PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Dualogic şanzuman



synx
23/05/2011, 11:57
Arkadaşlar direk lafa giriyim ben böyle aptal şanzuman görmedim.
Vites değiştirme zamanları ve karar vermesi zaten çok saçma. Ona hiç girmiyorum bu yüzden tartışmıyorum bile.
En büyük sıkıntı vites geçişlerinde sanki acemi şöförün arabayı hoplatarak vitesi geçirmesi gibi. Özellikle 1den 2 ye geçerken araba hopbidihopbidi oynuyor.
Acaba bir problemmi vardır sizde böyle bir şikayet varmı?

yklklc
23/05/2011, 12:18
Bende vites geçişlerinde hiç sıkıntı yok ancak arı otomatik şanzımanı ilk kez kullanıyorsan zaman alabilir alışman. Gaza basıştaki sertliğe göre vites geçiş devri değişiyor buna dikkat et çok yumuşak basarsan vaktinde geçer biraz sert bastığında geçiş devri artar yani kullanana göre değişir erken vites geçişleri istiyorsan eco modda kullan derim.

blk_hakan
23/05/2011, 12:40
Ben vitesin geçtigini bile anlamıyorum çok yumusak bi şekilde geçiyor bence servise bigösterin..

synx
23/05/2011, 16:49
Teşekkür ederim. İlk defa kullanmıyorum civic otomatik, c4 yarı otomatik kullandım. En kısa zamanda servise götürüyorum o zaman bu durumun normal olmamasına sevindim.

synx
23/05/2011, 16:54
Ben vitesin geçtigini bile anlamıyorum çok yumusak bi şekilde geçiyor bence servise bigösterin..

Gerçekten hiç bir sarsıntı olmuyor mu? Benimki çok bariz çünkü sanki manuel viteslerde debriyajı ayarlayamazsında arabanın önü kalkar arkası iner silkinirya aynen öyle oluyor 2-3 kere silkeliyor beni.

smartmavi
23/05/2011, 17:07
o halde sizde kavramayla ilgili sıkıntı olabilir. Ben de dualogic kullanıyorum, söylediklerinizle hiç karşılaşmadım. Benim şikayetim, vites düşürmede bazen biraz geç kalıyor, onu anlayıp elle düşürdüğünüzde zaten sorun yok.
Biraz alışın, çok keyifli bence...

synx
23/05/2011, 17:11
o halde sizde kavramayla ilgili sıkıntı olabilir. Ben de dualogic kullanıyorum, söylediklerinizle hiç karşılaşmadım. Benim şikayetim, vites düşürmede bazen biraz geç kalıyor, onu anlayıp elle düşürdüğünüzde zaten sorun yok.
Biraz alışın, çok keyifli bence...

Tabiki zaten otomatiğe karşı değilim bencede çok keyifli ama diğer kullandıklarımdan sonra bu biraz zayıf kaldı. Ama servise gidiyorum kesin teşekkür ederim..

santiago
23/05/2011, 20:18
sizler sanırım opel corsa kullanmadınız hiç otomatik vites :) vites geçiş aralığını esas onda görün hamile bayan çocuğunu düşürür bu kadar kötü bir vites sistemi olamaz

tayfux
23/05/2011, 20:42
ben dualogic şanzuman birkere kullandım onda da bir sorun yok gibiydi ama özellikle ısınması falan galiba biraz sıkıntı memnun olmayan baya kişi gördüm..

kukart
24/05/2011, 02:00
bende dualogic son arbamda ilkkez kullanmay başladım benm izlenimim
vites düşürürken 2 den 1 e sert iniş yapması ve içerde hissedilmesi...(varsa aksini iddia eden söylesin -ki bende sorunum olduğu hissine kapılayım :) )

santiago
24/05/2011, 14:09
ben evo dualogic kullanmadım ama 2 fiat otomatik vites nasip oldu ilk önce speedgear vardı mukemmel bir otomatik şanzumana sahipti 2.si fiorino nun otomatik vitesini test etmiştim ikisinde de vites aralıklarını kesinlikle hissettirmedi en önemliside o zaten bence bu konuda fiat opel e göre daha iyi çünkü hem astra hem corsa (2010 öncesi) bu konuda çok zayıflar araba resmen yığılıyor.....

