Orijinalini görmek için tıklayınız : toyota auris mi yeni opel astra mı
Arkadaşlar dizel düşünüyoruz siz olsanız bu iki araçtan hangisini tercih ederdiniz?
Gittik yerinde inceledik toyota da astrada gayet kaliteli araçlar. Astra biraz daha sportif bir iç mekana sahip. Malzeme kalitesi yaklaşık olarak aynı.
Auris için düşündüğümüz model: 1.4 D-4D Comfort Plus (Dizelin Full'ü yani)
Astra için düşündüğümüz model: 1.3 cdti Sport donanım+Stil paket
Renk seçimi ikisinde de beyaz. Astranın içi mecbur siyah Aurisin içi Bej renk.
Bunlarda linkler:
OPEL ASTRA: Yeni Opel Astra 5 kapılı: Birçok çeşide sahip kompakt sınıfı araba - Opel Türkiye (https://www.opel.com.tr/opel-serisi/satis-alani/arabalar/new-astra-hatchback/genel-bakis.html)
TOYOTA AURIS: Yenilenen Auris (https://www.toyota.com.tr/cars/new_cars/auris/index.aspx)
Yardımlarınızı bekliyoruz :rolleyes:
ben toyota alırdım...auris almazdım...
Neden Auris almazdın ki Eser Abi?
sebebi yok beğenmiyorum ben bu arabaları...
Ben Astra alırdım herhalde ama bakım ve parça fiyatlarını da düşünmek lazım sanırsam toyotanın parçası ve bakımı opel e göre daha hesaplıdır die düşünüorum ama dış görünüm ve kalite olarak keinlikle astra derdim :)
Tasarım ikisininde iyi kalite de yaklaşık aynı gibi geldi bana ama bilmiyorum.. Opel'in parçaları pahalımıdır?
opelin parçları gerçekten pahalı bakımları 700 800 tl den assagı tutmaz..
O ne yaw harbiden pahalıymış :S
Astra'yı araç almadan önce ilk geldiği zaman incelemiştim. Test araçları olmadığı için kullanamasam da içini falan oldukça detaylı inceledim. Öncelikle Astra'nın iç mekan kalitesi ve ambiyansı Auris'ten bir kaç gömlek üstün. Açıkçası benim çok hoşuma gitti. Bir tek soru işareti motoru. Bu da problem anlamında değil de güç anlamında. Zaten FIAT'ın multijet motorlarını kullandıkları için dayanıklılık ve sorunsuzluk olarak problem çıkartacağını sanmıyorum. Sanırım Toyota'nın da motoru aşağı yukarı aynı güçlerde olduğu için pek fark olmaz.
Gelelim Toyota'ya. 2009 yılında yakın bir arkadaşım dizel otomatik Coralla aldı. İç mekanı falan güzel. Kötü denemez. Ancak ilk bakışta insana geldiği kadar kaliteli bir malzeme değil. Çok fazla sert plastik kullanmışlar. Araç da camlarının küçük olması nedeniyle biraz insanı daraltıyor. Elbette bunlar kişisel yorumlar. Ancak eğer otomatik alacaksanız Toyota'dan uzak durun. Gerçekten Toyota'nın otomatiği oldukça kötü. Arkadaşımın da en büyük sıkıntısı bu. Sarsıntılı geçişler, trafikte sürekli ısınarak koku yapma ve ikaz vermeler, geç tepkiler, hepsi bir arada. Düz alacaksanız olabilir ama otomatiğine bence hiç girmeyin. Arkadaşım sırf bu yüzden bir kaç ay sonra değiştirecek aracını. Bunun yanında performansı da vasat. Otomatik vites de performansından epey bir yiyor. Şöyle söylemek gerekirse, benim 2008 model dizel otomatik Megane'ın arkadaşın 2009 Coralla'sından daha performanslı. Çok çok farklı değil ama fark olduğunu hissediyorsunuz. Uzun lafın kısası ben olsam Astra'yı ilk tercih olarak değerlendirirdim. Hem artık Toyota'ların da sorunsuzluk imajı oldukça darbe aldı son zamanlarda.
ben toyotaya ısınamadım genel olarak. servis masraflarıda öyle ucuz değil bence hatılamıyorum ama ÇOK demiştim 10000 ve 20000 bakım masraflarına. biz alırken toyota benzinde tam otomatiğe geri dönmüştü şuan dizellerdede döndüyse tam otomatik şanzımanda sorun yok.
aurisi detaylı incelemedim 2010 corollaya dayanarak konuşuyorum.
astra içinse gerek içi özellikle dışı tasarım olarak çok hoşuma gidiyor.
phyevren
19/07/2011, 18:15
YENİ astra aurise göre çok çok daha stil sahibi bir araç bence OPEL..!
Astra'yı araç almadan önce ilk geldiği zaman incelemiştim. Test araçları olmadığı için kullanamasam da içini falan oldukça detaylı inceledim. Öncelikle Astra'nın iç mekan kalitesi ve ambiyansı Auris'ten bir kaç gömlek üstün. Açıkçası benim çok hoşuma gitti. Bir tek soru işareti motoru. Bu da problem anlamında değil de güç anlamında. Zaten FIAT'ın multijet motorlarını kullandıkları için dayanıklılık ve sorunsuzluk olarak problem çıkartacağını sanmıyorum. Sanırım Toyota'nın da motoru aşağı yukarı aynı güçlerde olduğu için pek fark olmaz.
