PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : chip değer mi ??



35SLH35
05/05/2011, 13:05
herkese merhaba arkadaşlar.aracım 1.4 77 hp fire active.uzun zamandır kafamda chip var.ama malum arac 1.4 ve 77 hp :) size sorum + 7- 8 hp için chipe 700 - 800 tl vermeye değer mi ??? 1.4 77 hp ye uygulatan varsa izlenimleri neler? değdimi?mutlaka fark olmuştur bunları yazarmısınız.. tavsiyeleriniz görüşleriniz neler?

not:satıp t-jet al demeyin yarama tuz basmayın:)

teşekkürler.....

Burak Coskunirmak
05/05/2011, 13:11
satıp t-jet al demiicem tabikide.. :D hocam 7-8 HPden fazla alırsın diye düşünüyorum bu da arabanı brz olsun rhtlatır en azından hızlanmalarda.. gene de dediğin gibi bu motor için yaptıran arkadaşlar varsa onlardan tavsiye almak en iyisi.. ;)

kara kız
05/05/2011, 13:30
turbozus benzinli araçlara uygulana yazılımlardana pek randıman alınmıyor maalesef..almanyadaki kuzenımlen özellikle bu konu hakkında çok uzun zaman görüüştüm..bir tunıng fırmasında program yazmakta kendısı..kendı aracımdan bahsettım..orda uyguladıklarını ama turbozuz olduğundan dolayı pek randıman alınmadığını belırttı..yani ben olsam o paraları görselliğe harcarım

takres
05/05/2011, 14:35
değmez abi hiç uğraşma bence...

omer06
05/05/2011, 14:41
turbozus benzinli araçlara uygulana yazılımlardana pek randıman alınmıyor maalesef..almanyadaki kuzenımlen özellikle bu konu hakkında çok uzun zaman görüüştüm..bir tunıng fırmasında program yazmakta kendısı..kendı aracımdan bahsettım..orda uyguladıklarını ama turbozuz olduğundan dolayı pek randıman alınmadığını belırttı..yani ben olsam o paraları görselliğe harcarım
aynen

alpimmm
05/05/2011, 14:50
valla ben aksilik olmazsa 2 hafta sonra chip yaptırıcam forumdan Cemal bey'e.
sakin kullanımı seviyorsan 7-8 hp lik artış değebilir, en azından benim için yeterli olacağı kanısındayım. fiyatları 700-800 değil, daha uygun onu da belirteyim.

disconnected
05/05/2011, 15:28
bende konusmustum Cemal Bey'le fiyat daha uygun..
dusunuyorum bende yaptirmayi...
hem 7-8 beygirlik bir artis 77hp fire motorda hissettirir kendini bence.

StrawBeeRy
05/05/2011, 16:38
cemal abiye deneme amaçlı yaptırın memnun kalmassanız orjinalini yükler hem fire motorda test etmiş olursunuz

35SLH35
06/05/2011, 02:53
ne yalan söyliyeyim arkadaşlar banada değmez gibi geliyor.yani 10 hp bile verse (vermezde) 87 hp:)daha önce 2001 civic vtec ls 1.6 110 hp ,daha sonra 2004 ford focus 1.6 100 hp şimdi 2008 punto 1.4 77 hp eğri gittikçe düşüyo :) şaka bir yana arabamdan memnunum şimdilik 2-3 yıl değiştirme gibi niyetimde yok ama insan bazende gazlamak istiyor doya doya.filtre sesine bile hasret kaldım valla.bir yanımda görsellik diyor ama gitmedikten sonra görsellikte bi yere kadar..kafam çok karısık..kıvanç bey ve alper bey yaptırmayı düşünüyormuşsunuz.sabırsızlıkla bekliyorum izlenimlerinizi deneyimlerinizi. yorumlarınız için çok teşekkürler çeşitli yormları ve suan chipli 1.4 77 hp sahiplerinin de izlenimlerini bekliyorum arkadaşlar..

teşekkürler..

izoci
06/05/2011, 18:50
sat tjet alma mjet al :D:D

asil
06/05/2011, 19:03
mantık olarak araç 8 valf pek bişey deyişmez sanırım....

sabanci
06/05/2011, 19:37
salih kardeş fiyat 700-800 değil daha önce yaptırdığım arkadaşa götüreyim seni hem çok daha ucuz fiyata yapar hemde ne merak ediyosan sorarsın...

35SLH35
09/05/2011, 01:33
mantık olarak araç 8 valf pek bişey deyişmez sanırım....
banada öyle geliyor açıkçası..

