Orijinalini görmek için tıklayınız : Büçük sınıf (B) dizeller kapışıyor şimdi sıra onlarda kim kimin bileğini bükecek...
Skoda Fabia 1.4 Fabia TDI
https://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSzQAZ9OgJAaz0wnuBxhkVAdhrHeCjBa y1zDKOuZeCvlgBO1Sls
Motor:1422 cc, sıralı 3 silindir
Maksimum güç:80 HP 4000 d/d
Maksimum tork:195 Nm 2200 d/d
Maksimum hız:172 km/s
0-100 km/s hızlanma:13,2 sn
Ağırlık:1125 kg
Ortalama:4,6 lt
Ford Fiesta 1.4 TDCI
https://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTxiobXJd5ngr1e98MdLf_jQmYNjEk49 _kwLIG14aZ5mNLIL0FE
Motor:1398 cc sıralı 4 silindir
Maksimum güç:68 HP 4000 d/d
Maksimum tork:160 NM 1750 d/d
Maksimum hız:162 km/s
0-100 km/s hızlanma:14.9 sn
Ağırlık:1.030 kg
Ortalama:4,2 lt
Fiat G. Punto 1.3 Multijet 90 HP
https://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcROXR9FXYa58recwKwqr7I_v25MG5zav YAeLR5RMfwkJvllxFnN
Motor:Sıralı 4 silindirli, commonrail, turbodizel
Motor Hacmi: 1248 cc
Motor Gücü: 90 HP – 4000 d/d
Max. Tork: 200 Nm – 1750 d/d
Maksimum hız:175 km/s
0-100 km/s:11,9 sn
Ağırlık: 1145 kg
Ortalama:4,9 lt
Renault Clio III 1.5 dCi
https://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTb7BqoWNhzmoFRPAfABYMtlhpN8AeeF GybEYIND302U9J47cEZGA
Motor:Önde enlemesine yerleştirilmişsıralı dört silindirli motor
Motor Hacmi:1461 cc
Motor Gücü:3750 d/d'de 80 HP
Max. Tork:1900 d/d'de 200 Nm
Max. hız :171 km/s
0-100 km/s :12.7 sn
Ağırlık:1139 kg
Test tüketimi: 4.8 lt
Volkswagen Polo 1.2 TDI
https://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcS7LREak4py61DgHbeIyqy7q46QSr_JT LyaHUdiUFq5Ji9f9mh3
Motor:3 silindir 12 v turbo dizel
Motor Hacmi: 1199 cc
Motor Gücü: 75 HP – 4200 d/d
Max. Tork: 180 Nm – 2000 d/d
Maksimum hız:170 km/s
0-100 km/s:13,9 sn
Ağırlık: 1132 kg
Ortalama:3,8 lt
Toyota Yaris 1.4 D-4D
https://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSgEYeCoUEZRxJ5RfninDOOWAnd8L9r4 CDK9gpuZdiMmJAXVN5aGA
Motor:Önde enlemesine yerleştirilmişsıralı dört silindirli motor
Motor Hacmi: 1364 cc
Motor Gücü: 3800 d/d'de 90 HP
Max. Tork: 1800 d/d'de 190 Nm
Maksimum hız:180 km/s
0-100 km/s:14 sn
Ağırlık: 1085 kg
Ortalama:4,5 lt
Evt arkadaşlar şimdi sıra küçük sınıflarda hadi bakalım kim kimin bileğini bükebilecek kadar cevik,sağlam,sorunsuz motor ve az yakıt tüketimi sağlıyor tartışalım görelim :)
'opel corsayı koymadım çünki fiatla aynı motoru kullanıyor'
Evt arkadaşlar sizce hangisi ?
tork avantajıyla punto :)
ama 0-100 ler öyle demiyor :)
predator_ant
12/04/2011, 23:57
tork avantajıyla punto :)
Hem tork,hem de vergi dilimi avantajıyla Punto ...
aslanerh
12/04/2011, 23:57
burada 75 beygir kullansaydın da yine farkı basardık birçoğuna, ama şunu da itiraf etmek gerekir ki fabia da yabana atılır araba değil
tasarım olarak tabii ki fiesta mükemmel bir duruşu ve süper ekstrem renkleri var...
konfor ve sorunsuzluk olarak yaris tercihimdir...
