Orijinalini görmek için tıklayınız : Tofaş fabrika gezisi
Arkadaşlar fabrikayı merak edenler, görmek isteyenler linki izlesin. :)
PRNet | m-suite Displayer (https://displayer.prnet.com.tr/TvDisplayer.aspx?date=06.03.2011&FileName=04c2f372-d7b7-46c1-9f46-c2c85cef62ce)
skyline28
08/03/2011, 13:44
link görünmüyo
TOFAŞ 2011 NTV 0-100
PRNet | m-suite Displayer (https://displayer.prnet.com.tr/TvDisplayer.aspx?date=06.03.2011&FileName=04c2f372-d7b7-46c1-9f46-c2c85cef62ce)
zafermutlu
08/03/2011, 14:37
şu palio yu bitirdiler ya helal olsun.. çok sevdigim bir arabadır şimdi soruyorum satışlar çok kötüymüş:(
Çok teşekkür ederim, geçen gün TV de görmüştüm ancak işim olduğu için izleme şansım olmamıştı.
Boş bir vaktimde izleyeceğim.
Dosyayı bilgisayarınıza kaydetmek isterseniz video dosyasının asıl linki aşağıda, sağ tıklayarak 'Hedefi kaydet' derseniz wmv uzantılı dosya olarak iniyor.
https://www.prnet.com.tr/wmv/06032011/04C2F372-D7B7-46C1-9F46-C2C85CEF62CE.wmv
kara kız
08/03/2011, 15:06
eee biz nezaman gidiyoruz bursaya fabrika gezisine
feedbackx
08/03/2011, 15:08
Ben de fabrikaya gezi düzenliyorsunuz sandım ilk bakışta Gülay hanım :motorcu:
özel bi sebepten dolayı tofaş benm için bitmiştir hiç beklediğim gibi bi kuruluş değilmiş. aracı 4aydır beklemesem vazgeçerdim aracı almaktan
Ben de fabrikaya gezi düzenliyorsunuz sandım ilk bakışta Gülay hanım :motorcu:
Valla biz bile heryerine girip çıkamıyoruz ki:) Yasak:)
kara kız
08/03/2011, 16:01
Valla biz bile heryerine girip çıkamıyoruz ki:) Yasak:)
bizde her yerine girmeyiz olur biter söyle genel amaçlı bi gezi olur...sağa solu kurcalarız :tongue00:
ykaya1983
08/03/2011, 16:26
Helal olsun süper bir fabrika.Türkiyede olması da ayrıca güzel.
Türk milletinin gururudur Tofaş ...Bursamızın ayrı bir gururudur:)
Valla biz bile heryerine girip çıkamıyoruz ki:) Yasak:)
Ben sizden daha şanslıyım ozaman. :) he he Tofaş ta çalışan arkadaşlarım ve akarabalarım var onlarda aynı şeyi söylüyor. Sizlerin dolaşması daha zor.
Ben video da gösterilen yerlere girdim fazlasına bile. Prototip atölyesine bile girdim. (montaj ı, gözvdeyi, söylemiyorum bile :) )
Tek giremediğim yer Abarth ile boya atölyesi.
gemlikli_55
09/03/2011, 11:44
Türk milletinin gururudur Tofaş ...Bursamızın ayrı bir gururudur:)
GÜLAY hanım GEMLİK GÜBRE SAN A.Ş. de var ayıp oluyor :) bursa kurumlar arası vergi rekortmeni
:)))
Ben sizden daha şanslıyım ozaman. :) he he Tofaş ta çalışan arkadaşlarım ve akarabalarım var onlarda aynı şeyi söylüyor. Sizlerin dolaşması daha zor.
Ben video da gösterilen yerlere girdim fazlasına bile. Prototip atölyesine bile girdim. (montaj ı, gözvdeyi, söylemiyorum bile :) )
Tek giremediğim yer Abarth ile boya atölyesi.
Doğrudur valla :) Ben en çok robotlara çalışanların koydukları isimleri seviyorum..Birinin adı ASENA :) Hareketleri çok kıvrak ve estetik ondan sanırım :D
GÜLAY hanım GEMLİK GÜBRE SAN A.Ş. de var ayıp oluyor :) bursa kurumlar arası vergi rekortmeni
:)))
alkışlıyoruz o halde :) tebrikler :)
:) Bir zamanlar KOCA YUSUF vardı...:) tek kollu canavar...
ben bir kaç kez tofaş a gittim ama üretim hatlarını falan gezmedim. işimle alakalı olan yerleri gezdim.. temiz ve düzenli bir fabrika. tipik koç fabrikası...
Videoyu 2 kez başlattım her ikisindede yarıda kaldı tekrar başa dönüyor, ileride alamıyorum, alternatif bir link varmı acaba?
:) Bir zamanlar KOCA YUSUF vardı...:) tek kollu canavar...
:) bende duydum onun ismini. :)
mesut eyvaz
11/03/2011, 01:00
üzel program 0 dan 100 e herkes önyargı ile bakıyor ama cela pir ve saffet bey e teşekkürler
Türk milletinin gururudur Tofaş ...Bursamızın ayrı bir gururudur:)
Benim için bir gurur kaynağı filan değil. Kendi adınıza konuşun lütfen.
Bana göre yıllarca italyanlarla bir olup bizi kazıklamış ( özelliklede kuş serisi ile ) bir firmadır.
Ayrıca bende 0-100 programının yanlı bir program olduğunu düşünüyorum.
Benim için bir gurur kaynağı filan değil. Kendi adınıza konuşun lütfen.
Bana göre yıllarca italyanlarla bir olup bizi kazıklamış ( özelliklede kuş serisi ile ) bir firmadır.
