PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Evo multijet euro 4 ile 5 arasındaki fark sadece kapakmı sizce ?



lektonstar17
16/03/2011, 00:28
Slm arkadaşlar

Evo 1-3 multijet euro 4 ile 5 arasındaki fark nedir ? motorda belirgin bir fark varmı ? performans ve yakıt sarfiyatı aynımı? sadece kapak değişikliği olduğunu düşünenler var ama bana kalırsa motorlarda değişik.

Evomu yaklaşık 2 hafta önce spariş ettim.o an bu konuda pek bilgim olmadığı için spariş euro 4 olarak verildi.bana sorulan 'start&stop olsun mu ?' sorusu oldu sadece.aslında bilgilendirmeleri gerekirdi.şimdi acaba hatamı ettik diye düşünmeye başladım.eğer gerçekten 2 motor arasında fark varsa değişiklik yapmak için bayiye gidip şansımı denicem. 2012 itibariyle ülkemizde de € 5 normları geçerli olucak.

Bilgisi olan arkadaşlar yardımlarını eksik etmesin.Teşekkürler

tayfux
16/03/2011, 00:29
5 beygir fark var.ayrıca yakıt ve performansının daha iyi olduğu binenler tarafından dile getiriliyor..

lektonstar17
16/03/2011, 00:32
bilgiziliğin ve ilgisizliğin kurbanı olduk :(

EvoKoray
16/03/2011, 00:40
beygir farkı yok ikiside 75 hp , euro 5 te S&S var ve max torku 1500 devirde veriyor , euro 4 1750 devirde diye biliyorum arasındaki fark bu

fiko
16/03/2011, 00:41
ocak ayında siparişi verirken bayi bunu söylemedi dışarıdan ögrendim. bayiye telefon acıp sordugumda mart sonu ,nisanda gelecegini şimdiden fiyat belli olmadıgını sipariş acamıyacagını ayrıca fiyat farkı olacagını söyledi ben de evo dinamik siparişini verdim fark tabiki oluyor ama şu an taksilerde kullanmış biri olarak hiç fena degil 1.3 multijet 75hp.(ayrıca yenilendi)

ibrahim06
16/03/2011, 00:45
Euro 5 in özelliğinin havayı daha az kirletmesi olduğunu duydum

lektonstar17
16/03/2011, 01:15
star&stop farkı nekadar acaba ? yarın bayii arayıp konuşucam acaba değişiklik kabul ederlermi ?

fiko
16/03/2011, 01:19
600tl civarı belki son gelen siparişlerde standart olarak çıkabilir.

lektonstar17
16/03/2011, 01:26
600tl civarı belki son gelen siparişlerde standart olarak çıkabilir.

aracımı 28 şubatta spariş ettim nisan sonu ulaşır dediler.acaba bi sürpriz olurmu,€ 5 gelirmi ???

tayfux
16/03/2011, 01:28
beygir farkı yok ikiside 75 hp , euro 5 te S&S var ve max torku 1500 devirde veriyor , euro 4 1750 devirde diye biliyorum arasındaki fark bu
90 lıklarda fark var diye biliyorum ben..yeni evoların dynamicleri 90 lıkları var mı? 95 diye biliyorum..ayrıca yeni astralar euro 5 motor ile çıkıyorlar ve 95 beygir..

fiko
16/03/2011, 01:36
star/stop dizel için önemli degil .yakıt acısından yenilenen motorlar düşük devirlerde torku arttırıyor havadolaşımı iyleştirilereksaglanıyor aracın gücü artıyor ayrıca havayı daha az kirletiyor sipariş sonradan degişecegini sanmıyorum

EvoKoray
16/03/2011, 13:18
90 lıklarda fark var diye biliyorum ben..yeni evoların dynamicleri 90 lıkları var mı? 95 diye biliyorum..ayrıca yeni astralar euro 5 motor ile çıkıyorlar ve 95 beygir..
ben 95 liği kastetmedim onlar zaten euro 5 , 75 liklerin 2 çeşidi var diye biliyorum ben start&stop olanları euro 5 75 liklerin , start&stop olmayanları euro 4.

corsi
16/03/2011, 15:29
Bende Euro 4 ve Euro 5 arasında çok git geller yaşadım ve çok araştırdım. Arada motor farkı yok ikiside aynı motor yanlız Euro 5 motorlarda CO2 salınımı azaltmak için partikül filitresi eklenmiş Start Stop özelliği eklenmiş tabi start stop özelliği için marş motoru alternatör felan daha gelişmiş olduğunu öğrenmiştim. Bu bilgileride Kartaşta sedat beydi yanılmıyosam o sölemişti.

