Orijinalini görmek için tıklayınız : 2.el Grande Punto otomatik Vites Tavsiyesi
cagatay80
08/12/2010, 15:53
Herkese merhaba. sitenize bügün tecrübelerinizden faydalanmak amacıyla üye oldum. Daha önce manuel Hyundai Getz kullanıyordum otamatik hiç kullanmadım, şimdi arabamı sattım ve eşiminde baskısı ile benimde İstanbul trafiğinden bıkmış biri olarak otamatik almaya karar verdik. Getzin yol tutuşundan memnun değildim, ayrıca araba güven vermiyordu, taş değse göçüyordu.
2. el Grande Punto almayı düşünüyorum.
Puntonun otomotiği nasıldır, yokuşta geri kaçırma yaparmı, Dualogic otomatik vites iyimidir, hangi donanımlısını, hangi modelini alayım bilmiyorum. DYNAMIC versiyonmu en iyisi. Beni üzmeyecek bir model tavsiyesi istiyorum. Bütçem 21-22 gibi.
keşke kendinizi tanıtsaydınız önce....
bu konuda bi bilgim yok düz vites kullanıyorum ama otomatik kullanan arkadaşlar size yardımcı olacaktır :)
erosistanbul
08/12/2010, 16:10
otomatik vitesi herzaman tafsiye ederim. manuelci biri olarak eşimin zoruyla duallogic aldım.şimdi eşim dahil kimseye vermiyorum.77bg tafsiye etmem.90bg almanı şiddetle öneririm. her arabanın olduğu gibi bizimkilerde de duallogic kronik. şansa kalmış. ben sıfır almıştım, 4.ayında yolda kaldım. garantiden sorun halloldu 3. senedeyim en ufak sorun yaşamadım.dediğim gibi şans işi. kullanıma gelince otomatik kullanırken manuel müdehale büyük avantaj. sollamaya veya yokuşa çıkınca manuele geçmeden - yaptığında vites küçültüp yoluna devam edebiliyorsun.sürüşü zevklidir.uzun yolda en ufak sorun yaşamadım. savrulma yok.virajları ve yol tutuşu güzel.sıkıntısız.duallogiclerde güvenlik paketi güzel. sonuçta tafsiye ederim.
cagatay80
08/12/2010, 16:13
otomatik vitesi herzaman tafsiye ederim. 77bg tafsiye etmem.90bg almanı şiddetle öneririm. her arabanın olduğu gibi bizimkilerde de duallogic kronik. şansa kalmış. ben sıfır almıştım, 4.ayında yolda kaldım. garantiden sorun halloldu 3. senedeyim en ufak sorun yaşamadım.dediğim gibi şans işi. kullanıma gelince otomatik kullanırken manuel müdehale büyük avantaj. sollamaya veya yokuşa çıkınca manuele geçmeden - yaptığında vites küçültüp yoluna devam edebiliyorsun.sürüşü zevklidir. sonuçta tafsiye ederim.
Mesala eros sahibinden aratırken veya bir bayiye gidince Punto'nun hangi modelini sorucağım. Dynamic 90 bğ mi? En donanımlısı yada onu yakanı en hagisi. Mesala senin araban Active sanırım. Yokuşta beklerken vites normal D konumunda kalmıyormu birde. Yani ayak frende , kalkış zamanı ayağı frenden çekince geri kaydırıyormu? Mesala Honda Civic milim geri kaçırmıyor arkadaşdaki.
yarı otomatik olduğu için bu araç hillholder yoksa geri kaçırma yapar
cagatay80
08/12/2010, 16:22
hillholder hangi modelinde mevcut yardımcı olurmusunuz.
erosistanbul
08/12/2010, 16:22
Mesala eros sahibinden aratırken veya bir bayiye gidince Punto'nun hangi modelini sorucağım. Dynamic 90 bğ mi? Yokuşta beklerken vites normal D konumunda kalmıyormu birde. Yani ayak frende , kalkış zamanı ayağı frenden çekince kaydırıyormu?
dinamik 90bg modelini al.active 77bg modelini alma. dinamikte klima dijital,mp3, blueme, alaşım jant, sis vb donalımlar var. duallogiclerde yokuş destek sistemi (hillhoder)var.duallogiclerde hillholder standart. yokuşta vites d konumundayken frende ayağınızı çektiğinizden 2-3 sn frende tutuyor.sonra kaydırma yapar. buda gaza basmak için yeterli süre.düz yolda ayak frenden çekince kalkış yapmaz, devir sıfırdır.buda yakıtı tüketimizni etkiliyor. boşa almana gerek yok.uzun süre duruşlarda boşa alıyorsun sadece.yani bizim araçların şanzumanı düz.vitesi ve debriyaj işini gören vites kolunun altında bi robot sistemi var.
cagatay80
08/12/2010, 16:28
dinamik 90bg modelini al.active 77bg modelini alma. dinamikte klima dijital,mp3, blueme, alaşım jant, sis vb donalımlar var. duallogiclerde yokuş destek sistemi (hillhoder)var. yokuşta vites d konumundayken frende ayağınızı çektiğinizden 2-3 sn frende tutuyor.sonra kaydırma yapar. buda gaza basmak için yeterli süre.düz yolda ayak frenden çekince kalkış yapmaz, devir sıfırdır.buda yakıtı tüketimizni etkiliyor. boşa almana gerek yok.uzun süre duruşlarda boşa alıyorsun sadece.yani bizim araçların şanzumanı düz.vitesi ve debriyaj işini gören vites kolunun altında bi robot sistemi var.