Ayrıca bende 0-100 programının yanlı bir program olduğunu düşünüyorum.
katılıyorum. birçok aileye iş kapısı olsada türkiyenin kendi otomobilini üretmesindede en büyük engel olmuştu.
Infortion
11/03/2011, 02:09
Benim için bir gurur kaynağı filan değil. Kendi adınıza konuşun lütfen.
Bana göre yıllarca italyanlarla bir olup bizi kazıklamış ( özelliklede kuş serisi ile ) bir firmadır.
Ayrıca bende 0-100 programının yanlı bir program olduğunu düşünüyorum.
Kesinlikle katılıyorum. Jant kapağının tanesinin 55 lira olduğunu duyduğumda bu düşüncelerim daha çok belirginleşti. Kazık.
Hakikaten en çok zoruma giden şeylerden biri de şu tanesi 55-60 TL'ye satılan plastik jant kapaklarıdır. İnsanın inanası gelmiyor walla, şaka gibi... Yan sanayi 4 adet 40 TL, hiç de bir farkı yok...
Benim için bir gurur kaynağı filan değil. Kendi adınıza konuşun lütfen.
Bana göre yıllarca italyanlarla bir olup bizi kazıklamış ( özelliklede kuş serisi ile ) bir firmadır.
Ayrıca bende 0-100 programının yanlı bir program olduğunu düşünüyorum.
İşin içinde olmadığınız için sizde bilmeden konuşuyorsunuz. Çünkü bizi yıllardır kuş serisine mahkun edenler italyanlardı Tofaş değil. Ben oranın içinde yıllarını vermiş insanlar muhattab oldum konuştum bazıları şimdi vefat etti bazılarının kendi fabrikaları yada iş yerleri var. Tofaş çok istemesine rağmen yıllarca italyanları zorlamasına yer ye kavga etmesine rağmen italyanlar izin vermedi Kuş seri bile tamamını üretmiyor yorlardı. Onların kalıplarını bile burda yapmak için 10 yıl kavga verdiler. Hepsinin söylediği tek şey var o italyanlar olmasa idi biz şuan kendi arabamızı üretirdik diyorlar. Adamlar görmeyelim diye bilgi saklıyorlar. Tofaş son bir atılımla en sonunda birşekilde restleşti sanırım koç başka bir yönden italyanları vurdu. Ondan sonra İtalyanlar elini yavaş yavaş çekmeye başladılar. Eskiden bütün kilit noktalarda italyanlar vardı (ceo sundan tutun imalat müdürüne kadar) şimdi öyle değil. İster inanın ister inanmayın bu çekilmeden sonra bizimkiler bir atılıp gerçekleştirerek TOFAŞ' Fiat ın tüm fabrikaları içinde en iyi fabrika haline getirdiler.
katılıyorum. birçok aileye iş kapısı olsada türkiyenin kendi otomobilini üretmesindede en büyük engel olmuştu.
Evet Tofaş özelikle Bursa başta olmak üzere bir çok yan sanayiye iş kapısı bir firma. Hatta eskiden burlarda fabriakalar yokken kendi içindeki iş bilen insanları destekleyip, kendi atölyelerini açmalarına destek olmuş bir firma. Lakin dediğinizede katılıyorum. Koç gurubunu çok seven biri değilim.
Valla biz bile heryerine girip çıkamıyoruz ki:) Yasak:)
benı hıc sokmazlar herhalde Gulay hanım :)
İşin içinde olmadığınız için sizde bilmeden konuşuyorsunuz. Çünkü bizi yıllardır kuş serisine mahkun edenler italyanlardı Tofaş değil. Ben oranın içinde yıllarını vermiş insanlar muhattab oldum konuştum bazıları şimdi vefat etti bazılarının kendi fabrikaları yada iş yerleri var. Tofaş çok istemesine rağmen yıllarca italyanları zorlamasına yer ye kavga etmesine rağmen italyanlar izin vermedi Kuş seri bile tamamını üretmiyor yorlardı. Onların kalıplarını bile burda yapmak için 10 yıl kavga verdiler. Hepsinin söylediği tek şey var o italyanlar olmasa idi biz şuan kendi arabamızı üretirdik diyorlar. Adamlar görmeyelim diye bilgi saklıyorlar. Tofaş son bir atılımla en sonunda birşekilde restleşti sanırım koç başka bir yönden italyanları vurdu. Ondan sonra İtalyanlar elini yavaş yavaş çekmeye başladılar. Eskiden bütün kilit noktalarda italyanlar vardı (ceo sundan tutun imalat müdürüne kadar) şimdi öyle değil. İster inanın ister inanmayın bu çekilmeden sonra bizimkiler bir atılıp gerçekleştirerek TOFAŞ' Fiat ın tüm fabrikaları içinde en iyi fabrika haline getirdiler.
+1
benı hıc sokmazlar herhalde gulay hanım :)
rakip firma :d
Bilende konuşuyor bilmeyende ...üstteki olumsuz görüşler çok sığ ve kulaktan duyma bilgilere dayandığını düşünüyorum...herkes sevmek zorundada değil tabiii...sanki RENO nun jant kapağı 5 liraymış sanki torosu 1996 yılına kadar tofaş üretmiş...sanki DEVRİM * i tofaşın CEO*su devirmiş gb...bırakın bu işleri...bir otomobil üretmek öyle işkembeden atmaya benzeyen bir iş değil...yeri geliyor küçücük bir detay için onlarca muhendis teknisyen gecesini gündüzünü veriyo...Bana göre işin gerçeği devletin ve hatta (devletlerin) yürüttüğü kapalı ekonomi politikasıydı katı korumacılık cabası...yurtdışından ithalat olmadığı için müşteri ya reno ya tofaş bazıları anadol ford taunus...a mecburdular(fabrikalarda nerdeyse sıfır yatırımla tatlı para basıyorlardı)...1990 lı yılların başında ithalat ser kalınca bu fabrikalarımızın ayakta kalabilmesi için rekabet etmeleri gerekecek koca dünya vardı...ve başardılar şimdi dünyanın dört bir yanında bizim malımız satılıyor...
ve başardılar şimdi dünyanın dört bir yanında bizim malımız satılıyor...
