Orijinalini görmek için tıklayınız : Yokuş fiyaskosu
kartal3520
19/07/2011, 01:43
Arkadaşlar bugün bir alış veriş merkezine gittim.İşim bittikten sonra alış veriş merkezini yola bağlayan bir yokuş var.Aracı 1 e taktım yokuş biraz dik diye aracın burnunun vurabileceğini düşünerekten yavaş yavaş gaza yüklendim.Biraz ilerledikten sonra araç yığıldı kaldı.Gaza yüklendim araç gitmiyor.Dedim geri gideyim biraz hızla çıkayım bu defa hillholder devreye girdi aracı bırakmıyor.Anlıyacağınız ne ileri ne geriye doğru gidebildim.Zor bela dura dura aşağıya inebildim.Allahtan arkamda başka araç yoktu.Sizlere sorum bu durum normal mi böyle durumlarda ne yapmamız lazım.Yoksa dik yokuşlardan uzak mı duracağız anlayamadım...Eğer bu araç böyle yapacaksa çok kötü.Belki ağır gitmemiz gereken dik yokuşlarda bizi yolda bırakacak....
Aracın çekmemesi çok ilginç, normalde eğer aşırı yüklü değilse çıkabilmeniz gerekir.. Debriyaj balatalarınızda bir sorun olmasın ??
stop et el frenini çek tekrar çalıştır el freni kalkışı yap hocam. Dörtlüleri de yak arkandan glen de insansa artislik yapmasın acık sabretsin yokuşta 40 yıllık şoför bile aracı kaydırabilir ya da zorlanabili bu doğaldır.Bir de önü vurmasın istiyorsan kasise ya da yokuşa çapraz gir.
biraz yüksek devirde kaldırsaydınız kalkardı.
hocam forum çamlığa mı gitmiştin :D
denizhamamcioglu
19/07/2011, 09:24
Multijet motorların düşük devirleri ne yazık ki ölü. Evimin garajından çıkarken de bazen yaşıyorum bu durumu. Debriyaja basıp devri biraz arttırıp gayet rahat çıkıyorum. Aksi taktirde dediğiniz gibi yığılıp kalıyor.
Kenan kardeşim, aracına alışmakla alakalı bir durum. malum Mersin ş.içinde rampa-yokuş hemen hemen hiç yok, benim evo fire ile ilk Ankara deneyimimde yokuşlarda takılıp kaldım, araç çıkmayacak sandım.baktım millet vızır vızır inip çıkıyor, anladımki sorun bende. vites ve deviri iyi ayarlarsan çıkamayacağın rampa yok.
serkankucuk
19/07/2011, 11:24
ben 1.3 75bg Punto'mla 4 kişi, içi eşya dolu, Ankara'da Dikmen caddesine çıkan sokaklardan birinde hiç de tıkanmadan 2. vitesle çıkmıştım, daha sonra yine 4 kişi Eymir'den dönüşte dimdik bi tepeye tırmanılır 3. viteste canavar gibi çıkmıştı...
eğer sizinki hiç çekmediyse bi sıkıntı olabilir diye düşünüyorum ama o yokuşa nasıl yaklaştınız, nasıl çıkmaya çalıştınız onu da tam bilmek lazım belki de bi problem yoktur...
arkadaslara katılıyorum, bununla beraber hillholder sorununuza ise soyle bir tavsiye verebilirim boşa alıp arabayı kaydırdığınızda devre dışı kalıyor ilk başlarda bende özellikle yokuşlarda park ederken baya zorlanıyordum ama boşa alınca hillholderın devre dışı kaldığını fark ettim...
kartal3520
19/07/2011, 15:28
Galiba turboyla alakalı turbonun mutlaka devreye girmesi gerekiyor yoksa araç yığılıp kalıyor. Çünkü o gün araca yüklenmedim yani araç 1750 ve üstü devri görmedi,görmeyincede araç yığıldı kaldı. Bana iyi bir deneyim oldu.
serkankucuk
19/07/2011, 18:18
evet dediğiniz doğru olabilir, ben genelde sizin yaşadığınız sorunu arabayı çalıştırıp hemen rampa çıkarken yaşıyordum, ama dediğim gibi normalde giderken de rampalarda bana mısın demezdi...
puntoların 2 eksiğini gördüm, yokuşta bayılması (bilmeyenler baydırıyor ister istemez), birde nazara gelmesi :)
kırklareli beğendik civarlarında kaybolup bozuk ve çok dik bir arazöz yoluna girmiştim eğim manyak gibi araçta 4 kişi..
ormanı merak edip durdum, indim arabadan etrafta yabani sinekler saldırınca koşarak girdim arabaya..
araba bir türlü kalkmadı.. sönmedi de çekmiyor resmen..
sonra..
motor devri 1700 civarında iken kavrama yapıp gazı verdim veriştirdim.
dip gaz yani.. :)
paşalar gibi çıktı..
