Orijinalini görmek için tıklayınız : Sakarya Samtaş Hakkında
Kronokrator
24/01/2011, 19:15
Merhaba arkadaşlar,
Bundan yaklaşık 3 hafta kadar önce kaza geçirip aracımı güvenerek sakarya-samtaş'a verdim.
Sakaryadaki tek yetkili servis burası.
Aracıma ait yapılan işlemler, değişen parçalar (kabaca) şöyle:
1 - Ön tampon değişti
2 - Sol ön çamurluk değişti
3 - Sol ön kapı değişti
4 - Sol arka kapı değişti
5 - Sağ-Sol farlar değişti
6 - Sol arka çamurluk işlem gördü
7 - Arka tampon işlem gördü
Şimdi sıkıntılar şunlar:
1 - Sağ ön kapıdaki hoparlörüm çalışmıyor. Az ses geliyor. Kazandan önce sağlamdı. Servis, hoparlörde yırtık ya da darbe olmadığı için işçilik yapmıyor, değişimini sağlamıyor.
2 - Aracın kapı kumandası çalışmıyor. Cama tutarsam çalışıyor. Camdan 10 santim uzakta araç kapıları açmıyor. Kazadan önce çalışıyordu. Servis, kumanda bozulmuş diyor. Servise verirken kumandam çalışıyordu.
3 - Aracın sağ tarafı neredeyse tamamen boyandı. Fakat renk arizone bej olduğu için zor bir renk olduğu ve tutturmanın zor olduğu belirtiliyor. Aracın servis tarafından boyanan sol kısmı ile fabrikada boyanan sağ tarafı arasında korkunç inanılmaz bir renk-ton-işçilik farkı mevcut. Servis, olsun o kadar, bizden bu kadar, idare ediver modunda.
4 - Aracın sıfır takılan ön tamponun üst orta kısmı kazalı gibi çökük durumdaydı. Bugün o kısmı ısıtarak biraz daha yukarı aldılar. Sorun giderildi gibi, fakat 0 tamponda servisin aracı bu şekilde teslim edebilmesi kahredici.
5 - Sağ far bir türlü yerine oturmuyor. Sağ çamurluktan ve kaputtan daha yukarda kalıyor. Kaputun takozları ayarlanarak kaput ile aynı hizada olması sağlandı. Fakat sağ çamurlukla hala aralarında yükseklik farkı var.
Kumanda konusunda en son ısrarlarım neticisinde alıcı antenini kontrol etmeleri için yalvarmalarım sonunda kokpitin komple sökülüp anahtarla beraber istanbula gönderilip yeniden programlanacağını 3-4 gün aracın serviste kalması gerektiği söylendi. Haftaya tekrar bu konu için aracı servise bırakacağım.
Aracın far ayarı, renk sıkıntısı ve hoparlör olayları ile ilgilide baskı yapacağım. Fakat netice alabileceğimden pek emin değilim. Eğer servis sıkıntı çıkarırsa. Fiat müşteri hizmetlerine bildireceğim. Ordan da ses çıkmazsa sanırım avukatıma vereceğim işi.
Şimdilik Fiat a ait bu yetkili serviste yaşadıklarım bunlar arkadaşlar.
Sizin öneri ve görüşlerinizi de bekliyorum.
Kronokrator
26/01/2011, 00:46
arkadaşlar yok mu önerisi fikri olan.
Öncelikle geçmiş olsun, Sonrasında da size bol sabır dilerim. Samtaş gerçekten çok sıkıntılı bir servis...
Geçmiş olsun.. Üzücü durumlar.
geçmiş olsun....kesinlikle müşteri hizmetlerinden bastırın...
fatihtemizer
26/01/2011, 12:09
Hukuka başvurun..başka türlü çözüleceğini sanmam..Hakkınızı arayın..bazı illerde tek olan servislerde böyle üzücü durumlar yaşanıyor..
Sn. Bahadır Bey,
Öncelikle Geçmiş olsun... Bahsettiğiniz hataları herhangi bir kaportacı yapmaz, çünkü müşteri kaybetmeyi istemez, hatayı yapsa da düzeltmeye çalışır. Müşteri kazanmaya çalışır. Bu hataları Bir Yetkili Servis yaparsa yetkisi tartışılmalı bence...
