Orijinalini görmek için tıklayınız : 1,6 MULTİJET, Beklenen, hayallerdeki motor gelecek mi?
arkadaşlar,
1,6 ülkemizde dizel için en iyi vergi aralığını temsil eden hacim. ayrıca hacim olarakta 1,3'ten daha büyük.
benim hayalimdeki dizel motoru bu doğrusu ve fiat'in bravo'da bu hacimde bir motoru kullanacagını duyunca çok sevindim ve heyecanlandım.
acaba gercek mi bu, yoksa asparagas mı. gerçekse ne zaman hayata geçirilebilir.
sedanda da, yeni linea'yı bu motorla düşünüyorum, 110, 125 bg aralıgında hatta bir 140 bg bile olabilir, powerbox ile.
multijet farkı ile boyle bir araba yok satar.
1.6 Mjtd nin üretileceği haberini ben de duydum.Burada da konuşulmuştu sanırım bazı konu başlıklarının altında120bg lik bir mjtd geliştiriliyor olabilir şu anda;Tabi kesin bir bilgi yok sanırım şu an için...
psa gurubu 1.6 dizelle mali götürüyor. ayni motoru focusa, volvoya , c4 e , 307 ye hatta 407 ye bile koyuyorlar. özellikle dizel focus deli gibi satiyor.
multijet
24/04/2007, 00:51
Bence de bu büyük eksiklik ama TR şartları için bu böyle. 1.6 dan sonra alınan vergilerin fırlaması sebebi ile bu böyle fakat yurtdışında 1.6 dan sonraki vergi dilimleri arasında uçurum olmadığı için bu ne kadar gerekir bilemiyorum. TR için gerek var bence de. Hatta Enriko Aliberti de Linea için 1.6 dizel in uygun olacacağını 1.3 ün çoğu insanı tatmin etmiyeceğini falan söyledim. Onlar da böyle bir motor şu anda yok yakında da düşünüldüğünü duymadık şeklinde cvp verdiler. Umarım olur. Hacmi hiçbirşey yenemez bence. Modifiye ise ona da modifiye...
psa grubunun 1.6 duratorq çok güzel ya bizim c-maxde var yapıştırıyor direk. tork ve vites aralıkları çok güzel
Ziyaretçi047
24/04/2007, 02:39
ben 1.3 ü seviyorum. az vergi az yakıt :D
ben 1.3 ü seviyorum. az vergi az yakıt :D
+ Boyuna göre çok performans...
ben bile şu an mj in 1.6 cc motoru çıksın allem eder kallem eder yada 1.6 cc seçeneği olsaydı hiç 1.3 c ye bakmazdım... tr için bence buyuk eksiklik... ve ben bir motorda cc yükseltme işinin o kadar zor olduğunu hiç düşünmüyorum.. zaten motorlar yapılırken bunuda zaten başta planlanması yapılıyor.. motor zaten sadece 1.3 cc ye ayarlanıp yapılmıyor.. aslında artı eksi şeklinde herzaman opsiyonu vardır.. bana göre 1.6 cc 120 hp bir multijet türkiyede grande punto'da albea'da palio'da bravo'da linea'da hele hele doblo'da (kartaş satış departmanı esra hanımın yanımda çok bulundum.. adamlar filo doblo almaya geliyorlar ama tek sıkıntıları 1.3 motor bu makinede iş görürmü düşünceleri var akıllarında.) dediğim gibi dobloda neler yapmaz neler... bu motor sadece türkiyede 100 bin satar... ve bu hafife alınacak bir otomabil şatışı değil.. mesala ilk defa bir arabam oldu.. ve sanıyorum bundan sonra (türkiyede şartlar değişmezse vergi anlamında) türkiyede 1.6 motorun altında bir motoru kullanacağımı zannetmiyorum.. (1.4 fsi 140 (170 hp)hp motor hariç tabi ve buna benzerlerde hariç tabi.)
varya 1.6 mj 120 hp yi uygun fiyata sadece ankaradaki taksicilere satsa yeter yada linea ya 1.6 benzinli 120 hp ona birde fabrikasyon tüp gör sen oz zaman tr deki satışları.. 1.6 benzinli ve fabrikasyon lpg li linea'yı sadece ankaradaki taksicilere satsa fiata yeter be... valla beni öğle kızdırıyorlarki... gidip en sonunda fiata ceo alacağım valla... ankarada focus lpg liden geçilmiyor.. yeni donanımlı bir linea ve üzerinde 120 hp lpg li bir taxsi.. valla taxsiciler kuyruğa girmezse bende ali kemal değilim...
Muhendis06
24/04/2007, 07:58
https://www.fptpowertrain.com/eng/applicazioni_automotive_diesel_eu_as.htm#g20
https://www.fptpowertrain.com/eng/applicazioni_automotive_diesel_eu_as.htm#g20
sayfaya baktım... eğer anlatmaya çalıştığın 1.6 motorlarda 90 hp cıvarı demek istiyorsan (çünkü yorum yapmamışsın.) keşke yorum yapsaydın.. o zaman fiatı gp bile kurtaramaz...
