PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : En güçlü Evo 1.3 için



Backer
15/06/2011, 00:11
15 yaşımdan beri piste gidip geliyorum Onlarca dizel araba gördüm.. Gecelerimizi gündüzlerimizi harcayıp hazırladığımız 15 20 arabayla izmire gittiğimiz günlere inat... Eldeki veriler ve tecrübelerle bugün Fethiye'de yaşayan ve bu işe gerçekten emek vermiş abilerimle uzunca görüşmeler sonucunda Punto Evo 1.3 75 hp Dynamic S&S E5 için neler yapabilir kısa bir liste yaptık... Ürün ve iş araştırmalarını 2 haftadır sürdürüyordum zaten 10 gün içinde projeye başlanacak Sonuçlar ne olacak yapıp göreceğiz... Forumda kendini performansa adamış onlarca insan var... Eminim yorumları ikazları uyarıları yada iyiki yapmışsınız iyiki şunu seçmişsiniz. Bunu seçerseniz diye düşünceleri olacaktır. Liste aynen böyle bugün konuşulanlardan aklımda kalanların bir kısmı . Liste uzadıkça konu altında güncellenecektir... Yorumlar için şimdiden teşekkürler Saygılar

Egr iptali
Kat iptali
60mm down pipe
60mm düz boru egzos susturucusuz
Bmc cda filtre
İntercooler
Büyütülmüş turbo (Twin turbo yapabilirmiyiz araştırması içindeyiz)
Manuel boost controller
Informeter Touch - GReddy denendi bugün (yalnızca japon araçlar için uygunmuş)
Chip tuning
Power box
Blow off (Turbo nun durumuna bağlı)
50 lik Nos
Coilover
17" take off jant
Draglar için 14 jant silik lastik

izoci
15/06/2011, 12:59
fenaa olucak desene şuna..

omer06
15/06/2011, 13:49
fena fena :D

Abarth_GP
15/06/2011, 14:35
liste olcukca geniş bekir en cok dıkkatımı ceken disel aracta nos uygulaması olucak merakla bekliyorum :)

StrawBeeRy
15/06/2011, 19:45
nos hariç ortalama 130 ile 150 hp arasında bir güç alıcaksınız buda punto için gayet güzel rakamlar.yalnız bunları yaptıktan sonra arabayı nasıl durdurmayı düşünüyorsunuz? :)

artık dizelede nos takılabiliyor paraya bakıyor yani puntoda ilk olarak bülent abi (ATA 35) yapmıştı ve gayetde sağlam yürüdüğünü söylüyorlardı.

krm1983
15/06/2011, 20:17
Hayatta durmaz :)

takres
15/06/2011, 21:32
çok iddialı...

Abarth_GP
15/06/2011, 21:33
Ben olsam 1.4 turbo alır bu upgrade ona yuklerdım daha ii olmazmıydı en azından egsozdan sıyah duman atmazdı :D:D:D

Backer
15/06/2011, 22:53
fenaa olucak desene şuna..

İnşallah :Ç


fena fena :D

Hayırlısıyla sorunsuz yürütürsek gerçekten fena olacak :)


liste olcukca geniş bekir en cok dıkkatımı ceken disel aracta nos uygulaması olucak merakla bekliyorum :)

Mert kardeşiminde açıkladığı gibi Ata 35 punto seride bu uygulama yapan ilk diye biliyorum elimizde hazır kit vardı bari boşta durmasın dedik :) Fethiye sınırları içinde bascak yerim olmasada elbet lazım olur :)


nos hariç ortalama 130 ile 150 hp arasında bir güç alıcaksınız buda punto için gayet güzel rakamlar.yalnız bunları yaptıktan sonra arabayı nasıl durdurmayı düşünüyorsunuz? :)
artık dizelede nos takılabiliyor paraya bakıyor yani puntoda ilk olarak bülent abi (ATA 35) yapmıştı ve gayetde sağlam yürüdüğünü söylüyorlardı.

Açıkcası durdurma konusunu hiç düşünmedik :P Daha önce hazırladığımız bir araçdan çıkma brembo disklerimiz var yurtdışından gelmişti ihriyaç anında uygulanmaya hazır :)


Hayatta durmaz :)

Durur durur
:-)

çok iddialı...

