Orijinalini görmek için tıklayınız : İstanbul'da Bir Acemi Var Dikkat!
van_hoijdonk
18/06/2011, 04:14
Başka bir başlığa yazmıştım ama yeni bir konu açayım, güncellerim bir sıkıntım olduğunda yeni konu açmaktansa dedim. :)
2 senelik ehliyetle sadece 3'er aylık yaz tatillerinde Bartın hariç araç kullanmadım. Oradan kullandığım araçta gerçekten ustalık gerektiriyordu 90 model Kartal, kısacası bizim evin eşşeği. Amcamlardan, halamlara yaklaşık 10 civarı şoför yetiştirdi o kartal. :)
Neyse eylülde kartalı bırakıp istanbula döndükten sonra direksyona hiç oturmamıştım. Neyse araç aradık bulduk falan derken 30 mayıs günü öğlen sularında arabayı aldık. Babamın ehliyeti var ama büyük bir kaza geçirdikten sonra hiç oturmadı şoför koltuğuna. Zeytiburnu noterden eve geldim (Kasımpaşa) ama bir de bana sorun E5'te millet vızır vızır geçiyor ben tın tın gidiyorum 70 ile. İçimden diyorum keşke arkadaşı çağırsaydım nasıl gidicem eve bi ton yol var. :D
Neyse aracı alalı 20 gün olmasına rağmen hala babam binmedi, iyice alışmadan binmem heyecanlanırsın falan diyor gerçi heyecan falan yok. Kaç kez okula vs. gittim karşıya (millet ogs'den nasıl 100-120 ile geçiyor hayret ediyorum ben 60 civarı hızla geçiyorum)
Araca alıştım sıkıntım yok, tek problem vites küçültmede. Sanırım bunu çok iyi ayarlayamıyorum 1-2 kez oldu gereğinden düşük vitese attığım için bir anda devir yükseliyor tabi farkediyorum ama iş işten geçiyor.
Okula gidip gelirken tam köprünün yoğun saatine dikkat ediyorum hatta geçen gün 2 saat 10 dk'da eve geldim Acıbadem'den köprü kuyruğuna girerek dur kalk dur kalk köprüyü geçtim. :D
Okula 4 kez gidip geldim 130 km yapmışım ve ortalama 7.6 litre yazıyor, yoğun trafiği ve acemiliğimi katarsak normal gözüküyor bence. :)
Haftaya cuma memlekete gidicez ve babam ilk kez o zaman binicek araca, benim sıkıntım yok ama aracın önünü görememek canımı sıkıyor. Eğilip bakıyorum yine de zor görüyorum, yaklaştım sanıyorum daha çok oluyor çok yaklaşıyorum bu sefer de sıfıra yakın oluyor zaten kullanırken aracın önünü hiç görmüyorum. :@
2 araba arasına park etme olayı istanbulda mecbur, daha çok 1.5 arabalık yerlere girmeye çalışıyorum açıkcası tam arabanın sığacağı yerleri henüz gözüm kesmiyor. Yokuşlarda duruma göre el freni kullanıyorum eğer dik bir yokuşsa hiç riske atmıyorum, zaten debriyaj dibe yakın yoğun trafikte rahat oluyor ama yokuşlarda kalkışta ayak az bir şey fazla kalkarsa hemen duruyor. :)
İstanbul'da acemi olmak zor değil bence özellikle okula gidip gelirken E5'i kullanıyorum mllet nasıl gidiyorsa ben de öyle seyrediyorum. Hızlı ise hızlı, yavaş ise yavaş. Gerçi geçen 130 ile akan trafikte arkadaki A6'da bulunan ablamız korna çaldı uyuz oldum ama ses etmedim şimdi değil dedim...
Bir de aracı aldıktan sonra sağ arka kapıyı ufacık bir sürtmem oldu. Aldıktan 2 gün sonra aynaların nasıl ayarlandığını tam kestirememiştim, dışarıda dolaştım 1-2 saat ve geldim otopark doluymuş o yüzden 2-3 arka sokağa bıraktım arabayı, babam 11 gibi otopark boşalmış git al gel dedi neyse gittim arabayı aldım otoparka 50 metre ya var ya yok, döneceğim yol sağımda kalacak şekilde dik geliyorum ama tam köşeye araba parketmişler. Tam arabanın karşısında kahvenin önünde de babam oturuyor ve ilk kez direksyonda görüyor beni. Sağdaki araca göre ayarladım kendimi dönücem pat diye girmem gereken sokaktan araba geldi dolayısıyla pozisyonum bozuldu ve sağa yanaştım sonra araba burdan döner mi dönmez mi derken babamın beni direksyonda görmesinin üstünden 60 saniye geçmemişken güm diye bir ses duyarak durdum ve anladım da araba ordan o açıyla dönmüyormuş, sağ kapıda 20 cm kadar bir diğer aracın tampon rengi kaldı. Pasta cilayla geçer dediler autokinge gidicem bu haftaiçi yaptırmaya artık. :)
Neyse acemi izlenimleri bu şekilde, uzun yola çıkmadan bir tavsiyeniz var mı? İstanbul-Bartın gidicem yaklaşık 500 km araçta herhangi bir şeye baktırmam gerekir mi?
