden oncede sonrada ben bu devirde tavsiye etmem bitti artk fsiler 1.6 sr 102 bg al pederde var bizim jetta 2005 model 273 bin kmde suan alındıgı gunden beri gazlı bi kere tık demedi makina fsi tavsiye etmem benzinlisi bile arıza yapıyor
Mugen_punto
28/07/2011, 17:20
Yine en iyisi multijet desenize :) 400-500 bin km daha motor kapağı açmamış taksiciler duymuştum:) Zaten bu fiatı tercih etmemin en büyük sebeplerindendir. yoksa aynı sınıfta çok rakipleri var. Misal honda nın jazz.. benzinli olmasından dolayı kaybediyor. yoksa bizim punto evolardan daha lüks...
vialle sisteminde mi bahsediyosunuz tsi için vardı benzin enjektörlerini kullnarak lpgyi sıvışatırıp gönderiyo extra lpg enjektörü vs kullnılmıo %100 lpg kullanılıo ?
hayır dediğim sistemde sıcaklık sensörleri var ısınma meydana geldiği zaman benzine geçiyor.
speedy_16
29/07/2011, 02:21
hayır dediğim sistemde sıcaklık sensörleri var ısınma meydana geldiği zaman benzine geçiyor.
o zaman hala tsi lar için en iyi sistem vialle diebiliriz
1,6 fsi 115 bg doğru
102 bg olan 1,6 mpi motor diye geçiyor
Şehiriçi yakıt tüketimi konusunda diğer markaların motorlarından daha fazla yakmayacağından hatta daha da az yakacağından emin olabilirsiniz Bir akrabam 4x4 1,4 tsi 150 bg tiguan ile şehiriçinde maksimum 10 yakıyor Ayrıca şehiriçi denilen kullanımda 10 dan aşağısı biraz zor Bazı arkadaşlar 6-7 gibi rakamlar yazıyorlar ama şehiriçi değil çoğunlukla çevre yollarını ve trafiği az yolları kullanıyorlar Gerçek anlamda şehiriçi kullanan benzinli arabalar 10 dan çok aşağılarını yakmaz
Neden öyle diyorsunuz. Yakan araçlar var. Benim aracım hemde :)
Auris 1.6 132 PS manuel vites aracım İstanbul şehir içinde ( Genelde beylikdüzü - şirinevler arası bir trafik ) 7 lt - 7.3 lt arası bir yakıt harcıyordu. Bu rakam şimdi LPG ile 8.5 lt
FSI konusuna gelirsek bu devirde benzinli araç alacaksanız mutlaka LPG uyumlu olmasına dikkat etmelisiniz. Neden derseniz yarın öbürgün taktırma olasılığınız % 60 ve %70 civarında olacaktır. Bu motorlar için hala denemeler var ama bence bu riske değmez. Olsada baya pahalı olacaktır.
8v 1.6 hitler motoru lakaplı VW motorunu kullanmadım ama kullanıpta performansı yetmiyor diyen çok adam gördüm. Ayrıca o motorda şehir içi 10 lt altına düşmez kolay kolay.
TSI motor bastınmı gidiyor ama benzinide içiyor arkadaş. Ama arabayı hafta sonları kullanıyorum zevkime göre diyorsanız zaten düşünmenize pek gerek yok. TSI,FSI v.s alın gitsin.