Teşekkürler


Ben olsam 1.4 turbo alır bu upgrade ona yuklerdım daha ii olmazmıydı en azından egsozdan sıyah duman atmazdı :D:D:D

Evet çok zor değildi 4 binlira daha versem bravo sportsstyle 1.4 140 turbo multiair alabiliyordum babalar gibide yapabilirdim :) Ama şu var Bu arabaya ne yaparsam yapayım yüklendiğim anda yakacak. Benzinlide sürekli ağır bir yakıt sarfiyatı yaşayacaktım + Benzinli yapmak çok alışılagelmiş hale geldi :) Dizel bir sevda haline geldi :) Duman konusuna gelince ne atarsa atsın şikayet edeceğimi sanmıyorum daha önce toparladığımız 308 de 440 nm tork vardı ve ben hayatımda o kadar dumanı bir arada hiç görmedim :) Duman demek cebimden giden para demek yürüyorsam hakkını alıyorsam bırakırım yaksın :)

burak6230
16/06/2011, 15:35
umarım sorunsuz bir şekilde olur merak ettigim bir konu var bu brembo diskleri uygularsan araca nasıl bir sonuç verdigini anlatda belki uygulamak isteyen olur şimdiden kolay gelsin :D

StrawBeeRy
16/06/2011, 19:49
bremboları takabilmek çok zahmetli bir iş bir sürü mekanizma değişicek :) tek ön tarafa yetmez kampanalarada yapmak gerekir

lowRider
16/06/2011, 19:57
Eğer sadece pist içinse bunlar eyw. Fakat caddede bineceğim diyorsanız tek bir tavsiyem olucak. Downpipe a vana koyun polis veya sokak aralarında egzoslu kullanırsınız roll yada drag yada benzerinde acın kumandadan vanayı downpipedan itibaren cıksın karaduman. borularla uğraşmayın derim.

krm1983
16/06/2011, 20:11
bremboları takabilmek çok zahmetli bir iş bir sürü mekanizma değişicek :) tek ön tarafa yetmez kampanalarada yapmak gerekir
+1000

Backer
17/06/2011, 10:21
umarım sorunsuz bir şekilde olur merak ettigim bir konu var bu brembo diskleri uygularsan araca nasıl bir sonuç verdigini anlatda belki uygulamak isteyen olur şimdiden kolay gelsin :D

Hazıladığımız hiç bir araçta fren mekanizmasında değişiklik düşünmedik umarım bundada ihtiyaç olmaz ihtiyaç anında ne yapabileceğimiz konusunda inanın benimde çok fikrim yok :)


bremboları takabilmek çok zahmetli bir iş bir sürü mekanizma değişicek :) tek ön tarafa yetmez kampanalarada yapmak gerekir

Yapılmaz umarım yapılırsada tabiki 4 teker çevirilecektir. :noexpression:


Eğer sadece pist içinse bunlar eyw. Fakat caddede bineceğim diyorsanız tek bir tavsiyem olucak. Downpipe a vana koyun polis veya sokak aralarında egzoslu kullanırsınız roll yada drag yada benzerinde acın kumandadan vanayı downpipedan itibaren cıksın karaduman. borularla uğraşmayın derim.


Sadece pist için değil gündelik hayatımızda da kullanacağımız bir araç olacak Duman ve ses araçta aşırı yüklenme olmadığı sürece olmayacağı için polis ve sokak aralarında sorun yaşamayız diye düşünüyorum :melek2:

StrawBeeRy
17/06/2011, 10:25
sen araba şuan bile sadece chip yapta dumanı gör birde büyük turbo,dowpipe diyorsun öff diyorum bende bile kat iptali düz boru var gelde dumanı gör :)

ato
17/06/2011, 12:17
Motorun omru kısalmıyacak Mı

Backer
17/06/2011, 13:15
sen araba şuan bile sadece chip yapta dumanı gör birde büyük turbo,dowpipe diyorsun öff diyorum bende bile kat iptali düz boru var gelde dumanı gör :)

Duman iyidir :w00t2000:


Motorun omru kısalmıyacak Mı

Valla ömürlük değil seyirlik olsun diyerek satın aldım bu aracı :) İnanın çok sağlam bir motorumuz var elimizin altında ne yaparsak yapalım hadi 700.000 km değilde 500.000 km yi görsün :) O zamana kim öle kim kala ?