60 bin bakımına 8 Nisanda girmiş 2 ay önce, muaynesi ben almadan 3 gün önce yani 25 gün önce yapıldı ve şuanda araba 63 binde şuna baktır diyeceğiniz ve önerebileceğiniz bir yer var mı? Bartında olsa tüm sanayi tanıdık Kartal'dan dolayı ama İstanbul'da nereye gidip ne kadar para vermem gerektiğini bilmediğimden yolunacak kaz olmak da istemiyorum...
Evet İstanbul'da bir acemi var dikkat edin o da benim ve acemi olduğumu da inkar etmiyorum. Kaskom var, trafik sigortam var, arabamın bakımları tam, gitmem gereken yere gidiyorum yolda beni görüp de rahatsız olan varsa belirtirse sevinirim, hatalarımı duyup da düzeltmekten gocunmam... :)
Uzun bir yazı oldu okuyanlara çok teşekkürler...
Öncelikle hayırlı uğurlu olsun allah kaza bela vermesin. Emin adımlarla ilerlemek ticaret hayatında ne kadar önemli ise yavaş ve dikkatli olmakta trafikte çok öenmlidir. Herkesin yaptığını yapmaya çalışmak bizim içimizde olan bişey kendimiz olup kendimize saygı duyarsak sanırım o gün kimse birbirinden görerek çoğu şeyi yapmaz olacak...
Bende fazla uzatmayayımda aracınızın uzun ömürlü ve sağlıklı çalışabilmesi için bakımlarını zamanında yaptırmak uzun yola çıkarkende bi kontrol ettirmekte fayda vardır. Şimdiden hayırlı yolculuklar olsun
Hayirli uğurlu olsun, uzun yolda araç kullanmak, istanbul şehiriçinden çok çok kolay birşeydir :)
asukasan
18/06/2011, 10:42
hayırlı uğurlu olsun, aracını güzel günlerde keyifle kullan inşallah, ufak tefek sıyrıklar gayet normal, aracına alışacaksın. ama punto gerçekten kör noktaları epey bi fazla olan araç, mümkünse park konusunda ön ve arka park sensörü taktırırsan sıkıntını biraz olsun azaltırsın. 500 km lik bir seyahat çokta uzun bir yol değil, zaten aracın nisan ayında bakıma girmiş, motor konusunda hiç bir sıkıntı çıkartacağını zannetmiyorum, fakat yürüyen aksamda, lastik ve jantlarda, ayrıca fren sisteminde bir sorun olup olmadığını istersen bir ustaya veya yetkili servise gösterebilirsin. aracının bakımlarını tam ve zamanında yaptırırsan sana uzun yıllar hizmet edecektir. bu konuda şüphen olmasın. dediğim gibi iyi günlerde kazasız belasız ve cezasız sürüşler dilerim.
Abarth_GP
18/06/2011, 11:19
En azından acemi insanın kendini acemi olarak bilmesi bence cok guzel bırsey sizde yakın zamanda ist trafıgıne alısırsınız ve onde 130la gıden ablaya korne calarsınız :D:D ogs olayına gelırsek 195le gectım belkı okumaz umıdıyle ama yıne okudu nasıl bir optık varsa tavsıye ederim cok keyıflı ve heyecan verıcı oluyor(ozellıkle en ufak dıreksıyon hatasında ıkı barıyerın arasında top gıbı sekıcegınızı dusunmek :D) uzun lafı kısası dıkkatlı olun zaman zaten sızı ustalastırcak ama bır kac kaza atlatmadan bence bır sofor tam pısmıyor ıns kazasız belasız kullanrsınız aracı
barslan112
18/06/2011, 13:06
Başka bir başlığa yazmıştım ama yeni bir konu açayım, güncellerim bir sıkıntım olduğunda yeni konu açmaktansa dedim. :)
2 senelik ehliyetle sadece 3'er aylık yaz tatillerinde Bartın hariç araç kullanmadım. Oradan kullandığım araçta gerçekten ustalık gerektiriyordu 90 model Kartal, kısacası bizim evin eşşeği. Amcamlardan, halamlara yaklaşık 10 civarı şoför yetiştirdi o kartal. :)
Neyse eylülde kartalı bırakıp istanbula döndükten sonra direksyona hiç oturmamıştım. Neyse araç aradık bulduk falan derken 30 mayıs günü öğlen sularında arabayı aldık. Babamın ehliyeti var ama büyük bir kaza geçirdikten sonra hiç oturmadı şoför koltuğuna. Zeytiburnu noterden eve geldim (Kasımpaşa) ama bir de bana sorun E5'te millet vızır vızır geçiyor ben tın tın gidiyorum 70 ile. İçimden diyorum keşke arkadaşı çağırsaydım nasıl gidicem eve bi ton yol var. :D
Neyse aracı alalı 20 gün olmasına rağmen hala babam binmedi, iyice alışmadan binmem heyecanlanırsın falan diyor gerçi heyecan falan yok. Kaç kez okula vs. gittim karşıya (millet ogs'den nasıl 100-120 ile geçiyor hayret ediyorum ben 60 civarı hızla geçiyorum)
Araca alıştım sıkıntım yok, tek problem vites küçültmede. Sanırım bunu çok iyi ayarlayamıyorum 1-2 kez oldu gereğinden düşük vitese attığım için bir anda devir yükseliyor tabi farkediyorum ama iş işten geçiyor.