Teşekkürler Eros bana yardımcı oluyorsun. Mesala verdiğin bilgiler doğrultusunda en azında modeli kafamda şekillendi. Grande Punto dinamik 90bg. Yokuşta 2-3 saniye tutuyorsa bir problem yaşatmaz gibi. Mesala yokuşta milim milim ilerliyorsan bile yeterli bir zaman sanırım? Tabi benim bütçem yetermi 22 gibi birşey dşünüyorum. 2008 modeli varmıdır bilmem...
Arkadaşler youmlarınızı bekliyorum?
26000 TL ye 1.4 77 hp in sıfırı vardı yanılmıyorsam...
cagatay80
08/12/2010, 18:13
26000 TL ye 1.4 77 hp in sıfırı vardı yanılmıyorsam...
Peki bu araçların otomotiği beni üzermi? Getz aldığıma çok pişman olmuştum, tekrar hata yapmak istemiyorum. Allahtan arabam temizde satarkende 2 günde gitti. Bu arabaların ikinci eli nasıldır bilemiyorum yarın birgün satarken...
Otomatik 2.el alacaksanız 85.000 km geçmesin sonra masraf size patlaıyor debriyaj balatası biraz çabuk aşınıyor kesin alırken bakımlı araç al
otomatik çok büyük rahatlık ama çok nadir arıza çıkarabiliyor hillholder güzel bir olay ama bulamazsanda onsuzda alabilirsin en fazla el frenile kalkış yaparsın
Benim eşim öyle yapardı
yani çok agresif kullanmaya gelmez dualogic birazcık arabanı özenle kullanacaksı örnek hızlı park ederken frene iyi basmadıgın zaman bazen vites geçmez ve öter
Bana 1.4 77hp dualogic yetiyordu ist.şehir.içi ne kadar hız yapalır ki
80.90.100 en fazla zaten 77bg 165km hız yapıyor tabi hız tutkun yoksa
Bence 77hp yeterli
Büçenize göre davranın 18 19 bin tl active 23 24 bin tl dynamic bulabilirsiniz üstelik getz ten çok daha konforlu
cagatay80
08/12/2010, 19:04
1 veya 2 yıl kullanıp satmayı düşünüyorum satarken çok zarar edermiyim?
Dizel otomatik hangi modeli
77-90 derken aklınız karışmasın
grande puntoda benzinli versiyonda 77 beygirliğin otomatiği vardır. bu modelde hem dinamik hem active bulabilirsiniz.
90 hp otomatik olan ise dizeldir , bunda dinamik ve en üst seviye olan emotion versiyonu bulabilirsiniz.
dizel benzinli tercihinizi yaptıktan sonra araç bakarsanız net olarak ne istediğinizi ararsınız. yoksa paraya göre araç arayınca dizel-benzinli - donanım falan derken insanın kafası çok çok karışıyor.
Peki bu araçların otomotiği beni üzermi? Getz aldığıma çok pişman olmuştum, tekrar hata yapmak istemiyorum. Allahtan arabam temizde satarkende 2 günde gitti. Bu arabaların ikinci eli nasıldır bilemiyorum yarın birgün satarken...
Bizim Evo daha 1 haftalık olmadı ancak kullanımı çok rahat bir araç.
2 sene kullanıp satmayı düşünüyorsanız sıfır araç almayın derim,2.el almak daha mantıklı olur...
cagatay80
13/12/2010, 13:56
Arkadaşlar hala konu güncel. Araba araştırmam devam ediyor. Eşimiz çok istesede otomotik vites beni düşündürüyor. Masrafı, 2.ci eli,dualogic sisteminden çok şikayet eden gibi. Acaba diyorum düz vites ama Hillholder özelliği bir araç alsam daha iyimi yapmış olurum. Ne dersiniz. Hangi araçlarda Hillholder var?
bende ocak 2009 da 2007 model m.jet dynamic 90 hp dualogic aldım
39.000 km de idi. Şu an da 52.000 km de ve şükür hiç bir sıkıntı yaşamadım
henüz. Önceki sahibi de hiç sorun yaşamadığını söylemişti.
Fiyat olarak da 23.000 tl ye almıştık. Arkadaşlarında söylediği gibi vitese manuel olarak müdahele edebiliyorsunuz.
hillholder dan dolayı da yokuşta vs. hiç kayma sorunu yok.
Hem performans açısından hem de rahatlık açısından şimdilik oldukça
memnunum.