Bende Sakaryada ikamet eden bir Fiat kullanıcısı olarak;
Aracı yeni aldığımda cebimden vererek karter koruması takmak istedim fiyatını sordum ve öğrendikten sonra "okey" dedim. Parça geldiğinde servis beni aradı ve servise gittim karter koruması olarak gelen parçanın sert bir plastikten yapıldığını görünce kendimi tutamayarak servis müdürüne "plastik parçanın karteri darbelere karşı nasıl koruyacağını bana anlatırmısınız" diye sordum. Onlarda kendilerince masal anlattılar, gerçekten çok sinirlenmiştim. Lanet olsun tamam takın, ama size bundan sonra vida sıktırmam dedim ve plastik parçayı araca taktılar. Servisten ayrıldım ve o gün seyahate gittim. Yolda yağmur yağmaya başladı ve cam kirlendi bence cama su tutmak istedim. Ancak cama su gelmiyordu. Korumayı takarken cam suyunun hortumunu çıkarttıklarından araç su atmıyordu. Yolda birkaç defa durarak elimle camdaki çamurları silmek zorunda kalmıştım. Dönüşte servise gittim ve hortumu yerine taktılar. Nerdeyse arızayı bana maledeceklerdi. Direk “siz nasıl iş yapıyorsunuz” diye çıkışınca seslerini çıkartamadılar.
Açıkçası Samtaş'a hiç güvenmiyorum... Aracım şu an 8.000 Km'de periyodik bakımı gelince kısmetse Kocaeli'ndeki 3 farklı servisten birini tercih etmeyi düşünüyorum.
Samtaş ne yazıkki Sakaryada tek olduğu ve rakibi olmadığından işini çok dikkatli yapmadığını düşünüyorum. Nasıl olsa müşterinin beğenmeyip gidebileceği ikinci servis olmadığından müşteriyi pek düşünmüyorlar gibi...
Bence;
Servisi sıkıştırın...
Fiat müşteri hizmetlerini arayarak konuyu mutlaka aktarın. Gerekirse yazılı yapın.
Baktınız olmuyor, hukuki yollardan hakkınızı aramalısınız.
Nacizane fikirlerimi paylaşmak istedim.
Allah sabır ve kolaylık versin.
Saygılar, Suat
erosistanbul
26/01/2011, 13:34
geçmiş olsun. İnşallah sorunların en kısa zamanda çözüme kavuşur
Kronokrator
26/01/2011, 17:29
hepinize teşekkür ederim arkadaşlar. dün gece fiat müşteri hizmetlerini arayıp aynen yazdıklarımı okudum. şikayetimi bildirdim. genel merkeze konuyu iletip size dönüş yapacağız dediler. şuan beklemedeyim. eğer ordanda ses çıkmazsa hukuki yollara başvuracağız. tabi tüm bunları yaşatmaları gerçekten çok sıkıcı. koskoca servis. sıfır tampon takıyolar ortası göçük. çalışan kumandam çalışmıyor. hoparlörüm çalışmıyor. zaten arabamı görseniz bu ne dersiniz. yamalı eşşek gibi oldu afedersiniz. sağ taraf farklı sol taraf farklı renkler resmen.
ERDEM1907
26/01/2011, 18:03
öncelikle geçmiş olsun. İnternetten şikayet sitelerinin tümüne yaz ciddi firmalar bunları takip edip geri dönüş yapıyorlar. en son çare hukuki yola başvurabilirsin.
fatihtemizer
26/01/2011, 18:07
size kendilerince doğru olan cevaplar verip konuyu kapatmaya çalışırlar..siz hukuka başvurun şimdiden..inşallah olumlu dönerler diyelim:)
Kronokrator
27/01/2011, 20:34
bugün fiat'dan aradılar. aracı müsait olduğunda tekrar servise götürün tekrar kontrol etsinler dediler.
zaten kumanda olayını çözeceklerini söylemişlerdi.
hoparlör olayını çok dert etmiyorum. en kötü ihtimalle kendim değiştiririm ki 60-70 TL civarında olduğu söyleniyor.
renkle ilgili tekrar kontrol edilecek dendi.
