Orijinalini görmek için tıklayınız : Vitesi boşa almak!!!
Arkadaslar yokuş aşağıya vitesi boşa alsam bir sorun olurmu yıllardır dizel araç kullanan bir komsuya sordum hiç birsey olmaz daha az yakıt tasarruf yaparsın dedi bu konuda kesin bilgisi olan olan arkadaslardan bilgi bekliyorum
Bu konu forumlarda çok tartışılmıştır,yetkili servis cotech leri bile vitesi boşa almanın az yaktırmayacağını söylerler her zaman,benim şahsi fikrim ve gözlemlerim aracın vites boştayken daha az yaktığı yönündedir...
Teşekkür ederim mustafa bey peki vitesi boşa almanın araca zararı olmaz hiç değilmi
tutkuaydin41
31/12/2010, 12:10
bn denedım bunu yokus asagı ınerken bostayken yol bılgısyarı 2,2 den asaıya ınmıyor. wıtese takıp bakıyorum 2,0 oluyor. anlamadım bende bu ısten bısey..
vitesi boşa almanın araca hiç zararı yok ama daha fazla yakacağınız kesin.. bir çok kişide benimle aynı görüşte..
iyice kafam karıştı şimdi inşallah bu konuda teknik bilgisi olan arkadaşlar yardımcı olur
levent08
31/12/2010, 12:12
arkadaşlar benim bildiğim dizel araç sıcak motor sever ve sizin yokuş aşağıya inişlerde boşa almanız aracın motorunda anı soğuma meydana getireceğinden iyi olmadğı söylenir istediğiniz dizel motor ustasına sorabilirsiniz yokuş aşağıya dizel araçlarınızı boşa atmayın + boşa atmak daha fazla yakıt tasarrufu sağlamaz
Kriminal
31/12/2010, 12:15
ARkadaşım kısacası
vitesı bosa almanın gereksınımlerını tartısalım..
Neden bosa alıyosun dıyelımkı 10 km lık bı yokustan ınıyosun ve sonrasında duz bır yol var hızlanmak ıcın bırebırdır..At boşa ver coşkuyu
Fakat gun ıcınde kullanımlarda vıteste ınmek hem aracın sogumasına yardımcı olur,hem frenleme mesafen kısalır,hemde boştayken tukettıgı yakıttan daha az bır yakıt tuketır..
....
Çoşkun abi.. yardımcı olur..
cut off sistemi varsa daha fazla yakarsınız
cut off da vitesteyken gaza basmazsanız hiç yakmaz
bizim araçlar 2.0 lt gösteriyor ama sanırım yol bilgisayarının hassaslığıyla alakalı aşağısını göstermiyor
bizimkilerde cut off var mı muamma ama yıllardır motorlar bu şekilde üretiliyor
https://forum.grandepuntotr.com/teknik-yardim/18513-belli-yokuslarda-arabayi-bosta-goturmek-mi-tasaruflu-yoksa.html
konu daha önce de tartışılmış...
Eser bey daha once konu tartışıldıysa affola ben goremedim bağışlayın çünkü herkes bişey yazsa forum kirliliğe yol acıyor o yuzden ben dahil herkes dikkatli olmayı hatırlatmak bir kez daha yarar var
Bu arada uşenmeyıp cevap yazdığınız teşekkur ederim
olayın özeti şudur:
boşa atmak: araç siz sanki kırmızı ışıkta beklerken gibi rölantide çalışmaya devam eder krank mili hareketini yakıtın enerjisinden alır ve bir miktar yakıt tüketir.
viteste iken gaza basmadan inmek: araç viteste kendi halinde inerken krank mili yrçekimi etkisi ile dönen tekerlerin aktarma organlar vasıtası ile hareket kazanır. yakıt enerjisine ihtiyaç duymaz. dolayısı ile yakıt da tüketmez.
Bu bilgilerin doğruluğu yol bilgisayarlı farklı marka araçlarla aynı yerde tarafımdan denenmiş ve onaylanmıştır. yol bilgisayarı boşa aldığımda ----/100 km gösterirken. (hesaplama yapamıyor) viteste inerken 0 lt/100 km göstermiştir.
alışkanlık ya ben genelde boşa alıyorum...