Dizelini tercih etmenizi de ayrıca tavsiye ederim...
cagatay80
13/12/2010, 14:14
bende ocak 2009 da 2007 model m.jet dynamic 90 hp dualogic aldım
39.000 km de idi. Şu an da 52.000 km de ve şükür hiç bir sıkıntı yaşamadım
henüz. Önceki sahibi de hiç sorun yaşamadığını söylemişti.
Fiyat olarak da 23.000 tl ye almıştık. Arkadaşlarında söylediği gibi vitese manuel olarak müdahele edebiliyorsunuz.
hillholder dan dolayı da yokuşta vs. hiç kayma sorunu yok.
Hem performans açısından hem de rahatlık açısından şimdilik oldukça
memnunum.
Dizelini tercih etmenizi de ayrıca tavsiye ederim...
Özlem hanım sadece hafta sonları kullanıcaz arabayı, dizel mantıklı bir seçim olmaz gibi geliyor bana? hillholder özelliği yokuşta hemen devreye giriyormu yoksa yokuşun eğimine göre değişiyormu. Mesala milim milim yokuşta gittiğinizi düşünelim? Eşim için sorun yaratırmı? Birde bu araçların yol tutuşu ve Viraj performansı nasıl?
Arkadaşlar hala konu güncel. Araba araştırmam devam ediyor. Eşimiz çok istesede otomotik vites beni düşündürüyor. Masrafı, 2.ci eli,dualogic sisteminden çok şikayet eden gibi. Acaba diyorum düz vites ama Hillholder özelliği bir araç alsam daha iyimi yapmış olurum. Ne dersiniz. Hangi araçlarda Hillholder var?
slm kardeşim...istanbulda oturuyosan düz vites hamallık resmen...ben duologic aldım...vitesi otomatiğe al,minibüscü gibi zırt pırt oynama ve vitesi unut...keyfine bak....çok kurcalarsan herşey sorun çıkartır...nazik sistemler....ayrıca bende arabayı eşim için aldım...o sevdi.
Özlem hanım sadece hafta sonları kullanıcaz arabayı, dizel mantıklı bir seçim olmaz gibi geliyor bana? hillholder özelliği yokuşta hemen devreye giriyormu yoksa yokuşun eğimine göre değişiyormu. Mesala milim milim yokuşta gittiğinizi düşünelim? Eşim için sorun yaratırmı? Birde bu araçların yol tutuşu ve Viraj performansı nasıl?
Benzinli konusunda haklı olabilirsiniz, sonuçta kullanıma göre değişir.
Bu aracıma kadar bende manuel kullanıyordum ve çok da farketmiyordu.
Ne zaman ki otomatiğe geçtim, rahatlık varmış diyorum ve şükrediyorum.
Yokuşu vs. inanın hiç dert etmeyin, ister milim milim ilerleyin
ister normal en ufacık bir kayma durumu söz konusu değil.
Otomatiklerde ESP vs. güvenlik paketi olduğundan virajlar ve yol
tutuşu konusunda da dert etmeyin.
Eşiniz de rahatlıkla kullanabilir...
cagatay80
14/12/2010, 11:07
Arkadaşlar çok yadımcı oluyorsunuz teşekkürler. EPS vs. güvenlik paketi Dynamic versiyonunda var dimi. Yani benim almam gereken araba GP Multijet Dynamic 1.3 16V 90Bg. mi? buna göre araştırmalara başlayayım...
reddragon
14/12/2010, 12:12
sizin almanız gereken araç 1.4 77 hp grande punto benzinli 2008 sonrası olanlarda esp hillholder vs standart.
dizeller artık üretilmiyor.çok kullanmıyorsanız benzinli daha iyi. sıfırı 26 bin tl. ben sıfır aldım memnunum.ikinci el almayın garanti kapsamında kullanın başınız ağrımaz.
cagatay80
14/12/2010, 15:24
sizin almanız gereken araç 1.4 77 hp grande punto benzinli 2008 sonrası olanlarda esp hillholder vs standart.
dizeller artık üretilmiyor.çok kullanmıyorsanız benzinli daha iyi. sıfırı 26 bin tl. ben sıfır aldım memnunum.ikinci el almayın garanti kapsamında kullanın başınız ağrımaz.
Bütcem taş çatlasın 22 biraz daha zorla 23 bin. Sıfır almam imkansız...
cagatay80
14/12/2010, 15:42
Clio 3'de aklımda geçiyordu forumunda bu yazıyı görünce vazgeçtim...
Neden Clio 3 Almadık da gittik Punto Evo aldık ?
Çok kişinin aklına gelebilir,*USTA gibi bir Renault sevdalısı eşine Clio 3 almıyorda gidip Punto Evo alıyor?
2 aracın donanım tablosunu aşağıda veriyorum,birisi Clio 3 Extreme BVR baz model,diğeri Punto Evo Dynamic duologic en ful model,sadece standart donanım farklarına bakmanız yeterli,fiyatlar Clio 3 Extreme Baz model 29.350 TL,Punto Evo Dynamic 29.661 TL,Pazarlıkla ikiside 28.000 TL ye veriyor,kararı siz verin...
