Orijinalini görmek için tıklayınız : Multiair motor hk.
erkansass
17/01/2011, 23:43
Herkese merhaba. bu konuyu özellikle multiair kullanıcılarının fikrini almak için açmış bulunuyorum. malumunuz yeni bir motor kullanıyoruz. sadece bu motor için tecrübelerimizi paylaşalım istedim. benim paylaşmak ve sormak istediğim konular aşağıda:
- Birinci husus yakıt tabikide. aracın fabrika verileri şehiriçi tüketimi 7.5 gösteriyo. benim araç şu an 1600 kmde. ortalamam şehir içi 8.5 seviyesinde. zamanla düşer deniyor ama bana zor gibi geliyor 7.5 ortalama. özellikle çok km yapmış multiair kullanıcıları. sizin ortalamanızı çok merak ediyorum.
- LPG konusunda da hala çok bir ilerleme yok sanırsam. forumda gördüğüm kadarıyla bir arkadaşımız var multiaire lpg taktıran. memnun olduğunu söylüyor. multiair motor için geliştirilmeye çalışılan bir LPG sistemi var mı bilmiyorum. bilen varsa paylaşırsa çok sevinirim.
- Motorla ilgili benim en çok şikayetçi olduğum husus kalkışlarda 1. viteste aracın geç gaz yemesi. özellikle yokuşlarda. bütün multiairlerde böyle mi. yoksa benim araçta mı var bişeyler. bana sanki motor düşük devirlerde biraz cansız gibi geliyor. devir yükseldikçe farkını hissettiriyor tabi.
Benim paylaşacaklarım şimdilik bu kadar. faydalı bir konu olması dileğiyle...
jeppesen
18/01/2011, 03:34
erkan sanki benim evomdan bahsediyorsun sandım:)
aracı hep istanbulun en yoğun trafiğinde ve genelde kısa mesafelerde kullanıyorum, motor tam ısınıyor ben gideceğim yere neredeyse varmış oluyorum.3000 km de araç şu anda.ilk başlarda 8.9 la başlamıştım, şu anda 8.4lerdeyim.bazen sakin, bazen devirli kullanıyorum.havaların ısınmasıyla biraz daha tüketimin azalacağını tahmin ediyorum,ama çok büyük bi fark olacağını beklemiyorum açıkçası.
aracın alt devirleri biraz cansız, zaten bunu multiair'i test eden dergilerde yazıyordu.o nedenle beklentimde bu yöndeydi.ancak devir yükseldikçe gerçekten iyi kaçıyor.araç sollarken daha rahat hissediyorum gaza yüklendiğimde gideceğini bildiğim için.kimi arabalar kalkışta fırlar ama sonra yığılır kalır,bence böylesi daha iyi.
yokuşlarda yığılma denebilecek bi durum yaşamadım,tabi genelde araçta 1 ya da 2 kişi oluyorum.yük artarsa zorlanırım biraz diye tahmin ediyorum.
tüp olayını ise hiç araştırmadım, senede 7-8 bin km yapıyorum.gerçi benzin fiyatları böyle giderse ne olur bilmem:)
zafermutlu
18/01/2011, 11:05
arkadaşlar bu motor 0-100 on nokta bilmem kaçta yapıyor bu ne demek. onbire kadar sayana kadar araç 100 e ulaşıyor. nasıl kalkışta çok cansız..ilk gaz tepkimesi az olabilir ama hızlanırken araç ivmeleniyor.. şöyle deseniz anlarım ikinci vitesde düşük devirde yakalanırsanız araç tembel. dizelden çok daha iyi kalkıyor araç. yazdıgımın dışında bütün viteslerde gaz yeme tepkimesi az düşük devirlerde. ama kalkacakken asr olmasın araba kıç atar yada patiye düşer.. deneyin boş yerde trafik olmayan tam gazla bir kalkışı derim. turbolu veya hacmi büyük bir motor degil fazlada bişey beklemeyin araçtan..
erkan dostum, ben ankarada yaşıyorum, inanılmaz yoğun trafik içinde sürmüyorum, aracım şu an 453 km de ve yakıt tüketimim ortalama 7,6. NASIL SÜRÜYORUM PEKİ: Devir katiyen 2700 ü (civar olarak 2700) geçmiyorum. Katiyen ani hızlanmıyorum, ekrandaki shift uyarısını dikkate alıyorum ki o uyarıda ortalama 2500 civarında uyarıyor seni. Ben bu şekilde kullanıyorum ve bu rakamlarda şu an. Ama olurda kalabalığa girersem eminim 8,5 lara gelicektir. Dostum araç mükemmel gaz yiyiyor bence (105 beygir motor ne kadar yerse). Zafer abinin dediği gibi 10.6 sn sanırım 0-100 o yüzden o konuda sana katılmıyorum. Aracının keyfini çıkar süper bir araba...