Dj Locness
19/07/2011, 20:09
mjet araçlarımzn 1750 devir altı biraz fazla suskun o yüzden yasanılan bi durum normaldir biraz gaza basmak işe yarıyor
hilmiusta
20/07/2011, 02:12
talha dogru dıyor benım aracta 90 lık bayırda bı kere bana da oyle olmustu gaza faza basın ve devırlı kulanın aracınızda ınanın bı soruk yok ben dede hılholder var bırakmasını sız ayarlayın ve sonra basın gaza bı de ıkıye atıp ıyıce yuklenın kı benım kı kafa kaldırıyor masallah :D
20 bin km oldu
kırıkkalede olsun, ankara dikmende olsun en baba yokuşlarda bile en kötü el freni ile stop ettirmeden kaldırdım. araç - dolu boş olsun fark etmez 1. vites kalkış vitesi olduğu için hiç bir zaman yığılma yapmaması gerekir. kalkış başka kalktıktan sonra yığılma olayı başka. araca ilk hareketi verirken, yokuşta biraz devirli kaldırmak gerekebilir ama kalktıktan sonra hiç fark etmez gaza bastığınızda devirlenmesi gerekir.
bence aracınızda bir sıkıntı var incelenmesi gerekir.
Erdem Bozdağ
20/07/2011, 05:04
20 bin km oldu
kırıkkalede olsun, ankara dikmende olsun en baba yokuşlarda bile en kötü el freni ile stop ettirmeden kaldırdım. Araç - dolu boş olsun fark etmez 1. Vites kalkış vitesi olduğu için hiç bir zaman yığılma yapmaması gerekir. Kalkış başka kalktıktan sonra yığılma olayı başka. Araca ilk hareketi verirken, yokuşta biraz devirli kaldırmak gerekebilir ama kalktıktan sonra hiç fark etmez gaza bastığınızda devirlenmesi gerekir.
Bence aracınızda bir sıkıntı var incelenmesi gerekir.
+1000
Evet yazılanlarıda okuduktan sonra şunu yazabilirim; Aracımızı bazen her zaman yaptığımız alışkanlıklarımızla hareket ettirmeye çalışıyoruz aracımızda kendi normlarına göre hareket etmek isteyince sevmediğimiz olaylarla karşı karşıya kalıyoruz...Araç bana göre hareket et diyor bizde alışkanlıklarımızla hareket et diyoruz hatlar karışınca sonuçlar bizide üzüyor dikkat etmek lazım bence...
1. viteste dizel bir aracın benzinliden daha iyi çıkması lazım yokuşu ilginç geldi bana..
BugattiV
20/07/2011, 19:06
Merhaba, ben Taksim-Gümüşsuyu Mahallesinde oturuyorum. Bizim mahallenin yokuşlarını bilenler bilir. İlk başlarda ben de biraz zorlanmıştım ama aracı devirli kullanınca sorun çözüldü. Debriyajın kavrama noktasına dikkat ettiğiniz ve gaza biraz fazla yüklendiğiniz takdirde (lastikleriniz de iyiyse tabi) rahatlıkla çıkarsınız yokuşları. Ancak mazot sarfiyatınıza sakın bakmayın, ben evime giden yokuşu tırmanırken 25 litre yazdığını görüyorum bazen, içim kan ağlıyor :(
Merhaba, ben Taksim-Gümüşsuyu Mahallesinde oturuyorum. Bizim mahallenin yokuşlarını bilenler bilir. İlk başlarda ben de biraz zorlanmıştım ama aracı devirli kullanınca sorun çözüldü. Debriyajın kavrama noktasına dikkat ettiğiniz ve gaza biraz fazla yüklendiğiniz takdirde (lastikleriniz de iyiyse tabi) rahatlıkla çıkarsınız yokuşları. Ancak mazot sarfiyatınıza sakın bakmayın, ben evime giden yokuşu tırmanırken 25 litre yazdığını görüyorum bazen, içim kan ağlıyor :(
O yokuşu iyi bilirim, sağlam yokuştur :) bizim üni.nin fakültesi var orda (İTÜ)
eexelanss
20/07/2011, 20:46
1.3 multijet fiorinolardada aynı olay mevcut.. babam söylüyorduda inanmıyordum. Bigün aldım arabasını denedim gerçektende yığılıp kalıyor.. kalkmasıda ayrı bir mesele, işgence resmen
arkadaşlar bide araçların lastik basınçları çok yüksekse bu yokuşta yığılma sorunu oluyor kesinlikle olması gereken değerlere getirin denmeye değer.Bir yakınımın yepyeni mondeosundan biliyorum.