Okula gidip gelirken tam köprünün yoğun saatine dikkat ediyorum hatta geçen gün 2 saat 10 dk'da eve geldim Acıbadem'den köprü kuyruğuna girerek dur kalk dur kalk köprüyü geçtim. :D
Okula 4 kez gidip geldim 130 km yapmışım ve ortalama 7.6 litre yazıyor, yoğun trafiği ve acemiliğimi katarsak normal gözüküyor bence. :)
Haftaya cuma memlekete gidicez ve babam ilk kez o zaman binicek araca, benim sıkıntım yok ama aracın önünü görememek canımı sıkıyor. Eğilip bakıyorum yine de zor görüyorum, yaklaştım sanıyorum daha çok oluyor çok yaklaşıyorum bu sefer de sıfıra yakın oluyor zaten kullanırken aracın önünü hiç görmüyorum. :@
2 araba arasına park etme olayı istanbulda mecbur, daha çok 1.5 arabalık yerlere girmeye çalışıyorum açıkcası tam arabanın sığacağı yerleri henüz gözüm kesmiyor. Yokuşlarda duruma göre el freni kullanıyorum eğer dik bir yokuşsa hiç riske atmıyorum, zaten debriyaj dibe yakın yoğun trafikte rahat oluyor ama yokuşlarda kalkışta ayak az bir şey fazla kalkarsa hemen duruyor. :)
İstanbul'da acemi olmak zor değil bence özellikle okula gidip gelirken E5'i kullanıyorum mllet nasıl gidiyorsa ben de öyle seyrediyorum. Hızlı ise hızlı, yavaş ise yavaş. Gerçi geçen 130 ile akan trafikte arkadaki A6'da bulunan ablamız korna çaldı uyuz oldum ama ses etmedim şimdi değil dedim...
Bir de aracı aldıktan sonra sağ arka kapıyı ufacık bir sürtmem oldu. Aldıktan 2 gün sonra aynaların nasıl ayarlandığını tam kestirememiştim, dışarıda dolaştım 1-2 saat ve geldim otopark doluymuş o yüzden 2-3 arka sokağa bıraktım arabayı, babam 11 gibi otopark boşalmış git al gel dedi neyse gittim arabayı aldım otoparka 50 metre ya var ya yok, döneceğim yol sağımda kalacak şekilde dik geliyorum ama tam köşeye araba parketmişler. Tam arabanın karşısında kahvenin önünde de babam oturuyor ve ilk kez direksyonda görüyor beni. Sağdaki araca göre ayarladım kendimi dönücem pat diye girmem gereken sokaktan araba geldi dolayısıyla pozisyonum bozuldu ve sağa yanaştım sonra araba burdan döner mi dönmez mi derken babamın beni direksyonda görmesinin üstünden 60 saniye geçmemişken güm diye bir ses duyarak durdum ve anladım da araba ordan o açıyla dönmüyormuş, sağ kapıda 20 cm kadar bir diğer aracın tampon rengi kaldı. Pasta cilayla geçer dediler autokinge gidicem bu haftaiçi yaptırmaya artık. :)
Neyse acemi izlenimleri bu şekilde, uzun yola çıkmadan bir tavsiyeniz var mı? İstanbul-Bartın gidicem yaklaşık 500 km araçta herhangi bir şeye baktırmam gerekir mi?
60 bin bakımına 8 Nisanda girmiş 2 ay önce, muaynesi ben almadan 3 gün önce yani 25 gün önce yapıldı ve şuanda araba 63 binde şuna baktır diyeceğiniz ve önerebileceğiniz bir yer var mı? Bartında olsa tüm sanayi tanıdık Kartal'dan dolayı ama İstanbul'da nereye gidip ne kadar para vermem gerektiğini bilmediğimden yolunacak kaz olmak da istemiyorum...
Evet İstanbul'da bir acemi var dikkat edin o da benim ve acemi olduğumu da inkar etmiyorum. Kaskom var, trafik sigortam var, arabamın bakımları tam, gitmem gereken yere gidiyorum yolda beni görüp de rahatsız olan varsa belirtirse sevinirim, hatalarımı duyup da düzeltmekten gocunmam... :)
Uzun bir yazı oldu okuyanlara çok teşekkürler...
aracın önünü gormeye gerek yok.öndeki aracın plakalarını görün yeter o yakınlık yeteli mesafedir arkalarada geri vites sensorü taktırın daha iyi olur
ahmet_erzurumlu
18/06/2011, 13:27
acemilik olacak ama ben süremem diyip bırakmamak. mesela benim konya ereğlide adım çıkmıştı nerdeyse girdiğim her trafiği allak bullak ediyordum. trafik kitleniyordu :) allaha şükür hergün binerek bu sorunu aştım
ben bır trafık kazası gecırdım ama kazaları bu kadr guzel anlatan yoktur herhalde barıyer arasında sekmek.195 ıle ogs telaşı..kaza kotudur.hız daha kotu:)
çok güzel anlatmışsınız..öncelikle aracınız hayırlı olsun..bende acemi bir sürücüyüm ama her geçen gün daha iyiye doğru gidiyor...asıl acemiler usta geçinenler arasındadır...
benim tavsiyem park sensörü olacak..eğer yoksa mutlaka aracınıza taktırın..bence park sensörü olmazsa olmaz bi aksesuar..
iyi şanslar ,iyi yolculuklar dilerim...
van_hoijdonk
18/06/2011, 19:23
Yorumlar için teşekkürler. :)
Araçta alırken arka park sensörü vardı zaten ama ondan da çok memnun olduğum söylenemez geçenlerde cevahirin orda 2 araba arasına girerken zır zır ötüyor arkadaki araç da BMW 5.20 aman dedim dokunmayalım indim baktım istisnasız 1.5 metre vardı araca dedim heralde vurucaz ama sonrasında farkettim 30 cm kalınca kesintisiz ötüyor o sese kadar gidilebilir.