1 numara auris 2 numara evo diyorum yada gp...diğerlerini bu hafta sonu tek tek dolaştım içi en ferah olan auris ile gp diğerleri baya bi dar özellikle fiesta..
burada 75 beygir kullansaydın da yine farkı basardık birçoğuna, ama şunu da itiraf etmek gerekir ki fabia da yabana atılır araba değil
peki vw polo hem 1.2 hem 3 silindir 75 hp 0-100 daha iyi puntodan hemde en düşük yakıt tüketimi buna ne dersin.
auris evet motoru çok iyidir benim bildiğim burada sadece gp ile aurisin trigerleri zincirli yani ağır bakımları diğerleri gibi yok ama d4-d biliyorsunuz hem sorunsuz hemde çok daha sessiz ama onda da tasarım yok fiestanın tasarımına söz yok gp de güzel valla arada kalıyor insan :)
tip olarak fiesta, fiat performans olarak punto... yaris ve polo dolma biber... isterse 500 beygir olsun...
bvulgari
13/04/2011, 00:26
Bence polo gayet iddialı..Sırf bu verilere bakarak ben polo diyebilirim..Standart donanım kullanım servis maliyetleri, ilk araç alım fiyatı vs hariç..Yakıtta da polo gayet cimri.
Skoda Fabia 1.4 Fabia TDI
https://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSzQAZ9OgJAaz0wnuBxhkVAdhrHeCjBa y1zDKOuZeCvlgBO1Sls
Motor:1422 cc, sıralı 3 silindir
Maksimum güç:80 HP 4000 d/d
Maksimum tork:195 Nm 2200 d/d
Maksimum hız:172 km/s
0-100 km/s hızlanma:13,2 sn
Ağırlık:1125 kg
Ortalama:4,6 lt
Ford Fiesta 1.4 TDCI
https://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTxiobXJd5ngr1e98MdLf_jQmYNjEk49 _kwLIG14aZ5mNLIL0FE
Motor:1398 cc sıralı 4 silindir
Maksimum güç:68 HP 4000 d/d
Maksimum tork:160 NM 1750 d/d
Maksimum hız:162 km/s
0-100 km/s hızlanma:14.9 sn
Ağırlık:1.030 kg
Ortalama:4,2 lt
Fiat G. Punto 1.3 Multijet 90 HP
https://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcROXR9FXYa58recwKwqr7I_v25MG5zav YAeLR5RMfwkJvllxFnN
Motor:Sıralı 4 silindirli, commonrail, turbodizel
Motor Hacmi: 1248 cc
Motor Gücü: 90 HP – 4000 d/d
Max. Tork: 200 Nm – 1750 d/d
Maksimum hız:175 km/s
0-100 km/s:14.5 sn
Ağırlık: 1145 kg
Ortalama:4,9 lt
Renault Clio III 1.5 dCi
https://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTb7BqoWNhzmoFRPAfABYMtlhpN8AeeF GybEYIND302U9J47cEZGA
Motor:Önde enlemesine yerleştirilmişsıralı dört silindirli motor
Motor Hacmi:1461 cc
Motor Gücü:3750 d/d'de 80 HP
Max. Tork:1900 d/d'de 200 Nm
Max. hız :171 km/s
0-100 km/s :12.7 sn
Ağırlık:1139 kg
Test tüketimi: 4.8 lt
Volkswagen Polo 1.2 TDI
https://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcS7LREak4py61DgHbeIyqy7q46QSr_JT LyaHUdiUFq5Ji9f9mh3
Motor:3 silindir 12 v turbo dizel
Motor Hacmi: 1199 cc
Motor Gücü: 75 HP – 4200 d/d
Max. Tork: 180 Nm – 2000 d/d
Maksimum hız:170 km/s
0-100 km/s:13,9 sn
Ağırlık: 1132 kg
Ortalama:3,8 lt
Toyota Yaris 1.4 D-4D
https://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSgEYeCoUEZRxJ5RfninDOOWAnd8L9r4 CDK9gpuZdiMmJAXVN5aGA
Motor:Önde enlemesine yerleştirilmişsıralı dört silindirli motor
Motor Hacmi: 1364 cc
Motor Gücü: 3800 d/d'de 90 HP
Max. Tork: 1800 d/d'de 190 Nm
Maksimum hız:180 km/s
0-100 km/s:14 sn
Ağırlık: 1085 kg
Ortalama:4,5 lt
Evt arkadaşlar şimdi sıra küçük sınıflarda hadi bakalım kim kimin bileğini bükebilecek kadar cevik,sağlam,sorunsuz motor ve az yakıt tüketimi sağlıyor tartışalım görelim :)
'opel corsayı koymadım çünki fiatla aynı motoru kullanıyor'
puntonun 0-100u hatali.
