Orijinalini görmek için tıklayınız : Punto Evo 1.3 MJet Chip Tuning yaptıran.
makdeniz
17/07/2011, 15:35
Forumda biraz önce arama yaptım ama istediğim bilgilere ulaşamadım.
Yaklasık 1 aylık Punto Evo MJet 1.3 S&S E5 75 BG bir araca sahibim.
Chip tuning yaptıran arkadaşlara şu soruları yöneltmek istiyorum.
Aracın ömründe bir değişiklik olurmu
Araç garantili - garantisinde bir sorun olur mu
Yakıt ne türde değişebilir - azalır mı ? çoğalır mı ?
punto evo değil ama genel anlamda chiptuning vs. ile ilgili bir sürü başlık var forumda aratırsan yeterli miktarda bulabilirsin.
EvoKoray
17/07/2011, 15:44
1 Aracın ömründe bir değişiklik olurmu
2 Araç garantili - garantisinde bir sorun olur mu
3 Yakıt ne türde değişebilir - azalır mı ? çoğalır mı ?
1 -> Motor ömründe azalma olur ( normalden fazla zorlanacağı için uzun vadede motor parçalarına zararı olur size masraf çıkarabilir )
2 -> Garanti devre dışı kalır
3 -> Basarsanız normalden fazla yakar , sakin kullanımda normalden az yakar
*S&S sorun çıkartabilir
AlemCi_SeRSeRi
18/07/2011, 10:16
Ben 1.3 dizel evomda kullanıyorum gayette memnunum hatta benim ayarlarım fazlasıyla açık siyah duman atma harici hiç bir sıkıntım yok garantidende çıkmıyor sen gidip söylemezsen tecrübe etmeden anlaşılabilecek bir parça değil bi sıkıntı olursa git orjinal yazılımı yüklet git servise garantiden değiş ne bozuksa ;)
Ben 1.3 dizel evomda kullanıyorum gayette memnunum hatta benim ayarlarım fazlasıyla açık siyah duman atma harici hiç bir sıkıntım yok garantidende çıkmıyor sen gidip söylemezsen tecrübe etmeden anlaşılabilecek bir parça değil bi sıkıntı olursa git orjinal yazılımı yüklet git servise garantiden değiş ne bozuksa ;)
benimde bugünlerde kafamı kurcalıyor bu chip işi ps chiptuningle ecufast'in arasında kaldım sizin chipi kim yazdı?stok haliyle epey fark varmı performansında
AlemCi_SeRSeRi
19/07/2011, 18:56
Ecufast Tek Geçiyorum git Alper Abiye Beni Söyle Ayarları Benimki Gibi Açsın Elini korkak alıştırmasın :) akşam görüşelim sanada aradaki farkı göstereyim :) 0554 530 89 98
cemal arslan
19/07/2011, 20:30
Forumda biraz önce arama yaptım ama istediğim bilgilere ulaşamadım.
Yaklasık 1 aylık Punto Evo MJet 1.3 S&S E5 75 BG bir araca sahibim.
Chip tuning yaptıran arkadaşlara şu soruları yöneltmek istiyorum.
Aracın ömründe bir değişiklik olurmu
Araç garantili - garantisinde bir sorun olur mu
Yakıt ne türde değişebilir - azalır mı ? çoğalır mı ?
1. aracın ömründe bir değişiklik olmaz çünkü ekstra bir yük getirmiyor var olan potansiyel kullanılıyor
2. aracın garantisinde sorun olmaz çünkü servis sadece yazılım numarasını görüyor yazılımın içini göremiyorlar.tabi ki sizde chip tuning yaptırdığınızı söylemeyeceksiniz
3. yakıt normal kullanımda düşmesi lazım ancak kesin olan artmayacaktır. forumda yaptıran arkadaşlar var...omer06 dan ayhan01 den bilgi alabilirsiniz
1. aracın ömründe bir değişiklik olmaz çünkü ekstra bir yük getirmiyor var olan potansiyel kullanılıyor
2. aracın garantisinde sorun olmaz çünkü servis sadece yazılım numarasını görüyor yazılımın içini göremiyorlar.tabi ki sizde chip tuning yaptırdığınızı söylemeyeceksiniz
3. yakıt normal kullanımda düşmesi lazım ancak kesin olan artmayacaktır. forumda yaptıran arkadaşlar var...omer06 dan ayhan01 den bilgi alabilirsiniz
1. ve 2. cevaplar doğrudur
3. cevabada açıklık getireyim yakıt tasarrufu 100 km de 1 litre civarınlarında
bvulgari
19/07/2011, 21:34
Acaba hanginiz motoru alıpta ömrünü bitirene kadar kullandınız ve aynı motoru alıp chip yapıp yine ömrünü tamamladınız da böyle ömrü kısalmıyor falan tarzı cevap veriyorsunuz ben çok merak ediyorum.
