Orijinalini görmek için tıklayınız : Chip tuning & remapping hakkında
Merhaba Arkadaşlar..
Uzun zamandır forumu takip ediyorum. Forumdan da birçok aracın uygulamasını yaptım elbet hatırlayanlar olacaktır.. Bilindiği ve başlıktan anlaşılacağı üzere, chip tuning & remapping işi hakkında sormak istediğiniz öğrenmek istediğiniz her soruyu bu başlık altında yanıtlayabilirim..
Saygılar
Erhan YÜCEL
Romeo_er2
02/12/2010, 22:01
beklenen konu geldi nihayet =) benim aracım ve muratın aracını erhan yaptı arkadaşlar..gidipte sağda solda yapılan yazılımlara kanmayın..işin doğrusu en garantiilsi ve en verimlisi burda emin olabilirsiniz..erhanı uzun zamandır tanırım yaptığı arabalarıda bilirim..memnun kalanlar dışında kimse görmedim bu güne kadar ;)
StrawBeeRy
02/12/2010, 22:03
ve sercan diyelim kısaca birçok kişiye yapmıştır eğer modifiye ile ilgileniyorsanız erhan abiyi tanırsınız işinde bir numara diyebilirim ;)
Bizim motorlarda turbo olmadığı için chiptunning yapılmıyor mu? Yada yapılırsa hissedilir performans artışı olur mu? Birde bu işlem sonrası araç garanti dışı kalır mı? Bilgi verirseniz sevinirim.
beklenen konu geldi nihayet =) benim aracım ve muratın aracını erhan yaptı arkadaşlar..gidipte sağda solda yapılan yazılımlara kanmayın..işin doğrusu en garantiilsi ve en verimlisi burda emin olabilirsiniz..erhanı uzun zamandır tanırım yaptığı arabalarıda bilirim..memnun kalanlar dışında kimse görmedim bu güne kadar ;)
Teşekkürler Ertuğcum.. Memnun edebildiysek ne mutlu :))
ve sercan diyelim kısaca birçok kişiye yapmıştır eğer modifiye ile ilgileniyorsanız erhan abiyi tanırsınız işinde bir numara diyebilirim ;)
Kardeşim çok teşekkürler :)) Saymak gerekirse bbu forumda yazan birçok arkadaşım var aracına uygulama yaptığım..
Murat: Bravo Sport 1.4 Tjet 150
Murat: Bravo 1.6 Mjet 105
Ertuğ: Grande Punto 1.4 Tjet 120
Sercan : Bravo 1.6 Mjet 105
Burak : Bravo 1.4 Mjet 105
Osman : Bravo Sport 1.4 Tjet 150
Orkun Bey: Grande Punto 1.4 Tjet 120
Çağrı: Grande Punto 1.3 Mjet 75
Adını unuttugum arkadaslar varsa kusuruma bakmasınlar :) Yakında da birkaç arkadasımızın arabasına da uygulama yapıcaz insallah ;)
Bizim motorlarda turbo olmadığı için chiptunning yapılmıyor mu? Yada yapılırsa hissedilir performans artışı olur mu? Birde bu işlem sonrası araç garanti dışı kalır mı? Bilgi verirseniz sevinirim.
Chip tuning yapılamıyor demek yanlış olur. Sadece alınan güç turbo motorlara göre daha az olacaktır. Atmosferik araclarda da alınan güç sornasıdna aracın alt devir performansında ve gaz tepkisinde hissedilir artışlar sözkonusudur. Yapılan işlem servisler tarafından anlaşılamayacagından, garanti dışı kalması olcaukça zordur :)
Aracın orjinal yazılımına uygulanan chiptuning uygulamasını ülkemizdeki servislerin ellerindeki cihazlar ile anlamalarına imkan yok beyler,bendeki Kangoo 3000 km deyken baseltuning tarafından chiptuning yapıldı,şuanda 28500 km de,garantisi yeni bitti,bu zaman içerisinde servis bakımlarında kesinlikle anlaşılamadı chipli olduğu,tek söylenen arabanın çok iyi gittiğiydi...:)
Tavsiye ederim bu uygulamayı...
Adana'ya bir bayi açsanız ne iyi olur Erhan Bey :)
Kısmet :) İlerde o da olur kimbilir.. İsterseniz Antepte yönlendirebileceğim bi bayimiz var ;)
Nerede oluyor Antep'te tam olarak ?
Punto_Can
03/12/2010, 01:43
Kısmet :) İlerde o da olur kimbilir.. İsterseniz Antepte yönlendirebileceğim bi bayimiz var ;)
sizde yapılmış kadar memnun kalacağıma garanti veriyosanız adresi alayım :D
Romeo_er2
03/12/2010, 03:04
gözünüz kapalı güvenebilirsiniz..
Punto_Can
03/12/2010, 13:38
gözünüz kapalı güvenebilirsiniz..
teşekkürler kardeşim...
booster gaziantep'deki şubenizin adresini gönderebilir misiniz?
en önemli ve can alıcı soruyu soruyorum fiyat nedir :D :D
Teşekkürler Ertuğcum.. Memnun edebildiysek ne mutlu :))
Kardeşim çok teşekkürler :)) Saymak gerekirse bbu forumda yazan birçok arkadaşım var aracına uygulama yaptığım..
Murat: Bravo Sport 1.4 Tjet 150
Murat: Bravo 1.6 Mjet 105
Ertuğ: Grande Punto 1.4 Tjet 120
Sercan : Bravo 1.6 Mjet 105
Burak : Bravo 1.4 Mjet 105
Osman : Bravo Sport 1.4 Tjet 150
Orkun Bey: Grande Punto 1.4 Tjet 120
Çağrı: Grande Punto 1.3 Mjet 75
Adını unuttugum arkadaslar varsa kusuruma bakmasınlar :) Yakında da birkaç arkadasımızın arabasına da uygulama yapıcaz insallah ;)
Chip tuning yapılamıyor demek yanlış olur. Sadece alınan güç turbo motorlara göre daha az olacaktır. Atmosferik araclarda da alınan güç sornasıdna aracın alt devir performansında ve gaz tepkisinde hissedilir artışlar sözkonusudur. Yapılan işlem servisler tarafından anlaşılamayacagından, garanti dışı kalması olcaukça zordur :)
Teşekkürler. İstanbul da kime yaptırabiliriz? Ve bir arkadaşın sorduğu gibi bunun maliyeti ne kadar?
uzuncocuk
03/12/2010, 21:05
vandakıler napcak:(
Murat Gürakan
03/12/2010, 21:22
İki aracımdada erhan dan memnun kaldım. İkiside çok güzel yürüdüler kendi klansmanlarında. ZAten ilkinde memnun kalmasam ikincide birdaha yaptırmazdım. Sport bravo hala bende chipli olarak 30000km oldu tek sıkıntı çıkarmadı. Ki 180hp dynosu vardır istanbulda ölçülmüştür. Dizel bravo ise turbo büyütme işlemlerini egzoz filtre herşeyi erhanla beraber yaptık yazılımıda gene onun ellerinden oldu araba adeta çağ atladı. Araba 18000km chip egzoz filtre ile gezdi son 4000km dirde turbo büyük geziyorum hiç bir kere bile sıkıntı çıkarmadı. Çıkarmazda....