ModelGrande Punto 1.3 Multijet EmotionPunto EVO 1.3 Mjet Dynamic
- Kasa TipiHatchback3 KapıHatchback5 Kapı-
Yakıt Tüketimi (Şehiriçi / Şehirdışı)5,9 lt / 3,9 lt6,2 lt / 3,5 lt-
Motor Gücü (hp)90 hp75 hp-
ŞanzımanManuel 6 VitesÖnden ÇekişManuel 5 VitesÖnden Çekiş-
0-100 Hızlanma (KM)11,9 sn13,6 sn
yunus kahraman
13/04/2011, 01:04
Hangi motor daha iyi sorusuna zaten cevap sorunun içinde verilmiş.
hepsinin kullandığı motor common rail; FIAT.. :)
opexturk
13/04/2011, 03:43
her türlü punto :) zaten şu resimdeki puntoya hastayım yo kböyle bi duruş yaa :=)
muhammedçelik
13/04/2011, 10:20
peki vw polo hem 1.2 hem 3 silindir 75 hp 0-100 daha iyi puntodan hemde en düşük yakıt tüketimi buna ne dersin.
ozaman donanımlara bakalım polo'nun en full olanı evo'dan pahalı hemde bi çelik jantı bile yok.
jrgakbulut
13/04/2011, 10:33
arkadaslar guzel bir başlik olmus ben çok arastırdım ama otomatik olarak zaten fabianin ve fiestanin otomatik dieseli yok eledim clionun dizeli çok boş ve kaydırma yapiyor hosuma gitmedi kaldım polo ve evoyla başbaşa polo dsg olması çok iyi fakat gelin görün ki bi sunroofla ön sis ekleyin 45 bine çkıo araç ve evoya göre daha dar aracın içi evo ise full şekilde 38.500 e bırakildi bana bende sipariş ettim kötümü yapmişim :) ve evo start stopun verileri daha iyi arkadaslar yanliiş bilmiyosam hea bide ibiza var 1.2 tsi dsg oda benzinli olmasına rağmen ikinci tercihim olmustu 35000 lik fiyatıyla
muhammedçelik
13/04/2011, 10:40
arkadaslar guzel bir başlik olmus ben çok arastırdım ama otomatik olarak zaten fabianin ve fiestanin otomatik dieseli yok eledim clionun dizeli çok boş ve kaydırma yapiyor hosuma gitmedi kaldım polo ve evoyla başbaşa polo dsg olması çok iyi fakat gelin görün ki bi sunroofla ön sis ekleyin 45 bine çkıo araç ve evoya göre daha dar aracın içi evo ise full şekilde 38.500 e bırakildi bana bende sipariş ettim kötümü yapmişim :) ve evo start stopun verileri daha iyi arkadaslar yanliiş bilmiyosam hea bide ibiza var 1.2 tsi dsg oda benzinli olmasına rağmen ikinci tercihim olmustu 35000 lik fiyatıyla
En iyisini yapmışsınız hayırlı olsun bende alırken ibiza,polo ve evo arasında kalmıştım evo fiyatıyla ve donanımlarıyla ezdi geçti onları ;)
tabiki punto şu duruş kimde var..
1. punto 2. polo 3. fiesta 4. yaris. 5. clio
arkadaslar guzel bir başlik olmus ben çok arastırdım ama otomatik olarak zaten fabianin ve fiestanin otomatik dieseli yok eledim clionun dizeli çok boş ve kaydırma yapiyor hosuma gitmedi kaldım polo ve evoyla başbaşa polo dsg olması çok iyi fakat gelin görün ki bi sunroofla ön sis ekleyin 45 bine çkıo araç ve evoya göre daha dar aracın içi evo ise full şekilde 38.500 e bırakildi bana bende sipariş ettim kötümü yapmişim :) ve evo start stopun verileri daha iyi arkadaslar yanliiş bilmiyosam hea bide ibiza var 1.2 tsi dsg oda benzinli olmasına rağmen ikinci tercihim olmustu 35000 lik fiyatıyla
Hayırlı olsun ben 95 hp liklerin performansını çok merak ediyorum 90 hp liklerle arasaında nasıl bir fark var anlatabilirmisiniz.