Aracın 60 bin bakımı Küçükyalı birmotta 8 Nisanda yapılmış ve tamamen birmot bakımlıydı, 27 mayısta da muayeneden geçti ben de 30 mayısta aracı aldım. İsterseniz fren konusunda falan muayene raporunu yazayım duruma göre bir sıkıntı yok görünüyor tabi yine de çıkmadan bir göstermek gerek. Zaten babam tek çıkmasak iyi olur dedi eniştemde bizimle gelecek nolur nolmaz dedi yanımızda bir şoför daha bulunsun dedi. :)
Lastikler 21 bin km önce değişmiş, stepne sıfır olarak duruyor arkada her takımı tam.
Tüvtürk değerleri: (20 gün önce)
Başlık biraz gerilerde kalmış, canlandıralım. 20 gün önce muayeneden geçtim. :)
Değerlerde aklıma takılanlar oldu sapma açısı örneğin ve kısa far şiddetlerindeki farklılık ne dersiniz?
Fren Testi:
1. Aks - Sol: 237 - Sağ 221 - Sapma %7
2. Aks - Sol 119 - Sağ 146 - Sapma %18
El Freni - Sol 97 - Sağ 117 - Sapma %17
Far Değerleri:
Uzun Far - Sol 36.9 - Sağ 45.8
Kısa Far - Sol 8.5 - Sağ 48.8
Kırılma açısı - Sol 0.3 - Sağ 4.0
Sapma açısı - Sol 17 - Sağ 99.9
Lastik Diş Derinliği: 6.8
Kısa far ayarı düşük
Uzun far yönü hatalı olarak 2 hafif kusurla geçti.
Bartın'a giderken de İstanbul-Yeniçağa arası zaten Ankara otobanı ondan sonra yeniçağadan dönünce evin önüne ulaşana kadar 50 km kadar gidiş-geliş yol var onun harici duble yol. Zaten hız falan merakım olmadığından şuanda limitler dahilinde gideceğimden sıkıntı olmayacaktır diye düşünüyorum.
Kaza atlatmadan veya kaza riski usta şoför olunmaz denmiş ama geçtiğimiz hafta aracın frenlerini E5'te test etmek zorunda kaldım ve o lastik cayırtısını duydum mecburiyetten. :D
Orta şeritte 110 ile giderken altunizade de köprüden önce son çıkışta sol taraftaki doblo direksyonu tam kırarak çıkışa yöneldi var gücümle frene asıldım abs ışığı yandı ve lastiklerden gelen cayırtıyı duydum aynı şekilde arkamdaki 7-8 aracın da lastik sesini duydum ama her ses de biri duramasa zincirleme kaza olurdu herkes birbirine bindirirdi çünkü adam hiç bakmadan burnunun doğrusuna sol şeritten çıkışa yöneldi. Büyük cesaret hadi benim durabileceğimi hesap etti ama sağ şeridi hiç görmüyordu eğer bir araç gelse sağ şeritten uçururdu onu.
Bu haftaiçi o ufak sürtme için autokinge gidicem, sanırım cuma yola çıkmadan önce yaptırmış olurum.
Özellikle trafik olan yerleri tercih ediyorum dur kalk yapmak için tabi biraz fazla yakmama sebep oluyor ama sağlık olsun, aracın en sevdiğim yani kavrama noktası neredeyse sıfıra yakın en ufak ayağımı kaldırdığım anda araç hareketlenmeye başlıyor bu da yoğun trafikte arabayı stop ettirmemek için süper oluyor. :)
Babam diyor ki gerekirse 10 km fazla git ama ters yöne, sana sıkıntı yaratacak yere girme git 10 km fazla dolaş, parası sorun değil boşver diyor. Ben de çok mecbur olmadıkca ters yöne girmemeye çalışıyorum...
sıkıntı yok millet annesinin karnında öğrenmiyor ya bu işi :D şahincilere dikkat et bişi olmaz :D
Hepimiz acemilik yaşadık.Siz kimseyi takmayın.Kazasız belasız yolculuklar dilerim.
Abarth_GP
19/06/2011, 01:10
ben bır trafık kazası gecırdım ama kazaları bu kadr guzel anlatan yoktur herhalde barıyer arasında sekmek.195 ıle ogs telaşı..kaza kotudur.hız daha kotu:)
begenı ıcın tesekkurler :D
(millet ogs'den nasıl 100-120 ile geçiyor hayret ediyorum ben 60 civarı hızla geçiyorum)
Zaten sen ogs gişesinde o hızla geçiyorsan o 100 ve 120 ile geçenlerden çok daha iyi biliyorsun araç kullanmayı yurt dışında bu gibi yerlerden 1. vitese düşülüp 30km. sınırı ile geçilir daha geçen günü bir genç İzmir -Çeşme otoban girişinde kendini bilmezler yüzünden hayatını kaybetti.
sağdan sağdan git uzun yolda ağır vasıtalara dikkat et vede aracı devirine göre kullan yoksa hararet yaptırırsın ve yakıt sarfiyatına sebep olur.
van_hoijdonk
19/06/2011, 05:04
(millet ogs'den nasıl 100-120 ile geçiyor hayret ediyorum ben 60 civarı hızla geçiyorum)
Zaten sen ogs gişesinde o hızla geçiyorsan o 100 ve 120 ile geçenlerden çok daha iyi biliyorsun araç kullanmayı yurt dışında bu gibi yerlerden 1. vitese düşülüp 30km. sınırı ile geçilir daha geçen günü bir genç İzmir -Çeşme otoban girişinde kendini bilmezler yüzünden hayatını kaybetti.
sağdan sağdan git uzun yolda ağır vasıtalara dikkat et vede aracı devirine göre kullan yoksa hararet yaptırırsın ve yakıt sarfiyatına sebep olur.