----------
Antepte bayisi var çok rahatlıkla güvenebilirsiniz.
İstanbul izmir gibi şehirlere sıkça gidiyor erhan zaten bir şekilde randevulaşıp halledebilrisiniz bizzat kendiyle.
PAra konusundada kendisi grince söyler.
Romeo_er2
03/12/2010, 23:13
Teşekkürler. İstanbul da kime yaptırabiliriz? Ve bir arkadaşın sorduğu gibi bunun maliyeti ne kadar?
erhan istanbula gidip geliyor..kendisi yapar..fiyatıda girince hemen yazar size =)
Teşekkürler. İstanbul da kime yaptırabiliriz? Ve bir arkadaşın sorduğu gibi bunun maliyeti ne kadar?
Arkadaşların söylediği gibi, uygulamayı yine ben yapabilirim..
en önemli ve can alıcı soruyu soruyorum fiyat nedir :D :D
Fiyat araçlara ve modellere göre değişiyor. Dizel, benzinli gibi fiyat farklılıkları olabildiği gibi, araçların üzerinde bulunan ECU lara göre de fiyat farklılığı olabilmektedir. Bu yüzden en güzeli modele göre spesifik oalrak fiyatlandırmak olacaktır. Özel mesaj yoluyla tam arac marka modelini ve motorunu belirtirseniz net oalrak fiyatı size rahatlıkla söyleyebilirim.
teşekkürler kardeşim...
booster gaziantep'deki şubenizin adresini gönderebilir misiniz?
sizde yapılmış kadar memnun kalacağıma garanti veriyosanız adresi alayım :D
Nerede oluyor Antep'te tam olarak ?
Antepteki Bayimiz Kar Otomotiv.. Süleyman Şah Mah. Abdullah Necip Sok. Eski Garajlar Şahinbey/G.Antep Adresinde.. Kar Otomotiv'de tuning ile ilgili görüşeceğiniz kişi Savaş Usta'dır. Fakat Bu bayimizde uygulama yaptırmadan önce benimle irtibata geçip randevu almaları gerekmektedir.. Zira uygulamayı uzaktan masaüstü bağlantısı yaparak yine benim yapmam gerekiyor.. Yani Bende yapmış kadar memnun kalacaksınız, çünkü uygulamayı yine ben yapıyor olcam :)
vandakıler napcak:(
Van'dakiler için malesef şimdilik bölgeye en yakın bayimiz olan G.Antep Bayimize gitme seçeneği kalıyor.. Yada Ankara'ya gelip onu burda ağırlamamız :)
Romeo_er2
05/12/2010, 01:33
7/24 remap :D acil servis uygulaması varmı :D
7/24 remap :D acil servis uygulaması varmı :D
hahah :)) Acil chip krizi tutanlar için özel servisimiz mevcuttur :))))
faithless1905
20/12/2010, 16:45
Adana'ya bir bayi açsanız ne iyi olur Erhan Bey :)
adana ya 4tuning diye Mehmet Gazihan ın bayiliğini yaptığı bir yer açıldı ben yaptırdım memnun kaldım
Romeo_er2
20/12/2010, 18:40
adana ya 4tuning diye Mehmet Gazihan ın bayiliğini yaptığı bir yer açıldı ben yaptırdım memnun kaldım
Uzak olsun :) burasi pschiptuning in konusu ;)
Punto_Can
20/12/2010, 20:29
4tuning çok dumanlıymış duyduğuma göre :D
comanchee
22/12/2010, 00:37
1.4 77 hp aracımı chipleteceğim 8-10 hp artış elde edilebiliyormuş.tek nedenimde rami-eyüp-gaziosmanpaşa pazariçi civarının dik rampaları.bu bölgede oturduğum için araç rampada nazlanıyor.Yardımcı olan herekese şimdiden teşekkür ederim.
Not:yapışkan konu var ama çok karışık sayfalar arasında kayboluyor insan o nedenle konu açtım.
Saygılarımla
engin dyno lara pek güvenme
yakıtı arttırıp yanma odasına fazla benzin gidecek bunu yakmak içinde daha fazla hava lazım bunu neyle karşılayacak turbo olmadığı için araba devamlı çiğ yakıt atacak eksozdan piston tepelerinde erime olacak turbo olsaydı aracında
performans için yaptır derdik ama fıre motor için gereksiz ve zararlı kardeş
@Coşkun arkadaşımız bana bu cevabı verdi kaliteli bir chip firması arıyordum istanbulda bunun için ayrı bir konu açmıştım acaba doğrumudur bu .
Araca yapılan uygulamayı sadece ekstra yakıt sananların böyle söylemesi normaldir. Araca chip tuning ile ne yapıldıgınuı, ne yapılabileceğini ve bunun neleri değiştiriecegini bilenler bu güçlerin imkansız olmayacagını cok iyi bilirler.. Biz bütün araclarımıza garanti veriyoruz. Butun uygulamalarımızda da memnuniyet garantisi sunuyoruz. Memnun olmayandan, aracında bir değişim hissetmeyenlerden kesinlikle bir ücret talep etmiyor ve orjinaline ceviriyoruz.. Kısacası, bu işler öyle sanıldıgı gibi kolay değil.. Malesef ki bilen bilmeyen herkes görüşünü yazıyor.. Okuyanların kafası karısıyor ve malesef bizde işimizden çok bu önyargı ve bilinçsiz yorumları düzelmekle uğraşıyoruz..
Murat Gürakan
22/12/2010, 01:00
turbosuz arabada etkisi yok denemez...
Ancak şu var bu işler beklenti meselesi siz ne istiyorsunuz?? Yani atmosferiğe yapıcağınız chip ile illaki fark yakalarsınız ama beklentiniz, bundan keyif almaya yetecek düzeydemi?? Aşırı beslemeli bir araçla kıyasladığınızda alacağınız haz hissedeceğiniz zevk azalıcaktır ancak standart haline görede illaki fark edecektir.
Burda karar vercek olan sizsiniz.
Erhan Bey..
ECU içindeki datasetin parametreleri isteğe göre değiştirerek mi modifikasyon yapıyorsunuz. yoksa belli markalar için hazırlanmış datasetleri mi yüklüyorsunuz?
Erhan Bey..
ECU içindeki datasetin parametreleri isteğe göre değiştirerek mi modifikasyon yapıyorsunuz. yoksa belli markalar için hazırlanmış datasetleri mi yüklüyorsunuz?
Her araca özel yazılım hazırlanmaktadır.. İstege göre yaızılımda degişim yapma imkanımız var ama, genelde kullanıcılar bu duzeyde bilgiye sahip olmadıkları için bu degerleri biz belirliyoruz. Her aracon orjinal dosyası uzerinde değişimler yapılmaktadır.
