Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : 0 Evo almayı düşünüyorum (Kararsızım)



sacr1face
07/07/2011, 06:12
Öncelikle herkese selam.Foruma yeni üye oldum.Yeni bir araç alma safasındayım ve aklımdaki şeçeneklerden birde Evo.
Genç olduğum için ekonomiden çok biraz kalkış konusunda iyi birşeyler arıyorum doğal olarak fakat bir yandan da aklıma öğrenci olduğum geliyor ve kararsızlığım burada başlıyor.Herşeyden önce dizel araç tercihim değil.Bu yüzden bu konuda tartışmadan ziyade öneri olarak yazarsanız sevinirim.

Bundan 1 hafta önce test amaçlı babamın arkadaşının linea sını aldım ve sinop yollarına düştüm. Araç 1.3 77bg idi.Öncelikle performansından memnun kalmadığımı belirtiyim. Yakıt konusunda ise olağan üstü.Daha önce bu yolda 2 depo harcadığımı bilirim fakat bir depo ile (130 tl) 950 kilometre yol yaptım.Araç 160ıda geçmiyordu ;)

hemen aklımda ki soruları geliyorum;
5K DYNAMIC Start & Stop 1.4 MULTIAIR 105 HP aklımdaki tercih şuan.

Yakıt konusunda iyimi, yada evo da beygiri yüksek dizel seçeneği mevcutmu?

0 Araç alırken dikkat etmem gereken ne? Aracın masrafları dışında vergisiydi o suydu busuydu ekstra masrafları ne civarda tutar.Bu soruyu soruyorum çünkü herkes 0 alaç alınmaz ilk masrafı çok olur fln laf ediyor.

Aracın şuandaki fiyatı 33,660 (tavsiye edilen). Fiyatta pazarlıkla indirim yaptırabilirmiyim.

vb. 0 araç alırken neler dikkat etmem gerek yardım eder ve tavsiye verirseniz çok sevinirim.

egeevo
07/07/2011, 08:37
yaklaşık 7 aydır kullanıyorum aracımı, 7033 km oldu bu sabah...fikirlerimi yazayım multiair ile ilgili...motorun çekişi güzel ama uuu çok hızlı uçuyor felan denmez zaten fabrika verileri ortada, sesi çok güzel bir motor özellikle 3500 dd den sonra, basarsanız çok yakar ama eğer çok sakin sürerseni çok çok az yakar bu size bağlı, benim aracımda esp asr hba msr olan paket var aracına bu donanımların olduğu paketi bence koydur, yol tutuşu zaten çok iyi bir araç...maks hız diyorsan eğer 200 gibi rakamlara çıkıyor ama çokta önemli olduğunu düşünmüyorum bunun...bir depo ile şehir içinde sakin kullanırsan 600 km civarı yol yaparsın, uzun yolda ben yalan olmasın 755 km gibi bir yol yapmıştım ama rakamı tam hatırlamıyorum...aklıma gelenler bunlar...

ecosi26
07/07/2011, 09:15
Öncelikle inşallah iyi bir karar verebilmen dileğim ile... Ben evo dizel kullanıcısıyım ama son 2 seneye kadar sürekli benzinli ve 150bg ye kadar araç kullandım. Kalkış için ise evo bu segmentteki araçlar arasında iyi kalkar 2. vitese ne kadar hızlı alabileceğine bağlı olarak tabiki...özellikleri bakımından kendi segmentindeki araçların fiyatlarına göre daha iyi durumdadır. Diğer taraftan park sorunu pek yaşamazsın zaten küçük her yere sığar. Ben evo kullanmaktan çok memnunum...

cck1
07/07/2011, 09:18
Okadar para verecekseniz dizel tercih edin bence...

clax22
07/07/2011, 10:04
benzinlinin yeri bir başkadır aslında bence 2. el tjetlere bakabilirsiniz uçar kendileri :)

aytek06
07/07/2011, 11:54
Kardeşm öncelikle hoşgeldin.
İlk olarak denediğin Lineadan başlayayım.Denediğin araç 77 bg versiyonu performans için değil ekonomi için tasarlanmış bir motordur.Benim aracımda fire 77bg. ve performansı pek iyi değil ama az yakar.Performanslı olsun,dizel olmasın diyosan 2. el T-Jet öneriyorum sana.Hem benzinli hem 120 bg motoruyla en tatmin edici versiyondur.Ancak illa sıfır alıcam dersen seçmiş olduğun araç (5K DYNAMIC Start & Stop 1.4 MULTIAIR 105 HP) performans bakımından kullandığın 77bg'lik Lineadan çok çok iyidir ;)

projist
07/07/2011, 12:02
araç konusunda diğer arkadaşlar daha iyi bilgi verirler ki vermişler zaten.