ugurozer
24/05/2011, 20:28
"

oguzhan06
24/05/2011, 23:07
Aptal şanzuman demek için biraz erken gibime geliyor hele bir alış benim bundan önceki arabamda 2000 model otomatik civic idi ilk zamanlarda tuhaf gelmişti banada ama zamanla alıştım çokta memnunum senin söylediğin sıkıntı arabaya henüz alışamamandan kaynaklanıyor gibime geliyor...

synx
25/05/2011, 00:19
Bariz bir şekilde sorun var arkadaşlar servisten sonra paylaşırım sizinle.

Adalet46
25/05/2011, 11:03
o halde sizde kavramayla ilgili sıkıntı olabilir. Ben de dualogic kullanıyorum, söylediklerinizle hiç karşılaşmadım. Benim şikayetim, vites düşürmede bazen biraz geç kalıyor, onu anlayıp elle düşürdüğünüzde zaten sorun yok.
Biraz alışın, çok keyifli bence...


Bende aynı düşüncedeyim arkadaşımla, yalnız benim de başka bir sorunum var aracın vites geçişlerinde araçtan çok ses geliyor, duyan diyecek ki vitese takamadın ya da araç 10 senelik araç. Ayrıca aracım daha 7 aylık sizce servise göstermem lazım mı ne dersiniz?

ugurozer
25/05/2011, 12:12
"

HarbiAslan
25/05/2011, 15:41
Bende aynı düşüncedeyim arkadaşımla, yalnız benim de başka bir sorunum var aracın vites geçişlerinde araçtan çok ses geliyor, duyan diyecek ki vitese takamadın ya da araç 10 senelik araç. Ayrıca aracım daha 7 aylık sizce servise göstermem lazım mı ne dersiniz?

bende aynı soruyu soracaktım, aracım dualogic , vites geçişlerinde langır lungur sesler geliyor, bu ses normal mi dualogic viteslerde?

synx
25/05/2011, 18:21
bende aynı soruyu soracaktım, aracım dualogic , vites geçişlerinde langır lungur sesler geliyor, bu ses normal mi dualogic viteslerde?

Bende herhangibir ses duyulmuyor. Bence normal değil.

akca37
25/05/2011, 18:26
Bende de geçişlerde sıkıntı yok ama, şöle bi sorun var, örneğin küçük viteste aracı yavaşlatıp (örneğin bir duvara ön yanaşıp geri vitese takıp döndürme isterken) ilk yanaştığım anda atıyorum ikinci vitesteyse durmak istediğimde araç tam olarak durmuyor kendisi azcık daha ilerliyor, bu da beni korkuttu ve bir daha sert manevralardan kaçınıyorum yani durmama ihtimali yüksek çünkü otomatik gaz veriyo ve araç gidiyor , sizde de oluyor mu ? veya anlatabildim mi ?

synx
25/05/2011, 18:30
Bende de geçişlerde sıkıntı yok ama, şöle bi sorun var, örneğin küçük viteste aracı yavaşlatıp (örneğin bir duvara ön yanaşıp geri vitese takıp döndürme isterken) ilk yanaştığım anda atıyorum ikinci vitesteyse durmak istediğimde araç tam olarak durmuyor kendisi azcık daha ilerliyor, bu da beni korkuttu ve bir daha sert manevralardan kaçınıyorum yani durmama ihtimali yüksek çünkü otomatik gaz veriyo ve araç gidiyor , sizde de oluyor mu ? veya anlatabildim mi ?

Ben tam olarak anlayamadım ama araç frene basmadan geri vitese geçmiyor zaten.

akca37
25/05/2011, 18:46
Ben tam olarak anlayamadım ama araç frene basmadan geri vitese geçmiyor zaten.