GP COSKUN
22/12/2010, 01:14
Araca yapılan uygulamayı sadece ekstra yakıt sananların böyle söylemesi normaldir. Araca chip tuning ile ne yapıldıgınuı, ne yapılabileceğini ve bunun neleri değiştiriecegini bilenler bu güçlerin imkansız olmayacagını cok iyi bilirler.. Biz bütün araclarımıza garanti veriyoruz. Butun uygulamalarımızda da memnuniyet garantisi sunuyoruz. Memnun olmayandan, aracında bir değişim hissetmeyenlerden kesinlikle bir ücret talep etmiyor ve orjinaline ceviriyoruz.. Kısacası, bu işler öyle sanıldıgı gibi kolay değil.. Malesef ki bilen bilmeyen herkes görüşünü yazıyor.. Okuyanların kafası karısıyor ve malesef bizde işimizden çok bu önyargı ve bilinçsiz yorumları düzelmekle uğraşıyoruz..
sen ilk önce internet sitende 1.4 fıre motoru 75 bg yazmışsın onu düzelt kardeş puntoda 75 bg lik benzinli motor yok bunu bilmiyorsun
bana anlatsana atmosferik araçta fazla göndereceğin benzini ne ile yakmayı düşünüyorsun yani hangi havayla yakacaksın
yanma odasına gönderdiğin fazla yakıtın pistonun üzerindeki yağı yıkayarak
yağsız çalışmaya sebep olacağını aşırı yakıttan dolayı kurum oluşup piston tepelerinde kurum çukurları subap yuvalarında kurum ve çamurumsu yağ birikintisi oluşturacağını sen benden çok daha iyi biliyorsun
her mesajında reklamını yapıyorsun buna şimdiye kadar bir şey demedim ama her mesajında git gide beni hedef alarak bilmiyorlar etmiyorlar gibisinden yazmaya devam etmene izin vermem haberin olsun erhan
niye kardeşim atmosferik motorda mantıklı değil demiyorsun
işin ucunda para mı var yoksa ?
Sayın Mustafa Usta..
ECU içindeki datasete müdahale edildiği çok kolay anlaşılır, yetkili servis anlamasa bile ana üretici garantilik bir durum olduğunda ECU yu ana merkeze yada fabrikaya alır. İçindeki dataset upload edilir. eeprom sahası kontrol edilir.Upload edilen dataset orjinal datasetle karşılaştırılır. eğer modifikasyon varsa, motor arızası ile yetkili servise başvurmuşsanız ve garanti bekliyorsanız, maalesef....
ayrıca, işi daha büyütürsek, ECU üreticisi ECU içinde sadece kendisinin kontrol edip okuyacağı alanlarda bırakır. Uzaktan erişimle buraları kontrol eder..
garanti kapsamındaki aracınızın orjinalliğini korumanızı tavsiye ederim.
garanti bitmişse sorun yok, arızada ana sanayi size yedek parça satarak zaten para kazanacaktır..
90 PS 1.3 MJ Puntoma ECUnda ki dataseti revize ettirerek kaç çeşit modifikasyon yaptırabilirim.?
modifikasyon sonrası tork-güç eğrisi veriyormusunuz.
sen ilk önce internet sitende 1.4 fıre motoru 75 bg yazmışsın onu düzelt kardeş puntoda 75 bg lik benzinli motor yok bunu bilmiyorsun
bana anlatsana atmosferik araçta fazla göndereceğin benzini ne ile yakmayı düşünüyorsun yani hangi havayla yakacaksın
yanma odasına gönderdiğin fazla yakıtın pistonun üzerindeki yağı yıkayarak
yağsız çalışmaya sebep olacağını aşırı yakıttan dolayı kurum oluşup piston tepelerinde kurum çukurları subap yuvalarında kurum ve çamurumsu yağ birikintisi oluşturacağını sen benden çok daha iyi biliyorsun
her mesajında reklamını yapıyorsun buna şimdiye kadar bir şey demedim ama her mesajında git gide beni hedef alarak bilmiyorlar etmiyorlar gibisinden yazmaya devam etmene izin vermem haberin olsun erhan
niye kardeşim atmosferik motorda mantıklı değil demiyorsun
işin ucunda para mı var yoksa ?
İnternet sitemde 75hp yazılmasının sebebini üzerine tıklayarak ögrenebilirsin ;) 77hp oldugunu en az seninm kadar kolay öğrenebilirim cunku kendi sitesinde de o güç yazıyor ;) orjinal motoru ölçtüğümüzde 75 hp gücünde cıktı ve sonrasında 83 hp verdi o motor ;) arada 8 hp gucunde bi artışın kanıtı var.. Görmek istemeyenler için değil ama..
Şİmdi bilmek zorunda değilsin.. cunku bu spesifik bir konu. ama malesef bunu yazmak zorundayım cunku yukarıda yazdıgın hiçbirsey doğru değil.. Bilgili bir kişi bunu yazamaz. Çünkü biz yazılımla araca yakıt vermiyoruz. yani araçtan alınan güç yakıt vermekten gecmiyor. Hiç avans diye birsey duydun mu? değiştiginde ne etkiler yaratacagını? avans artırıldıgında neler olabileceginİ?? Biz atmosferik aracta öncelikle aracın avans haritasının değiştiririz. Aracı daha yuksek bir avansla calıstırarak sonrasında bunu da yakıt ile besleriz. Yani neymiş söylediğin gibi araca fazla benzin vermiyormusuz.. Yakıt haritasını da, aracın hava yakıt karısımı değerlerini ayarlayarak yaparız. Aslıdna size birsey soyliyim, bircok atmosferik aracta aractan HP almanın en kolay sekli, araca yakıt vermek değil, aracı daha fakir yani düşük yakıtla calıstırmaktır ;) yani söylediginizin tam tersi ;) Ekstra benzin torkunu yukseltir.. ;) (bunlarda ekstra bilgi olsun ;) )
Dünya üzerinde üretilen hiçbir otomobil motoru, piston tepesine yağ vermez.. Zaten bu yüzden de hiçbir arabanın benzini piston tepesindeki yağı yıkıyamaz.. böyle birşey saçmalıktan öte değildir.. Yağ, aracın silindir çeperlerinde yani gömleklerinde bulunur ve sekmanlarla sıyrılır. eğer yanma odasında dediğin gibi yag olsaydı, yanan yag mavi renk vereceginden butun araclar mavi duman atarak giderdi.. ;)
Piston tepesinde kurum tepeleri mi?? subaplarda kurum mu?? hele hele camurumsu yag mı?? :)) bu bir şaka olmalı.. Böyle birsey ilk kez sizden duyuyorum.. Pistonun üzerinde nasıl bir tepecik oluşturabiliniyo öğrenmek isterim.. subaplara kurum baglatan sey benzin değildir onu da ekliyim.. ;) aracın yagını camurlastırmak için aracın yagına su karıstırmalısınız..
