PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Evo buz üstünde sınıfta kaldı:((



sakinkaradas
31/01/2011, 12:18
arkadaşlar dün akşam evo ile çorum osmancık arasında çamlıca mevkide evo ile bir buzda kayma macerası yaşadık ve bence evo sınıfta kaldı.arabamla rampa aşagı inerken 1.viteste arabanın kaymaya başladıgını hissettim.bu arada zincir takmak için yer bakarken araba tamamen kontrolden çıkarak kaymaya başladı.arabayı bence sınıfta bırakan olay burada başladı.araba kendi kendine tam gaz yemeye başladı ve direksiyon hariç tüm kumandayı benden aldı.indigim yerin alt tarafı gidenler bilir 600-700 metre uçurum.kendi çabalarımla arabayı artık bir tarafa yatırıp kendi canımızı kurtarmanın derdine düşerken araba aniden gaz yemeyi kesti ve yolun saga tarafında zorlada olsa durabildik.arabada 4 kişiydik.ve hepimizin agzı burnumuza geldi diyebiliriz.hatta o korku ile ortamı yumuşatmak için baya bi espirilerde yaptık.zinciri taktıktan sonra 12 km lik inişli ve keskin virajlı rampayı tam 1 saat 15 dikada indik ama tabir yerindeyse anamızdan emdigimiz süt burnumuzdan geldi.bu tecrübeden sonra evonun kış performansı ile sınıfta kaldıgını söyleyebilirim.bu arada araba kaymadan önce ne gaz nede fren pedalına basmışlıgım var.zira kar tecrübesi olan bir şöförüm.kastonmonu karadere ve ılgazdan defalarca geçmiş oralardan zincir takmadan veya kaymadan inmişligim vardır.ama dün akşam resmen acemi oldum.buda bi tecrübe tabiki

bu gaz yeme faslını bilenlere sordum aracın güvenlik önlemiymiş.kaydıgı zaman araba yolda tutunmak için yapıyormuş.ama olmaz olsun böyle güvenlik sistemi arabayı resmen rampa aşagı çıgdırdı.

takres
31/01/2011, 12:23
kendi kendine gaz vermesi çok ilginç...

Misafir
31/01/2011, 12:29
Gaz kesme özelliği var ama aracın kendi kendine gaz verme durumu olmazki...Bu teknik açıdan pek mümkün değil. Ayrıca aracınızdaki lastikler kış lastiği mi? Açıkcası ben lastiklerden dolayı kaydığını düşünüyorum.

sakinkaradas
31/01/2011, 12:31
4 tane şu an canlı olan şahit var.o gaz yeme olayı yüzünden az kalsın canımızdan olacaktık

murti82
31/01/2011, 12:33
Aynı şeyleri aralık ayında ben de edirne de yaşadım :) Arabanın kayması zaten korkutuyor bir de motorun bas bas bağırması, hele ki bunun neden olduğunu önceden bilmemek iyice tırstırıyor :) Ama buz üzerinde araba ne yapsın, ayrıca inan bana bu özelliği çok iyi bir şey. Bu ay 2002 Peugeot307 full bir araçla büyükçekmeceden yukarı çıkarken ıspartakule mevkiinde çiğ üzerinde kaydım, araç hiçbir şekilde kendini toplamadı, eğer aynı olay grande puntoyla olsaydı bu kadar kötü kaymazdım diye düşünüyorum.

Arkadaşlara bilgi: Eğer viraj dönerken, araba vitesteyken kaymaya başlarsanız araba toparlamak için gerekli tekerleklere tork veriyor. Siz debriyaja bassanız da devreden çıkmıyor, motor tüm gücüyle bağırıyor, ancak vitesi boşa atarsanız arabanın tepkisi kesiliyor.

sakinkaradas
31/01/2011, 12:33
Gaz kesme özelliği var ama aracın kendi kendine gaz verme durumu olmazki...Bu teknik açıdan pek mümkün değil. Ayrıca aracınızdaki lastikler kış lastiği mi? Açıkcası ben lastiklerden dolayı kaydığını düşünüyorum.
lastigimiz kış lastigi degildi.ama açıkcası böyle bir karla karşılaşmayıda hesaplamıyorduk aynı yoldan saat 12 de geçtik yol açıktı.akşam dönüşte bu şekilde bir olayla karşılaştık.ama bizi sıkıntıya sokan aracın kayması degil kendi kendine gaz yemesi oldu.araç dahada çok hızlandı.

reddragon
31/01/2011, 12:41
Kış lastiği olmadan tehlikeli saatlerde ve yerlerde trafiğe çıkmamak lazım. Araçların böyle kendi kendine duruma uygun olmayan tepkileri olabiliyor. Her şeyi de düşünemiyor sanırım üretenler. Geçmiş olsun!

Scottie
31/01/2011, 12:44
geçmiş olsun... lastikler önemli etken. ama buz da hiç bir lastik kaymayı etkilemez..

skyline28
31/01/2011, 12:46
bence bunun evo ile alakasıyok hangi araba buzda kaymıyor bana onu söyleyin tv de görüyorum ne araçlar kayıyor evo neden kaymasın?*

Misafir
31/01/2011, 12:48
lastigimiz kış lastigi degildi.ama açıkcası böyle bir karla karşılaşmayıda hesaplamıyorduk aynı yoldan saat 12 de geçtik yol açıktı.akşam dönüşte bu şekilde bir olayla karşılaştık.ama bizi sıkıntıya sokan aracın kayması degil kendi kendine gaz yemesi oldu.araç dahada çok hızlandı.