fakat telefondaki bayanın söylediği şu şey çok ilginç geldi bana. aracım 2007 model. 5 yıllık bir araç. ilk fabrikada atılan boyayı tutturamayabilirler renk tonu farklılığı olabilir gibi laflar etti. sizce renk tonundaki farklılık kabul edilebilir birşey mi?
yani herkese göre renk tonu farklılığı normal bişey, bana göre anormal bişey mi? sizin fikriniz nedir? nasıl olması gerekiyor? idare eder modunamı girmeliyim bende?
abulbul08
27/01/2011, 21:26
çok geçmiş olsun.
fakat telefondaki bayanın söylediği şu şey çok ilginç geldi bana. aracım 2007 model. 5 yıllık bir araç. ilk fabrikada atılan boyayı tutturamayabilirler renk tonu farklılığı olabilir gibi laflar etti. sizce renk tonundaki farklılık kabul edilebilir birşey mi?
yani herkese göre renk tonu farklılığı normal bişey, bana göre anormal bişey mi? sizin fikriniz nedir? nasıl olması gerekiyor? idare eder modunamı girmeliyim bende?[/QUOTE]
Biz bu işi becemiyoruz demiyorlar da... 5 yıllık boyada farklılık olur demişler...
5 yıllık boyayla yeni atılan boya arasında tabiki fark olacaktır. Ama piyasadaki işin ehli ustalar nasıl tutturuyor? onlar da aynı boyayı kullanıyorlar...
Fiat her geçen gün gözümden düşüyor. Şimdiya kadar olumlu hiçbir yönlerini göremedim...
Taksitlerim bitsede satıp kurtulsam...
Kronokrator
05/02/2011, 17:01
fakat telefondaki bayanın söylediği şu şey çok ilginç geldi bana. aracım 2007 model. 5 yıllık bir araç. ilk fabrikada atılan boyayı tutturamayabilirler renk tonu farklılığı olabilir gibi laflar etti. sizce renk tonundaki farklılık kabul edilebilir birşey mi?
yani herkese göre renk tonu farklılığı normal bişey, bana göre anormal bişey mi? sizin fikriniz nedir? nasıl olması gerekiyor? idare eder modunamı girmeliyim bende?
arkadaslar fikirleriniz nedir bu konuda?
Kronokrator
18/02/2011, 22:13
evet arkadaşlar, aracımı bugün teslim aldım. boya sıkıntısı dışında hiç birşey yapılmamış.
- sol kapı kolonlarından halen ses gelmiyor: audio ayarlarından balance ayarı yapıp sağ tarafı kısmışlar, bizden bu kadar dediler.
- kapı kumandam halen çalışmıyor: body computer sökülüp istanbula gitmişti kumanda ile beraber. tamam oldu dediler ama olmamış, sıkıntı sürüyor. bunu yapan bazı arkadaşların çok savunduğu fiat yetkili servisi.
- parasını aldıkları, fabrikadan 0 ambalajında özürlü olarak gelen ön tampon değiştirilmemiş, orta göçüğü halen mevcut. tamponu değiştirmiyorlar, özürü de gideremiyorlar. bunu yapan bazı arkadaşların çok savunduğu fiat yetkili servisi.
sakarya samtaş ile son durumumuz bu. artık arabayı ikinci kez bu haliyle teslim ettiler. ve daha fazla muhattap olmamaya karar verdim.
fiat müşteri hizmetlerini arayıp yarın bu kusurların başka bir serviste giderilmesini talep edicem.
kabul etmeyeceklerdir muhtemelen fakat avukatıma bugün yeni vekalet verdim maddi manevi tazminat davalarının dışında tüketici mahkemelerine de başvuracağız. yarın ki fiat müşteri hizmetleri görüşmelerimiz neticesinde karar vericez.
burada aslında samtaşı suçlamıyor, suçlu fiat türkiye. her önüne gelen servise "yetkili" sıfatını bedava vermemeliler. bu iş italyada olsa o servisi yıkarlardı. yıkarlardı diyorum :)
koyunun olmadigi yerde keciye abdurrahman celebi derlermis, tek servis oldumu boyle oluyor anlasilan.
gecmisolsun.
evet arkadaşlar, aracımı bugün teslim aldım. boya sıkıntısı dışında hiç birşey yapılmamış.