35SLH35
09/05/2011, 01:36
salih kardeş fiyat 700-800 değil daha önce yaptırdığım arkadaşa götüreyim seni hem çok daha ucuz fiyata yapar hemde ne merak ediyosan sorarsın...
fiyat hakkında net bilgim yok misal olarak verdim..ama iyi olur sormak istediğim bir kaç konu var...bu arada izmirin neresindensiniz?ben karşıyaka

Genius
12/05/2011, 18:29
fiyat hakkında net bilgim yok misal olarak verdim..ama iyi olur sormak istediğim bir kaç konu var...bu arada izmirin neresindensiniz?ben karşıyaka

Hakan'in bahsettigi arkadasi bende taniyorum, isterseniz gorusuruz kafaniza yatmazsa orjinale donersiniz ;)

xnode
13/05/2011, 03:34
399 TL'ye de var, ancak bence değmez. 10 HP fazla olursa ne olacak, gideceğiniz yere 3 dk. daha hızlı mı varacaksınız ? Tercih sizin.

Ziyaretci046
29/05/2011, 03:09
ecotorg geçen forumdan bi abimize yapmış erol abiye ben kullandım ilk kalkşta lpg olmasına rağmen güzel uzuyo devir hiç düşmüyo motor beynine direk müdahele etmiş bence stock fire kalkışta rahat üstünden atlar starjet gibi uzuyo 17 jant lpgye rağmen

almir
29/05/2011, 16:11
399 TL'ye de var, ancak bence değmez. 10 HP fazla olursa ne olacak, gideceğiniz yere 3 dk. daha hızlı mı varacaksınız ? Tercih sizin.


Hocam nekadar saçma bir yorum bu 300-500 beygirlik arabalara binenler gideceği yere 3 dakika daha erken gitsin diye mi biniyolar bu arabalara :D

StrawBeeRy
29/05/2011, 16:15
399 TL'ye de var, ancak bence değmez. 10 HP fazla olursa ne olacak, gideceğiniz yere 3 dk. daha hızlı mı varacaksınız ? Tercih sizin.

harbiden şimdi dikkat ettimde çok saçma bir yorum olmuş.yaptıranlar chipi araba hızlı gitsin diye yaptırmıyor 1.4 8v araba ne kadar hızlı gidebilir sizce mantıklı düşünülse gitmeyeceği anlaşılır yaptırmak isteyen çekiş artsın çekiş attığı içinde yakıtım bir miktar azalsın diye yaptırıyor sizde yaptırın sonra yakıttaki farkı görün sonra yorum yapın ;)



Hocam nekadar saçma bir yorum bu 300-500 beygirlik arabalara binenler gideceği yere 3 dakika daha erken gitsin diye mi biniyolar bu arabalara :D
:D:D +1905

kuhi
29/05/2011, 16:22
bu sadece yazılımsal birşey mi yoksa donanımda ekleniyormu acaba?

StrawBeeRy
29/05/2011, 16:23
bu sadece yazılımsal birşey mi yoksa donanımda ekleniyormu acaba?
aracın beyninde olan yazılım değişiyor dışarıdan ve içeriden bakıldığında fark edilicek hiçbirşey olmuyor

35SLH35
01/06/2011, 22:01
arkadaşlar izmirde fiyat olarak net bilgisi olan varmı ?? birde fire active kullanan kimsenin aracı chipli eğil heralde kimse deneyim paylaşmamış..

asil
01/06/2011, 22:08
izmirde bir tuning mağzasında 1.4 fire evo için 4le6 bg güç alınacağı söylendi adam para kazanmak için bile tavsiye etmedi düşün derim.ismini istersen özel msj atarım.

35SLH35
02/06/2011, 16:42
izmirde bir tuning mağzasında 1.4 fire evo için 4le6 bg güç alınacağı söylendi adam para kazanmak için bile tavsiye etmedi düşün derim.ismini istersen özel msj atarım.
adam haklı:)............teşekkürler

piscocuk
02/06/2011, 17:33
7-8 hp hayal olur arkadaşlar..

bakmayın siz şehir efsanelerine filtre taktım 4 hp aldım diyenlere

o araçla limitinde alacağınız güç 4 hp belki olur

limitleri zorlarsanız 7 hp bi ihtimal alınır ama motoru kucağına alırsınız..

araç mjet olsa 90 hp 105 hp olur derim..

diceksinizki 77 hp den 4 hp alıyorsun 90 dan nasıl 15 alacaksın onunda açıklamasını yapayım

araç turbo olduğu iiçin bu değerlere ulaşılabiliyor..ayrıca bildiğiniz gibi dizel araçların en büyük artısı torkları..yazılımla hp+tork yükseldiğinden araçta hissedilir bir artışta sağlanıyor..sakin kulanımda yakıta +(tasarruf) yönde etkisi olur.her gaza basışta redline yaparsanız yakışta max değerler çıkar.