Hangi labaratuar ortamında denediniz veya hangi resmi bilgilere dayanarak bunu söylüyorsunuz?
:) O kadar mühendis bilemiyormu aynı motordan hiç parça eklemeden basit bi yazılımla hem normal kullanımda daha az tüketip hemde sözde 90-105 arası hp yapmayı.
Verdiğiniz akıllara bakın söylemeyin servise yazılımı garantiden çıkmaz. Ondan sonra serviste sana amortisör takozu yerine city bozulmuş derse yada 2 kuruşluk şeye 10 kuruş çekerse vay efendim şöyleymişte böyleşmiş.
Servis görsün görmesin bu tarz hareketler 3 kuruş için insanın kalitesini düşürmesidir. 3 kuruş için aklı başında sağlam karakterli bir insanın bu tarz şeylere başvuracığını hiç düşünmüyorum.
Bu tarz zihniyetli insanlar yüzünden zaten herkes birbirine şüpheyle bakıyor artık güvenemiyor, herkes herkesin dürüstlüğünden şüphe ediyor.
Kusura bakmayın ama lütfen faydalı akıllar veriniz, bu tarz akıllar vermeyiniz.
cemal arslan
19/07/2011, 23:40
sen neye dayanarak diyorsan bende ona dayanarak diyorum....
istersen ankaraya gel...sana hangi araçların motorları aynı yazılımları farklı yada sadece turbosu farklı göstereyim...
ben 3 yıldır bu işin içindeyim...sen kaç yıldır bu işi biliyorsun yada yapıyorsun ???
forumları biraz gez dolaş 100 bin kmyi aşan chipli araçlar var
fabridakiler embesil değil bizde einstein değiliz
biz motoru yeniden keşfetmiyoruz
değil türkiyede dünyada yapılan bir uygulama...herkesmi yanılıyor ???
sana sadece basit bir örnek vereyim...
vw tsi araçlarda 122 125 140 150 160 170 lerde....motor aynı enjektör aynı
122 ve 125 de sadece turbo küçük intercooler motor arkasında ve daha ufak
diğeri herşey bütün parçalar bire bir aynı...ETKA dan araştırabilirsin...vw servis programıdır...
ayrıca
ford cargolar
xx24 xx26 xx28 xx30...bunlar da ecu lar bile aynı sadece yazılım farkı var
xx30 un ecusunu alıyorsun xx24 e takıyorsun ve araç bir anda xx30 oluyor...tek sorun şase bilgisi km bilgisi model bilgisi de değişiyor...ama diğer taraftan araç 240hp den 300hp ye çıkıyor....
fabrika xx24 satarken 120 bine xx30 satarken 140 bine satıyor...
bu yeterlimi ???
bvulgari
20/07/2011, 00:09
Ben herşeyden önce Doğruluğa, dürüstlüğe, mantığa ve menfaat gözetmeden doğru bilgi vermeye dayanarak söylüyorum.
90 lık mjet ile 75 lik arasında bir kere donanımda farklılıklar var. Olay sadece yazılımdan ibaret olmadıgı için. En basitinden mazot filtresi bile değişik hatta debriyaj balatası bile değişik.
Ankara bu iş için büyük üstadların AR-GE çalışma merkezi olmadıgı için oraya gelmeme gerek olduğunu düşünmüyorum.
Forumlarda yazan herşey doğru değil, 100.000km aşabilir tabii ki.. 200.000 ide aşabilir. Ama ben bunu masrafsız geçiririm, senin chipli arabanda en basitinden enjektörler bozulur onları değiştirirsin. Chip yapma, abuk subuk mazot kullan 30.000km dede bozarsın motoru. Ama aynı şartlarda sen nasıl chip zararsızdır normal kullanımda az yakar diyorsan bende chip zararlıdır hiçte aynı yakmaz diyorum.
