PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : GP vs focus



NaCTReM
12/07/2011, 15:04
Bir arkadaşımla kalkış yarışı yapacağız iki ışık arası tahmini 300-400m olacak.Focus 2000 model 1.6 otomatik lpg li punto da 1.4 8v kim kazanır ? not:konuyu yanlış yere açtıysam düzeltirseniz sevinirim.

Marker
12/07/2011, 15:19
Hic sansin yok dizel olsa 130a kadar yuruyebilirsin, 130dan sonra yine focus alip gidecektir.

Edit: Peder beyin 1.6 otomatik sedan (lpg yok) focusu ile evo ilk geldiginde yurutmustum tartisma cikmamasi icin yazma geregi duydum.

NaCTReM
12/07/2011, 15:23
otomatik olması kalkışta hantallaştırmazmı ? mesafenin de kısa olmasına güveniyorum

Marker
12/07/2011, 15:28
focus 100ps 16v otomatik olanlar 4 ileri olmasina ramen dusundugunuz gibi hantal bir arac degil.

halils2
12/07/2011, 15:29
sonucu merakla bekliyorum:)

rockforever
12/07/2011, 15:31
focus alır

NaCTReM
12/07/2011, 15:32
focus 100ps 16v otomatik olanlar 4 ileri olmasina ramen dusundugunuz gibi hantal bir arac degil.
manuellerinin çok seri olduğunu biliyorum gerçi otomatik o aracı da kullanmışlığım var ama sorun daha puntoyu kullanmadım :)

Moosty
12/07/2011, 15:33
Mesafenin kısa olması Puntonun avantajı, ilk kalkış için Fire motor iyi.

Focus otmoatik vites için vites değiştirme performansı nasıldır bilmiyorum, yorum yapamayacağım, kalkış için dezavantaj olabilir.

NaCTReM
12/07/2011, 15:38
Mesafenin kısa olması Puntonun avantajı, ilk kalkış için Fire motor iyi.

Focus otmoatik vites için vites değiştirme performansı nasıldır bilmiyorum, yorum yapamayacağım, kalkış için dezavantaj olabilir.
evet benim düşüncem de öyle focus ilk kalkarken toplayana kadar arayı biraz açarım ancak devamında ne olur bilemiyorum

Marker
12/07/2011, 15:47
Otomatik aracta kalkarken ayak frenden cekilip gaza basilmaz bir ayakla gaz verilirken (4000dd civarinda) oteki ayakla fren yapilir, start aninda frenden ayak cekilerek topuklanir bu durum normal kullanimdaki hantallik olarak dusunulen durumu ortadan kaldirir.

NaCTReM
12/07/2011, 16:00
Hic sansin yok dizel olsa 130a kadar yuruyebilirsin, 130dan sonra yine focus alip gidecektir.

Edit: Peder beyin 1.6 otomatik sedan (lpg yok) focusu ile evo ilk geldiginde yurutmustum tartisma cikmamasi icin yazma geregi duydum.
sizin yaptığınız kalkışta 100km ye kadar kim öne çıkmıştı ??

StrawBeeRy
12/07/2011, 16:11
hacı ne yaptın ya focus tabikide focusu t-jetle kaldır o zaman geçersin yoksa şansın yok arabada yol tutuş var ayırır gider puntoda kaça kadar çıkabilicen?

NaCTReM
12/07/2011, 16:16
hacı ne yaptın ya focus tabikide focusu t-jetle kaldır o zaman geçersin yoksa şansın yok arabada yol tutuş var ayırır gider puntoda kaça kadar çıkabilicen?

top speed veya virajlı yolda değil direk kaldırcaz 300m flan mesafede hangisi daha seri meselesi olacak da bu diğer yazılanlarla birlikte güvenim kırılmadı değil :)

Marker
12/07/2011, 16:17
2 roll 2 drag denemistik, isin asli kmye sizin soylediginiz sekilde bakmadim beni beni ezip gectigi hiz 125-130km arasinda, dragda kalkista one geciyorsun ama arada sizin dusundugunuz gibi bir fark olmuyor hiz artikca puntonunda isi bitiyor,50km ile roll de focus direk alip yuruyor.