cemal arslan
02/06/2011, 19:37
- 7-8 hp hayal olur arkadaşlar..
- bakmayın siz şehir efsanelerine filtre taktım 4 hp aldım diyenlere
- o araçla limitinde alacağınız güç 4 hp belki olur imitleri zorlarsanız 7 hp bi ihtimal alınır ama motoru kucağına alırsınız..
- araç mjet olsa 90 hp 105 hp olur derim..
diceksinizki 77 hp den 4 hp alıyorsun 90 dan nasıl 15 alacaksın onunda açıklamasını yapayım
araç turbo olduğu iiçin bu değerlere ulaşılabiliyor..ayrıca bildiğiniz gibi dizel araçların en büyük artısı torkları..yazılımla hp+tork yükseldiğinden araçta hissedilir bir artışta sağlanıyor..sakin kulanımda yakıta +(tasarruf) yönde etkisi olur.her gaza basışta redline yaparsanız yakışta max değerler çıkar.
- 7-8hp neden hayal olsun ??? bunu neye dayanarak söylüyorsunuz ??
- filtre ile 4hp alınır mı ? 3 sene önce dynoda sadece filtre ile 100hp den 119hp çıkan arabayı gördüm desem ????
- 7 hp alınır ve motoru kucağınıza almazsınız...tabi adam gibi yapılırsa...sorun olmaz...
- 90hp mjet araç 105 hp değil 115hp olur...hatta renault megane 1500 dci 85hp den 140hp almıştık...dip gazda enjektör arızası veriyordu 2 sene sorun çıkmadan arabaya bindi sonra orijinale çevirdik aracını satıp yeni araç aldı.

çok tuhaf gelecek belki ama bugüne kadar hiç bir atmosferik araçlarda memnuniyetsizlik yaşamadık...tam tersine dizellerde memnun kalmayıp 1 hafta sonra ipta edilen araçlar oldu :)



ankarada olup da...1400 77hp aracı olan arkadaşlar...lütfen bir gün gelin...1 hafta deneme süreli...yapalım bizzat kullanın tecrübe edin ve sonra burada yaşadıklarınızı gördüklerinizi paylaşın .....

ve bu tartışmaya bir nokta koyalım...

bvulgari
02/06/2011, 21:21
Geçmişe mazi demişler..HAngi dyno dan bahsediyorsunuz..Burda düzgün dyno yok diyen sizsiniz zaten..Adam gibi kontrolü olmayan kullananın elinin altında olan bir cihaza aklı basında hangi adam güvenir..Hiçbir resmiyeti ciddiyeti olmadıgı halde..İllüsion yapar misali..Hertürlü sadece yazılımla motorun ömrü kısalıyor..
Hiç bi sağlıksızlıgı olmuyor falan olsa zaten bunu fabrikalar kendileri yapar..O kadar mühendisi bilmemnecisi çalışıyor..Bunlar bilemiyormu yani...Ama malın sahibi razıysa bu şekle diyecek bişey yok..Ne istiyosa yaptırır..

cemal arslan
02/06/2011, 22:04
3 yıl önce ki sağlıklı dynodan bahsediyorum zaten...bugünler de bulursanız bunlardan öpün başınızın üstüne koyun...

fabrikada ki mühendisler embesil değil...bizlerde einstein değiliz...

bu konu defalarca forumlarda yazıldı çizildi...hala bu konuların sorulması konuşulması kadar saçma bir şey olamaz...

motor ömrü neden kısalsın ?? bunu teknik olarak izah edebilecekmisiniz ??

yazılımda yapılan işlem...
enjektör miktarını ve süresini...
hızlanma anındaki enjektör miktarını...
dip gazdaki enjektör miktarını...
turbo basma süresini...
tork limitörünü...
artırıyoruz...

enjektörde...zaten basabileceği bir değer var...istesekde bu miktarı aşamayız...aşsak bile dizelde kara dumana neden olacaktır...benzinlide zengin karışıma gider ve piston eritir...haaa bunu yapacak embesil bir chip tuningci varsa ve de sizde orada işlem yaptırırsanız ...bir şey diyemem...

turbo...dump valve yada basınç valfi denilen parça ile...bastığı havayı dışarı atıyor...
yani biz istediğimiz kadar turboya şu kadar hava bas desek de sistem kendi içinde zaten korumaya geçiyor ve fazlasını tahliye ediyor.

turbo pressure limitörünü değiştirmediğimiz sürece risk yoktur...bunu artıracak embesil bir chip tuningci varsa...kimse kusura bakmasın...ve chipe tuninge suç bulmasın...


tork...yine burada bir limitör var...özellikle otomatik araçlarda sistem yine kendini korumaya alıyor...

beyin...sandığınız gibi beyinsiz değil...harbiden adamlar herşeyi yapmışlar düşünmüşler...
bir çok koruma ve güvenlik duvarı var...ve aklı başında bir chip tuningci bunları değiştirmez...hatta bazı araçlarda istesede aşamaz...onları değiştirme yetkisi bizlerde yok...