Ben bu işin içinde olmadığım için tarafsız kendi düşüncemi sunuyorum. Sen bu işin içindeysen ve bu işi yapıyorsan elbette chip iyidir demen gayet normal.
vw nin motoru 1.4cc ise zaten aynı motor..1.3cc 75hp ile 95 hp de aynı motor..ikiside 1.3cc zaten..Diğer tamamlayıcı ekipmanları farklı..
Yurt içi yurt dışı farketmiyor.. Orda da sadece yazılım yapıyorsa bu araca ve benim aracım sözde 90hp oldu 95 hp oldu diyorsa onunda motoru erken problem çıkaracak ve ömrü kısalacak.. Bu şartlara eyvallahsa Ay da bile olsa yaptırsın beni ilgilendirmez.
Ama hiç bişey olmaz demek hatta yakıtı azaltır demek ve bi sıkıntı olursa garantide sölemeyin onlar göremez tarzı akıllar vermek bence hiç etik değil kusura bakmayın.
Ayrıca sizin einstein olmadığınızı ve fabrikadakilerin embesil olmadığını sanırım herkes biliyordur.
StrawBeeRy
20/07/2011, 00:45
şöyle söyliyim
sıfır 75 hp puntoya yaptırmıştık araba 2010 model şuan 90.000 civarında
-chip ile çok açtırmadan tadında 95-96 hp civarında güç aldık
-garanti devre dışı kalmadı siz gidip söylemesseniz kimse anlamaz anlaşılıcak birşey değil çünkü
-sakin kullanımda çok ekonomik,zaten agresif kullanımda stock bir punto bile yaktığı için agresif kullanımda yakıt artar demiyorum
-75 hp den sonra 95 hp oldukça tat veriyor.
-chipi arabaya 10 veya 15 kmdeyken yaptırmıştık araba şuan 90.000 kmde fakat arabada ilk günki gibi bir canlılık yok(bu parçalar alışmadan yapıldığı için böyle oldu) gaz yememe gibi sorunlar ortaya çıktı(önceden 2.500 devirde canlıyken şimdi 3.000 devirden sonra canlı) her zaman agresif kullanmayacaksınız eğer kullanırsanız max 110.000 120.000 km sonra motor artık ömrünü yitirir hale gelicektir.
son olarak yaptırayimmi diye sorarsanız bu söylediklerimi okuyup ona göre hareket ederseniz hiçbir sorun yaşamassınız kullanım çok önemli unutmamak lazım
AlemCi_SeRSeRi
20/07/2011, 10:19
Merttt Hee Dee Geeçç :) Mal Bizim Para Bizim Kimseye Zarar Vermiyoruz..Kimseyi İlgilendirmez..Yıllardan Beri Bütün Araçlarıma Chip Yaptırıyorum Daha Hiç Zararını Görmedim...Sonuna Kadarda Arkasındayım Sadece Yaptırıcağınız Yeri Biliyorsunuz..Bu Mühendis Bu Beygir Yükseltmeyi Akıl Etmiş..Ama Bu Aracı Öyle Bir Ayarlamışlarki Yakıt Ekonomisi İçin Chipli Araç Aşırı Gazlamalarda Yakıyor Yakmıyor Diyen Yalan Söyler :) Garanti Servis Meselesine Gelince Onların Yıllardır Halkı Dürttüğüne Saysınlar...Şu Forumda İddaya Girerim 1980 li yıllardan bu yana tofaş ve fiatla sorun yaşamamış insan kalmamıştır..ilk kuş serisi üretimde sağ aynaları ekstra satmaları..bayinin satması gereken arabaların renkleri kötü ve ellerinde olmamaları ve sonradan ne hikmetse araçların bayilerden temin edilemeyerek spotculardan fazla paralar ödenerek alınması...daha bu günlere gelelim tipo-tempra serisi..güneşten tavan boyalarının yanması dijital gösterge arızaları güneşten torpidonun şişmesi..yaaa yazsak burda cilt cilt ansiklopedi olur :) o yüzden bana gelipte sen garantiyi kandırıyosun arabayı bozupta demesin diyemezde 0 aldığımız linea 3 ay fabrika hatasından serviste yattı motor arıza lambası yaktı durduk yere daha sıfır yol yapmadan.....varsa böyle bir merakın olan açalım bi konu tartışalım yıllardan beri tofaş - fiat bakalım kimlerin başından neler geçmiş :)