Araç vitesteyse motor kompresöre girmesi sonucu gaz verip devri bir miktar yükseltmiş olabilir. Bu da normaldir. Ama bu kısa bir süredir. Gaz verir hemen ardından normale döner. Teknik açıklamasını bu şekilde yapabilirim. Ancak içinizin rahat etmesi için bulunduğunuz yerdeki bir yetkili servise gidip bilgi alabilirsiniz.

sakinkaradas
31/01/2011, 12:55
Araç vitesteyse motor kompresöre girmesi sonucu gaz verip devri bir miktar yükseltmiş olabilir. Bu da normaldir. Ama bu kısa bir süredir. Gaz verir hemen ardından normale döner. Teknik açıklamasını bu şekilde yapabilirim. Ancak içinizin rahat etmesi için bulunduğunuz yerdeki bir yetkili servise gidip bilgi alabilirsiniz.
az bir yükselme 2bin devir civarı ise bizim araba 5 bin devirleri gördü.basbas bagırdı resmen.ama bu konu için mutlaka servise gidicem.ama 1-2 ay sonra bu kış macerası bu seneyi götürür bana hala tüylerim diken diken oluyor.çok korktuk çoook

sakinkaradas
31/01/2011, 12:57
bence bunun evo ile alakasıyok hangi araba buzda kaymıyor bana onu söyleyin tv de görüyorum ne araçlar kayıyor evo neden kaymasın?*bizi kayması degil kendi kendine gaz yiyerek dahada hızlanması korkuttu.

skyline28
31/01/2011, 13:06
bizi kayması degil kendi kendine gaz yiyerek dahada hızlanması korkuttu.ozaman bence servise bir sor derim...

sakinkaradas
31/01/2011, 13:11
bu arada en komik espiri araba kaymaya başlayınca kapıyı acıp atlamaya kalkan veli arkadaşımdan geldi.durdugumuz yerde arabadan indik zincir takma telaşına geçtik ve yılın espirisi ''sakin senin araba kaymaya başlayınca odamı canın derdine düştüde bagıryordu acaba:?''

Du Hast
31/01/2011, 13:12
sınıfta kalan bence siz olmuşsunuz hocam :)
oraların kışları az çok bellidir sert geçer, kış lastiksiz o yola çıkmak bir nevi intihar.
iyi cesaret varmış sizde :)
motorun kendi kendine gaz vermesi ilgincime gitti doğrusu. araçta hangi güvenlik opsiyonları var?
şahsen benim altımdaki araba benim isteğim dışında saçmalasa herelde kontak kapatırım :) dediğiniz gibi durumu daha tahlikeli hale getirebilir.
ben ankaradan kırıkkalaye gitmeye çekiniyorum geceleri 70 km lik yolu

sakinkaradas
31/01/2011, 13:17
sınıfta kalan bence siz olmuşsunuz hocam :)
oraların kışları az çok bellidir sert geçer, kış lastiksiz o yola çıkmak bir nevi intihar.
iyi cesaret varmış sizde :)
motorun kendi kendine gaz vermesi ilgincime gitti doğrusu. araçta hangi güvenlik opsiyonları var?
şahsen benim altımdaki araba benim isteğim dışında saçmalasa herelde kontak kapatırım :) dediğiniz gibi durumu daha tahlikeli hale getirebilir.
ben ankaradan kırıkkalaye gitmeye çekiniyorum geceleri 70 km lik yolu
gündüz aynı yoldan geçmesem cesaret etmezdim.ama 5 saat içinde aşırı şekilde şartlarda degişiklik olmuş.tek tesellimiz kendimizde bişey yok.malımızda bişey yok ve zincirimiz yanımızda yolda kalıp rezil olmadık

sakinkaradas
31/01/2011, 13:29
işte bu sıkıntıyı çektigimiz yolun saat 12 30 daki hali

femoli
31/01/2011, 13:30
Aynı şeyleri aralık ayında ben de edirne de yaşadım :) Arabanın kayması zaten korkutuyor bir de motorun bas bas bağırması, hele ki bunun neden olduğunu önceden bilmemek iyice tırstırıyor :) Ama buz üzerinde araba ne yapsın, ayrıca inan bana bu özelliği çok iyi bir şey. Bu ay 2002 Peugeot307 full bir araçla büyükçekmeceden yukarı çıkarken ıspartakule mevkiinde çiğ üzerinde kaydım, araç hiçbir şekilde kendini toplamadı, eğer aynı olay grande puntoyla olsaydı bu kadar kötü kaymazdım diye düşünüyorum.

Arkadaşlara bilgi: Eğer viraj dönerken, araba vitesteyken kaymaya başlarsanız araba toparlamak için gerekli tekerleklere tork veriyor. Siz debriyaja bassanız da devreden çıkmıyor, motor tüm gücüyle bağırıyor, ancak vitesi boşa atarsanız arabanın tepkisi kesiliyor.
Ben bu motor bağırma devir yükseltme işini anlamadım yokuş yukarı çıkarken otomatik devir yükseltiyor aşşağı inerkende devir yükseştiyor ne saçma bir sistem..

blk_hakan
31/01/2011, 13:57
Geçmiş olsun....

GP COSKUN
31/01/2011, 14:57
öncelikle buzda kaymayan araba yada lastik yoktur
ancak bazı önlemlerle kaymayı zorlaştıracak tedbirler alabiliriz sadece
zincir kar lastiği hava şartlarına göre uygun hız gibi
ancak bunların hiçbiri kaymayı tam olarak ortadan kaldıracak çözüm değildir
anlattığınız hasidede aracın kendi kendine gaz verecek bir sisteminin olmadığından
aklıma gelen o anki panikle kayma başladığında gaza basmış olabileceğinizdir
yoksa şu anki teknolojilerle kayma başladığında gaz vererek ilerleyen ve ecuya gaz ver
komutunu verecek bir donanıma sahip değil araçlarımız
ancak eğer kaymamak için çok düşük devirde frene bastıysanız ecu aracın stop etmemesi için devir yükseltir ama buda ancak belirli bir miktardır
sizin anlattığınız ve yaşadığınız olayda 4000 devire kadar yükseldiğinden bahsediyorsunuz teorik olarak bu durumun bir açıklaması yok
sonuçta kötü bir tecrübe yaşamıssınız ailenize ve arkadaşlarınıza ve aracınıza bir şey
olmadan bu durumdan kurtulmanız yinede çok sevindirici bir durum geçmiş olsun