Ve bu yazıya bir sürü Clio III sahibi destek vermiş... Hepsi puntodan övgüyle bahsetmiş...
sadece hafta sonları kullanıcaz arabayı, dizel mantıklı bir seçim olmaz gibi geliyor bana? hillholder özelliği yokuşta hemen devreye giriyormu yoksa yokuşun eğimine göre değişiyormu. Mesala milim milim yokuşta gittiğinizi düşünelim? Eşim için sorun yaratırmı? Birde bu araçların yol tutuşu ve Viraj performansı nasıl?
Ağustos ayının başından beri dualogic vites puntomu kullanıyorum, şu an 6000 km civarlarında. Henüz bir problem yaşamadım vites kutusuyla alakalı olarak. Tek durum daha önceki mesajlarımda da yazdığım gibi bazen devrini yakalayamıyor gibi. O zaman da ben manuel olarak vitese müdahele edip devrini buluyorum. Nadir de olsa yaşadığım bir durum bu. Vites geçişlerini az da olsa yüksek devirde yapıyor gibi. Araç işi biraz şans işi bence..
Hill holder meselesine gelince, ayağınızı fren pedalından çekip gaz pedalına geçmeniz 3 sn yi aşarsa hill holder devre dışı kalır ve araç kayar. Ama bu süre yeterli geliyor. Bir kaç kez oldukça dik bir rampada bu özelliğin inanılmaz faydalı olduğunu gördüm :) ESP'den dolayı virajlarda daha güvenli hissediyorsunuz, ASR seri kalkışlarda patinaj yapmıyor... Kesinlikle tavsiye ederim bir kez daha :)
cagatay80
14/12/2010, 16:34
Ağustos ayının başından beri dualogic vites puntomu kullanıyorum, şu an 6000 km civarlarında. Henüz bir problem yaşamadım vites kutusuyla alakalı olarak. Tek durum daha önceki mesajlarımda da yazdığım gibi bazen devrini yakalayamıyor gibi. O zaman da ben manuel olarak vitese müdahele edip devrini buluyorum. Nadir de olsa yaşadığım bir durum bu. Vites geçişlerini az da olsa yüksek devirde yapıyor gibi. Araç işi biraz şans işi bence..
Hill holder meselesine gelince, ayağınızı fren pedalından çekip gaz pedalına geçmeniz 3 sn yi aşarsa hill holder devre dışı kalır ve araç kayar. Ama bu süre yeterli geliyor. Bir kaç kez oldukça dik bir rampada bu özelliğin inanılmaz faydalı olduğunu gördüm :) ESP'den dolayı virajlarda daha güvenli hissediyorsunuz, ASR seri kalkışlarda patinaj yapmıyor... Kesinlikle tavsiye ederim bir kez daha :)
ESP, ASR, hillholder özelliklerini bu modelde bulabilirmiyim...
1.4 77 hp grande punto dynamic yada Active... Hangi modeli tam donanımlısı?
Mesala bu araç jstedim özellikleri barındırıyormu
https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-araba-fiat-punto-gormeden-gecme-2008-model-17-500-km-de-sifir-kokusu-ustunde-p-32806327/detay
ESP, ASR, hillholder özelliklerini bu modelde bulabilirmiyim...
1.4 77 hp grande punto dynamic yada Active...
Evet, güvenlik paketi ile bu özellikleri bulabilirsiniz. Dualogic aldığınızda zaten otomatikman bunlar olacak..
Linkini gönderdiğiniz ilanda sanırım yok bu özellikler.. Model yılından hatırladığım kadarıyla o dönemlerde paket olarak sunulmuyordu.. Aklınızda olsun ASR tuşu konsolda görülebilen bir yerde bariz olarak karşınızda duruyorsa bu araçta bahsettiğimiz donanım mevcuttur. Resimden algılayabildiğim kadarıyla bu tuş yok.
discrepancy
14/12/2010, 17:01
Bu araçta esp ve hilholder eğer araçta güvenlik paketi mevcut ise vardır. Dualogiclerde hilholder ve esp ancak 2010 sonrasında standart oldu.Ondan önce güvenlik paketi ile alınabiliyordu.
ESP, ASR, hillholder özelliklerini bu modelde bulabilirmiyim...
1.4 77 hp grande punto dynamic yada Active... Hangi modeli tam donanımlısı?
Mesala bu araç jstedim özellikleri barındırıyormu
Fiat / Punto / Grande 1.4 Fire Dynamic / ÇOK ACİL 20.000 KM DE DUALOGİC PUNTO 23.000 TL sahibinden.com'da (https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-araba-fiat-punto-gormeden-gecme-2008-model-17-500-km-de-sifir-kokusu-ustunde-p-32806327/detay)
Fiat / Punto / Grande 1.3 M.jet Dynamic / boyasız temiz grande punto1.3m.jetdynamic sahibinden.com'da (https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-araba-fiat-punto-boyasiz-temiz-grande-punto1-3m-jetdynamic-35126900/detay)
Mesela o senelerde 90 lık multijetlerde esp standarttı, bu araba hem dualogic, hem esp ve hilholderlı hem de dizel ama samsunda
cagatay80
14/12/2010, 17:17
Bu araçta esp ve hilholder eğer araçta güvenlik paketi mevcut ise vardır. Dualogiclerde hilholder ve esp ancak 2010 sonrasında standart oldu.Ondan önce güvenlik paketi ile alınabiliyordu.