By_HaNNibaLL
26/06/2011, 16:39
Allah utandirmasin böyle projeleri görmek mutlu ediyor beni ben büyük turbo yapacam dedim herkez karşi cıktı ama karşi cıkanlara sorsaniz nasil büyük turbo ne demek bilmezler eyvallah milletimiz kulaktan dolma araştirmadan yorum yapmayi severler.

Parcalar cok güzel ama turboya ne gibi bir işlem yapacaksiniz yani ne kullanilacak hbrit turbo mu yapacaksiniz ?

konunun baş takipcisiyim

Backer
26/06/2011, 18:59
Garett turbo yada orjinal turbomuzun üzerinde oynuyacağız :) Ben projeye başlıyacağım deyince araç sattığım müşterilerimden biri Punto Evo 1.4 Fire aracı için turbo istedi Onun çalışmalarından dolayı şuan benim araç askıda parça teminleri ve hazırlıklar devam ediyor tabi ki :)

asil
26/06/2011, 20:00
dizel sevdası diyebiliriz.hayırlı olsun mütiş bir çalışma olucağı listeden belli.

diesel32
26/06/2011, 22:57
Garett turbo yada orjinal turbomuzun üzerinde oynuyacağız :) Ben projeye başlıyacağım deyince araç sattığım müşterilerimden biri Punto Evo 1.4 Fire aracı için turbo istedi Onun çalışmalarından dolayı şuan benim araç askıda parça teminleri ve hazırlıklar devam ediyor tabi ki :)

konuyu takip ediyordum ve bu yorumun üstüne bende soru sormak istiyorum... bende de multiair var turbo eklenebilir mi?:g0000000:

Backer
27/06/2011, 23:29
Turbo multiair diye bir seçenek var :) tabiki de eklenebilir :) 1.4 is civicte yapmıştık ilk bu uygulamayı 0,6 barda sorunsuz yürüyor...

By_HaNNibaLL
28/06/2011, 00:23
Turbo multiair diye bir seçenek var :) tabiki de eklenebilir :) 1.4 is civicte yapmıştık ilk bu uygulamayı 0,6 barda sorunsuz yürüyor...

Tabiki yaptiktan sonra neden olmasin Multiair stock motor mu turbo olacak ?

Backer
28/06/2011, 00:25
Multiair turbo bravoda var şuan malumunuz evo içinde bekleniyor ama ben pek ihtimal vermiyorum şuanda kii uygulama 1.4 fire için yapılacak...

Romeo_er2
28/06/2011, 01:00
dizel işlemleri için murat gürakan arkadaşımız ve erhan yücel kardeşimle görüşebilirsiniz isterseniz..onlarda 1.6 mjet bravoya benzer işlemleri yaptılar..ilk oldular diyebilirim hatta..

diesel32
28/06/2011, 01:36
Turbo multiair diye bir seçenek var :) tabiki de eklenebilir :) 1.4 is civicte yapmıştık ilk bu uygulamayı 0,6 barda sorunsuz yürüyor...

yaklaşık maliyeti ne olur bu uygulamanın?

byspayn
28/06/2011, 02:38
Multiair turbo bravoda var şuan malumunuz evo içinde bekleniyor ama ben pek ihtimal vermiyorum şuanda kii uygulama 1.4 fire için yapılacak...

Aga bu 1.4 FIRE için olanı merakla beklemekteyim ;)

By_HaNNibaLL
28/06/2011, 13:59
Aslinda bu gitmeyen 1.4 firelere cok büyük bi cözüm olabilir stock motor 0.5 bar falan bassa ckta güzel olur sakin kullanimda yakitta düşer