sıfır araç mı 2. el araç mı dersen tecrübeyle sabit sıfır diyorum. çok temiz 2. el bulmak ile bulduğunu sanmak arasındaki ince çizgi çok önemli. gerçekten temizse al. ama temiz diye alınan nice arabanın önce serviste sonra sanayide sıfır parasını birkaç ayda rahaat rahat çıkarttığını çok gördüm. alabiliyorsan sıfır , alamıyorsan 2. el...

fawori
07/07/2011, 12:16
Bu makinaların doğasında bir fizik kuralı vardır performans = enerji (Yakıt) ya da enerji = performans bu motorların üretim amaçları tasarruf üzerine. Piyasada birçok araba var mesela benim ardaşımda yeni civic var İzmir merkezden çıkıyor Çeşme'ye gidiyor arabası performanslı tabbii bizimkilerle karşılaştırılamıyor bile ama bedeli ona git gel 95 TL. yakıta mal olurken gitgel mesafe 160 km. bu benim aracımda 35 TL. oluyor. Başka bir arkadaşımda da subaru impraza var o değerleri söylemeyim bile kendisi 3 günde bir yakıt fullemek zoruda arabaya performansın bedeli ona ağır patlıyor.Ülkemizdeki yakıt fiyatlarını düşünürsek bizim gibi çalışan standart insanın maaşını yakıta yatırmasına sebep verir yani gel gelelim baki olan bence tasarruflu araç bence dizel araç ve 6 vitesli alırsan cein rahat edr boşver ışıklarda uçak gibi kalkma ne olucak.

dunesea
07/07/2011, 14:40
Ben bu konuyu daha önce başka forumlarda da dile getirmiştim. Serkan için sölemiyorum sakın yanlış anlamasın kimse. aracı almadan önce yaptığınız araştırmalarda bütün marka ve modellerin teknik verileri ortadadır. iyi kötü otomobil teknolojilerine hakim birisiyseniz. 77 hp ya da 75 hp bir motorun performans vermeyeceğini, amacının tamamen ve tamamen ekonomi olduğunu anlarsınız. 75 hp dizel evo alan ve sonra "ya bu araba gitmiyor" diyen insanlara çok şaşırıyorum. yahu ne bekliyorsunuz ki. 75 hp bir motor ne verebilir ki. ha şunu verir 100 km sabit süratle 3.9 gibi bir yakıt ortalaması :) bütün bunları düşünüp ona göre araç almalı insanlar. ben bu aracı alırken bu aracın B segment olduğunu ve moturunun 75 hp olduğunu bilerek aldım. bende isterdim C segment dizel 100 hp üzeri bir araç almayı. örneğin LEON, FOCUS veya MAZDA 3 gibi.. ben aracımı 34.000'e alırken o araçlar 48.000 tl dolaylarında geziyordu :)

kısacası performans istiyorsanız 100 ve üzeri hp dolayında bir motor seçeneğine yönelmelisiniz. eğer hem performanslı hemde ekonomik olsun diyorsanız o zaman yüksek güç üreten dizel motorlara bakıcaksınız; MAZDA 3 yeni modelinde 115 hp dizel motor getiriyor mesela veya yine focus yeni kasa 115 hp sanırım, leon 105 beygir..kia proceed'e de bakabilirsiniz mesela 115 ve 128 hp'lik iki adet motor seçeneği var.

sacr1face
07/07/2011, 15:22
herkese önerileri için teşekkür ederim öncelikle.Performansdan yana kastımı hemen tekrar söylemek isterim.Zaten beklentim uçak gibi bir araç değil.En azından sağ sola dönüşlerde yavaşlarken arabanın minimum 2. vitesde dönmesini istiyorum :D linea ile inanın 40 döndüğüm virajda çoğu zaman 1. vitese geçme gereği hissettim kendimde sanki arabayı 0 dan kaldırıyormuş gibi bir his verdi.Bu yüzden. Dizel şeçeneklerinde ise 100 bg ve üstü şeçeneğinin bulunmaması beni çok üzdü açıkcası evolarda. 70 küsür beygirlik bir dizel araç alıp sonrada ağ vağ demek istemiyorum.Tek sıkıntı burada işte....