van_hoijdonk
21/07/2011, 04:50
Aynısını ben de yaşamıştım memlekette orman içi yoldan köye çıkmaya çalışırken. Hızlı veya 2. viteste gidemiyorum çünkü yol çok virajlı. 1. vitese atıp bağırta bağırta çıkmaya çalışırken keskin bir virajda mecbur yavaşlamıştım ve sonrasında dik yokuş gelince gaza sonuna kadar yüklensem de araç devirlenmemişti.
Devrin düştüğünü farkettim ve araç yokuşun ortasında stop etti. Çalıştırdım ama araba kalkmadı, geri gelme şansım da yok çünkü düz yer yok. Ondan sonra 2. kez denedim yine kalkmadı ve stop etti tabi burada gaza bayağı bir basıyorum patinajla kalkmaya çalışıyorum ama köy yolu o bile olmuyor.
3.'de aracı boşa aldım, deviri boşta 3 binlere kadar çıkardım ve hızlı bir şekilde aracı 1'e takıp hemen kalkış yaptım. Aklıma başka çare gelmemişti.
Araç çalıştığında 1000 devirde başlıyor dolayısıyla çok dik rampalarda kalkmak problem olabiliyor hele de virajlı bir köy yoluysa benim gibi uğraşmanız gerekebilir.
Bir sonraki gelişimde ise virajlarda ise gaz kesmeden devam ettim her ne kadar riskli olsa da aracın yolun ortasında stop etmesinin canımı sıkmasından iyidir diye düşünmüştüm.
Senelere önce aynı sorunu arkadaşımın 1.3 mjet 2005 Doblosunda yaşamıştık,dik rampada 3 kişi ile rampanın ortasına geldiğimizde araç durup stop etmişti,bir dahada kalkamadık o rampada.En başa düzlüğe geri dönüp dip gazla kalkış yapınca ancak çıkabilmişti rampayı,demek ki sıkıntı genel ve hala devam ediyor mjet Fiat larda...
bence bu fiatla alakalı bi durum değil, fordda da oluyo aynı şey. rampalarda sağlam gaz vermeyince kalkmıyo. araba bayıldıktan sonra gaza bassanda devirlenemiyo. ben acemiyken cmaxte yeniyken kaçırmıştım bi akşam ara yoldan çok dik bi yokuşa çıkmaya çalışırken(cadde) stop etmiş kalmıştı. elektrikli olduğu için el frenide kullanamadım. 3-4 kere denedim ya gaz az gelip stop etti yada fazla gelip patinaja düştü bi türlü kalkmadı. yerlerde ıslaktı. acayip stress olmuştım.
babam dik yokuşlarda hala klimayı kapatıp kaldırıyor.
krakercocuk
21/07/2011, 15:09
bende konuyu açan arkadaşa onu soracaktım kliman açıkmıydı diye...valla benım aracım canavar gıbı...devirinde kullandığın zaman şaha kaldırırsın aracı..m.jetler için söylüyorum..her rampaya girerim korkusuz..bence biraz aracını tanımakla alakalı bır durum
serkankucuk
21/07/2011, 16:05
fırat'a katılıyorum ve ben de hiçbir zaman yokuşlarda sorun yaşamadım, canavar gibiydi maşallah... bence yaşanan olayların bi kısmında sorun araçta değil bizde...
