Orijinalini görmek için tıklayınız : Chip Season of RedStorm
2 yıla yaklaşan stock GP kullanım devrim dün itibariyle bitmiş bulunmaktadır arkadaşlar. Beni tanıyanlar bilir, kafama tüm ayrıntılarıyla yatmadıktan sonra (hatta bazen yatsa bile :) ) kolay kolay motora el sürdürtecek biri değilimdir. Ama bu konuda gerek forumdan kazandığım deneyimler, okuduğum sayfalarca chip tuning konuları, gerekse uygulamayı yaptırdığım Hüseyin arkadaşımızın konuya hakim olduğunu görmem aklımdaki soru işaretlerini minimuma indirgedi ve artık RedStorm chiplenmiş oldu. Gelelim olası sorulara ve izlenimlerime:
1. Motora bi zarar gelir mi? Evet gelir, 500 bin km kullanmam da 300 bin km kullanırım, bu bi sorunsa evet motora zarar gelir ama benim için sorun değil.
2. Duman var mı? Dünden beri çevreyolunda ve bu sabah Çeşme otobanında gördüğüm düz yolda gazı kökleseniz bile duman falan yok arkadaşlar, dik rampalarda da tam gaz durumunda oldukça minimal düzeylerde duman var ve bu sürekli değil, 3-4 atımlık ve tekrar söylüyorum yoğunluğu çok azdı.
3. İvmelenme ve sürüş keyfi nasıl değişti? Daha öncelerde yazılım uygulatan çoğu arkadaşımızın söylediği gibi neden daha önce yaptırmadım bunu diye sitem ediyorsunuz! Tabiri caizse eşek gitti, at geldi :) Alt devirlerdeki şaha kalkma, sizi arabanıza aşık ediyor. Neredeyse 1. vites de bile stock haldeki 3. vitesin keyfini yaşıyorsunuz, 2., 3. ve 4. viteslerdeki kullanım zevkini size anlatamam, öyle seri ivmeleniyor ki kontrolü kaybetmemek için kendinizi zor zaptediyorsunuz.
4. Son hız ve tahmini beygir artışı nasıl değişti? Bugün otobanda stock halde 170 yapabildiğim tamamen eğimsiz yolda 180'e kadar çıkabildim. Yine rampa aşağı 190'ı biraz geçtim. Tahmini beygir artışı olarak Hüseyin arkadaşımızın söylediği minimum 20-25 beygirlik bir artış olduğu.
Özetle altımda zaptetmekte zorlandığım vahşi bir GP var artık :)
Tabii bunlar daha 1 gün bile dolmadan edindiğim izlenimler. İlerleyen zamanlarda mutlaka gözlemlerimi paylaşırım.
Konu hakkında bilgi almak isterseniz özelden yanıtlarım.
Saygılarımla.
cemal arslan
07/06/2011, 12:01
kardeş
hayırlı olsun kazasız belasız
keyfini çıkartın
geç bile kalmışsınız...
ancak 1ci maddeye katılmıyorum......
motora ekstra bir yük getirmediği için bir zararı yok...
yeterki yağ bakımlarını geçiktirmeyin...ihmal etmeyin...10 bini geçirmeden yağını değiştirin....servis 15 binde çağırır ama siz 10binde yaptırın...
özelde olsa yetkilide olsa 10bini geçirmeyin...
hüseyin kardeşimizi tanırım....zaman zaman paslaşırız...iyi bir arkadaştır...
en azında dürüst birine gitmişsiniz....izmirde birde bu işin duayeni var......iyi ki ona gitmemişsiniz....
yoksa şuan ki yorumlarınız biraz farklı olurdu... :)
disconnected
07/06/2011, 12:14
Hayirli olsun .. araban cok guzeldi daha da guzel olmustur. kazasiz belasiz guzel gunlerde kullan...
hayırlısı olsun kardeşim bir ara deneyelim dicemde ben pek anlamam chip olaylarından :D
Zevkine bakın hayırlı olsun :)
Öncelikle hayırlı olsun..
İzlenimlerinizi paylaştığınız için de ayrıca teşekkür etmeliyim. Chip uygulaması düşünen ama yaptırıp yaptırmamak arasında tereddütler yaşayan forum takipçilerinden biriyim ben de. Bundan sonra özellikle bu açtığınız konuyu daha sıkı takip edicem görünüyor.