sakinkaradas
31/01/2011, 15:07
mantıken düşündügün dogru ama olay anında araca hiç bir şekilde gaz vermedigimden frene basmadıgımdan gayet eminim.zaten panik yapmadıgımızdan kurtardık.korktum dogru ama.buz üstünde şöförlük tecrübem bayagı var.ama araba resmen deligibi gaz yedi bundanda eminim.zira ayaklarımı koltuga dogru çekmiştim.kendi devri ile insin diye.ancak gazı sürekli degil kesik kesik vererek hareket etti araç.bu arada göstergelerde ne kadar ikaz varsada hepsi yanıyordu buda ayrı bişey.zaten ne olduysa kaymaya başladıktan sonra oldu.şükürki bizde bir şey yok.
teorik olarak açıklaması olmayan bu olay malesef benim başıma geldi.belki anlık bir sistem hatası belki bir güvenlik önlemi ama.aracın hakimiyeyinin sizden çıkması çok kötü bir duygu resmen seyrediyor ve direksiyonu tutmaktan başka hiç bir şey elinizden gelmiyor.

alpimmm
31/01/2011, 15:14
Sakin, geçmiş olsun,
kötü bir tecrübe olmuş, ama size birşey olmaması en güzeli.

OzzY
31/01/2011, 15:24
geçmiş olsun. bu gaz verme olayını çok merak ettim servis açıklamasını paylaşırsanız sevinirim.

41semih41
31/01/2011, 15:44
gecmis olsun bi dakine zincirsiz gecmezsiniz ordan

TORnADO
31/01/2011, 15:57
Geçmiş olsun.Buzda kaymayan araba yoktur bence de.Ama tedbiri alıp kışlık lastik kullanmak lazım,7 derecenin altında normal lastikler sertleşirler ve iyice kayarlar.

sakinkaradas
31/01/2011, 16:04
gecmis olsun bi dakine zincirsiz gecmezsiniz ordan
bi dahakine ne.bi daha hiç geçmem inşallah.zaten o yol servis yolu asıl yol 2 yıldır genişletme ve düzeltme yapılıyor diye trafige kapalı.asıl yok meşhur kırkdilim mevkii.
kırkdilimi buradan avantajlı kılan rakımı.çünki şu an çalışan yoldan yaklaşık 300 metre daha aşagıdan geçiyor.ve yol burası kadar çok dik ve virajlı degil.inşallah mayısta açılıyormuşta bizde bu çileden kurtuluruz.

Murat 1979
31/01/2011, 16:21
öncelikle geçmiş olsun
çorum şehir merkezinden buharaevler mevkine kadar olan 2 km lik şehir içi yolda 3 kaza vardı dün akşamdan itibaren acayip bi buzlanma var. Benim lastiklerde kışlık değil ancak arabayı da yolda tutmak çok zor arabada esp asr filan var ama doğa daha güçlü şimdilik kış lastiği kesin şart. Kırk dilim için anlatılanlarada bir yenisi daha eklenmiş oldu inş can yanmadan şu yolu açarlar tekrar geçmiş olsun.

smartengineer
31/01/2011, 16:24
öncelikle geçmiş olsun hocam ben dün saat 5 civarı kastamonudan çıktım ankaraya gitmek üzere yolda baya kar vardı maaşallah evom canavar gibiydi astikler kış lastiğiydi ne kaydı ne bi şey yaptı.çok sevdim arabamı çook l

phatalis
31/01/2011, 17:04
slm arkadaslar benimde 2011 siyah evom var bu sbah benim aracım kaymadı fakat buzlu yoldan çıkıp normal yola geçtiğimde frene bastığım esnada tıkırtı gelmeye başladı araçtan,daha sonra kesildi sebebi nedir? ayrıca çok merak ettiğim konu bu star&stopun şehir içi kullanımlarda çok sık dur kalklarda motor çok sık kapanıp açılıyor bunun motora bi zararı olabilirmi?

sakinkaradas
31/01/2011, 17:26
slm arkadaslar benimde 2011 siyah evom var bu sbah benim aracım kaymadı fakat buzlu yoldan çıkıp normal yola geçtiğimde frene bastığım esnada tıkırtı gelmeye başladı araçtan,daha sonra kesildi sebebi nedir? ayrıca çok merak ettiğim konu bu star&stopun şehir içi kullanımlarda çok sık dur kalklarda motor çok sık kapanıp açılıyor bunun motora bi zararı olabilirmi?
o tıkırtayan şey abs o devreye girmiş normal birşey,start-stop a gelince motoru bilmem ama marş dinamosuna bi zararı dokunacagı kesin(en azından dinamoda çıkacak masraf yapacagın yakıt tasarrufundan fazla olur diye düşünüyorum

ERDEM1907
31/01/2011, 17:29
benim başıma böyle koşullarda hiç böyle şeyler gelmedi. Tam tersi geçen hafta yağmurlu bir havada Kavacık'ta bir arkadaşa gidiyorduk. Çok dik bir rampadan indik ki ben böyle rampa hiç görmedim; kışın araç inip çıkamıyormuş. Neyse dönüşte farklı bir yoldan gidelim dedim çünkü eğim olarak çok dik bir yokuştu.Arkadaş başka yol yok dedi. neyse mecburen tırmanmaya başladım araba zorlanmadan çıktı meğer ordan birçok araba çıkamıyormuş sağdan soldan kaçıyorlarmış. bizim arkadaş aklınca beni kandırıp eğlenecek. Gözleri fal taşı gibi açıldı bu araba ne marka diye sormaya başladı çok şaşırdı:fish0000:

sakinkaradas
31/01/2011, 17:47
benim başıma böyle koşullarda hiç böyle şeyler gelmedi. Tam tersi geçen hafta yağmurlu bir havada Kavacık'ta bir arkadaşa gidiyorduk. Çok dik bir rampadan indik ki ben böyle rampa hiç görmedim; kışın araç inip çıkamıyormuş. Neyse dönüşte farklı bir yoldan gidelim dedim çünkü eğim olarak çok dik bir yokuştu.Arkadaş başka yol yok dedi. neyse mecburen tırmanmaya başladım araba zorlanmadan çıktı meğer ordan birçok araba çıkamıyormuş sağdan soldan kaçıyorlarmış. bizim arkadaş aklınca beni kandırıp eğlenecek. Gözleri fal taşı gibi açıldı bu araba ne marka diye sormaya başladı çok şaşırdı:fish0000:
bu cesareti 12 km inişli ve en azın 120-130 virajı buluna yeryer %30-35 gibi egimleri bulunan içinde 4 kişinin canının bulundugu ve 2 tarafında en az 300-400 metrelik uçurumun bulundugu bir ortamda vermenin kolay olmadıgını hatırlatırım.ayrıca bu alanın ıssız olmasıda cabası.ama bir şehir merkezine yakın veya ana arterde olmuş olsa biraz daha rahat olur veya bu kadar korkmamış olurdum.ben evo kötü demiyorum.sadece buz üzerindeki performansı beni memnun etmedi.ayrıca birde aracın kendi kendine gaz yemesi varki asıl endişelendiren konu bu.bunu mutlaka soruşturacagım.

ERDEM1907
31/01/2011, 17:59
tabi ki ikisi farklı konular ben sadece benim başıma gelmiş bir olayı anlattım senin anlattıklarına herhangibi bir atıfta bulunmadım bir yorum yapmadım.

sakinkaradas
31/01/2011, 18:22
tabi ki ikisi farklı konular ben sadece benim başıma gelmiş bir olayı anlattım senin anlattıklarına herhangibi bir atıfta bulunmadım bir yorum yapmadım.
yo atıfta bulunmadın.yanlış anlaşılmaktan korkarım hemde çekinirim.tabiki farklı konular.bu konuda veya samimiyetinden kesinlikle şüphem yok.ben sadece farklı şartlar altında verilen kararlar oldugunu anlatmak istedim.

ERDEM1907
31/01/2011, 18:34
tamam Sakin sorun yok geçmiş olsun.

usermm1
31/01/2011, 18:35
araçta esp varsa tekerlere bağımsız fren veya GAZ verebilir.

ABNEW
31/01/2011, 18:35
Geçmiş olsun öncelikle,

Ben kış şartlarında iyi bir lastiği tüm elektronik yardımcılara tercih ederim açıkcası.Lastikte iş yoksa tüm elektronik güvenlik elemanlarının çabaları da boşuna maalesef.Bu yüzden önce iyi bir lastik seçip (Gerekiyorsa zincir de ) ani manevralardan kaçınarak, gaz ve frene çok hafif basarak kış şartlarındaki tehlikeleri en aza indrimek mümkün,

Punto kışın sınıfta kalır mı ? Bence iyi lastikli bir punto kesinlikle kalmaz.Ben güvenlik paketli ve kış lastikli puntomla hiç tehlike yaşamadım.Hatta neredeyse kimsenin çıkamadığı- inemediği yollarda rahatça ilerledim asr nin de katkısıyla..

sakinkaradas
31/01/2011, 18:38
araçta esp varsa tekerlere bağımsız fren veya GAZ verebilir.
ilginç olanda bu araçta esp yok.burda bazı arkadaşların şaşırması üzerine servisi aradım.onlarda böyle bir şeyle karşılaşmamışlar.servise gelmemi söylediler.belki elektronik bir sistem arızası olabilir dediler.ama kar buz kalkmadan yerimden oynamaya hiç niyetim yok.

usermm1
31/01/2011, 18:43
ilginç olanda bu araçta esp yok.burda bazı arkadaşların şaşırması üzerine servisi aradım.onlarda böyle bir şeyle karşılaşmamışlar.servise gelmemi söylediler.belki elektronik bir sistem arızası olabilir dediler.ama kar buz kalkmadan yerimden oynamaya hiç niyetim yok.

yokuş inişinden dolayı araba bağırmış olmasın. sende gaz verdi sanmış olabilir misin?

sakinkaradas
31/01/2011, 18:45
daha neler.kesik kesik ve bagırarak gaz yiyordu araba.

sakinkaradas
31/01/2011, 18:47
vesselam bunun ne oldugu servise gidince çıkar.ya bir arıza yada güvenlik önlemi.ama dün akşam bana yusuf beyyyyy yusuf beeyyyyy diye bagırttıgı kesin.:D

usermm1
31/01/2011, 18:47
daha neler.kesik kesik ve bagırarak gaz yiyordu araba.

arkadaşım sana yardımcı olmak istiyorum sen nasıl cevap veriyorsun. daha nelermiş. sana burdan bişey yazardım ama bana yakışmaz.

sakinkaradas
31/01/2011, 18:49
arkadaşım sana yardımcı olmak istiyorum sen nasıl cevap veriyorsun. daha nelermiş. sana burdan bişey yazardım ama bana yakışmaz.
bu şekilde tehdit vari konuşmanda sana yakışmadı.sonuçta seni aşagılayan veya hakaret edilen bir durum yok.beni acemi yaptın anlamında söylenmiş bir söz.ama özür kabahatten büyük oldu.ya ben çok alınganım yada sen.

makeles
31/01/2011, 20:20
"deli gibi gaz yeme olayı" belki de normal koşullarda bastığımız kadar gaza bastık ama tutuş olmadığı için birden bire 4000 devire yükseldi.. başka bir açıklama bulamadım.. bu arada kar lastikli (çivisiz 4x4ler) cipler bile buzda kalır..