şimdi...%30 güç verdik...ne oluyor motorda ??...yanma daha güçlü oluyor...bunun yan etkisi ne olabilir ??...

piston kolları buna dayanıyor
segmanlar dayanıyor
siboplar dayanıyor
krank dayanıyor
egzantrik dayanıyor
turbo dayanıyor...

tüm bu parçalar bozulursa yağsızlıkdan bozulur...aracı yağsız bırak...yağını geç değiştir chipten değil yağdan/yağsızlıktan azalan viskoziteden bozulur...

eğer işlem adam gibi yapılıyorsa sorun olmaz...eeee 3 kuruş kar edecem diye ucuz yerlere giderseniz..bilmediğiniz tanımadığınız yerlere giderseniz...chipin ne suçu var...derim...

bizler motoru yeniden icat etmiyoruz bir şeyler keşfetmiyoruz...

avrupada siz aracınızın vergisini sigortasını yatırırken...beygiri de hesaplanıyor...

orada yasal olarak yapılan chip tuning sonrası araçlar TÜVe kayıt oluyor üstede para veriyorsunuz...

bu sistem henüz türkiyede yok...

fabrikalar kendileri yapar ??? doğru zaten yapıyor....

vw tsi serisine bakın...buyurun gelin ETKA yedek parça programından size 1400 tsi larda 122-140-160-170 hp lerin hepsinin aynı enjektörü kullandığını ancak 122 likte supercharger olmadığını ve diğerlerinde de aynı supercharger olduğunu ve yine 122 likte ufak turbo kullanıldığını ancak diğerlerinde aynı turbo olduğunu ispat edeyim...

fiata bakalım...1600 mjet...105 ve 120hp...aynı motor...turbo farklı...al 120nin turbosunu tak 105liğe...olsun sana 120lik...

hyundai getz 88hp ve 110hp...turbo farkı var...gerisi aynı

1600 hdi-tdci 90hp 110hp...tamamen aynı...turbo farkı var...aynı yazılımı kullanmışlar turbosu farklı sadece...

scania tır 400-420-440-460-480hp diye gidiyor...
ford cargo tır... xx24 xx26 xx28 xx30...serisi...tamamen aynı motor...yazılım farkı var...ispat ederim...

23 26 28 30...bunlar beygiri ifade ediyor...230hp 260hp 280hp 300hp...








.

krm1983
02/06/2011, 22:07
3 yıl önce ki sağlıklı dynodan bahsediyorum zaten...bugünler de bulursanız bunlardan öpün başınızın üstüne koyun...

fabrikada ki mühendisler embesil değil...bizlerde einstein değiliz...

bu konu defalarca forumlarda yazıldı çizildi...hala bu konuların sorulması konuşulması kadar saçma bir şey olamaz...

motor ömrü neden kısalsın ?? bunu teknik olarak izah edebilecekmisiniz ??

yazılımda yapılan işlem...
enjektör miktarını ve süresini...
hızlanma anındaki enjektör müktarını...
dip gazdaki enjektör miktarını...
turbo basma süresini...
tork limitörünü...
artırıyoruz...

enjektörde...zaten basabileceği bir değer var...istesekde bu miktarı aşamayız...aşsak bile dizelde kara dumana neden olacaktır...benzinlide zengin karışıma gider ve piston eritir...haaa bunu yapacak embesil bir chip tuningci varsa ve de sizde orada işlem yaptırırsanız ...bir şey diyemem...

turbo...dump valve yada basın valfi denilen parça ile...bastığı havayı dışarı atıyor...
yani biz istediğim kadar turboya şu kadar hava bas desek de sistem kendi içinde zaten korumaya geçiyor ve fazlasını tahliye ediyor.

tork...yine burada bir limitör var...özellikle otomatik araçlarda sistem yine kendini korumaya alıyor...

beyin...sandığınız gibi beyinsiz değil...harbiden adamlar herşeyi yapmışlar düşünmüşler...
bir çok koruma ve güvenlik duvarı var...ve aklı başında bir chip tuningci bunları değiştirmez...hatta bazı araçlarda istesede aşamaz...onları değiştirme yetkisi bizlerde yok...