NaCTReM
12/07/2011, 16:19
anladım mesafe kısa olduğu için 0-100 ü daha çabuk ulaşabilirm diye düşünüyodum otomatik focusun teknik verilerini bulamadım

StrawBeeRy
12/07/2011, 16:20
top speed veya virajlı yolda değil direk kaldırcaz 300m flan mesafede hangisi daha seri meselesi olacak da bu diğer yazılanlarla birlikte güvenim kırılmadı değil :)
kalkışta 30-40 km ye kadar punto önde olur ama focus uzar gider

NaCTReM
12/07/2011, 16:23
aslında hiç denemeyip rezil olmasammı ki :/ yada denemekten zarar gelmez acemilik yapar flan alırım belki

StrawBeeRy
12/07/2011, 16:25
rezillikle alakası yok sonuçta eğlenmek amaçlı yapıyorsunuz biraz makara yaparlar susarlar o kadar :D

Moosty
12/07/2011, 16:28
Otomatik aracta kalkarken ayak frenden cekilip gaza basilmaz bir ayakla gaz verilirken (4000dd civarinda) oteki ayakla fren yapilir, start aninda frenden ayak cekilerek topuklanir bu durum normal kullanimdaki hantallik olarak dusunulen durumu ortadan kaldirir.

Benim arabayı bacanak kullanırken otomatik viteste yaptı o hareketi, nasıl balata koktu anlatamam :)

Şaka maka, 1.4 Fire otomatik vites kalkışta bayağı iyi. ASR falan da olunca patinaj çekmiyor, vites zaten hazırda bekliyor. Kırmızı ışıklarda ilk kalkışta normal kullanımda bile ilk kalkan araçlardan biri oluyor, ama sonrası kötü.

NaCTReM
12/07/2011, 16:29
Baya bi iddalı konuştu bende geri vites yapmadım 5-6 kişiye yemek ısmarlamakta var işin ucunda :D

OzzY
12/07/2011, 16:33
hiç şansın yok.

Marker
12/07/2011, 16:50
Teknik verileri bulamadim demissiniz buyrun linkte mevcut.

Sahibinden.com - Otomobilleri Karşılaştır (https://www.sahibinden.com/tr/otomobil-karsilastir/?supercode)[0]=4370068&supercode[1]=&supercode[2]=#/tr/otomobil-karsilastir/?supercode[0]=1281315&supercode[1]=1230299&supercode[2]=

reddragon
12/07/2011, 17:07
uzun mesafe şehir içi yarışsanız şoförlük daha belirleyici olurdu kanımca ve fakat bahsettiğiniz mesafede 1.598 motor aracın 1.368 hacimli aracı tokatlaması gayet doğal. turbolu olsa neyse ....

NaCTReM
13/07/2011, 01:07
uzun mesafe şehir içi yarışsanız şoförlük daha belirleyici olurdu kanımca ve fakat bahsettiğiniz mesafede 1.598 motor aracın 1.368 hacimli aracı tokatlaması gayet doğal. turbolu olsa neyse ....
Orası öyle tabi de bi yanda 145k da yorlmuş otomatik bir araç diğer tarafta 60k da manuel ve temiz kullanlmış motorlu araç olmasından dolayı şüpheye düşmüştüm

xnode
13/07/2011, 01:15
Belli olmaz, iş şoförde biter.. Focus iyi arabadır ama bakalım şoför iyi şoförmü.. Sen de kendine güveniyorsan sorun yok.. Hiç belli olmaz bu işler, Şahin'le BMW tokatlayan adamlar gördük biz zamanında..

Birkan61
13/07/2011, 01:28
Focus dip gaz yapıp gaz kesmediği sürece o kısa mesafedede alacaktır.

NaCTReM
13/07/2011, 01:33
evet denediğimiz zaman göreceğiz pilotaj da önemli de otomatik olunca vites kaçırma ihtimali de minimuma iniyor

speedy_16
13/07/2011, 14:37
focus...

makeles
13/07/2011, 14:40
bagajdan stepneyi ve varsa diğer fazla ağırlıkları da çıkarın. Subwoofer kabin gibi.
Depoyu çeyreğin altına indirin.
yarışmadan önce fazla yemeyin.. :)
başa baş gidersiniz..