sakinkaradas
31/01/2011, 21:09
artık bilemiyorum.sebebin ne oldugunu servise gidince ögrenencegiz

abulbul08
31/01/2011, 22:14
Az önce buzlu olan 60 derecelik ve 500 metre uzunluğundaki dik rampayı hiç zorlanmadan çıktım. Arabanın altında 3 yıllık lassa kış lastiği var. dünde köye gittim ve bu rampadan daha dik ve virajlı buzlu yolu çok rahat çıktım. Abimde 2006 golf plus var ve lastikleri yeni michelin kış lastiği onun arabada asr var bende yok. o biraz zorlandı özellikle dur kalk yaparken.
Yazdığınız başlık bence yanlış. buzda kaydım diyebilirdin bence

Buzda kaymayan araba yoktur. Zincirli olsan bile kayabilirsin. Bunu yaşadık abim zincirliyken kaymıştı ve uçurumun kenarında araba asılı kalmıştı. O olaydan sonra 4 tekere zincir sarıp gidiyordu arabayla:D:D:D:D:D:D:D:D

ibrahim06
31/01/2011, 22:44
Çok geçmiş olsun. ben ekim 15ten bu yana kar lastiğiyle geziyorum. Kar lastiği olmadan o yollarda ne kendime ne de arabama güvenirim.

sakinkaradas
31/01/2011, 22:56
bu deneyimin bana aldırdıgı en önemli karar kar lastigi alma kararıdır.2.si 50 km fazla yol katet ama ara yolları/veya servis yollarını kullanma 3.sen nekadar usta şöför olursan ol araban nekadar iyi olursa olsun,aracında nekadar çok özellik olursa olsun bazen beklenmedik durumlar seni acemi yapabilir.
bu arada burada bana yardımcı olmaya çalışan fikirlerini esirgemeyen tüm arkadaşlara çok teşekkürler.

sakinkaradas
31/01/2011, 23:01
Az önce buzlu olan 60 derecelik ve 500 metre uzunluğundaki dik rampayı hiç zorlanmadan çıktım. Arabanın altında 3 yıllık lassa kış lastiği var. dünde köye gittim ve bu rampadan daha dik ve virajlı buzlu yolu çok rahat çıktım. Abimde 2006 golf plus var ve lastikleri yeni michelin kış lastiği onun arabada asr var bende yok. o biraz zorlandı özellikle dur kalk yaparken.
Yazdığınız başlık bence yanlış. buzda kaydım diyebilirdin bence

Buzda kaymayan araba yoktur. Zincirli olsan bile kayabilirsin. Bunu yaşadık abim zincirliyken kaymıştı ve uçurumun kenarında araba asılı kalmıştı. O olaydan sonra 4 tekere zincir sarıp gidiyordu arabayla:D:D:D:D:D:D:D:D
kış lastigi bir çok ek önlemden daha iyi.bu akşam görüştügüm 3-4 arkadaş oradan en azından benim kaydıgım yerden zincirsiz ve kaymadan biraz daha aşagı inmeyi başarmış ama onlarda zincir takmak zoruda kalmış.burada önemli olan şu idi zinciri takmak için bizim gibi kötü bir anı sahibi olmamışlar.en azından araç kendi kontrollerinden çıkmamış.buda bana kış lastigi alma kararını aldırdı.
ayrıyeten dün akşam o çamlıca mevkiiden bizden sonra 4 ayrı kaza olmuş.şükür ölen yada ytararlanan olmamış.

alpaguter
31/01/2011, 23:09
hocam bırak bu yolda puntoyu ferrrari getirsen yinede kayar ful buz burası...

abulbul08
31/01/2011, 23:19
kış lastigi bir çok ek önlemden daha iyi.bu akşam görüştügüm 3-4 arkadaş oradan en azından benim kaydıgım yerden zincirsiz ve kaymadan biraz daha aşagı inmeyi başarmış ama onlarda zincir takmak zoruda kalmış.burada önemli olan şu idi zinciri takmak için bizim gibi kötü bir anı sahibi olmamışlar.en azından araç kendi kontrollerinden çıkmamış.buda bana kış lastigi alma kararını aldırdı.
ayrıyeten dün akşam o çamlıca mevkiiden bizden sonra 4 ayrı kaza olmuş.şükür ölen yada ytararlanan olmamış.

kötü bir tecrübeden sonra olsada en doğru kararı vermişsin.
bence arabaya o kadar para veren bir insanda kış lastiği alacak parasıda olmalıdır. Canını emanet ettiğin bir makineye iyi bakmalısınki oda seni zorda bırakmasın. Arabayı aralık ayının saonunda aldım ve arabayı teslim almadan önce servisi arayıp kış lastiği sordum. gerçi bulamadılar. bende 4 adet teneke jant ve lastik aldım ondan sonra.2 takım jant var. kışın kışlıklar yazın yazlıklar. her seferinde balans ayarı yaptırmak zorunda kalmıyorum.Kendim söküp takıyorum.

WiSTaRiA
01/02/2011, 00:35
ASR olan puntolarımız yavaş hareketle buz üstünde zorlandığını görmedim geçen kış... Ama durma problemi yaşıyo :D:D

santiago
01/02/2011, 01:52
sana şöyle söleyebilirim ki konya-antalya yolunu bilenler bilir ki alacabel diye bir yer var ki en yüksek rakımlı yer geçenlerde seydişehirden alacabel e kadar acaip bir kar yağışı vardı bende kışlık lastikler vardı alacabel e geldiğimde yol kapandı kimse geçemedi ben hiç durmadan 30 la bırak arabanın kaymasını patinaj bile çekmeden gitti hatta önümdeki araç aniden durdu bende durdum kaymadı ve kalkarken araba kaydırmadı şunu diyeyim ki orayı bir ben birde arkamdaki transporter geçebildi

hakandurak
01/02/2011, 03:13
Arkadaşlar eğer araçta asr varsa sorun ondan kaynaklı olabilir buzlu zeminde arabanın yol tutmasını sağlamak için asr kapatılsın diye arabanın kitapçığında yazıyor bir ihtimal olabilir ..

