PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Grande Punto Start&Stop



Misafir
19/01/2011, 10:30
Benzinli Fiat Grande Punto’lar da Start&Stop Artık Standart!


Fiat Grande Punto’ya Üstün Ekonomi Teknolojisi

Fiat’ın küçük sınıfta yer alan ve 2006 yılından bu yana ülkemizde 30 bin adetten fazla satılan başarılı temsilcisi Fiat Grande Punto’nun 77 HP’lik benzinli motor seçeneğinde Start&Stop teknolojisi artık standart olarak sunuluyor. Son akaryakıt zamları sonrasında ekonomik tüketim kriterinin daha önem kazandığı bu günlerde cüzdan dostu ekonomik motorlarıyla satın alma tercihlerinde farkını açık ara ortaya koyan Fiat Türkiye, şehir içi kullanımlarda yakıt tüketimini yaklaşık % 10 azaltan Start&Stop teknolojisine Fiat Grande Punto’da da standart olarak yer vererek tüketici ihtiyaçlarına yönelik olumlu bir adım daha atıyor. Ocak ayı boyunca 25 bin 422 TL’den başlayan anahtar teslim satış fiyatıyla dikkat çeken 5 kapılı Fiat Grande Punto’nun standart donanımında EBD destekli ABS, sürücü ve yolcu ön havayastıkları, klima, MP3 çalarlı müzik sistemi, gövde rengi tamponlar, elektrikli ön camlar gibi ekipmanlar sunuluyor.


https://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash1/hs754.ash1/164530_494679318772_172830033772_6038396_4547968_n .jpg



İtalyan otomobil üreticisi Fiat’ın gerek sportif tasarımı gerekse zengin motor/şanzıman kombinasyonu ve kendini kanıtlamış yürüyen aksamıyla sınıfınında rekabet gücünü arttıran Fiat Grande Punto modelinin 77 HP’lik benzinli motor seçeneğinde Start&Stop teknolojisi artık standart olarak sunuluyor. Son akaryakıt zamları sonrasında ekonomik tüketim kriterinin daha önem kazandığı bu günlerde ekonomik motorlarıyla satın alma tercihlerinde farkını ortaya koyan Fiat Türkiye, şehir içi kullanımlarda yakıt tüketimini yaklaşık olarak % 10 oranında azaltan Start&Stop teknolojisine benzinli Fiat Grande Punto’da da standart olarak yer veriyor. Ülkemizde bugüne kadar 30 bin kişiden fazla müşterinin tercihi olan ve Ocak ayı boyunca 25 bin 422 TL’den başlayan anahtar teslim satış fiyatıyla dikkat çeken 5 kapılı Fiat Grande Punto’nun standart donanımında EBD destekli ABS, sürücü ve yolcu ön havayastıkları, klima, MP3 çalarlı müzik sistemi, gövde rengi tamponlar, elektrikli ön camlar gibi ekipmanlar sunuluyor.
Yeni Euro 5 benzinli ve dizel motorlarının tamamında sunulan Start&Stop sistemi, yakıt tüketimini ve gürültü seviyelerini azaltmak amacıyla motoru geçici bir süre için kapatır ve ardından atak biçimde yeniden çalıştırmaktadır. Şehirlere özgü tipik yoğun trafik durumlarında ve trafik ışıklarında durulduğunda, kontrol stratejisi izin verdiği zaman sistem otomatik olarak motoru durdurarak şehir sürüşünde %10’a varan oranlarda ve NEDC tip sürüş çevriminde ise %3,5 oranında yakıt tüketimi ve emisyon azaltımı gerçekleştirir.


https://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/hs038.snc6/166814_494679743772_172830033772_6038411_4337810_n .jpg



Buna ek olarak, Start&Stop sistemine bağlı Vites Değişim Göstergesi (Gear Shift Indicator /GSI), sürücülere ne zaman vites değiştirmeleri gerektiğine dair tavsiyede bulunarak, motorun yakıt yönünden daha verimli bir şekilde kullanılmasını sağlayan bir tür co-pilot’tur. Örneğin GSI, motorun daha az yakıt içeren, daha ince bir karışım yakmasını temin etmek için gösterge paneli üzerindeki bir sinyal aracılığıyla vites büyütmeyi tavsiye edebilir ya da mevcut torktan en iyi şekilde yararlanmak için vites küçültmeyi önerebilir.