Focus da da kampanya var mesela collection 1.6 100 bg 2011 modeli 34.500 TL ama 105 bg. 36.000 tl,dizel için aldığım fiyat ise 38.100 tl civarı şuanda ama aklım sürekli evo'da.

sacr1face
07/07/2011, 15:23
ayrıca belirtiyim, öneri yapacak arkadaşların lütfen 0 araç alırken nasıl bir yol izlememi de tavsiye etmelerini bekliyorum.Showrooma gidip yetkiliyle görüştüğümde pazarlık yaparak indirirm yaptırabilirmiyim? nasıl hediye fln alabilirmiyim mesela.

egeevo
07/07/2011, 15:25
herkese önerileri için teşekkür ederim öncelikle.Performansdan yana kastımı hemen tekrar söylemek isterim.Zaten beklentim uçak gibi bir araç değil.En azından sağ sola dönüşlerde yavaşlarken arabanın minimum 2. vitesde dönmesini istiyorum :D linea ile inanın 40 döndüğüm virajda çoğu zaman 1. vitese geçme gereği hissettim kendimde sanki arabayı 0 dan kaldırıyormuş gibi bir his verdi.Bu yüzden. Dizel şeçeneklerinde ise 100 bg ve üstü şeçeneğinin bulunmaması beni çok üzdü açıkcası evolarda. 70 küsür beygirlik bir dizel araç alıp sonrada ağ vağ demek istemiyorum.Tek sıkıntı burada işte....

Focus da da kampanya var mesela collection 1.6 100 bg 2011 modeli 34.500 TL ama 105 bg. 36.000 tl,dizel için aldığım fiyat ise 38.100 tl civarı şuanda ama aklım sürekli evo'da.

sakın benzinli bir focus almaya kalkmayın derim ben bu sadece benim fikrim, yeni focuslar ne kadar yakıyor bilmiyorum ama bir önceki benzinliye benzin yetişmiyor diyenler var, eğer 75 beygir az diyorsan multiair seni kesinlikle tatmin eder diye düşünüyorum, tabiki onunda sınırları belli...

FPT
07/07/2011, 15:34
95lik multijet düşünebilirsin baya atak diyorlar :)

Honor COOPER
07/07/2011, 19:04
Sizin durumunuzda olsaydım Seat Ibiza 1.2 tsi style araç tercih ederdim 35000 rakamı var turbolu motor ile yüksek tork-donanım-ekonomi-dzayn v.s v.s hepsi var.

SKELETER
07/07/2011, 19:39
Beklentiye göre değişir. Şöle yada böyle demek yanlış olsa da bir iki kelam da ben etmek isterim. Öncelikle kullanması bu kadar zevkli çok az araba vardır. Şehir içinde canavardır çabuk hızlanır az yakar bagajı büyüktür. Lakin ben şehirlerarası yola çıkar 150 den aşığa düşmem dersen punto değil bu sınıftaki hiçbir aracı alma derim. İkinci el al. Lakin ikinci elde de takla atmış arabayı, içinde sigara bile içilmemiş diye satanları belgeledi bu forum. Bizzat başıma gelmiş olayı da anlatim Ankara Konya Yolundaki yetkili VOLVO servisi, ikinci el de beni kandırmaya çalıştı. İkinci elde kimseye güven olmaz bunu da belirteyim.

Kaldı ki bana düşmese bile affınıza sığınarak bütçeniz itibarı ile ikinci el performansı araç alıp dünyanın yakıtını, riskli yedek parça fiyatlarını mı göze almak istersiniz, 2 yıl garantisi olan kendini kanıtlamış ilk sahibi olduğunuz puntonuzu mu almak istersiniz!!!

Tecrübelerimde söyleyebilirim ki 77 bg lik punto evo 160 km/ sa rahat çıkıyor ama üstüne çıkmak zor, çıksanız bile kullanmak riskli.

Mugen_punto
07/07/2011, 20:08
Bende 15 gün önce punto evo aldım 1.3 mjet 95 hp çok memnunum yakıtından rahatlığından bundan önceki aracım golf5 fsi rahatlık anlamında pek fazla birşey hissetmedim desem yalan olmaz.. Lakin lastiklerinden hiç memnun değilim ... dün istanbul-bolu abant gittim geldim toplam 560 km yol yaptım yakıt ortalaması 5.1 olarak gösterdi hızım 120 km den aşşağı düşmedi çoğu zaman. ama dediğim gibi lastikleri berbat düz yolda 130 km nin üstüne çıktım bir kaç kez araç yolda gezinmeye başladı tırstım:) Yarın ilk işim lastikleri değiştirmek olacak..