:thumbs_up2:
Bilende konuşuyor bilmeyende ...üstteki olumsuz görüşler çok sığ ve kulaktan duyma bilgilere dayandığını düşünüyorum...herkes sevmek zorundada değil tabiii...sanki RENO nun jant kapağı 5 liraymış sanki torosu 1996 yılına kadar tofaş üretmiş...sanki DEVRİM * i tofaşın CEO*su devirmiş gb...bırakın bu işleri...bir otomobil üretmek öyle işkembeden atmaya benzeyen bir iş değil...yeri geliyor küçücük bir detay için onlarca muhendis teknisyen gecesini gündüzünü veriyo...Bana göre işin gerçeği devletin ve hatta (devletlerin) yürüttüğü kapalı ekonomi politikasıydı katı korumacılık cabası...yurtdışından ithalat olmadığı için müşteri ya reno ya tofaş bazıları anadol ford taunus...a mecburdular(fabrikalarda nerdeyse sıfır yatırımla tatlı para basıyorlardı)...1990 lı yılların başında ithalat ser kalınca bu fabrikalarımızın ayakta kalabilmesi için rekabet etmeleri gerekecek koca dünya vardı...ve başardılar şimdi dünyanın dört bir yanında bizim malımız satılıyor...
+1000
Sende işin politik ve ekonomik boyutunu bahsetmişin, teşekkürler. Doğru söylüyorsun bir de işin senin söylediğin tarafı var.
yunus kahraman
11/03/2011, 18:55
vaktinde boyahane tesisini yapmıştık..
mesut eyvaz
11/03/2011, 19:13
Tahminlerimin üstünde bir fabrika çıktı . Gerçekten türkiyede bu denli modern bir fabrika olması beni gururlandırdı. Mal italyan demeyin sonuçta üretim türkiyede yapılıyor. Hiç bir otomobil fabrikası görmemiştim aslında . TV larda adece banttan gçen otoları gösterdiklerinden de olabilir.
yunus kahraman
11/03/2011, 19:37
Otomobil sektöründe son 20 yıldır Dünyanın en büyük ARGE si FIAT ındır.
Allah aşkına önce hizmet kalitesini yükseltsinler ve müşteriyi memnun etmesi için çalışanlarına eğitim versinler.
İşçi çalıştırıyorsada kimse babasının hayrına çalıştırmıyor değilmi?
Ben başıma gelenlerden yola çıkarak konuşuyorum. Bilip bilmeden değil.
Aynı kazığın bu seferde yağlanmış versiyonu. Bana göre değişen hiçbirşey yok.
Allah aşkına önce hizmet kalitesini yükseltsinler ve müşteriyi memnun etmesi için çalışanlarına eğitim versinler.
İşçi çalıştırıyorsada kimse babasının hayrına çalıştırmıyor değilmi?
Ben başıma gelenlerden yola çıkarak konuşuyorum. Bilip bilmeden değil.
Aynı kazığın bu seferde yağlanmış versiyonu. Bana göre değişen hiçbirşey yok.
Katılıyorum. İlk önce tüm çalışanlarına eğitim versinler ,servisleri denetlesinler. Arabayı sattıktan sonra gerisini boşver politikasını bitirmeliler.
Birde birşey soracağım. İyi güzel arabalar TR de üretiliyor ama karın ne kadarını biz alıyoruz? Bu oran komik bir rakammı acaba.
Allah aşkına önce hizmet kalitesini yükseltsinler ve müşteriyi memnun etmesi için çalışanlarına eğitim versinler.
İşçi çalıştırıyorsada kimse babasının hayrına çalıştırmıyor değilmi?
Ben başıma gelenlerden yola çıkarak konuşuyorum. Bilip bilmeden değil.
Aynı kazığın bu seferde yağlanmış versiyonu. Bana göre değişen hiçbirşey yok.Wan minıt :) bu işin Tofaş fabrikayla ne ilgisi var...? FİAT*ın müşteri ilişkileri ve servis ağı bence rakipsiz...buna rağmen aksaklıklar olur olabilir...ok...bilinçli bir tüketici olduktan sonra bunlarıın üstesinden gelinir ve en iyi hizmet alınır...ben şahsen müşteri ilişkilerinin her seferki aramalarını objektif olarak cevaplıyorum... babamın oğlu olsa af yok ...kaldı ki şu ana kadar hiç bir olumsuz durumla karşılaşmadım...hatta anketör firma üzerinden (konuşmanın kayıt edildiğini bile bile...özellikle) verdim veriştirdim City problemi ile ilgili ...Diğer markalar nasıl..? sizler daha iyi bilirsiniz ...anlaşılan toyotanız var servis olayını şuraya yazarsanız seviniriz...çünkü yakın bir meslektaşım geçen hafta uğradı rutin bakıma...2005 corolla dizel 40 000 km 800 tl cik*miş ağlanıyordu hani o yüzden...:)
şu çalısanlara egitim versin diyen arkadaslar neye dayanarak egitim versin diyorlar o arkadaslar söylesinde ne egitimi verilecegini bizde söyleyelim o egitimi versinler bize
şu çalısanlara egitim versin diyen arkadaslar neye dayanarak egitim versin diyorlar o arkadaslar söylesinde ne egitimi verilecegini bizde söyleyelim o egitimi versinler bizeAyhan almadığımız bir eğitim kaldımı acaba ...? Avrupa*lılara eğitim vermeye başladık ciddi ciddi bizim vatandaşımızın haberi yok...Evet yalnış duymadınız Türk mühendisi,yöneticisi,işçisi eğitim verir duruma geldi dünyaya ve avrupaya...birçok yakın arkadaşım Çin, Hindistan, Polonya,Rusya,İtalya gibi ülkelere eğitim ve üretim hatları kurmak için görevlendirildi...daha bir sürü örnek varda boşverin...
