Orijinalini görmek için tıklayınız : Acemiye Yardım - 1.3 Mjet Vites Geçişleri Hakkında
crozwise
05/03/2011, 18:02
Merhaba arkadaslar,
Gecen aydan beri haftada 2-3 gun arabamı kullanıyorum ancak dogru mu kullanıyorum emin değilim, sizlere danışmak istedim.
Sürücü kursuna da gittim ancak aşağıdaki soruları punto 1.3 sahipleri daha sağlıklı yanıtlayabilir diye sizlere sormak istedim.
Her maddeme doğru, yanlış ve açıklama seklinde cevaplarsanız cok sevinirim.
1. Site içinde aracı park ederken ve park yerinden cıkarken sadece debriyajı kullanıyorum, park yerinden cıkıp duz gitmeye baslayınca gaza dokunuyorum, debriyajda sorun olur mu ilerde
2. Vites1'deyken devir 20'ye geldiği an Vites2'ye geçiyorum, yokuş yukarı bile gitsem devir 20'de iken Vites2'ye atıyorum, doğru mu yapıyorum?
3. Vites2'de giderken yine devir 20'ye gelince Vites3'e geçiyorum.
4. Vites3'de giderken devir 20'ye gelince Vites4'e geciyorum.
5. Vites4'te giderken devir 20'ye gelince vitesi değiştirmiyorum, mesafe kısa olduğu için Vites5'e atmıyorum, doğru mudur?
6. Şu ana kadar 80km'yi geçtiğimi hatırlamıyorum, genelde 60-80km arası gidebiliyorum, bu hızlarda Vites4'ü kullanıyorum genelde, doğru mu yapıyorum?
7. Freni fazla kullanmıyorum, önümde trafik yavaşlamışsa Vites3'den(devir 15 ve aşağı düşmüşse) Vites2'ye atıyorum, araba titreyip bağrıyor ama yavaşlıyor, trafik açılınca tekrar Vites3'e alıp devam ediyorum, bir sorun yaratır mı?
8. Yokuş aşağı giderken Vites'i küçültüyorum, boylece araba belli bir hızın ustune cıkamıyor, doğru mu yapıyorum?
9. Mahalle içinde yokuş aşağı inerken korkuyorum, bu yuzden ayağım debriyaja tam basılı iniyorum, frene basınca araba stop etmesin diye, bu hareket doğru mudur?
10. Vites1'den ikiye geçerken araba bazen kendini öne atıyor, debriyajı hızlı kaldırdığım için sanırım, sizde de oluyor mu
Tesekkurler.
Öncelikle dizel araçlar her zaman devirli kullanılır. Mesela demişsiniz ya '' Vites1'deyken devir 20'ye geldiği an Vites2'ye geçiyorum, yokuş yukarı bile gitsem devir 20'de iken Vites2'ye atıyorum, doğru mu yapıyorum?'' eğer çıktığınız yokuş dikse bunu yapmayın,hem araç çekişten düşer o anda istop edebilir hemde arkanızdaki araçlarda pek memnun olmaz bu durumdan. Gaza biraz yüklenip 2.vitesi seri bi şekilde geçirmelisiniz ki araç hızını kaybetmeden 2.vites görevini yapabilsin.
'' Mahalle içinde yokuş aşağı inerken korkuyorum, bu yuzden ayağım debriyaja tam basılı iniyorum, frene basınca araba stop etmesin diye, bu hareket doğru mudur?''
Bunu yapmanıza hiç gerek yok,motor freni kullanmayı biliyorsanız şayet ayağınızıda frenin üzerine koyarsanız tedbirli bir şekilde inersiniz hem ayağınız yorulmamış olur hemde balatalar zarar görmez. Şayet önünüze herhangi bi şey çıkarsa debriyaja basıp vites küçültmenizde fayda var.. :)
Merhaba arkadaslar,
Gecen aydan beri haftada 2-3 gun arabamı kullanıyorum ancak dogru mu kullanıyorum emin değilim, sizlere danışmak istedim.
Sürücü kursuna da gittim ancak aşağıdaki soruları punto 1.3 sahipleri daha sağlıklı yanıtlayabilir diye sizlere sormak istedim.
Her maddeme doğru, yanlış ve açıklama seklinde cevaplarsanız cok sevinirim.
1. Site içinde aracı park ederken ve park yerinden cıkarken sadece debriyajı kullanıyorum, park yerinden cıkıp duz gitmeye baslayınca gaza dokunuyorum, debriyajda sorun olur mu ilerde
2. Vites1'deyken devir 20'ye geldiği an Vites2'ye geçiyorum, yokuş yukarı bile gitsem devir 20'de iken Vites2'ye atıyorum, doğru mu yapıyorum?