- sol kapı kolonlarından halen ses gelmiyor: audio ayarlarından balance ayarı yapıp sağ tarafı kısmışlar, bizden bu kadar dediler.
- kapı kumandam halen çalışmıyor: body computer sökülüp istanbula gitmişti kumanda ile beraber. tamam oldu dediler ama olmamış, sıkıntı sürüyor. bunu yapan bazı arkadaşların çok savunduğu fiat yetkili servisi.
- parasını aldıkları, fabrikadan 0 ambalajında özürlü olarak gelen ön tampon değiştirilmemiş, orta göçüğü halen mevcut. tamponu değiştirmiyorlar, özürü de gideremiyorlar. bunu yapan bazı arkadaşların çok savunduğu fiat yetkili servisi.
sakarya samtaş ile son durumumuz bu. artık arabayı ikinci kez bu haliyle teslim ettiler. ve daha fazla muhattap olmamaya karar verdim.
fiat müşteri hizmetlerini arayıp yarın bu kusurların başka bir serviste giderilmesini talep edicem.
kabul etmeyeceklerdir muhtemelen fakat avukatıma bugün yeni vekalet verdim maddi manevi tazminat davalarının dışında tüketici mahkemelerine de başvuracağız. yarın ki fiat müşteri hizmetleri görüşmelerimiz neticesinde karar vericez.
burada aslında samtaşı suçlamıyor, suçlu fiat türkiye. her önüne gelen servise "yetkili" sıfatını bedava vermemeliler. bu iş italyada olsa o servisi yıkarlardı. yıkarlardı diyorum :)
Can sıkıcı bir sonuç çıkmış. Ama Samtaş beni hiç yanıltmadı. Bende pazartesiden beri parça bekliyorum. çarşamba gelecek aracı getirirsiniz demiştiler, Allahtan aradım. Parça gelmemişti. Perşembe ve Cuma aradım tlf çıkan servis personeli bir türlü cevap veremedi beni garip nedenler sunarak cevapsız bıraktı... Samtaş işte...
Muhendis06
20/02/2011, 13:23
Samtaş hakkında benim de olumsuz deneyimlerim oldu maalesef. Garantideki parçayı bedeli 10 TL ise değiştirme, 480 TL ise değiştirmeme; motora 3 lt yerine 4.5 lt yag koyma vb gibi.
Siddetle tavsiye etmeyecegim bir servis. Hukuk yoluna gitmeniz çok isabetli, caydirmaya calisacaklardir, sakin vaz geçmeyin.
PERFUZYONIST 74
20/02/2011, 14:48
herkes haklıolduğu konuda sonunakadar gitmezse daha başımıza böyle şeyler gelmesi kacınılmazdır.gecmiş olsun ayrıca.marka olabilmek zor iştir.
Kronokrator
20/02/2011, 23:26
yarın önce servisi arayıp bunlar bunlar neden böyle diye sorucam. sonra fiat müşteri hiz. arıyacağım. bakalım neler olacak. ona göre hareket edicez ama büyük ihtimal mahkemeye gidicek sanırım. fakat bu da iyi birşey değil en az 1-2 sene uğraşırız diyor avukat. tüketici mahkemesine başvurucaz ilk etapta o kısa bi süreçmiş.
bugün fiat'dan aradılar. aracı müsait olduğunda tekrar servise götürün tekrar kontrol etsinler dediler.
zaten kumanda olayını çözeceklerini söylemişlerdi.
hoparlör olayını çok dert etmiyorum. en kötü ihtimalle kendim değiştiririm ki 60-70 TL civarında olduğu söyleniyor.
renkle ilgili tekrar kontrol edilecek dendi.
fakat telefondaki bayanın söylediği şu şey çok ilginç geldi bana. aracım 2007 model. 5 yıllık bir araç. ilk fabrikada atılan boyayı tutturamayabilirler renk tonu farklılığı olabilir gibi laflar etti. sizce renk tonundaki farklılık kabul edilebilir birşey mi?
yani herkese göre renk tonu farklılığı normal bişey, bana göre anormal bişey mi? sizin fikriniz nedir? nasıl olması gerekiyor? idare eder modunamı girmeliyim bende?
fabrıkalarda boyanan renklerın dısarda kaza olaması durumunda renklerı tutması ıcın her rengın rutus boyaları mevcuttur boyayı uygulayan servısın boyacı ustası bu konuları sızden daha ıyı bılıyor ama ıslerıne gelmdıgı ıcın oyle konusuyorlar
Kronokrator
21/02/2011, 14:00
valla boya kısmını atlattım. %100 başarılı olmasada renk farklılığı yok gibi artık.