GP COSKUN
28/06/2011, 14:17
fıre motora haricen turbo koymak için silindir üst kapak değişmesi gerek bunun yanında manifold değişmeli ayrıca subap sayısı arttırılıp farklı piston kullanılmalı
ve yine bunun yanında blok taşlanıp farklı gömlek çakılmalı
bunun dışında bir işlem ile fıre motoru turbo ile yürütemezsiniz
bu işlemleri yaptıktan sonrada zaten o motor fıre değil t jet olacak sonuçta
bana sorarsanız bu masrafı fıre ye yapacağınıza t jet alıp onunla oynamak daha mantıklı ç

bvulgari
28/06/2011, 18:36
Bana kalırsa boş iş bile değil bu işler, zararı olan işler..Ama mal sizin para sizin tabi ki istediğinizi yasaların izin verdiği ölçüde yapabilirsiniz..En kısa zamanda yapında görelim madem.
Ayrıca bizim motorların ömrünün 700.000km oldugu düşünmüyorum ki siz bunları yaparsanız 80-150.000 km arası motoru elinize alırsınız diye düşünüyorum belki 30-50.000km de bile motor kendini bırakabilir kullanıma bağlı.
Kolay gelsin, saygılar.

ato
28/06/2011, 22:31
700.000 olmasa bile 400000 gider ama şöyle bişey var zaten herşeyi değiştiriyorlar yani bunlar bukadar para vharcanacak elbet riskli parcalar yerine daha dayınıklalırını getirtirler

Backer
29/06/2011, 11:15
dizel işlemleri için murat gürakan arkadaşımız ve erhan yücel kardeşimle görüşebilirsiniz isterseniz..onlarda 1.6 mjet bravoya benzer işlemleri yaptılar..ilk oldular diyebilirim hatta..


Murat kardeşimi takip ediyorum zatem birebir de tanışıp sohbet etmek isterim..Erhan'la görüştüm fiyat bilgisi istedim ama henüz dönmedi... Tekrar hatırlatmalıyım sanırım... :)

yaklaşık maliyeti ne olur bu uygulamanın?

Ortalama kendi aracıma 2500 1.4 fire içinde 5000 gibi bir tutar olacak...


Aga bu 1.4 FIRE için olanı merakla beklemekteyim ;)

Hayırlısıyla inşallah :)


Aslinda bu gitmeyen 1.4 firelere cok büyük bi cözüm olabilir stock motor 0.5 bar falan bassa ckta güzel olur sakin kullanimda yakitta düşer

Kesinlikle yüklenilmediği sürece yakıt aşırı düşecek...


fıre motora haricen turbo koymak için silindir üst kapak değişmesi gerek bunun yanında manifold değişmeli ayrıca subap sayısı arttırılıp farklı piston kullanılmalı
ve yine bunun yanında blok taşlanıp farklı gömlek çakılmalı
bunun dışında bir işlem ile fıre motoru turbo ile yürütemezsiniz
bu işlemleri yaptıktan sonrada zaten o motor fıre değil t jet olacak sonuçta
bana sorarsanız bu masrafı fıre ye yapacağınıza t jet alıp onunla oynamak daha mantıklı ç

Keşke evo t-jet olsa müşterimiz evo hayranı ama t-jet olma yolunda ilerliyor...


Bana kalırsa boş iş bile değil bu işler, zararı olan işler..Ama mal sizin para sizin tabi ki istediğinizi yasaların izin verdiği ölçüde yapabilirsiniz..En kısa zamanda yapında görelim madem.
Ayrıca bizim motorların ömrünün 700.000km oldugu düşünmüyorum ki siz bunları yaparsanız 80-150.000 km arası motoru elinize alırsınız diye düşünüyorum belki 30-50.000km de bile motor kendini bırakabilir kullanıma bağlı.
Kolay gelsin, saygılar.

700.000 km yi gören onlarca multijet motor var 400.000 km yide bu şekilde görür... 400.000 km yi görcek kadar kullanacağımızı zaten sanmıyorum...


700.000 olmasa bile 400000 gider ama şöyle bişey var zaten herşeyi değiştiriyorlar yani bunlar bukadar para vharcanacak elbet riskli parcalar yerine daha dayınıklalırını getirtirler

Risk almayı düşünmüyoruz... Alırsakda bunu bir kobayla değil zaten kendi aracımızla deniyoruz... Risk almadan da yapılacak birşey değil zaten :)

By_HaNNibaLL
29/06/2011, 13:59
bence doğru yoldasiniz nie herkezden ayni şey t-jet koy parasi ve zevki var ki fire turbolamak istiyor ki bence cokta zevkli olacaktir.