Ayhan almadığımız bir eğitim kaldımı acaba ...? Avrupa*lılara eğitim vermeye başladık ciddi ciddi bizim vatandaşımızın haberi yok...Evet yalnış duymadınız Türk mühendisi,yöneticisi,işçisi eğitim verir duruma geldi dünyaya ve avrupaya...birçok yakın arkadaşım Çin, Hindistan, Polonya,Rusya,İtalya gibi ülkelere eğitim ve üretim hatları kurmak için görevlendirildi...daha bir sürü örnek varda boşverin...
Ya abi bilende bilmeyende konusuyo su an avrupanın en büyük kalıphanesi en gelişmiş argesi tofasta bulunuyo ferrarisinden renosuna dacia sına daha sayamadıgım bir cok markanın kalıpları tofasta yapılıo mademki arkadasların dediği gibi tofasta calışanlar egitimsiz bu adamlar hala bu işleri neden tofasa yaptırıyo artı işe alınan arkadasların %70 i yüksek okul mezunu işe girişlerinde 1 aylık zaten egitim sürecleri var
Şimdi sıkı durun şu an çalıştığım fabrikada PORSCHE ve FERRARİ *ye parça ürettiğimizi söylesek ...leen gidin işinize diyecekler...ama gerçek bu gerçekten üretiyoruz...İSTER İNANIN İSTER İNANMAYIN...:)
renault da yenı cıkan prototıp her aracı fransadakı tecnocenter fabrıkasına gıden bursa oyak renault calısanları yapmakta buda turk fırmalarının ve turk calısanlarının kalıtesı ve aldıgı egıtmlerı gosterıyor otomobıl fabrıkalrında egıtım enstutılerı bulunmakda burda calısanlara her trulu egıtım verılıyor servıs calısanlarına gelınce servısler fabrıkalrdan ayrı bır sırket calısanlara egıtm derken bu ayrıma dıkkat etmek gerekır
Wan minıt :) bu işin Tofaş fabrikayla ne ilgisi var...? FİAT*ın müşteri ilişkileri ve servis ağı bence rakipsiz...buna rağmen aksaklıklar olur olabilir...ok...bilinçli bir tüketici olduktan sonra bunlarıın üstesinden gelinir ve en iyi hizmet alınır...ben şahsen müşteri ilişkilerinin her seferki aramalarını objektif olarak cevaplıyorum... babamın oğlu olsa af yok ...kaldı ki şu ana kadar hiç bir olumsuz durumla karşılaşmadım...hatta anketör firma üzerinden (konuşmanın kayıt edildiğini bile bile...özellikle) verdim veriştirdim City problemi ile ilgili ...Diğer markalar nasıl..? sizler daha iyi bilirsiniz ...anlaşılan toyotanız var servis olayını şuraya yazarsanız seviniriz...çünkü yakın bir meslektaşım geçen hafta uğradı rutin bakıma...2005 corolla dizel 40 000 km 800 tl cik*miş ağlanıyordu hani o yüzden...:)
Aracımın ilk 10.000 bakım zamanı sizi götüreyim kendi gözlerinizle görün. Ben dört tane Fiat aracı geçirdim elimden. Boş konuşmuyorum. Arkadaşınızın aracına 40.000 bakımında neler yapılmış faturasınıda koyun burada herkes görsün. Fiat' da 40.000 bakımına girip 1600 ' de ödeyen vardır merak etmeyin. Bu araca ne yapıldığı ile alakalı. Toyota benim babamın fabrikası, servisi değil. Ama ciddi diyorum bana telefonunuzu gönderin ben aracımın servis zamanı sizi arayacağım.
Belki aradaki kalite farkını görürsünüz. Müşteri olarak gittiğim zaman sadece saygı görüyorum. Hepsi öylemi bilemem benim servisim öyle. İstanbul Sonkar
Benim aracımın normal periyodik bakımı 200 -250 TL arası.
Aracımın ilk 10.000 bakım zamanı sizi götüreyim kendi gözlerinizle görün. Ben dört tane Fiat aracı geçirdim elimden. Boş konuşmuyorum. Arkadaşınızın aracına 40.000 bakımında neler yapılmış faturasınıda koyun burada herkes görsün. Fiat' da 40.000 bakımına girip 1600 ' de ödeyen vardır merak etmeyin. Bu araca ne yapıldığı ile alakalı. Toyota benim babamın fabrikası, servisi değil. Ama ciddi diyorum bana telefonunuzu gönderin ben aracımın servis zamanı sizi arayacağım.
Belki aradaki kalite farkını görürsünüz. Müşteri olarak gittiğim zaman sadece saygı görüyorum. Hepsi öylemi bilemem benim servisim öyle. İstanbul Sonkar
Benim aracımın normal periyodik bakımı 200 -250 TL arası.
şimdi benim anlamadıgım sizin bu yazdıklarınızla tofasta calısanların egitimsiz oldugunu nerden cıkardınız artı siz servislerden dert yanıyosunuz
He evet servislerden ve müşteri hizmetlerinden dert yanıyorum.
Yenimi anladınız ne demek istediğimi?