Umarım izlenimlerinizi paylaşmaya devam edersiniz.
Bu arada merak ettiğim bir konu var, aracınız kaç kilometredeyken uygulamayı yaptırdınız?
Paylaşım ve değerlendirme için teşekkürler..
Bu uygulamayı nerede kime ve hangi ücrete yaptırdınız acaba ? Ben de tereddütlüydüm ancak uygulatabilirim aracıma, buradan bilgilendirirseniz memnun olurum, benim dışımda da merak edenler olduğuna eminim..
Saygılar.
By_HaNNibaLL
07/06/2011, 15:45
chip tuning iyidir candir can :D
kardeş
hayırlı olsun kazasız belasız
keyfini çıkartın
geç bile kalmışsınız...
ancak 1ci maddeye katılmıyorum......
motora ekstra bir yük getirmediği için bir zararı yok...
yeterki yağ bakımlarını geçiktirmeyin...ihmal etmeyin...10 bini geçirmeden yağını değiştirin....servis 15 binde çağırır ama siz 10binde yaptırın...
özelde olsa yetkilide olsa 10bini geçirmeyin...
hüseyin kardeşimizi tanırım....zaman zaman paslaşırız...iyi bir arkadaştır...
en azında dürüst birine gitmişsiniz....izmirde birde bu işin duayeni var......iyi ki ona gitmemişsiniz....
yoksa şuan ki yorumlarınız biraz farklı olurdu... :)
Bakımlar konusunda hassasım kaptan, değerli önerilerin için teşekkür ederim.
hayırlısı olsun kardeşim bir ara deneyelim dicemde ben pek anlamam chip olaylarından :D
Anlamadığın işlere girme babacan, ben de onu diyorum :D :D Bak onurcan giriyo mu :D
Öncelikle hayırlı olsun..
İzlenimlerinizi paylaştığınız için de ayrıca teşekkür etmeliyim. Chip uygulaması düşünen ama yaptırıp yaptırmamak arasında tereddütler yaşayan forum takipçilerinden biriyim ben de. Bundan sonra özellikle bu açtığınız konuyu daha sıkı takip edicem görünüyor.
Umarım izlenimlerinizi paylaşmaya devam edersiniz.
Bu arada merak ettiğim bir konu var, aracınız kaç kilometredeyken uygulamayı yaptırdınız?
Araç 90 bin km'de.
Paylaşım ve değerlendirme için teşekkürler..
Bu uygulamayı nerede kime ve hangi ücrete yaptırdınız acaba ? Ben de tereddütlüydüm ancak uygulatabilirim aracıma, buradan bilgilendirirseniz memnun olurum, benim dışımda da merak edenler olduğuna eminim..
Saygılar.
Özelden ulaştım.
abellan denton
07/06/2011, 21:51
Hayırlı olsun bey. Bende bu aralar araştırma içindeyim. Yakıt tüketiminizdeki değişim ne durumda ve maliyet ile ilgili bilgi verirmisiniz.
WiSTaRiA
07/06/2011, 22:31
Hayırlısı olsun ım....
Bu chip tuning starjet motorlara yapılabiliyormu ve nekadar verim sağlanıyor... Bilgi alırsam sevinirim...
Ziyaretci046
07/06/2011, 22:53
kardeş
hayırlı olsun kazasız belasız
keyfini çıkartın
geç bile kalmışsınız...
ancak 1ci maddeye katılmıyorum......
motora ekstra bir yük getirmediği için bir zararı yok...
yeterki yağ bakımlarını geçiktirmeyin...ihmal etmeyin...10 bini geçirmeden yağını değiştirin....servis 15 binde çağırır ama siz 10binde yaptırın...
özelde olsa yetkilide olsa 10bini geçirmeyin...
hüseyin kardeşimizi tanırım....zaman zaman paslaşırız...iyi bir arkadaştır...
en azında dürüst birine gitmişsiniz....izmirde birde bu işin duayeni var......iyi ki ona gitmemişsiniz....
yoksa şuan ki yorumlarınız biraz farklı olurdu... :)
bakım konusunda oto olarak yavrunun ihtiyaçlarını iyi gideriyoruz :) her bakımda 20,000 km lik bakımlar komple kontrolden geçiyor
edelsang
07/06/2011, 22:53
hayırlı olsun abi..
araba segment atladı senin elinde :)
benim araç 210 gördü rampa aşşağı :S
ksk giderken bornova tünellerinden çıktıkdan sonra bi sende denesene orda :D ibreyi kırarsın sanırım :D
Hayırlı olsun bey. Bende bu aralar araştırma içindeyim. Yakıt tüketiminizdeki değişim ne durumda ve maliyet ile ilgili bilgi verirmisiniz.