Gelelim Toyota'ya. 2009 yılında yakın bir arkadaşım dizel otomatik Coralla aldı. İç mekanı falan güzel. Kötü denemez. Ancak ilk bakışta insana geldiği kadar kaliteli bir malzeme değil. Çok fazla sert plastik kullanmışlar. Araç da camlarının küçük olması nedeniyle biraz insanı daraltıyor. Elbette bunlar kişisel yorumlar. Ancak eğer otomatik alacaksanız Toyota'dan uzak durun. Gerçekten Toyota'nın otomatiği oldukça kötü. Arkadaşımın da en büyük sıkıntısı bu. Sarsıntılı geçişler, trafikte sürekli ısınarak koku yapma ve ikaz vermeler, geç tepkiler, hepsi bir arada. Düz alacaksanız olabilir ama otomatiğine bence hiç girmeyin. Arkadaşım sırf bu yüzden bir kaç ay sonra değiştirecek aracını. Bunun yanında performansı da vasat. Otomatik vites de performansından epey bir yiyor. Şöyle söylemek gerekirse, benim 2008 model dizel otomatik Megane'ın arkadaşın 2009 Coralla'sından daha performanslı. Çok çok farklı değil ama fark olduğunu hissediyorsunuz. Uzun lafın kısası ben olsam Astra'yı ilk tercih olarak değerlendirirdim. Hem artık Toyota'ların da sorunsuzluk imajı oldukça darbe aldı son zamanlarda.
Araç kesinlikle otomatik düşünülmüyor. Manuel olacak. Astra 5 ileri vites ama Auris 6 ileri vites bu da önemli bi ayrıntı gibi geldi bana. Ama uzun 5.vites var diyolar belki 6.vites kadar etkili 5.vitesi vardır. Performans çok önemli değil Multijetlerde zaten kendilerini kanıtlamış motorlar. Ben de mekanik sıkıntı çıkacağını sanmıyorum pek.
ben toyotaya ısınamadım genel olarak. servis masraflarıda öyle ucuz değil bence hatılamıyorum ama ÇOK demiştim 10000 ve 20000 bakım masraflarına. biz alırken toyota benzinde tam otomatiğe geri dönmüştü şuan dizellerdede döndüyse tam otomatik şanzımanda sorun yok.
aurisi detaylı incelemedim 2010 corollaya dayanarak konuşuyorum.
astra içinse gerek içi özellikle dışı tasarım olarak çok hoşuma gidiyor.
Ozan Abi alınacak araç manuel olacak. Bence Aurisinde tasarımı güzel ama içi Astra kadar iyi değil Aurisin.
YENİ astra aurise göre çok çok daha stil sahibi bir araç bence OPEL..!
Stil sahibi tabi de işte sorunsuzluk kalite servis maliyetleri parça fiyatları açısından karşılaştırırsak hangisi üstün. Önemli olan o :)
opel kesin kaybeder o konuda :)
uzuncocuk
19/07/2011, 19:10
toyota 2007 den berı aurısı uretıyor bence 1-2 yıl ıcınde mutlaka yenılenecek aurıs... zaten su an makyajlı kasa aurısler... d4d motor sorunsuzluk olarak multıjet ıle daıma yarısır.. toyota manuel olunca sıkıntı olmaz opel kalıtelı olabılır ama sanırım ıkı arac arasında epey bır fıyat farkı var... astra gorunum olarak, ve vergı olarak kesınlıkle toyotanın onunde... vergı avantajını astranın pahalı servısıne sayın..... yenı kasa astra para derdı yoksa ılk tercıh olmalı...........
Yapılan indirimler dahil 6,500 lira falan oynuyo :) Ama aurisde otomatik kararan dikiz aynası yağmur sensörü otomatik yanan farlar ve sunroof yok :S Bunları sonradan ekletmeye kalksak bile dünyanın parası :D Böyle düşününce mantıklı geliyor :)
uzuncocuk
19/07/2011, 19:49
Yapılan indirimler dahil 6,500 lira falan oynuyo :) Ama aurisde otomatik kararan dikiz aynası yağmur sensörü otomatik yanan farlar ve sunroof yok :S Bunları sonradan ekletmeye kalksak bile dünyanın parası :D Böyle düşününce mantıklı geliyor :)
50000 tl ye 95 ps alınacak..........en dolusundan bır ceed 128 ps dıesel sanırım 45000 tl..... astraya rakıp olsun ortalıgı karıstırayım bıras......:) cam tavan 10 hy, ve astrada olan her ops. var ustunde.......