Scottie
19/01/2011, 10:39
Paylaşım için sağol.. çok iyi düşünmüşler..

ademtahir
19/01/2011, 10:44
bu iş benim kafama yatmıyor bir türlü her dakika araç stop edip çalışacak

yolcu27
19/01/2011, 10:57
gereksiz bir standartlaştırma bence. lpg dönüşümü düşünenler için sıkıntı olacaktır benim gibi. ben bilseydim lpg ye geçeceğimi almazdım ss yi. her binişimde kapatıyorum çok sinir bozucu oluyor kökten söktürüp satamaz mıyım yada bilgisayarla kökten kapatılamaz mı acaba:s

EVOCU
19/01/2011, 12:17
S&S Siz Nadir EVOLARDAN Birinin Sahibi Olacağım Sanırım.. Hiç Gerek Duymuyorum.. Standart Olmasının Tüketiciye Faydası Tartışılacaktır..

USTA
19/01/2011, 12:20
Devamlı aktif olacağına,tuşa basınca aktif olsa daha iyi olurdu,gereksiz ve tehlikeli bir şekilde devreye giriyor...

yolcu27
19/01/2011, 12:21
Devamlı aktif olacağına,tuşa basınca aktif olsa daha iyi olurdu,gereksiz ve tehlikeli bir şekilde devreye giriyor...


+1

murat26
19/01/2011, 20:07
arkadaşlar start stop sistemi bizim elimizin altında ister devredışı bırkır istersek sistemde yanlız bence benim görüşüm motor soğuk olduğu zaman bile devreye girmesi hiç hoşuma gitmedi şimdi düşünüyorum acaba start stopsuz bir araçmı alsaydım acaba yakıta bir artısı varmı çok merak ediyorum

USTA
19/01/2011, 21:21
Benzinli modelde motor ısınmadan devreye girmiyor ancak araç daha tam durmamışken bile motor stop ediyor,en azından 5-10 saniye zaman tanımalıydı...

alperyonar
19/01/2011, 21:33
hareket halindeyken durması sakıncalı tekerleklerin tam durması lazım. Kullandığınızda Yakıt tasaffuru sağlıyormusunuz peki??

USTA
19/01/2011, 21:39
hareket halindeyken durması sakıncalı tekerleklerin tam durması lazım. Kullandığınızda Yakıt tasaffuru sağlıyormusunuz peki??

Sistemi kullanmıyoruz genelde,trafikte sinir bozacağına kapalı kalsın daha iyi...

uraaal
19/01/2011, 23:47
bence muhtesem bir sistem kullanmasını bildikten ve alıstıktan sonra ki aracımı ilk aldıgımdada bu sistemin gelecekte tüm araclarda olacagını soylemistim ve yanılmamısım.su an bmw mercedes gibi araclar dahil tüm araclar bu sistemi kullanıyor.bu copilot sistemi sayesindede benzin yakmadan gitmek mümkün ama duygusal bir sistem galiba bazen 50de 5e at dio bazen 100de ama 110u gecince bu sistem devredısı kalıyor.zaten hız göstergesinde belirttiğim hızlarda kırmızı cızgıler var.sistem güzelde bu yeni evolarda diz havayastııgının standartlıgını neden kaldırmıslar anlamadım :D:D

mesut eyvaz
19/01/2011, 23:52
S&S Siz Nadir EVOLARDAN Birinin Sahibi Olacağım Sanırım.. Hiç Gerek Duymuyorum.. Standart Olmasının Tüketiciye Faydası Tartışılacaktır..

yalnız değilsin bende tercih etmedim ss i

onn.off
20/01/2011, 00:00
Bu sistem türkiyeye göre değil hele istanbula göre hiç değil
Ben bazen devre dışı bırakmayı unutuyorum saniyelik dur kalk larda resmen ödüm kopuyor motor çalışana kadar araba kayıyor hillholder desen kafasının estiği yerde çalışıyor dik rampa olacakta kaymasın ohooo bunun kullanışlı halini yapsa yapsa mercedes bmw yada honda yapar

ato
20/01/2011, 09:11
benim düşüncem turboya zararlı olduğu turbo için motoru kapamadan 1 dk beklememiz gerekiyormuş yağlama bitsin diye o zaman bu sistem direk zarar annemin araçtada var kırmızı anında motoru kapatıyor gece devre dışı bırakıyoruz zenona zarar vemesin diye kökten kapattırıcam valla