şimdi şahsi konuda cevap vermeye geldi sıra.. Bu konuda soru bana sorulmuş yanlış görmüyorsam.. Bende cevap verdim.. Bu mesajı her kim yazarsa yazsın cevabım aynı olur rahat olabilirsin ;) sonucta herkes bilmek zorunda değil.. Bilmeyen kişilerin cevap yazmaması gerekir ama malesef ki yazılan yorumlar herzaman dogru olmayabiliyor. Sizinde, benimde bilmediklerimiz olabilir. Bunu herkes kabul etmeli.. Yukarıda ben neler yapıldıgını yazdım.. Bunları bilmediğiniz aşikar.. Sadece yakıt artırılarak yapıldıgını düşünüyordunuz, artık böyle olmadıgını öğrendiniz o da tamam. Ama bildiginizden emin olmadan bu konuda söylediginizin kesinlikle doğru oldugunu soylemek ne kadar dogru?? Sizin bu konuda soylediklerinizin dogru olmadıgını her sekilde kanıtlamaya hazırım..
Atmosferik motorda bu iş mantıksız demek diye birsey yok.. Kesinlikle cok iyi verim alabiliyoruz. Bu sadece biz alabiliyoruz demek değil. Güzel bir yazılımla her atmosferik aractan güç alınabilir. Kısaca özetlemem gerekirse, Avans, aracın atesleme zamanlamasıdır. Aracın havayı ve yakıtı ne kadar cok sıkıstırmasını ve kendiliginden patlamadan önce onu atesleyip yakabilirseniz, size max. verimi verecektir.
Para mevzuuna gelince.. Şimdi sizin söylediginize göre biz dolandırıcıyız.. ne güc verebiliyoruz atmosferik arabaya.. aracların motorlarını bozuyoruz.. Peki, sizce böyle olsa biz bu işi nasıl surdurebiliriz 7 yıl boyunca???? Sahsen siz para verdikten sonra verim alamadıgınız birseyin peşini bırakırmısınız veya bırakmazmısınız?? kac kişi öylesine para verir?? Geçin bu mevzuları artık.. Defalarca yazıyorum memnuniyeti olmayanlardan para almıyorum diye.. Neyin para mevzuunu acıyosunuz ki hala anlayamadım.. Birisini gösterin bana, yaptırdım, memnun kalmadım, paramı da alamadım magdur oldum diyen??????? Ne bir tecrubeniz olmus bu konuda, nede teknik bir bilginiz var.. Üzgünüm insan olarak size saygım var ama, yazılan bu yazılar dogru olmadıgı için bunları görmemezlikten gelemem..
Saygılar!
Sayın Mustafa Usta..
ECU içindeki datasete müdahale edildiği çok kolay anlaşılır, yetkili servis anlamasa bile ana üretici garantilik bir durum olduğunda ECU yu ana merkeze yada fabrikaya alır. İçindeki dataset upload edilir. eeprom sahası kontrol edilir.Upload edilen dataset orjinal datasetle karşılaştırılır. eğer modifikasyon varsa, motor arızası ile yetkili servise başvurmuşsanız ve garanti bekliyorsanız, maalesef....
ayrıca, işi daha büyütürsek, ECU üreticisi ECU içinde sadece kendisinin kontrol edip okuyacağı alanlarda bırakır. Uzaktan erişimle buraları kontrol eder..
garanti kapsamındaki aracınızın orjinalliğini korumanızı tavsiye ederim.
garanti bitmişse sorun yok, arızada ana sanayi size yedek parça satarak zaten para kazanacaktır..
Söyledikleriniz kesinlikle dogru.. yani üretici, aracın uzerindeki yazılımı isterse inclediginde farklı oldugunu ve bunu kendisi yapmadıgı için sonradan yapıldıgını anlayabilir. Fakat bu sizce de ütopik değil mi? siz aracınızı bakıma goturuyorsunuz, ardından aracınızın beyni sökülüyor ve fabrikaya gonderiliyor. Sonrasında da inceleniyor vs vs.. Ne kadar uygulanabilir ve sürekliligi olabilir birsey bu? butun bakıma giden aracların bu sekilde işlem yaptırdıgını dusunebilirmisiniz? her bakıma giren arabanın bakım süresi en az 1 hafta surmeli o zaman.. Teorikte doğru, ama malesef pratikte olası birsey değil.. BU işlem fabrik atarafından bile efektif değildir.. ;)
90 PS 1.3 MJ Puntoma ECUnda ki dataseti revize ettirerek kaç çeşit modifikasyon yaptırabilirim.?
modifikasyon sonrası tork-güç eğrisi veriyormusunuz.
Kaç çeşit modifikasyon yaptırabilisiniz.. Kaç çeşit isteğiniz olabilirse o sayıda medifikasyon dosyası olusturulabilir.. Öncesi ve sonrası güç ölçümlerimiz istenildiginde istanbuldaki merkezimizde ölçülüp verilecektir. Ankarada ise yaz aylarında hizmete girecektir..
İstanbula yakın zamanda gelecekmisiniz ? Ve bu işlemi yaptırmak istesek ne kdr zamanımızı alır ??
İstanbula yakın zamanda gelecekmisiniz ? Ve bu işlemi yaptırmak istesek ne kdr zamanımızı alır ??
1.3 Mjet motor için uygulama yaklasık 1 saat surecektir.. 1-2 hafta içerisinde istanbulda olacagım.. ;)
1.3 Mjet motor için uygulama yaklasık 1 saat surecektir.. 1-2 hafta içerisinde istanbulda olacagım.. ;)
Çok güzel :) Fiyat konusunda anlaşırsak 1-2 hafta sonra chipli gezicez desenize :)
Romeo_er2
22/12/2010, 02:32
sen ilk önce internet sitende 1.4 fıre motoru 75 bg yazmışsın onu düzelt kardeş puntoda 75 bg lik benzinli motor yok bunu bilmiyorsun
bana anlatsana atmosferik araçta fazla göndereceğin benzini ne ile yakmayı düşünüyorsun yani hangi havayla yakacaksın
yanma odasına gönderdiğin fazla yakıtın pistonun üzerindeki yağı yıkayarak
yağsız çalışmaya sebep olacağını aşırı yakıttan dolayı kurum oluşup piston tepelerinde kurum çukurları subap yuvalarında kurum ve çamurumsu yağ birikintisi oluşturacağını sen benden çok daha iyi biliyorsun
her mesajında reklamını yapıyorsun buna şimdiye kadar bir şey demedim ama her mesajında git gide beni hedef alarak bilmiyorlar etmiyorlar gibisinden yazmaya devam etmene izin vermem haberin olsun erhan
niye kardeşim atmosferik motorda mantıklı değil demiyorsun
işin ucunda para mı var yoksa ?
coşkun abi yanlış anlamaya kıllanmaya yada sıkıntı etmeye gerek yok..iş emin ellerde..denyen gören adamlar biziz eğer güvenilmiyecek birisi olsa erhan ve firması biz ve tonlarca bu işin ehli adam güvenmezdi..güvenilir olmayanlar ortalıkta yok zaten görüyorsanız....yanlış kişiye yüklenmeyin..adam daha ne kadar net anlatabilirki chip tuning i..buyrun bizler en basit örnekleriyiz..yapmayın böyle lütfen..ayıp oluyo açıkcası biraz..erhan kardeşimi ben davet ettim bu siteye..bu yorumlar altında bizede taş geliyo..