bvulgari
21/07/2011, 00:04
Merttt Hee Dee Geeçç :) Mal Bizim Para Bizim Kimseye Zarar Vermiyoruz..Kimseyi İlgilendirmez..Yıllardan Beri Bütün Araçlarıma Chip Yaptırıyorum Daha Hiç Zararını Görmedim...Sonuna Kadarda Arkasındayım Sadece Yaptırıcağınız Yeri Biliyorsunuz..Bu Mühendis Bu Beygir Yükseltmeyi Akıl Etmiş..Ama Bu Aracı Öyle Bir Ayarlamışlarki Yakıt Ekonomisi İçin Chipli Araç Aşırı Gazlamalarda Yakıyor Yakmıyor Diyen Yalan Söyler :) Garanti Servis Meselesine Gelince Onların Yıllardır Halkı Dürttüğüne Saysınlar...Şu Forumda İddaya Girerim 1980 li yıllardan bu yana tofaş ve fiatla sorun yaşamamış insan kalmamıştır..ilk kuş serisi üretimde sağ aynaları ekstra satmaları..bayinin satması gereken arabaların renkleri kötü ve ellerinde olmamaları ve sonradan ne hikmetse araçların bayilerden temin edilemeyerek spotculardan fazla paralar ödenerek alınması...daha bu günlere gelelim tipo-tempra serisi..güneşten tavan boyalarının yanması dijital gösterge arızaları güneşten torpidonun şişmesi..yaaa yazsak burda cilt cilt ansiklopedi olur :) o yüzden bana gelipte sen garantiyi kandırıyosun arabayı bozupta demesin diyemezde 0 aldığımız linea 3 ay fabrika hatasından serviste yattı motor arıza lambası yaktı durduk yere daha sıfır yol yapmadan.....varsa böyle bir merakın olan açalım bi konu tartışalım yıllardan beri tofaş - fiat bakalım kimlerin başından neler geçmiş :)
Konu başka yerlere taşımaya gerek yok.Tofaş fiat ın geçmişini tartışma konusu değil. Chip tuning hakkında birkaç soru konumuz.
Senin yaptırdığın chip in kimseye bi zararı yok arabandan başka. Ama çok iyidir chip şöyle faydalıdır böyle zevklidir demek doğru değil.
Madem sadece yazılımla oluyor bu işler neden 75hp ile 90 hp de bazı parçalar değişik. Madem bu kadar basit bu işler 15hp için herifler parçaları niye değiştirmiş acaba..
StrawBeeRy
21/07/2011, 00:10
evet doğru stock 75 hp ile stock 90 hp nin arasında fren mekanizmalarına kadar herşey değişik mazot pompası,fren diskleri,balatalar felan hepsi değişik böyle bir konu vardı karşılaştırma yapmıştık aratınca çıkar
90'lıkta Geometrili turbo detected :D
AlemCi_SeRSeRi
21/07/2011, 10:05
Tamam Hocam Ben Karışmıyorum CHİP Çok Zararlıdır Kimse Yaptırmasın Turbonuz Yağlanır - Enjektörler Bozulur...Bu Şekilde Düşünüyorsanız Size Şunu Söyleyim Araçlarınıza Fabrikadan Çıktığı Gibi Binin Taktığınız Jant-Lastikten Taktığınız Spor Yaylara Kadar Hepsi Arabaya Zarar Veriyor..Xenonlara Kadar - Müzik Tesisatına Kadar Hepsi Zarar Veriyor...Ben Chipten Çok Memnunum Duman Atma Olayıda Yarı Yarıya Azaldı Artık..Ve Hatta Bir İnce Ayara Daha Gitmeyi Düşünüyorum...Gaz Tepkimesi Arttırıcı Bile Taktırabilirim..Bu Araç Kendi Benim İstemediğim Şekilde İsterse 1 milyon km yapsın ben zevk almadıkça bi anlamı yok benim istediğim gibi yürüsün bana tat versin 200 binde kaldırıp çöpe atalım önemli değil :)
Misafir047
01/08/2011, 14:20
chip yazılımı çoğu uzman önermiyor konu kapanmıştır:)
cemal arslan
01/08/2011, 15:15
ya o kadar yaptıran insan var o kadar örnekleri var....ama buna rağmen hala birileri çekipde zararlıdır sakın yaptırmayın diye ahkam kesiyorlar yaaaa deli oluyorum...
herkes hatalı herkes yanılıyor sizler doğrusunuz sizler haklısınız...