asil
01/02/2011, 03:44
bende izmirden konyaya gittim kışın karda vardı buzda zincir takmadım sıkıntıda yaşamadım lastiklerimde 4 mevsim yani arkadaşım arabaya çamur atma lütfen punto evonun buzda kayması fizik kurallarına görede normal zincirle bile yoğunlaşmış buzda kayar YouTube - Test drive valeggio (https://www.youtube.com/watch?v=BlsUheL6Bwg)

uzuncocuk
01/02/2011, 09:59
Aynı şeyleri aralık ayında ben de edirne de yaşadım :) Arabanın kayması zaten korkutuyor bir de motorun bas bas bağırması, hele ki bunun neden olduğunu önceden bilmemek iyice tırstırıyor :) Ama buz üzerinde araba ne yapsın, ayrıca inan bana bu özelliği çok iyi bir şey. Bu ay 2002 Peugeot307 full bir araçla büyükçekmeceden yukarı çıkarken ıspartakule mevkiinde çiğ üzerinde kaydım, araç hiçbir şekilde kendini toplamadı, eğer aynı olay grande puntoyla olsaydı bu kadar kötü kaymazdım diye düşünüyorum.

Arkadaşlara bilgi: Eğer viraj dönerken, araba vitesteyken kaymaya başlarsanız araba toparlamak için gerekli tekerleklere tork veriyor. Siz debriyaja bassanız da devreden çıkmıyor, motor tüm gücüyle bağırıyor, ancak vitesi boşa atarsanız arabanın tepkisi kesiliyor.
ya ben ondekı araca carpmamak ıcın yada dıger taraftakı ucuruma kaymamak ıcın yada karsıdan gelene carpmamak ıcın bılerek arabayı yoldan cıkartırsam... o zaman cok kotu sonuclar dogurur bu... sartlar ne olursa olsun arac benım kontrolumde olmalı..... arkadasımızın basına bırsey gelse, aracın yaptıgı hareketler kendı elınde olmadıgından (gaz yeme) o zaman tum hukukı sorumluluk fıatın olmazmı.... benım arabamın ne amacla kaydıgını on ıkı teker nasıl cozecek ben bu olayı cozemedım.....

karla buz arasındakı farkı bılmeden bırsuru yorum yapılmış daglar asılmıs yollar gecılmıs.... arkadaslar buza hıcbırsey fayda etmez.... zincir takıp ılerlersın ama buzda frenlerken zıncır yıne fayda etmez.. yenı yagmıs kardada eger aracın altı degmıyorsa kara, gıdersınız.... vandayız... biliyoruzda konusuyoruz:) ıstersen kar lastıgın olsun sırf buz uzerınde ve yokusta , kesınlıkle yokusu cıkamazsınız egımdede arac mutlaka kayar...


bu deneyimin bana aldırdıgı en önemli karar kar lastigi alma kararıdır.2.si 50 km fazla yol katet ama ara yolları/veya servis yollarını kullanma 3.sen nekadar usta şöför olursan ol araban nekadar iyi olursa olsun,aracında nekadar çok özellik olursa olsun bazen beklenmedik durumlar seni acemi yapabilir.
bu arada burada bana yardımcı olmaya çalışan fikirlerini esirgemeyen tüm arkadaşlara çok teşekkürler.
sakin kardesım cok gecmıs olsun...


Az önce buzlu olan 60 derecelik ve 500 metre uzunluğundaki dik rampayı hiç zorlanmadan çıktım. Arabanın altında 3 yıllık lassa kış lastiği var. dünde köye gittim ve bu rampadan daha dik ve virajlı buzlu yolu çok rahat çıktım. Abimde 2006 golf plus var ve lastikleri yeni michelin kış lastiği onun arabada asr var bende yok. o biraz zorlandı özellikle dur kalk yaparken.
Yazdığınız başlık bence yanlış. buzda kaydım diyebilirdin bence

Buzda kaymayan araba yoktur. Zincirli olsan bile kayabilirsin. Bunu yaşadık abim zincirliyken kaymıştı ve uçurumun kenarında araba asılı kalmıştı. O olaydan sonra 4 tekere zincir sarıp gidiyordu arabayla:D:D:D:D:D:D:D:D
60 derecelık 500 metre buzlu( bı kısmı buzlu desek)... buz tabırınde bır sıkıntı var forumda... ben bugun cekıp gonrercem sıze buzlu yol fotoları vandan bekleyın hele:) yolun ortasında durup tekrar cıkmayı denemeyın ama cıkamazsınız o zaman. onunuzde bırı durursa finish:)


Geçmiş olsun.Buzda kaymayan araba yoktur bence de.Ama tedbiri alıp kışlık lastik kullanmak lazım,7 derecenin altında normal lastikler sertleşirler ve iyice kayarlar.
reklam yok reklam yok:) lastıkcımısın kardesım:)))))

abulbul08
01/02/2011, 10:22
60 derecelık 500 metre buzlu( bı kısmı buzlu desek)... buz tabırınde bır sıkıntı var forumda... ben bugun cekıp gonrercem sıze buzlu yol fotoları vandan bekleyın hele:) yolun ortasında durup tekrar cıkmayı denemeyın ama cıkamazsınız o zaman. onunuzde bırı durursa finish:)
bende şavşatta yaşıyorum , van merkezi fazla bilmem ama çaldıranda askerlik yaptım kışın iyi buz olur.Erzurumda 4 yıl okudum. Ve ardahana 45 km lik bir mesafe olan yerdeyim. 2800 metre rakıma sahip sahara dağını senede bir kaç kez kışın geçiyorum. şavşat merkez rakımı 1100 metre sahara dağı rakımı 2800 metre. 20 km mesafede 1700 metre tırmanıyorsun..
yani uzun lafın kısası buzu ve karı bilirim.
Burda takmatik zincirler hiç tutulmaz. Çünkü buzda hemen atıyor.
Sabah arkadaşım kar lastiklerinin üzerine zincir sarmıştı öyle gidiyordu.
Kış sadece vanda yok:D:D:D:D

