PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Lastik hava basıncı ne olmalı ?



peter_tagtgren
18/03/2011, 13:25
Merhaba Arkadaşlar,

GP 1.3 Mjet aracımı ön ve arka 32 ps ile kullanıyorum. Doğru mudur?

Bu değerler arasındaki rakamsal farkların araca etkisi nedir? Yani tutup hepsini 35 ps yapsam ne olur ?

Bir de ön lastiklerimin havası arkalara nazaran daha çabuk iniyor bu nedendir? lastikte herhangi bir zedelenme de yok ama ?

Kazasız, belasız , keyifli sürüşler.

Aracınız amacınız olmasın ;)

akbiyik
18/03/2011, 14:11
ben onleri 34 arkaları 33 kullanıyorum gayet menunum

macsea
18/03/2011, 21:50
geçen serviste ustaya sordum, önler 28 arkalar 31 olmalı dedi

mitix
18/03/2011, 21:56
önler 32 arkalar 30 olmalı .

erkansass
18/03/2011, 22:02
ortalama yükte önler 2.2, arkalar 2.0 bar olmalıdır. kitapçıkta da böyle yazar. bunu psi çevirdiğimizde önler 32, arkalar 29 ya da 30 a denk gelir.

tayfux
18/03/2011, 22:49
önler 30 arkalar 32 kullanıyorum..

omer06
18/03/2011, 22:57
her yer 32 abi devam et

hakki
19/03/2011, 13:50
ben hepsini 34 yapıyordum bundan sonra tavsiyelerinize uyucam.

Erdem Bozdağ
19/03/2011, 18:10
hepsini aşağı yukarı denemiş biri olarak benim için ideali 32-30

illisyonist
27/03/2011, 09:57
önler 32 arkalar 30 olmalı .


motor agırlıgından dolayı önler 32-arkalar için 30 öneriliyor...

murat26
27/03/2011, 12:08
Sen yinede önleri 32 arkaları 32 yap baktınki çok ses yapıyor lastik havalarını 1 bar düşr baktınki olmadı 1 bar daha düşür ama 30 bar altına düşürme birde lastikten lastiğe hava basınçlar fark eder birbirin tutmaz

k0d3r
02/03/2012, 01:23
Sen yinede önleri 32 arkaları 32 yap baktınki çok ses yapıyor lastik havalarını 1 bar düşr baktınki olmadı 1 bar daha düşür ama 30 bar altına düşürme birde lastikten lastiğe hava basınçlar fark eder birbirin tutmaz

Bar değil psi diyecektiniz herhalde..

x-ray
02/03/2012, 01:37
Kitapçıkta yazan;
araç normal yükte önler 2.2bar, arkalar 2.0bar.
araç yüklüyken önler 2.2bar, arkalar 2.2bar.

1 bar = 14.50326 psi

2.2bar = 31,907172 psi
2,0bar = 29,00652 psi

ayaman
02/03/2012, 09:41
arkadaşlarım öyle ezbere hava basılmaz. lastik ebatına göre farklı değerler var. eğer hava basıncı fazla olurasa suspansuyon bir anlam ifade etmez ve aracınız langur lungur eder bir çukura girdiğinizde. az basınç olursa hızını etkiler onun için lastik ebatına göre hava basılır öyle kafadan olmaz .

ayaman
02/03/2012, 09:53
arkadaşlar değerleri yazdım inşallah işinize yarar

x-ray
02/03/2012, 15:16
Kitapçıkta yazan;
araç normal yükte önler 2.2bar, arkalar 2.0bar.
araç yüklüyken önler 2.2bar, arkalar 2.2bar.

1 bar = 14.50326 psi

2.2bar = 31,907172 psi
2,0bar = 29,00652 psi

mesut bey doğru söylüyor. ezbere bilgi vermemek lazım. yukarda verdiğim yanlış bilgilerden dolayı özür dilerim.


arkadaşlarım öyle ezbere hava basılmaz. lastik ebatına göre farklı değerler var. eğer hava basıncı fazla olurasa suspansuyon bir anlam ifade etmez ve aracınız langur lungur eder bir çukura girdiğinizde. az basınç olursa hızını etkiler onun için lastik ebatına göre hava basılır öyle kafadan olmaz .

gökhan beyin tanışma bölümünden ilk mesajını ve tarihini bulup aracının modelini tahmin ettim ve netten g.p 2010 kullanıcı el kitabının "soğuk lastik şişirme basıncı" tablosunu bulup buraya ekliyorum.
mesut bey yalnız multijetleri eklemiş ben tüm tabloyu eklemek istedim. benzinli kullacılar da faydalanabilir düşüncesiyle.