Misafir047
01/08/2011, 15:20
SORU:
Yaklaşık 4 ay önce 0 km 2011 model Seat Leon 1.6 TDI DSG satın aldım. Bu aracın modifiyesi konusunda 105HP lik gücün 135HP e çıkacağı, 250Nm lik torkun ise 310Nm'ye çıkartılabileceğini aynı motora sahip olan Jetta 1.6 TDI'da söylemiştiniz. Bu güç arttırımının DSG şanzımana zarar vermeyeceğini belirtmişsiniz. Fakat enjektörler ve turbonun hasar görmeyeceğine karşı tereddüt içerisindeyim. Daha önce de 0 km aldığım 2007 Caddy 1.9TDI DSG nin günü 105HP den 130HP ye çıkarttırmıştık. Ben yazılım yükleme öncesi aynı soruyu uygulamayı yapan kişiye sorduğumda "turboya bir şey olmaz" cevabını almıştım. Ama uygulama sonrası 1 ay içersinde turbo arızalandı. Bu konuda neler düşünüyorsunuz ? Orhan Ak
YANIT
Chip modifiyesi ya da özel programlama çoğu zaman maksimum güç artışını yakalamaya çalışmak anlamında değildir. Bu programlama, yüksek standartlarda işçilik ve motor konusunda uzmanlık gerektiren bir meslek dalıdır. Olması gerekenden daha performanslı bir sonuç elde etme iddiası doğal olarak turbonun çok yorulmasına ve beraberinde arızalanmasına neden olur. Halbuki bu işlemin sınırları bellidir ve değerlerin aşılmaması durumunda motorda, yakıt tüketiminde ve aktarma organlarında herhangi bir hasar oluşmaz. Turbonun ömrü yüzde 10 civarında kısalır, bunun aksini iddia etmek de yanlış olur.
Enjektör konusu ise dizellerde hassas bir konudur. Bundan önceki aracınızda bulunan pompa enjektörlerin özellikleri, daha sorunlu ve pahalıydı. VW Grubu artık işletim püskürtme sistemini değiştirdi ve Common-Rail sistemine geçti. Böylece daha sessiz, uzun ömürlü ve performanslı sonuçlar elde etti. Her 40000km de bir yapılacak karbon temizleme ile enjektörlerin olası tıkanma soruunları da bertaraf edilebiliyor.
Sonuç olarak yazılımı benim katılımım olan bir laborturar aracılığı ile üretiyor ve uyguluyorum. Onno Usta/Otohaber
Bu adamda ahkam kesiyor:)
muhammedçelik
01/08/2011, 16:16
Bence zararlıdır diyen neye dayanarak zararlı diyor veya da zararsızdır diyen neye dayanarak zararsız diyor çıkıp bunu açıklasınlar bunun üzerinde tartışılsın yoksa haybeye zararlı,zararsız demenin bir anlamı yok.Hepimiz yeri geliyor araçlarımızda ufak tefek değişiklikler yapıyoruz misal cam filmi taktırıyoruz hem hoş görüntü veriyor hemde aracın içini güneş ışınlarından koruyoruz yasak olsa da veya da perde,Araçların orjinalde camlarında film olmaması yada siyah cam olmaması demek filim zararlı demek değildir..
Cargo nun, 240 ps ve 300 ps leri arasında şanzuman ve soğutma sistemleri farklıdır. iki araç arasındaki şanzuman tork kapasitelerini ZF nin sayfasından karşılaştırmalısınız.