Çok güzel :) Fiyat konusunda anlaşırsak 1-2 hafta sonra chipli gezicez desenize :)
Nasıl isterseniz.. :) Elimden geldigince yardımcı olmaya calısırım..
GP COSKUN
22/12/2010, 02:42
erhan
pistonun üzerine gönderilen fazla yakıttan dolayı ateşlemeden sonra yanmamış yakıt silindir yüzeyi üzerinde bulunan taşıyıcı yağ filmini sulandırır inceltir ve yıkar anlatmak istediğim bu yanma odasında yağ vardır onu yıkar demiyorum pistonun tepesinde yağ vardır da demiyorum
bu durumda piston ve silindir yüzeyi arasında sürtünme olur krapaj başlar
istersen herkesin okuyabilip bir şeyler görebileceği şekilde bir link vereyim indirip görelim akla karayı
https://www.kolbenschmidt.com.tr/pdf/brochure/piston_damages_tr.pdf
bu dosyayı indirin zengin karışım ve fakir karışımın nelere sebep olduğunu
kurum bağlamanın nelere sebeb olduğunu hatta senin şaşırdığın kurum çukurcuklarının resimlerini herkes görsün
özellikle dosyanın 3.2.3. ve 3.3.1.ve 3.4.0 numaralı bölümlerinde anlattıklarımı resimleriyle ve anlatımıyla inceleyin
Romeo_er2
22/12/2010, 02:57
zaten aşırı bi zengin fakir sıkıntısı olmuyoki araçlarda..afr olabilen en iyi düzeyde ayarlanıyo =) merak edenler gelip benim aracımda wideband üzerinden rakamları izleyebilir =) herşey kararınca ;) zarar verilcek noktaya ulaşılmıyo zaten =)
erhan
pistonun üzerine gönderilen fazla yakıttan dolayı ateşlemeden sonra yanmamış yakıt silindir yüzeyi üzerinde bulunan taşıyıcı yağ filmini sulandırır inceltir ve yıkar anlatmak istediğim bu yanma odasında yağ vardır onu yıkar demiyorum
bu durumda piston ve silindir yüzeyi arasında sürtünme olur krapaj başlar
istersen herkesin okuyabilip bir şeyler görebileceği şekilde bir link vereyim indirip görelim akla karayı
https://www.kolbenschmidt.com.tr/pdf/brochure/piston_damages_tr.pdf
bu dosyayı indirin zengin karışım ve fakir karışımın nelere sebep olduğunu
kurum bağlamanın nelere sebeb olduğunu hatta senin şaşırdığın kurum çukurcuklarının resimlerini herkes görsün
özellikle dosyanın 3.2.3. ve 3.3.1.ve 3.4.0 numaralı bölümlerinde anlattıklarımı resimleriyle ve anlatımıyla inceleyin
Ümit abi Bizim turbo dieseller de bi sıkıntı yok herhalde deilmi dediğin benzinli turbosuz araçlarda ???
GP COSKUN
22/12/2010, 03:04
Ümit abi Bizim turbo dieseller de bi sıkıntı yok herhalde deilmi dediğin benzinli turbosuz araçlarda ???
turbo beslemeli araçlarda turbo sayesinde hava ve yakıt karışımı ayarlanıyor zaten turbolu araçta 25 bg yakın güç alınmasının fıre motorda ise erhanın dediğine göre 8 bg bana göre 3-4 bg anca alınmasının sebebi de bu ama her zaman söylediğim gibi ister turbolu olsun ister turbosuz performans olarak gerçekten harika birşey ama uzun vadede zararları kaçınılmazdır
turbo beslemeli araçlarda turbo sayesinde hava ve yakıt karışımı ayarlanıyor zaten turbolu araçta 25 bg yakın güç alınmasının fıre motorda ise erhanın dediğine göre 8 bg bana göre 3-4 bg anca alınmasının sebebi de bu ama her zaman söylediğim gibi ister turbolu olsun ister turbosuz performans olarak gerçekten harika birşey ama uzun vadede zararları kaçınılmazdır
Ne diyelim abi gülü seven dikenine katlanır :) ama 100 hp de Süper olur bizim 1.3 dizellere Uzun vadede zararları ne olur onu bilmiyorum tabi..
GP COSKUN
22/12/2010, 03:12
Ne diyelim abi gülü seven dikenine katlanır :) ama 100 hp de Süper olur bizim 1.3 dizellere Uzun vadede zararları ne olur onu bilmiyorum tabi..
gülü seven dikenine katlanır
zaten uzun vadede belkide 100 bine gelmeden satarsın arabayı bari gazlada
zevkini çıkar :bye10000:
gülü seven dikenine katlanır
zaten uzun vadede belkide 100 bine gelmeden satarsın arabayı bari gazlada
zevkini çıkar :bye10000:
Abi 25.000 km kalmış o zaman gidecegim görecegim yerleri sil baştan düzenlemem gerek :huh00000:
GP COSKUN
22/12/2010, 03:17
Abi 25.000 km kalmış o zaman gidecegim görecegim yerleri sil baştan düzenlemem gerek :huh00000:
100 binde motor bitecek demedim sadece örnek verdim
hesap yapma hemen :D
100 binde motor bitecek demedim sadece örnek verdim
hesap yapma hemen :D
Dur abi konuyu kirletmeyelim ben sana özelden danışayım :)
GP COSKUN
22/12/2010, 04:33
Ne diyelim abi gülü seven dikenine katlanır :) ama 100 hp de Süper olur bizim 1.3 dizellere Uzun vadede zararları ne olur onu bilmiyorum tabi..