NaCTReM
13/07/2011, 14:51
bagajdan stepneyi ve varsa diğer fazla ağırlıkları da çıkarın. Subwoofer kabin gibi.
Depoyu çeyreğin altına indirin.
yarışmadan önce fazla yemeyin.. :)
başa baş gidersiniz..
denemeye neğer :D

alfisti
13/07/2011, 17:09
focus'un 0-100 ü 12 sn görünüyor.gp nunki ise 13,2 sn.direk bu değerlere bakıp focus alır demek yanlış olur. arada araç km leri,bakım durumu ,lastik durumu ,pilotaj belirleyici unsurlar arasındadır.tavsiyem lastik havalarını kontrol et.2-3 psi basınçları arttır.boş bi alanda bir iki kalkış denemesi yap.asr li ve asr siz kalkış dene.otomatik ve manul kalkış dene.ölçüm yap.biraz çalışma ile focusu yersin.

dunesea
13/07/2011, 17:50
Klasik tork konvertörlü otomatik vites hantaldır bunu kabul ediyorum ama hantalda olsa işini yapar. manuel vites de kullanıcıya bağlı olarak vites geçişleri çok daha hızlıdır. burdaki kullanıcıya bağlı olma durumu ise belirleyici oluyor. :) vites geçişi sırasınd ayapacağınız hata. aracı az ya da çok devirlendirmek veya vitese geçirememek gibi konular önemli. anlayacağınız manuel vitesli araçlarda pilotaj çok daha önemli hale geliyor. aracın en çok gücü verdiği devir bandında atarsanız vitesinizi. ezdirmessiniz kendinizi gibi geliyor bana....

maxi33
13/07/2011, 17:53
acımasızca puntoyu katledecektir focus, nerden baksan 4-5 boy rahat uzar bence deneme bile

comanchee
13/07/2011, 18:04
1.4 firenin kalıkışı iyide ilk 100 mtden sonra firenin şansı yok gibi

blackhawk
13/07/2011, 20:17
Üzgünüm ama focus karşısında fire motora şans veremiyorum. multijet olsa korkma derdim ama...
Sonucu merakla bekleyenlerdenim:)

NaCTReM
13/07/2011, 21:19
focus'un 0-100 ü 12 sn görünüyor.gp nunki ise 13,2 sn.direk bu değerlere bakıp focus alır demek yanlış olur. arada araç km leri,bakım durumu ,lastik durumu ,pilotaj belirleyici unsurlar arasındadır.tavsiyem lastik havalarını kontrol et.2-3 psi basınçları arttır.boş bi alanda bir iki kalkış denemesi yap.asr li ve asr siz kalkış dene.otomatik ve manul kalkış dene.ölçüm yap.biraz çalışma ile focusu yersin.
benim araba manuel zaten focus otomatik lastiklerin basınçları etkili olur mu ?

NaCTReM
13/07/2011, 21:22
Klasik tork konvertörlü otomatik vites hantaldır bunu kabul ediyorum ama hantalda olsa işini yapar. manuel vites de kullanıcıya bağlı olarak vites geçişleri çok daha hızlıdır. burdaki kullanıcıya bağlı olma durumu ise belirleyici oluyor. :) vites geçişi sırasınd ayapacağınız hata. aracı az ya da çok devirlendirmek veya vitese geçirememek gibi konular önemli. anlayacağınız manuel vitesli araçlarda pilotaj çok daha önemli hale geliyor. aracın en çok gücü verdiği devir bandında atarsanız vitesinizi. ezdirmessiniz kendinizi gibi geliyor bana....
peki deneyeceğim. Fire ların en iyi devir aralıklarını bilen varmı ??

Marker
13/07/2011, 22:41
Kusura bakmayın ama puntonun hic sansi yok daha oncede soyledigim gibi birisi 8v oteki 16v birisi 77ps oteki 100ps daha neyin tartismasidir bu direksiyona esek otursa sadece gaza bassa yine kafi gelir :) lastik havasiymis submis hic farketmez 1.3 75lik multijet yuruyemiyor daha neyin tartismasidir bu. :)

muratx41
13/07/2011, 22:58
Kusura bakmayın ama puntonun hic sansi yok daha oncede soyledigim gibi birisi 8v oteki 16v birisi 77ps oteki 100ps daha neyin tartismasidir bu direksiyona esek otursa sadece gaza bassa yine kafi gelir :) lastik havasiymis submis hic farketmez 1.3 75lik multijet yuruyemiyor daha neyin tartismasidir bu. :)

tamamen haklısınız 8 valf punto focusa kafa tutacak puntoyu füze yaptınız gitti hiç sansı yok hemde bence deneme derim

Bolu_Beyi
13/07/2011, 23:11
1.4 8v Fire Bu araçlar ekonomi arabası arkadaşım sakın ola çıkıpta üzülme derim :) Bende kullanıyorum punto şu ana kadar geçebildiğim arabalar doğan şahinler :) 2005 Toyota Corolla ile kalktım geçen gün peşini bırakmadım ama geçti bu kadar basit :)

makeles
14/07/2011, 00:01
benim araba manuel zaten focus otomatik lastiklerin basınçları etkili olur mu ?