Teşekkür ederim, yakıt tüketimi sakin kullanımda stock halinden pek de farklı değil, yüklenirseniz 15-20%'lik bir artış söz konusu benim 2 gündür gördüğüm. Maliyet hk. özelden ulaştım.
Hayırlısı olsun ım....
Bu chip tuning starjet motorlara yapılabiliyormu ve nekadar verim sağlanıyor... Bilgi alırsam sevinirim...
Sağolasın Orçun Abi, özelden her türlü soruna cevap alabileceğin bi link yolluyorum.
hayırlı olsun abi..
araba segment atladı senin elinde :)
benim araç 210 gördü rampa aşşağı :S
ksk giderken bornova tünellerinden çıktıkdan sonra bi sende denesene orda :D ibreyi kırarsın sanırım :D
Eyvallah Mehmetçim, sağolasın, evo öyle değil böyle olur diyoruz ya hep :D 200 görsem tamam diyecem, benim karşıma öyle yollar gelmedi herhalde, söylediğin yeri bi deneyeyim bakalım :)
Kazasız belasız insallah kardes dedıgın gıbı gec bıle kalmıssın ama tadını cıkar
lowRider
08/06/2011, 12:55
Öncelikle hayırlı olsun sorunsuz sürüşler dileğiyle. Fakat 1. maddenize kesinlikle katılmıyorum. Aracınızın bakımlarını standart halinden biraz daha erken yaptırırsanız yağını suyunu sürekli kontrol ederseniz sizi hiç bir zaman yarıyolda bırakmayacaktır unutmayın kullandığınız motor 2007 ve 2008 in en iyi dizel motoru seçildi. 500bin kmde taksiler görüldüki o araçlar chipli araçtan daha fazla yorulmakta. Bu konuyu bence kafanızdan silin sadece ivmelenmedeki o hazzın tadnı cıkarın bol dumanlı sürüşler diliyorum. Duman spec iyidir. Duman cıkmıyorsa biraz daha limitiniz var demektir kaba tabirle :)
lowRider
08/06/2011, 13:01
Hayırlısı olsun ım....
Bu chip tuning starjet motorlara yapılabiliyormu ve nekadar verim sağlanıyor... Bilgi alırsam sevinirim...
Chip tuning atmosferik veya Turbo. Beyinli tüm arabalara uygulanabilmektedir fakat tek sıkıntılı konu para=verim oranıdır. Chip Tuning turbolu araçta daha fazla verim verebilirken, atmosferik yani sizin aracınız gibi turbo veya süperşarj beslemeli olmayan araçlardada işe yaramakta fakat turbosüperşarj beslemeli araçlar gibi verim alınamıyabilir. Chip tuning ülkemizde maalesef biraz maliyetli olduğundan son karar yine kullanıcılara kalmaktadır. Ama demiyorumki Chip tuning atmosferik araçlarda hiç işe yaramaz artıları mutlaka olmaktadır tork artışı gibi son hızda artış gibi fakat yakıt konusu hala muallaktadır. Bu konu biraz araca göre değişmekte örneğin sizin aracınızı veya yüksek devir çevirebilen vtec type r veya suzuki swift GTİ ı ele alalım bu araçlara uygulanan chip tuningle sizin aracınıza uygulanan chip tuningdeki verim sizinkiyle aynı olmayacaktır birazda bu işe motor yatkınlığı önemlidir.
Yardımcı olabildiysem ne mutlu olamadıysam lütfen yanlışlarımı düzeltin.
Öncelikle hayırlı olsun sorunsuz sürüşler dileğiyle. Fakat 1. maddenize kesinlikle katılmıyorum. Aracınızın bakımlarını standart halinden biraz daha erken yaptırırsanız yağını suyunu sürekli kontrol ederseniz sizi hiç bir zaman yarıyolda bırakmayacaktır unutmayın kullandığınız motor 2007 ve 2008 in en iyi dizel motoru seçildi. 500bin kmde taksiler görüldüki o araçlar chipli araçtan daha fazla yorulmakta. Bu konuyu bence kafanızdan silin sadece ivmelenmedeki o hazzın tadnı cıkarın bol dumanlı sürüşler diliyorum. Duman spec iyidir. Duman cıkmıyorsa biraz daha limitiniz var demektir kaba tabirle :)
Merhabalar, 1. maddede olabilcek en kötü senaryoyu kafamda tasarlayıp da yazdım, bunun gerçekleşme yüzdesi düşük bile olsa insanların en kötü neyle karşılaşabileceklerini çarpıcı bi şekilde anlatabilmek için söylediğim bir konuydu, bu konudaki ön yargıları yıkmak adına da diyebiliriz.