Yok hayır, mesela bi yerde ilerlerken yolun içinden dönmeniz gerekti, hani örneğin sola yanaşıp biraz sert gidip durmak için frene basıp geri hamle yaparken, araç bi anda durmuyor frene basmama rağmen azcık daha ilerliyor,

örneğin geri dönüş hamlesi yaparken sağ şeritten sola çevirip sonra geri sağla gelmek isterken, ilk hamlede yani sola yanaşıp önümdeki duvara veya kaldırıma yanaşırken tam durmuyo frene basmama rağmen

HarbiAslan
25/05/2011, 18:46
Bende herhangibir ses duyulmuyor. Bence normal değil.

kapıyı açınca gelen ses var ya hani tızzz diye , o vitesi boşa alma sesi tamam, ancak daha sonra vites geçişlerinde (genelde 1'den 2 ve 3'e geçerken, ve vites düşerken) birbirine çarpan metal sesi gibi bir ses geliyor , bu sesi aracı aldığımdan beri duyuyorum, dualogic şanzımandan kaynaklı olduğunu düşünüyordum

synx
25/05/2011, 19:17
Yok hayır, mesela bi yerde ilerlerken yolun içinden dönmeniz gerekti, hani örneğin sola yanaşıp biraz sert gidip durmak için frene basıp geri hamle yaparken, araç bi anda durmuyor frene basmama rağmen azcık daha ilerliyor,

örneğin geri dönüş hamlesi yaparken sağ şeritten sola çevirip sonra geri sağla gelmek isterken, ilk hamlede yani sola yanaşıp önümdeki duvara veya kaldırıma yanaşırken tam durmuyo frene basmama rağmen

Anladım biraz galiba:)
Benim aracım benzinli dediğiniz kadar öne atılma olmuyor, dizellerin torku yüksek olduğu için araç daha çok kendiliğinden gitme eğilimi gösterebilir. Dizel kullanan arkadaşlar daha iyi anlar belki. Peki siz o esnada geri vitese takmış olmuyormusunuz araç ileri doğru atılma yapamaz o zaman?
Neyse fazla karıştırmayım ortalığı dizel kullanan arkadaşlar daha iyi bilir:)

synx
25/05/2011, 19:18
kapıyı açınca gelen ses var ya hani tızzz diye , o vitesi boşa alma sesi tamam, ancak daha sonra vites geçişlerinde (genelde 1'den 2 ve 3'e geçerken, ve vites düşerken) birbirine çarpan metal sesi gibi bir ses geliyor , bu sesi aracı aldığımdan beri duyuyorum, dualogic şanzımandan kaynaklı olduğunu düşünüyordum

Hiç alakası yok. Bence servise bir sorun böyle bir ses duymuyorum ben vites geçişlerinde.

HarbiAslan
25/05/2011, 19:20
Hiç alakası yok. Bence servise bir sorun böyle bir ses duymuyorum ben vites geçişlerinde.

haklısınız galibe en iyisi servise bi danışmak. teşekkür ederim. alacağım cevaba göre bilgilendirme yaparım tekrar.

jrgakbulut
25/05/2011, 19:58
:) çok guzel bi konu lanet olsun duologic vites hatasına :) hafif rampada yine 3. kez ariza yapti sıfır araç ya:) ya ben alişamadim 1-2 vites aralıgı gerçekten irenç :) geri kalanları sarsntısz geçtigini hsstmiosn ama 1-2 vites puff :)

akca37
25/05/2011, 22:01
Anladım biraz galiba:)
Benim aracım benzinli dediğiniz kadar öne atılma olmuyor, dizellerin torku yüksek olduğu için araç daha çok kendiliğinden gitme eğilimi gösterebilir. Dizel kullanan arkadaşlar daha iyi anlar belki. Peki siz o esnada geri vitese takmış olmuyormusunuz araç ileri doğru atılma yapamaz o zaman?
Neyse fazla karıştırmayım ortalığı dizel kullanan arkadaşlar daha iyi bilir:)

Yok o esnada ben geriye takmıyorum, ancak hani böle sert ileri hemen geri hamlelerde normal viteste frene basınca asla bi kıdım ileri gitmez ancak bu beş on cm bazen ileri gidebiliyor, ama bundan sonra ben daha dikkatli davranacağım Teşekkürler...

swimmer_tr
25/05/2011, 23:29
vallahi maşallah benim evomda hiç sorun yok 95 hp dualogic :)

bence servise bir uğramalı herhangi bir sıkıntı yaşayanlar ..