şimdi...%30 güç verdik...ne oluyor motorda ??...yanma daha güçlü oluyor...bunun yan etkisi ne olabilir ??...

piston kolları buna dayanıyor
segmanlar dayanıyor
siboplar dayanıyor
krank dayanıyor
egzantrik dayanıyor
turbo dayanıyor...

tüm bu parçalar bozulursa yağsızlıkdan bozulur...aracı yağsız bırak...yağını geç değiştir chipten değil yağdan/yağsızlıktan azalan viskoziteden bozulur...

eğer işlem adam gibi yapılıyorsa sorun olmaz...eeee 3 kuruş kar edecem diye ucuz yerlere giderseniz..bilmediğiniz tanımadığınız yerlere giderseniz...chipin ne suçu var...derim...

bizler motoru yeniden icat etmiyoruz bir şeyler keşfetmiyoruz...

avrupada siz aracınızın vergisini sigortasını yatırırken...beygiri de hesaplanıyor...

orada yasal olarak yapılan chip tuning sonrası araçlar TÜVe kayıt oluyor üstede para veriyorsunuz...

bu sistem henüz türkiyede yok...

fabrikalar kendileri yapar ??? doğru zaten yapıyor....

vw tsi serisine bakın...buyurun gelin ETKA yedek parça programından size 1400 tsi larda 122-140-160-170 hp lerin hepsinin aynı enjektörü kullandığını ancak 122 likte supercharger olmadığını ve diğerlerinde de aynı supercharger olduğunu ve yine 122 likte ufak turbo kullanıldığını ancak diğerlerinde aynı turbo olduğunu ispat edeyim...

fiata bakalım...1600 mjet...105 ve 120hp...aynı motor...turbo farklı...al 120nin turbosunu tak 105liğe...olsun sana 120lik...

hyundai getz 88hp ve 110hp...turbo farkı var...gerisi aynı

1600 hdi-tdci 90hp 110hp...tamamen aynı...turbo farkı var...aynı yazılımı kullanmışlar turbosu farklı sadece...

scania tır 400-420-440-460-480hp diye gidiyor...
ford cargo tır... xx24 xx26 xx28 xx30...serisi...tamamen aynı motor...yazılım farkı var...ispat ederim...

23 26 28 30...bunlar beygiri ifade ediyor...230hp 260hp 280hp 300hp...
+10000
bunun üstüne ne denebilirki

sysworm001
02/06/2011, 22:13
fire motora chip gerek yok düzgün bi hava filtresi düzgün bi son susturucu ve headırsla inanki 7beygirin üstünde performans alırısınız işte örnek olarak benim aracın bi fotosu

cemal arslan
02/06/2011, 22:18
fire motora chip gerek yok düzgün bi hava filtresi düzgün bi son susturucu ve headırsla inanki 7beygirin üstünde performans alırısınız işte örnek olarak benim aracın bi fotosu

aslında tüm bunların üstüne chip yaptırsaydınız...ve ondan sonra sonucu görseydiniz..derim...

yaptıklarınızın elbette güce katkısı olmuştur...muhakkak...

peki maliyeti ???


tüm bunları ben chiple beraber tavsiye ederim...

krm1983
02/06/2011, 22:20
bunlarla 7bg alabildiyseniz helal olsun

sysworm001
02/06/2011, 22:24
remus son sustucu 48lik düz boru headırs hava filtresi sadece sesi duysydınız yeterdi:) headırs 200 lira hava filtresi 100 lira eksoz 15o lira totalda 450 lira ama çıkan çatara patara ses paha biçilemez

cemal arslan
02/06/2011, 22:24
kerem kardeş...bu değerler alınır emin olun...

bir renault 1500 dci 85hp araçta gördüm...sadece headers ile 15 hp fark çıktı...

krm1983
02/06/2011, 22:29
helal olsun gerçekten demek headers+chip 15 bg alabiliyoruz fire da

sysworm001
02/06/2011, 22:32
aynen öyle headırs ve hava filtresini taktıktan sonra hissdilir dercede gidişin ve sesin değiştiğini görüyorsun

krm1983
02/06/2011, 22:34
eski aracımda açık filtre vardı ses gerçekten harikaydı 1.6 103 bg 16v

lowRider
08/06/2011, 12:22
hayde Fire motorda 8-10 hp ler havada uçuşuyor :)) neymiş bu Fire yahu. Arkadaşlar bilmişlik olarak algılamayın Fire motorda chip tuning 8-10 hp nasıl veriyor? mümkün değil.. yapmayın gözünüzü seveyim. Ayrıca emmeyi büyütmeden headers ve son susturucu sistemi yapmak fire motorlarda yığılmaktan başka birşey yapmaz kabul ediyorum kalkışlar biraz daha iyileşir ama kesinlikle son hızınız düşer. Böyle bir işe kalkışacaksanız emme manifoldu + egzos manifoldu+ kat iptali+ düz boru+ son susturucu kombinasyonunu kullanmalısınız. Böylesine bir masraf 2000liradan aşağı olmaz alacagınız performansta Fire motorlarda maalesefki çokta birşey olmaz. Mantık gayet basit nasıl nefes alırsan öyle nefes verirsin alamadıgın nefesi geri veremezsin.