Ama bunun zararları ne kadar zamanda ortaya çıkar? Onu ne yazılımı yazan adam bilebilir ne de üretici
Çünkü üretici kendi hazırladığı yazılıma göre malzeme tedarik edip kullanmıştır
Oysa siz onu değiştirdiniz Adam o aracı çıkartmadan önce 1-2 sene her türlü doğa şartında test etmişti
Siz kafanıza göre bunu değiştirdiniz diye 2 sene daha test yapacak değil herhalde.. Dolayısı ile o sizin riskiniz
Peki yazılımı yazan adam bilirmi? Nerden bilsin? Hiçbir üretici benim pistonum şu kadar ısıya şu kadar basınca ve şu kadar vektörel kuvvete mukavemetlidir diye bir veri yayınlamıyor ve paylaşmıyorki
Dolayısı ile bu konuda deneme yanılmadan başka bir yol yok
tabi arıza meydana geldiğinde kimse chıp ten demeyecek çünki anlamayacaklar ancak garantide olan bir aracı servise götürürseniz onlar fabrikaya gönderirlerse ecu yu aracın chıp lenmiş olduğunu söyleyecek yoksa kimse bu araçya chıp vardı bu arıza bundan oldu demeyecek
erhan
pistonun üzerine gönderilen fazla yakıttan dolayı ateşlemeden sonra yanmamış yakıt silindir yüzeyi üzerinde bulunan taşıyıcı yağ filmini sulandırır inceltir ve yıkar anlatmak istediğim bu yanma odasında yağ vardır onu yıkar demiyorum
bu durumda piston ve silindir yüzeyi arasında sürtünme olur krapaj başlar
istersen herkesin okuyabilip bir şeyler görebileceği şekilde bir link vereyim indirip görelim akla karayı
https://www.kolbenschmidt.com.tr/pdf/brochure/piston_damages_tr.pdf
bu dosyayı indirin zengin karışım ve fakir karışımın nelere sebep olduğunu
kurum bağlamanın nelere sebeb olduğunu hatta senin şaşırdığın kurum çukurcuklarının resimlerini herkes görsün
özellikle dosyanın 3.2.3. ve 3.3.1.ve 3.4.0 numaralı bölümlerinde anlattıklarımı resimleriyle ve anlatımıyla inceleyin
verilen linkteki yazıyı okuyup, motordaki genel arızaların sebebini iyi kavrayıp, buna göre aracını kullanan ve uygun yağı kullanan birisi, motorunu 500 binden aşağı bitirebilirse adam değilim :) (bozuk, hasarlı, arızalı parça olayı hariç, yağlama, turbo ve soğutma sisteminin düzgün çalıştığını varsayarsak)
zengin karışımın arıza sebeblerinide resimli olarak çok güzel anlatmışlar araya sıkıştırayım ;)
Söyledikleriniz kesinlikle dogru.. yani üretici, aracın uzerindeki yazılımı isterse inclediginde farklı oldugunu ve bunu kendisi yapmadıgı için sonradan yapıldıgını anlayabilir. Fakat bu sizce de ütopik değil mi? siz aracınızı bakıma goturuyorsunuz, ardından aracınızın beyni sökülüyor ve fabrikaya gonderiliyor. Sonrasında da inceleniyor vs vs.. Ne kadar uygulanabilir ve sürekliligi olabilir birsey bu? butun bakıma giden aracların bu sekilde işlem yaptırdıgını dusunebilirmisiniz? her bakıma giren arabanın bakım süresi en az 1 hafta surmeli o zaman.. Teorikte doğru, ama malesef pratikte olası birsey değil.. BU işlem fabrik atarafından bile efektif değildir.. ;)
Kaç çeşit modifikasyon yaptırabilisiniz.. Kaç çeşit isteğiniz olabilirse o sayıda medifikasyon dosyası olusturulabilir.. Öncesi ve sonrası güç ölçümlerimiz istenildiginde istanbuldaki merkezimizde ölçülüp verilecektir. Ankarada ise yaz aylarında hizmete girecektir..
motorlarda güç artırımının neden olduğu arıza tipleri bellidir yada olduğu tahmin edilir. bu durumda garanti kapsamındaki araç için bu tespiti yapmak sandığınız kadar 1 hafta sürmek, çok kısadır. ayrıca, bu tip uygulamalar genelde büyük hasar açabildiği için zaten araç servisde 1 haftadan kısa süre kalmaz..
ECU , motorun hangi kritik değerlerde çalıştığını kaydeden bir lon term memory e sahiptir..orjinal datasette olmayan bir değer bu memorye alınmışsa, inceleme gerekitirir.
kalibrasyon değişikliğinde sınırsız uygulama yapamazsınız.
sizi sınırlayan limitler vardır..mesela;
soğutma
turbo giriş sıcaklığı !!!
şanzumanın tork taşıma kapasitesi..
gibi..
bunları kendinize limit aldıuğınızda yapoacaklarınız sınırlıdır..
mesela 90ps dizeli, fabrika verilerine göre, max güç ve max. tork değerlerini yine aynı devirlerde hangi değerlere çıkarıyorsunuz?
:g0000000:
erhan
pistonun üzerine gönderilen fazla yakıttan dolayı ateşlemeden sonra yanmamış yakıt silindir yüzeyi üzerinde bulunan taşıyıcı yağ filmini sulandırır inceltir ve yıkar anlatmak istediğim bu yanma odasında yağ vardır onu yıkar demiyorum pistonun tepesinde yağ vardır da demiyorum
bu durumda piston ve silindir yüzeyi arasında sürtünme olur krapaj başlar
istersen herkesin okuyabilip bir şeyler görebileceği şekilde bir link vereyim indirip görelim akla karayı
https://www.kolbenschmidt.com.tr/pdf/brochure/piston_damages_tr.pdf
bu dosyayı indirin zengin karışım ve fakir karışımın nelere sebep olduğunu
kurum bağlamanın nelere sebeb olduğunu hatta senin şaşırdığın kurum çukurcuklarının resimlerini herkes görsün
özellikle dosyanın 3.2.3. ve 3.3.1.ve 3.4.0 numaralı bölümlerinde anlattıklarımı resimleriyle ve anlatımıyla inceleyin
Yukarıdaki döküman gerçekten güzel hazırlanmış.. Birçok kişiye birçok konu hakkında genel bilgiler verebilecek bir döküman. Bende arşivime ekliyorum paylaşım için sağol ;)
Fakat, yukarıdaki ekipmanda belirtilen sıkıntıların yasanması, araclarda sistem araızası olması durumunda karsılasılan seylerdir. Enjeksiyon arızası, yağlama sıkıntısı vs gibi.. Yani chip tuning sonrasında, aracın biraz daha zengin veya biraz daha fakir calıstırılmasıyla yukarıdaki durumları yakalamanız İMKANSIZ.. Benzinin teorik olarak en iyi yanma oranı stokiometrik olarak 14.7/1 dir.. Turbo araçlarda ve atmosferik araclarda belirli verimli yanma dereceleri vardır. Örnek vermem gerekirse (hernekadar motorlara göre spesifik olarak bu degerler değişiecek olsa da fikir vermesi acısından), turbo bir aracı WOT posizyonunda kesiciye kadar 10.5 afr ye kadar sıkıntısız kullanabilirsiniz.. Fakat bunun altına indiginizde bircok arac için risk baslar.. Bu risk nedir? Yukarıdaki dökümanda bunlar guzelce anlatılmıs zaten.. Biz aracı bu kadar sınırlarda bile yurutmediğimizden, aracınızda böyle bir sıkıntı yasayamazsınız... Ha yanlış uygulama sonucu eğer ayarı yapan kişi aracınızı gereginden fazla zengin veya gereginden fazla fakir yürütmüşse sıkıntı yasanabilir. Ama bu tamamen firmanın güvenirligi ve kişinin bilgisiyle dogru orantılıdır.. Her yazılımı bu yüzden bir tutamayız..
