Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : Dizel araçta hangi devirde vites değiştirmeli



mustafakoc3461
24/03/2011, 17:13
selam arkadaşlar bu konu daha önce açıldımı bilmiyorum.

dizel araçlarda kaç bin devirde vites değiştirilmeli bu konuyu nette biraz aradım sağlıklı bir cevap yok.



uludağ sözlikte söyle bir tabir var....
araç dizelse her zaman deviri yüksek tutmak gerekir. dizelin motorda iyici yanması gerek. tüm dizel araçlarda 4000 devir idealdir

izoci
24/03/2011, 17:16
2500-3000 dzel araç devirli kullanmayı sever..

mustafakoc3461
24/03/2011, 17:18
izoci kardeş benim vites değiştirdiğim aralık senin söyldiğin umarım doğru yapıyorumdur

matushella
24/03/2011, 17:28
Vites geçişini şu şekildede ayarlayabilirsin. Bir üst vitese geçtiğinde devir 1750 devirin altında kalmasın. Bu şekilde vites değiştireceğin minimum deviride bulabilirsin. 2 den 3 e geçerken 3000 de atarsan vitesi 3. viteste 1750-2000 devir arasında kalırsın. Ama 3 ten 4 e 2600-2700 devirde değiştirmen yeterlidir. Bu hesabı kendin yapmalısın.

terazi12345
24/03/2011, 17:51
Ben 2000 deviri biraz gecince vites degistiriyorum?

Motora zarar mi veriyorum yani?

evo_dynmc
24/03/2011, 18:06
ben de aynen arkadaşlar 2000 devri hafif geçince değiştiriyorum zararı var mıdır?

asil
24/03/2011, 19:39
gp lerin torku yüksek olduğu için 2000 yeterli ama 4 den 5 geçerken allah ne verdiyse basıyom

tayfux
24/03/2011, 19:46
bence 3 bine gelmeden değiştirilmemeli..

Birkan61
24/03/2011, 20:50
1.viteste araç hareket ettikten sonra yani devrini aldıktan sonra hemen 2.vitese alınmalıdır.

1.viteste 3000 devirlere gelmenin bir anlamı yoktur. Zaten farkındaysanız 1.viteste yüksek devirlere çıkıp ayağınızı gazdan çektiğinizde bir boğulma hissediceksiniz. 2.viteste deneyin aynısını ya da başka viteslerde farkı göreceksiniz.

Haricinde dizel için en uygun motor devri 2500 ila 3000 devir arasıdır. 3000 deviri geçmemeye özen gösterin vites değişirken hem motor açısından hem tüketim açısından.

menesi
24/03/2011, 20:56
2500 ideal vites değiştirme devri.2000in altına düşünce araba bayılıyor ve çok yakıyor.aynı şekilde 3000 deviri geçincede çok yakıyor.arabayı nekadar yumuşak kullanırsak okadar az yakar arkadaşlar.2000 den aşağı düşünce vites küçültmeli 3000 i geçince de kesin vites büyültmeliyiz.ancak en ideali 2500...bunu servisteki arkadaşım söylemişti...

Murat Gürakan
24/03/2011, 21:04
Arkadaşlar bunun bir kuralı yok. 2000 az 4000 iyi falan ne mantıkla yorumlar yapılıyor anlamıyorum. Bu tür şeylerin cevabı yol şartlarına ve isteğe göre değişir. Sen düz yolda 2000 2200 de bile değiştirsen bişi olmaz hatta az yakarsın ama arabada yğk varsa yada rampa çıkılıyorsa daha devirli değiştirilebilir.
Dizeldede 4000 idealdir diyen zihniyet dizel hakkında ne biliyor acaba... Arabaya hiç bir getiri sağlamaz fazla yakar zengin atar çünkü turbo yeterli havayı basamaz karakteristiği budur çünkü.

evo33
24/03/2011, 22:14
yukarıda arkadaşlar genellikle 2500-3000 arasında değiştirilmesi gerektiğini söylemiş.bizim arkadaş bir hafta önce dsg şanzıman dizel seat leon aldı 49.000 liraya.onun arabasına bindiğimde dikkatimi devir göstergesi çekti.çünkü ibre hep 1500-2000 arasındaydı.oda dizel bir araç neden böyle? 7 vites ve otomatik olmasından dolayı mı?

ibrahim06
24/03/2011, 22:54
Arkadaşımın yeni dizel doblosunu işe giderken bugün ben kullandım. Yol bilgisayarında hızlanırken en iedeal vites geçiş zamanında SHIFT (vites at) yazısı çıkıyor. Yazının çıktığı devir aralığı ise genelde 1750-2250 arasıydı. Buna ne diyeceğiz?

nemesis
24/03/2011, 23:08
arkadaşlar bu konuda bende yanılgıya düşüyorum bazen fakat yukarda arkadaşımın belirttiği gibi bu yola bağlı rampa çıkarken bence 3000 i bile geçmeli çünkü diğer türlü araba boğuluyo bunu hissedebiliyosun

rodopian16
25/03/2011, 00:22
1500-2000 arası tutarım.düzde 2000 i geçince yokuşta eğime göre 2500-max 3000 de yükseltirim....
bazen agresif kullanımlarda 3750-4000 i gördüm ama 1-2 sefer ...

cemal arslan
25/03/2011, 01:41
her dizel araçta aynı devirde vites atılmaz...

bu motor hacmi aracın gücü aracın yükü aracın yol durumuna bağlı olarak değişir...