Dj Locness
19/07/2011, 20:15
kullanmıs biri olarak opel astra diyorum servis masraflarına gelince 10000 e 750 lira ödemstm ancak auris ne kadar bilmiyorum bakımlarım hariç servise gitmedim sonra şirket arabayı verdi punto mjetten tek farkı daha seri nasıl sağladıklarını bilmiyorum zaten 60000 e gelince arabayı sattı şirket
50000 tl ye 95 ps alınacak..........en dolusundan bır ceed 128 ps dıesel sanırım 45000 tl..... astraya rakıp olsun ortalıgı karıstırayım bıras......:) cam tavan 10 hy, ve astrada olan her ops. var ustunde.......
ceed le test yapmıiştım hakketen güzel araç.toyota çıkarım senle her yola diyorum.opel servis ve yedek parçe olarak sıkıntılı maddi olarak ama ikiside birbirine yakın araçlar.
50000 tl ye 95 ps alınacak..........en dolusundan bır ceed 128 ps dıesel sanırım 45000 tl..... astraya rakıp olsun ortalıgı karıstırayım bıras......:) cam tavan 10 hy, ve astrada olan her ops. var ustunde.......
ceed de güzel araç ama astradaki atmosferi yakalamak zordur sanırım ceed'de? motor gücü önemli tabi ama bizim için pek de önemli değil. bi abime alıcaz aracı o da sakin kullanır hep. ekonomi daha ön planda şimdilik.
Sanırım sizde uzun zamandır kia kullanıyosunuz? Nasıl kialar servis yedek parça vs. yönlerinden?
kullanmıs biri olarak opel astra diyorum servis masraflarına gelince 10000 e 750 lira ödemstm ancak auris ne kadar bilmiyorum bakımlarım hariç servise gitmedim sonra şirket arabayı verdi punto mjetten tek farkı daha seri nasıl sağladıklarını bilmiyorum zaten 60000 e gelince arabayı sattı şirket
Servis masrafları çokmuş opelin ona kanaat getirdim ama acaba toyotanın nasıl (madalyonun öbür yüzü :D)
ceed le test yapmıiştım hakketen güzel araç.toyota çıkarım senle her yola diyorum.opel servis ve yedek parçe olarak sıkıntılı maddi olarak ama ikiside birbirine yakın araçlar.
Toyotalar sağlam der herkes zaten. Ama d4dnin yağ yakma problemi olduğu hakkında bişiler okudum bazı yerlerde.
Bu konuda bilgisi olan var mı acaba?
Hocam auris kullanmışlığım yok, 2.el satılan yerlerde gördüğüm kadarıyla biliyorum aracı. Ancak opel astra ilgili bilgi verebilecek durumdayım çünkü ailemizde bir tane opel astra 1.4T active select bulunmakta.
Öncelikle iç mekan bildiğiniz gibi insignia ile benzer özelliklerde ve bir üst sınıfa ait aracın iç mekan kalitesini c sınıfı bir araçta da bulabiliyorsunuz. İç mekan genişliğine gelince ön ve arka koltuklar yeterli alanı sunuyorlar. Süspansiyon, yol tutuş bence mükemmel, tek sorunu direksiyonun bir miktar hissiz olması. Motor'dan memnunuz ancak çok yakıyor :( siz dizel alcağınız için bu sorun sizin için geçerli olmayacaktır.
Yasin Abi çok teşekkür ederim yorumlarınız için. Astra ağır basıyor şu anda. Opelin benzinli motorları emsallerine göre gerçekten fazla yakıyor... Allah size kazasız belasız ve cezasız binmek nasip etsin ;)
arkadasım 1.4 dızel aurısı var torku cok yuksek cok ıyı hızlanıyor yol tutusuda sonucta toyota astrayı bılemem ama ben olsam aurıs alırım..;)
Erdem Bozdağ
20/07/2011, 04:57
opel vectraya 1 sene binmiş ve çevremde bir çok kişinin opellerde çok ciddi sorun yaşamasından dolayı (1 aylık astra (bir önceki kasa) araç sunrooftan su aldı,1 senelik astranın bitmeyen elektronik ve easytronic arızaları vs vs)inanılmaz önyargım var opele.Kasa ve imaj olarak tek lafım yok gerçekten başarılı ama çok ciddi sorunlar yaşadım ve yaşayan kişiler biliyorum.
Ailede 2 seneye yakın toyota yaris 1.4 dizel araç mevcuttu.Birgün olsun en ufak bir sorun bile yaşatmadı.Bakımları 10 binli hanelerde 250 300 civarı 20 lira hanelerde 400 450 civarı tutuyordu yanlış hatırlamıyorsam.50.000km civarı sattık aracı.Ayrıca 2 hafta boyunca kiralık 130.000 km de gerçekten hor kullanılmış corolla kullandım.Motor tatminkar tüketim gayet makul.Aynı şeyin auriste de olduguna eminim.
Ben kesinlikle toyota alırdım.Tabii aurisin kasasının daha erken değişeceği,opelin görünüm olarak daha iyi olduguna tek bir lafım yok.
Auris Astra' ya göre daha sorunsuz bir araç. Kolay kolay arıza yaparak başınızı ağrıtacak bir araç değil. Servis olarak Opel' den daha iyi. Ben Toyota alırken Opel' i servisleri ve araçları çok sorunlu olduğu için elemiştim.