reddragon
26/05/2011, 00:08
Evet tamam dualogic de mantık hataları oluyor. Motör zaten güçsüz onun da etkisi var sürüşdeki konforsuz durumlarda fakat arkadaşların bahsettiği tarzda bir sorun yok. Firene basınca duruo. Durmuosa iyi basmamışsınızdır. Ya da sorun vardır. Aynı şekilde vites geçişleri de öyle abartıldığı gibi değil.
Gaza az bastığınızda düşük viteslerde silkeleme yapıyor bazen ama o da normal. Konforu bozacak kadar sorun yaşayanlar service gitsin bence...

akca37
26/05/2011, 00:20
vallahi maşallah benim evomda hiç sorun yok 95 hp dualogic :)

bence servise bir uğramalı herhangi bir sıkıntı yaşayanlar ..

Dostum Allah göstermesin ama şöle diyim, yinede servise gittim servis görevlisi pc ye bağladı, evomda yüklü olmayan bir program varmış , fiat sitesinden online o programı yükledi , aklınızda olsun !!!

akca37
26/05/2011, 00:22
vallahi maşallah benim evomda hiç sorun yok 95 hp dualogic :)

bence servise bir uğramalı herhangi bir sıkıntı yaşayanlar ..

Hocam profilinizi inceledim de , deri döşemeler diyor, aracınız deri koltuklu mu, birkaç fotosunu paylaşabilir misiniz ? merak ettim

synx
26/05/2011, 13:13
Servise gittim arkdaşlar bugün. Teste çıktık ve sonra otomatik debriyaj ayarı yapıldı. Sonra tekrar teste çıktık düzeldi. Şimdilik bir problem yok.

SinanU
27/05/2011, 00:08
Arkadaşlar,

2008'den beri dualogic Punto var(dı). Yaklaşık 3 yıl 45000km şehir içi dışı kullandım. bu süre içinde ciddi bir problem-sıkıntı-arıza yaratmadı. ama bir iki noktaya robotize edilmiş mekanik bir sistem olduğu için dikkat etmek gerekiyor.

Yukarıdaki mesajlarda gördüklerimle ilgili anlatamaya çalışayım.

1-Vites değiştirmek sırasında manuelde oluğu gibi gaz kes,sistem vites değiştirsin sonra tekrar gaz ver mantığı:YANLIŞ. Sistem gaz olayını kendisi ayarlıyor. Yani hızlanmak için sadece kesintisiz gaza basın, vites sorunsuz-zıplamasız büyüyecektir. Ara gaz gibi bir durum olmuyor. Ama kullanıcı gaz kesme gibi bir olay yaparsa araç güçten düşüyor ve vites büyütüp düşük devirde kaldığı için yığılıyor. Hoplama zıplama yapabilir. Ayrıca vites değişiminin en uygun deviri 2000-3000 rpm gibidir. bu devirlerden yüksek değerlerde vites atıyorsanız. O zaman biraz sallama yapabilir. Aynı manuellerde oluduğu gibi. Sistemin bir özelliği de kullanıya göre devir hafızası tutmasıdır. Eğer herhangi bir viteste sürekli yüksek devirlere çıkıp sonra vitesten +/- koluyla vites atarsanız sistem bir süre sonra siz o devire gelmeden vites atmamaya başlar. Sizde hoplama hissedersiniz.