2 bin altında fazla kullanmayın...turbo kurum bağlar...turboyu kırabilirsiniz bile...
tamam 1500-2000 arası vites atın aracı sürün ama alışkanlık yapmayın...
kırılmasa bile kurumdan dolayı sıkışma yapacaktır...

eski aracımı alan yaşlı amca...1 yılda 1 kez turbo kırdı 1 kez de kurumdan dolayı söktürdü...oysa o araca 1 yıl boyunca chipli olarak sorunsuz bindim...

her araç farklıdır...bazı araçlar varki 2000 rpm çok iyidir diğerinde 2500 rpm iyidiri 2200 rpm 3000 rpm vs.vs. bunu siz kendiniz bulacaksınız...
o anki duruma göre tesbit edeceksiniz...
yada aynnı şartlarda aynı deviri yakalayacaksınız...

bu tecrübedir kulak aşinalığıdır...ayak hassasiyetidir...

tavsiye düz yolda 2000-2500 arasında kullanmak...ama yokuş çıkıyorsanız elbette 3000-3500 basabilirsiniz...

dediğim gibi...tecrübe tecrübe tecrübe...

Du Hast
25/03/2011, 03:05
Alttaki linkte dilim döndüğünce açıklamaya çalışmıştım:

https://forum.grandepuntotr.com/genel/18025-kendi-tespitlerim.html



.

bvulgari
25/03/2011, 03:12
Ne motoru bogacak kadar düşük devir nede cok bagırtacak kadar yüksek devir..Bunların dısındaki hersey boş bence..yokus asagı 2.ci vitestede kalkılıyo..Devir görüp mü kalkılıyo sanki..Böle basit olayları bile insanlar cok profesyonellik büyük bi bilgi birikimi tecrübe gibi anlatıyorlar çok garibime gidiyo, şaşırıp kalıyorum..Yolu takip edip Dikkatli araç kullanmak en önemlisii..Boşver devir saatini..Ayagına tepki veriyosa tmm dır..Ben turbo ya motora bişey olucagını düsünmüorum.

evo33
25/03/2011, 17:25
peki arkadaşlar diyelimki sıkışık trafikte öndeki araç çok yavaş gidiyor ve bizimde 2. vitesde devir göstergesi 2000 in altında, 1. vitese atıp mı devam etmek mantıklı yoksa o şekilde mi?

aslanerh
26/03/2011, 00:37
Araç kullanmak biraz hissiyat meselesi ancak 1. vites yıllardan beri kalkış vitesi, 2. vites ise kalkıştan sonra hızlanma, yokuş aşağı inişte ya da sabit hızla devam etmek için kullanılır. Elbette yokuş yukarı 2. vitesle bazen çıkılamayabilir, hatta trafik varsa hiç 2. vitese bile alınmayabilir araç ancak unutmayalım ki aracın hareket vitesi 2 dir. 75 hp dizel araç en iyi torku 1750 rpm de verdiğine göre bence vites 2 de 1750 rpm den fazla düşmemek gerekir.


peki arkadaşlar diyelimki sıkışık trafikte öndeki araç çok yavaş gidiyor ve bizimde 2. vitesde devir göstergesi 2000 in altında, 1. vitese atıp mı devam etmek mantıklı yoksa o şekilde mi?

illisyonist
26/03/2011, 00:51
bana göre 2500 deviri geçince degiştirmek ve yolun durumuna göre 3-4-5 viteste 2000 devirde sabit gitmek ...

samprik
26/03/2011, 01:25
bana göre 2500 deviri geçince degiştirmek ve yolun durumuna göre 3-4-5 viteste 2000 devirde sabit gitmek ...

bi ark. konu açmıştı orada profosyonel birinini yakıt tasarrufu bilgileri vardı ve ortalama 2ööö devirde kullanmak gerektiğini söylüyordu ki ben katılıyorum kesinlikle bu yakıt tasarrufu sağlar.

2binin altına düşmemeli ve max 3binde vites değişmeli tabi düzyolda yokuşta değerler 500 artar.

dizel kullanıcıları için asla 2000nin altında devirde kullanmayın derim ben

illisyonist
26/03/2011, 01:33
bi ark. konu açmıştı orada profosyonel birinini yakıt tasarrufu bilgileri vardı ve ortalama 2ööö devirde kullanmak gerektiğini söylüyordu ki ben katılıyorum kesinlikle bu yakıt tasarrufu sağlar.

2binin altına düşmemeli ve max 3binde vites değişmeli tabi düzyolda yokuşta değerler 500 artar.

dizel kullanıcıları için asla 2000nin altında devirde kullanmayın derim ben

bahsettigim kullanma yönetmiyle 100 km de ortalama 3.9 litre yakıt tüketimi elde ettim sarıgazi - avcılar gidiş geliş 130 km tabi trafige pek yada hiç takılmadan :)