Murat Gürakan
31/12/2010, 13:45
bu iş tecrübe işi arkadaşlar.. öyle her eğimde boşa at az yakar yada vites herzaman iyidir diye bişi yok.
Eğim öyle bi olurki viteste olunca gaza basıp sabit hızla gidebilirsiniz ama boşa atınca sabit hızla gider orda atarsın ama eğim iyidir viteste motor freni ile sabit gidersin o zaman boşa atmak manasız. Çünkü viteste gaza basmassanız araçalarınız en az yakar yeni nesil araçlar benzini keser(cut off sistemi). Ben her türlü viteste durmayı tavsiye ederim . Bide sanki ne olcak, ordan yapacağınız ekonomi bir depoda 1 2 lt yi geçmez ki 1 2 olursa o bile iyi bir değerdir.
abulbul08
31/12/2010, 14:01
aracı sürekli boşa atar götürürseniz tüm yük teker bilyelerine bineceği için daha erken deforme oluyor. ayrıca fren balatalarınıda daha çabuk bitirirsin.
boşa almak hiç tasvip ettiğim bir davranış değil ;)
GP COSKUN
31/12/2010, 14:21
aslında en güzel yorumu murat yapmış
ineceğiniz yokuşun özelliklerine göre bazen boşa atmak karlı bazende viteste inmek karlı olabilir
boşa atmanın normalde zararı yok fakat kullanım özelliklerine göre zararlarıda olabiliyor
mesala fren kullanarak inmeniz gereken bir yerde boşa atıp fren fren inmeye devam ederseniz balatalarınız zarar görür frenleriniz ısınır hatta şişer
boşta indikten sonra uygun vites seçilmeli mesala
siz 110 la indiğiniz rampanın sonunda 5, vites yerine 4, vitese geçmeye çalışırsanız şanzumana zarar verirsiniz boşa attığınızda şanzumandaki grup dişlisi dönmeye devam eder yan taraftaki vites dişlileri durmuş durumdadır sessiz ve konforlu geçişe yardımcı olan senkromeç eğer siz çok uygun olmayan vites seçtiğinizde kırılabilir
boşta gidilip vitese geçildiğinde debriyajdan ayak çekilmeden önce mutlaka aragazı verilerek rolantide olan motorun devrini süratinize ve seçtiğiniz vitesin seviyesine çıkarmnanız motorun ömrü açısından gereklidir
Bende kısaca özetlemek isterim. Viteste boşta iken krank mili ile dişliler arasında bağlantı olmadığı için krank milini hareket ettirmek için depodan otomatik benzin gelir. Bu benzinde rölantide çalıştırmaya yeterli seviyede benzin olacaktır. Ancak araç viteste iken krank mili dişlilere bağlı olacağı için yokuş aşağıya inerken krank milini tekerleklerden gelen kuvvet döndürür. Depodan benzin gelmez. Bu nedenle her zaman viteste inmek kazançlıdır.
coşkun bey cok teşekkurler çok guzel acıklamıssınız
GP COSKUN
31/12/2010, 14:39
Bende kısaca özetlemek isterim. Viteste boşta iken krank mili ile dişliler arasında bağlantı olmadığı için krank milini hareket ettirmek için depodan otomatik benzin gelir. Bu benzinde rölantide çalıştırmaya yeterli seviyede benzin olacaktır. Ancak araç viteste iken krank mili dişlilere bağlı olacağı için yokuş aşağıya inerken krank milini tekerleklerden gelen kuvvet döndürür. Depodan benzin gelmez. Bu nedenle her zaman viteste inmek kazançlıdır.