9S75 & 16S109
240 PS deki şanzuman , 300 ps deki şanzumana göre daha düşük kapasitelidir, eğer 240pse 300ps ECU takarsan, şanzumanın dişlileri hasar görecektir.
garantideki araçda chip tunning sonucu büyük motor arızası olursa ve garanti başvurusu yapılırsa, ana sanayi ECU nun içindeki dataseti upload eder ve herşeyi harfi harfine görür.
chip tunning de yakıt ne olur bilemem ama, silindir içi patlama basınçları değişir. bu da, biyel kol alt-üst yataklarına, silindir contasına, silindir civatlarına, yağın ömrüne negatif yönde etkisi olacağı kesindir.
yukarıdaki maillerde, bir arkadaşım chip tunning sonrası siyah duman attığını söylemiş. bu neyin habercisi hiç araştırdı mı?
cemal arslan
02/08/2011, 11:35
Cargo nun, 240 ps ve 300 ps leri arasında şanzuman ve soğutma sistemleri farklıdır. iki araç arasındaki şanzuman tork kapasitelerini ZF nin sayfasından karşılaştırmalısınız.
9S75 & 16S109
240 PS deki şanzuman , 300 ps deki şanzumana göre daha düşük kapasitelidir, eğer 240pse 300ps ECU takarsan, şanzumanın dişlileri hasar görecektir.
garantideki araçda chip tunning sonucu büyük motor arızası olursa ve garanti başvurusu yapılırsa, ana sanayi ECU nun içindeki dataseti upload eder ve herşeyi harfi harfine görür.
chip tunning de yakıt ne olur bilemem ama, silindir içi patlama basınçları değişir. bu da, biyel kol alt-üst yataklarına, silindir contasına, silindir civatlarına, yağın ömrüne negatif yönde etkisi olacağı kesindir.
yukarıdaki maillerde, bir arkadaşım chip tunning sonrası siyah duman attığını söylemiş. bu neyin habercisi hiç araştırdı mı?
ankarada turmak ford cargo yetkili servis de satılmış usta var...inanmıyorsanız kendisine sorun...kendisi bizzat ecu değiştirerek bu işi yapıyor....
cemal arslan
02/08/2011, 11:44
SORU:
Yaklaşık 4 ay önce 0 km 2011 model Seat Leon 1.6 TDI DSG satın aldım. Bu aracın modifiyesi konusunda 105HP lik gücün 135HP e çıkacağı, 250Nm lik torkun ise 310Nm'ye çıkartılabileceğini aynı motora sahip olan Jetta 1.6 TDI'da söylemiştiniz. Bu güç arttırımının DSG şanzımana zarar vermeyeceğini belirtmişsiniz. Fakat enjektörler ve turbonun hasar görmeyeceğine karşı tereddüt içerisindeyim. Daha önce de 0 km aldığım 2007 Caddy 1.9TDI DSG nin günü 105HP den 130HP ye çıkarttırmıştık. Ben yazılım yükleme öncesi aynı soruyu uygulamayı yapan kişiye sorduğumda "turboya bir şey olmaz" cevabını almıştım. Ama uygulama sonrası 1 ay içersinde turbo arızalandı. Bu konuda neler düşünüyorsunuz ? Orhan Ak
YANIT
Chip modifiyesi ya da özel programlama çoğu zaman maksimum güç artışını yakalamaya çalışmak anlamında değildir. Bu programlama, yüksek standartlarda işçilik ve motor konusunda uzmanlık gerektiren bir meslek dalıdır. Olması gerekenden daha performanslı bir sonuç elde etme iddiası doğal olarak turbonun çok yorulmasına ve beraberinde arızalanmasına neden olur. Halbuki bu işlemin sınırları bellidir ve değerlerin aşılmaması durumunda motorda, yakıt tüketiminde ve aktarma organlarında herhangi bir hasar oluşmaz. Turbonun ömrü yüzde 10 civarında kısalır, bunun aksini iddia etmek de yanlış olur.
Enjektör konusu ise dizellerde hassas bir konudur. Bundan önceki aracınızda bulunan pompa enjektörlerin özellikleri, daha sorunlu ve pahalıydı. VW Grubu artık işletim püskürtme sistemini değiştirdi ve Common-Rail sistemine geçti. Böylece daha sessiz, uzun ömürlü ve performanslı sonuçlar elde etti. Her 40000km de bir yapılacak karbon temizleme ile enjektörlerin olası tıkanma soruunları da bertaraf edilebiliyor.