şimdi, kolonlar, kumanda ve ön tampon sıkıntısı kaldı.
az sonra arıcam bakalım neler olacak. ilk servisle görüşücem. bakalım ne tavır takınacaklar.
predator_ant
21/02/2011, 17:36
Valla çok geçmiş olsun.Çok sıkıcı bir durum.Paranla rezil olmak kadar kötüsü yok.Bence konuyu üstten baskı yaparak halletmeye çalışın.Gerekirse fiat italya ya kadar mail atın.Muhtemelen siz onları muhattap aldıkça onlar da nimetten sayacak kendini.Tepelerden baskı yaptırın bence.Hem parayı tıkır tıkır alsınlar hem de işçiliğe gelince yan çiizsinler.İyiymiş bu iş ,bizde bi servis acalım bari.
Kronokrator
21/02/2011, 22:13
ya bunlar olmuş abi. harbiden olmuşlar. adamlar telefonlarıma çıkmıyorlar artık. toplantılarmış. geri dönen olmadı.
son kez dedim servisle konuşayım tekrar, ama malesef kaale almadılar. bana da başka çare kalmadı.
Kronokrator
06/03/2011, 16:19
fiat türkiye aradı cuma günü. salı günü aracı 3. kez servise vericem. fakat bu kez farklı bi servise vericem. bakalım neler olacak. telefondaki bayan çok ilgiliydi.
fiat türkiye aradı cuma günü. salı günü aracı 3. kez servise vericem. fakat bu kez farklı bi servise vericem. bakalım neler olacak. telefondaki bayan çok ilgiliydi.
nereye yönlendirdiler?
Kronokrator
07/03/2011, 00:21
balıkesirdeyim bir süredir, bi süre daha burada kalacağım için buradaki servise yönlendirdiler.
Bakalım balıkesirdeki servis nasılmış...
iyiyse oradakine gideriz :)
Kronokrator
07/03/2011, 23:14
valla balıkesir servisi 10 numara abi. türkiyenin sayılı servislerindendir heralde. ilgi alaka hizmet gerçekten üst seviyede. bakalım yarın neler olcak :)
Kronokrator
21/03/2011, 20:11
evet balıkesir servise bugün gittim. ön tamponumu düzelttiler. sol ön kapı hoparlörümü değiştirdiler. kumanda sipariş edildi, 2 gün sonra merkezi kilit sistemimdeki sıkıntı da giderilmiş olacak.
teşekkürler karahallılar'a ...
kornman887
22/03/2011, 00:18
evet balıkesir servise bugün gittim. ön tamponumu düzelttiler. sol ön kapı hoparlörümü değiştirdiler. kumanda sipariş edildi, 2 gün sonra merkezi kilit sistemimdeki sıkıntı da giderilmiş olacak.
teşekkürler karahallılar'a ...
öhhh, konuyu okurken benim içim sıkıldı arkadaşım. Allah sabır vermiş sana. Yaka paça olurdum ben hemen. Allaha şükür en sonunda "insanla" muhattap olmuşsun. Sözüm meclisten dışarı, yıllardır yetkili servis yetkili servis bikbik diye hava yaparlar, sanayideki mahmut ustadan daha şark kurnazı tavırlarla müşteriye davranırlar sonra. Bu kadarına pes.
Kronokrator
22/03/2011, 00:31
neredeyse 2 aylık sancılı bir süreç yaşadım. allah razı olsun tofaş son derece ilgili oldu konuyla. keşke yaşamasaydım bunları. o kadar derdim tasam arasında bir de bunlar olsu işte. çok şükür bu sıkıntılardan da kurtuldum .. herkese keyifli sürüşler dilerim. allah kaza bela vermesin bir daha inşallah ..
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.