Ardevo
16/03/2011, 16:00
Euro 5 lerde yer alan partikül filtresinin değişimi gerektiğinde masraflı diye biliyorum, var mı fiyatını bilen?

Honor COOPER
16/03/2011, 16:24
Ford'da **5000TL** fiat'ta ne olur bilinmez.

Ardevo
16/03/2011, 17:15
Evet ben de Ford için 3-4 bin TL gibi rakamlar duymuştum, net bilmediğim için sordum, Fiat için de buna yakın olmalı o zaman.

tayfux
16/03/2011, 19:19
ben 95 liği kastetmedim onlar zaten euro 5 , 75 liklerin 2 çeşidi var diye biliyorum ben start&stop olanları euro 5 75 liklerin , start&stop olmayanları euro 4.
evet hocam haklısınız..90 lıklarda beygir farkı var yalnız hemde daha az yakıyor diyor kullanıcılar..

lektonstar17
16/03/2011, 22:34
evolarda multijetler 75 ve 95 hp olarak çıkıyor.€ 5 lerde 80 hp olduğunu duydum.90 hp mevcut değil.95 liklerin şehir içi yakıt tüketimi 75 liklerden daha düşük.

tayfux
16/03/2011, 22:36
evolarda multijetler 75 ve 95 hp olarak çıkıyor.€ 5 lerde 80 hp olduğunu duydum.90 hp mevcut değil.95 liklerin şehir içi yakıt tüketimi 75 liklerden daha düşük.
euro 5 motorların dynamic yani 6 ileri versiyonları 95 beygir diye biliyorum..

lektonstar17
16/03/2011, 22:47
yav arkadaşlar şunu anlamıyorum.avrupanın artık € 5 i onayladığı bir dönemde hangi mantıkla hala € 4 motor üretirler.yoksa elinde kalan € 4 motorları Türkiye demi tüketiyo bu adamlar.bu zamanda uğraştırıyorlar bizi hala yok 4 müş 5 miş.

fiko
16/03/2011, 22:52
yav arkadaşlar şunu anlamıyorum.avrupanın artık € 5 i onayladığı bir dönemde hangi mantıkla hala € 4 motor üretirler.yoksa elinde kalan € 4 motorları Türkiye demi tüketiyo bu adamlar.bu zamanda uğraştırıyorlar bizi hala yok 4 müş 5 miş.

aynen öyle bu motor secenekleri avrupada şu an yok ayrıca bize opsiyonel satılan bir çok donanım italyada standart olarak veriliyor .mesala blume tom, tom

yunus kahraman
16/03/2011, 23:36
daha az yakıt..

samprik
16/03/2011, 23:49
anladığım kadareıyla eurp 4 olsun daha iyi diyosunuz yanlışmıyım _?

lektonstar17
16/03/2011, 23:53
bana da öyle gelmeye başladı.€ 5 daha masraflı bi motor sanırsam.

fiko
16/03/2011, 23:59
güç farkı.bakın ben takside albea kullanıyorum aynı motor 650.000km degişti rmeden istanbul içi yol yaptı 1.3/multijet yeri geldi 75 lik,i zapt edemedim 120 lik düşünemiyorum

tayfux
17/03/2011, 00:14
güç farkı.bakın ben takside albea kullanıyorum aynı motor 650.000km degişti rmeden istanbul içi yol yaptı 1.3/multijet yeri geldi 75 lik,i zapt edemedim 120 lik düşünemiyorum
hocam peki sen o 650 bin km sekman falan attırmadan anahtar vurmadan mı yaptın? nasıl başardın anlat bize :)devir vites değiştirmeler falan..

fiko
17/03/2011, 00:22
hocam peki sen o 650 bin km sekman falan attırmadan anahtar vurmadan mı yaptın? nasıl başardın anlat bize :)devir vites değiştirmeler falan..

anahtar vurmadan araç yürürmü demek istedigim şu an mevcut motorlar eski nesil dizel motorlar degil yeni gelicek olan motor secenekleride şu an mevcut olan dan daha iyi 650 000km taksi için normal çalış tıgım kişi kırk yıllık dizelci hocam..