Kötü oldu 2.ci elde param su an için en fazla 2008 modelleri yeterdi sanırım.İkinci elde bu özelikleri aramak zorundayım. Onuda şansa bulabilirsem artık. 23 gibi düşünüyorum. Gerçi bir abimiz full donanım 25,500 aldığını söyledi yıl sonu kampanyası varmış. Çok ucuz geldi bana... Bu kadar düştümü fiyatları? Eğer öyleyse gerçekten harika bir iş...
Fiat / Punto / Grande 1.3 M.jet Dynamic / boyasız temiz grande punto1.3m.jetdynamic sahibinden.com'da (https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-araba-fiat-punto-boyasiz-temiz-grande-punto1-3m-jetdynamic-35126900/detay)
Mesela o senelerde 90 lık multijetlerde esp standarttı, bu araba hem dualogic, hem esp ve hilholderlı hem de dizel ama samsunda
Otomotik viteste en fazla kaç binde almaya bakım. Ağır bakımları kaç binden sonra başlıyor?
Kötü oldu 2.ci elde param su an için en fazla 2008 modelleri yeterdi sanırım.İkinci elde bu özelikleri aramak zorundayım. Onuda şansa bulabilirsem artık. 23 gibi düşünüyorum. Gerçi bir abimiz full donanım 25,500 aldığını söyledi yıl sonu kampanyası varmış. Çok ucuz geldi bana... Bu kadar düştümü fiyatları? Eğer öyleyse gerçekten harika bir iş...
Açıkçası aradaki fark az, hem 2011, hem de garantili araba almaya değer. Yine de siz bilirsiniz elbette..
cagatay80
14/12/2010, 17:39
Açıkçası aradaki fark az, hem 2011, hem de garantili araba almaya değer. Yine de siz bilirsiniz elbette..
Tabiki orası öyle kesinlikle. Yalnız piyasayı takip ettiğim kadarıyla sıfırı al 1 ay sonra sat fiyat birden 4-5 milyar düşüyor. Gerçi ben biraz pipirikli adamımı 2.el alırken korkmuyor değilim. bir sürü düzenbaz var araba alma işi tamemen şanş işi. Ama Grande punto kafamda şekillendi. tek soru işareti bir kaç kişinin dediği belli bir sürü sonra arabanın boyaları dökülmeye başlıyormuş...
Tabiki orası öyle kesinlikle. Yalnız piyasayı takip ettiğim kadarıyla sıfırı al 1 ay sonra sat fiyat birden 4-5 milyar düşüyor. Gerçi ben biraz pipirikli adamımı 2.el alırken korkmuyor değilim. bir sürü düzenbaz var araba alma işi tamemen şanş işi. Ama Grande punto kafamda şekillendi. tek soru işareti bir kaç kişinin dediği belli bir sürü sonra arabanın boyaları dökülmeye başlıyormuş...
Bence gereksiz bi endişe.. 3 yıl boya 8 yıl paslanmazlık garantisi var aracın... Ve çalıştığım sektör itibariyle bu sorunla hiç karşı karşıya kalmadım diyebilirim...
cagatay80
14/12/2010, 18:48
Vallahi arkadaşlar inanılmaz yardımcı oluyorsunuz. He aktif forummuş burası böyle. Sorulardan bıkma yok,sorulara cevap vermeme yok.
discrepancy
14/12/2010, 18:50
Açıkçası full kit olmayan 2011 gp dualogici 25.500 e veriyorlardı, biz 3000 tl daha çıkıp 2011 evo dynamici seçtik. Ama full kitlisini 25.500 e alabiliyor iseniz hiç uğraşmayın, zaten bunun vergisi zartı zurtu size 500-1000 arası tutacak.
cagatay80
14/12/2010, 19:04
Açıkçası full kit olmayan 2011 gp dualogici 25.500 e veriyorlardı, biz 3000 tl daha çıkıp 2011 evo dynamici seçtik. Ama full kitlisini 25.500 e alabiliyor iseniz hiç uğraşmayın, zaten bunun vergisi zartı zurtu size 500-1000 arası tutacak.
Çekimser kalmamın sebebi şimdi 2011 gp dualogici 25.500 e alırım ama 3 ay sonra araba ikinci ele girince fiyatı 21-22 ler düşer diye çekiniyorum. Yanlışmı düşünüyorum. Yoksa bu 25,500 yılbaşından sonra 28-29mı çıkacak...
reddragon
14/12/2010, 22:20
Bütcem taş çatlasın 22 biraz daha zorla 23 bin. Sıfır almam imkansız...