Evet punto görünüşü harika özellikle resimdeki sonuçta maserati çizgileri taşıyor fazla söze gerek yok ama fiestada hiç ama hiç yabana atılacak gibi deil tasarım konusunda hem iç dizayn hemde dış dizaynda çok harika bir araç yapmışlar ama dar tabi brde motor güçsüz fiat 1.3 95 hp alırken bunlar anca 68 hp de 1.6 dan o beygirleri alabiliyorlar ki zaten bu konuda fiat çok ilerledi ama kasa da sorunlar var bunu sizlerde biliyorsunuz bu forumda evo lar daha sorunlu gp lerden die bir mesaj görmüştüm sanırım sizler benden daha ii bilirsiniz polo evt vw ve doğuş anlayışı bir garip çok kaliteli arabalar yapıyorlar evladiyelik ama bomboş arabaya çok para istiyorlar o kadar paraları haketmiyor polo burada haklısınız fiesta biraz daha büyük olsaydı tercihim fiesta olurdu 1.6 dizeli ama skodai sevmem her ne kadar vw yapsada toyota da motor harika bunların için diğerleri halt etmiş yani bu konuda ama bu asyalılar da tasarımdan bir haber çok tipsiz araçları iç tasarımda öle kararsız kaldım ama fiesta olurdu galiba sorunsuzluk yol tutuş ve tasarım için motor konusunda eksi puan alırıdı ama olsun.
tborsaci
13/04/2011, 12:15
benim araç had 250 km de yeni aldım ama hem performans hem uzun yol tutuşu harika..hızlandıkça ses daha az hissediliyor...1.3 90 bg sürmediğim için kıyaslayamıyorum fakat eko sürüşün dışında pedalı kökleyince turboya takıyor koltuğa yapışıyorsun...
38000 tl verdiysem mercedeste koysanız karşısına en güzeli benim evomdur arkadaş. veri meri hikaye, ben cebimden çıkana bakarım:)
jrgakbulut
13/04/2011, 13:19
En iyisini yapmışsınız hayırlı olsun bende alırken ibiza,polo ve evo arasında kalmıştım evo fiyatıyla ve donanımlarıyla ezdi geçti onları ;)
kesinlikle öle :sorcerer:
jrgakbulut
13/04/2011, 13:23
Hayırlı olsun ben 95 hp liklerin performansını çok merak ediyorum 90 hp liklerle arasaında nasıl bir fark var anlatabilirmisiniz.
Evet punto görünüşü harika özellikle resimdeki sonuçta maserati çizgileri taşıyor fazla söze gerek yok ama fiestada hiç ama hiç yabana atılacak gibi deil tasarım konusunda hem iç dizayn hemde dış dizaynda çok harika bir araç yapmışlar ama dar tabi brde motor güçsüz fiat 1.3 95 hp alırken bunlar anca 68 hp de 1.6 dan o beygirleri alabiliyorlar ki zaten bu konuda fiat çok ilerledi ama kasa da sorunlar var bunu sizlerde biliyorsunuz bu forumda evo lar daha sorunlu gp lerden die bir mesaj görmüştüm sanırım sizler benden daha ii bilirsiniz polo evt vw ve doğuş anlayışı bir garip çok kaliteli arabalar yapıyorlar evladiyelik ama bomboş arabaya çok para istiyorlar o kadar paraları haketmiyor polo burada haklısınız fiesta biraz daha büyük olsaydı tercihim fiesta olurdu 1.6 dizeli ama skodai sevmem her ne kadar vw yapsada toyota da motor harika bunların için diğerleri halt etmiş yani bu konuda ama bu asyalılar da tasarımdan bir haber çok tipsiz araçları iç tasarımda öle kararsız kaldım ama fiesta olurdu galiba sorunsuzluk yol tutuş ve tasarım için motor konusunda eksi puan alırıdı ama olsun.
