Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : ankara- bolu arası anadolu otoyolunda



ktpunto
27/06/2011, 01:02
bu haftasonu ankaradan boluya git gel yaptım ve anadolu otoyolunu kullandım. fakat anlamadığım şey , yıllardır gidip geliyorum ve hiç olmadığı kadar yol çalışması olmasıydı. paralı otoban diye girdiğimiz yol normal devlet yolu gibi olmuş resmen.bunun özel bir sebebi var mı ki

vonali26
27/06/2011, 01:26
Yol eskiyor ve onarım gerekli... Bende Düzce den Adapazarına gittim otobandan hafta sonu yağmur vardı bazı yerlerde yağmur çukurlar meydana getirmiş. Ve çok kalabalıktı sanki artık yollar otobanlar bu yükü kaldırmıyor gibi geldi bana....

GP COSKUN
27/06/2011, 02:19
kürşat zamanla yol da bozulmalar çukurlar oluşuyor
ağır tonajlı kamyonların verdiği hasarlar geceleri don yapması tuzlama çalışmaları
kışla mücadele ekiplerinin verdiği zararlar yaz aylarında onarım gerektiriyor
hoşgörü ile karşılamalıyız bence ya hiç etliye sütleye dokunmasalar nolur yolların hali

ktpunto
27/06/2011, 10:38
onarım tabi ki gerekli ve her zaman otoban üzerinde olur. fakat eş zamanlı bu kadar çok noktada bana garip geldi sadece..

SRDR KRKC
27/06/2011, 12:00
kürşat zamanla yol da bozulmalar çukurlar oluşuyor
ağır tonajlı kamyonların verdiği hasarlar geceleri don yapması tuzlama çalışmaları
kışla mücadele ekiplerinin verdiği zararlar yaz aylarında onarım gerektiriyor
hoşgörü ile karşılamalıyız bence ya hiç etliye sütleye dokunmasalar nolur yolların hali


Devletin Öyle Bir Şansı Yok Etliye Sütlüye Karışmama Gibi Devletin Asli Görevidir Bunu Yapmak. İnsanlar Vergisini Veriyor Hakkıylada Yolunuda Düzgün İstiyor. Sanki Avrupada Hiçmi Tonajlı Kamyon Yok Var Ama Yollarına Bakın Adam Gibi . Türkiye Her İş Üçkağıtla Yapıldığı İçin Yolumuzda Berbat İşimizde İşçiliğimizde. Bunun Başka Bir Açıklaması yoktur...

asukasan
27/06/2011, 12:59
bazen bende kızıyorum bu otobanlardaki çalışmalara, ancak bu bakımlar Avrupada da mevcut, bakımların yapılması bizler için zaten, sadece eş zamanlı olması üst üste gelmiş, biraz hoşgörü ve sabır, eski haline bakarsak, şimdiki hali harika bence. kazasız belasız sürüşler dilerim.

cemal arslan
27/06/2011, 13:08
diğer türlü düşünelim...

yol üzerinde 10-20-30 hatta 50 tane bozuk yer var...ama bir yerde çalışma var...

bu durumda ben şunu derim...50 yere 50 ekip yerleştir...1 ayda yapacağın tadilatı 1 günde yap...

50 yeri 1 ekip yapacak olursa 50 gün sürecektir...

bu da farklı bir bakış açısı :)

demon
27/06/2011, 13:47
Çok büyük paralar. Yolun 1 km' si 1 milyon dolar gibi bir rakama yapılıyor.

SRDR KRKC
27/06/2011, 13:49
Yok Cnm Fırat Ne Yaptın Ne 1 Milyon Doları :D Başbakan 16.000 Km Duble Yol Yaptım Diyor O Zaman Biz Battık 32 Milyar Dolar Yapar Veya Daha Fazla O Kadar Matematiğim yok :D

demon
27/06/2011, 13:56
Gerçekten bir otobanın 1 km' sini 1 milyon dolara yapıyorlar. Ama gel görki yamulup delik deşik oluyor. Bir incelik var bir yerde ama nerde : )

GP COSKUN
27/06/2011, 14:14
Devletin Öyle Bir Şansı Yok Etliye Sütlüye Karışmama Gibi Devletin Asli Görevidir Bunu Yapmak. İnsanlar Vergisini Veriyor Hakkıylada Yolunuda Düzgün İstiyor. Sanki Avrupada Hiçmi Tonajlı Kamyon Yok Var Ama Yollarına Bakın Adam Gibi . Türkiye Her İş Üçkağıtla Yapıldığı İçin Yolumuzda Berbat İşimizde İşçiliğimizde. Bunun Başka Bir Açıklaması yoktur...