120 ve 105 hp olarak iki tip.
seneye çıkıcak.ilk olarak bravo ya uygulanıcak.
fiat koptu hala kurtaramaz laflarının sebebi ne anlamış değilim
https://www.italiaspeed.com/2007/cars/financial/04/q1/2304.html
https://www.fptpowertrain.com
/eng/applicazioni_automotive_diesel_eu_as.htm#g20
Niye verdin bu linki?
1.6 mjet ile ilgili bilgi mi var burda?
Muhendis06
24/04/2007, 22:56
120 ve 105 hp olarak iki tip.
seneye çıkıcak.ilk olarak bravo ya uygulanıcak.
fiat koptu hala kurtaramaz laflarının sebebi ne anlamış değilim
https://www.italiaspeed.com/2007/cars/financial/04/q1/2304.html
Niye verdin bu linki?
1.6 mjet ile ilgili bilgi mi var burda?
Bu sayfada FIAT Powertrain grubunun tum motorlarini gorebiliyoruz, bilgi olsun diye verdim. Bu listede henuz bekledigimiz bazi motorlara yer verilmemesi, acaba hala cok bekleyecegimiz manasina gelebilir mi?
CAGLARKA
24/04/2007, 23:44
bence 1,6 motor gereksiz. vergisi yüksek.ford lardaki motor güzel bir motor az da yakıyor ama. fiatın onunla rekabet edecek bir arabası yokki. linea ya olabilir belki ama pazarlanabilirliği de düşünülüyordur mutlaka
bence 1,6 motor gereksiz. vergisi yüksek.ford lardaki motor güzel bir motor az da yakıyor ama. fiatın onunla rekabet edecek bir arabası yokki. linea ya olabilir belki ama pazarlanabilirliği de düşünülüyordur mutlaka
Çağlar bence başta Bravo ve Linea, daha sonra da GP için ideal olabilir.Dobloyu söylemeye gerek yok zaten.Fiat dizel konusunda dünyanın en tecrübeli firmlarından.1.3 ve 1.9 mjtd nin ortasına konumlandırılacak bir 1.6mjtd üretmeli bence...
bence 1,6 motor gereksiz. vergisi yüksek.ford lardaki motor güzel bir motor az da yakıyor ama. fiatın onunla rekabet edecek bir arabası yokki. linea ya olabilir belki ama pazarlanabilirliği de düşünülüyordur mutlaka
caglar anlamadığım bisiy var,
1,6 motor zaten 1,4 ve 1,3 motorlar ile aynı vergi diliminde degil mi. yani vergi nasıl sorun oluyor anlamadım.
ayrıca soylendigi gibi, fiat dizel motor konusunda oncu bir kurulus. yani, 1,6 multijet fiat icin harika bir atak olacaktır.
ozellikle turkiye piyasasi icin bomba.
Çağlar bence başta Bravo ve Linea, daha sonra da GP için ideal olabilir.Dobloyu söylemeye gerek yok zaten.Fiat dizel konusunda dünyanın en tecrübeli firmlarından.1.3 ve 1.9 mjtd nin ortasına konumlandırılacak bir 1.6mjtd üretmeli bence...
kesinlikle katılıyorum...... .!!!!!!!!!!!!!!! hemde binlerce kez.. ağzına sağlık abnev
fiat türkiyeye 1.6 mj ve benzinli motor yapsın ve bu motorlar en az 110 beygir ve 125 beygir olsun ve benzinlilere orjınal fabrikasyon lpg koysun vede bunların birde sarı (taxsi) rengini çıkartsın.. sadece türkiyeye araç satsa yeter.. be...
Bu sayfada FIAT Powertrain grubunun tum motorlarini gorebiliyoruz, bilgi olsun diye verdim. Bu listede henuz bekledigimiz bazi motorlara yer verilmemesi, acaba hala cok bekleyecegimiz manasina gelebilir mi?
Arkadaşım ne acabası
2008 ilk çeyreğe kadar zaten bekliyeceksin.adamlar seri üretime geçmemiş motorun üretim bilgilerini nasıl versinler.
ayrıca bu motor euro 5 normunda çıkıcak.bizim mazota ayarlanması da 6 ay sürer
@çağlar
fiat bu motoru gp ye dahi koymayı düşünüyor.bravo ve linea ya zaten uygun.
fiat ın arabası yok diyorsunuz da bu motor yeni cromaya dahi uyar.
sediciye uygulasalar sınıfında satış rekoru kırar.
ford ve psa yı 1.6 motor kurtardı.
Bülent A.
25/04/2007, 10:29
Açıkçası 1.6 multijet in çıkması Fiat ın ara satışlarını hızlandıracağını düşünüyorum.Bugün çıksa kesinlikle 1.6 multijeti tercih ederim ve benim gibi düşünen bi çok kişide mevcut.
