Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : m-jet 90bg 6vites istop etme



ademc
04/06/2011, 20:41
arkadaşlar aracı yeni aldım daha 87000 de daha önceki aracım palio 1.2 16V benzinliydi. nispeten dik olan yokuşlarda kalkarken vede kilima açıkken trafıkte istop ettiriyiroum bu sorun araçtan mı yoksa benim benzinli araçtan gelen alışkanlıklarımdan mı olur. yorumlarınızı bekliyorum..

Birkan61
04/06/2011, 21:28
Benzinli araçtan dizele geçtiğiniz içindir.

Dizelde gazı daha iyi yedirmeniz gerekir. Bende dizel araç kullanıyorum, halamın benzinli aracını kullandığım zaman kendi aracımdaki gibi gaza bastığımda kalkışta arabayı 5000 devirlere çıkartıyorum :)

Benzinli araca göre bir nebze daha fazla basın gaza.

takres
04/06/2011, 22:26
dizel araçta gazı bol verin...

ademc
05/06/2011, 00:36
bide bu mutijetler çok gürültülü mü çalışıyor.. eniştemde daci logan var 1.5dci o bundan daha sezsiz sorun mu var acaba yoksa bunların yapısı mı böyle..

Birkan61
05/06/2011, 00:44
bide bu mutijetler çok gürültülü mü çalışıyor.. eniştemde daci logan var 1.5dci o bundan daha sezsiz sorun mu var acaba yoksa bunların yapısı mı böyle..

Şahsen Multijet'e gürültülü diyen bir tek sizi gördüm :)

Multijet motorun gürültü değeri ;

Rolanti : 47 DB(A)
100 km : 69 DB(A)

1,5 DCI Logan gürültü değeri ;

Rolanti : 44 DB(A)
100 km : 67 DB(A)

Aralarında pek fark yok gibi

ademc
05/06/2011, 00:55
ama yanyana çalıştırdık bana daha gürültülü geldi yağdan olabilirmi dizel hakkında çok cahilim malesef :D:D

Du Hast
05/06/2011, 06:04
ama yanyana çalıştırdık bana daha gürültülü geldi yağdan olabilirmi dizel hakkında çok cahilim malesef :D:D
tam sentetik ve ince yağ kullanırsanız 0-30 veya 5-30 gibi toyota nın D4D leri kadar sessiz çalışıyor :) yağ önemli ses konusunda. tdci - hdi den daha sessiz multijetler. dciler le aynı sayılır sesi. birde dizelde ufak hacimli motorlar biraz sesli çalışırlar. dci ile kıyas yaparken 1.5 ile yapacağınız için dci biraz sessiz kalır rolantide.

birde yeni TDI motorlar gerçekten sessiz tabi sıfır olanları. nedense km ilerledikçe TDI lerin sesi artıyor. hele eski nesil Common rail olmayan tdi ler traktör gibi

takres
05/06/2011, 12:48
tam sentetik ve ince yağ kullanırsanız 0-30 veya 5-30 gibi toyota nın D4D leri kadar sessiz çalışıyor :) yağ önemli ses konusunda. tdci - hdi den daha sessiz multijetler. dciler le aynı sayılır sesi. birde dizelde ufak hacimli motorlar biraz sesli çalışırlar. dci ile kıyas yaparken 1.5 ile yapacağınız için dci biraz sessiz kalır rolantide.

birde yeni TDI motorlar gerçekten sessiz tabi sıfır olanları. nedense km ilerledikçe TDI lerin sesi artıyor. hele eski nesil Common rail olmayan tdi ler traktör gibi



eski tdi ların sesi beni bitiriyor zaten :D
ama yenileri gayet iyi :)

ademc
05/06/2011, 16:01
0-30 mu 5-30 mu kullanayım tavsiyeniz nedir?

ademc
05/06/2011, 16:36
0-30 mu 5-30 mu kullanayım tavsiyeniz nedir?

Bide hangi marka

pdr42
05/06/2011, 20:58
bu arada konusu gelmis arkadasım focus alacaktı servis muduru 100 bini gecmiş dizel focus bakmayın demişti sıkıntı yaratıyormus dogrulugu tartısılır.

Birkan61
05/06/2011, 21:04
bu arada konusu gelmis arkadasım focus alacaktı servis muduru 100 bini gecmiş dizel focus bakmayın demişti sıkıntı yaratıyormus dogrulugu tartısılır.

O nasıl müdürmüş öyle :)

Tabikide kilometre yükseldikçe daha fazla yol yaptıkça aracın sorun çıkarma ihtimali artar.

Ama kullanımdan kullanıma ve bakımlarına göre değişir.

Bakımsız, hor kullanılmış, yatmış 40 bin'de dizel alacağıma. Düzenli olarak bakımları yapılmış, düzgün kullanılmış 130 bindeki aracı tercih ederim.

100 bin kilometre psikolojik sınırdır. Dediğim gibi sadece kullanımdan kullanıma değişir. Dizelde de turbo gibi arızalar verdimi bunların masrafı 2000 TL gibi rakam olduğu için korkar insanlar. Bunun dışında bir eksisi yok.

Bir önceki aracımı 115 bin kilometrede almıştım hiç bir sıkıntı olmadı araçta, şuanki aracım 142 bine gelmek üzere motor saat gibi çalışıyor hiç bir sıkıntı yok.

Birde focuslar özellikle trend donanımlı olan dizel focuslar ( genelde de beyaz olurlar ) şirket aracı olarak kullanılırlar. Galericilerde yüksek km'li bu araçları alıp kilometre düşürdüğü için müdür bu noktayada değinmiş olabilir.

krm1983
05/06/2011, 21:26
O nasıl müdürmüş öyle :)

Tabikide kilometre yükseldikçe daha fazla yol yaptıkça aracın sorun çıkarma ihtimali artar.

Ama kullanımdan kullanıma ve bakımlarına göre değişir.

Bakımsız, hor kullanılmış, yatmış 40 bin'de dizel alacağıma. Düzenli olarak bakımları yapılmış, düzgün kullanılmış 130 bindeki aracı tercih ederim.

100 bin kilometre psikolojik sınırdır. Dediğim gibi sadece kullanımdan kullanıma değişir. Dizelde de turbo gibi arızalar verdimi bunların masrafı 2000 TL gibi rakam olduğu için korkar insanlar. Bunun dışında bir eksisi yok.

Bir önceki aracımı 115 bin kilometrede almıştım hiç bir sıkıntı olmadı araçta, şuanki aracım 142 bine gelmek üzere motor saat gibi çalışıyor hiç bir sıkıntı yok.

Birde focuslar özellikle trend donanımlı olan dizel focuslar ( genelde de beyaz olurlar ) şirket aracı olarak kullanılırlar. Galericilerde yüksek km'li bu araçları alıp kilometre düşürdüğü için müdür bu noktayada değinmiş olabilir.
+1 kesinlikle katılıyorum