lowRider
08/06/2011, 12:31
- 7-8hp neden hayal olsun ??? bunu neye dayanarak söylüyorsunuz ??
- filtre ile 4hp alınır mı ? 3 sene önce dynoda sadece filtre ile 100hp den 119hp çıkan arabayı gördüm desem ????
- 7 hp alınır ve motoru kucağınıza almazsınız...tabi adam gibi yapılırsa...sorun olmaz...
- 90hp mjet araç 105 hp değil 115hp olur...hatta renault megane 1500 dci 85hp den 140hp almıştık...dip gazda enjektör arızası veriyordu 2 sene sorun çıkmadan arabaya bindi sonra orijinale çevirdik aracını satıp yeni araç aldı.

çok tuhaf gelecek belki ama bugüne kadar hiç bir atmosferik araçlarda memnuniyetsizlik yaşamadık...tam tersine dizellerde memnun kalmayıp 1 hafta sonra ipta edilen araçlar oldu :)




ankarada olup da...1400 77hp aracı olan arkadaşlar...lütfen bir gün gelin...1 hafta deneme süreli...yapalım bizzat kullanın tecrübe edin ve sonra burada yaşadıklarınızı gördüklerinizi paylaşın .....

ve bu tartışmaya bir nokta koyalım...

Dediklerinize şu şekilde katılmıyorum. Filtre ile punto firelarda kralı gelse 1 hp bile alamazsınız. Dediğiniz hiç olmaz demiyorum 4 hp alınabilir ama bu araçlardan imkansız! Firelarda ivmelenmede artıştan başka hiç birşey olmaz. o güçleri bu arabadan alamazsınız. Chip konusunda zaten yukarıda yazdım yazcağımı.

lowRider
08/06/2011, 12:36
fire motora chip gerek yok düzgün bi hava filtresi düzgün bi son susturucu ve headırsla inanki 7beygirin üstünde performans alırısınız işte örnek olarak benim aracın bi fotosu

Bence durum piskolojik filtre emiş sesi ve egzos sesi değişeceginden şu yaptığınız size beygir kaybından başka birşey vermeyecektir haberiniz olsun en kısa zamanda filtre kitinizi değiştirmenizi tavsiye ediyorum. Bir kere kullandığınız dirsekler yanlış kalınlaşıp inceliyor türbülans ı bozuyor bu bir ikincisi kullandığınız metal nedir çözemedim ama zaten konumu yanlış çektiği havayı ısıttığı aşikar. Manifoldunuz maalesef dillere destan orjinale dönmenizi tavsiye ediyorum bu kitlerle yaşadığınız beygir kaybnını net bir şekilde anlayacaksınız.

cemal arslan
08/06/2011, 12:42
filtre ile tek başına ne kadar güç alınır orası her zaman tartışılır...
örnekte verdiğim araç farklı fiat punto farklı...ayrıca o araçtaki CAI gibi bir filtreyi de başka bir yerde görmedim...110hp den 119hp olarak dyno sonucu var...yıl 2009 ...

chip tuninde yapılan işlem sonrası atmosferik bir araçta %10 hp ve %15 tork artışı oluyor...yapılan yazılıma göre bir güç dağılımı değişir...
ben alt devirlerden itibaren bir çalışma yaparım...o yüzden en alttan en üste kadar aradaki fark bariz şekilde hissedilir görülür...

fire motor dediğiniz 1400 77hp değil mi ? bu arabadan yazılımla ancak 6-7hp alınır...

siz 8-10 hp yi nerden çıkardınız bilmiyorum...

yukarıda hava filtresi ile artı yazılım ile daha üst değerler elde edilir dedim...ancak bu yapılacak işleme göre değişir...

sizde diyorsunuz...egzozt headers filtre yazılım...vs.vs. yani yapıldığında komple yapılmalı ki...tam verim alınsın...