Bakım konusunda gereken hassasiyet fazlasıyla gösteriliyor zaten, Oto'nun katkılarıyla :D
Duman çok minimize durumda, düz yolda tam gazda sıfır duman, dik rampalarda biraz mevcut, o da hiçbişey. Dumanı azaltma adına performanstan ödün vermeden Hüseyin'in keşfettiği bi ayar var ve işe yaramış görünüyor.
Ziyaretci046
08/06/2011, 16:51
Merhabalar, 1. maddede olabilcek en kötü senaryoyu kafamda tasarlayıp da yazdım, bunun gerçekleşme yüzdesi düşük bile olsa insanların en kötü neyle karşılaşabileceklerini çarpıcı bi şekilde anlatabilmek için söylediğim bir konuydu, bu konudaki ön yargıları yıkmak adına da diyebiliriz.
Bakım konusunda gereken hassasiyet fazlasıyla gösteriliyor zaten, Oto'nun katkılarıyla :D
Duman çok minimize durumda, düz yolda tam gazda sıfır duman, dik rampalarda biraz mevcut, o da hiçbişey. Dumanı azaltma adına performanstan ödün vermeden Hüseyin'in keşfettiği bi ayar var ve işe yaramış görünüyor.
adaş senin motoru yemen zor her gün yağını kontrol ediyon yağın iyisini kullanıyon hava filtresini 5000 kmde bir değiştiryon yağ 8000 km demiyo yakıtı güzel yerden alıyon senin bakım işlemi 2 saat sürüyo zaten:dribble0:
120,000 km gibi debriyaj setini değiştiririz 160,000 km gibi triger zinciriyle arka fren balatalarını yeter :)
lowRider
09/06/2011, 01:35
Merhabalar, 1. maddede olabilcek en kötü senaryoyu kafamda tasarlayıp da yazdım, bunun gerçekleşme yüzdesi düşük bile olsa insanların en kötü neyle karşılaşabileceklerini çarpıcı bi şekilde anlatabilmek için söylediğim bir konuydu, bu konudaki ön yargıları yıkmak adına da diyebiliriz.
Bakım konusunda gereken hassasiyet fazlasıyla gösteriliyor zaten, Oto'nun katkılarıyla :D
Duman çok minimize durumda, düz yolda tam gazda sıfır duman, dik rampalarda biraz mevcut, o da hiçbişey. Dumanı azaltma adına performanstan ödün vermeden Hüseyin'in keşfettiği bi ayar var ve işe yaramış görünüyor.
E şahane o zaman keyifli sürüşler.. :)
10 günlük deneme sürüşü zarfında duman diye bişi hiç yok, kullanım zevki fevkalade, ani hızlanmalar büyüleyici ve hayranlık uyandırıcı :) trafik ışıklarında kalkışlar farklı bi boyut kazandı :) yakıt tüketimi kendimi frenleyemediğim için ortalama 6 lt civarlarında gezmekte, yakında uzun yola çıktığımda sakin kullanımda verileri paylaşıcam.
bvulgari
15/06/2011, 16:41
Ben katılıyorum 1.ci maddeye..dogrudur ..motorun daha çabuk biteceği garanti..Motor 1.3 m jet 75 hp 190nm bunun ölçülerine göre turbosu var motor hacmi var enjektörü var. Senkronizasyona görede yazılım koymuşlar beynine..Sende alıyosun diyosunki enjektöre 1 birim yakıt göndermede 2 birim yakıt gönder..Bölelikle araç daha güçlüymüş gibi oluyor.Enjektörler kesinlikle daha erken ömrünü tamamlayacaktır diye düşünüyorum..O ivmelenmenin ne kadar tadı çıkarsa turbo nun ömrü o ölçüde azalacaktır tarzı şeyler..