Stalker
02/03/2012, 15:42
Kitapta verilen referansa ek olarak minik oynamalar yapabilirsiniz.

Mesela uzun yol yapacaksanız ve yollarda öyle kar-buz yoksa, önerilen basınç yada 1 psi fazlası idealdir. Yakıt tüketimi için faydalı olur.

Şehir içi kullanacaksanız ve komfora önem veriyorsanız 1-2 psi düşük değerleri de kullanabilirsiniz. Yakıt tüketimi az da olsa artabilir.

Ben uzun yola çıkacağım zaman sadece fabrika değerlerine getiriyorum lastikleri. Şehir içinde zaten 17" jant var, bir de 35-36 psi basınca lastiklere yoldaki en ufak çıkıntıyı bile hisseder oluyorum.. Ondan 1-2 psi daha düşük değerlerle takılıyorum.

ayaman
02/03/2012, 15:46
mesut bey doğru söylüyor. ezbere bilgi vermemek lazım. yukarda verdiğim yanlış bilgilerden dolayı özür dilerim.



gökhan beyin tanışma bölümünden ilk mesajını ve tarihini bulup aracının modelini tahmin ettim ve netten g.p 2010 kullanıcı el kitabının "soğuk lastik şişirme basıncı" tablosunu bulup buraya ekliyorum.
mesut bey yalnız multijetleri eklemiş ben tüm tabloyu eklemek istedim. benzinli kullacılar da faydalanabilir düşüncesiyle.
çok güzel olmuş. herkes eksiklikleri tamamlamış ;)

x-ray
02/03/2012, 16:02
çok güzel olmuş. herkes eksiklikleri tamamlamış ;)

yanlışımı düzeltmek ve eksiği tamamlamak istemiştim, beğenilmesi sevindirici. :)

aykut_1914
02/03/2012, 21:19
geçen serviste ustaya sordum, önler 28 arkalar 31 olmalı dedi

abi hangi usta dedi bunu?
arabanın ön tarafı daha agır mantıksız değil mi?

k0d3r
05/03/2012, 02:15
geçen serviste ustaya sordum, önler 28 arkalar 31 olmalı dedi

Ustanızı gözden geçirmenizde fayda var :)

oz.frkn
05/03/2012, 12:58
Merhaba Arkadaşlar,

GP 1.3 Mjet aracımı ön ve arka 32 ps ile kullanıyorum. Doğru mudur?

Bu değerler arasındaki rakamsal farkların araca etkisi nedir? Yani tutup hepsini 35 ps yapsam ne olur ?

Bir de ön lastiklerimin havası arkalara nazaran daha çabuk iniyor bu nedendir? lastikte herhangi bir zedelenme de yok ama ?

Kazasız, belasız , keyifli sürüşler.

Aracınız amacınız olmasın ;)

32 ps normal değerler arasında
35 yaparsan fren mesafen uzayabilir.

rbcn
05/03/2012, 13:12
dün önleri 32 arkaları 30 yaptım sanırım iyidir

horizon714
22/03/2012, 20:42
arkadaşlar kitapçıkta ön 35 arka 30 diyor.35 fazla değil değilmi...

CoachK
26/04/2012, 10:56
35 fabrikadan çıkış modeli, arabayı alır almaz daha 1km yapmadan mazot almaya gittim, ilk işim de hemen ön tekerleri 33 e indirmek oldu. 32-33 önler için idel bir değer 35 çok sert oluyor.

ayaman
26/04/2012, 11:17
Merhaba Arkadaşlar,

GP 1.3 Mjet aracımı ön ve arka 32 ps ile kullanıyorum. Doğru mudur?

Bu değerler arasındaki rakamsal farkların araca etkisi nedir? Yani tutup hepsini 35 ps yapsam ne olur ?

Bir de ön lastiklerimin havası arkalara nazaran daha çabuk iniyor bu nedendir? lastikte herhangi bir zedelenme de yok ama ?

Kazasız, belasız , keyifli sürüşler.

Aracınız amacınız olmasın ;)
arkadaşlar bu lastiklerin havası standart değil ilk önce lastik ebatları tespit edilir daha sonra hava basılır. herkesin kullandığı lastik ebatı farklı onun içinde kalkıp şu kadar bu kadar bas demek olmaz ki ;)