Teşekkür ederim yorumunuz için.
Köprüyü geçtikten sonra gişelere gelirken yol genişliyor sağdaki 3 gişe (2 kgs - 1 metrobüs için ogs) değil de diğer taraftaki 2. gişeden ya da 3. gişeden geçmeye çalışıyorum. Hafif sağda kalıyor şeride göre yavaşlıyorum hızım 50-60 arasında 3. viteste geçiyorum genelde tabi gişeden geçince hızlanmak biraz sıkıntı oluyor tekrarında arkadan korna çalan hızlı girenler oluyor ama takmıyorum.
Uzun yol zaten İstanbul - Yeniçağa arası otoban ve genellikle 3 şerit yol. Orta şeritten giderim bir sıkıntı olmadıkca çok fazla sol ve sağ şeritleri kullanmıyorum E5'te de.
Devir olarak tavsiyeniz var mı? Ortalama 2250-2500 devirde kullanıyorum 3000'i geçerken de vites atıyorum zaten sesi değişmeye başlıyor aracın. :)
Teşekkür ederim yorumunuz için.
Köprüyü geçtikten sonra gişelere gelirken yol genişliyor sağdaki 3 gişe (2 kgs - 1 metrobüs için ogs) değil de diğer taraftaki 2. gişeden ya da 3. gişeden geçmeye çalışıyorum. Hafif sağda kalıyor şeride göre yavaşlıyorum hızım 50-60 arasında 3. viteste geçiyorum genelde tabi gişeden geçince hızlanmak biraz sıkıntı oluyor tekrarında arkadan korna çalan hızlı girenler oluyor ama takmıyorum.
Uzun yol zaten İstanbul - Yeniçağa arası otoban ve genellikle 3 şerit yol. Orta şeritten giderim bir sıkıntı olmadıkca çok fazla sol ve sağ şeritleri kullanmıyorum E5'te de.
Devir olarak tavsiyeniz var mı? Ortalama 2250-2500 devirde kullanıyorum 3000'i geçerken de vites atıyorum zaten sesi değişmeye başlıyor aracın. :)
3000 devre gelmeden çok az önce değiştirirsen daha iyi olur bir bir kere hem kendin için hem araç için mola ver mola verdiğin yere geldiğinde stop etmeden ve yoculuk bittiğinde 2 dk. aracı rolentide çalıştır uzun yoldasın sonra dizel araç bu şekilde olur.
van_hoijdonk
19/06/2011, 14:06
Zaten mutlaka mola veririz yemek vs. :)
O kadar ufak tefek şeyleri az çok biliyorum. Çalıştırmadan kontağı çevirince ışıkların sönmesini bekle, aracı durdurmadan önce 1 dk civarı rölantide çalıştır vs.
Vites değiştirme aralığım doğruymuş demek ki, zaten aracın sesinden kestiriyordum az çok. 2500'e sabitleyip ya da 2250 civarında sabitleyip gidiyorum.
İstanbul Yeniçağa arası otobanda falan radar yok değil mi? Milletin vızır vızır gittiğini düşünürsek yoktur heralde. Zaten hızlı gitmeyeceğim ama tutup da 70'lik yerde 80 ile ceza yemek istemem. Yeniçağadan döndükten sonra limitlere dikkat etmek gerekiyor Bartın'a kadar çünkü affetmiyorlar. :)
van_hoijdonk
24/06/2011, 02:36
Pazar akşamı görüşmek üzere arkadaşlar. Yarın yüksek lisans mülakatım biter bitmez yola çıkıyoruz. Sanırım 12-1 gibi istanbul rahatlar. :D
Pazar gece 12 sularında da istanbulda oluruz, kendinize iyi bakın. :)
şimdiden hayırlı yolculuklar yolunuz açık olur inşallah.. uzun yola bir çok defa çıkmıs biri olarak çok dikatli olun derim. evet sehir içine göre daha kolay ama bir o kadarda tehlikeli,özellikle serit değiştirirken ve virajlarda dikkat..
Allah' a emanet...
İstanbul trafiğinde acemi olup araba kullanmak kabus gibi olsa gerek. resmen her sokak arasından bir araba fırlıyor. :S
StrawBeeRy
24/06/2011, 12:07
İstanbul trafiğinde acemi olup araba kullanmak kabus gibi olsa gerek. resmen her sokak arasından bir araba fırlıyor. :S
eğer kendine güvenin varsa ilk gün zorlanıyorsun ama 2. gün sende aynısını yapmaya başlıyorsun ve 4 ayda profesyonelsin :D
Pazar akşamı görüşmek üzere arkadaşlar. Yarın yüksek lisans mülakatım biter bitmez yola çıkıyoruz. Sanırım 12-1 gibi istanbul rahatlar. :D
Pazar gece 12 sularında da istanbulda oluruz, kendinize iyi bakın. :)
ben de diyorum bugün neden trafik var diye, meğer senin
gideceğini duyan herkes aracını çıkarmış.... :D :D :D
Güle güle, kazasız belasız, hayırlı yolculuklar...