Netice itibariyle 1.ci madde doğru..Ama zaten siz eyvallah demişsiniz..KEyifli sürüşler.
AlemCi_SeRSeRi
15/06/2011, 17:42
Chip Yazdıracaksanız CRM Performance Suat Ustayı şiddetle tavsiye ederim hiçbişey yapmasanız bile dükkanını ziyaret etmeniz yeterli olucaktır...bayrampaşa teraziderede iletişim bilgilerini verebilirim özelden isteyene
Chip Yazdıracaksanız CRM Performance Suat Ustayı şiddetle tavsiye ederim hiçbişey yapmasanız bile dükkanını ziyaret etmeniz yeterli olucaktır...bayrampaşa teraziderede iletişim bilgilerini verebilirim özelden isteyene
Kaptan ben bile kendi konumda chip yaptırdığım adamın firması hakkında haksız reklamını yapmamak adına tek kelime etmezken sen naptın böyle ya, lütfen biraz hassasiyet..
AlemCi_SeRSeRi
15/06/2011, 18:54
Reklam Yapmadımki CRM nin Reklamada İhtiyacı Olduğunu Düşünmüyorum Motor Modifiyesinde Kime Sorsan Parmağıyla Gösterir Draglarda Okadar Çok Ödülleri varki Kupaları Sayamadım..aramızda bilmeyenler vardır diye bilgilendirmek amaçlı söyledim yoksa burası yeni açmış reklam ihtiyacı olan biyerdeğil türkiyede o dükkandan geçmemiş saxo vts - 106 gti - 306 gti - subaru ve benzeri yarışlarda ödül kazanmış araç yoktur inanmıyorum bütün hepsi kesin crmnin elinden geçmiştir...ben reklam yapmadım yönlendirdim sadece iyilik yaptım insanlar maslakta orda burda kazık yemesinler gitsinler işin ehline doğru yapılsın herşey..konunu bozduysam özür dilerim..saygılar..
hayırlı olsun .. güle güle kullan...
İlk sakin sürüş denememi nihayet yapabildim:
Yol:İzmir-Çeşme otobanı
Mesafe:45 km
Devirler: 5.viteste 2000-2500 d/d
Hız aralığı: 90-110 km/h
Yol bilgisayarı yakıt tüketimi: 4.3 lt
2 yıldır kullandığım aynı yolda ve aynı sürüş dinamiklerinde stock halde en az 4.4 lt'lere inebilmiştim. Özetle yakıt tüketiminde sakin kullanımda olumsuz bir değişiklik yok. Bilginize.
AlemCi_SeRSeRi
16/06/2011, 13:43
Hocam Yazılımdan Sonra Araç Çok Hızlı Devir Çevirmeye Başlıyor ve 4000 devirde kesen araç bütün devirini sonuna kadar çevirme kabiliyeti kazanıyor eğer cahilce sürekli 6000-7000 devir çevirirsek bu sefer turbonun yağlanmasına yol açıyor fazla üst devirlere çıkmamaya özen göstermek lazım
engincantan33
17/06/2011, 00:08
bey bende cok anlamam bu chıp ısınden ama yapıcam kafama koydum...bırazonce mı evo ıle kapısayım dedım arkadas yok!!! adam herdefasında kalkısta 10 boy fark atıyor! ya dedım bu araba dızel onunkıde dızel bellı...evo nun 75 lıgı var...95 lık otomatık kı oda bukadar yapamaz....en son kenara cektırdım bı chıp gosterdı hatta bu forumdan almıs bı arkadasımızdan cok basıtce motora baglanmıs bırsey...zararı yok dedı ve sızınde bu goruslerınızı duyduktan sonra bende kesın yaptırıcam...sıze ne kadara mal oldu bu olaay???ve dedıgım gıbı sadeece motora baglanan tak-kullan gıbı ıstedıgınde cıkarabıldıgın bı alet mı?
yolgezer
17/06/2011, 00:15
kardeş
hayırlı olsun kazasız belasız
keyfini çıkartın
geç bile kalmışsınız...
ancak 1ci maddeye katılmıyorum......
motora ekstra bir yük getirmediği için bir zararı yok...
yeterki yağ bakımlarını geçiktirmeyin...ihmal etmeyin...10 bini geçirmeden yağını değiştirin....servis 15 binde çağırır ama siz 10binde yaptırın...