sezerism
18/01/2011, 22:12
Merhaba arkadaşlar 1,4 105 multıaır motorlar harika . Aracın aslı grande punto 95 hp bir araç bu arAÇ yazılım hava rahatlamalarla , yani multiaır sistemiyle 105 çıkıyor . Araçta asr sistemi olduğu için hızlı kalkmıyor. Bunu denedim ama patinaj yapar diyede denemedim. Bence araç tüm viteslerde harika ,ama devir düşük yakalarsan yapacağı bir şey yok . Daha önceden paliom vardı ve ışıklarda kalkışta hep ben yol veriyordum ama artık ışıkta bana yol veriyorlar .kendi sınıfında mükemmel.ARAÇIM 10 000 KKM DE
erkansass
18/01/2011, 22:19
yakıt konusunda İsmail arkadaşımızın bahsettiği şu yazılım güncellemesi olayıyla bayağı umutlanmıştım. ama servise sordum. öyle bişey yok dediler. işim gereği çok da araştıramıyorum aslında. soran eden var mı acep?
erkansass
18/01/2011, 22:21
ben yazana kadar İsmail de gelmiş zaten:)
sezerism
19/01/2011, 00:04
Arkadaşlar yazılımda ki güncellemeyi hem performansta ve de yakıtta hissettim .Servisteki arkadaş şunuda söyledi .Şu ankullanılan yakıtlar euro 4 bu yazılımla motor euro 5 de uyumlu hale geldiğini de dile getirdi .
NyhatShu
19/01/2011, 01:03
aracım 11000 km geldi yakıt 8,0'dan aşşa düşmez şehir içi dışı karışık. ben düşüremedim şehir dışında tabi 6larda 5.5'lerde dolaşıo. kalkış derseniz iyi kalkıyo aracı deneyen olmuştur belki ben denedim 0-70 çok seri fakat 70-100'e geçmiyor bi türlü 1. vites 70 2. vites 90 devir sonu fakat 0-70 uçuyor resmen. daha motorunuz acılmamıştır büyük ihtimal ilk zamanlar ben trafikte kanser olucaktım. 1.4 polo'lar benden seri kalkyodu simdi polo falan yok ortalıkta :D
Arkadaşlar yazılımda ki güncellemeyi hem performansta ve de yakıtta hissettim .Servisteki arkadaş şunuda söyledi .Şu ankullanılan yakıtlar euro 4 bu yazılımla motor euro 5 de uyumlu hale geldiğini de dile getirdi .
bnm arac 77 ps ama euro 5 nası 105lıkler euro 4 oluor :banlandi: bu arada yanlıs anlamayın ama 105ligi test ettim 6 vitesli sanzuman haric begenmedim desem yalan olmaz.dusunun aynı aracın 77 hp active modeli 26000 civarı alınıyor 105 hp dynamic modeli 28-29000 alınıyor.dengesizlik nerde cozemedim.motor haric evo super bi,r arac....
sezerism
19/01/2011, 01:26
Ural kardeşim 2 üstte yazdım aracın ne olduğunu . Bu araç zaten 95 hp buna firma hem yazılım yapmış hemde multiaır dediği sistemi uygulamış buradan 105 oluyor. Activ ile daynamic aynı olmaz . Size katılmıyorum .
jeppesen
19/01/2011, 03:04
erkan arkadaşımızın bahsettiği LPG konusunda fikri olan var mı arkadaşlar?
Evo'yu türkiye'de ilk alanlardan biri olarak, multiair motoru özellikle yeni bir motor olduğu için tercih etmedim,yani açıkcası güvenemedim.
şimdi bakıyorumda kullanan arkadaşların problemleri ortak; yağ eksiltme,yazılım güncelleme,gaz yememe gibi.
Sonuçta yeni geliştirilmiş bir motor, illaki zamana ihtiyacı olacak.
zafermutlu
19/01/2011, 11:10
multiair euro5 motordur. yani euro4 degildir. bundan sonra yeni çıkacak motorlar euro4 olamaz vede bir çok motorda bu yüzden kalkıyor.
kalkışdan bahsettim ama çogu kişi memnun degilse beklentilerinin dışında bir motor seçenegi almışlar demek gerekir.. aracın kalkışta sizi koltuga filan yapıştırmasını bekliyorsanız fiat almayın derim. böyle bir aracın gücü 150 beygir vede üstü olabilir.. ilk bu motor banada tuhaf gelmişti dizel kullandıgım için gitmiyor gibiydi. ben arabaya alıştım vede km arttıkca hoşuma gitmeye başladı. bu araç 105 hp bu nedemek avrupa standartlarında normal bir gücü var. kimse bu spor araba diye satmıyor ki. kalkış meselesinde de örnek verelim bizim standartlarımıza motor hacmimiz vede atmosferik olarak hangi araç bizden daha iyi kalkıp uçuyor merak ettim.. benim herzaman dedigim bu araca turbo lazım tadından yenmez.. çok denedim arabayı çok zorladım ve en erken km de benim araç 1lt yag eksiltti.. ama bence küçük hacimli atmosferik piyasada bulunan modifiyesiz çogu araç bizi geçemez..
sezerism
19/01/2011, 19:13
arkadaşlar ben bu motor euro 4 demiyorum orda serviste geçti onu paylaştım.
sezerism
29/01/2011, 23:39
arkadaşlar ben daha önceden palio kullandım 1,2 75 hp araç fazla güçlü değildi . Ama bu punto evo multiaır güçlü bir araba 105 hp olması da çok iyi bu araba ya turbo olması lazım umarım turbolu olanı olanı getirirler.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.