Sakin sakin gidersen bir sıkıntı olmaz, zaten ş.içinden daha rahat
olacağın kesin, tekrar iyi yolculuklar...
eğer kendine güvenin varsa ilk gün zorlanıyorsun ama 2. gün sende aynısını yapmaya başlıyorsun ve 4 ayda profesyonelsin :D
Bulunduğun ortama ayak uydurmak zorundasın zaten :D babam yıllarca İstanbulda araba kullanmış şimdi gittiğimizde hiç zorluk çekmiyo valla :) Onun yaptığı hamlelerden bazen benim korktuğum bile oluyo ama dediğin gibi iki gün ben kullansam arabayı 3.gün bende alışıcam :D
Ahmet Abi hayırlı yolculuklar bu arada. Kazasız belasız git gel inşallah..
StrawBeeRy
24/06/2011, 12:40
Bulunduğun ortama ayak uydurmak zorundasın zaten :D babam yıllarca İstanbulda araba kullanmış şimdi gittiğimizde hiç zorluk çekmiyo valla :) Onun yaptığı hamlelerden bazen benim korktuğum bile oluyo ama dediğin gibi iki gün ben kullansam arabayı 3.gün bende alışıcam :D
Ahmet Abi hayırlı yolculuklar bu arada. Kazasız belasız git gel inşallah..
aynen öyle gel istanbula fazla değil 15 gün araba kullan bi sabah trafiğine gir birde gündüz trafikte bir gez bakalım kaç gün kalabilcen istanbulda :D :D
ahmet abi hayırlı yolculuklar yollarda dikkat et abi hız yok :)
bahadir77
24/06/2011, 20:13
Yorumlar için teşekkürler. :)
Araçta alırken arka park sensörü vardı zaten ama ondan da çok memnun olduğum söylenemez geçenlerde cevahirin orda 2 araba arasına girerken zır zır ötüyor arkadaki araç da BMW 5.20 aman dedim dokunmayalım indim baktım istisnasız 1.5 metre vardı araca dedim heralde vurucaz ama sonrasında farkettim 30 cm kalınca kesintisiz ötüyor o sese kadar gidilebilir.
Aracın 60 bin bakımı Küçükyalı birmotta 8 Nisanda yapılmış ve tamamen birmot bakımlıydı, 27 mayısta da muayeneden geçti ben de 30 mayısta aracı aldım. İsterseniz fren konusunda falan muayene raporunu yazayım duruma göre bir sıkıntı yok görünüyor tabi yine de çıkmadan bir göstermek gerek. Zaten babam tek çıkmasak iyi olur dedi eniştemde bizimle gelecek nolur nolmaz dedi yanımızda bir şoför daha bulunsun dedi. :)
Lastikler 21 bin km önce değişmiş, stepne sıfır olarak duruyor arkada her takımı tam.
Tüvtürk değerleri: (20 gün önce)
Başlık biraz gerilerde kalmış, canlandıralım. 20 gün önce muayeneden geçtim. :)
Değerlerde aklıma takılanlar oldu sapma açısı örneğin ve kısa far şiddetlerindeki farklılık ne dersiniz?
Fren Testi:
1. Aks - Sol: 237 - Sağ 221 - Sapma %7
2. Aks - Sol 119 - Sağ 146 - Sapma %18
El Freni - Sol 97 - Sağ 117 - Sapma %17
Far Değerleri:
Uzun Far - Sol 36.9 - Sağ 45.8
Kısa Far - Sol 8.5 - Sağ 48.8
Kırılma açısı - Sol 0.3 - Sağ 4.0
Sapma açısı - Sol 17 - Sağ 99.9
Lastik Diş Derinliği: 6.8
Kısa far ayarı düşük
Uzun far yönü hatalı olarak 2 hafif kusurla geçti.
Bartın'a giderken de İstanbul-Yeniçağa arası zaten Ankara otobanı ondan sonra yeniçağadan dönünce evin önüne ulaşana kadar 50 km kadar gidiş-geliş yol var onun harici duble yol. Zaten hız falan merakım olmadığından şuanda limitler dahilinde gideceğimden sıkıntı olmayacaktır diye düşünüyorum.
Kaza atlatmadan veya kaza riski usta şoför olunmaz denmiş ama geçtiğimiz hafta aracın frenlerini E5'te test etmek zorunda kaldım ve o lastik cayırtısını duydum mecburiyetten. :D
Orta şeritte 110 ile giderken altunizade de köprüden önce son çıkışta sol taraftaki doblo direksyonu tam kırarak çıkışa yöneldi var gücümle frene asıldım abs ışığı yandı ve lastiklerden gelen cayırtıyı duydum aynı şekilde arkamdaki 7-8 aracın da lastik sesini duydum ama her ses de biri duramasa zincirleme kaza olurdu herkes birbirine bindirirdi çünkü adam hiç bakmadan burnunun doğrusuna sol şeritten çıkışa yöneldi. Büyük cesaret hadi benim durabileceğimi hesap etti ama sağ şeridi hiç görmüyordu eğer bir araç gelse sağ şeritten uçururdu onu.