uzuncocuk
01/02/2011, 10:29
bende şavşatta yaşıyorum , van merkezi fazla bilmem ama çaldıranda askerlik yaptım kışın iyi buz olur.Erzurumda 4 yıl okudum. Ve ardahana 45 km lik bir mesafe olan yerdeyim. 2800 metre rakıma sahip sahara dağını senede bir kaç kez kışın geçiyorum. şavşat merkez rakımı 1100 metre sahara dağı rakımı 2800 metre. 20 km mesafede 1700 metre tırmanıyorsun..
yani uzun lafın kısası buzu ve karı bilirim.
Burda takmatik zincirler hiç tutulmaz. Çünkü buzda hemen atıyor.
Sabah arkadaşım kar lastiklerinin üzerine zincir sarmıştı öyle gidiyordu.
Kış sadece vanda yok:D:D:D:D
1999-2002 ardahanda calıstım. kura koprusunun ordan ıs bankasına sarılan yokusu allahın kulu cıkamıyordu... ki belki 200 metre yoktur. bılıyorum sızın orları..8 katlı dışı ınsaat otellerınızı:) asvalt tutturulamayan yollarınızı... hopa artvın arasında vırajlarda reno 12 ts yı yakalıcam dıye ( fiestayla) bıtaraflarım cıkmıstı... turkıyenın delı söför mekanı sızın oralar... sustum arkadas.....

punto elx2001
01/02/2011, 11:46
arkadaslar benim yasadigim yere gelinde kis gorun, hergun ise gidip gelirken 160 km yol yapiyorum asfalt, anayol, inis-cikis rampa yok ama yolun sagi solu orman, ortalama hiz 90 km kayma yok, nedenmi ? Civili lastik (biliyorum Turkiyede yok, belki vardir arastirmak lazim.) Burda onemli olan kis aylarini ciddiye alip erken onlem almak (kislik lastik yada zincir vs). iste isin sirri.

abulbul08
01/02/2011, 12:03
1999-2002 ardahanda calıstım. kura koprusunun ordan ıs bankasına sarılan yokusu allahın kulu cıkamıyordu... ki belki 200 metre yoktur. bılıyorum sızın orları..8 katlı dışı ınsaat otellerınızı:) asvalt tutturulamayan yollarınızı... hopa artvın arasında vırajlarda reno 12 ts yı yakalıcam dıye ( fiestayla) bıtaraflarım cıkmıstı... turkıyenın delı söför mekanı sızın oralar... sustum arkadas.....

Dışı inşaat oteller kalmadı:D:D hepsi bitti.
Şavşat - Ardahan arası asfalt tutturamıyorlar. Her yıl yeniden dökülüyor. 2-3 sefer tüm yolu kazıp yeniden yaptılar ama nafile. Deli şöförler halen var malesef ama tedbirli şöförlerimiz daha çok diyelim.

zafermutlu
01/02/2011, 12:15
ben karda çok yolculuk yapıyorum. yolun ters tarafları dedigimiz yani güneş görmeyen yerler buzlu oluyor. evoyla gitmedim. broadwayle lastikler çivili önler zincirli, çıkamadıgım yerlerde arabanın kontrolünü saglayamadıgım yerlerde arkaya da bir lastige zincir takıyorum.. jipde çok kullandım buzda jip olmuş fark etmez önlem almazsanız, jipin 4x4 olması vede önünde biriken karı yarabilmesinin dışında arabayla aynıdır..

Kriminal
01/02/2011, 19:40
3 pedal yapmışşsın arkadaşım gaza basılmış sanırım..Yinede gecmıs olsun zor bır durum ucuz atlatılmışşş...Çorum plakalıya yolda şaşırmıştır :D

murti82
01/02/2011, 22:48
Arkadaşlar eğer araçta asr varsa sorun ondan kaynaklı olabilir buzlu zeminde arabanın yol tutmasını sağlamak için asr kapatılsın diye arabanın kitapçığında yazıyor bir ihtimal olabilir ..

Benim kaydığım araba 2011 active multijetti ASR olduğunu zannetmiyorum.

abulbul08
02/02/2011, 02:47
dün bahsettiğim dik yokuşu bugün çıkamadım. yollar parke üzeri cila gibi buz olmuş. Yolun 3 te 1 lik bir kısmını ancak 2 denemede çıktım. benden önce bir araç çok uğraştı çıkamadı döndü gitti.(Araba yolda kayarak kendi döndü):D:D:D:D:D:D
Buzun şiddetine göre bazen kış lastiğide işe yaramıyor. Her zaman arabada zincir taşımaya devam

sakinkaradas
02/02/2011, 10:54
3 pedal yapmışşsın arkadaşım gaza basılmış sanırım..Yinede gecmıs olsun zor bır durum ucuz atlatılmışşş...Çorum plakalıya yolda şaşırmıştır :D
yolu biliyor yaw şaşırmaz.en azından çok sık kulladıgımız bir yol.3 bedal yapmadık ama artık pekde bi önemi kalmadı.zira kendimde bişey yok.arkadaşlarımda bir şey yok.ama bundan sonra kışında kolay kolayına böyle sıkıntı çekebilecegim yerlerede gitmem


dün bahsettiğim dik yokuşu bugün çıkamadım. yollar parke üzeri cila gibi buz olmuş. Yolun 3 te 1 lik bir kısmını ancak 2 denemede çıktım. benden önce bir araç çok uğraştı çıkamadı döndü gitti.(Araba yolda kayarak kendi döndü):D:D:D:D:D:D
Buzun şiddetine göre bazen kış lastiğide işe yaramıyor. Her zaman arabada zincir taşımaya devam
ne oldu araba kaldımı yolda.zincir yollayımmı:D

burda mesajları okudugumda şu dikkatimi çekti.katılmayanlar olabilir.eleştiriye her zaman acık biriyim.
aslında çogumuz aracımızdaki ek özelliklerin ne oldugunu bimiyoruz.başımıza gelen olaylardan tecrübelerimizi burda paylaştıgımızda farkına varıyoruz.bilkide benim karşılaştıgım durum bir ek özellik ve başımıza gelmedigi için bilmiyoruz.gerçi daha bende tam emin degili.servise gidince çıkacak ama.
burda şunu anlatmak isiyorum.bilgi paylaştıkça çogalıyor ve degerleniyor.başımıza gelen normal dışı böyle olaylarda bilgilerimizi paylaşırsak en azından diger arkadaşlarımız böyle bir durumda ne yapacaklarını veya aracın ne gibi bir tepki verebilecegini bilir ve buna uygun olan hareket tarzını seçerler.