valla arkadasım sipariş ettim fakat bekliyorum arac gelirse sana her konuda yardimcı olacagimi soyliyeblirim fakat çok övdüler aracı bakalim gorucez :) geçen hafta sipariş ettim ay sonunu bekliyorum bende:) eğer polo bu ozelliklerde bu parada olsa bende ama hem daha ufak hem daha pahalı hemde içi daha dar auris ise kullandım hosuma gitmişti ama 1. vites atişi sanki arabayi biraz ileri atioyumus gibiydi otomatik için soyluyorum tabi ki
yaris de çok sağlam bi araçtır..ama bizim araçlar çok daha yakışıklı
tipte; fiesta
sağlamlıkta; polo;
fiyat/fayda da; punto
Sinir olmak istiyorsanız;skoda (arka camların elektrikli olması bile opsiyon)
tipte; fiesta
sağlamlıkta; polo;
fiyat/fayda da; punto
Sinir olmak istiyorsanız;skoda (arka camların elektrikli olması bile opsiyon):thumbup1::thumbup1:
tipte; fiesta
sağlamlıkta; polo;
fiyat/fayda da; punto
Sinir olmak istiyorsanız;skoda (arka camların elektrikli olması bile opsiyon)
active hatta dynamiclerdede arka cam manuel...
aslanerh
13/04/2011, 20:54
skoda fabiaya laf atmanızı uygun bulmuyorum, kaldı ki aracın kasa haricinde polodan hiçbir farkı yok. Şu anda grande puntom var, ama (şu anda satılmayan) 1.4 tdi fabia sürmüştüm, aracın tek dezavantajı puntodan 3 cm daha dar olması! Belki benim punto çok yeni olduğundan böyle düşünüyorum, ancak yakıt deposundan ya da aracın altından garip garip sesler gelmiyordu fabiada!
yukarıda 38000 verip evo almış arkadaş bence hata yapmış, o kadar para verebiliyor olsaydım 1.2 tdi seat ibiza alırdım, görünüşte fiestaya, sağlamlıkta poloya, yakıt tüketiminde puntoya çakar. ya da hiç uğraşmaz 2. el c sınıfı bir araç alırdım!
tipte; fiesta
sağlamlıkta; polo;
fiyat/fayda da; punto
Sinir olmak istiyorsanız;skoda (arka camların elektrikli olması bile opsiyon)
skoda fabiaya laf atmanızı uygun bulmuyorum, kaldı ki aracın kasa haricinde polodan hiçbir farkı yok. Şu anda grande puntom var, ama (şu anda satılmayan) 1.4 tdi fabia sürmüştüm, aracın tek dezavantajı puntodan 3 cm daha dar olması! Belki benim punto çok yeni olduğundan böyle düşünüyorum, ancak yakıt deposundan ya da aracın altından garip garip sesler gelmiyordu fabiada!
yukarıda 38000 verip evo almış arkadaş bence hata yapmış, o kadar para verebiliyor olsaydım 1.2 tdi seat ibiza alırdım, görünüşte fiestaya, sağlamlıkta poloya, yakıt tüketiminde puntoya çakar. ya da hiç uğraşmaz 2. el c sınıfı bir araç alırdım!
Ben EVO almadan FİESTA, iBİZA ve EVO arasında çok kaldım.
Görünüş genelde insanı en çok çeken faktördür. Bence Yukarıda yazdığım araçlar içinde evo görünüş olarak son sırada. Ama kendime sordum görünüş yeterlimi?Fiyat,donanım, 2 el satış kolaylığı,parça ve servis ücretleri, motor.
Bunları düşününce EVO 1 sıraya çıkıyor. EVO daki iç dizayn bu segmentteki hiçbir arabada yok. Gören bu ne abi dışı fiat içi alfe romeo diyor.Birde skydome ekledim üffff. Ben EVO almaktan çok memnunum. Birde yeni fiesta ve polo kullandım. İçeriye EVO dan çok ses alıyor. EVO nun ses yalıtımıda iyi.İşin özeti ne beklediğinize bağlı tercihler herkeste değişir. Bu konuda herkesin doğrusu farklıdır.
ben beş araç baktım.bildiğim motor ayrıca bir çok özellik var.sıralama yok.GRANDE PUNTO EVO VAR O KADAR......ŞU AN SİZİN OLAN ARAÇ HER ZAMAN EN İYİSİDİR...