Bu haftaiçi o ufak sürtme için autokinge gidicem, sanırım cuma yola çıkmadan önce yaptırmış olurum.
Özellikle trafik olan yerleri tercih ediyorum dur kalk yapmak için tabi biraz fazla yakmama sebep oluyor ama sağlık olsun, aracın en sevdiğim yani kavrama noktası neredeyse sıfıra yakın en ufak ayağımı kaldırdığım anda araç hareketlenmeye başlıyor bu da yoğun trafikte arabayı stop ettirmemek için süper oluyor. :)
Babam diyor ki gerekirse 10 km fazla git ama ters yöne, sana sıkıntı yaratacak yere girme git 10 km fazla dolaş, parası sorun değil boşver diyor. Ben de çok mecbur olmadıkca ters yöne girmemeye çalışıyorum...
oncelıkle aracınızın hayırlı ugurlu olmasını dılerım.
daha once de trafıkte bır kac kere karesılastıgım bır arac. eger kartal soganlıkta gezındıysenız yada eskı sahıbı gezdıyse ordan tanıyorum aracı..
aynı model aracı 3 sene kullandım. 150.000 km de kıralık sozlesmesı bıttıgı ıcın teslım ettım. 63.000 km de demıssınız arac ıcın eger bıraz hor kullanıldıysa yakında debrıyaj balatası bıtecektır. degıstırınce debrıyaj kus gıbı olacak.
onun dısında aracta normal sartlarda hıcbır sıkıntı yasamamanız lazım....
van_hoijdonk
27/06/2011, 02:54
Bahadır bey plakayı karıştırıyor olmayasınız? Çünkü geçenlerde acıbademde beyaz bir punto gördüm uzaktan plakasını da tam okuyamadım BZ 86 gördüm aha dedim gidiyo bizim araba çalmışlar. :D
Sonradan farkettim ki 8625. Trafikte 1-2 tane daha gördüm 862x şeklinde beyaz punto hepsi derinderenin kiraladığı araçlar zaten. Aldığım arkadaşta 2008de kiralamış 2010'da aracı satın almış, onun da işi yok kartal tarafında karıştırıyor olabilirsiniz. Tertemiz bakmış araca, en ufak bir çizik bile yok. :)
Araç şuanda 64.500 km'de debriyaj neredeyse sıfır, şehir içi kullanımda mükemmel ayağımı 1 cm kaldırmadan araba hareketleniyor. 20 senelik şoför olan amcam ve eniştem babamın gözünün önünde aracı stop ettirince baya bi dalga konusu oldular dün akşam. :D
2 günlük yol izlenimlerimi birazdan paylaşırım, aracın haftaya kuzen gelince de süslenmiş bir fotoğrafını paylaşırım. Beyaz puntomuz gelin arabası oldu da. :)
van_hoijdonk
27/06/2011, 03:15
Cuma günü saat 16.30'da evin 500 metre ilerisindeki opetten depoyu doldurarak ve yol bilgisayarını sıfırlayarak yola çıktık. Çamlıca gişelerine kadar trafik vardı, ilk kez kullandığım araca binen babam gidemeyeceğimi düşünüyordu, sürekli yorgunsan enişten geçsin istersen duralım oğlum şeklinde inceden dokunduruyordu. :)
Gerçi 1 gece önce sabaha kadar ders çalıştım, sabah 7'de evden çıkıp 4'te gelince 1 dk dahi uyumadan yola çıktım. Bunu kimse bilmiyordu hala da söylemedim, riske girdim kabul ediyorum ama bunu göze almak zorundaydım çünkü ailedeki herkes almanyadaki dedemden tutun bartındaki amcam, halalarıma kadar gelemezsin oğlum diyorlardı. Ee insan büyüdüğünü kabul ettiremiyor kolay kolay, hala onların gözünde çocuk olduğumuz için korkuyorlarda doğal olarak. :)
Yaklaşık 18 gibi çamlıca gişelerini geçtik sonrası zaten rahattı. Sasat 22.45'te köyde evin önünde kontağı kapattım. İstanbul-Bartın-Ulus güzargahımız ve Yeniçağa-Devrek arası yaklaşık 30 km yol çalışması vardı hızımızı 60 bile yapamadan ilerlemek zorunda kaldık. Ayrıca orda bir kaza gördük kendine çok güvenen bir nissan bizim şeridimizden gelen şahini biçmiş nissandan ölü vardı biz geçtiğimizde çıkartmışlardı. :/
Giderken 140'ı pek geçmedim tabi yokuş aşağı falan 150 oldu ama açıkcası uykusuz olduğumu da düşünerek dikkat etmeye çalıştım. İndiğimdeki verileri yazayım:
Mesafe: 500 KM
Ortalama: 5.6 Litre / 100 km
Süre: 6 saat 25 dk
Ortalama Hız: 75 km
Dönüşte bugün yeniçağadaki yol çalışmasından dolayı Ulus-Karabük-İstanbul şeklinde dönmeye karar verdik. Yol yeniçağa'ya göre daha rahat, Karabük-Gerede arası çift şerit ve çalışma yok. Otobanda bu sefer imkan dahilinde gelmeye çalıştım. Özellikle Düzce kavşağından sonra 165 civarı hızla devam ettim. Daha izmit otogar ayrımına gelmeden resmen duran trafik vardı, akmıyordu bile. Akşam 9.15'te hendekteydim saat 24'tü Kurtköy tabelasını gördüğümde. Çok daha erken gelebilirdik ama bu sefer de trafik engel oldu. Dönüş yolundaki veriler:
Mesafe: 485 KM
Ortalama: 5.3 Litre / 100 KM
Süre: 6 saat 10 DK (Yaklaşık 5-5.5 saatte gelebilirdik)
Ortalama Hız: 81 KM
Giderken bagaj boş + 2 kişi vardı, dönüşte dolu bagaj + 3 kişi vardı araçta. :)
Arabam kuzenin düğününde gelin arabası oldu cumartesi günü, gece onları 55 km uzaktaki amasraya bıraktım saat 2 civarında falan. Sabahtan akşama kadar düğün vs. koşuşturmaca üstüne 55 km yol ve amasra'yı bilenler anlayacaktır o 16 km'lik daracık yolda gözlerim kapanıyordu.