Fırat bey aslında aynı şeyden bahsediyoruz eleştirin tabii hakkınızı arayın olumsuzluk veya içinize sinmeyen durumları gerekli mercilere şikayet edin ki bazı çürükler ayıklansın...ama top yekün burada çalışan insanlar işini bilmez duyarsız olduğu anlamına gelmemeli...benimde ne fiat nede tofaş babamın malı değil (4Yıl) çalışmışlığım haricinde...eskiden...Ama şunuda söyleyeyim sizin kullandığınız toyota*da bile emeğim var bazı çok kritik donanımlarında...ve bu sizin toyotanızın parçalarıyla tofaş -fiatın parçalarını aynı standartlarda aynı makinalarla aynı kişilerle ve teknolojiyle ürettiğimizi bilin...:) saygılar
Benim zaten arabaya lafım yokki. Fabrikada çalışan emekçi insanlarada lafım yok. Alacağı arabanın kararını müşteri versin. Ayrıca ülkemizde üretilen bir aracada ben hep daha sıcak bakarım. Benim Auris' te Türkiye üretim. Ben bunu biliyorum.
Fakat servis kalitesinde ve müşteri hizmetlerinde sıkıntı var. Aman ha sakın ellerine düşmeyin. Değişmesi gereken bir hizmet kalitesi var. Hep bunu anlatmaya çalışıyorum. Servisler, müşteri hizmetleri !!! Burada çalışan insanları gerçekten gözden geçirmeliler.
Ama ben ülkemizin gururu olarak görmüyorum orası ayrı mesele.
Şimdi sıkı durun şu an çalıştığım fabrikada PORSCHE ve FERRARİ *ye parça ürettiğimizi söylesek ...leen gidin işinize diyecekler...ama gerçek bu gerçekten üretiyoruz...İSTER İNANIN İSTER İNANMAYIN...:)
Bizimde ürettiğimiz ferrrari parçası var :)
Benim zaten arabaya lafım yokki. Fabrikada çalışan emekçi insanlarada lafım yok. Alacağı arabanın kararını müşteri versin. Ayrıca ülkemizde üretilen bir aracada ben hep daha sıcak bakarım. Benim Auris' te Türkiye üretim. Ben bunu biliyorum.
Fakat servis kalitesinde ve müşteri hizmetlerinde sıkıntı var. Aman ha sakın ellerine düşmeyin. Değişmesi gereken bir hizmet kalitesi var. Hep bunu anlatmaya çalışıyorum. Servisler, müşteri hizmetleri !!! Burada çalışan insanları gerçekten gözden geçirmeliler.
Ama ben ülkemizin gururu olarak görmüyorum orası ayrı mesele.
Dostum sen servislere dert yanıyorsun, servislerdeki bilgisizliğe dert yanıyorsun. Anlıyorum ama Allah aşkına dön bak bir eski mesajlarına tüm fabriayı ve ordaki tüm personeli suçlar gibi hatta onları beceriksizlikle suclar gibi konusuyorsun. Dolayısı ile bizim tepkimizi çektin.
Servis bilgisizli konusunda haklısın. Müşteri memnuniyetsizliği konusundan haklısın. Sana katılıyorum, çünkü servislerde iyi ustalar olamıyor. İyi ustalar isim yapan ustalar hemen kendi iş yerlerini açıyor, dolayısıyla servislerde çok çok iyi usta bulmak zor. Ve ilaveten servisler tam olarak Tofaş çalışanı değil, özel sektor sonucta, bir servis müşterisine çok iyi davanırken bir servis kötü davanıyor. Doğrudur. Ve en önemlisi, Türkiyede ki tüketici hakları Avrupadaki gibi değil dolayısıyla avrupada ses çıkatmazlar iken Türkiyede çamura yatıyor firmalar. Bundada haklısın.
Ama gel gelelim bunu bütün firmaların servislerinde showroomlarında yaşanan olaylardır. SAna bu konuda çok örnek verebilirim. Birinde kötü durum yaşaman diğerinde yaşamaman, yaşamıyacağın anlamına gelmez.
Örnek ler; Reno aracı olan arkadasım, viteslerde sorun yaşadı 3 defa gitmesine sağmen sorun bulamadılar sonra 4. de şanzıma su kaçmış değişecek dediler. Ve bunu kullanıcı hatası oldugu söyleyip arkadaşa masraf etmeye kaltılar. Arkadas da, zaten 3 kez aynı hatadan geldiğini normalde garanti kapsamında aynı hatanın sene içinde tekrarlamasında aracı değiştirmeniz lazım iken siz tamir parasını bile bana kitliyorsunuz diye dava açtı 1 senm boyun sürdü ve kazandı. Mahkemede, arkadasın servis kayıtlarının silindiği ortaya cıktı. Nedende bizim arkadaş hiç servise uğramamış görünüyordu? Ama arkadas bütün servis evraklarını saklamıştı zaten o yüzden kazandı davayı.
Sonra, benim kayın peder. Mercedes i var. Vito. serviste stepnesi çalındı. Ve servis düşürdüğünü idda etti. Akıl var mantık var. kafes içderden civatalı kafes sağlam, vida yerinde, ama tekerlek düşmüş? Arızasının tamir edilemeyip tekrarlarmasıda cabası.
DAyım 2010 Wosvagen traporter vardı. 45000 km (kmden tam emin değilim)motor patladı. Servis aracı çok zorlamışınız diye kullanıcı hatası dedi. 15milyar masraf cıkattılar.
Neskar iş başvurusunda bulunan bir dosrumuza eğer müşterini aracı yolda boyası cizilirse bunu müşteriye söyleyip indirip yaparmısın diye sordular, adam evet dedi, ozman senle işimiz olmaz deyip yolladılar adamı.
Buralara neler yazılır daha istesem. Diğer dayımım corrolla ile yaşadıklarını, bir dostumunun balatasını unuttukları fordu nu alatmıyorum bile.