2-Geri vites geçirirken araç MUTLAKA durmuş olmalı. Dualogic veya manuel tüm vites kutularında bulunan dişlilerde vites geçişlerinde dişlilerin uyumlu yerleşmesi için ayar yüzükleri bulubur. Buna senkromeç denir. (ing. Synchromatch: zamanlama ayarlayıcı) bu sayede tüm ileri viteslerde araç hareketliyken (1940 model araçlarda olacağı gibi) insanın içini parçalayan dişli sıyrma sesleri gelmez. Yani yumuşak bir şekilde vites dişlileri kenetlenir. Fakat senkromeç geri viteste BULUNMAZ. Nedeni çok basit, araç geri gitmek için MUTLAKA durmalıdır. Bu yüzden parça gereksizdir araç durmadan geri vitesi geçirmek şanzımanı dağıtmanıza yol açabilir. Vitesi sorunsuzca geriye atmanıza yardımcı olmak size hata yaptırabilir. Bu sebeple hem manuellerde hem de Dualogic'te araç tam durmadan geri vitese atarsanız. Çakışan ve sıyıran dişililerden gelen sesleri duyarsınız, hatta bazen vites geçmez. Manuel'de ses çıkınca O an vazgeçip tekrar debriyaj basıp vites geçirebilirsiniz. ANCAK, BAZEN, Dualogic'te geri vitese Punto'nuz tam durmadan attığınızda (denk gelmediği zamanlarda) bu sesler feci şekilde ortalığı yıkar, siz vites kolunu (ki aslında bu bir Joystickten başka birsey değildir) 1 yada N pozisyonuna atsanız bile sistem önce bir iki kere saniye daha vites geçirmeyi dener sonra tepki verir ve nereye istediyseniz oraya vites alır. (Siz soğuk terler dökersiniz. Sanayideki ustanızın yüzü ön camda belirir sonra kaybolur :) ) Yani , ileri geri hızlı manevralarda sakin olun ve sisteme yarım saniye vererek tam duruş yapın, sorun çıkmaz.

3-Vites'ten gelen ses konusu. Bundan kasıt manuel'de olduğu gibi vites değiştirirken gelen şakır şukur seslerde bunlar normaldir. Çünkü vites kutusu aslında robot motorların idare ettiği bir manuel vites kutusudur. Bu sesi dışarıdan veya camınız açıkken duyabilirsiniz. Camlar kapalıken ses geliyorsa mutlaka servise gösterin sorun olabilir.

4-Yukarıda gördüklerimin arasında EN CİDDİ SORUN Ugur Özer'in anlattığı durup duruyken boşa atması olayıdır. Bu hiç göremediğim duymadığım bir sorun ve ancak bilgisayar sisteminde-kartta bir hata olabilir diyorum. Mutlaka servise gidin. Bildiğim kadarıyla hareket kaydı var araçta. Varsa yazılım update ve reset isteyin. Valla garanti vs vs ne varsa zorlayın. Bence davalık bile olacak kadar ciddi bir sorun anlattığınız. Yani frenleriniz bazen çalışıp bazen çalışmadığında ne olacaksa O kadar ciddi.

Gene uzun oldu, okumaya dayananlara faydalı olduğunu umarım.

ugurozer
27/05/2011, 00:33
"

HarbiAslan
27/05/2011, 12:21
3-Vites'ten gelen ses konusu. Bundan kasıt manuel'de olduğu gibi vites değiştirirken gelen şakır şukur seslerde bunlar normaldir. Çünkü vites kutusu aslında robot motorların idare ettiği bir manuel vites kutusudur. Bu sesi dışarıdan veya camınız açıkken duyabilirsiniz. Camlar kapalıken ses geliyorsa mutlaka servise gösterin sorun olabilir.

işte benim sorum buydu, genelde pencere açıkken duyuyorum, pencere kapalıyken az geliyor ses, şakır şukur metal sesi bu vites değiştirince oluyor, vites düşürürken oluyor. dualogic oluşuna bağlamıştım ben, çünkü araç tam otomatik değil, dediğiniz gibi bir robot debriyaj ve vites atma görevini görüyor , bu seste oradan geliyor diye düşündüm. arkadaşım servise göster normal değil diyince panik oldum aslında :) yine de servise gidince sorarım ama normal diyeceklerini tahmin ediyorum.

synx
27/05/2011, 12:35
Arkadaşlar,

2008'den beri dualogic Punto var(dı). Yaklaşık 3 yıl 45000km şehir içi dışı kullandım. bu süre içinde ciddi bir problem-sıkıntı-arıza yaratmadı. ama bir iki noktaya robotize edilmiş mekanik bir sistem olduğu için dikkat etmek gerekiyor.

Yukarıdaki mesajlarda gördüklerimle ilgili anlatamaya çalışayım.