1,6 102 8v hitler motorlu lpg li golf6 aracımla geçen hafta uzun yol denemem oldu Yola çıkar çıkmaz 110km/saat hıza sabitledim 402 km sonra lpg aldım Km de 0,16 tl yaktı Yanlız ben ankaradan lpg yi 2,10 tl dan alıyorum yakıt ölçümümü yaptığım sertavul dan ise 2,32 tl dan aldım
Tsi ve fsi ların daha performanslı olduğunu biliyorum ama lpg siz araca binmediğim ve hem lpg dönüşümü hemde motor sorunsuzluğu olarak en doğru seçimin 1,6 102 olduğunu düşündüğüm için bu motoru tercih ettim Tsi ve fsi için lpg dönüşümü yapıldığı konusu bence hala çok oturmuş bir konu değil Çevremde bu tür araçlara lpg dönüşümü yaptıran hiç kimse yok Ancak forumlarda 1-2 kişi var Bu işin hala zaman ihtiyacı olduğunu düşünüyorum
Yakıt işinde en önemli hususun sürüş karakteri olduğunu düşünüyorum Aynı araçla 2 farklı sürüş karakteri arasında ciddi yakıt farkı oluşuyor Hatta sürüş karakteri bir araç için olumlu veya olumsuz görüşte oluşturabiliyor Ben aracımın performansını gayet yeterli buluyorum Tabi ki 122 bg veya 140 bg gibi değil ama benim ihtiyacım ne onu bilmek gerekiyor İhtiyacınızın 2,0 180 bg bir araba olduğunu düşünüyorsanız veya karşılaştırmayı bu araçla yaparsanız 122 bg tsi da çok az gelecektir Ben şehiriçinde 70km/saat şehir dışında ise 110km/saati geçmeyen bir insanım İlk kalkıştaki serilikten söz edersekte daha önceki aracım 1,3 multijet beni tatmin ediyordu Benim araçtan beklentim şöyle Dışarıdan bakınca gözüme hoş gözüksün, içine oturduğumda beni mutlu etsin, az yaksın ve en son olarak performans
1,4 tsi veya 1,6 fsi benzinli kullanımda beni üzeceği lpg işinin de oturmadığı için performanslı olsa bile benim için hiçbir anlam taşımıyor Ama şu andaki lpg dönüşümü gibi tsi larada rahatlıkla sorunsuz dönüşüm yapılırsa tabi ki tsi tercih ederim
smartmavi
29/07/2011, 12:25
bnde fsi lpgli golf vardı lpgden hiç sıkıntı cekmedim ancak sehir içinde tasarrufu unut 10 kuruş ancak düşüyor ama sehir dışıda normal lpgden az yakıyor sunuda bil masraflı bi motordur hep parmak bobinlerim arıza yapıyordu lpgden oncede sonrada ben bu devirde tavsiye etmem bitti artk fsiler 1.6 sr 102 bg al pederde var bizim jetta 2005 model 273 bin kmde suan alındıgı gunden beri gazlı bi kere tık demedi makina fsi tavsiye etmem benzinlisi bile arıza yapıyor
1.6 SR diye bir versiyon duymamıştım.
Sizin fsi golf kaç modeldi , motor gücü kaç beygirdi, ve son olarak ne marka LPG takılıydı?
speedy_16
29/07/2011, 16:13
Neden öyle diyorsunuz. Yakan araçlar var. Benim aracım hemde :)
Auris 1.6 132 PS manuel vites aracım İstanbul şehir içinde ( Genelde beylikdüzü - şirinevler arası bir trafik ) 7 lt - 7.3 lt arası bir yakıt harcıyordu. Bu rakam şimdi LPG ile 8.5 lt
FSI konusuna gelirsek bu devirde benzinli araç alacaksanız mutlaka LPG uyumlu olmasına dikkat etmelisiniz. Neden derseniz yarın öbürgün taktırma olasılığınız % 60 ve %70 civarında olacaktır. Bu motorlar için hala denemeler var ama bence bu riske değmez. Olsada baya pahalı olacaktır.
8v 1.6 hitler motoru lakaplı VW motorunu kullanmadım ama kullanıpta performansı yetmiyor diyen çok adam gördüm. Ayrıca o motorda şehir içi 10 lt altına düşmez kolay kolay.
TSI motor bastınmı gidiyor ama benzinide içiyor arkadaş. Ama arabayı hafta sonları kullanıyorum zevkime göre diyorsanız zaten düşünmenize pek gerek yok. TSI,FSI v.s alın gitsin.
tsi 140 hp modeli şuan bende war bastınmı gidio ama çokk yakmıo ama basınca ve motor soğukken kısa mesafe kullnımında(1 km git kapa kontağı şeklinde) ve hızlan yavaşla şekilde kullnımında çok yakıo (9-11 lt lere kadar çıkıo)punto t-jetim wardı onunla (sehir içi)aynı yolda 8 lt tükettğim yerde tsi 7,5- 7,0 tüketiyo :)çok kasarsm 6,5 kadr düştü sehr dışı rekorumda 4,7 lpg sadece vialle firması sorunsuz takıyo ama pahalı bide bende lpg ye karşı bi fobi var lpg yerine dizele geçmeyi tercih ederim :)
o zaman hala tsi lar için en iyi sistem vialle diebiliriz
Vialle'yi bilmiyorum ama dediğim sistemde herhangi bir sorun yok ve landirenzo firması 100bin km veya 2yıl kullanım içinde LPG kaynaklı bir arıza olması durumunda masrafı kendisi karşılıyor. araca takılacak kit motora göre kalibrasyonu yapılmış şekilde geliyor sadece montaj yapılıyor burada. Yeni bir sistem şimdiye kadar takılanlarda bir sorunla geri dönüşte olmadı bize.
gptsport
30/07/2011, 02:20
2005 modeldi golf prins marka gaz vardı 1.6 sr dediğim mpi motor aynı sadece kaputu acınca sr yazısı gorceksin o yüzden sr dedim
smartmavi
30/07/2011, 16:11
teşekkürler...