zaten aşırı bi zengin fakir sıkıntısı olmuyoki araçlarda..afr olabilen en iyi düzeyde ayarlanıyo =) merak edenler gelip benim aracımda wideband üzerinden rakamları izleyebilir =) herşey kararınca ;) zarar verilcek noktaya ulaşılmıyo zaten =)
Ben ertuğa herne kadar almasına gerek olmadıgını soylesem de,ertug olan biteni gormek için hava yakıt karısımını görüntüleyen wideband sensor aldı ve aracına bagladı.. Sonuç: herkesi kıskandıracak kadar düzgün, stabil ve güvenli bir karışım.. Emin olun işimizi bilerek yapıyoruz.. Böyle oldugunu biz zaten biliyorduk, ertug kendisi de göstergede görmek istediği için aldı sensörü de ;)
Ama bunun zararları ne kadar zamanda ortaya çıkar? Onu ne yazılımı yazan adam bilebilir ne de üretici
Çünkü üretici kendi hazırladığı yazılıma göre malzeme tedarik edip kullanmıştır
Oysa siz onu değiştirdiniz Adam o aracı çıkartmadan önce 1-2 sene her türlü doğa şartında test etmişti
Siz kafanıza göre bunu değiştirdiniz diye 2 sene daha test yapacak değil herhalde.. Dolayısı ile o sizin riskiniz
Peki yazılımı yazan adam bilirmi? Nerden bilsin? Hiçbir üretici benim pistonum şu kadar ısıya şu kadar basınca ve şu kadar vektörel kuvvete mukavemetlidir diye bir veri yayınlamıyor ve paylaşmıyorki
Dolayısı ile bu konuda deneme yanılmadan başka bir yol yok
tabi arıza meydana geldiğinde kimse chıp ten demeyecek çünki anlamayacaklar ancak garantide olan bir aracı servise götürürseniz onlar fabrikaya gönderirlerse ecu yu aracın chıp lenmiş olduğunu söyleyecek yoksa kimse bu araçya chıp vardı bu arıza bundan oldu demeyecek
Şİmdi anlamadığım bir durum var.. Neden sürekli bizim sanki bunu kafaya göre yaptığımızı düşünerek yazı yazıyorsunuz merak ediyorum.. Üreticiler tabiki pistonların turboların vs limitlerini açıklıyorlar.. Örneğin 1.3mjet motorlarda ve 1.3 cdti motorlarda kullanılan KKK Borg wagner KP-35 turbo için borg wagner a attığım mailde kendilerine hangi basınçlara kadar uygun olduğunu ve compressor map ini istemiştim.. Kendileri Kp35 in 1.55 bara kadar sıkıntısız kullanılabilecegini ve compressor mapini benimle paylastı.. Bizde yazılımlarımızı yaparken bu araclara daha yüksek basınclar uygulamıyoruz.. 1.55 bile basınc uygulamıyoruz.. Her araç için uzun dönem test imkanımız yok malesef. Ama bizde bu testlere mahal vermeyecek sekilde yapıyoruz uygulamalarımızı zaten.. Araçlarında chip vs olan arkadaslar da var uzun zamandır.. Uzun dönem test konusunda kendileri yeterince acıklama yapıyorlar zaten.. Daha uygulama yapıpta motor bitiren 1 kişi bile olmadı.. ayrıyetten sıkıntı yaşayan bile olmadı..
motorlarda güç artırımının neden olduğu arıza tipleri bellidir yada olduğu tahmin edilir. bu durumda garanti kapsamındaki araç için bu tespiti yapmak sandığınız kadar 1 hafta sürmek, çok kısadır. ayrıca, bu tip uygulamalar genelde büyük hasar açabildiği için zaten araç servisde 1 haftadan kısa süre kalmaz..
ECU , motorun hangi kritik değerlerde çalıştığını kaydeden bir lon term memory e sahiptir..orjinal datasette olmayan bir değer bu memorye alınmışsa, inceleme gerekitirir.
kalibrasyon değişikliğinde sınırsız uygulama yapamazsınız.
sizi sınırlayan limitler vardır..mesela;
soğutma
turbo giriş sıcaklığı !!!
şanzumanın tork taşıma kapasitesi..
gibi..
bunları kendinize limit aldıuğınızda yapoacaklarınız sınırlıdır..
mesela 90ps dizeli, fabrika verilerine göre, max güç ve max. tork değerlerini yine aynı devirlerde hangi değerlere çıkarıyorsunuz?
:g0000000:
Öncelikle şu konuda bir anlaşalım.. Siz bu soruları sorma sebebiniz bir açık aramak mı? yoksa bilgi alışverişinde bulunmak mı? En azından bilerek cevap vermek istiyorum sorularınıza..
Araçlarda bahsettiginiz memory sadece hata kondlarını kaydeder.. Aracta hiçbir sekilde anlık olarak log tutma yoktur.. (oem ecularda)
Daha önceki mesajımda söyledigim gibi sizin istekleriniz doğrultusunda, sadece yazılımla isteklerinizin sayısı kadar farklı uygulama yapılabilir.. Sizin istekleriniz neler olabilir bence sınırlayan degerlerden önce onu bir konuşalım..
-yakıt ekonomisi
-performans
-çok yüksek performans
başka ne olabilir?? varsa aklınıza gelen hadi onlar üzerinde de konusalım..
Aracınızdan yakıt ekonomisi isteniyorsa, ona göre ayrı bir yazılım kullanılır. bu yazılımın hazırlanısı aracınızın her kosulda daha az yakmasını saglayacak sekildir.
performans isteniyorsa, aracınızıdan normal kullanıcılar için öngördüğümüz performans artırımı yapılır. bunda peerformans artırılırken, bazı koşullarda da yakıt ekonomisi saglanabilir.
çok yüksek performans isteniyorsa, aractan alınabilecek max. güç alınmaya odaklanılır. aracın ekipmanlarını sınırlarında calıstırarak, yakıt ekonomisi gozetmeksizin arac yarıs kosullarında hazırlanır..
Sizin bahsettiginiz sınrılayıcı degerler sizin istekleriniz değil, bizim yapacaklrımızın sınırlarını olusturabilir ancak. aracın emiş sıcaklıgı konsuunda bir limite gelinmişse, araca uygun olan yeni bir hava sogutma sistemi uygulanır ve bunun onune gecilir. Tabi bunlar yarıs araclarında gecerlidir.. gunluk araclarda bunlar yapılmaz. Sonuc olarak yapılabileceklerin sınırı, yine kullanıcının isteklerine baglıdır. eger siz cook yuksek bir performans bekliyorsanız, biz yine bunu saglayabilirz ama herseyi sadece yazılımla halletmemiz imkansız. bunun için sizin soylediginize benzer yasanabilecek limitleyici sıkıntıları asmamız gerekir.. ;)
güç grefigi ve alınabileicek güç için sitemizi inceleyebilrisiniz.