Sizinle aynı yollardan geçmişiz. Ben başta 13-15 tl civarı getz vs düşünüyordum acemilik atmak için. Sonra clio3 - punto düşündüm (2. el) çıktı 18-19' a rakam.Gel gör ki 2. el baktığım punto aracın expertizde masrafı çıkınca soğudum 2. el almaktan. Kredi çektim 4-5 tl kadar ve sıfır araç aldım.
Garantiyi de 4 yıl yaptım 486 tl vererek. 4 yıl kafama bişeyi takmadan binicem.Özellikle otomatik viteste garantisiz olarak arızaya yakalanmak canınızı yakabilir.Yüksek masraflar çıkmış , okudum forumda.Bunun dışında ille 2. el olacaksa garantisi devam eden bir araç bakın bari.Clio 3 bana daha kaliteli izlenim verse de puntodaki yokuş kalkış + esp +asr + otomatik vites aynı paraya clioda yok. düz vitesi dualogic fiyatına geliyor. o yüzden punto aldım. Puntonun da en ucuz olan active'sini aldım. Elbette 2-3 daha verip evo alsam donanıma değerdi fakat o kadar verince biraz daha verip opel filan düşünülebilirdi... bu işin sonu yok yani koyacağınız her 2-3 size ayrı bir konfor - genişlik olarak geri dönüyor ama imkanlar bu kadar:scooter0:
dip not: active araçta kapı üstü kol tutamacı, bagaj lambası ve güneşliklerde ayna bile olmaması da insana küfür gibi gelmiyor değil.
Siz sadece hafta sonları kullanıyorum diyorsunuz, o yüzden benzin size sıkıntı vermiyecektir, dizel fiyat farkını düşünürsek benzinli almanız daha manıklı.
Ağustos'ta dualogic, active 77bg aldım. Bende cam tavan da vardı artı olarak. Aracı çok kullanıyorum, 3 ayda 9000km yol yaptım. Bu yüzden benzin sıkıntı oldu bende, LPG taktırdım şu anda hiç bir sıkıntım olmadan kullanıyorum. LPG den dolayıda aracım garantiden çıkmadı (LPG kaynaklı motor arızaları hariç). Bir kaç gün önce Dualogic vitesim robot arızası verdi, yağ kaçağından dolayı basınç kaybı oluşmuş. Zincirlikuyu Birmot'ta 4 saatte garantiden ( normalde 3000tl fiyatı var) yenisini taktılar, muhtemelen bundan sonra uzun süre sorun çıkarmayacaktır.
20 senedir İstanbul trafiğinde düz vites kullandım, şahsen vitesle oynamayı çok severim, asla otomatik kullanmam diyen bir insandım. İleride eşime devrederim diyerek otomatik aldım, almaz olaydım! o ne rahatlık ne konfor. Fena halde bağımlılık yaptı. Bu saatten sonra düz vites benim için çok zor. Otomatik varken düz vitesin hammalığını çekmenin gereği yok bence.
Bizim dualogic vitesler çalışma sistemi olarak piyasadaki en verimli sistem. En sağlamı demiyorum. Birkere bizde eski otomatiklerdeki P-N-D-R gibi seçenekler yok. Kolun orta konumunda ileride + geride - var, sağa bastırıp ileri atınca boş, geri çekince geri:) vites oluyor. En verimli dememin sebebine gelince, otomatik viteste gidiyorsunuz, araç vitesi kendisi otomatik olarak ayarlıyor bu arada ani hızlanma vs gibi ihtiyacınız oldu, herhangi bir başka seçim yapmadan, kolu ileri geri oynatarak vitesi istediğiniz gibi değiştirebiliyorsunuz, otomatikten çıkmanıza gerek kalmadan, bu arada araç otomatik viteste gitmeye devam eder. Yada gene haraket halindeyken durmanıza gerek kalmadan, kaç km hızla giderseniz gidin farketmez, vitesi otomatikten çıkarıp manuele alabilirsiniz. Manuel konumuda ise sadece kolu ileri geri oynatıyorsunuz ve vitesi değiştiriyorsunuz, ayrıca manuelde bile kullansanız, aracın devri çok düşerse siz vitesi küçülmezseniz kendisi küçültüyor, ama siz büyütmediğiniz sürece vitesi büyütmez. Tüm bunları sadece Fiat'ın dualogic vitesinde yapabiliyorsunuz şimdilik.
2011 model dualogic active 77 bg aldığınızda, otomatik vites sistemine dahil olarak, ESP( virajda savrulmayı belli bir sınıra kadar engelliyen sistem, illede savrulacağım derseniz oda bir işe yaramaz), ASR ( ani kalkışlarda yada kaygan zeminlerde aracın patinaj yapmasını engeller), MSR ( haraket halinde iken ayağınızı birden gazdan çekince, motor kompresörü ile çekişin olduğu tekerleğin kitlenmesini engeller, kaygan yolda aracın kontrolünü kaybetmezsiniz), HBA ( ESP sistemine yardımcı olan hidrolik firen destek sistemi), Hillholder ( dik yokuşlarda aracın 2sn boyunca geri kaymasını engeller, düşük meyilli yokuşlarda devreye girmez) gibi sistemler standart olarak gelecek. Abs, klima çift hava yastığıda standart zaten. Tüm bunların olduğu bir başka marka, bu fiyatlara yok.