Yani burası Türkiye ve biz zaten yarım olan tüketici haklarımızı bile bilmiyoruz hakkımızı arayamıyoruz. Ondan sonra tüm gelmişine geçmişini kötü diyoruz.
Bunların yanında işini iyi yapmaya çalısan en azından samimi davranan yerlerde var. Bu iyi olanlarla karsılasman dileği ile.
Allah aşkına önce hizmet kalitesini yükseltsinler ve müşteriyi memnun etmesi için çalışanlarına eğitim versinler.
İşçi çalıştırıyorsada kimse babasının hayrına çalıştırmıyor değilmi?
Ben başıma gelenlerden yola çıkarak konuşuyorum. Bilip bilmeden değil.
Aynı kazığın bu seferde yağlanmış versiyonu. Bana göre değişen hiçbirşey yok.
Şunu çok açık bir şekilde belirtmeliyim ki Tofaş-FIAT kadar -hem fabrika çalışanları hem de fabrikaya hizmet veren bayi ve servisler de bunun içinde- eğitime önem veren bir marka daha yok! Bu kadar iddialıyım. Bunu neye dayanarak söylüyor ve nasıl bu kadar basit bir şekilde genelleme yapıyorsunuz anlamış da değilim. Siz biliyor musunuz ki herhangi bir departmanda çalışan bir arkadaş masasının başına, ya da atölyede tezgahının başına geçmeden önce hangi eğitimleri ne kadar süreyle alıyor?? Ben kendimden örnek vereyim, stepne kelimesinin anlamından tutun da, alanımla alakalı hukuk eğitimine kadar bütün eğitimlerimi aldım. Bu camiada her çalışan da kendisiyle alakalı eğitimlerini tamamlamadan işinin başına geçemez. Son olarak şunu da belirteyim. Eğitimlerimi tamamlamış olmama rağmen hala E-EĞİTİM adı altında hem kişisel, hem de mesleki gelişimimize katkıda bulunacak eğitimleri, sizin eğitime gereken önemi vermiyor dediğiniz FIAT, birincilik ödülü aldığı interaktif eğitim programlarıyla hala hepimize destek veriyor.
Rahatsız olduğunuz konuları yazmakta özgürsünüz, ancak üslubunuz bu kadar geniş tutup, bu denli genelleme yapmanızı yanlış buluyorum.
Saygılar.
şu çalısanlara egitim versin diyen arkadaslar neye dayanarak egitim versin diyorlar o arkadaslar söylesinde ne egitimi verilecegini bizde söyleyelim o egitimi versinler bize
@aa21 arkadaşım da eminim bu yazdıklarımı tanık olduğu için bana hak verecektir.
puntoturbom
14/03/2011, 16:27
şunu çok açık bir şekilde belirtmeliyim ki tofaş-fıat kadar -hem fabrika çalışanları hem de fabrikaya hizmet veren bayi ve servisler de bunun içinde- eğitime önem veren bir marka daha yok! Bu kadar iddialıyım. Bunu neye dayanarak söylüyor ve nasıl bu kadar basit bir şekilde genelleme yapıyorsunuz anlamış da değilim. Siz biliyor musunuz ki herhangi bir departmanda çalışan bir arkadaş masasının başına, ya da atölyede tezgahının başına geçmeden önce hangi eğitimleri ne kadar süreyle alıyor?? Ben kendimden örnek vereyim, stepne kelimesinin anlamından tutun da, alanımla alakalı hukuk eğitimine kadar bütün eğitimlerimi aldım. Bu camiada her çalışan da kendisiyle alakalı eğitimlerini tamamlamadan işinin başına geçemez. Son olarak şunu da belirteyim. Eğitimlerimi tamamlamış olmama rağmen hala e-eğitim adı altında hem kişisel, hem de mesleki gelişimimize katkıda bulunacak eğitimleri, sizin eğitime gereken önemi vermiyor dediğiniz fıat, birincilik ödülü aldığı interaktif eğitim programlarıyla hala hepimize destek veriyor.
Rahatsız olduğunuz konuları yazmakta özgürsünüz, ancak üslubunuz bu kadar geniş tutup, bu denli genelleme yapmanızı yanlış buluyorum.
Saygılar.
@aa21 arkadaşım da eminim bu yazdıklarımı tanık olduğu için bana hak verecektir.
+10000000.............:p
puntoturbom
14/03/2011, 16:37
Bende ,Toyota nın veya diğer markaların ,Fiat ın müşteri hizmetleri kalıtesının yanından bile geçemeyeceğini düşünüyorum. Ama genelleme yapıp '' bunların topu da böyle'' de demiyorum,o kadar cahil değilim. Bu arada yapacağım yoruma bir de şunu ekliyorum ; Fiat servisinde 40 bın bakıma 1600 veren enayı ,en fazla,aynı parayı elma şekerine verecek kadar akıllıdır . Ve bunu söyleyenin de ,değil Fiat markasından ,dünyadan haberi yoktur.......
merhaba ben ist de son 8 senesini ticari arac (TAKSİ)Sürücüsü olarak geçirmiş birisiyim dolayısıyla FİAT araclarla ,servislerle fazla mesaim oldu tercih sebebi parca ucuzlugu idi fakat yetili servisler parcanın iki misli işcilik alıyorlardı .garanti bittigi zaman yetkili servis bırakılıyor idi şimdi multi jet motorlar var tabiki gene aracın garantisi bitene kadar sonra sanayi servislerde. halen ahbap çavuş ilişkisi ile insanlar iş yaptımaya calışıyor burada esnafın da kabahati var bir an önce servisten çıkmak için egitim verildigine tabiki katılıyorum ama yetersiz garantiden gelen garanti bitince o araç gelmiyecek. ayrıca TÜRK halkı şu an forum da olan araçlar gibi daha kaliteli araçlara layıktır ama siyasetcilerin yalnış sanayileşme politikaları yüzünden kalitesiz araçları kullanma zorunda bırakılmışlardır.saygılarımla
puntoturbom
14/03/2011, 16:51
Garanti sayesinde 3 yıldır kullandığım aracımda toplamda 3500 tl lık değişim gerçekleştirdim. ..... İyi ki garanti var....