uraaal
17/03/2011, 00:46
bnmn 1.4 fire euro 5 motor euro 4lere gore bazı farklar var.özelliklke torkta.eski firelarda 120de bir kesilme oluyoredu.simdi kokleyınce gittigi yere kara ceviriyor.

kerem66
17/03/2011, 09:30
merhaba herkese

bende şu sıra evocular klubüne girmek üzereydim ki bu yazıyı okudum ve haliyle kafam karıştı. düşündüğüm evo; 1.3 multijet 75 BG Dynamic + Evo Kit + ESP Kit + SkyDome... Start/Stop özelliği için pek iyi şeyler okumadım bende zaten istanbul trafiğinde pek işe yaramaz düşüncesi ile bu özellikten vazgeçmiştim taa ki buradaki bu yazıyı okuyana kadar.

şimdi sizce ne yapmalıyım? anladığım kadarıyla 75 beygirlik araçların Start / Stopluları Euro5 geliyormuş, öncelikle bu doğru mudur? sonuçta benim aracımın gelmesi 3 ayı bulacak gibi, daha siparişi verilmedi. siz olsaydınız Euro 5 mi tercih ederdiniz?

bana kalırsa da madem yeni bir araç alıyoruz, en son teknoloji olması mantıklı gibi. bu cümleyi Euro 4 ve Euro 5 motorlarının teknik açıdan farklarını bilmeden söylüyorum. bu konuda da değerli yardımlarınıza ihtiyacım var...

kafamda son bir pürüz kaldı arkadaşlar, bunu da halledersem bende Evo Kardeşliğine adım atmış olacağım :):)

çok teşekkürler, herkese iyi günler

Ardevo
17/03/2011, 09:51
Çevreci araca düşük vergi

Gelir İdaresi Başkanlığı’nın, Motorlu Taşıtlar Vergisi’nde (MTV) mevcut sistemi gözden geçirmeye hazırlandığı ve Avrupa’da da uygulamanan “karbondioksit emisyonuna göre vergilendirme” alternatifinin de gündemde olduğu bildiriliyor.

Çalışmayla, halen silindir hacmi ve yaşı esasına göre olan Motorlu Taşıtlar Vergisi (https://www.milliyet.com.tr/index/tasitlar%20vergisi) sisteminin, yeni değerlendirmeye tabi tutulacağı belirtiliyor. Gelir İdaresi (https://www.milliyet.com.tr/index/Gelir%20Idaresi)’nin başlattığı çalışmada, 17 AB ülkesinde uygulanan emisyona dayalı vergilemeler de incelenecek.

“Kirlettiğin kadar öde”
Avrupa (https://www.milliyet.com.tr/index/Avrupa) ülkelerinde halen uygulanmakta olan vergi sistemlerinde, “kirlettiğin kadar öde” olarak da nitelenen ve araçların kilometre başına açığa çıkarttıkları karbondioksit (https://www.milliyet.com.tr/index/karbondioksit) değerine göre vergi hesaplanmakta.
Halen 27 AB üyesi ülkeden 17’si (Avusturya, Belçika (https://www.milliyet.com.tr/index/Belcika), Güney Kıbrıs (https://www.milliyet.com.tr/index/Kibris), Danimarka (https://www.milliyet.com.tr/index/Danimarka), Finlandiya (https://www.milliyet.com.tr/index/Finlandiya), Fransa (https://www.milliyet.com.tr/index/Fransa), Almanya (https://www.milliyet.com.tr/index/Almanya), İrlanda (https://www.milliyet.com.tr/index/Irlanda), Letonya (https://www.milliyet.com.tr/index/Letonya), Lüksemburg (https://www.milliyet.com.tr/index/Luksemburg), Malta (https://www.milliyet.com.tr/index/Malta), Hollanda (https://www.milliyet.com.tr/index/Hollanda), Portekiz (https://www.milliyet.com.tr/index/Portekiz), Romanya (https://www.milliyet.com.tr/index/Romanya), İspanya (https://www.milliyet.com.tr/index/Ispanya), İsveç (https://www.milliyet.com.tr/index/Isvec) ve İngiltere) binek otomobillerde bu sistemi uyguluyor. 15 ülke de elektrikli araç alımlarında vergi teşvikleri sunuyor. Vergiye esas olan gram/km değerleri, genelde fabrika verilerinden ya da ölçümlemelerden alınıyor.
Türkiye (https://www.milliyet.com.tr/index/Turkiye)’deyse MTV (https://www.milliyet.com.tr/index/MTV), araçların “silindir hacmi” ve “yaş” esasına göre alınıyor. Otomotiv (https://www.milliyet.com.tr/index/otomotiv) sektörünün temsilcileri, yıllardır ÖTV (https://www.milliyet.com.tr/index/OTV) ve MTV’de çevreyi kirletme düzeyine göre bir düzenleme yapılması konusunu savunuyordu.


