Orijinalini görmek için tıklayınız : Nitrojen Gazın Özellikleri Nelerdir?
StrawBeeRy
10/06/2011, 14:28
1. LASTİK ÖMRÜNÜ UZATIR
Lastiğin ömrünü olumsuz şekilde etkileyen faktörlerden biri onun aşırı ısınmasıdır. Özellikle sıcak yaz aylarında lastikler çabuk ısınır ve deforme olurlar. Nitrojen ise soğuk bir gazdır. Lastiği sürekli aynı ısı seviyesinde tuttuğundan ondan uzun süreyle verim almayı sağlar.
2. LASTİĞİN HAVA BASINCI DEĞİŞMEZ
Lastik içindeki hava çeşitli nedenlerle genleşir ve bunun sonucunda hava basıncı devamlı değişir. Nitrojen gazı havayı sürekli aynı seviyede tuttuğundan lastiğin hava basıncının değişmesini önler.
3. OKSİDASYON OLMAZ
Normal hava nemli olduğundan lastiğe basıldıktan sonra da nemi içinde barındırır. Bu nem jantlar ve lastik karkasındaki tellerin oksitlenmesine neden olur. Nitrojen gazı nem barındırmadığından oksitlenmeye neden olmaz.
4. DAHA İYİ YOL TUTUŞ
Nitrojen havadan daha yoğun bir gaz olduğundan esnektir. Bu esneklik sayesinde lastiğin yol tutuşu artar.
5. EKONOMİKTİR
Nitrojen havadan daha hafif bir gazdır. Araca ekstra yük bindirmez. Bu da yakıt olarak uzun vadede ekonomi sağlar.
alıntı..
20 lira verip bastırmakta fayda var o zaman :)
Abarth_GP
10/06/2011, 15:23
ya bende dusunuyorumda su aklımda celıskı yaratıyor hepımız bılıyoruz kı formula 1 de hazırlık turunda lastık ısıtırlar yanı lastıkler ısınınca surtunme artıcagından yol tutusu fazlalasır pekı bu lastıgı soguk tutuyorsa yol tutusunda nasıl azalma olmuyor ???
ya bende dusunuyorumda su aklımda celıskı yaratıyor hepımız bılıyoruz kı formula 1 de hazırlık turunda lastık ısıtırlar yanı lastıkler ısınınca surtunme artıcagından yol tutusu fazlalasır pekı bu lastıgı soguk tutuyorsa yol tutusunda nasıl azalma olmuyor ???
Güzel soru
ya bende dusunuyorumda su aklımda celıskı yaratıyor hepımız bılıyoruz kı formula 1 de hazırlık turunda lastık ısıtırlar yanı lastıkler ısınınca surtunme artıcagından yol tutusu fazlalasır pekı bu lastıgı soguk tutuyorsa yol tutusunda nasıl azalma olmuyor ???
Lastik isitmakla, lastik havasinin genlesmesi ayri seyler. Soguk bir asfalt uzerinde yuzeyi sicak lastigin yol tutusu daha iyidir. Nitrojen lastigin icindeki gazin surekli ayni PSI seviyesinde kalmasini sagliyor. Hava basilan lastikte isinmadan kasit havanin genlesmesi.
Selamlar
Abarth_GP
10/06/2011, 17:21
Lastik isitmakla, lastik havasinin genlesmesi ayri seyler. Soguk bir asfalt uzerinde yuzeyi sicak lastigin yol tutusu daha iyidir. Nitrojen lastigin icindeki gazin surekli ayni PSI seviyesinde kalmasini sagliyor. Hava basilan lastikte isinmadan kasit havanin genlesmesi.
Selamlar
tamam anlıyorumda yukarda ılk maddede lastıgın soguk tutulup asınmamasından bahsedılmıs gazın genlesmesı farklı bır konu
1. LASTİK ÖMRÜNÜ UZATIR
Lastiğin ömrünü olumsuz şekilde etkileyen faktörlerden biri onun aşırı ısınmasıdır. Özellikle sıcak yaz aylarında lastikler çabuk ısınır ve deforme olurlar. Nitrojen ise soğuk bir gazdır. Lastiği sürekli aynı ısı seviyesinde tuttuğundan ondan uzun süreyle verim almayı sağlar.
ya bende dusunuyorumda su aklımda celıskı yaratıyor hepımız bılıyoruz kı formula 1 de hazırlık turunda lastık ısıtırlar yanı lastıkler ısınınca surtunme artıcagından yol tutusu fazlalasır pekı bu lastıgı soguk tutuyorsa yol tutusunda nasıl azalma olmuyor ???
Lastikler ısınınca sürtünme artar diye bir durum yok. Formula 1de lastiklerin ısıtılmasının başka bir nedeni var. Sizde bilirsinizki her lastiğin hamuru yani içinde kullanılan malzeme farklıdır. Yani her lastiğin performansını en iyi şekilde ortaya koyabilmesi için optimum çalışma sıcaklığı vardır. Formula 1 de de ilk turda lastik optimum sıcaklıkta olmayacağı için önceden bir ısıtma işlemi yaparlarki 1 tur bile çok değerli onlar için.