fiesta nın 1.6 versiyonunu koymalıydınız ama sonuç yine değişmicek çünkü eski 90 lık grandepunto mla onuda ezmiştim :D
Skoda Fabia 1.4 Fabia TDI
https://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSzQAZ9OgJAaz0wnuBxhkVAdhrHeCjBa y1zDKOuZeCvlgBO1Sls
------------------Bu segmentin en çirkini, 16-9 çekilmiş bir filmi eski tüplü tv lerde izlermiş gibi bir görüntüye sahip .:)
Ford Fiesta 1.4 TDCI
https://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTxiobXJd5ngr1e98MdLf_jQmYNjEk49 _kwLIG14aZ5mNLIL0FE
------------------Fotoğraftaki Fiestayı sokakta gören oldumu? ben şahsen o jantlarla ve cam tavana sahip henüz bir fiesta görmüş deilim.. Bana göre dış görünüşü; daha büyük üst segment bir arabaya (daha iri cüsseli) ait bir görüntünün küçültülerek nasıl rezil ediliri simgeliyor.. İç tasarımı da yine dış tasarımı gibi aşırı iddialı bi okadarda kullanışsız ve alışılmışın dışında bir çirkinliğe sahip...
Fiat G. Punto 1.3 Multijet 90 HP
https://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcROXR9FXYa58recwKwqr7I_v25MG5zav YAeLR5RMfwkJvllxFnN
------------------B segmentine C sınıfı genişliğini getiren ilk tasarım, C sınıfı donanımını B sınıfı sürcülerine tattıran buna bağlı olarak otomobil firmalarını segmentler arası uçurumu unutturmaya yönelik ataklar yapmaya iten bir araçtı yeni evo ile buna devam etti, özellikle iç tasarım ve kullanılan malzemenin baz model araç satın almak zorunda kalan dar bütçelerin tesellisi.. tasarım konusunda iki uç ta bir zevk e sahip; ya çok beğenilir yada *** böceğine benzitilir..( çirkin bulanların kısa profili: piyasa arabası seven binek ve bagajlı araçları seçen, aracı eşşek gibi görenler...)
Renault Clio III 1.5 dCi
https://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTb7BqoWNhzmoFRPAfABYMtlhpN8AeeF GybEYIND302U9J47cEZGA
------------------Neden üretilmişki? clio vardı zaten :)) yazmaya değer bulmuyorum...
Volkswagen Polo 1.2 TDI
https://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcS7LREak4py61DgHbeIyqy7q46QSr_JT LyaHUdiUFq5Ji9f9mh3
------------------Önden bakınca Golf tan daha çekici, ama içine binince "Caddy ye mi bindik" hissinden kurtulamamış...
Toyota Yaris 1.4 D-4D
https://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSgEYeCoUEZRxJ5RfninDOOWAnd8L9r4 CDK9gpuZdiMmJAXVN5aGA
------------------- Sırf sorunsuz Sırf sağlam diye piyasa arabası olan bir marka, tasarım konusunda henüz Toyota dan bir m0odel çıkmadığı konusunda iddialıyım...(döneminin toyota corolla (93-94...)nı ayrı tutuyorum..)
İlgi alanım ve mesleğim gereği (grafiker-resim ögrtmn) tasarımları açısından kendimce fikirlerimi yazdım umarım aynı fikirde olan arkadaşlar vardır...;)
grande punto nun şu an itibariyle 90 hp olanı yok ki, ama 75 i cimrilik konusunda iddialı yeterli stabil bir hızla gidin ve vites değişimleri iyi olsun punto hepsini çoğu yönden harcar...
jrgakbulut
13/04/2011, 23:42
skoda fabiaya laf atmanızı uygun bulmuyorum, kaldı ki aracın kasa haricinde polodan hiçbir farkı yok. Şu anda grande puntom var, ama (şu anda satılmayan) 1.4 tdi fabia sürmüştüm, aracın tek dezavantajı puntodan 3 cm daha dar olması! Belki benim punto çok yeni olduğundan böyle düşünüyorum, ancak yakıt deposundan ya da aracın altından garip garip sesler gelmiyordu fabiada!
yukarıda 38000 verip evo almış arkadaş bence hata yapmış, o kadar para verebiliyor olsaydım 1.2 tdi seat ibiza alırdım, görünüşte fiestaya, sağlamlıkta poloya, yakıt tüketiminde puntoya çakar. ya da hiç uğraşmaz 2. el c sınıfı bir araç alırdım!
seat ibizanin 1.2 tdisinin dsg si maalsef yok koymamişlar sadece 1.2 tsi da var yani benzinlisinde fiesta keza ayni şekil eger fiestanin benzinli otmatigini alcaksam gider 2007 passat alirim daha iyi ondan ekonomi açisindan bi bakarsan 38000 diesel otomatik bi 0 araç için en iyi fiyat punto evoda donanımda tabi.polo 42 milyar ve plastik jantlı megane ise 48 milyar :S
karahan bey ayni fikirdeyim bi grafik öğrencisi olarak =) polo benim sipariş ettgim punto gibi olsa tercihim belki polo olurdu sis farli sunrooflu çelik jantli versinler 38000 alalim dar ama napalim :X ama 42 milyar bosuna hayatta vermem sahsi gorusum
peki vw polo hem 1.2 hem 3 silindir 75 hp 0-100 daha iyi puntodan hemde en düşük yakıt tüketimi buna ne dersin.
