Orijinalini görmek için tıklayınız : Yokuslarda en dogru kalkis ?
En dogrudan kastettigim arabaya zarar vermeden kalkisi kastediyorum :) sahsen su sekilde kaldirmayi tercih ediyorum. Elfreni cekili haldeyken arabayi yarim debriyaja getirip gaz veriyorum araba gitmeye yeltendigi zaman el frenini indirip gidiyorum. Bazi arkadaslarim elfreni kullanmama ragmen yarim debriyaj yaptigim icin baski balatalara zarar verdigimi iddia ediyorlar. Ben de boyle olmadigni aracin yukunun debriyaja binmedigmi soyluyorum. Bir turlu birbirimizi ikna edemiyoruz? Nedir en dogrusu
StrawBeeRy
25/07/2011, 10:39
el freni çekili halde yarım debriyaj yaparsanız zamanla baskı sıyırmaya başlar ama siz yarım debriyajı el frenini indirmeyle aynı ayda yapıyorsanız bir sorun olucağını zannetmiyorum zaten zamanla ayağınız alışıyor el frenine bile gerek kalmayabiliyor
luleburgazli
25/07/2011, 11:02
ben bayırlardan hiç fren kullanmıyorum debriyaj+gaz dengesiyle duruyorum bu hem yakıt hemde debriyaj yönünden zararlımıdır acaba??? zararlıysa nekadardır ki ? ya çoktandır sormak istiyordum konu açılmışken bende bunu sorayım...
StrawBeeRy
25/07/2011, 11:08
ben bayırlardan hiç fren kullanmıyorum debriyaj+gaz dengesiyle duruyorum bu hem yakıt hemde debriyaj yönünden zararlımıdır acaba??? zararlıysa nekadardır ki ? ya çoktandır sormak istiyordum konu açılmışken bende bunu sorayım...
evet abi yarım debriyajla duruyorsun baskı balatayı sıyırır yakında debriyajın biter anlarsın zaten bence öyle yapma
evet abi yarım debriyajla duruyorsun baskı balatayı sıyırır yakında debriyajın biter anlarsın zaten bence öyle yapma
+1
masrafını şimdiden söyleyeyim servis dışında yaptırırsanız 240,00 tl baskı balata + işçilik ne kadar kastırırsa :) servis faili meçhul :)
luleburgazli
25/07/2011, 12:35
oyyy... hemen frene basıyorum :D:D eyvallah teşekkürler...
ben bayırlardan hiç fren kullanmıyorum debriyaj+gaz dengesiyle duruyorum bu hem yakıt hemde debriyaj yönünden zararlımıdır acaba??? zararlıysa nekadardır ki ? ya çoktandır sormak istiyordum konu açılmışken bende bunu sorayım...
Yanlış yöntem :) Fren şart.
edelsang
25/07/2011, 21:48
yarım debriyaj-fren yapıyorum
el freni kullanmıyorum
predator_ant
25/07/2011, 21:53
Hillholder olduğu için öyle bi sıkıntı yok çok şükür :-)
yarım debriyaj-fren yapıyorum
el freni kullanmıyorum
arkadaslar yaptıgınız seyı aynen bende yapıyorum mecbur kaldıgımda fakat bu yaptıgımız baskı balatanın zamanından erken bıtmesıne neden oluyor bu alıskanlıktan kurtulmak ıcın elfrenını cekıp aracı bosa alıp sarı yanınca elfrenını ındırerek aracı kaldırmaya azamı ozen gosterıyorum .
Daha oncede konusu acılmıstı bılemem hatırlarmısınız Coskun abımızde baskı balataya zarar verdıgını soylemıstı
ben elfreni çekiyorum boçta ayağımıda boşuna yormuş olmuyorum.önümde araç varsa ilerledikten sonra frene basıp el frenini indiriyorum.debriyaj ve gaz jet maşallah:D
el freni çekilir bi el frende debriyajdan hafif ayak çekilir ve aynı anda bi parça gaz verilir araba arkasını hafif indirdiği an el freni bırakılır ve hareket başlar ben doğrusu bu diye biliyorum .... tabi çok dik yokuşlarda böyle normal rampalarda direk kalkarım
ben kesinlikle el frenini kullanmam...