Abarth_GP
10/06/2011, 17:31
Lastikler ısınınca sürtünme artar diye bir durum yok. Formula 1de lastiklerin ısıtılmasının başka bir nedeni var. Sizde bilirsinizki her lastiğin hamuru yani içinde kullanılan malzeme farklıdır. Yani her lastiğin performansını en iyi şekilde ortaya koyabilmesi için optimum çalışma sıcaklığı vardır. Formula 1 de de ilk turda lastik optimum sıcaklıkta olmayacağı için önceden bir ısıtma işlemi yaparlarki 1 tur bile çok değerli onlar için.
hmm mantıklı o lastıkler zaten yarıs boyunca yuksek ısıda calıstıgı ıcın verımı yuksek ısıya gore yapmıslar dıyorsunuz anladım .. Ama ben soyle bılıyordum yazın ozellıkle sıcak havada donuslerde lastıkler oter cunku asfalt sıcaktır lastıgın hamuru sıcaktan yumusar ve daha cok surtunme yanı asınma olur yanlısmıyım hatta asfaltta iz bile kalır.
O aşınma aşırı sıcaktan olur. Lastik hamuru özelliğini yitirmeye başlar yani max. çalışma sıcaklığının üzerine çıkmıştır demek. Sürtünmenin artmasıyla alakası yok.
[QUOTE=Abarth_GP;533922]tamam anlıyorumda yukarda ılk maddede lastıgın soguk tutulup asınmamasından bahsedılmıs gazın genlesmesı farklı bır konu
Lastik icindeki hava genlestigi zaman, atiyorum 29psi hava bastigin bir lastik asiri uzun mesafe ve sicaklik faktorune gore 4-5 psi artar. boyle oldugu zamanda arabanin lastikleri bisiklet lastigi kadar olmasada icerideki hava fazla oldugu icin yere basmasi gereken kisimda bi bombe olusuyor. Anlatmak istedigim bu. Lastik icerisindeki havanin belli bir duzeyde olmasi gerekiyor. nasil az hava yanlardan asindirma yapiyorsa, cok havada ortadan asindirir lastigi.
Nitrojen lastigin kendisini degil, icerisindeki havayi sabit isida tutar. (icerideki hava nitrojen oluyor bu arada) lastik basinci degismedigi icinde asinma daha az olur
StrawBeeRy
15/06/2011, 19:26
nitrojeni 1 bar fazla bastığınız zaman konforu unutun normal hava gibi değildir kaydırma felan yapmaz soğuk hava olduğu için lastiği oldukça sertleştirir o yüzden çok önemlidir ne 1 bar eksik nede 1 bar fazla :) dikkatli kullanımda hem yakıtta hemde lastikten avantaj sağlar
nitrojeni 1 bar fazla bastığınız zaman konforu unutun normal hava gibi değildir kaydırma felan yapmaz soğuk hava olduğu için lastiği oldukça sertleştirir o yüzden çok önemlidir ne 1 bar eksik nede 1 bar fazla :) dikkatli kullanımda hem yakıtta hemde lastikten avantaj sağlar
Mert bastıracak arkadaslar ıcın ön-arka ne olmalı noröal kıtapcıktakı degerler uygunmudur
ön:32
arka 30
StrawBeeRy
15/06/2011, 23:59
önlerin ve arkaların 30 olması iyi abi ben önleri 32 yapmıştım çok aşırı zıpladı araba zaten zıplıyo birde o eklendi aşırıya kaçtı hemen 30 yaptım gayet memnunum ön arka 30 şuan ama arkayı 32de yapabilirsiniz o kadardan birşey olmaz benimki çok zıplatıyor diye ben 30 bastım
önler 30
arkalar 32
gayet iyi değerler.
ön ve arkalar 32 yaptığımda araç baya bi zıplıyordu. ön 30 olduğunda zıplamalar bariz derecede azaltı.
blackhawk
16/06/2011, 12:20
önler 30
arkalar 32
gayet iyi değerler.
ön ve arkalar 32 yaptığımda araç baya bi zıplıyordu. ön 30 olduğunda zıplamalar bariz derecede azaltı.
Önden çekişli arabalarda ön lastik havaları fazla basılır. Ağırlık ve çekiş önde olduğu için.
StrawBeeRy
16/06/2011, 12:27
nitrojen normal hava gibi olmadığı için ön fazla olduğu zaman zıplatma yapıyor
benımde lastiklerde nıtrojen var.cuma günü memlekete giderken bır cukura düştüm sag ön lastiğim bu yüzden balon oldu. lastik değişimi yapmak için kayseri inciroğluna gittim ama adamlarda nitrojen makinesi yokmuş normal hava basmışlar. ama nıtrojen hakkında izlenimleri şöyle gercekten yol tutuşu stabilize yollardaki lastik sesleri azalması büyük oranda artıyor. şimdi normal hava olduğu için cok rahatsızım puntomun lastıklerı stabılıze yola gırdıgım zaman oyle ses yapıyor ve oyle bır zıplatıyor ki. yaklasık 8 ay once bastırmıstım nıtrojeni ve 8 ay boyunca lastıklerde ki nıtrojende azalma olmus artı kayseride bastırayım desem nereler bastırabilirm bılmıyorum
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.