tabiki devletin asli görevidir ama yapmadımı yapmaz zamanında öle yollarda ne köstebek yuvalarında senelerce gittik
pamukova bilecik arası 3 sene bir allahın kulu lazma vurmadı o zaman neredeydi devlet
yanlış anlaşılması bu devletide korumuyorum gölcük yalova arasını çift yön yaptılar bir yıl dolmadan asfalt kalbura döndü
kalite ve işçilik sıfır bunda tammen haklısın
bilenler bilir zamanında bu güzergah meşhurdur kırmızı asfalt diye menderes zamanında amerikadan asfaltı getirilmiş 25 yıl garanti vermiş adamlar bu asfalta biz 35 sene kullandık bir tane çukur çatlama kaplama atma sıcakta erime yapmadı ama maliyeti şimdikine göre 3 kat fazlaydı
avrupaya gelince orada hiç bir taşıt istihap haddinden fazla tonaj atamaz
türkiyede tonajı kadar yük taşıyan araç bulamazsınız neredeyse biz de 50ayak denilen 5dingilli kamyon kullanılırken üstelik tonajı 32 ton avrupada 18 tekerlek tırı tonaj izni 21500 kg aslında aradaki fark bu
avrupalı kışın solüsyon sıkarken biz hala asfalt ve araba lastik düşmanı tuz döküyoruz yollara ben bunu anlatmak istedim

krm1983
27/06/2011, 14:19
Hesaplamadan yol yapıldığı için delik deşik oluyor.Avrupa otoyollarında beton üstüne asfalt atıyorlar.Bizde stabil üstüne asfalt.Hatta bazı yollar mıcır üstüne asfalt.Araçlar geçtikçe yollar oturuyor.

tayfux
27/06/2011, 15:24
o yolu en çok ağır araçlar kullanıyor ve buna bağlı olarak yollarda bozulmalar oluyor ama bu olayların turizm in en yoğun olduğu zamana yani yaz aylarına gelmesi gerçekten kötü..özellikle yazlık kesimlerde muğla marmaris bodrum kuşadası didim gibi yerlerde olması çok sinir bozucu oluyor..

cemal arslan
27/06/2011, 15:29
yeni yapılan yollar gerçekten çok güzel

duble yollar önce baştan savma yapıldı ama şimdi bir çok yerde düzgün bir biçimde yeniden yapılıyor

keşke baştan düzgün yapılsaydı ama sanırım bütçe meselesi...ve biz birşeyler yaptık meselesi...demek için yapılan bir şey...

vonali26
28/06/2011, 00:48
tabiki devletin asli görevidir ama yapmadımı yapmaz zamanında öle yollarda ne köstebek yuvalarında senelerce gittik
pamukova bilecik arası 3 sene bir allahın kulu lazma vurmadı o zaman neredeydi devlet
yanlış anlaşılması bu devletide korumuyorum gölcük yalova arasını çift yön yaptılar bir yıl dolmadan asfalt kalbura döndü
kalite ve işçilik sıfır bunda tammen haklısın
bilenler bilir zamanında bu güzergah meşhurdur kırmızı asfalt diye menderes zamanında amerikadan asfaltı getirilmiş 25 yıl garanti vermiş adamlar bu asfalta biz 35 sene kullandık bir tane çukur çatlama kaplama atma sıcakta erime yapmadı ama maliyeti şimdikine göre 3 kat fazlaydı
avrupaya gelince orada hiç bir taşıt istihap haddinden fazla tonaj atamaz
türkiyede tonajı kadar yük taşıyan araç bulamazsınız neredeyse biz de 50ayak denilen 5dingilli kamyon kullanılırken üstelik tonajı 32 ton avrupada 18 tekerlek tırı tonaj izni 21500 kg aslında aradaki fark bu
avrupalı kışın solüsyon sıkarken biz hala asfalt ve araba lastik düşmanı tuz döküyoruz yollara ben bunu anlatmak istedim
Aynen katılıyorum. Bilecik tünellerden çıkınca Antalya istikametinde Bilecik e kadar olan yol ilk yapımında itibaren çok bozuktu şimdi onarım var hafta sonu geçtim oradan yol yapılalı daha 3-4 sene oldu. Milyar dolarları yatır tüneller yap mesafeyi kısalt devamındaki yollar berbat. Hep söylediğim şey devlet işlerinde kontrol sıfır.....

Romeo_er2
28/06/2011, 00:57
aynı duruma katılıyorum dün gece bende deli oldum ilerlemeyen yoldan..