arkadaşının lastiklerini geceden indir biraz işe yarayabilir.. :)


Kusura bakmayın ama puntonun hic sansi yok daha oncede soyledigim gibi birisi 8v oteki 16v birisi 77ps oteki 100ps daha neyin tartismasidir bu direksiyona esek otursa sadece gaza bassa yine kafi gelir :) lastik havasiymis submis hic farketmez 1.3 75lik multijet yuruyemiyor daha neyin tartismasidir bu. :)

kilo başına düşen beygir gücü ve tork önemli. neden olmasın?

emrgnc
14/07/2011, 00:25
bende arkadaşın focusuna kafa tutmayı düşünmüyo değilim :D ama onunki düz vites açık hava filtresi egzoz gibi rahat nefes aldırcak şeyler var üstelik benzinli :) ben de çakallık yapıp yokuşta kalkmayı düşünüyorum :D

dunesea
14/07/2011, 00:55
peki deneyeceğim. Fire ların en iyi devir aralıklarını bilen varmı ??

Teknik tablosunda yazan gücün hemen yanında hp/dd da yazar...yani en yüksek gücünü hangi devirde verdiğini...

motor güç eğrisi bu devir dakikaya kadar yükselir ve bu devirden sonra düşüşe geçer...

fire motor 77 beygir gücü 6000 dd (devir/dakika) veriyor. bu devirde vites atmalısınız...aracı daha fazla zorlamak hiç bir işe yaramaz.

Marker
14/07/2011, 01:25
arkadaşının lastiklerini geceden indir biraz işe yarayabilir.. :)



kilo başına düşen beygir gücü ve tork önemli. neden olmasın?

Onceki postlari okumus olsaydiniz nedenini orda yazmistim benzer bi aracla daha once multijetle denemelerde bulundum(peder beyde var surekli kullandigim aractir) ayrica focus dediginiz arac 2 tonluk bir arac degil ruhsat aracta sabah bakar gene yazarim ama puntoyla arasinda tas catlasin 150 200kg dan fazla bi fark yok kaldiki yurutmeye calistiginiz arac 8v motor hacmi olarak kucuk beygir olarak kucuk hayal kurmanin manasi yok. Varsa gecerim diyen halep ordaysa arsin burda derler :)

xnode
14/07/2011, 03:09
Sizde bu focus'u neredeyse Ferrari yaptınız ya :)))

engincantan33
14/07/2011, 15:26
bizzat ben kapışmıştım...hatchbk 2008 kasa focus ıle ısıklardan kalktık benım aracta ben ve arkadasım wardı onlar 3 kısıydı 2.vıtese kadar fıre motor yarım boy onde ama sonra focus uzuyor ama tabı ben arkadası bıguzel yedım:))) cunku ısıklardan sonra sehırıcınde yogun trafıkte 3 km devam ettık makaslar yanlamalar falan gectım ama her defasında ensemdeydı bıraz cesaret eksıklıgıyle kaybettı sonra gelıp araba t-jet mı dıor bana:)))) dedıgım gıbı en buyuk olay pılotaj :)))

sunu soyleyım sıze;fıre motordan 75 lık multıjete gecmıstım yenı sattım arabamı sımdı babanın arabası fıre motor yıne kullanıyorum multıjetten sonra araba yurumuyor yaa kağnı gıbı bas bas bas yok bısı arabada :(( fıre motor ıyı bı motor ama hanı aıle babaları ıcın cok ıyı gencler ıcın cok zayıf bence :(((

sonuc olarak uzgunum ama ;FOCUS yer bıtırır senı 2.vıtesten sonra alır goturur

tayfux
14/07/2011, 18:04
focus alır arkadaşlar yapmayın :)

usaymaz
14/07/2011, 18:22
kalkışta focus a yarım boy atarsın ama sonra focus u anca kovalarsın bizim fire araçlarımız şehir içinde oynamak için ideal ama kalkış gibi yarışmalarda malesef sınıfta kalıyor ışıklarda durduğumda özellikle ya orta şeritte yada en sağda duruyorum ki arkadan sellektör yapmasınlar diye :)

ulkerhan
14/07/2011, 20:39
Punto, multijet olsaydı sonuç ne olurdu?