Yığınla 1.4 honda turbolaniyor sıkıntısız yürüyor

diesel32
29/06/2011, 17:13
Ortalama kendi aracıma 2500 1.4 fire içinde 5000 gibi bir tutar olacak...



multiair için fiyat ne olur? bence çok güzel bi uygulama olur :Ç
abarth evo'yu düşünüyorum da ahh ahh... :dribble0:

kerim
02/07/2011, 14:41
benim fiorinom var 75'likten. bende bayağıdır motor için araştırma yaptım. portekizde trw performance var. onlar bizim multijetler için yeni turbo kitleri yapmışlar. kitin içinde herşey var manifold, turbo, downpipe, intercooler ve borular dahil 1000euroya satıyorlar. bence olarla bi iletişime geç. hem işini sağlama alırsın. çünkü daha önce çok puntoya uygulamışlar.

Backer
02/07/2011, 16:22
multiair için fiyat ne olur? bence çok güzel bi uygulama olur :Ç
abarth evo'yu düşünüyorum da ahh ahh... :dribble0:

1.4 fire a çıkan maliyetle arasında çokta bir fark olacağını sanmıyorum araştırmak lazım :)


benim fiorinom var 75'likten. bende bayağıdır motor için araştırma yaptım. portekizde trw performance var. onlar bizim multijetler için yeni turbo kitleri yapmışlar. kitin içinde herşey var manifold, turbo, downpipe, intercooler ve borular dahil 1000euroya satıyorlar. bence olarla bi iletişime geç. hem işini sağlama alırsın. çünkü daha önce çok puntoya uygulamışlar.

İlgin için teşekkür ederim yaptıkları işlere baktım 147 bg. den bahsediyorlar güzel uygulamalar. Yaptıkları işlerde en azından fotoğraflarda güzel görünüyor :) Bir inceleyip görüşmek lazım Tekrar teşekkür ederim...

maxi33
11/07/2011, 21:00
çoğunu yapmış biri olarak yazma gereği duydum

Egr iptali (trye gelen versiyonlarda yakıt kalitesi düşüklüğünden dolayı artık egrsiz)
Kat iptali (downpipe ile mümkün)
60mm down pipe ( yukarda yazdım)
60mm düz boru egzos susturucusuz ( hacim ufak olduğu için - performansa yol açıyor bnm 55 mm ben 51 yada 48 e tekrar dönüş yapıcam)
Bmc cda filtre ( bmc güzel bir secenek ama cok pahalı normal kıytırık bi carbon filtre kiti alıp içine aem dry flow takıp kullanabilirsin)
İntercooler ( ztn ufak hacim ve ufak turbo, malesef lag artacak )
Büyütülmüş turbo (Twin turbo yapabilirmiyiz araştırması içindeyiz) (büyük turbo halen kullanıyorum boost olarak daha geç giriyor ama üst devirlerde daha uzun süreli tutunabiliyor orj. turboya göre twin turbo yapılabilir dicem ama umutsuz vaka 4 silindir araç 1248 cc ve twin turbo :) bayağı iyimser düşünceler )
Manuel boost controller (electronicleri tavsiye ederim, basit mbcler boost kacırıyor)
Informeter Touch - GReddy denendi bugün (yalnızca japon araçlar için uygunmuş) uysada gerek yok
Chip tuning (yazılım şart)
Power box (yazılım varken gerek duyulacak bi alet değil)
Blow off (Turbo nun durumuna bağlı) ( vacumlamayı düşürüyor tavsiye etmiyorum )
50 lik Nos ( yapılabilir ama gerekli değil )
Coilover ( iyi seçim )
17" take off jant
Draglar için 14 jant silik lastik

umarım yeterince açıklayıcı olabilmişimdir bu yazdıklarının %90 ını 4 yıllık çalışmalar sökme takmalar sonucu palio mjtm de tecrübe edindim

ulkerhan
12/07/2011, 16:13
Peki o araç vizeden nasıl geçecek?
EGR ve Katalitik konvertör iptalinden sonra nasıl egzos emisyon pulu alacaksınız?