1-Vites değiştirmek sırasında manuelde oluğu gibi gaz kes,sistem vites değiştirsin sonra tekrar gaz ver mantığı:YANLIŞ. Sistem gaz olayını kendisi ayarlıyor. Yani hızlanmak için sadece kesintisiz gaza basın, vites sorunsuz-zıplamasız büyüyecektir. Ara gaz gibi bir durum olmuyor. Ama kullanıcı gaz kesme gibi bir olay yaparsa araç güçten düşüyor ve vites büyütüp düşük devirde kaldığı için yığılıyor. Hoplama zıplama yapabilir. Ayrıca vites değişiminin en uygun deviri 2000-3000 rpm gibidir. bu devirlerden yüksek değerlerde vites atıyorsanız. O zaman biraz sallama yapabilir. Aynı manuellerde oluduğu gibi. Sistemin bir özelliği de kullanıya göre devir hafızası tutmasıdır. Eğer herhangi bir viteste sürekli yüksek devirlere çıkıp sonra vitesten +/- koluyla vites atarsanız sistem bir süre sonra siz o devire gelmeden vites atmamaya başlar. Sizde hoplama hissedersiniz.

2-Geri vites geçirirken araç MUTLAKA durmuş olmalı. Dualogic veya manuel tüm vites kutularında bulunan dişlilerde vites geçişlerinde dişlilerin uyumlu yerleşmesi için ayar yüzükleri bulubur. Buna senkromeç denir. (ing. Synchromatch: zamanlama ayarlayıcı) bu sayede tüm ileri viteslerde araç hareketliyken (1940 model araçlarda olacağı gibi) insanın içini parçalayan dişli sıyrma sesleri gelmez. Yani yumuşak bir şekilde vites dişlileri kenetlenir. Fakat senkromeç geri viteste BULUNMAZ. Nedeni çok basit, araç geri gitmek için MUTLAKA durmalıdır. Bu yüzden parça gereksizdir araç durmadan geri vitesi geçirmek şanzımanı dağıtmanıza yol açabilir. Vitesi sorunsuzca geriye atmanıza yardımcı olmak size hata yaptırabilir. Bu sebeple hem manuellerde hem de Dualogic'te araç tam durmadan geri vitese atarsanız. Çakışan ve sıyıran dişililerden gelen sesleri duyarsınız, hatta bazen vites geçmez. Manuel'de ses çıkınca O an vazgeçip tekrar debriyaj basıp vites geçirebilirsiniz. ANCAK, BAZEN, Dualogic'te geri vitese Punto'nuz tam durmadan attığınızda (denk gelmediği zamanlarda) bu sesler feci şekilde ortalığı yıkar, siz vites kolunu (ki aslında bu bir Joystickten başka birsey değildir) 1 yada N pozisyonuna atsanız bile sistem önce bir iki kere saniye daha vites geçirmeyi dener sonra tepki verir ve nereye istediyseniz oraya vites alır. (Siz soğuk terler dökersiniz. Sanayideki ustanızın yüzü ön camda belirir sonra kaybolur :) ) Yani , ileri geri hızlı manevralarda sakin olun ve sisteme yarım saniye vererek tam duruş yapın, sorun çıkmaz.

3-Vites'ten gelen ses konusu. Bundan kasıt manuel'de olduğu gibi vites değiştirirken gelen şakır şukur seslerde bunlar normaldir. Çünkü vites kutusu aslında robot motorların idare ettiği bir manuel vites kutusudur. Bu sesi dışarıdan veya camınız açıkken duyabilirsiniz. Camlar kapalıken ses geliyorsa mutlaka servise gösterin sorun olabilir.

4-Yukarıda gördüklerimin arasında EN CİDDİ SORUN Ugur Özer'in anlattığı durup duruyken boşa atması olayıdır. Bu hiç göremediğim duymadığım bir sorun ve ancak bilgisayar sisteminde-kartta bir hata olabilir diyorum. Mutlaka servise gidin. Bildiğim kadarıyla hareket kaydı var araçta. Varsa yazılım update ve reset isteyin. Valla garanti vs vs ne varsa zorlayın. Bence davalık bile olacak kadar ciddi bir sorun anlattığınız. Yani frenleriniz bazen çalışıp bazen çalışmadığında ne olacaksa O kadar ciddi.

Gene uzun oldu, okumaya dayananlara faydalı olduğunu umarım.

Teşekkürler çok güzel bilgiler vermişsiniz.