Astra iç mekan olarak daha albenili. Auris daha sade bir iç mekana sahip ama geniş ve ferahtır.
Dış görünüş zevkinize kalmış ben ikisinide beğeniyorum.
Aradaki fiyat farkına göre siz karar verin derim.
Kendi aracım için başka bir forumda görüşlerimi yazmıştım. Belki işinize yarar diye buradan yayınlamayı düşündüm.
Aracım 2011 model 1.6 132 beygir Comfort Extra Siyah renk ve içi bej döşeme
Aracın iç mekanından başlamak istiyorum.
İç mekan oldukça geniş. Hem ön hemde arka olmak üzere oldukça geniş. 1.83 boyundayım. Ayrıca aracı rahat kullanmayı sevdiğim için araç kullanırken koltuğu biraz geriye yaslıyorum. Bu durumda bile şöfor koltuğunun arkasına geçip oturduğumda diz mesafesi çok iyi. Ayaklarım ön koltuğa değmeden rahatça arka koltukta oturabiliyorum.
Aracımın içi belirttiğim gibi bej renk döşeme. Bu renk araç içinde oldukça ferah bir hava sağlıyor. Fakat bazı dezavantajlarıda var. Titiz kullanmak gerekiyor. Bu yüzden aracın içinde sigara dahi içmedik. Ben memnunum. Ama yinede alt halı döşeme daha koyu bir renk olsaydı daha iyi olurdu diye düşünüyorum.
Aracın ön konsolu çok farklı ve güzel bir tasarıma sahip. Auris' te makyajlı kasalarda standart olan dijital klima ön konsolda çok güzel konumlandırılmış. Hemen dijital klima altında ve yukarıda konumlandırılmış olan vites kısa süre içinde alışıldıktan sonra inanılmaz bir rahatlık sağlıyor. Hatta diğer araçlara bindiğimde standart şekilde konumlandırılmış vitesleri garipsiyorum. Fakat yinede ön kol dayamanın Corolla' daki gibi ayarlanabilir olmasını dilerdim. Vites yukarıda olduğu için kullanım çok daha rahat olacaktı. Kol dayama renginin bej döşemeli araçlardada siyah renkli olması iyi olmuş.
Aracın saklama gözleri oldukça yeterli. Çift bölgeli torpido gayet işlevsel. Fakat ben ses konusunda takıntılı olduğum için eşya gözlerinde ve torpidoda eşya bırakmamaya özen gösteriyorum. Bunun dışında ön konsolda şöfor ve yolcu tarafında konumlandırılan bardaklık çok işlevsel ve kullanım olarak çok rahat. Üstte bulunan gözlük cebi için aynı şeyi söyleyemeyeceğim. Gözlüğüm oraya kesinlikle olmadı. O bölümü ruhsat koymak için kullanıyorum. Bu amaç için ise oldukça ideal bulduğumu belirtmeliyim.
Aracın direksiyon tepkileri çok güzel. Yumuşaklığı çok iyi ayarlanmış. Ayrıca makyajlı kasalardaki spor görünümlü direksiyon çok hoş görünüyor. Direksiyondaki düğmeler ise çok kullanışlı ve güzel. Optitron Göstergeler, klima ve teyp ışıkları birbirine oldukça uyumlu. Fakat ışıklandırma konusunda cam açma düğmeleri ve içeriden aynayı açıp kapatmaya yarayan düğme için aynı övgüyü yapamıyorum. Orada bazı eksiklikler var.
İçeriden bagaj açma düğmesinin bulunmaması, sustalı anahtar bulunmaması ve anahtar üzerinde bagaj açma düğmesinin olmayışıda konfor açısından biraz eksiklik. Merkezi kilit ile camların kapanmasıda bizim için ekstra bir güzellik olabilirdi. Yinede çok aradığım birşey olmadığını dipnot düşmek isterim.
Aracın iç malzeme kalitesi C sınıfının standartlarında. Belli süre sonra ön konsoldan plastik çıtırdama sesi gelebiliyor. Bunun için servise gitmiştim. Yapılan işlemden sonra şu anda bu sesi çok nadir ve kısa süre duyuyorum. Araç güneş altında kalırsa sadece ilk 1 - 2 km kadar kullanımda bozuk yollarda bazen gelebiliyor ama kesiliyor. Benim gibi ses konusunda takıntılarınız varsa gelen birkaç ufak ses için serviste basit müdahaleler ile aracınız çok daha sessiz hale gelecektir. Aracınızla uğraşmayı seviyorsanız, beceriniz ve cesaretiniz varsa bazı izolasyon malzemeleri ile araç çok daha sessiz hale getirilebilir.
Motor sesi içeri çok az geliyor. Bu konuda araç çok başarılı. Araç yol sesini alıyor ama buda sınıf standartlarında. Fakat bir Golf ile kıyasladığımda Golf daha az yol sesi alıyor. Fakat yol sesi kabul edilebilir düzeyde.
Kalabalık bir aile iseniz bagaj biraz küçük gelebilir.