Açıkçası 1.6 multijet in çıkması Fiat ın ara satışlarını hızlandıracağını düşünüyorum.Bugün çıksa kesinlikle 1.6 multijeti tercih ederim ve benim gibi düşünen bi çok kişide mevcut.
Kesinlikle katılıyorum...
Hele Linea için böyle bi motor 10 numara olur :ok:
Fiat' ın bu motora ihtiyacı war artık bence de...
Arkadaşım ne acabası
2008 ilk çeyreğe kadar zaten bekliyeceksin.adamlar seri üretime geçmemiş motorun üretim bilgilerini nasıl versinler.
ayrıca bu motor euro 5 normunda çıkıcak.bizim mazota ayarlanması da 6 ay sürer
@çağlar
fiat bu motoru gp ye dahi koymayı düşünüyor.bravo ve linea ya zaten uygun.
fiat ın arabası yok diyorsunuz da bu motor yeni cromaya dahi uyar.
sediciye uygulasalar sınıfında satış rekoru kırar.
ford ve psa yı 1.6 motor kurtardı.
euro 5 isi hem iyi hem kotu.
cevre icin iyi ama bizde euro 5'e uyan yakıtı nerden bulacagız onu dusunuyorum. eurodizel diye satılan yakıtlarda bile uc kagıtcılık var. birde euro 5 normunu biraz acıklayabilir misiniz, ne fark edecek.
2008 de kükürt oranı daha düşük euro-diesel üretimine geçilecek.
tofaş ayar yapmadan bu motoru piyasaya zaten vermez.
yani merak edilicek birşey yok.
euro 5 emisyonlarına uygun bir motor daha çevreci.
kesinlikle katılıyorum...... .!!!!!!!!!!!!!!! hemde binlerce kez.. ağzına sağlık abnev
fiat türkiyeye 1.6 mj ve benzinli motor yapsın ve bu motorlar en az 110 beygir ve 125 beygir olsun ve benzinlilere orjınal fabrikasyon lpg koysun vede bunların birde sarı (taxsi) rengini çıkartsın.. sadece türkiyeye araç satsa yeter.. be...
Sağol Ali, ben de sana katılıyorum:) Son iki yılda dünyadaki tüm 1000-1400cc benzinli ve dizel motorlar arasından 1. seçilen 1.3mjtd leri üreten FİAT ın 1.6mjtd leri de piyasayı alt üst edecektir kesinlikle...
stevenbursa
25/04/2007, 23:35
arkadaşlar ben boschta çalışıyorum yani aklınıza gelebilecek olan bütün dizel arabaların enjektörlerini bizim fabrikada üretiliyor geneli mercedesten fıata hyundaıye land rovere kadar şuanda puntolarda crı denilen 2001-2002 yılından beri üretilen enjektörler var ve şuanda dizel motorun benzinliğe göre birçok dezavanatajı vardır bildiğiniz gibi ama yeni bir sistem geliyo piezo adında şuandaki crı sisteminde dediğiniz beygir güçlerinde çok çok zor olsa bile o araba alınmaz buna emin olun sadece 2009 modellerine kadar bekleyin derim bunun için vede benzinli arabayı bitirecek ne bakımı pahalı olucak nede motoru daha kötü yani devirli kullanmanıza gerek bile kalmıyacak vede size şöyle bir haber daha vereyim bmw ve fıat şuanda bana göre en iyi piezo parçalarını yapıyoruz vede enjektörler bmw yle fıat ın aynı buda yukarıda yazdığınız gibi 1,6 ve 120-140 hp ler yolcudur demektir ama tr ye ne zaman gelir bilemem fıat dizelde rakipsiz olucak gibime geliyor
arkadaşlar ben boschta çalışıyorum yani aklınıza gelebilecek olan bütün dizel arabaların enjektörlerini bizim fabrikada üretiliyor geneli mercedesten fıata hyundaıye land rovere kadar şuanda puntolarda crı denilen 2001-2002 yılından beri üretilen enjektörler var ve şuanda dizel motorun benzinliğe göre birçok dezavanatajı vardır bildiğiniz gibi ama yeni bir sistem geliyo piezo adında şuandaki crı sisteminde dediğiniz beygir güçlerinde çok çok zor olsa bile o araba alınmaz buna emin olun sadece 2009 modellerine kadar bekleyin derim bunun için vede benzinli arabayı bitirecek ne bakımı pahalı olucak nede motoru daha kötü yani devirli kullanmanıza gerek bile kalmıyacak vede size şöyle bir haber daha vereyim bmw ve fıat şuanda bana göre en iyi piezo parçalarını yapıyoruz vede enjektörler bmw yle fıat ın aynı buda yukarıda yazdığınız gibi 1,6 ve 120-140 hp ler yolcudur demektir ama tr ye ne zaman gelir bilemem fıat dizelde rakipsiz olucak gibime geliyor
Piezolar zaten vardı.Sanırım daha yüksek basınçta çalışan (1800bar) piezolar cr dizellere uygulanacak demek istedin?
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.