her zaman dersek hata yaparız
herkesin aklına direk cut off sistemi geliyor
mesala otobanlarda uzun düzlükler ineceğiniz zaman diyelimki 5, viteste 100 km ile vitesi boşa atmadan inemeye başladınız
iniş diyelimki 2000 metre olsun
iniş sonrasında hısınız en fazla yine 100-110 km civarında olacaktır ve devam etmek için motora gaz vermek zorunda kalacaksınız
ama aynı şartlarda aracı yukarıdan boşa attınız hızınız 2000 metre sonunda 150 km oldu diyelim ve sizin iniş bittikten sonra en azından hızınız tekrar 100 km sürate inene kadar gaza ihitiyaç duymadan yol alacaksınız
ivmelenmeden dolayı gaza basmadan daha fazla yol katedeceğiniz için
karlı çıkabilirsiniz
cut off sisteminin asıl amacı şehir içi kullanımlarda ve kısa zamanla ayak gazdan çekildiğinde yakıt tasarrufu sağlamaktır
yani cut off saniyelik dahi ayağınızı gazdan çektiğinizde tasarruf yapar
eski tip karbüratörlü araçlarda ayağınızı gazdan çektiğinizde dahi benzin sarfiyatı rolanti devrine kadar devam ederdi mühendisler bunun önüne geçmek için bu sistemi geliştirdiler
Kriminal
31/12/2010, 14:45
yani cut off saniyelik dahi ayağınızı gazdan çektiğinizde tasarruf yapar
eski tip karbüratörlü araçlarda ayağınızı gazdan çektiğinizde dahi benzin sarfiyatı rolanti devrine kadar devam ederdi mühendisler bunun önüne geçmek için bu sistemi geliştirdiler
+10000
Teşekkkkurler abı
WiSTaRiA
31/12/2010, 16:47
çok güzel açıklanmış sorular...
brkprlk35
31/12/2010, 17:00
Bende bir çok yazı okumuştum bu konu hakkında abilerimiz çok iyi anlatmış zaten. Benim de ilk aklıma gelen şey, vitesi boşa almak kısa sürelik kazanç uzun süreli hasar olarak tanımayabiliriz. Sonuçta rölantide olmayan bir motoru tekrar vitese atınca motorda zorlanır, vites dişliside. Dizel araçlarda bu sorunların daha çok olduğunu duymuştum özellikle turbolu olanları onun hakkında tam bir fikrim veya bilgim yok.
Kriminal
31/12/2010, 18:11
Bende bir çok yazı okumuştum bu konu hakkında abilerimiz çok iyi anlatmış zaten. Benim de ilk aklıma gelen şey, vitesi boşa almak kısa sürelik kazanç uzun süreli hasar olarak tanımayabiliriz. Sonuçta rölantide olmayan bir motoru tekrar vitese atınca motorda zorlanır, vites dişliside. Dizel araçlarda bu sorunların daha çok olduğunu duymuştum özellikle turbolu olanları onun hakkında tam bir fikrim veya bilgim yok.
Buna en guzel çözümüde belırtmış sayın arkadaşım...
Vitese atarken ortalama devıre getırmek ıcın aracı ara gazı vererek vıtesı degıstırmek...
GP COSKUN
31/12/2010, 18:14
Buna en guzel çözümüde belırtmış sayın arkadaşım...
Vitese atarken ortalama devıre getırmek ıcın aracı ara gazı vererek vıtesı degıstırmek...
deniz kaptın sen bu işi valla :-)
Her zaman olmasada Coşkun'un dediği gibi uzun inişlerde vitesi boşa alıyorum mutlaka ve araç belli bir sürate indiğinde motor devrini yükselterek vitese takıyorum ki motora ve aktarma organlarına yük binmesin...
Kriminal
31/12/2010, 18:19
deniz kaptın sen bu işi valla :-)
Abi kamyopnlarda tırlarda buyuduk buçuk vitesleri bile bilirim..Scania
GP COSKUN
31/12/2010, 18:23
Abi kamyopnlarda tırlarda buyuduk buçuk vitesleri bile bilirim..Scania
vayyyyy kardeşim buçukluyuda bilirmiş
[QUOTE=GP COSKUN;440961]vayyyyy kardeşim buçukluyuda bilirmiş
deniz abiye çok yükleniyosun o avealı olmayan genç:D
theghostin
01/01/2011, 01:41
test edildi onaylandı dualogic,otomatik vs. değilse alabilirsin,kesinlikle tasarruf edersin...ancak acemiysen iyice alışana kadar yapma...
alperyonar
01/01/2011, 01:58
İşin teknik boyutunu bilmem ama inilen yokuşun eğimine göre boşa alınabilir. Aracı vitese taktığınız zaman aracın sürati düşecekse vitese takılmaz. Bu seferde hızlandırmak için gaza basacaksınız ve yakıt sarfiyatı artacak. En iyisi aracın hızını kesmemek için vitesi boşa almaktır. 50 km nin üstünde boş viteste giderken yol bilgisayarı 2.0lt yi gösteriyor. 50 km nin altına indikçe yok bilgisayarındaki tüketim miktarı artıyor.
