PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : kaporta kalınlığı ve sağ kısımlar plastik mi?



BLUEMAN
30/04/2011, 01:38
bizim araçların sac kalınlığı ne kadardır arkadaşlar diğer b sınıfı araçlarla kıyaslanınca bizim araçlar kaçıncı sırada ve araçlarımızın sağ sinyal lambasının yandığı teker üstlerindeki küçük sinyal bölümleri kaportamı yoksa kaporta görünümlü plastikmi bilgisi olan varmı bunu bir türlü çözemedim.

Du Hast
30/04/2011, 03:17
bizim araçların sac kalınlığı ne kadardır arkadaşlar diğer b sınıfı araçlarla kıyaslanınca bizim araçlar kaçıncı sırada ve araçlarımızın sağ sinyal lambasının yandığı teker üstlerindeki küçük sinyal bölümleri kaportamı yoksa kaporta görünümlü plastikmi bilgisi olan varmı bunu bir türlü çözemedim.
aracın dış aksamında tamponlar hariç plastik bölüm yoktur.
pejo 307, reno megane ya da bazı reno modelleri gibi plastik çamurluk mevcut değil.

kifanhom
30/04/2011, 03:32
neden böyle diye sorguladığım ve uyuz olsuğum bir husus var
yolcu tarafı ön davlumbaz , neden yarıdan sonra plastik
ve neden bu plastik aksam da küçük boşluklar var
ve neden plastik aksamı davlumbazın yarı kısmında kaportaya alttan geçirmek yerine üstten bindirmemişler
o taraftan sürekli çamur vırt kırt kirletiyor kaput altını

OzzY
30/04/2011, 03:55
bizim araçların sac kalınlığı ne kadardır arkadaşlar diğer b sınıfı araçlarla kıyaslanınca bizim araçlar kaçıncı sırada ve araçlarımızın sağ sinyal lambasının yandığı teker üstlerindeki küçük sinyal bölümleri kaportamı yoksa kaporta görünümlü plastikmi bilgisi olan varmı bunu bir türlü çözemedim.

saç kalınlığı bi kriter değildir, araçlar kaza esnasında sağlam olması için tasarlanmaz bu çok eskiden böyleydi, artık darbenin mümkün olduğunca kaporta tarafından emilmesi böylece yolculara gitmemesi hedeflenmekte bu tip aksamlarda bu şekilde tasarlamakta.

USTA
30/04/2011, 10:58
neden böyle diye sorguladığım ve uyuz olsuğum bir husus var
yolcu tarafı ön davlumbaz , neden yarıdan sonra plastik
ve neden bu plastik aksam da küçük boşluklar var
ve neden plastik aksamı davlumbazın yarı kısmında kaportaya alttan geçirmek yerine üstten bindirmemişler
o taraftan sürekli çamur vırt kırt kirletiyor kaput altını

Mühendislik hatası...:welcome:

BLUEMAN
30/04/2011, 20:59
saç kalınlığı bi kriter değildir, araçlar kaza esnasında sağlam olması için tasarlanmaz bu çok eskiden böyleydi, artık darbenin mümkün olduğunca kaporta tarafından emilmesi böylece yolculara gitmemesi hedeflenmekte bu tip aksamlarda bu şekilde tasarlamakta.

tabiiki sacın kalınlığı bir kriter değil fakat wv veya opel,ford gibi markalarda sacın biraz daha bariz belirgin bir kalınlıkta olması aracın dış etkenlerden kağıt gibi de olmadığını gösterirken bizim araçların sacı parmak bastırınca çöken cinsten olması ben bu sacın kalınlığını yorumlamama sebeb oldu fakat nette bizim sac kalınlığına dair bir veri bulamadım yani 0.5 mm mi yoksa 0.4 mm mi.

asil
30/04/2011, 21:10
kendi mesleğim olduğu için cevaplıyorum saç kalınlığı fazlalaştıkça dış etkilere karşı daha kırılgan olur en ufak taş parçası bile ezilme göçme yaşanabilir.ince saç ise esnemelere daha uygun.birde grande puntoların saç kalınlığı 1.75-2.5-4ve 8 mm değişiyor. (tavan 1.75 alt kısım şase 8 mm örnek)

kara kız
01/05/2011, 00:36
120 km hızla giderken sağ fardan fiat albea nın sol arkasına vurdum GP nun nekadar guvenılır ve sağlam bi araç olduğnu bu talıhsiz kazayla anladım kaporta hasarından başka en ufak bır sıkıntı bıle olmadı..dediğnizin tam aksı hiçte zayıf bi araç değil..

BLUEMAN
01/05/2011, 02:29
kendi mesleğim olduğu için cevaplıyorum saç kalınlığı fazlalaştıkça dış etkilere karşı daha kırılgan olur en ufak taş parçası bile ezilme göçme yaşanabilir.ince saç ise esnemelere daha uygun.birde grande puntoların saç kalınlığı 1.75-2.5-4ve 8 mm değişiyor. (tavan 1.75 alt kısım şase 8 mm örnek)

bir yanlışınız olmasın mm den söz ediyoruz iyi araçlar volvo vb. dahi 1 mm yi geçmezken punto 8 mm ye kadar çıkmış ?

erosistanbul
01/05/2011, 19:27
Gökhan bey bence bu olaya fazla takılmayın. 1-3-5-8 ne fark eder. ncap testinden veya çeşitli güvenlik testlerinden geçmiş bi araç kullanıyoruz. :)

BLUEMAN
01/05/2011, 21:48
Gökhan bey bence bu olaya fazla takılmayın. 1-3-5-8 ne fark eder. ncap testinden veya çeşitli güvenlik testlerinden geçmiş bi araç kullanıyoruz. :)

doğru haklısınız meraktan işte :=)