06Ankarali
16/08/2011, 01:01
fsi lara lpg takılıyor. ama her babayiğit kolay kolay takamıyor.takanlar da zaten pek verimli olmadığını ,aracın sık sık benzin tükettiğini söylüyorlar.eğer fsi tercih edilecekse benzinle binebilmeyi göze almak gerekir ki tanıştığım birkaç fsi kullanıcısı 1.6fsi ların yaktığı kadar gitmediğini söylediler bana :(
Romeo_er2
16/08/2011, 02:07
1.6 fsi motoru modern 1.6 şahin motoru olarak görüyorum işin açıkcası..azda yakmaz gitmezde bi halta yaramaz..
LPG de minimum %10 benzin %90 gaz çalışıyor bazen bu benzin oranıda artabiliyor. Yani tam bir uyum ve LPG dönüşümü olmuyor. Onun dışında da ağır kanlı vasat bir motordur. Bir önceki nesil hitler motoru denen 1.6 8v 102lik araçlar bile çok daha iyi bunun yanına. Hem matah bir motor olsa üretimi bitermiydi ? :)
Fsi motor sorunsuzluk bakımından zaten 1,6 102bg yerini kesinlikle tutamaz Özellikle benim gibi performans beklemeyen ve lpg dönüşümü yaptıracaklar için 1,6 102bg çok iyi bir motor Yalnız bu motoru yaklaşık 3 yıldır hem 2 bora aracımda hemde şimdiki golf6 aracımda kullanıyorum tsi kadar performanslı olmasa da abartılı performans düşüklüğü göremiyorum Size bir örnek vereyim
Şu anda vw nin en çok alınıp satılan/tutulan motorları 1,6 102bg-1,4 tsi 112bg-1,6 tdi 90bg-1,6 tdi 105 bg
Bunların 0-100km/saat hızlanmaları;
1,6 mpi 102bg 11,3 saniye
1,4 tsi 112bg 9,5 saniye
1,6 tdi 90bg 12,9 saniye
1,6 tdi 105bg 11,3 saniye
Tamam 1,6 102bg birçok kişinin beklentilerini karşılamayabilir ama çokta kötü bir motor değil
speedy_16
19/08/2011, 03:26
Fsi motor sorunsuzluk bakımından zaten 1,6 102bg yerini kesinlikle tutamaz Özellikle benim gibi performans beklemeyen ve lpg dönüşümü yaptıracaklar için 1,6 102bg çok iyi bir motor Yalnız bu motoru yaklaşık 3 yıldır hem 2 bora aracımda hemde şimdiki golf6 aracımda kullanıyorum tsi kadar performanslı olmasa da abartılı performans düşüklüğü göremiyorum Size bir örnek vereyim
Şu anda vw nin en çok alınıp satılan/tutulan motorları 1,6 102bg-1,4 tsi 112bg-1,6 tdi 90bg-1,6 tdi 105 bg
Bunların 0-100km/saat hızlanmaları;
1,6 mpi 102bg 11,3 saniye
1,4 tsi 112bg 9,5 saniye
1,6 tdi 90bg 12,9 saniye
1,6 tdi 105bg 11,3 saniye
Tamam 1,6 102bg birçok kişinin beklentilerini karşılamayabilir ama çokta kötü bir motor değil
tsi 122 hp :)
Fsı alt devirlerde cansız üst devirlerde canlı bir makinadır bir nevi starjet gibi
Yada tsi ayın turbosuz 1,6 sı da diebiliriz
asimsendogan
19/08/2011, 18:37
Ülkemizde bir gerçek var.Birçok marka model ve motor seçeneği tamamen kusursuz ve randımanlı çalışmasına rağmen insanımız tarafından tutulmuyor.En ufak sorun yaşayan bir kişi etrafına fazlasıyla abartarak anlatıyor yaşadığı talihsizliği.Zamanla söylentiler çıkmaya başlıyor.FSI motorda buna bir örnek.Ama mutlaka bir gerçeklik payı vardır diye düşünüyorum.Örneğin ülkemizde Laguna ve Marea nın değersiz oluşu olabilir.Ben multijet puntomu sattıktan sonra (sırf yol sesi ve sert süspansiyondan) önce bir Wv Bora ardından geçen haftada 2005 Golf 1.6 102 hp lik motordan aldım.Lpg ye uyumu oldukça iyi.Sessiz sedasız yeterli bir motor.FSI lar LPG ile uyumsuz sorun çıkartıyor diye duydum.Karar sizin ama bana kalırsa FSI düşünmeyin derim.
Benzinde kullanacaksa sadece FSI güzel.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.