Honor COOPER
07/07/2011, 20:41
ben 160 üstü hızlarda gezinme hissetmiyorum ayrıca sizin araçta esp de olması lazım benimki gibi yol tutuş dinamiklerini çok yükseltiyor.

atila
07/07/2011, 20:53
95 lik dizel evo yu kesinlikle tavsiye ederim.standart hali bile dolu.0-100 ü 11.7 saniye,az yakar çok kaçar,ama bu aralar araba almasan iyi olur fiyatlar uçmuş durumda ,acelen yoksa beklemeni tavsiye ederim

Mugen_punto
07/07/2011, 22:53
ben 160 üstü hızlarda gezinme hissetmiyorum ayrıca sizin araçta esp de olması lazım benimki gibi yol tutuş dinamiklerini çok yükseltiyor.

Valla ben yola çıkmadan önce lastiklere ince balans ayarı yaptırdım bilgisayarda hemde nitrojen bastırdım. ama gel görki adapazarı civarındaki o düz yolda biraz hız yapayım dedim.. 130-140 km dedim baktım araç gidiyor hemen orta şeride geçip hızımı azalttım.. sanayide bir kaç arkadaşa gösterdim bu T serisi lastiklerin hamuru sert olduğu için yol tutuşu az olur dediler..

k0d3r
07/07/2011, 23:33
Valla ben yola çıkmadan önce lastiklere ince balans ayarı yaptırdım bilgisayarda hemde nitrojen bastırdım. ama gel görki adapazarı civarındaki o düz yolda biraz hız yapayım dedim.. 130-140 km dedim baktım araç gidiyor hemen orta şeride geçip hızımı azalttım.. sanayide bir kaç arkadaşa gösterdim bu T serisi lastiklerin hamuru sert olduğu için yol tutuşu az olur dediler..

Selamlar, evomda bende bir rahatsızlık hissetmiyorum, 150-160 hızlarda bile gayet sağlam gidiyor, gezinme filan hiç hissetmedim.

k0d3r
07/07/2011, 23:34
ben 160 üstü hızlarda gezinme hissetmiyorum ayrıca sizin araçta esp de olması lazım benimki gibi yol tutuş dinamiklerini çok yükseltiyor.

Esp ani durumlarda devreye girmediği sürece yol tutuşuyla bir alakası olmaz diye biliyorum ben.

Mugen_punto
07/07/2011, 23:44
allah allah :( benim araçtamı bir sıkıntı var acaba ... üzerindeki lastiklerde continental.

EvoKoray
07/07/2011, 23:58
allah allah :( benim araçtamı bir sıkıntı var acaba ... üzerindeki lastiklerde continental.

lastik havalarınıza baktırın showroom da uzun süre kaldığı varsayılarak fazla hava basalar , olması gereken ön 32 - arka 30 ben hepsini 30 yaptım bi sıkıntı yok 170-180 le gittiğimizde gezinme falan olmadı , bu gezinme işi birazda pilotaja bakar

k0d3r
08/07/2011, 00:12
lastik havalarınıza baktırın showroom da uzun süre kaldığı varsayılarak fazla hava basalar , olması gereken ön 32 - arka 30 ben hepsini 30 yaptım bi sıkıntı yok 170-180 le gittiğimizde gezinme falan olmadı , bu gezinme işi birazda pilotaja bakar

Katılıyorum, araç yeni olduğu için çok çıkmıyorum o hızlara ama 175 e çıktım geçen çevreyolunda, araçta hala bir titreme, güven vermeme, gezinme vb hiçbişey hissetmedim. 90 km hızdan tek farkı, rüzgar sesinin daha fazla olmasi idi. Hatta bu yönünü de çok beğenmiştim aracın. Eski aracımda 140 dedinmi araç bi güvensizlik veriyordu.

Dolayısıyla tahsin bey, lastik havalarinizi tekrardan bir kontrol etmenizi öneririm.

Mugen_punto
08/07/2011, 00:14
Lastiklere yola çıkmadan önce nitrojen bastırdım 31-31 olarak ... pilotajım iyidir taksiciyiz.. bundan önceki aracım golf5 5 yıl kullandım. kıyaslamak gibi anlaşılmasın ama onda böyle birşey yaşamadım.. yarın lastikleri değiştircem gelişmeleri yazarım..

EvoKoray
08/07/2011, 00:28
Katılıyorum, araç yeni olduğu için çok çıkmıyorum o hızlara ama 175 e çıktım geçen çevreyolunda, araçta hala bir titreme, güven vermeme, gezinme vb hiçbişey hissetmedim. 90 km hızdan tek farkı, rüzgar sesinin daha fazla olmasi idi. Hatta bu yönünü de çok beğenmiştim aracın. Eski aracımda 140 dedinmi araç bi güvensizlik veriyordu.