Garanti sayesinde 3 yıldır kullandığım aracımda toplamda 3500 tl lık değişim gerçekleştirdim. ..... İyi ki garanti var....
ben garantiyi istemediğimi söylemedim .sadece garanti bitince insanlar yetkili servisi kullanmıyorlar dedim. ayrıca tüketicinin bir takım haklarını ikram gibi düşünmek yalnış olsa gerek!
Şunu çok açık bir şekilde belirtmeliyim ki Tofaş-FIAT kadar -hem fabrika çalışanları hem de fabrikaya hizmet veren bayi ve servisler de bunun içinde- eğitime önem veren bir marka daha yok! Bu kadar iddialıyım. Bunu neye dayanarak söylüyor ve nasıl bu kadar basit bir şekilde genelleme yapıyorsunuz anlamış da değilim. Siz biliyor musunuz ki herhangi bir departmanda çalışan bir arkadaş masasının başına, ya da atölyede tezgahının başına geçmeden önce hangi eğitimleri ne kadar süreyle alıyor?? Ben kendimden örnek vereyim, stepne kelimesinin anlamından tutun da, alanımla alakalı hukuk eğitimine kadar bütün eğitimlerimi aldım. Bu camiada her çalışan da kendisiyle alakalı eğitimlerini tamamlamadan işinin başına geçemez. Son olarak şunu da belirteyim. Eğitimlerimi tamamlamış olmama rağmen hala E-EĞİTİM adı altında hem kişisel, hem de mesleki gelişimimize katkıda bulunacak eğitimleri, sizin eğitime gereken önemi vermiyor dediğiniz FIAT, birincilik ödülü aldığı interaktif eğitim programlarıyla hala hepimize destek veriyor.
Rahatsız olduğunuz konuları yazmakta özgürsünüz, ancak üslubunuz bu kadar geniş tutup, bu denli genelleme yapmanızı yanlış buluyorum.
Saygılar.
@aa21 arkadaşım da eminim bu yazdıklarımı tanık olduğu için bana hak verecektir.
aynen katılıyorum gülay hanım ben 3 senedir tofasta calışıyorum aldıgım egitimlerin sayısını unuttum
Kronokrator
15/03/2011, 01:00
spesifik olmak gerek.
ben açıkca yazıyorum, kendilerine de söyledim. sakarya samtaş servisindeki bir kaç usta/kalfa/çırak çok bilgisiz.
mesela grande punto da "merkezi kilit alıcı anteni" yokmuş. şok şok şok ...
şimdi bunu diyen, ısrar eden yılların ustası. he ne zamandır fiat ustası onu ben bilemem. ben cahil adamın tekiyim onların yanında ...
oluyor böyle şeyler. genelleme konusuna bende karşıyım. şu sıralar balıkesirdeyim. burdaki servisi kelimelerle anlatamam. tak tak 5 sn. içinde adam teşhisi koyuyor soruna ...
iyisi var kötüsü var işte...
Neyse ben artık birşey demiyorum.
Fiat defteri zaten benim için çok önceden kapandı.
Herkese aracıyla mutluluklar dilerim.
Neyse ben artık birşey demiyorum.
Fiat defteri zaten benim için çok önceden kapandı.
Herkese aracıyla mutluluklar dilerim.
teşekkür ederiz.
teşekkür ederiz.
Valla bakıyorumda artık biranda ne olduysa Fiat çalışanları forumlara kadar indiler.
Size gerçekten birşeyler olmuş. Burada kendinizi övmek yerine müşterilerinizin sorunlarına kulak verin. İşte değiştirmeniz gereken anlayış bu. Kendinizi savunmayı bir kenara bırakın. Hep haklı olmaktan vazgeçin. Böyle kendinizi savunmak yerine size bir öneride bulunayım. Türkiye' de Fiat-Tofaş markasının marka değeri tüketici ve halk gözünde nedir? Nerededir? Ne yapılmalıdır?
Evet burada kendinizi övmek yerine bu tip bir anket yaparsanız prestij kurtarma açısından daha faydalı olur. Çok ciddiyim.
Valla bakıyorumda artık biranda ne olduysa Fiat çalışanları forumlara kadar indiler.
Size gerçekten birşeyler olmuş. Burada kendinizi övmek yerine müşterilerinizin sorunlarına kulak verin. İşte değiştirmeniz gereken anlayış bu. Kendinizi savunmayı bir kenara bırakın. Hep haklı olmaktan vazgeçin. Böyle kendinizi savunmak yerine size bir öneride bulunayım. Türkiye' de Fiat-Tofaş markasının marka değeri tüketici ve halk gözünde nedir? Nerededir? Ne yapılmalıdır?
Evet burada kendinizi övmek yerine bu tip bir anket yaparsanız prestij kurtarma açısından daha faydalı olur. Çok ciddiyim.
Ben sizin sorunlarınızı anlayabiliyorum ama benim söylemek istediğim yaşadığınız olumsuzlukları basit bir genelleme yaparak burada yazmanız. Bunu kabul etmem mümkün değil. Burada olmamın sebebi ne kendimi övmek ne de FIAT markasına ekstra bir prestij kazandırma çabası içerisinde olmak. Şunu belirteyim ki; burada olmamın sebebi burayı kullanan %98 insan gibi bu markanın kullanıcısı olmam. Aracım Grande Punto. Merak edip söylediklerinizin doğruluğunu araştırsaydınız benim buraya üye oluş tarihimin Temmuz ayı olduğunu ve çok sonra bu markanın bir çalışanı olduğumu açıkladığımı görebilirdiniz.