Kriminal
02/02/2011, 11:11
Sakin katılıyorum sana..Araçlarımızda bılmedıgımız bazı ozellıkler zamanla çıkabılıyor...

Mesela klima tuşuna ıkı defa basıp, ıkı parmagınla ses acma kapama dugmesıne basılı tutarsan, 2 sn sonrada gaza 2 kez basıp ardından frene basarsan araba otomatıkmen duruyor...:D

sakinkaradas
02/02/2011, 11:14
Sakin katılıyorum sana..Araçlarımızda bılmedıgımız bazı ozellıkler zamanla çıkabılıyor...

Mesela klima tuşuna ıkı defa basıp, ıkı parmagınla ses acma kapama dugmesıne basılı tutarsan, 2 sn sonrada gaza 2 kez basıp ardından frene basarsan araba otomatıkmen duruyor...:D
frene basınca kesin durar :D :D :D :D

byspayn
02/02/2011, 13:00
Sakin Abi geçmiş olsun. Allah korumuş sizi. Mutlaka servise gösterin aracı normal bişey değil bence bu..

abulbul08
02/02/2011, 13:06
ne oldu araba kaldımı yolda.zincir yollayımmı:D



Zincire gerek kalmada ama biraz uğraştım. :thumbup1:Önceki seferde karın üzerinde buz vardı ve biraz zorlandığında söke söke çıktı.
şimdi ise gündüz yoldaki kar eridi . akşamleyinde hava soğudu ve yol buz oldu sonra üzerine hafif kar yağdı. Sürücüler ve yayalar için en kötü yol durumu oluşmuştu. Altı buz üzeri ince kar. zincirde taksan uğraştırır.


Kriminal arkadaşın Sabah sabah iyi güldüm. Allahta seni güldürsün:d:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

yasayanadam
02/02/2011, 14:52
Bugün arabaya bindim -3 derece gösteriyordu. İşe giderken ışıklı bir göbeğe yaklaştık. Işıklardan 50 m önce yolda su borusu patlamış ve yolu dik kesen bir su akıntısı mevcuttu. Bu sudan geçen araçlar 50 m sonra ışıklara ve sola dönüşü olan göbeğe varıyorlar. Her geçen araba bir miktar suyu ışıklara ve göbeğe taşımış ve kavşak buz pistine dönmüş. Bizede yeşil denk geldi ve hiç durmadan 3 şeritli yolda 4-5 araç kavşaktaki araçlara yaklaştık. Kavşakta bir yoğunluk gözüme çarpınca suyu geçer gelmez ayağımı gazdan çekmiştim. Ben orta şeritte yavaşlarken sağ ve sol şeritteki araçlar su birikintisinden çıkıp buzlu kavşağa girerken zaten kavşaktan taak-taaak sesleri gelmeye başladı. Frene dokunan yani kökleyenler kayarak öndekine bindirdi. Bende refleks olarak frene bastım ve araç pek yavaşlamadı, anında abs devreye girdi. Ben daha yavaş olduğumdan mesafe vardı, ayağımı frenden çekip hafifçe tekrar bastım. Araç yavaşlamaya başladı anacak yeterli olmadı. Sol şeritteki öndekine çarpıp durduğundan orta şeridide daraltmıştı. Frenle birlikte 2 araç arasına teğet geçerek kavşağa girdim. Arkamdan gene uzaktaydı ve kocaman bir minibüstü. Giderek yaklaşıyordu. İyice yavaşladığım için freni bırakıp hafifçe gaz verdim sağım ve solumda zincirleme kaza oldu ve orta şeritte ancak geçebileceğim boşluktan geçerek kavşağı döndüm ve şans eseri orta şerit boştu. Arkamdan gelen minibüste o boşluktan geçemeyerek 2 araca birden dokundu. Buzlu yol gerçekten çok kötü bir durum...
Herkese geçmiş olsun diyorum...

Serbay
02/02/2011, 15:23
Şimdi olayı açıklayan yorumlarımı yapayım ilk olarak araçta abs uzun süre devreye girdiğinde uzun süreden kastım 7ila 15 sn arası araçlarımız abs pompasına gerekli basıncı sağlasın diye daha fazla güç veriyor o gücü vermek içinde araç ecu su kendi kendini gazlıyor.Bir ikincisi buzlu ve dik rampalar özzellikle araç önden çekişliyse 2 viteste inilir nedeni ise bazen yer o kadar buz olabiliyorki motor freninden dolayı araç durma noktasına gelebiliyor böyle olduğu zaman araç bi aptallaşıyor önerim 2. vites de rampaları inmeniz.Ayrıca merak etmeyin evoda anlattıklarınız herhangi bir problem değil tamamen sizi bizi beni korumak için alınmış önlemler.

Romeo_er2
03/02/2011, 02:30
4 adet michelin alpin-asr-esp vs kurtarıcılar ve şöförlük ile şu an maşallah kaldığım hiçbiyer olmadı..hiç kürenmemiş araba girmemiş karlı buzlu yollara bile girip denedim yokuş vs iniş çıkış hiç banamısın demedi daha maşallah.. =)