Toplamda 1200 km yol yapmışım cuma günü 4'ten bu yana. Giderken 150 liraya depo fullendi, indiğimde yarı depoydu cumartesi sabah 100 lira daha aldı ve tekrar depo dolduruldu. Onun üzerine yaklaşık 30 km düğün zamanı yapılmıştır, 110 km dün gece amasra, 480 km'de bugün ve şuanda tam çeyrek depo yakıt var. Sanırım 1 depo 1000 km civarı oluyor. Örneğin burdan köye gitsem dolu depoyla dönüşte izmit civarında ışık yanacaktır. Bu da süper bir şey!
Bu arada istanbul yönünde bolu tünelinde radar var yazıyordu, tünelin ilk 50 metresi falan 80 ile gittim sanırım problem olmyacaktır zaten sonrasında herkes 70 ile gidiyordu ben de 65-70 devam ettim.
Araçta 2 sorun oluştu ufak gibi görünüyor ama belki büyüktür yorumunuzu bekliyorum:
1 - Amasra yolu tek şerit ve tepeye tırmanılan ardından da tepe inilen bir yoldur. Yaklaşık 16 km, inişte çok keskin 3 viraj vardır, 1. virajda bir koku geldi araçtan mı dışarıdan mı anlamadık, 2. virajda da gelince araçtan olduğunu anladık. Otelin orda durunca baktık sağ frenler çok ısınmış sürekli frende inilen bir yol ve 3 kez sağa keskin viraj var. Dönüşte yukarı giderken veya bugün yolda bir sıkıntı olmadı sadece amasraya inerken oldu. Büyük bir problem midir?
2- Boğaz köprüsüne gelirken sola sinyal verdim sinyal ışığı çıkmadı ekranda, tekrar denedim bu kez yandı. 4-5 kez denedim 1 kez daha yanmadı sanki takılıyor gibi. Bu neden olabilir?
Okuyan herkese teşekkürler. :)
reddragon
27/06/2011, 03:23
İstanbulda trafik çilesinin birkaç sebebi var:
1. Kimse kurallara uygun araç kullanmıyor. Önündekini sıkıştıran mı dersin (Özellikle taksiciler ve bakkal çakkal servisi yapan kangoo,doblo tipi araçlar ) Ters yöne girip bir de haklıymış gibi hareket çeken mi dersin... (Kısaca insan! faktörü)
2.İki aracın aynı anda geçebileceği bir ara yol yok. Her yer parka ayrılmış çünkü otopark sorunu var, haddinden çok araç var. (Çevre faktörü)
3. Yollar kullanışlı değil. Yol çizgileri düzgün değil. Yanlış yere verilen eğimler.. (mühendislik ve yol yapım hataları)
4. Herkes mükemmel kullansa bile 15 dakikalık yol 1 saatte bitmiyor çünkü bu şehrin taşıyabileceğinden daha fazla araç var trafikte...Bu da toplu taşımaya öncelik tanınmamasından kaynaklanıyor. (Şehirleşme ve modernizm)
İstanbul'da iyi olan tek şey yön tabelaları. Daha kaybolmadım ve kaybolacağımı da sanmıyorum çünkü ara sokaklarda bile yön tabelası var. Bütün merkezler (Topkapı,Aksaray,Ankara,Tokyo ....) belirtilmiş..
van_hoijdonk
27/06/2011, 19:23
Uzun olduğu için pek okunmadı galiba ama en azından şu 2 sorun neden olabilir öğrensem güzel olacak. :)
1 - Amasra yolu tek şerit ve tepeye tırmanılan ardından da tepe inilen bir yoldur. Yaklaşık 16 km, inişte çok keskin 3 viraj vardır, 1. virajda bir koku geldi araçtan mı dışarıdan mı anlamadık, 2. virajda da gelince araçtan olduğunu anladık. Otelin orda durunca baktık sağ frenler çok ısınmış sürekli frende inilen bir yol ve 3 kez sağa keskin viraj var. Dönüşte yukarı giderken veya bugün yolda bir sıkıntı olmadı sadece amasraya inerken oldu. Büyük bir problem midir?
2- Boğaz köprüsüne gelirken sola sinyal verdim sinyal ışığı çıkmadı ekranda, tekrar denedim bu kez yandı. 4-5 kez denedim 1 kez daha yanmadı sanki takılıyor gibi. Bu neden olabilir?
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.