araç vitesteylen ve gaza basılmıyorsa motor freni dediğimiz olayı yapmış oluruz.buda yokusun tepesinde kazandığımız enerjiyi motorda harcamamız anlamına gelir.eğer yokus virajlı ve frene basmak gerekliyse motoru viteste tutmak hem yakıt tasarufu ayrıca daha az frenleme yapmamız anlamına gelicek.ama inişi güzel bir yokuşsa viteste inmek yakıt tasarufu sağlayamaz zaten vitesteyken enerjiyi motorda harcamış olursunuz. bunlar yola duruma göre değişen hareketler.
erosistanbul
02/01/2011, 00:22
Arkadaşlar o kadar güzel anlatmışsınızki düz yolda bile boşa atasım geldi.
Aman ha arkadaşlar vitesi boşa atmak güzelde güvenliğimize de unutmayalım.yol bu ani bişey çıkar, vitesi bulacam diye vites olmayalım. :D
Allah muhafaza
Her gün okuluma giderken ( eryaman-gölbaşı arası malum baya uzak :) ) yakıtla ilgili çok denemelere şahit olduk birini paylaşıyım. tepee 1.6 hdi 75 bg yokuş aşağı inerken vitese takıp gaza basmadığında anlık tüketim 0.0 l oluyor. boşa attığın an 1.2 1.7 2.1 gibi değerler çıkıyor.Sürekli boşa atmanın iyi olamdığını motora zarar verdiği bir çok kişinin ortak görüşüdür.Bu yüzden yakıt tasarrufu için vitesde gaza basmamak daha sağlıklıdır.Gel gelelim alışkanlık olmuş bizde boşa atmak :) :)
v-mutluer
02/01/2011, 16:13
benzin harcaması motor devri ile alakalı olduğundan boşta yokuş aşağı gaz devri otomatik cikle olduğundan 1ooo devir de falan kalır yani rolenti pozusyonunda kalır ve daha az yakar araç yol bilgisayarına anlık tüketim ve toplam tüketime fazla güvenmeyin çünkü yolların bozukluğu ve o anki toplam araç ağırlığı fark edebilir devamlı kalibre edilmesi lazım...sadece kamyon ve çekici tırlarda boşa atılmaz ..
istanbulda boşa atacak yol yok zaten arkadaşlar....biz boşu unuttuk.
Bende kısaca özetlemek isterim. Viteste boşta iken krank mili ile dişliler arasında bağlantı olmadığı için krank milini hareket ettirmek için depodan otomatik benzin gelir. Bu benzinde rölantide çalıştırmaya yeterli seviyede benzin olacaktır. Ancak araç viteste iken krank mili dişlilere bağlı olacağı için yokuş aşağıya inerken krank milini tekerleklerden gelen kuvvet döndürür. Depodan benzin gelmez. Bu nedenle her zaman viteste inmek kazançlıdır.
imzanızdaki ingiliz vatandaşı bu lafı söylemiş ve de halen o koltukta oturuyorsa değil 4 104 lira olur bu benzin.
Yuh be.
Trafikte kalkış yapıyorsun,
az sonra duracaksın istanbul trafiği malum :)
10 mt sonra araçlar durdu hali ile vitesi boşa alıyorum..
durmaya yakın anlık yakıt göstergesi 2.2 - 2.3 - 2.4 - 2.5 fırlıyor :):)
şaka gibi
Trafikte kalkış yapıyorsun,
az sonra duracaksın istanbul trafiği malum :)
10 mt sonra araçlar durdu hali ile vitesi boşa alıyorum..
durmaya yakın anlık yakıt göstergesi 2.2 - 2.3 - 2.4 - 2.5 fırlıyor :):)
şaka gibi
evet aynen oyle dediğin gibi benimde dikkatimi çok cekti demekki boşa almamaya çalışaz
Kriminal
03/01/2011, 15:17
Cumartesı aydın otobanındaydım 10-15 km rampa ındım valla salladım boşa hem hızlandı arabam hemde 130-140 larda ındım :D
GP COSKUN
04/01/2011, 01:05
Trafikte kalkış yapıyorsun,
az sonra duracaksın istanbul trafiği malum :)
10 mt sonra araçlar durdu hali ile vitesi boşa alıyorum..