kartal3520
22/07/2011, 00:37
Valla arkadaşlar önünüzde arabanın hızla çıkmayı denediğinizde burnunun yere değebileceği bir yokuş varsa kimse tutupda gaza köklemez,bile bile kimse aracına zarar vermek istemez.Yoksa bende 20 yıllık araba kullanıcısıyım acemi değilim yani.Kaldı ki bundan önce 1200 motor bir aracım vardı.Ama şu bir gerçek bizim arabalarda turbo devreye mutlaka girmeli girmediğinde böyle sıkıntıları bütün dizel araçlarımız yaşar bundan eminim artık.Öte yandan devrini almış araçlarımız canavar gibi çekiyor buda bir gerçek hatta 5. viteste bile torkun gücünü görebiliyorsunuz.Benim olay dar alanda hemen yokuş tırmamam gereken bi yerde gerçekleşti,kaldıki yokuşun kötü durumunuda açıkladım.(eğimi kötü hızlı girilldiğinde aracın burnu vurur)
Yokuslarda sunu fark ettım devır olayı önemli bugun 2 vtesı 3500 de ıken 3 attım 3800 4 e attım araba devrını almıs 4 vıteste yokus cıktı o yokusu ben genelde 2 ıle cıkardım 4 le cıktım devır 2700 de falandı 5 a tayımdedım yokus bıttı
krakercocuk
22/07/2011, 00:46
d€diğin yokusu gorm€k g€r€kıyo tabı..burnu surtm€m€sı için yavaş gidils€ bıl€ ...yin€ arac d€vırlı kullanılmalı g€r€kırs€ yarım fr€n gor€vını yarım d€bryaj görm€li;)
Valla arkadaşlar önünüzde arabanın hızla çıkmayı denediğinizde burnunun yere değebileceği bir yokuş varsa kimse tutupda gaza köklemez,bile bile kimse aracına zarar vermek istemez.Yoksa bende 20 yıllık araba kullanıcısıyım acemi değilim yani.Kaldı ki bundan önce 1200 motor bir aracım vardı.Ama şu bir gerçek bizim arabalarda turbo devreye mutlaka girmeli girmediğinde böyle sıkıntıları bütün dizel araçlarımız yaşar bundan eminim artık.Öte yandan devrini almış araçlarımız canavar gibi çekiyor buda bir gerçek hatta 5. viteste bile torkun gücünü görebiliyorsunuz.Benim olay dar alanda hemen yokuş tırmamam gereken bi yerde gerçekleşti,kaldıki yokuşun kötü durumunuda açıkladım.(eğimi kötü hızlı girilldiğinde aracın burnu vurur)
yokuşa ya da kasise hafif çapraz girince yani bir teker öncesinden eğime girince arabanın önünü vurma olayı oldukça azalalıyor.
klima açıksa ve en önemlisi motor soğuksa dik yokuşlarda bayılır hatta stop eder bu çok başıma geldi...motoru biraz ısıtmadan yokuşa girmemek lazım,hatta bikaç saat arabayı parkedecekseniz yokuş yukarı çıkacak şekilde park etmeyin mümkünse... ancak motor sıcakken çok dik yokuşları süper tırmanıyor maşallahı var o zaman da motorun..
SpyHunter33
23/07/2011, 14:43
:) ankaraya gittiğim de neresi tam bilmiyorum dik bir yokuşa klimam açık arabada 4 kişiyiz ilk 3 vites resmen parçalarcasına tırmanıyordu hiçde öyle bir yığılma çıkmama gibi bir sorun yaşamadım. Bazı kişiler aracın rampada çekişten çok düştüğünü söylüyor ama 100bini devirmiş olan arabam düz yolda en son 180 derken rampada 130-140 diyor :D daha ne desin abi :D
van_hoijdonk
29/07/2011, 20:35
:) ankaraya gittiğim de neresi tam bilmiyorum dik bir yokuşa klimam açık arabada 4 kişiyiz ilk 3 vites resmen parçalarcasına tırmanıyordu hiçde öyle bir yığılma çıkmama gibi bir sorun yaşamadım. Bazı kişiler aracın rampada çekişten çok düştüğünü söylüyor ama 100bini devirmiş olan arabam düz yolda en son 180 derken rampada 130-140 diyor :D daha ne desin abi :D
Yokuş var yokuş var. Örneğin ben toprak köy yolundan bahsediyorum eğer asfalt yol olsa ben bahsettiğim yokuşu çıkardım.
Amcamın 1.5 clio'suyla vitesi 1'e almadan çıkıyorum, 90 Model kartal ile sadece 1. viteste çıkabiliyorum, punto ile ise yolun yarısında kalmıştım. Tekrar kalktım ama bu olay canımı sıkmıştı...
"At sahibine göre kişner" arkadaşlar..
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.