Sonuç olarak yazılımı benim katılımım olan bir laborturar aracılığı ile üretiyor ve uyguluyorum. Onno Usta/Otohaber
Bu adamda ahkam kesiyor:)
"Sonuç olarak yazılımı benim katılımım olan bir laborturar aracılığı ile üretiyor ve uyguluyorum. Onno Usta/Otohaber"
buna sadece gülüyorum
onnu usta yazılımları kendi yapmıyor istanbuldan satın alıyor....
gelelim soruya...
dsg şanzımanlarda limitör var...biz istesekde bu limitörü aşamıyoruz...dolayısıyla bu emniyet subabı olduğu sürece dsg ye hiç bir şey olmaz....
enjektörler...misal ...aracın enjektörü 0.6-0.8 bar arasında basıyor...bu değerlerde genelde %5-20 arasında artış yapılır...bu artışlarda enjektörün basma limitleri içinde olacağı için neticede bir arızaya neden olmaz...
turbo...turbo yazılımdan dolayı bozulmaz. turbo mapinde turbonun ne kadar süreyle hava basacağı yani kaç ms hava basacağı yada kaç bar hava basacağı değerleri artırılıyor...turboya ekstra bir yük binmiyor. bastığı hava süresi değişiyor.
caddy lerde ...özellikle 2006-2007 modellerde...turbo ömürleri 60 bin km olarak belirtildi. oysa 20 binde 40 bin de turbo kesen çok araç gördüğüm gibi 80 bin de olup da hala kullanan da vardı...
bana 2006 - 2007 model bir caddy gelse...ki daha önce bir tane 2006 model geldi...ben bu araca şu şu şu nedenlerden dolayı yazılım yapmıyorum yaparsam da tüm sorumluluk sizin dedim...müşteriyi geri çevirdim....
hangi sektör olursa olsun....işi bilmeyen ağızlarının içi yalan dolu olan amacı sadece günü kurtarmak olan o kadar çok insan var ki.....
turbonun ömrü yazılımdan dolayı değil....yağ bakımı ve turbolu araç kullanma şartlarından dolayı ömrü kısalır...
örnek vermek gerekirse...240 bin km de olan 98 model passat 1.8T araçta hala orijinal turbosu var ve 2 yıldır chipli....turbo basıncı....%70 oranında artırıldı....
patlasa kırılsa bozulsa...bu araçta herşey olmalıydı....
Satılmış Usta dediğiniz kişi; Cargolarda 240PS araçlara 300PS mi yüklüyor. yoksa 300 ps yüklenmiş ECU yu , 240PS ECU söküp yerine mi takıyor.?
yada bu uygulama yolda kalan 2524 ü servise getirmek için mi? yoksa uzun süreli kullanımlar için mi?
Satılmış ustaya, 2524 ve 3230 arasında şanzuman farkını sorarmısınız, ayrıca radyatör kapasitesini de ..
Ben herşeyden önce Doğruluğa, dürüstlüğe, mantığa ve menfaat gözetmeden doğru bilgi vermeye dayanarak söylüyorum.
90 lık mjet ile 75 lik arasında bir kere donanımda farklılıklar var. Olay sadece yazılımdan ibaret olmadıgı için. En basitinden mazot filtresi bile değişik hatta debriyaj balatası bile değişik.
Ankara bu iş için büyük üstadların AR-GE çalışma merkezi olmadıgı için oraya gelmeme gerek olduğunu düşünmüyorum.
Forumlarda yazan herşey doğru değil, 100.000km aşabilir tabii ki.. 200.000 ide aşabilir. Ama ben bunu masrafsız geçiririm, senin chipli arabanda en basitinden enjektörler bozulur onları değiştirirsin. Chip yapma, abuk subuk mazot kullan 30.000km dede bozarsın motoru. Ama aynı şartlarda sen nasıl chip zararsızdır normal kullanımda az yakar diyorsan bende chip zararlıdır hiçte aynı yakmaz diyorum.