NaCTReM
14/07/2011, 21:26
Onceki postlari okumus olsaydiniz nedenini orda yazmistim benzer bi aracla daha once multijetle denemelerde bulundum(peder beyde var surekli kullandigim aractir) ayrica focus dediginiz arac 2 tonluk bir arac degil ruhsat aracta sabah bakar gene yazarim ama puntoyla arasinda tas catlasin 150 200kg dan fazla bi fark yok kaldiki yurutmeye calistiginiz arac 8v motor hacmi olarak kucuk beygir olarak kucuk hayal kurmanin manasi yok. Varsa gecerim diyen halep ordaysa arsin burda derler :)

Siz evo mjetle 100 e kadar baş başa yürüdüm demiştiniz mjet in 0-100 ü 13.6 sn gp fire 13.2 sn bu mantıkla da bakmak lazım olaya

ntcn 17
14/07/2011, 21:39
Bugün denedik 1.6 hdi partneer tepe 75 ps 150 metre benim palio 1.4 fire 77 ps kafa kafaya gitti ikimizde geçemedik tam baş başa gitti ama benim araba baya açıldı motor :) fire motorla kalkış değil de şehir içi trafikte şöförlük iyise makaslarda fire motor çok güzel :)

Du Hast
14/07/2011, 22:20
Punto, multijet olsaydı sonuç ne olurdu?
sonucu ben denedim
focus 2 ile ışıklardan kalktık tork avantajı ile 90 - 100 km ye kadar kafa kafaya sayılacak şekilde yürüyorlar sonra 160 a gelince focus 5 - 6 boy fark atıyor multijete.

xnode
14/07/2011, 22:28
Focus mocus benim aracımı geçemez, geçer diyeni beklerim...

OzzY
14/07/2011, 23:18
Focus mocus benim aracımı geçemez, geçer diyeni beklerim...

bayramdan sonra dizel cmaxle geleyim isterseniz :)

xnode
14/07/2011, 23:25
110 beygirlik CMAX ise beklerim..

kifanhom
14/07/2011, 23:50
vitesi zamanında atarım diyorsan dene yoksa benzin sarfiyatı olur senin için

NaCTReM
15/07/2011, 00:15
Aslında dağ yolu gibi virajlı bir yolda yokuş yukarı çıkadabilirz onu mu kabul etsem ki ?gerçi yol tutuş farkı ortaya çıkabilir bu seferde

OzzY
15/07/2011, 00:22
110 beygirlik CMAX ise beklerim..
tamamdır :D babam, benim arabamla nereye gidiyon diyip kıllanmazsa yapalım :D

bu arada baştan söyliyim bi iddaam yok daha önce kalkış yapmışlığımda yok merak ettim sadece sonucu :)

Aslında dağ yolu gibi virajlı bir yolda yokuş yukarı çıkadabilirz onu mu kabul etsem ki ?gerçi yol tutuş farkı ortaya çıkabilir bu seferde

olmayan şanı sıfırın altına düşürme :D:D ben uşak dağlarında limitleri zorlarken focus rahat rahat geçmişti :D etraftaki arabalardan sadece focus geçmişti :D

NaCTReM
15/07/2011, 00:31
olmayan şanı sıfırın altına düşürme :D:D ben uşak dağlarında limitleri zorlarken focus rahat rahat geçmişti :D etraftaki arabalardan sadece focus geçmişti :D
manueldir o bide benzinliyse süzülmüştür :D

xnode
15/07/2011, 00:35
tamamdır :D babam, benim arabamla nereye gidiyon diyip kıllanmazsa yapalım :D

bu arada baştan söyliyim bi iddaam yok daha önce kalkış yapmışlığımda yok merak ettim sadece sonucu :)


Benim de yarışla kalkışla pek alakam yok. Eskiden BMW'mle oynardık biraz ama o kadar.. Maksat muhabbet olsun, test olur...

OzzY
15/07/2011, 00:40
manueldir o bide benzinliyse süzülmüştür :D

bilmiyorum ama dediğin gibi yol tutuş arasında çok fark var lastikte önemli tabii ama sen frene basarken o gazada basabilir :) tabii burda kalkıştan daha farklı etkenler var cesaret ve arabayı tanımak gibi.