xnode
08/06/2011, 14:37
Benim bir sorum olacak yanıtlarsanız memnun olurum..
1.3 6 ileri 90bg Mjet'lere chip veya box uygulamada ne kadarlık bir HP artışı vs. oluyor ? Hissedilir derecede fark ediyor mu ? Yakıt sarfiyatı düşüyor mu ? Ayrıca chip taktırmak dışında açık hava filtresi vs. gibi şeyler mi gerekiyor ?
Teşekkürler ?

cemal arslan
08/06/2011, 14:56
Benim bir sorum olacak yanıtlarsanız memnun olurum..
1.3 6 ileri 90bg Mjet'lere chip veya box uygulamada ne kadarlık bir HP artışı vs. oluyor ? Hissedilir derecede fark ediyor mu ? Yakıt sarfiyatı düşüyor mu ? Ayrıca chip taktırmak dışında açık hava filtresi vs. gibi şeyler mi gerekiyor ?
Teşekkürler ?

box için birşey diyemem ...ucuzu var pahalısı var iyisi var kötüsü var...

yazılımla 110hp civarında olacaktır
hissedilir derecede fark ediyor
yakıt sarfiyatı normal şartlar altında azalması gerekiyor..ki genelde azalıyor...
azalmazsa bundan bizi kimse sorumlu tutamaz...şehir içine asla garanti vermem veremem...ancak şehir dışında %10 azalır.
bu araçlara açık hava filtresi yerine kutu içi filtre tercih edebilirsiniz...
ancak şart değil...

lowRider
09/06/2011, 00:47
filtre ile tek başına ne kadar güç alınır orası her zaman tartışılır...
örnekte verdiğim araç farklı fiat punto farklı...ayrıca o araçtaki CAI gibi bir filtreyi de başka bir yerde görmedim...110hp den 119hp olarak dyno sonucu var...yıl 2009 ...

chip tuninde yapılan işlem sonrası atmosferik bir araçta %10 hp ve %15 tork artışı oluyor...yapılan yazılıma göre bir güç dağılımı değişir...
ben alt devirlerden itibaren bir çalışma yaparım...o yüzden en alttan en üste kadar aradaki fark bariz şekilde hissedilir görülür...

fire motor dediğiniz 1400 77hp değil mi ? bu arabadan yazılımla ancak 6-7hp alınır...

siz 8-10 hp yi nerden çıkardınız bilmiyorum...

yukarıda hava filtresi ile artı yazılım ile daha üst değerler elde edilir dedim...ancak bu yapılacak işleme göre değişir...

sizde diyorsunuz...egzozt headers filtre yazılım...vs.vs. yani yapıldığında komple yapılmalı ki...tam verim alınsın...

Şimdi anlatmak istediğim şu atmosferik arabadan chip tuning sayesinde verim alınmaz demiyorum! Tabiki alınır. Ancak bahsettiğimiz araba 1400cc 8v 77hp alınacak maksimum hp tahmini bir rakamla maksimum 4 hp olur. CAI istediği kadarda düzgün yerleştirilsin öyle 110 luk araba 119 da olmaz açıkcası ülkemizdeki dynolarada güvenmiyorum istanbul paşaoğlu dışında. Neredeyse hiçbiri kalibrasyonunu düzgün yaptırmıyor. Hissedilen değerler tork artışından başka birşey olmaz. Chip tuning ekstra olarak son hızı etkiler ivmelenmenin yanı sıra. Yani fire motorun hastası değilseniz CAI den başka yapılan modifiyeler gereksiz maliyetli olur he verim alınırmı elbetteki alınır tam yapılırsa. Amacım işinizi baltalamak değil belliki bu işe zaten kendi garantiniz vermişsiniz çokta güzel deneme sürecide belirtmişsiniz aklında cok soru işareti kalan varsa denemesi bedava gitsin denesin ben zannetmiyorum memnunsuzluk olacagını çünkü yapılan chip tuning işe yarayacaktır. Fakat 7-8 hpler zor gözükmekte (Fire motor için) Birde şey sorusu var chip tuning motora zararı varmı diye? Kesinlikle yok bakımlarını eksik tutmadığınız sürece deneyimle sabittir.

Bir arkadasta sormus box tuning mi chip tuning mi? Ben her zaman chipten yanayım.

cemal arslan
09/06/2011, 10:26
paşaoğlu garajda yapılan ölçümleride gördüm...web de hatalı sonuçları var...

bahsettiğim dyno ölçümü 3 sene öncesine ait..o zamanlar çoğu dyno doğru sonuç veriyordu

nasıl ki sadece emme manifoldunda ufak bir değişiklikle güç alınıyorsa ve aynı araca yolda 1-2 boy fark atıyorsa aldığı gücü siz düşünün......