23 bin tl verebilirim diyorsunuz, 2 bin tl daha koysanız 0 km 2011 Grande Punto dualogic alabilirsiniz, şu anda yıl sonu kampanyaları var belkide çok daha ucuzada bulabilirsiniz. 3 yıl garantisi var 2 yıl sonra değilde, garanti bitene kadar kullanın sonra satın. Size tavsiyem bu şekilde olur.
Tamer güzel yorum....Kelimelerinin tamamında mutabıkım ;) aynı hislerle evo dynamic 2011 aldım çokkkkk memnunum....
Dualogic keyfi ve bu donanımlar bambaşka ;)
cagatay80
15/12/2010, 10:47
Siz sadece hafta sonları kullanıyorum diyorsunuz, o yüzden benzin size sıkıntı vermiyecektir, dizel fiyat farkını düşünürsek benzinli almanız daha manıklı.
Ağustos'ta dualogic, active 77bg aldım. Bende cam tavan da vardı artı olarak. Aracı çok kullanıyorum, 3 ayda 9000km yol yaptım. Bu yüzden benzin sıkıntı oldu bende, LPG taktırdım şu anda hiç bir sıkıntım olmadan kullanıyorum. LPG den dolayıda aracım garantiden çıkmadı (LPG kaynaklı motor arızaları hariç). Bir kaç gün önce Dualogic vitesim robot arızası verdi, yağ kaçağından dolayı basınç kaybı oluşmuş. Zincirlikuyu Birmot'ta 4 saatte garantiden ( normalde 3000tl fiyatı var) yenisini taktılar, muhtemelen bundan sonra uzun süre sorun çıkarmayacaktır.
20 senedir İstanbul trafiğinde düz vites kullandım, şahsen vitesle oynamayı çok severim, asla otomatik kullanmam diyen bir insandım. İleride eşime devrederim diyerek otomatik aldım, almaz olaydım! o ne rahatlık ne konfor. Fena halde bağımlılık yaptı. Bu saatten sonra düz vites benim için çok zor. Otomatik varken düz vitesin hammalığını çekmenin gereği yok bence.
Bizim dualogic vitesler çalışma sistemi olarak piyasadaki en verimli sistem. En sağlamı demiyorum. Birkere bizde eski otomatiklerdeki P-N-D-R gibi seçenekler yok. Kolun orta konumunda ileride + geride - var, sağa bastırıp ileri atınca boş, geri çekince geri:) vites oluyor. En verimli dememin sebebine gelince, otomatik viteste gidiyorsunuz, araç vitesi kendisi otomatik olarak ayarlıyor bu arada ani hızlanma vs gibi ihtiyacınız oldu, herhangi bir başka seçim yapmadan, kolu ileri geri oynatarak vitesi istediğiniz gibi değiştirebiliyorsunuz, otomatikten çıkmanıza gerek kalmadan, bu arada araç otomatik viteste gitmeye devam eder. Yada gene haraket halindeyken durmanıza gerek kalmadan, kaç km hızla giderseniz gidin farketmez, vitesi otomatikten çıkarıp manuele alabilirsiniz. Manuel konumuda ise sadece kolu ileri geri oynatıyorsunuz ve vitesi değiştiriyorsunuz, ayrıca manuelde bile kullansanız, aracın devri çok düşerse siz vitesi küçülmezseniz kendisi küçültüyor, ama siz büyütmediğiniz sürece vitesi büyütmez. Tüm bunları sadece Fiat'ın dualogic vitesinde yapabiliyorsunuz şimdilik.
2011 model dualogic active 77 bg aldığınızda, otomatik vites sistemine dahil olarak, ESP( virajda savrulmayı belli bir sınıra kadar engelliyen sistem, illede savrulacağım derseniz oda bir işe yaramaz), ASR ( ani kalkışlarda yada kaygan zeminlerde aracın patinaj yapmasını engeller), MSR ( haraket halinde iken ayağınızı birden gazdan çekince, motor kompresörü ile çekişin olduğu tekerleğin kitlenmesini engeller, kaygan yolda aracın kontrolünü kaybetmezsiniz), HBA ( ESP sistemine yardımcı olan hidrolik firen destek sistemi), Hillholder ( dik yokuşlarda aracın 2sn boyunca geri kaymasını engeller, düşük meyilli yokuşlarda devreye girmez) gibi sistemler standart olarak gelecek. Abs, klima çift hava yastığıda standart zaten. Tüm bunların olduğu bir başka marka, bu fiyatlara yok.
23 bin tl verebilirim diyorsunuz, 2 bin tl daha koysanız 0 km 2011 Grande Punto dualogic alabilirsiniz, şu anda yıl sonu kampanyaları var belkide çok daha ucuzada bulabilirsiniz. 3 yıl garantisi var 2 yıl sonra değilde, garanti bitene kadar kullanın sonra satın. Size tavsiyem bu şekilde olur.