maxi33
13/07/2011, 12:21
egr ztn yok, fabrikasyon yok artık :)

kat iptali vize zamanı takılıp yola devam

StrawBeeRy
13/07/2011, 12:22
puntolarda egr var nasıl olucak şimdi :) kat iptalli muayeneden geçtiğimide bildireyim :)

ulkerhan
13/07/2011, 21:03
Katalitik konvertör iptalli şirket aracını vizeye götürdüğümde, sen bizi keriz mi sandın diyip geri yolladıklarınıda bilirim. :)


puntolarda egr var nasıl olucak şimdi :) kat iptalli muayeneden geçtiğimide bildireyim :)

maxi33
18/07/2011, 23:18
puntolarda egr var nasıl olucak şimdi :) kat iptalli muayeneden geçtiğimide bildireyim :)

ben kendi motorum için konuşuyorum 2004 sonrası gelen palio ve albealarda aşırı kurumlanmadan dolayı egrsiz olarak geliyor trye

StrawBeeRy
18/07/2011, 23:24
Katalitik konvertör iptalli şirket aracını vizeye götürdüğümde, sen bizi keriz mi sandın diyip geri yolladıklarınıda bilirim. :)

kat iptalini yapmasını bildiğin sürece sıkıntı olmuyor kat var çünkü ama içi boş manifolttan gelen direk dışarı çıkıyor yani sadece son susturucuyu taktım devam baktığın zaman katalizör olduğu için sorun olmuyor oradada adam kalkıp içini açıcak hali yok :)


ben kendi motorum için konuşuyorum 2004 sonrası gelen palio ve albealarda aşırı kurumlanmadan dolayı egrsiz olarak geliyor trye

doğrudur ben puntolar için diyorsunuz zannettim

maxi33
20/07/2011, 12:25
katın için boşalttırmayın direk downpipe yaptırın aracı sıkıyor aslında kat iptali, çünki katın yolu iyi olmuyor birden dolup boşaltıyor çıkış rahatlamıyor ben katalitiğime kıymadım direk söktürüp downpipe yaptırdım

By_HaNNibaLL
02/08/2011, 04:31
katın için boşalttırmayın direk downpipe yaptırın aracı sıkıyor aslında kat iptali, çünki katın yolu iyi olmuyor birden dolup boşaltıyor çıkış rahatlamıyor ben katalitiğime kıymadım direk söktürüp downpipe yaptırdım

Dowpipenin fiyati nedir ve nerde yaptirdiniz

maxi33
11/08/2011, 18:51
250 tl gibi bi rakama işinin hakkaten ehli bir egzoscu yapar

Backer
11/08/2011, 20:47
100 Lira para verdim ben (Fazlasıyla dost işi) :) Hoş şuan söktüm ama :)Egzoz ve downpipe ikisi beraber... Birtek başlık harici fiyat..

Romeo_er2
11/08/2011, 20:54
proje noldu..iptalmi yoksa yapılcakmı =)

Backer
11/08/2011, 20:59
İptal eşiğinde kardeşim :) Malzemeler hazır bekliyor ben aracı satma kararı aldım :) Mehmet Gazihan Fethiye'ye geldi biraz sohbet ettik Yapacaksan yap ama sonuç belli dedi :) Ne yaparsam yapayım sadece Punto Evo olarak tek olacak Ama sonuç beni yine de tatmin etmiyecek Bravodan sonrada çekilmez oldu performans ,yakıt desen Bravo dizelden fazla yaktı.... :w00t2000: Henüz ilan açmadım ama satılık :)

FPT
11/08/2011, 22:02
Bak benim dediğimi diyen biri daha çıktı :) 1.3 mjt azıcık atik olsun diyince sürekli gaza fazla basılıyor. Ama yakıt gerçekten Bravodan fazla ve yine performans yok.

Backer
11/08/2011, 22:14
Grande punto 1.4 fire 6 ay kullandım gerçekten canımı okudu arkasından Bravo 1.6 105 hp aldım hem performansı hem yakıtı gerçekten mutlu etti 3 ay kadar 1.4 105 multiar kullandım Allah esirgesin öyle bir yakıt olamaz :D 1.4 140 turbo multiairden daha fazla yakıyor 1.3 75 Hp Evo karşı komşumada sattım adam aşık arabaya hem güçlü hem az yakıyor diyor :D ama 58 yaşında :D Sanırım araçtan beklenen şeylerle alakalı.. Asla demem ki performansı kötü ama Bana yetmiyor :Ç