İşte Avrupa örnekleri
Avrupa Birliği (https://www.milliyet.com.tr/index/Avrupa%20Birligi) ülkelerinde vergilendirme, 2000’li yılların başından bu yana araçların emisyon oranlarına göre işliyor. AB’de araç alımında ÖTV uygulaması yok ve sadece KDV (https://www.milliyet.com.tr/index/KDV) alınıyor. Ancak AB’nin kararıyla üye ülkelerin çoğunda her iki vergilendirme de emisyon değerleri üzerinden yapılıyor.
Avusturya (https://www.milliyet.com.tr/index/Avusturya): 120 ile 160 g/km arasında emisyona sahip benzinli ve dizel araçlar 300 euro’ya yakın ödül alırken, bunun üzerindekiler her gram için ekstra ödüyor.
İngiltere (https://www.milliyet.com.tr/index/Ingiltere): Motorlu taşıtlar 2001’den bu yana karbondioksit emisyonuna göre vergilendiriyor.
İrlanda: MTV, CO2 emisyonuna göre tespit ediliyor. Eski sisteme tabi araçların motor gücüne göre vergilendirilmesine de devam ediliyor. Çevre dostu araçlarda yıllık vergi 104 euro’dan başlarken, yüksek emisyonlu araçlarda 2 bin 100 euro’yu buluyor.
Fransa: Ödül-cezalandırma sistemiyle düşük çevre kirliliğine neden olan yeni araç alımlarına fiyat indirimi sağlanıyor, yüksek karbon emisyonuna sahip araçlardaysa ödenen miktar artıyor.
Danimarka: Yıllık vergiler, benzinli ve dizel araçlar için yakıt tüketimine göre hesaplanıyor.
Almanya: 2009’un sonundan bu yana yaydıkları CO2 miktarına göre vergilendiriliyor.
Hollanda: Az CO2 yayan araçlardan düşük plaka vergisi alıyor.

Kaynak:
m.milliyet.com.tr (https://www.milliyet.com.tr/cevreci-araca-dusuk-vergi/ekonomi/haberdetay/30.11.2010/1320150/default.htm)

aslanerh
20/03/2011, 01:48
E4 ve E5 motorların tek farkı E5 motorlu araçların zararlı gaz salınımlarının daha az olmasıdır. Teknik açıdan yalnızca motorları alıp koyduğunuzda E4 motoru E5'e göre daha az yakıt tüketir, ancak araç üreticileri E5 motorlu araçlarda çeşitli iyileştirme yollarına gittiği için (aracın ağırlığının azaltılması, motor performansının çeşitli yöntemlerle artırılması vs) aracın gücü, torku vs performans özelliklerineredeyse aynı kalır. Avrupa da yıllara göre bu motor tiplerine bir zorunluluk getirilmiştir; E5 motorlu araçların kullanımı Avrupada 2009 dan beri zorunluyken Türkiyede bu 2012 de zorunlu olacaktır(0 km araçlar için).

Belki "o zaman e4 olsa ne olur e5 olsa ne olur, çevre benim aracım yüzünden mi kirlenecek" diyebilirsiniz ancak bugün Çin gibi ülkelerin birçok şehri araç emisyon konusu ve diğer hava kirliliğine neden olan faktörlere dikkat edilmemesi nedeniyle sonu gelmez bir hava hava kirliliği ile boğuşmakta, şehirlerde insanlar nefes alamama ve büyük oranda astım problemleri ile uğraşmaktalar. Yani sonuç olarak Avrupalı birşeyi kural olarak koyuyor, ancak boşuna koymuyor.