durmaya yakın anlık yakıt göstergesi 2.2 - 2.3 - 2.4 - 2.5 fırlıyor :):)
şaka gibi
boşta iken frene bastığınzda westinghause yeterli emişi sağlamak için ecu ya gaz ver komutu verir bu nedenle frene basınca tüketim değeri bir miktar artar
banada bir arkadaşım kırmızı ışıkta aracı boşa al frenle bekle dedi. yoksa debriyaja basılı viteste beklersen debriyaj balatası zarar görür dedi . kafam karıştı debriyajla mı beklesem gene, yoksa boştayken frenlemi beklesem . boşta oluncada sarı ışık yandığında 2 saat debriyaja basıp vites atana kadar arkadan korna basıyolar ve de panik oluyorum napsam şaşırdım
kırmızı ışıkta normal frene basıp bekleyeceksiniz. 3 dakikadan fazla beklemelerde ( 3 dakikalık kırmızı ışık yok heralde) normal el frenini çekip aracı boşa alıyorsunuz...
banada bir arkadaşım kırmızı ışıkta aracı boşa al frenle bekle dedi. yoksa debriyaja basılı viteste beklersen debriyaj balatası zarar görür dedi . kafam karıştı debriyajla mı beklesem gene, yoksa boştayken frenlemi beklesem . boşta oluncada sarı ışık yandığında 2 saat debriyaja basıp vites atana kadar arkadan korna basıyolar ve de panik oluyorum napsam şaşırdım
bosa alıp bekle sarıdada bas debrıyaja tak vıtesı cık yola kırmızıda kornaya basan okuzlerde var onlara gore hareket edersek ısımız var sarıda kornaya basana ınat yesıldede beklıyorum bır kac sn ye ıyıce uyuz olsunlar duz yolda arac one dogru gıtmıyorsa ısen frene basma arkadakı carpar ıse hasar frene basıldıgı ıcın daha fazla oluyor hatta benım gıbı ondekı ıle 1 arac mesafe bırak arkadan carpan olursa onden hasar alma rıskınıde azaltmıs olursun
genelde 1 dk kadar oluyor bn hep debriyaja basılı 1.viteste beklerdim .şimdi alışkın olmadığımdan baze şaşırsamda önce debriyaj boşa alıyorum debryajdan ayağımı çekip frenle bekliyorum. sarı yanınca bi panikle debriyaja tekrar basıp 1.vitesle kalkıp gidiyorum bazende stop ediyorum :) acemilik işte
eyvah eyvah zak frenedemi basmıyım buna da alışmak için kafadan 2 gün lazım :)
yarı otomatik arabalardan bahsetmıyorsunuz heralde....
bendüz vitesli arabamda debriyaj ve frene beraber basardım. hiç fren ve debriyaj balatasından tamire gitmedim....
eyvah eyvah zak frenedemi basmıyım buna da alışmak için kafadan 2 gün lazım :)
Frene basabılırsın onda sorun yok ama arac gıtmıyorsa ne gerek frene basmaya benım ayagım yoruluyor frene basınca ondan dedım
Kronokrator
16/04/2011, 00:57
bende alışkanlıktan hep boşta inerim ama. yapmamak lazım. hemen frenleme açısından sıkıntı. hemde denildiği gibi krank mili paso döner yakar araç
Uzun ve eğimli yolda deneme yaptım geçenlerde. Vites boştaykende araç vitesteykende rampa inişinde aynı yakıt değerlerini gösterdi araç. Karbüratörlü araçlarda boşta inmek yakıt tasarrufu sağlıyordu ama enjeksiyonlu araçlarda hiçbir mantığı yok aksine motor kompresyondan düştüğü için rampadan çıkıp düz yolda geçişte fazla yük biniyor motora.Boş vitesle iniş=rolanti olduğu için düzlükğe çıkışta 3 ede 4 ede taksanız yakıtınız yükselir. En iyisi viteste inmek.