3. Vites2'de giderken yine devir 20'ye gelince Vites3'e geçiyorum.
4. Vites3'de giderken devir 20'ye gelince Vites4'e geciyorum.
5. Vites4'te giderken devir 20'ye gelince vitesi değiştirmiyorum, mesafe kısa olduğu için Vites5'e atmıyorum, doğru mudur?
6. Şu ana kadar 80km'yi geçtiğimi hatırlamıyorum, genelde 60-80km arası gidebiliyorum, bu hızlarda Vites4'ü kullanıyorum genelde, doğru mu yapıyorum?
7. Freni fazla kullanmıyorum, önümde trafik yavaşlamışsa Vites3'den(devir 15 ve aşağı düşmüşse) Vites2'ye atıyorum, araba titreyip bağrıyor ama yavaşlıyor, trafik açılınca tekrar Vites3'e alıp devam ediyorum, bir sorun yaratır mı?
8. Yokuş aşağı giderken Vites'i küçültüyorum, boylece araba belli bir hızın ustune cıkamıyor, doğru mu yapıyorum?
9. Mahalle içinde yokuş aşağı inerken korkuyorum, bu yuzden ayağım debriyaja tam basılı iniyorum, frene basınca araba stop etmesin diye, bu hareket doğru mudur?
10. Vites1'den ikiye geçerken araba bazen kendini öne atıyor, debriyajı hızlı kaldırdığım için sanırım, sizde de oluyor mu
Tesekkurler.
arkadaşım öncelikle 1. maddeyi anlamadım
2. maddeye gelirsek bu araçlar tork bandını 1750 devirden sonra alır yani bu demek oluyorki vites değiştirdiğiniz zaman devir saati ortalama 1800 dd aşağı düşmemeli düşmesi taktirde hem araç bayıl hemde en önemlisi MAZOT POMPASINA aşırı yüklenirsin pompanın ömrünü azaltır
yani özetlersek bütün vitesleri 2500 3000 devir aralarında vites atmalısın buda 3. 4. 5. sorunun cevabı sanırım
6. sorunun cevabı ise vitesten çok devir saatı önemlidir 2000 devir bandıda hangi viteste gidebiliyorsa o viteste git genelde düz yolda 80 k/s hızda 4. vites iyi oluyor
7 soruya gelirsek turbo şarjlı bir araçta senin yaptığın yani yığdırma yapmak tehlikelidir turboya fazla yüklenirsin bu araçları genelde devrinde kullanmak gerekir bu anlatığım 8.sorununda cevanbı sanırım
9. hiç bir zaman ayağını debriyajda bekletmemelisin eğer yokuş aşağı iniyorsan aracı yüksek biğr vitese at akarına bırak korkma firene basar basmaz istop etmez etmeye yakın ayağını debriyaja atarsın eğer acemi isen bu dediğim sana zor gelir ama bir kaç günde alışırsın kazasız sürüşler dilerim
Puntojet07
06/03/2011, 01:30
İlk olarak aracının vitesini çok erken değiştiriyorsun, akan trafikte her zaman devir saatini kontrol etmen mümkün olmayacaktır en azından bir süreliğine acemiliğini atlatana kadar, motorun sesini dinlemen lazım, aracın düşük viteste bağırınca bir üst vitese geçersin, yine yığılırsa vites küçültürsün, 2500 devire kadar gel en azından bir üst vitese geçmek için,
Kalkışlarda yarım debriyaj gidiyorum demişsin, siteden çıkış mesafen çok değilse yeni nesil araçların çoğu yarım debriyajda gaza dokunmadan kalktığından park halinden çıkana kadar bunu yapabilirsin, ama mesafen varsa uzun süre yarım debriyaj halinde gitme 1. vites hatta 2. viteste bile, düşük hızda kalkış yapabilirsin. Aracın motoru küçük olduğu için seyir halinde 1. vitese geçmeye çalışma, zaten çok zor geçer. Durma hızlarında 1e düşebilirsin, 1 kalkış vitesidir.
Dik yokuşlarda ise araç devrini almadan üst vitese geçersen stop edebilirsin. Çok dikse 1 de tırman araç mesafeleri ve yol müsaitse deviri ve hızı artırıp vites yükseltebilirsin.
Aracını boğmamak ve sağır etmemek için de zaman zaman otobana çıkıp bütün devirleri sonuna kadar zorlayarak vitesleri artır mesela, 1 3000dv/dk/2 3000 dv/dk...
Tabi hız çok sağlıklı bir şey değil ama zaman zaman aracımızı eski tabirle sağır etmemek için üst devirlerde kullanmamız gerekiyor özellikle ağırlıklı olarak şehir içinde kullanıyorsak.
Kazasız belasız keyifli günlerde kullan, yanlışımız varsa lütfen daha iyi bilen bir arkadaşımız uyarsın, kimseyi yanlış yönlendirmek istemem.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.