Aracımın motoru 1.6. Ben bu motor hakkında yorum yapabilirim. Yakıt tüketimi benzinli bir araç için oldukça makul. Vites değişim göstergelerine uyarsanız şehir içinde baya bir ekonomik oluyor. İstanbul trafiğinde 7 ve 8 lt arasında bir tüketim var. Ayrıca ben bunu lpg ile dahada makul ve ekonomik bir seviyeye getirdim. Şehir içinde 8.5 lt lpg harcıyorum.
Aracın gücü yeterli fakat performans istiyorsanız ibreyi devir saatinde yükseltmek ve nitekim bunu yapmak içinde gaza biraz basmak gerekiyor.
Yokuşlarda ise bazen vites düşürmek gerekebiliyor. Motor yapısını zaten VVT-I ' dan bilenler için fazla birşey söylemeye gerek yok. Ama Valvematic sistem ekonomi için çok daha iyi.
Ama belirtmeden geçemeyeceğim aracın hızını ve devrini aldırmak için biraz beklemeniz gerekebiliyor. Buda sanırım aracın 6 vitesli olmasından kaynaklı. Yinede gücün pedalın alt taraflarında gizli olduğunu unutmamak gerek. Gaza bastığınızda kendini affettiriyor. Bununda yakıt tüketimi anlamında geldiğini unutmadan basmak gerek.
Süspansiyonlar orta sertlikte. Hem konfordan hemde yol tutuşundan ödün vermemek adına güzel ayarlandığını düşünüyorum. Yumuşak hamurlu bir lastikle konfor desteklenebilir diye düşünüyorum.
Dış görünüm benim için çok hoş. Aracımın dış görünüşünü oldukça beğeniyorum. Makyajlı kasalar bana daha güzel geliyor. Dış görünüm konusunda pek birşey söylemek istemiyorum. Bu tamamen göreceli bir durum.
Aracım hakkında naçizane görüşlerim bunlar.
bence kesinlikle astra ama beyaz :)
ERDEM1907
20/07/2011, 12:53
Toyata Auris i tercih ederdim tanıdıklarımda var memnunlar güzel araba sağlam. Opel için genelde servisleri için çok şikayet var.
Hepinize teker teker teşekkürler...
Fırat Abi yazınız için ayrıca teşekkür ederim.
Tabiki bir araç alırken görüntü çok önemli. Ama daha önemli olan servis ücretleri ve en en önemlisi sorunsuzluk. Çünkü bugün bi kapı gıcırdasa bile canımız sıkılıyor ki sunroofdan su alması falan çok can sıkıcı şeyler.
Aslında ilk mesajımda da belirttim dış tasarım olarak ikisi de çok hoş. Tabi iç tasarım olarak Astra bi adım önde.
Çok zor işlermiş gerçekten :D
aurisin dizelini almayın derim.
yeni astrada auriste kullanmış birisi olarak konfor, şekil v.s. bakımından astra bence auristen üstün. sorunsuzluk bakımından toyota önde olabilir ama auriste kullanılan 1.4 d4d motorlar yenilendi ve tork u artırıldı. bu yenilemeden sonra aşırı yağ eksilme olayları görülmeye başladı. donanımhaberde 3 kişi reel hayatta 4 5 kişiden bu şikayeti duydum.
1.3 astra 95 hp az falan ama o bir multijet. motordan yana sıkıntı çıkmaz. elektirik aksamı ne yapar ne yapmaz bilemem ama yeni astra çok güzel olmuş.
aurisin dizelini almayın derim.
yeni astrada auriste kullanmış birisi olarak konfor, şekil v.s. bakımından astra bence auristen üstün. sorunsuzluk bakımından toyota önde olabilir ama auriste kullanılan 1.4 d4d motorlar yenilendi ve tork u artırıldı. bu yenilemeden sonra aşırı yağ eksilme olayları görülmeye başladı. donanımhaberde 3 kişi reel hayatta 4 5 kişiden bu şikayeti duydum.
1.3 astra 95 hp az falan ama o bir multijet. motordan yana sıkıntı çıkmaz. elektirik aksamı ne yapar ne yapmaz bilemem ama yeni astra çok güzel olmuş.
Eski modellerde bazı araçlarda oluşabilen turbo sorunu dolayısı ile yeni araçlarda Turbo yenilendi. Eski araçlarında sorun varsa garantiden değiştiriliyor.
Araçlar gayet sorunsuz. Ayrıca Toyota' nın D4D motorları nerede ise bir benzinli araba kadar sessiz. Performansıda tatminkar.
ben toyota alırdım...auris almazdım...
Aynı şey değilmi ikiside...:)
Şaka bir yana Astra daha iyi duruyor şu anki kasasıyla,Toyota'ların 1.4 dizelleri yeterli çekişe sahip değiller...
rockforever
20/07/2011, 16:50
tabiki astra derim bir de 1.6 T olursa tamamdır...