NaCTReM
15/07/2011, 01:34
puntonun yol tutuşu nasıl ?

kubilai
15/07/2011, 01:44
kötü bir yol tutuşu var yüksek hızlarda ama. ben konuyu dağıtacam biraz kusura bakmayın ama bu sorum için konu açmayayım dedim. 1.3 90 5 ileri gp & 1.4 97 5 ileri getz arasında roll, kalkış sonuç ne olur ?? denemek istiyoruz arkadaş sıfır aldı da. ağırlıklar kağıt üzerinde aynı 1150 kg... Bu arada focus o kadar da rahat alamaz ben 1.3 ile 1.6 tdci focusun 160a kadar peşindeyim 300 m de bilemem ne olur benzinli de.

xnode
15/07/2011, 01:50
getz ile gp arasındaki çekişmede iş şoförde ve deneyimde biter. hyundailer genel olarak seri araçlar bunu kabul etmek lazım fakat GP'de motor devri/turboyu doğru kullanırsan getz'i geçersin..

kubilai
15/07/2011, 01:54
iyi tmm o zaman kalkabilirim getzle :D maksat eğlence olsun bizimkisi sonuç önemli değil yani. yalnız ben bir şeyi anlayamıyorum. piyasa da 1.3 mjt diye o kadar küçümsüyorlar ki araçlarımızı, sanki atla deve ya arada kaç beygir var focusla veya başka bir araçla. kalkın arkadaşlar korkmayın :D kötülüğe teşvik etmiş olmayayım öyle anlaşılmasın :)

Du Hast
15/07/2011, 01:56
kötü bir yol tutuşu var yüksek hızlarda ama. ben konuyu dağıtacam biraz kusura bakmayın ama bu sorum için konu açmayayım dedim. 1.3 90 5 ileri gp & 1.4 97 5 ileri getz arasında roll, kalkış sonuç ne olur ?? denemek istiyoruz arkadaş sıfır aldı da. ağırlıklar kağıt üzerinde aynı 1150 kg... Bu arada focus o kadar da rahat alamaz ben 1.3 ile 1.6 tdci focusun 160a kadar peşindeyim 300 m de bilemem ne olur benzinli de.
getz i kullanan arkadaş doğru vites atarsa mümkün değil geçemezsiniz olacağı en fazla kafa kafaya bitirmek olur... 1.4 era yı ben 75 ile geçemiyorum doğru düzgün.
daha doğrusu geçtiğimi sanıyorum ama geçemiyorum. ilk başta punto kafayı öne atıyor sonra benzinli araba arkadan kapanıyor ve geçiyor. geçtiğimi sanmamın nedeni hyundai 12 sn de 0-100 tamamlıyor ben 13 sn de tamamlıyorum. ilk başta öne geçmenin şeysi ile aa bak geçtim gibi bir his oluyor. sizin içinde aynısı olacaktır.

xnode
15/07/2011, 02:00
Küçümseyen adamın ne kullandığına bağlı, adamda 200 Compressor, BMW 3.28 vardır tabii ki kalkış için seni ciddiye almaz. Ama Focus falan bunlar boşa konuşurlar. Zaten MJET alan adam uzun yola adapte ve ekonomiyi seven insandır..

Benim bundan önceki araçlarım, Mercedes 380SE Sport, BMW 5.20i, BMW 5.20i, WV Bora Comfortline.. Şu anda 90BG Mjet 6 İleri Punto var. Ben diğer araçları da kullanmış biri olarak bu aracı kullanarak birçoğu ile kalkarım. Ama mantık çerçevesinde. Örneğin Renault 1.5 DCI veya 1.9D araçlar deli gibi gider bunlarla boy ölçüşemezsin.


getz i kullanan arkadaş doğru vites atarsa mümkün değil geçemezsiniz olacağı en fazla kafa kafaya bitirmek olur... 1.4 era yı ben 75 ile geçemiyorum doğru düzgün.

Sizin aracınız 75ps arkadaş 90ps araçtan bahsediyor. Geçen gün 3 araçla kalktık, 2 boy fark attım diğerlerine. Araçlar Honda Civic, Corsa CDTI, Renault Clio ve Ben.. Benim aracım bastığında uzuyor, sizinkini bilemem..

kubilai
15/07/2011, 02:00
getz i kullanan arkadaş doğru vites atarsa mümkün değil geçemezsiniz olacağı en fazla kafa kafaya bitirmek olur... 1.4 era yı ben 75 ile geçemiyorum doğru düzgün.
daha doğrusu geçtiğimi sanıyorum ama geçemiyorum. ilk başta punto kafayı öne atıyor sonra benzinli araba arkadan kapanıyor ve geçiyor. geçtiğimi sanmamın nedeni hyundai 12 sn de 0-100 tamamlıyor ben 13 sn de tamamlıyorum. ilk başta öne geçmenin şeysi ile aa bak geçtim gibi bir his oluyor. sizin içinde aynısı olacaktır.