Dolayısıyla tahsin bey, lastik havalarinizi tekrardan bir kontrol etmenizi öneririm.

kesinlikle sadece artan rüzgar sesi :scooter0: geçenlerde 160 sabit giderken arkadan BMW 5.20 nin selektör yapmasıyla orta şeritte devam edip tekrar 170 le sol şeritten kaptırdım videosuda var araç hep şeritteydi , sanki yola yapışmış gibiydi :)

belki o hızlarda yolda azda olsa viraj olabilir fark edilmez bi şeritten çıkma olur

benim lastikler Goodyear GT3 , üretimden kalkmış ama ben memnunum taş toplaması dışında :)

egeevo
08/07/2011, 16:20
bende katiyen bir gezinme hissetmiyorum 180 km civarı hızlarda, lastik havası lastiklerin durumu, asfaltın durumu etkiler birazda ama araçlar çok stabil...birde esp sürüş dinamiklerini durduk yere etkilemez, lastiklerden bir veya bir kaçı seyrettiğin hızdan 2-6 km fazla hızla dönmediği sürece esp birşey etkilemez...

FoGGy
08/07/2011, 16:39
Öncelikle herkese selam.Foruma yeni üye oldum.Yeni bir araç alma safasındayım ve aklımdaki şeçeneklerden birde Evo.
Genç olduğum için ekonomiden çok biraz kalkış konusunda iyi birşeyler arıyorum doğal olarak fakat bir yandan da aklıma öğrenci olduğum geliyor ve kararsızlığım burada başlıyor.Herşeyden önce dizel araç tercihim değil.Bu yüzden bu konuda tartışmadan ziyade öneri olarak yazarsanız sevinirim.

Bundan 1 hafta önce test amaçlı babamın arkadaşının linea sını aldım ve sinop yollarına düştüm. Araç 1.3 77bg idi.Öncelikle performansından memnun kalmadığımı belirtiyim. Yakıt konusunda ise olağan üstü.Daha önce bu yolda 2 depo harcadığımı bilirim fakat bir depo ile (130 tl) 950 kilometre yol yaptım.Araç 160ıda geçmiyordu ;)

hemen aklımda ki soruları geliyorum;
5K DYNAMIC Start & Stop 1.4 MULTIAIR 105 HP aklımdaki tercih şuan.

Yakıt konusunda iyimi, yada evo da beygiri yüksek dizel seçeneği mevcutmu?

0 Araç alırken dikkat etmem gereken ne? Aracın masrafları dışında vergisiydi o suydu busuydu ekstra masrafları ne civarda tutar.Bu soruyu soruyorum çünkü herkes 0 alaç alınmaz ilk masrafı çok olur fln laf ediyor.

Aracın şuandaki fiyatı 33,660 (tavsiye edilen). Fiyatta pazarlıkla indirim yaptırabilirmiyim.

vb. 0 araç alırken neler dikkat etmem gerek yardım eder ve tavsiye verirseniz çok sevinirim.

Bence sıfır araç almayın az para değil 33500... 2. El tertemiz bir dizel Bravo bile alınabilir o fiyata. Yol tutuşu, performansı, konforu evoya göre çok daha üstün bir araç. Hemde sıfırların şu ara euro yükselmesinden dolayı fiyatlarının delice artmasından kaynaklı baya bir zarara da girmemiş olursunuz...

Ayrıca evo hakkında yolda gezinme filan denmiş, Evo zaten 180 kmye çıktığında normal olarak sallanması gereken bir araç. Totalde 1100 kilo gelmeyen bir araç. Kanatlanıp uçması lazım 160tan sonra... Bravo dahi 180den sonra hızı hissettirmeye başlıyor, 210dan sonra zaten iyice kopuyor olayından :D Evo'nun o kadar hoplaması zıplaması normaldir. Ayrıca ESP aracınız yoldan çıkmadan yani belirli bir şekilde kaymadan devreye giren bir sistem değildir, frenleme sistemidir, dengeyi frenleyerek korur yani. Durup dururken fren yapmaz ^_^

Mugen_punto
08/07/2011, 19:54
Biz gezinme dedik diye hemen 180 km lerden bahsedilmiş. zaten ben bu aracı yüksek hız yapsın diye almadım ki :) yine hiç olmazsa 140-150 km lere çıksın sürücüsüne hissettirmesin istedim.. Bugün lastikleri değiştirdim.. orjinal 185/65/15 olan lastikleri, 195/60/15 olarak değiştirdim.. üzerindekiler continental marka bridgestone geçtim.. 1 yılda yol yardımı hediye edildi. inşallah memnun kalırım...