Dj Locness
20/07/2011, 18:32
ailem yaklasık 8 senedir aralıklısz Opel kullanıyor. ben söylenen hiç bir sorunla karşılaşmadım sunroof su alıyo demişler zafiramiz hariç bütün astralarımız sunroofluydu ve en az 3 er sene bindik hiç biri sorun yapmadı. son kasa astramda sunroofluydu oda banamısın demedi su an binen abimizde hiç sorun yaşamıyor. servislerdende özel olanlar sorun çıkarıyo genelde evet servis masrafları yüksek ama bi kere gittik hep eskişehirde hangi servisler war bilmiorum ama ankarada OPAN ve OPİS güzel servislerdir fiyatları standarttır. ancak REİS OPAL gbi srvislerde fiyatlar yükseliyor üstelik aynı malzemeleri kullanıyorlar. siz bilirsiniz ancak opel astramı toyota aurismi die tereddütte kalmazdım asla tek tercihim astra olurdu ki oluyor :D
1.6 T süper tabi yakıt tüketimi de :) Abim arabayı hergün kullanıyo işe giderken haliyle benzin bizi bozar :D
Can Abi bende okudum onu da Fırat Abinin de dediği gibi o sorunu gidermişler zaten bi problem çıksa da değişim yapılıyormuş. Yine Fırat Abinin dediği gibi d4d ler gerçekten çok sessiz bazen dizel olduğu bile belli olmuyo aracın :) Multijet motorlarımız tabiki çok sorunsuz ama sesli çalışıyo d4d ile karşılaştırıldığında. Hala iki araca da aynı mesafedeyiz her an ikisinden biri olabilir. Son kararı da test sürüşünde vericez sanırım :)
Oğuz dediğim gibi içinize hangisi sinecekse onu alacaksınız. Aradaki fiyat farkıda önemlidir. Hayırlısı olsun hangisini alırsanız.
Teşekkür ettim Fırat Abi bi de test sürüşü yapalım da ondan sonra karar kesinleşecek gibi.
Bu arada konuya anket ekledim oylarsanız sevinirim. ;)
toggykaya
20/07/2011, 21:04
2-3 defa uzun yol yaptım auris ile.. kesinlikle mükemel bi araç yol tutuşu ekonomisi ve tabiki toyota kalitesi.. böyle bi durumda hiç düşünmeden auris derdim ben..
yeni astra yla gecen cuma tem de kapistik.performansini gorme firsatim oldu.evo 95 likler bolumune yazmistim.
yuzuakyener
20/07/2011, 21:47
Ben de Toyota'yı tercih ederdim sanırım. Bugüne kadar bir çok marka kullanıcısını dinledim. Tavsiye istedim. Hemen hemen her markanın memnun olan müşterisi de var memnun olmayanı da. Ama bugüne dek toyota kullanıp da bi daha toyota almam diyen birisiyle hiç karşılaşmadım.
Ama ilk yorumlarda bir arkadaşın da dediği gibi toyota alırdım ama auris değil :D
GP benim ilk ve tek hatchback arabam olacak sanırım. Hiçbir zaman sıcak bakmadım zaten hatchbacklere. Bagaj büyük sıkıntı. Hele aurisin bagajı bi valizin içi kadar :D Ama GP ile kıyaslandığında çok sessiz ve konforlu bir araba D4D. Amcamda var ara ara kullanıyorum. Hem şehir içi hem uzun yolda memnun olunacak bir araba.
Opellerin yeni kasalarına hasta oluyorum gerçekten. Son Vectra faciasından sonra çok aştı kendisini tasarım hususunda ama 750 liralık bir 10000 bakımı da çok korkunç gerçekten.
Bana göre arabayı alırken verilen paradan daha çok çıkartacağı sürekli masrafları koyuyor insana. Yakıt, bakım vs.
Geçen yıl bir arkadaşım sıfır GP mi alayım Opel Corsa mı diye aramıştı. Ben de sen bilirsin ama hangisini alırsan al dizelini al demiştim. Aradaki farkı ödeyemem abi dedi. Borç morç bul bi yerden al dedim. Sonuç olarak dinlemedi beni. Sonrasında benzinli corsayı aldı geldi yanıma. İlk olarak bayır testine tabi tuttum aracı. Rampaya bir vurdum 4. vitesle 3....2.... çekmedi araba. 2'ye kadar düştü araba. Sonra bir de benim arabaya bak dedim. Aynı rampaya benim GP'yle çıktık. 4. viteste girdim yine. Biraz düştü 3'e aldım deviri yükselttim tekrar 4'e aldım. Ağzı açık kaldı arkadaşın :D
Geçen yine görüştük. İllallah etmiş yakıt parasından. LPG taktırmam kesinlikle diyordu dayanamamış taktırmış. Uzun lafın kısası, arabaya ilk verilecek paraya acımayın. Sonrasını hesaba katın. Zaten siz de bunu sorguluyorsunuz sanırım. Sorunsuzluk, servis ücretleri, vergisi algısı. Zor seçim valla Allah kolaylık versin :)
bvulgari
20/07/2011, 23:31
Bu iki seçenek içinden ben olsam Auris dizel alırdım. Her yönden tatminkar güzel bir araç. Ama 40.000TL yi geçmesin diye düşünürsemde Linea emotion ı tek geçerim. Yol tutuşu frenleri falan çok güzel.
yeni astra yla gecen cuma tem de kapistik.performansini gorme firsatim oldu.evo 95 likler bolumune yazmistim.