110luk araç cai ile 9 hp aldı....ancak bu her filtre için tartışılır....çünkü o filtre çok farklıydı....gördüklerime ve şuan piyasada satılanlara benzemiyordu.

bir araçta tork artışı varsa..gücü artmış demektir...torkun artması için gücün artması lazım değil mi ? tork durduk yere neden artıyor ? aynı şekilde hp arttığında torkda otomatik olarak %15-20 artıyor
aracın torku artacak ama beygiri aynı mı kalacak ??? böyle birşey olabilir mi ???
hele atmosferik bir araçta torka müdahale edilemediği için ancak hp olarak güç artışı olacağından torkada yansıması oluyor.

lowRider
10/06/2011, 10:49
Torkla Beygir gücünün nasıl bir alakası var çözemedim biri ivmelenme biri uygun devirde verebileceği maksimum güç?! beygir gücü artmadanda tork artabilir.

cemal arslan
10/06/2011, 11:16
1400 77HP yani atmosferik araçta beygir artırmadan torku nasıl artırılıyor ???

yazılımı bilseniz zaten bu soruyu sormazdınız...

hakan16
12/06/2011, 00:00
geçler slm bende yazılım istiyordumama verimin az oludgunu duydum. bence araç 8 valf ise denemeyin derim çok randıman alamazsınız. hayal kırıklığı olur. 1,4 16 valf bir aracınız olursa deneyin derim. ben 1,4 16 valf kullanıyorum genede yazılım hayal oldu.8 valften vaz geçmem ben denicem diyorsanızda araç sizin deneyin. belki biraz arç rahatlar.....

cemal arslan
12/06/2011, 00:06
hakan bey
lütfen duyumlarla hareket etmeyin
8v ile 16v olması sizce ne kadar fark eder ?
1600 8v 100hp arabayada uyguladık 1600 75hp ye de hatta 1200cc 72hp de uyguladık

sanırım siz denediniz ve memnun kalmadınız...bu bence arabadan değil...yazılımdan olsa gerek diye düşünüyorum...

lowRider
12/06/2011, 20:08
Cemal bey size kolay gelsin hayırlı işler.

35SLH35
12/06/2011, 23:39
bir kez daha kararımı doğruladım...4 hp için gerçektende değmez bence...

GP COSKUN
13/06/2011, 13:48
paşaoğlu garajda yapılan ölçümleride gördüm...web de hatalı sonuçları var...

bahsettiğim dyno ölçümü 3 sene öncesine ait..o zamanlar çoğu dyno doğru sonuç veriyordu

nasıl ki sadece emme manifoldunda ufak bir değişiklikle güç alınıyorsa ve aynı araca yolda 1-2 boy fark atıyorsa aldığı gücü siz düşünün......

110luk araç cai ile 9 hp aldı....ancak bu her filtre için tartışılır....çünkü o filtre çok farklıydı....gördüklerime ve şuan piyasada satılanlara benzemiyordu.

bir araçta tork artışı varsa..gücü artmış demektir...torkun artması için gücün artması lazım değil mi ? tork durduk yere neden artıyor ? aynı şekilde hp arttığında torkda otomatik olarak %15-20 artıyor
aracın torku artacak ama beygiri aynı mı kalacak ??? böyle birşey olabilir mi ???
hele atmosferik bir araçta torka müdahale edilemediği için ancak hp olarak güç artışı olacağından torkada yansıması oluyor.

forum.grandepuntotr.com/teknik-yardim/13113-neden-beygir-gucu-ile-tork-dogru-orantili-degildir.html

beygir gücü ile tork ters orantılıdır

cemal arslan
13/06/2011, 13:52
tork aşağılarda beygir üstlerde alınır

atmosferik araçlarda hp önemlidiri tork değil...

dizelde tam tersi tork daha önemlidir...

buna etken olan piston koludur...benzinli araçlarda piston kolu kısadır...ama dizelde daha uzundur

bvulgari
13/06/2011, 16:00
Zaten Coşkun beyin yazısında aynı şeyler çok daha detaylı yazıyor...Fakat siz daha önceki yazılarınızda hem torku arttırabiliyordunuz hemde hp yi.

cemal arslan
13/06/2011, 16:21
dizel araçlarda...haritalarda...tork haritaları var...yani hem normal artışlardan hemde tork limitöründen torku artırma şansımız var

benzinli araçlarda ise sadece TSI larda tork haritaları var.

ama diğer benzinli araçlarda tork haritası yok...sadece normal güç artırımı mümkün...ancak normal güç artırımı sonucunda %15-20 civarında ise aracın torku artan hp ile paralel olarak artıyor....

sanırım şimdi daha açıklayıcı oldu