Gökdelenden yeryüzünün hiçbir zaman görülmediğini ve en yakın zamanda rüzgar esmeyen bu şehirden ayrılma planı yaptığını belirten bir turistin çektiği Çin in Beijing şehrinin sisli, puslu havasını yansıtan bir fotoğraf;

https://katewhitney.files.wordpress.com/2011/02/img_2115.jpg

dj_sisart
20/03/2011, 13:34
güç farkı.bakın ben takside albea kullanıyorum aynı motor 650.000km degişti rmeden istanbul içi yol yaptı 1.3/multijet yeri geldi 75 lik,i zapt edemedim 120 lik düşünemiyorum
650binde ne değişti? motor mu? daha önce rektefiye gibi bir işlem yaptırmadın mı?

makeles
20/03/2011, 15:50
Euro 4 motora Euro 5 yakıt koyunca aradaki fark kapanır bence.. :)

tayfux
20/03/2011, 15:51
Euro 4 motora Euro 5 yakıt koyunca aradaki fark kapanır bence.. :)
:)

tborsaci
21/03/2011, 02:03
en düşük emisyon evo 1.3 multijet 95 bg doulogıc te ve çok güzel performas verileri var...

lektonstar17
22/03/2011, 00:19
en düşük emisyon evo 1.3 multijet 95 bg doulogıc te ve çok güzel performas verileri var...

Bende 95 hp almayı çok isterdim ama gücümüz ancak 75 hp ye yetti.

kerem66
22/03/2011, 09:22
Corsa da bu motoru kullanıyor ve düz 1.3 Multijet 95 BG Start / Stop 'lu modeli getirebiliyorken Fiat neden yapmıyor bunu? Opel bir de Fiattan alıyo bu motoru...

ben hala bir araç sahibi olamadım arkadaşlar, evo mu corsa mı derken ömür bitiyor :)

Corsanın 95 BG'lik S / S li modeli ve Evo aynı fiyata. ama Evo da tabii ki çok daha fazla donanım var, ancak Yeni Corsa da kapıları açarken kapatırken ki tok ve sağlam ses Evo da ne yazık ki yok.

corsi
22/03/2011, 09:29
Corsa da bu motoru kullanıyor ve düz 1.3 Multijet 95 BG Start / Stop 'lu modeli getirebiliyorken Fiat neden yapmıyor bunu? Opel bir de Fiattan alıyo bu motoru...

ben hala bir araç sahibi olamadım arkadaşlar, evo mu corsa mı derken ömür bitiyor :)

Corsanın 95 BG'lik S / S li modeli ve Evo aynı fiyata. ama Evo da tabii ki çok daha fazla donanım var, ancak Yeni Corsa da kapıları açarken kapatırken ki tok ve sağlam ses Evo da ne yazık ki yok.

Şase ve motor benim bildiğim kadarı ile Fiat yanlışım var ise özür dilerim. Bende Fiesta Corsa Evo arasında gittim geldim tercihimi Evodan kullandım. Benim görüşüm kapı açıp kapatıp arabaya bakmak ne derece doğru olur bilmem kapı ayarı yapıldıktan sonra o ses alınır bi şekilde bu şahsi görüşüm. Ama size bu segmentte gerçekten evo tavsiye edebilirim yeni bi kullanıcıyım ama aynı zamanda Focus II kullanıcı olarakta söyleyim gerçekten çok güzel bi araba ve Corsa ve Fiesta iç donanım olarak çok yavan kalıyo fiyat karşılaştırması yaptığınız zaman...

cemyk
21/05/2012, 20:14
torku biraz daha fazla ve daha düşük devirlerde elde edebiliyorsunuz. yakıt tasarrufu kesınlıkle daha fazla bizzat kendim karşılaştırdım duruma göre euro 4 ile arasında 1 litre kadar oynayabiliyor. ellerinde euro 4 motor olanlar tabikide euro 4 ü savunacaklardır oyuzden denemeden karar vermeyin bence cok başarılı olmuş. ayrıca 2013 gibi gelecek olan emisyon değerlerine göre vergilendirmedede birhayli ucuzluk sağlayacağı ortada...

lektonstar17
22/05/2012, 10:48
Bir yıl önce açtığım konu tekrar hortlamış.Cem yorumun için teşekkür ederim ama arabayı alalı 14 ay oldu.Aslında aracı alırken masraf yaratabiliceni düşünmeme rağmen e5 olsun düşüncesindeydim ama satış elemanının oyununa geldim.Bana s&s olsun mu diye sordu bende hiç ihtiyaç duymam diye olmasın dedim veee işte orda tongaya düştüm.s&s olmayınca e5 de olmadı malesef. Aracımdaki e4 tende gayet memnunum çok şükür.Evet ilk hızlanmalarda bazen sorun yaşabiliyoruz ama sonuçta ihtiyacımıza göre araştırıp öyle araç alıyoruz.Evomu seviyorum :)