Performans olarak beklentimiz yok pek zaten 1500 kga yaklaşan ağırlığa 1.3 cdti motor ne getire :D anca kendini taşır araba aynı bizim FIRElar gibi :)
Ben de Toyota'yı tercih ederdim sanırım. Bugüne kadar bir çok marka kullanıcısını dinledim. Tavsiye istedim. Hemen hemen her markanın memnun olan müşterisi de var memnun olmayanı da. Ama bugüne dek toyota kullanıp da bi daha toyota almam diyen birisiyle hiç karşılaşmadım.
Ama ilk yorumlarda bir arkadaşın da dediği gibi toyota alırdım ama auris değil :D
GP benim ilk ve tek hatchback arabam olacak sanırım. Hiçbir zaman sıcak bakmadım zaten hatchbacklere. Bagaj büyük sıkıntı. Hele aurisin bagajı bi valizin içi kadar :D Ama GP ile kıyaslandığında çok sessiz ve konforlu bir araba D4D. Amcamda var ara ara kullanıyorum. Hem şehir içi hem uzun yolda memnun olunacak bir araba.
Opellerin yeni kasalarına hasta oluyorum gerçekten. Son Vectra faciasından sonra çok aştı kendisini tasarım hususunda ama 750 liralık bir 10000 bakımı da çok korkunç gerçekten.
Bana göre arabayı alırken verilen paradan daha çok çıkartacağı sürekli masrafları koyuyor insana. Yakıt, bakım vs.
Geçen yıl bir arkadaşım sıfır GP mi alayım Opel Corsa mı diye aramıştı. Ben de sen bilirsin ama hangisini alırsan al dizelini al demiştim. Aradaki farkı ödeyemem abi dedi. Borç morç bul bi yerden al dedim. Sonuç olarak dinlemedi beni. Sonrasında benzinli corsayı aldı geldi yanıma. İlk olarak bayır testine tabi tuttum aracı. Rampaya bir vurdum 4. vitesle 3....2.... çekmedi araba. 2'ye kadar düştü araba. Sonra bir de benim arabaya bak dedim. Aynı rampaya benim GP'yle çıktık. 4. viteste girdim yine. Biraz düştü 3'e aldım deviri yükselttim tekrar 4'e aldım. Ağzı açık kaldı arkadaşın :D
Geçen yine görüştük. İllallah etmiş yakıt parasından. LPG taktırmam kesinlikle diyordu dayanamamış taktırmış. Uzun lafın kısası, arabaya ilk verilecek paraya acımayın. Sonrasını hesaba katın. Zaten siz de bunu sorguluyorsunuz sanırım. Sorunsuzluk, servis ücretleri, vergisi algısı. Zor seçim valla Allah kolaylık versin :)
Aynen bizim için önemli olan konular rahatlık, yalıtım, servis ücretleri, yedek parça ve vergi. Pişmanlığı iyi bilirim çünkü biz puntoyu almadan önce dizel mi alsak benzinli mi diye çok düşünmüştük. Benzinli aldığımıza pişmanız desek yalan olmaz.
Bu iki seçenek içinden ben olsam Auris dizel alırdım. Her yönden tatminkar güzel bir araç. Ama 40.000TL yi geçmesin diye düşünürsemde Linea emotion ı tek geçerim. Yol tutuşu frenleri falan çok güzel.
Linea Emotion güzel araç tabi ama abim fiata pek iyi gözle bakmıyor. Evoyu falan da bizde gördü değişiklik istiyo o da biraz :D
Çok büyük ihtimalle iki aracıda Cumartesi günü bi güzel test edicez umarım Cumartesi kesin kararımızı vermiş oluruz. Umarım...
Anketi de ihmal etmeyelim arkadaşlar ;)
Adaş nasıl gençsin tabiki astra :D
Auris de genç arabası adaş yaw :D
speedy_16
21/07/2011, 03:10
iksinin arasında astrayaı seçerdim nedenide yüznün yeni olması en azından 5 6yıl kasa değiştirmiyecek olması motor performansı ve dayanıklık yakın kalite olark opelin iç mekanı daha iyi duruyor ama o fiyata beyaz sport bravo 120 hp multijet alınabilir en azından benim terhifim bu olurdu sizde düşünün derim bence
diğer araçlar 1,5 tona yakın ağırlığı we 90 95 hp bir aracın performansı sonradan size yetmeyebilir tork güçleri sayesinde ata olur lar ama belli bi yere kadar :)
yeni astra görünüm olarak çok güzel araç ama 95hp motor o fiyattaki araca biraz zayıf görüşündeyim.dizelindede daha güçlü bir seçenek yok. o parayı verip tırı vırı arabalara yol vermek üzer biraz.arabanın güzelliğine lafımız yok.
Bence c sınıfının en güzeli Fiat Bravo zaten. Araç eksiksiz nerdeyse hem 120 hp multijet motor hemde muhteşem bir tasarım. Ama abime fiatı sevdiremedik :)
Bravo'yu ben de araç almadan çok düşündüm. Söz konusu sınıftaki en iyi araçlardan biri. Ancak hep söylüyorum 2013'de üretimden kalkacak olması büyük bir handikap. Stilo'nun durumuna düşmesinden korktum ve almadım açıkçası
Dedemde Auris Otomatik var 2011 model
Amaç dikkat çekmek, tüm bakışları üzerinize toplamaksa kesinlikle ASTRA...