Peki max. hız sonuç ne olur ? not: iki araçta 5 ileri.

kubilai
15/07/2011, 02:06
Küçümseyen adamın ne kullandığına bağlı, adamda 200 Compressor, BMW 3.28 vardır tabii ki kalkış için seni ciddiye almaz. Ama Focus falan bunlar boşa konuşurlar. Zaten MJET alan adam uzun yola adapte ve ekonomiyi seven insandır..

Benim bundan önceki araçlarım, Mercedes 380SE Sport, BMW 5.20i, BMW 5.20i, WV Bora Comfortline.. Şu anda 90BG Mjet 6 İleri Punto var. Ben diğer araçları da kullanmış biri olarak bu aracı kullanarak birçoğu ile kalkarım. Ama mantık çerçevesinde. Örneğin Renault 1.5 DCI veya 1.9D araçlar deli gibi gider bunlarla boy ölçüşemezsin.



Sizin aracınız 75ps arkadaş 90ps araçtan bahsediyor. Geçen gün 3 araçla kalktık, 2 boy fark attım diğerlerine. Araçlar Honda Civic, Corsa CDTI, Renault Clio ve Ben.. Benim aracım bastığında uzuyor, sizinkini bilemem..

clio opel corsa anladım ama civic 1.6 mı ?

Marker
15/07/2011, 02:06
Siz evo mjetle 100 e kadar baş başa yürüdüm demiştiniz mjet in 0-100 ü 13.6 sn gp fire 13.2 sn bu mantıkla da bakmak lazım olaya

O mantikla baykmiyorum zaten, birincisi benim aracim 16v sizinki 8v en buyuk fark burda 1.2 16v fiestam (yil 2001)varken 1.4 8v cliolarla top gibi oynardim bazi seyleri kabullenmek gerekli kucuk 8v stock motor yurumez yapilis amacina aykiri birkere, bir arkadasim gelsin yuruyelim demiz aksaray, nevsehir taraflarina yolunuz duserse nesine isterseniz memnuniyetle yururum sizinle. 0532 773 30 40 telefon numaram gelmeden once ararsaniz memnun olurum. :)

Du Hast
15/07/2011, 02:12
Peki max. hız sonuç ne olur ? not: iki araçta 5 ileri.
getz in son hızı 170 km/s olarak hatırlıyorum sizin aracın ise 175 km/s. punto son hızda geçecektir. ancak sizin aracın 0-100 değeri 11.9 getzin 11.2 sn. dediğim gibi düzgün yol ve düzgün şöförlükle en fazla kafa kafaya gider. benim aracımda dizel, koltuğa yapıştırınca uçuyor hissi veriyor ama herşey 3000 devire kadar :)


Sizin aracınız 75ps arkadaş 90ps araçtan bahsediyor. Geçen gün 3 araçla kalktık, 2 boy fark attım diğerlerine. Araçlar Honda Civic, Corsa CDTI, Renault Clio ve Ben.. Benim aracım bastığında uzuyor, sizinkini bilemem.. arkadaşın arabası 90 hp lik olduğunu biliyorum. corsa ve clio neysede civic ya otomatiktir yada sahibi vites atamamıştır :) civic otomatikse zaten kalkmanın bir anlamı yok. civic bende olsun her türlü dizel punto ile anahtarına kalkarım :)
yukarıda bahsettiğim gibi iş kalkmakla bitmiyor. 0 - 400 mt ve 0 - 1000 mt verileri önemli olan. dizel tork avantajı ile ilk 3 viteste öne atar kendini.
ha şunuda söyleyeyim civic 1.4 ise kafa kafaya gitme garantiside veririm. 1.6 ise şansınız yok.

xnode
15/07/2011, 02:13
clio opel corsa anladım ama civic 1.6 mı ?