Debriyajın üzerinden biraz ayağımı çekerim, araç artık stop etmek üzeredir titremeye başlar hafif, artık ayağımı frenden çekebilirim araç kesinle kaymaz yokuş istenildiği kadar dik olsun. Sonrada gaza basmamla debriyajdan ayağımı tamamen çekebilirim kesinlikle kaymadan araç hareketlenir.
ben kesinlikle el frenini kullanmam...
Debriyajın üzerinden biraz ayağımı çekerim, araç artık stop etmek üzeredir titremeye başlar hafif, artık ayağımı frenden çekebilirim araç kesinle kaymaz yokuş istenildiği kadar dik olsun. Sonrada gaza basmamla debriyajdan ayağımı tamamen çekebilirim kesinlikle kaymadan araç hareketlenir.
Bence en doğrusu.Hatta taksicilerin yöntemi :)
StrawBeeRy
25/07/2011, 23:58
ben kesinlikle el frenini kullanmam...
Debriyajın üzerinden biraz ayağımı çekerim, araç artık stop etmek üzeredir titremeye başlar hafif, artık ayağımı frenden çekebilirim araç kesinle kaymaz yokuş istenildiği kadar dik olsun. Sonrada gaza basmamla debriyajdan ayağımı tamamen çekebilirim kesinlikle kaymadan araç hareketlenir.
evet sürücü kursunda diğerler kursları bilmiyorum ama bize bunu öğretmişlerdi :) bende bu şekil yapıyorum gayet rahat oluyor ama sürekli yapmak sakıncalı baskı balata sıyırır sadece dik yokuşlarda böyle bir yöntem uygulamak lazım
El freni kullanmanın ne zararı olacak ki
görkem koçsan
26/07/2011, 00:17
en iyisi hill holder :D el freni çekili olsun yarım debriyaj yapmayıp normal kalkış yapar gibi el frenini indirdiğiniz anda biraz daha gaz en iyi yöntem budur.
Bolu_Beyi
26/07/2011, 00:35
El frenine bende karşıydım fakat deneyimli bir arkadaşım bunu uygulamamın iyi olacağını söylemişti. Aracın arkaya kaymaya yeltenmesi bile aracın kalkışını zorlaştırıyor ve baskı balata ömrünü daha kısaltıyor.. O Yüzden bırakın yükü el frenine verin ve dengeli bir şekilde kaldırın :) Trafikte en gıcık olduğum şeydir rampada durmak zorda kalmadıkca durmam :)
evo_dynmc
28/07/2011, 13:38
ben arabayı ilk öğrenmeye başladığımdan beri sürekli debriyaj ve gazla kalıyorum hiç el freni kullanmadım ama nasıl bir şey olduğunu anlamak için bir ara deneyeceğim.
yokuş yukarı çıkarken yüzde yüz aşınma oluyor baskı balatada önemli olan şu ki en az zararla çıkmak işin içinden..onun için yarım debriyaj iyidir..hild holder bu konuda biçilmiş kaftan..
luleburgazli
28/07/2011, 16:38
bundan sonra el freni... hilholder mıdır nedir o bizim 75 lik activelerde yoktur heralde :D o yüzden el freni devam...
el freni çekilir bi el frende debriyajdan hafif ayak çekilir ve aynı anda bi parça gaz verilir araba arkasını hafif indirdiği an el freni bırakılır ve hareket başlar ben doğrusu bu diye biliyorum .... tabi çok dik yokuşlarda böyle normal rampalarda direk kalkarımen doğru yöntem bu.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.