Öyle gibi görnüyor ama şunu unutuyorsun. Max tork devri ile max hp devri çok önemli. SEn 1.2 az yakcam dersin ama dağda bayırda fazla yakarsın. Üstüne üstük performanslıda kullanmazsın arabayı.
peki vw polo hem 1.2 hem 3 silindir 75 hp 0-100 daha iyi puntodan hemde en düşük yakıt tüketimi buna ne dersin.
1.3 multijet dediğimiz motor 1248 cc
3 silindirli vw 1200 cc arada 48 cc var ve multijetin 95 hp lik modelide mevcut
siz buna ne dersiniz?
vw nin motorları piyasadaki bir çok motordan güç - tork olarak muadil araçlara göre daha alt seviyededir.
1.3 multijet dediğimiz motor 1248 cc
3 silindirli vw 1200 cc arada 48 cc var ve multijetin 95 hp lik modelide mevcut
siz buna ne dersiniz?
vw nin motorları piyasadaki bir çok motordan güç - tork olarak muadil araçlara göre daha alt seviyededir.
tsi lar hariç sanırım...
tsi lar hariç sanırım...
dizellerinden bahsediyorum :)
dizellerinden bahsediyorum :)
o zaman kesinlikle katılıyorum ama şu an ki 2.0 tdi 170 hp seneye 177 hp olacak olan motor fena değil... :)
1.3 multijet dediğimiz motor 1248 cc
3 silindirli vw 1200 cc arada 48 cc var ve multijetin 95 hp lik modelide mevcut
siz buna ne dersiniz?
vw nin motorları piyasadaki bir çok motordan güç - tork olarak muadil araçlara göre daha alt seviyededir.
polo 1199 cc evet küçük hacimlerde fiat üstünlüğü var ama bu yeni çıktı bu motorlar çıktığında multijet multiair vs vw partizanlığı yapacak değilim ama motor konusunda onun eline su dökebiliecek sınıfında nadir marka vardır sonuçta tsi da kompressör+turbo kullanmıştır ve bu bir devrimdir düşün ki araç hiç bir zaman hantallığa düşmüyor 1100 devirde de 5500 devirde çok canlı o nedenle vw hiç ama hiç yabana atılamaz.
Birde aklıma şu geldi düşük hacimli motorlarda alt devirler çok cansız oluyo hacimden dolayı turbo dizellere birde kompressör eklense mesela offf çok manyak olur tsi 160 hplik gibi mesela gp 1.3 lerin alt devirlerini hiç sevmiyorum araç oluyor sana kağnı gibi 2000 devirde laf yok şahlanıyor ama 2000 devire kadar kompressör olsa o boşluğu doldursa offf manyak olur valla inşallah böle dizel motorlar üretirler hem küçük hacim hemde her devirde sorunsuz ataklık süper.
bence 1. evo çünkü kullanıyorum fiestanın dış görünüşünü evo kadar beğendim
comanchee
16/04/2011, 12:14
arkadaslar guzel bir başlik olmus ben çok arastırdım ama otomatik olarak zaten fabianin ve fiestanin otomatik dieseli yok eledim clionun dizeli çok boş ve kaydırma yapiyor hosuma gitmedi kaldım polo ve evoyla başbaşa polo dsg olması çok iyi fakat gelin görün ki bi sunroofla ön sis ekleyin 45 bine çkıo araç ve evoya göre daha dar aracın içi evo ise full şekilde 38.500 e bırakildi bana bende sipariş ettim kötümü yapmişim :) ve evo start stopun verileri daha iyi arkadaslar yanliiş bilmiyosam hea bide ibiza var 1.2 tsi dsg oda benzinli olmasına rağmen ikinci tercihim olmustu 35000 lik fiyatıyla
hayırlı olsun güle gle kullanın
e ben punto almayım da ne alım :D
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.