Ben bu işin içinde olmadığım için tarafsız kendi düşüncemi sunuyorum. Sen bu işin içindeysen ve bu işi yapıyorsan elbette chip iyidir demen gayet normal.
vw nin motoru 1.4cc ise zaten aynı motor..1.3cc 75hp ile 95 hp de aynı motor..ikiside 1.3cc zaten..Diğer tamamlayıcı ekipmanları farklı..
Yurt içi yurt dışı farketmiyor.. Orda da sadece yazılım yapıyorsa bu araca ve benim aracım sözde 90hp oldu 95 hp oldu diyorsa onunda motoru erken problem çıkaracak ve ömrü kısalacak.. Bu şartlara eyvallahsa Ay da bile olsa yaptırsın beni ilgilendirmez.
Ama hiç bişey olmaz demek hatta yakıtı azaltır demek ve bi sıkıntı olursa garantide sölemeyin onlar göremez tarzı akıllar vermek bence hiç etik değil kusura bakmayın.
Ayrıca sizin einstein olmadığınızı ve fabrikadakilerin embesil olmadığını sanırım herkes biliyordur.
merhaba. dürüstlük yönünde haklısınız o konuda lafım yok fakat yazılım konusuna gelince açıklamak isterim 75 lik ile 90 lık punto arasındaki en belirgin farkı yaratan mazot pompası ile enjektörlerin arasında aşırı basın geri dönüş hortumunun olmasıdır. 75 likte var 90 lıkta yok. yazılım motor üzerindeki elektronik ve elektromekanik bir çok parçaya uygulanabilir fakat günümüzde en çok ve en kolay olanı enjektör ve ateşleme zamanlarına müdahele edilerek yapılanıdır. yapılan bu işlemlerde özellikle dizellerde enjektörun milisaniyeler içinde yaptıgı puskurtme işleminin zamanıyla yada puskurtme adedi ile oynamaktır buda motora herhangi bir hasarı yoktur. fakat motor içerisinde basınç değişiklikleri oluşacak şekilde bi değişiklik yapılırsa ( yuksek guclerdeki motorlarda yada orj. guce nazaran cok fazla yapılan güç artışlarında) motorun zarar görmesi muhtemeldir. Umarım bilgilendirici olmuştur.
bu arada kendi konuma gelince sormak istediğim bir husus var. 90 lık otomatik puntoya chip uygulatan varmı? varsa bana tecrübelerini paylaşabilir mi?
volkan1065
17/10/2016, 08:40
bu arada kendi konuma gelince sormak istediğim bir husus var. 90 lık otomatik puntoya chip uygulatan varmı? varsa bana tecrübelerini paylaşabilir mi?
Bursadaki arkadaşımda vardı. Hatta EGR kapalı Turbo modifiye edilmiş 140 Hp güç alınmış bir araçtı. Aracınızda stage1 yazılımı sonra 115-110 hp arasında güç alırsınız. Ancak araç otomatik olduğu için belki tam gücü kalkışlarda hissedemesinzi ama rampalarda uzun yollarda fark bariz görürsünüz.
ya en buyuk korkum torq konv. vites oldugu icn sanzumandan sorun yasama korkum war. onu merak ediorm asil olarak
volkan1065
18/10/2016, 08:38
Puntonun otomatik şanzumanı her zaman süprizlere açık olan bir şanzumandır. Yazılımı yaptırırsınız 1 hafta sonra arızalınır ama bunu yazılıma bağlamayın. Torkun yükseltilmesi şanzumanı bozmaz. Karar sizin kullanana çok. Ama dediğim gibi bu araçların şanzumanı her zaman süprizlerle doludur.
Aynen korkum o. Arabasızda maalesef olmuyor ileri tarihe ertelicez artık. Kendim bu yazılım mevzularina gircektim bkim yapabilicekmiyim die neyse biraz ertelicez gbi
Arkadaşlar, 90'lık ile 75'lik punto arasında ne gibi farklar. Yani, hangi parça bu aracın 90'lık olduğunu net gösterir.
Benim bilebildiğim kadarıyla baskı balata-volan farklı,turbosu farklı(değişken oranlı).
Ama dışardan anlamak için şöyle diyim,90 lıklar çoğunluğu 6 ileri diye biliyorum ama 5 ileri olanlar da var sanırım.Ben ilanlarda direk vites topuzuna bakıyorum.
Sent my iPhone using
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.