Ben tasarım olarak oldum olası toyota arabalarını (4x4'ler hariç) beğenmiyorum. Ve onca verilen paraya göre karşılığının dış görünüş olarak alınamadığını düşünüyorum. Çok basit tasarımları var. Zevk meselesidir o ayrı konu.
Teknik özellikler, servis memnuniyeti vs bunları karşılaştırmadan sadece arabaya zevk için binecek birisi için kesinlikle seçim ASTRA olmalı.
sysworm001
21/07/2011, 15:57
bunun sorusu bile olmaz yav astra tabiki:)
auris ve yeni astra içime sinmediği için,bu günlerde yeni focus,önümüzdeki aylarda gelmesi durumunda 1.6 multijet evo tercih ederdim.
1.6 multijet evo gelsin direk satarız bizimkini zaten :D
reddragon
22/07/2011, 00:59
95 hp lik astra yerine 120 lik bir bravo multjet her türlü akar...
ford fiesta.... güzel ve kullanışlı:))
Fiesta beni sarmadı abimin beğendiği bir araç aslında ama beni hiç sarmadı. O da vazgeçti sonradan zaten :D 40 milyar verilmez ona iç malzeme kalitesi faln evoyla kıyaslandığında vasat. Bence tabi...
Fiesta beni sarmadı abimin beğendiği bir araç aslında ama beni hiç sarmadı. O da vazgeçti sonradan zaten :D 40 milyar verilmez ona iç malzeme kalitesi faln evoyla kıyaslandığında vasat. Bence tabi...
Zaten almayı düşündüğünüz araçlarla da kıyaslanabilecek bir araç değil.
Punto Evo' da aynı şekilde. Ancak Bravo' yu Astra yada Auris ile kıyaslayabilirsiniz.
Yarın sabah test sürüşü var arkadaşlar. Bakalım en hayırlısı hangisiyse onu alırız artık ;)
Hadi bakalım hayırlısı. Ama bir Toyota sahibi olmanızı gerçekten isterim.
Test sürüşünü yaptık arkadaşlar. M/M şanzımanlı toyota D4D araç varmış ellerinde test sürüşü için. Otomatik almaya niyetimiz yokken otomatik alsak da olur düşüncesine döndük birden. :D M/M şanzıman hoşuma gitti baya. Direksiyon arkasında vites değiştirme tuşları falan var. Oldukça hoş. Toyotanın sorunlu şanzıman serisi bunlar mıydı? Çünkü satış görevlisine sordum ben kullanıyorum tıkır tıkır çalışıyo dedi. Malzeme kalitesi yol tutuş frenler iyi gibi geldi bana. Konfor da ideal. D4D motor çok sessiz çalışmakta. Optitron göstergeler harika. Dışı zaten güzel bunu daha öncede söylemiştik. Anahtarını beğenmedim sadece oldukça sade bir anahtar tasarımı var. Onun haricinde araçta bi kusur bulamadım. Beyaz renk artı bej iç döşeme ve muhteşem birliktelik.
Toyotadan çıktık gittik opele. Opelde zaten otomatik seçeneği yok. Test aracı füme renk sport donanımdı. Araç dış görünüşüyle sarıyor zaten içine binincede güzel bi panelle karşılaşıyoruz. Dikkatimi ilk çekense sesli çalışan motor oldu. D4D gerçekten dizeller içinde en sessizi sanırım. Marşıda verdikten sonra klimanın son kademede çalışmaya başlamasıyla ufak bi şok yaşadık :D Klimanın falan her yeri düğme :D İlk başta göze karışık gelen mekan alışılması çok da güç değilmiş aslında :) Tabiki daha şık bi araç aurise göre. Ama kalite olarak aynı. Yol tutuş süspansiyonlar iyiydi bence ben bi sorun göremedim. Frenler baya iyiydi. Performans olarak D4Dye göre biraz sönük kaldı diyebilirim.
İki aracı da benim kullanma şansım olmadı abim kullandı. Ben yanda değerlendirme yaptım aracı inceledim. İki araçta çok güzel arkadaşlar. Kesin otomatik alcaz dersek Auris gözüküyo. Yoksa Astra da olabilir.Tabi iki aracıda beklememiz gerekiyo bi süre Opel fiyat garantisi vermezken toyota da öyle bi durum yok. Anlaştığımız fiyata alıcaz.
Son karar verilecek tabi bi kaç gün içinde. İlgilenen herkese tekrardan teşekkürler...
M/M tam otomatik gibi değil. Otomatikleştirilmiş şanzuman.
Fiat' ın Dualogic' de aynı şekilde.
Bazen manuel bazen otomatik olarak kullanmak lazım. Alışırsanız çok güzel.
Yakıt konusundada iyi. Ama tam otomatik gibi kullanırsanız olmaz. Onuda baştan belirteyim.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.