Evet sanırım 1.6 eski kasa Civic ama sanırım LPG vardı araçta emin değilim çünkü aynadan gördüm kendisini ;)


O mantikla baykmiyorum zaten, birincisi benim aracim 16v sizinki 8v en buyuk fark burda 1.2 16v fiestam (yil 2001)varken 1.4 8v cliolarla top gibi oynardim bazi seyleri kabullenmek gerekli kucuk 8v stock motor yurumez yapilis amacina aykiri birkere:)

Olayın esas can alıcı noktası gerçekten bu. Motor modifikasyonu olmayan araçlarda 16v - 8v konusu en belirleyici unsur oluyor.. 1.2, 1.4, 1.6 olması ikinci aşamada önemli oluyor..

kubilai
15/07/2011, 02:13
1.4 ile de biraz zor çünkü araç 1025 kg. civic'ten bahsediyorum.

kubilai
15/07/2011, 02:15
Evet sanırım 1.6 eski kasa Civic ama sanırım LPG vardı araçta emin değilim çünkü aynadan gördüm kendisini ;)



Olayın esas can alıcı noktası gerçekten bu. Motor modifikasyonu olmayan araçlarda 16v - 8v konusu en belirleyici unsur oluyor.. 1.2, 1.4, 1.6 olması ikinci aşamada önemli oluyor..

İmkanı yok lpg bile olsa 1.6 araç. aracı çok iyi biliyorum kendi aracımı da biliyorum 90 bg. aynı araçları kullanıyoruz. civic 1.6 dediğin araçta 2 viteste 100e oturuyor araç. civic basmamıştır bence :)

xnode
15/07/2011, 02:17
Valla herkes deli gibi bastı, CIVIC ilk kalkışta yarım burun 30 mt. kadar ileride girdi fakat sonra vites kaçırmış olabilir bilemiyorum. Benim araba 2.viteste 3000 devirde müthiş uzuyor.. hatta ben benim arabanın ilk kez siyah duman attığını gördüm :)

kubilai
15/07/2011, 02:19
Valla herkes deli gibi bastı, CIVIC ilk kalkışta yarım burun 30 mt. kadar ileride girdi fakat sonra vites kaçırmış olabilir bilemiyorum. Benim araba 2.viteste 3000 devirde müthiş uzuyor.. hatta ben benim arabanın ilk kez siyah duman attığını gördüm :)

Araçta yazılım box falan bir şey var mı sizin ?

Du Hast
15/07/2011, 02:19
Valla herkes deli gibi bastı, CIVIC ilk kalkışta yarım burun 30 mt. kadar ileride girdi fakat sonra vites kaçırmış olabilir bilemiyorum. Benim araba 2.viteste 3000 devirde müthiş uzuyor.. hatta ben benim arabanın ilk kez siyah duman attığını gördüm :)
kaçırmıştır hocam vitesi. hızlı atacam diye debriyajdan erken çekmiştir ayağını. bende az rezil olmadım o vites kaçırma mevzu yüzünden :)

xnode
15/07/2011, 02:27
Araçta yazılım box falan bir şey var mı sizin ?

Bilmiyorum, ben aracı aldığımda full modifikasyon vardı belki yaptırmıştır eski sahibi. Çünkü spor yay falan yaptırmış, angeller, led stoplar, ıvır zıvır vs. Garaj'da White Evil 666 diye bakarsanız aracı görebilirsiniz..


kaçırmıştır hocam vitesi. hızlı atacam diye debriyajdan erken çekmiştir ayağını. bende az rezil olmadım o vites kaçırma mevzu yüzünden :)

Olabilir, çünkü 30 mt falan yarım burun farkıyla gidiyordu benim turbo max çekince ve araç uzayınca geriye düştü hepsi. Vites kaçırmış olabilir... İşin ilginç tarafı bu işlerin piri bir şoför olduğumu da düşünmüyorum açıkçası..

kubilai
15/07/2011, 02:32
Ne deyim doğrudur artık gözle görmeden inanması zor geliyor insana yanlış anlamayın :)

xnode
15/07/2011, 02:56
Tabii düşüncenize saygım var, bizde yalana söyleyecek değiliz durduk yerde :) Ayrıca adam beni geçse ne olur geçmese ne olur o da ayrı bir konu :D

NaCTReM
15/07/2011, 11:06
O mantikla baykmiyorum zaten, birincisi benim aracim 16v sizinki 8v en buyuk fark burda 1.2 16v fiestam (yil 2001)varken 1.4 8v cliolarla top gibi oynardim bazi seyleri kabullenmek gerekli kucuk 8v stock motor yurumez yapilis amacina aykiri birkere,:)
Ben daha fire ı kulanmadım ne kadar gider bilemem sadece teknik veriyle konuştum 0-100 hızlanma konusunda yorumların çoğunu roll vaya top speed e göre yapmışlar