Hocam müthis yazmıssınız... Bu kampanya inşallah biraz daha devam eder... Arabayı ğittim aldım diyelim, bakalım nasıl eve götürücem. Hayatımda hiç otamatik kullanmadım. Birtek Honda Civic ile tanıdığımında test sürüsü yapmıştım oda çok kolaydı 1 -2 -3 N D R vardı. Al N konumuna bas git. Yokus gelince durdun diyelim al 2 konumuna ayağını çeksende frenden bir milim geri kaçırmıyor. Harika bir şansımandı çok başarılıydı. Ama sadece 1 kere test ettim. Dualogic sistemine çok yabancıyım Hondadaki gibi kolaymı bilmiyorum... Birde bu kadar kaliteli yok yok olan bir araç nasıl bu kadar uygun br fiyat oluyor şaşırmamak elde değil. Aynı kulvardaki Jazz 39 iken Opel Corsalar 30 un üzerindeyken üstelik bu kadar donanım yok sanırım...
Fiat'ın fiyat politikaları bu şekilde, bence hiç şikayet etmeyin. Dualogic viteste, Hillholder sayesinde yokuşlarda milim geri kaymaz. Kullanım kolaylığı sizin kullandığınız otomatik vitesle aynı, artı olarak isediğiniz zaman vitese müdehale edebiliyorsunuz. Aracı aldınız, takıyorsunuz vitese gazlayıp gidiyorsunuz. Ekonomik modda çok düşük devirlerde vites atar seri olmaz, memnun kalmazsanız normal modda kullanırsınız. Kısa sürede alışırsınız otomatiğe merak etmeyin.
Çağatay bey , gelin size benim arabamı verim , satışa çıkardım , arabaya kefilim hiç bir problemi yok.... sahibinden com ilan numarası 36603229
...........
cagatay80
15/12/2010, 15:12
[QUOTE=Metali;430172]Çağatay bey , gelin size benim arabamı verim , satışa çıkardım , arabaya kefilim hiç bir problemi yok.... sahibinden com ilan numarası 36603229
Bu arabada yokuş kalkış desteği ve ESP varmı? Birde activenin dynamicten farkı nedir?
arabada yokuş kalkış desteği yok ama sıkıntı yaşamazsın , esp yok.
arabada yokuş kalkış desteği yok ama sıkıntı yaşamazsın , esp yok.
rakam ne istiyorsunuz ?
rakam ne istiyorsunuz ?
sahibinden com ilan numarası 36603229
cagatay80
15/12/2010, 17:41
Arkadaşlar kafama takılan birşey var Puntoların otomatiği değilde düz viteslerinde hillholder ESP' ve ASR var mı
Arkadaşlar kafama takılan birşey var Puntoların otomatiği değilde düz viteslerinde hillholder ESP' ve ASR var mı
Güvenlik kiti aldığınızda olur..
cagatay80
16/12/2010, 11:00
Güvenlik kiti aldığınızda olur..
Sitey yakından inceledimde çok kişi belli bir seviyeden sonra otomatik sansımandan arıza almış. Bu yüzden maunel mi alsam diye düşündüm. Güvenlik kiti ile...
Sitey yakından inceledimde çok kişi belli bir seviyeden sonra otomatik sansımandan arıza almış. Bu yüzden maunel mi alsam diye düşündüm. Güvenlik kiti ile...
Bunun kararını en iyi siz vereceksiniz. Sorunları olanlar kadar sorunsuz kullananlar var. Ancak elektronik bir eklenti, elbette arıza oluşturabilir. Önemli olan doğru servis seçiminiz ... Ben şuna da inanırım, çok sakınıldığında göze çöp batar kesinlikle.. Arabalarla ilgili değil bu durum, her üründe, özellikle seri üretimi olan her üründe problem yaşanabilir. Önemli olan bunu çözüme ulaştırabilecek insanlar olması etrafınızda.
Bende gecen sene bu zamanlar sizin gibi Clio 3 ve Punto arasında kalmış araştırırken sonunda Puntoya karar verdim.2 haftalık araştırma yapmamla haziran 2009 çıkışlı daha 8500 km de 6 aylık bir benzinli punto dualogic sahibi oldum.Gecen sene 21500 gibi bir fiyata aldım(gecen seneye göre baya uygundu).Arancım şuanda 22 binde kronik ses problemleri dışında en ufak bir sorun yaşamadım.Bazı arkadaşlar "2010 modellerde esp ve asr mevcut diger modellerde güvenlik paketiyle alınıyor" demişler.Bu bilgi yanlış S5 versiyon punto dualogic bulursanız (2009-2010-2011) activede olsa bu özellikler mevcuttur.2009 öncesi dualogic versiyonlarda ya güvenlik paketi yada en az dinamik versiyonlu olaması gerekir.Şimdiden hayırlı olsun.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.