utkuaydin
12/12/2010, 02:34
Herkese selam,
Bugun itibariyle bende bir grande punto sahibi olarak araniza katilmis bulunmaktayim..Bir suredir forumda uyeligim olmasina ragmen, forumu sadece arastirma kaynagim olarak kullaniyordum, nihayet aracima kavustum ve umarim daha aktif bir uyelik surecim olacak..
Yeni almis olmamin heyecaniyla biraz aracimdan bahsedeyim, 2011 gp s5, fire 1.4 full kit + skydome beyaz renk aracimi zincirlikuyu birmottan 26000 tl odeyerek aldim, yaklasik bir aydir bekliyordum zaten aracin gelmesini..Evo tercih etmedim dis tasarimini begenmedigim ve 2.5 milyar kadar bir fiyat farki olacagi icin ( icine diyecek laf yok ayri )
Ilk izlenimlerim su sekilde, aracin kullanimi son derece rahat..Direksiyonun vites gecislerinin ve pedallarin yumusakligi gercekten hosuma gitti..Cam tavan zaten inanilmaz bir keyif ki yaz aylarinda cok daha net ortaya cikacak..Malzeme kalitesi olarak elbette standartlarin uzerinde degil ama yinde kotu sayilmaz..Deri vites ve direksiyon belli oranda kalite hissi sunuyor.
Yalniz motoru gercekten icime sindiremedim henuz..Elbet gonul 1.3 mj isterdi ama butce elvermedi, zaten yilda 10.000 km yi gecmeme imkan olmadigindan zorlamak istemedim..Ancak 1.4 77bg motor atik degil ne yazikki..Birinci ve ikinci vites gercekten zayif kaldi.Henuz 100 km yaptim, 5. vitese cikmadim ancak ilk izlenim pek olumlu olamadi..Saniyorum 4 ve 5 te, otobanlarda daha verimli olacak performans acisindan.Ancak yinede gonul dusuk hizlarda giderken aracin istedigin zaman hizlanmasini istiyor ama beklenen tepki alinamiyor.Bu noktada sizlere sorum, acaba arac ilerleyen km lerde daha verimli hale gelirmi ? Tahmin etmiyorum ama 1000 km den sonra biraz daha seri olabilecegini umut ediyorum..
Gelelim yakit tuketimine..ilk 100 km de, ortalama 9.7 gosteriyor bilgisayar..Tabi full sehir ici yogun trafikte kullanim oldu ve ara ara motoru test etme acisindan 3000 devir uzerinde vites degistirdigimde oldu..Yinede yakit tuketimi sehir icinde 7 lt civarina gelebilirmi sakin kullanimda acaba cok merak ediyorum..Yine 1000 yada 2000 km den sonra ( motor ne zaman acilir filan bilgim yok o konularda ) umarim tuketimim duser yoksa bu zamlarla 9 lt yakarak basa cikmak imkansiz..
Canimi sikan diger nokta da, daha once yine forumda okudugum uzere direksiyon ustundeki ses sistemi dugmelerinin isiklarinin yanmamasi..Gercekten cok acemice bir karar almis fiat..Bugune kadar uretilen tum puntolarda isikli dugmeler kullanilmisken 2011 araca cok basit bir isigi koymamak yakismadi..Bu konuda cozum onerisi olan varsa cok makbule gececektir..Onun disinda bir olumsuzluk henuz yok, zaten artilari eksilerini cok rahat gectigi icin cok sevdim arabayi..
Tekrar selamlar herkese..
Bugun itibariyle bende bir grande punto sahibi olarak araniza katilmis bulunmaktayim..Bir suredir forumda uyeligim olmasina ragmen, forumu sadece arastirma kaynagim olarak kullaniyordum, nihayet aracima kavustum ve umarim daha aktif bir uyelik surecim olacak..
Yeni almis olmamin heyecaniyla biraz aracimdan bahsedeyim, 2011 gp s5, fire 1.4 full kit + skydome beyaz renk aracimi zincirlikuyu birmottan 26000 tl odeyerek aldim, yaklasik bir aydir bekliyordum zaten aracin gelmesini..Evo tercih etmedim dis tasarimini begenmedigim ve 2.5 milyar kadar bir fiyat farki olacagi icin ( icine diyecek laf yok ayri )
Ilk izlenimlerim su sekilde, aracin kullanimi son derece rahat..Direksiyonun vites gecislerinin ve pedallarin yumusakligi gercekten hosuma gitti..Cam tavan zaten inanilmaz bir keyif ki yaz aylarinda cok daha net ortaya cikacak..Malzeme kalitesi olarak elbette standartlarin uzerinde degil ama yinde kotu sayilmaz..Deri vites ve direksiyon belli oranda kalite hissi sunuyor.
Yalniz motoru gercekten icime sindiremedim henuz..Elbet gonul 1.3 mj isterdi ama butce elvermedi, zaten yilda 10.000 km yi gecmeme imkan olmadigindan zorlamak istemedim..Ancak 1.4 77bg motor atik degil ne yazikki..Birinci ve ikinci vites gercekten zayif kaldi.Henuz 100 km yaptim, 5. vitese cikmadim ancak ilk izlenim pek olumlu olamadi..Saniyorum 4 ve 5 te, otobanlarda daha verimli olacak performans acisindan.Ancak yinede gonul dusuk hizlarda giderken aracin istedigin zaman hizlanmasini istiyor ama beklenen tepki alinamiyor.Bu noktada sizlere sorum, acaba arac ilerleyen km lerde daha verimli hale gelirmi ? Tahmin etmiyorum ama 1000 km den sonra biraz daha seri olabilecegini umut ediyorum..
Gelelim yakit tuketimine..ilk 100 km de, ortalama 9.7 gosteriyor bilgisayar..Tabi full sehir ici yogun trafikte kullanim oldu ve ara ara motoru test etme acisindan 3000 devir uzerinde vites degistirdigimde oldu..Yinede yakit tuketimi sehir icinde 7 lt civarina gelebilirmi sakin kullanimda acaba cok merak ediyorum..Yine 1000 yada 2000 km den sonra ( motor ne zaman acilir filan bilgim yok o konularda ) umarim tuketimim duser yoksa bu zamlarla 9 lt yakarak basa cikmak imkansiz..
Canimi sikan diger nokta da, daha once yine forumda okudugum uzere direksiyon ustundeki ses sistemi dugmelerinin isiklarinin yanmamasi..Gercekten cok acemice bir karar almis fiat..Bugune kadar uretilen tum puntolarda isikli dugmeler kullanilmisken 2011 araca cok basit bir isigi koymamak yakismadi..Bu konuda cozum onerisi olan varsa cok makbule gececektir..Onun disinda bir olumsuzluk henuz yok, zaten artilari eksilerini cok rahat gectigi icin cok sevdim arabayi..
Tekrar selamlar herkese..