Yazılarımla kendimi savunma pozisyonunda kaldıysam düzeltme yapmam gerekecek. Çünkü kendimi savunacak bir durum yaşadığımı düşünmüyorum. Burada üye olan, hem müşterim hem de arkadaşım olan insanlar var. Onlar haricinde benim buradaki mesajlarımla hakkımda az çok fikri oluşmuş insanlar var. Hiç bir zaman tek yanlı konuşmadım, elimden geldiğince sorunlarına çözümler üretmeye çalıştım. Bunu kendi adıma değil, bağlı bulunduğum markadaki pozisyonum adına yapmaya çalıştım.
Fiat kendisini kanıtlamış bir markadır. Prestij kurtarma durumu olmadığını satışlardaki rakamlar zaten gösteriyor. Her markada yaşanan problemler var. Biz de kusursuz olduğumuzu iddia etmiyoruz. Kimse kusursuz değildir.Bilinmelidir ki FIAT her geçen gün daha da ileriye gidecek dünya çapında bir markadır. İyi günler dilerim. Saygılarımla.
06kaymak
15/03/2011, 18:32
ben 2006 yılından bu yana forumları takip ediyorum,benden yardım isteyenlere yardımcı olmaya çalışıyorum, sorunları olan Fiat müşterilerinin sorunlarına kulak veriyorum...Amaç sizin yaşadığınız problemlerin benzerlerini servisimde yaşatmamak adınadır.....benim gibi diğer servis çalışanlarının da amacı budur...
Benim takıldıgım, gene anlatamadık size. Bir önceki mesajımı okursanız, servislerde olan sorunları tüm Tofaş çalışanlarına mal edemezsiniz. Böyle bir genelleme yapmazsınız, yaparsanız ayıp olur diyorum. Servis durumları belli. Her sevis aynı değil. Mesajımda da sebeblerini açıkladım. Orda diğer markaların servislerinde sıkıntı yaşıyanlardan örneklerde var. Hiç sorun yaşamıyanlarda. Bende kabul ediyorum bazı servislerin çok eksiklikleri var. Ama fabrika olarak laf söylemenizi istemem. Ki ben Toyota fabrikasına gezmiş, Karsan ı görmüş biri olarak söylüyorum. İlaveten Fiatın diğer fabrikalarınının durumlarını biliyorum. Tofaş fabrikası fark atıyor. Şunu idda ederim ki, bir italyan yapımı olan Grande punto nun kalitesi , Tofaşta üretilen Linea nın kalitesine yetişemez.
ben 2006 yılından bu yana forumları takip ediyorum,benden yardım isteyenlere yardımcı olmaya çalışıyorum, sorunları olan Fiat müşterilerinin sorunlarına kulak veriyorum...Amaç sizin yaşadığınız problemlerin benzerlerini servisimde yaşatmamak adınadır.....benim gibi diğer servis çalışanlarının da amacı budur...
Müslüm bey size lafım yok. Sizi zaten biliyoruz. Onlar kendilerini iyi biliyorlar.
Sizin ne kadar zamandan beri insanlara yardımcı olduğunuzu, burada olduğunuzu bilmeyen yok.
Benim takıldıgım, gene anlatamadık size. Bir önceki mesajımı okursanız, servislerde olan sorunları tüm Tofaş çalışanlarına mal edemezsiniz. Böyle bir genelleme yapmazsınız, yaparsanız ayıp olur diyorum. Servis durumları belli. Her sevis aynı değil. Mesajımda da sebeblerini açıkladım. Orda diğer markaların servislerinde sıkıntı yaşıyanlardan örneklerde var. Hiç sorun yaşamıyanlarda. Bende kabul ediyorum bazı servislerin çok eksiklikleri var. Ama fabrika olarak laf söylemenizi istemem. Ki ben Toyota fabrikasına gezmiş, Karsan ı görmüş biri olarak söylüyorum. İlaveten Fiatın diğer fabrikalarınının durumlarını biliyorum. Tofaş fabrikası fark atıyor. Şunu idda ederim ki, bir italyan yapımı olan Grande punto nun kalitesi , Tofaşta üretilen Linea nın kalitesine yetişemez.
Defalarca aynı şeyi açıklamak istemiyorum. Bir önceki mesajlarıma bakınız lütfen.
Grande Punto' da aldım, Linea' da aldım. 10.000' lerce km kullandım.
Ne kadar kalitesi olduğunu sizden öğrenecek değilim. Ben iyi biliyorum neyin ne kadar kaliteli olduğunu. Al birini vur ötekine. Buna rağmen yinede benim araçlara lafım yok.
Fırat bey şu ONLAR kimler acaba ?...şuraya yazında bizde kurtulalım onlardan ...tesadüf o ya bugün yine anketör şirketten aradılar ocak ayında keyfe keder 5 000 km yapmış olan hava filtremi değiştirmek için yetkili servise uğramıştım o ziyaretimle ilgili görüşlerimi önerilerimi varsa şikayetimi öğrenmek istrediler ve herşey kaydedili...mesaj*ı verdim bir tüketici olarak (garanti uzatma ücretinin yüksek oluşundan hatta 2 yıl süreninde rakiplere göre daha kısa oluşunu üzerine basa basa belirttim)...kafam rahat dikkate alınacağını dşünüyorum...
erdiyilmaz
15/03/2011, 22:55
Konu disi hakaret iceren mesajlar silinmistir. kisilik haklarini rencide edici mesaj gonderimi devam ederse sorgusuz sualsiz uyelikleri silinecektir.
zafer murat
15/03/2011, 22:59
ne zaman yayınlandı bu ya :) sürekli izlerim kaçırdım
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.