ozaman vitesi boşa alıp hiç biryere basmıyorum sarı yanınca debriyaj ve 1.vites .zak sana güveniyorum ona göre:)
yokuş aşağı boşa atmak yakıt ekonomisi yapmaz.elektronik enjeksiyonlu araçlarda dizel yada benzinli fark etmez yokuş aşağı ayağınızı gazdan çektiğinizde aracın devri rölanti devrine düşünceye kadar yakıt akışı kesilir.yani araç yakıt tüketmez.ayrıca motor freninden faydalanırsınız,motor şanzıman diferansiyel birbirine bağlı belli bir hız dahilinde çalışır.boşa attığınızda yokuşun eğimine göre ayağınız frende olabilir.fren balataları ısınır ve aşınır.araç fazla yakıt tüketir. yol bilgisayarından kontrol edebilirsiniz.araç viteste inerken araçtan gelen sesleri dinleyin,birde boşta inerken gelen sesleri dinleyin.boşta inerken aracın heryerinden sesgelir.tabiri uygun olursa yolun durumuna göre tangur tungur inersiniz.acil bi durumda yüksek süratlerde vitese geçmeyebilir.
yakıt ekonomisini sadece karbüratörlü araçlarda sağlayabilirsiniz.
ışıkta beklerkende vitesi boşa alıp beklemek balata ömrünü uzatır.
Arkadaşlar benim çok yakın tanıdığım bir usta dizel arabada kesinlikle vitesi boşa alıp gitme dedi.Vitesi boşa almanın ne gibi bir tehlikesi var araştırmak lazım.Dizel arçlar biraz nazlı oluyo ilgi bekler dikkat bekler.
boşta iken frene bastığınzda westinghause yeterli emişi sağlamak için ecu ya gaz ver komutu verir bu nedenle frene basınca tüketim değeri bir miktar artar
şahinde de westing house a hortum bağlıdır. Freni çok pompaladığınızda onda da motor devri yükselmeye başlar. Demekki bunu da elektroniğe çevirmişler :D Eşit kollu terazi-dijital göstergeli terazi gibi :D
tedirgin_08
16/04/2011, 19:22
arkadaşlar kısa mesafeli yerlerde boşa almanın bi mahsuru yok.. 50 60 km yi geçmemişseniz eğer..yalnıl yüksek hızlarda boşa almak iyi değildir..aracın o andaki hararet oranı boşa aldıktan sosnra değişir.. yani boşa aalındığında aracın yağlama performansı düşer suboplar,piston iyi bir yaplama yapmaz..yakıt tasarufu bence biraz saçma...arabayı o işkenceye mahrum etmektense çok yaksın daha iyi :D :D...hem ne kadar tasarruf edersinizki hiç düşündünüz mü..? senede belki 10 liralık hadi bilemedin 30 lira olsun....neyse allah kimseye kaza bela vermesin..cana gelene kadar malaa gelsin....
ayrıca arabanın boşta istop etme şansı dahada fazladır...birde yanlışım varsa özür dilerim .. bizim araçlarımızda egr valfi fabrika çıkısında iptal ediliyor.. buda iyi bişiy değil vede düşünün hızlı bir şekilde giderken boştasınız ve aracınız istop ediyor.. ve aklınıza gelen duaları o anda okumaya başlıyorsunuz...zaten bizim arabalarımız 50 km yi çıktığınızda boşa alırsanız devri 0,6 lara kadar düşüyor her an istop etme olasılığı olabilir...
arkadaşlar kısa mesafeli yerlerde boşa almanın bi mahsuru yok.. 50 60 km yi geçmemişseniz eğer..yalnıl yüksek hızlarda boşa almak iyi değildir..aracın o andaki hararet oranı boşa aldıktan sosnra değişir.. yani boşa aalındığında aracın yağlama performansı düşer suboplar,piston iyi bir yaplama yapmaz..yakıt tasarufu bence biraz saçma...arabayı o işkenceye mahrum etmektense çok yaksın daha iyi :D :D...hem ne kadar tasarruf edersinizki hiç düşündünüz mü..? senede belki 10 liralık hadi bilemedin 30 lira olsun....neyse allah kimseye kaza bela vermesin..cana gelene kadar malaa gelsin....