özelde olsa yetkilide olsa 10bini geçirmeyin...
hüseyin kardeşimizi tanırım....zaman zaman paslaşırız...iyi bir arkadaştır...
en azında dürüst birine gitmişsiniz....izmirde birde bu işin duayeni var......iyi ki ona gitmemişsiniz....
yoksa şuan ki yorumlarınız biraz farklı olurdu... :)
İyi geceler Cemal kardeşim
peki standart bakımı 20 000 km de yapılması gereken araçlar var onlardamı 10000 de yaptırsınlar ?
bey bende cok anlamam bu chıp ısınden ama yapıcam kafama koydum...bırazonce mı evo ıle kapısayım dedım arkadas yok!!! adam herdefasında kalkısta 10 boy fark atıyor! ya dedım bu araba dızel onunkıde dızel bellı...evo nun 75 lıgı var...95 lık otomatık kı oda bukadar yapamaz....en son kenara cektırdım bı chıp gosterdı hatta bu forumdan almıs bı arkadasımızdan cok basıtce motora baglanmıs bırsey...zararı yok dedı ve sızınde bu goruslerınızı duyduktan sonra bende kesın yaptırıcam...sıze ne kadara mal oldu bu olaay???ve dedıgım gıbı sadeece motora baglanan tak-kullan gıbı ıstedıgınde cıkarabıldıgın bı alet mı?
Engin Bey,
Chip'ten kastımız kesinlikle herhangi bir parçanın motora bağlanması değil. Size gösterilen powerbox ya da o tarz bişey olmalı ki forumda da chip'in powerboxa göre daha sağlıklı olduğu görüşü hakim. Chip basitçe aracın ecusuna bilgisayarla bağlanıp birtakım parametreler üzerinde oynanarak (firma tarafından belirtilen limitleri asla aşmamak kaydıyla!) aracın ataklaştırılması ve canlandırılmasıdır. Bir bakıma yeniden programlama da diyebiliriz. Bu linkte arkadaşlarımız çok daha ayrıntılı açıklamışlar bakmak isterseniz: https://forum.grandepuntotr.com/motor-ve-yuruyen-aksam-modifikasyonu/9100-chiptuning.html
Fiyat ve daha fazlası için bana uygulayan arkadaşın web sayfası: https://www.ecotorq.com/
engincantan33
17/06/2011, 00:49
Engin Bey,
Chip'ten kastımız kesinlikle herhangi bir parçanın motora bağlanması değil. Size gösterilen powerbox ya da o tarz bişey olmalı ki forumda da chip'in powerboxa göre daha sağlıklı olduğu görüşü hakim. Chip basitçe aracın ecusuna bilgisayarla bağlanıp birtakım parametreler üzerinde oynanarak (firma tarafından belirtilen limitleri asla aşmamak kaydıyla!) aracın ataklaştırılması ve canlandırılmasıdır. Bir bakıma yeniden programlama da diyebiliriz. Bu linkte arkadaşlarımız çok daha ayrıntılı açıklamışlar bakmak isterseniz: https://forum.grandepuntotr.com/motor-ve-yuruyen-aksam-modifikasyonu/9100-chiptuning.html
Fiyat ve daha fazlası için bana uygulayan arkadaşın web sayfası: https://www.ecotorq.com/
cok tsk ettım sagolun ıncelıyorum
kardeş
hayırlı olsun kazasız belasız
keyfini çıkartın
geç bile kalmışsınız...
ancak 1ci maddeye katılmıyorum......
motora ekstra bir yük getirmediği için bir zararı yok...
yeterki yağ bakımlarını geçiktirmeyin...ihmal etmeyin...10 bini geçirmeden yağını değiştirin....servis 15 binde çağırır ama siz 10binde yaptırın...
özelde olsa yetkilide olsa 10bini geçirmeyin...
hüseyin kardeşimizi tanırım....zaman zaman paslaşırız...iyi bir arkadaştır...
en azında dürüst birine gitmişsiniz....izmirde birde bu işin duayeni var......iyi ki ona gitmemişsiniz....
yoksa şuan ki yorumlarınız biraz farklı olurdu... :)
Abicim bizim evo nun chip ne oldu haber bekliyorum vala senden
peki bu uygulamayı kaç kmye geldiğinde yapmak daha mantıklı. yani bu uygulamayı yapmak için belli kriterler var mı?
birde ne kadara mal oluyor acaba
sizce başka artıları ve eksileri neler olabilir?
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.