Orijinalini görmek için tıklayınız : Hidromek KOMATEK 2011
Arkadaşlar Selam,
Ben Hidromek firmasında Makine Müh. ve Endüstriyel Tasarımcı olarak çalışmaktayım. Hidromek'i bilmeyen varsa kısaca bahsedeyim; Türkye'nin lider %100 Türk sermayeli iş makinesi üreticisidir. 1978 yılında Ankara'da kurulmuş olup %100 yerli tasarım kazıcı yükleyici ve ekskavatörler üretmektedir. Ankara Sincan Organize Sanayi Sitesi merkezi olmak üzere, Ankara ve İzmir'de toplam 5 fabrika ve 1000'den fazlar çalışanı bulunmaktadır. Dünya devi rakipleri ile bir Türk firması olarak 55 ülkede rekabet etmektedir.
Ben otomobil tutkunu olarak yıllarca yerli marka hayaliyle büyüdüm. Belki otomobil değil ama iş makinesi sektöründe yerli ve yurtdışında hatırısayılır yer edinen %100 Türk bir markanın bulunmasından oldukça gurur duyuyorum. Bu gururu paylaşmak adına 20 Nisan'da Ankara AKM'de başlayacak Komatek 2011 fuarına bütün forum üyelerini davet ediyorum.
Hidromek ile ilgili daha fazla bilgi için;
Hidromek İş Makineleri | Facebook (https://tr-tr.facebook.com/people/Hidromek-İş-Makineleri/100001365322189)
Ayrıca Komatek fuarında Türkiye lansmanı yapılacak Gen Serisi ekskavatörlerin tanıtım videosu için;
YouTube - Hidromek_GenSerisiTr (https://www.youtube.com/watch?v=sFu_ACZsnGY)
YouTube - OperaTanıtım (https://www.youtube.com/watch?v=xtC8WsiC8Ro&feature=related)
Teşekkürler,
operatormurat
16/04/2011, 01:18
hakancığım iyi düşünmüssün sağol gelmeyi çok isterdim ama izmirdeyim,gelmesem daha iyi olur makinalara biner, kurcalar illaki biyerinde bir kusur bulurum...
Motor ? Motor yerli malımı peki?
operatormurat
16/04/2011, 01:54
yok ferdi perkins motor kullanıyorlar ingiltereden,şanzuman ve difransiyelde dışarıdan...
O halde %100 yerli diyemeyiz malesef.Dökme çeliklere şekil verip,montajını yapıp bu ülkede iş makinası üretmek güzel fakat bana göre mekanik aksam ve motor dışa bağımlı ise en fazla %50 yerli demek daha doğru.
İş makinesi sektöründe ana komponentleri üreten belli başlı firmalar var. Örneğin motor üreticisi denince Perkins, Cummins, Isuzu, Mıtsubishi gibi ana üreticiler mevcut. Biz de diğer dünya devi rakiplerimiz gibi motorlarımızı bu üreticilerden alıyoruz. Kazıcı yükleyicilerimizin motoru Perkins, Ekskavatörlerimizin motoru ise Isuzu. Tabi bizim için üretilen motorlar.
İlk kazıcı yükleyicisini 1989 yılında ve ilk ekskavatörünü 2002 yılında tanıttığımız düşünülürse, yakın gelecekte bu komponentlerin de yerlileştirilmesi hiç te hayal değil. Önemli olan milli olarak markamıza sahip çıkmak. Bugün BMW, Mercedes, Ferrari gibi firmalar bile şanzımanlarını ZF'ten, motor elektronik enjeksiyon sistemlerini, ateşleme sistemlerini Bosch, Delphi gibi firmalardan alıyorlar. Tabi bunlar aklıma gelenler. Elbette hedef tamamen yerli üretim ama şu da bir gerçek ki önemli olan global dünyada önce Türk markası yaratmak. Keşke yerli imalat birçok motor, şanzıman gibi parçaları olan Fiat, Renault gibi ürüler yerine, bazı komponentleri ithal bile olsa, yerli tasarım ve yerli markamız olsaydı. Bunların hepsi birer aşama. Hidromek'te bu zor yolda emin adımlarla gidiyor.
operatormurat
16/04/2011, 02:11
ferdi hakan da %100 yerli dememiş dikkat edersen;%100 türk sermayeli %100 yerli tasarım demiş....
O halde %100 yerli diyemeyiz malesef.Dökme çeliklere şekil verip,montajını yapıp bu ülkede iş makinası üretmek güzel fakat bana göre mekanik aksam ve motor dışa bağımlı ise en fazla %50 yerli demek daha doğru.
Merhabalar, elbette yerlilik oranımız %100 değil, zaten ilk mesajımda da görebilirsiniz %100 Türk sermayesi diye belirttim. Tamamen bizim gibi Türk tasarımcılarıyla ve Türk mühendisleriyle tasarlanıyor ve üretiliyorlar.
Şundan emin olun ki bugün dünyada en büyük rakiplerimiz ne kadar yerlilerse biz de o kadar yerliyiz.
Gerçi 2007 yılında çekilmiş ve içerisindeki modeller tamamen yenilenmiş olsa da aşağıdaki video'da çeliklere nasıl şekil veriliyor ve montaj nasıl yapılıyor görebilirsiniz:)
YouTube - Hidromek Construction Equipment (https://www.youtube.com/watch?v=VyHMVFYrzNs)
operatormurat
16/04/2011, 02:21
hakan hmk 100 serisi çok ağır(makinanın genel ağırlığı) vede 105 beygir civarı motoruyla çok yakıt tüketiyordu,birde bir türlü anlamadığım 4 pimle bekonun kızağı şasiye sabitleniyordu zamanlada bu noktalar genleşiyordu,bunlarda bir iyleştirmeler yapıldımı?
Yanlış anlaşılmak istemem.Bizim denizcilik sektörüde aynı şartlarda.Aynen temel komponentleri üreten belli başlı firmalar var.İmalat ve biz işletmeciler bazında aynı şartlarla çalışıyoruz.Bu yüzden direk motoru sordum.Yoksa bir gemi makina işletmeci olarak bende çok isterdim yerli malı motorda,türkçe intruction booklar ile çalışmayı.gittiğim her yerde bak buda bizim makinamız,MAN ne ki diyebilmeyi falan işte. :)
hakan hmk 100 serisi çok ağır(makinanın genel ağırlığı) vede 105 beygir civarı motoruyla çok yakıt tüketiyordu,birde bir türlü anlamadığım 4 pimle bekonun kızağı şasiye sabitleniyordu zamanlada bu noktalar genleşiyordu,bunlarda bir iyleştirmeler yapıldımı?
Merhabalar, HMK 100 oldukça eski bir model. Bu model üzerine HMK 102, HMK 102 Energy Serisi ve 2008 yılından itibaren de HMK 102 Maestro Serisi çıktı. Halen piyasada olan ve 2008 yılında Design Turkey tasarım ödülü alan Maestro serisi ile HMK 100 arasında dolayısıyla çok farklar var. Sadece tüketim ve ataşmanların stabilitesi ile ilgili değil, birçok noktada ciddi gelişmeler yapıldı.
operatormurat
16/04/2011, 02:46
eyvallah hakan seni yorduk bilader,ben cat 434 kullanıyorum,1995 ila 2005 arasıda jcb 4cx kullandım,yakın çevremde 100 serisinden kullanan arkadaşlarım,pek hoşnutsuzdu genelde hmk dan,ama inanıyorum birgün hmk da birgün caterpillar ın ve jc bamford un kalitesini yakalayacaktır...
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.