ayrıca arabanın boşta istop etme şansı dahada fazladır...birde yanlışım varsa özür dilerim .. bizim araçlarımızda egr valfi fabrika çıkısında iptal ediliyor.. buda iyi bişiy değil vede düşünün hızlı bir şekilde giderken boştasınız ve aracınız istop ediyor.. ve aklınıza gelen duaları o anda okumaya başlıyorsunuz...zaten bizim arabalarımız 50 km yi çıktığınızda boşa alırsanız devri 0,6 lara kadar düşüyor her an istop etme olasılığı olabilir...
ben hiç sizin dediğiniz gibi 50 km yi geçince boşa atıp devir 0,6 ları görmedim 3000d/dk da boşa atıyorum 1200 lere gelince gaz verip 0,9 larda sabit kalıyo(tüp taktırana kadar böyleydi) tüpten sonra dediğinizi yaşadım ama stop etme olmadı. yanlış anlaşılmasın boşa atmaya karşıyım herzaman çıktığın viteste inecen bana göre gerçi arada bir sallıyoz boşa am ii değil diğer arkadaşların da dediği gibi araç boşta çalışırken neticede yakıt sarf ediyo hatta tüp taktırdığım yerde bunu gösterdiler: araç rölantideyken gaza yüklenip bıraktıklarında enjektör püskürtme sıfır oluyo taki rölanti devrine yaklaşana dek yaklaşırken tekrar yakıt püskürtülüp rölantide çalışmasına devam ediyo
Bir deneme de bizden 1.6 hdi tepee 5 wites yokuş aşağı vites de anlık tüketim 0.00 boşta 2.0-2.2 gibi değerleri gösteriyor.Dizel arabalarda vitesde inmek daha iyidir.Bu değerler vitesde gaza basmadan yapılmıştır.
Boşta araba rolantide çalıştığı için yakıt yakacağı söyleniyor vites de ayağını gazdan çekmek daha mantıklı hem de güvenli
Boşta araba rolantide çalıştığı için yakıt yakacağı söyleniyor vites de ayağını gazdan çekmek daha mantıklı hem de güvenli
Aynen Öyle. Araç boşta her zaman yakıt harcar ve frenlemede motorun kompresöründen mahrum kalırsın bu nedenle sürüş esmasında durmaya yakın durumlar hariç aracı vitesi kullanmak her zaman iyidir.
yavuzselim
07/06/2014, 23:27
Güvenilirlik kısmını anlıyorumda. Boşa atınca nasıl olurda viteste iken olandan daha fazla harcıyor onu çözemiyorum. Yokuş aşşa inerken vitesteyken ayağını gazdan çeksende motor bağrıyor. Bilgili arkadaşlar aydınlatırsa sevinirim.
Güvenilirlik kısmını anlıyorumda. Boşa atınca nasıl olurda viteste iken olandan daha fazla harcıyor onu çözemiyorum. Yokuş aşşa inerken vitesteyken ayağını gazdan çeksende motor bağrıyor. Bilgili arkadaşlar aydınlatırsa sevinirim.
Yokuş aşağı yol bilgisayarın açık şekilde aracı boşa al ekranda değerler göreceksin ama vitese aldığında ekranda sadece 2.0 değer yazar. Viteste tekerlekler motoru çevirir ve njektörler susar ,boşta ise motorun çalışması için enjektörler yakıt gönderir.
Yokuş aşağı yol bilgisayarın açık şekilde aracı boşa al ekranda değerler göreceksin ama vitese aldığında ekranda sadece 2.0 değer yazar. Viteste tekerlekler motoru çevirir ve njektörler susar ,boşta ise motorun çalışması için enjektörler yakıt gönderir.
::)
Aracın rolantide çalışma mantığı ile aynı sanırsam.
::)
Aracın rolantide çalışma mantığı ile aynı sanırsam.
İwet
arkadaşlar bügün şaşırtıcı bir duumla karşılaştım.grande punto multijet aracım.100km hızla giderken boşa atıyorum ancın rolantisi 800 devirde oluyor hızım 60 km ye düştügü zaman rolanti 1000 devire cıkıyor.arac durunca tekrar 800 devire iniyor.birde 20km ye gecince boş viteste 1000 devire cıkıyor 60 km ye gecince tekrar 800 e iniyor devir. 2gün önce map sensörü temizledim aküde 2 saat sökülü kaldı bundan ola bilirmi başına gelen varmı
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.