Öncelikle şu konuda bir anlaşalım.. Siz bu soruları sorma sebebiniz bir açık aramak mı? yoksa bilgi alışverişinde bulunmak mı? En azından bilerek cevap vermek istiyorum sorularınıza..
Araçlarda bahsettiginiz memory sadece hata kondlarını kaydeder.. Aracta hiçbir sekilde anlık olarak log tutma yoktur.. (oem ecularda)
Daha önceki mesajımda söyledigim gibi sizin istekleriniz doğrultusunda, sadece yazılımla isteklerinizin sayısı kadar farklı uygulama yapılabilir.. Sizin istekleriniz neler olabilir bence sınırlayan degerlerden önce onu bir konuşalım..
-yakıt ekonomisi
-performans
-çok yüksek performans
başka ne olabilir?? varsa aklınıza gelen hadi onlar üzerinde de konusalım..
Aracınızdan yakıt ekonomisi isteniyorsa, ona göre ayrı bir yazılım kullanılır. bu yazılımın hazırlanısı aracınızın her kosulda daha az yakmasını saglayacak sekildir.
performans isteniyorsa, aracınızıdan normal kullanıcılar için öngördüğümüz performans artırımı yapılır. bunda peerformans artırılırken, bazı koşullarda da yakıt ekonomisi saglanabilir.
çok yüksek performans isteniyorsa, aractan alınabilecek max. güç alınmaya odaklanılır. aracın ekipmanlarını sınırlarında calıstırarak, yakıt ekonomisi gozetmeksizin arac yarıs kosullarında hazırlanır..
Sizin bahsettiginiz sınrılayıcı degerler sizin istekleriniz değil, bizim yapacaklrımızın sınırlarını olusturabilir ancak. aracın emiş sıcaklıgı konsuunda bir limite gelinmişse, araca uygun olan yeni bir hava sogutma sistemi uygulanır ve bunun onune gecilir. Tabi bunlar yarıs araclarında gecerlidir.. gunluk araclarda bunlar yapılmaz. Sonuc olarak yapılabileceklerin sınırı, yine kullanıcının isteklerine baglıdır. eger siz cook yuksek bir performans bekliyorsanız, biz yine bunu saglayabilirz ama herseyi sadece yazılımla halletmemiz imkansız. bunun için sizin soylediginize benzer yasanabilecek limitleyici sıkıntıları asmamız gerekir.. ;)
güç grefigi ve alınabileicek güç için sitemizi inceleyebilrisiniz.
---------------------------------------------------------------------------------------------
Forumda hem işyerinizin reklamını yapıyor hemde araçlardaki uygulamalarınızı anlatıyorsunuz. bu konu mesleğiniz olduğu için bizlerde size kafamızdaki soru işaretlerinin gitmesi için soru soruyoruz. bu forumda siz ya da başka bir meslektaşınız olabilirdi, ona da bu sorularımı yöneltirdim. soruları cevaplamak zorunda değilsiniz.
amacım açık aramak değil, sorunsuz üründe hiçbir zaman olmaz zaten. Ana üreticiler bile bir motor tasarımı için 50 milyon eurodan fazla para yatırıyorlar, onlarda dahi sorunlar çıkıyor.
ECUlar, datasetin içinde seçeceğiniz parametreleri seçeceğiniz limitler içinde ve frekansda kayıtlarını tutar. Hepsi yapar mı bilmiyorum ama bunu yapanlar var. bu fonksiyonu ecu üreticisi ana üretici isterse yazılıma ilave ediyor.
benim sizden istediğim iki değer vardı. 90ps MJ motorun fabrika verisi maksimum tork ve gücünü MAX hangi değere çıkarabiliyorsunuz. ?hepsi buydu..
benim bahsettiğim sınırlayıcı değerlerin zaten sizi sınırladığından bahsetmeye çalıştım. bu limitleri nasıl kontrol ediyorsunuz.
güç ve tork artırımı yaparken eş zamanlı olarak sınırlayıcı kritik değerlerin nasıl değiştiğini kontrol ediyormusunuz. daha açık yazmak gerekirse..
diyelim aracımı sadece 90 ps den, 100 ps yaptık. bu esnada silindir içi patlama basıncını da kontrol ederek kritik değere ulaşıp ulaşmadığını kontrol ediyormusunuz..
gördüğünüz üzere açık aramıyorum, sadece merak ettiğim önemli noktaların hesaplarda ne kadar gözönüne alındığını görmek istiyorum.
sonuçda bana cevap vermek zorunda değilsiniz.
başka mesaj atmayacağım size..
forumdaki arkadaşlar merak ettiğiniz birşey olursa bana özel mesaj gönderebilirsiniz, karşılıklı bilgi alış verişi yapabiliriz, ticari bir kaygı olmadan..
Romeo_er2
24/12/2010, 02:06
Korkmayin yazilim sizi isirmaz..bi yazilimdan 90lik dizele zarar gelcegini fln mi dusunuyo herkes anlamadim.. Biz stock motora buyuk turbo takip 210-220 hplerde yuruycez hani o zaman risk olur ama yine cok uzun vadede olmadikca sikinti olmaz..bu kadar dert etmeyin alt tarafi yazilim ya.. :) yazilimdan sonra araci surerken emin olun hepsini unutcaksiniz ;)
GP COSKUN
24/12/2010, 02:17
sürüş zevkinin harika olduğuna kesinlikle katılıyorum
Forumda hem işyerinizin reklamını yapıyor hemde araçlardaki uygulamalarınızı anlatıyorsunuz. bu konu mesleğiniz olduğu için bizlerde size kafamızdaki soru işaretlerinin gitmesi için soru soruyoruz. bu forumda siz ya da başka bir meslektaşınız olabilirdi, ona da bu sorularımı yöneltirdim. soruları cevaplamak zorunda değilsiniz.
amacım açık aramak değil, sorunsuz üründe hiçbir zaman olmaz zaten. Ana üreticiler bile bir motor tasarımı için 50 milyon eurodan fazla para yatırıyorlar, onlarda dahi sorunlar çıkıyor.
ECUlar, datasetin içinde seçeceğiniz parametreleri seçeceğiniz limitler içinde ve frekansda kayıtlarını tutar. Hepsi yapar mı bilmiyorum ama bunu yapanlar var. bu fonksiyonu ecu üreticisi ana üretici isterse yazılıma ilave ediyor.
benim sizden istediğim iki değer vardı. 90ps MJ motorun fabrika verisi maksimum tork ve gücünü MAX hangi değere çıkarabiliyorsunuz. ?hepsi buydu..
benim bahsettiğim sınırlayıcı değerlerin zaten sizi sınırladığından bahsetmeye çalıştım. bu limitleri nasıl kontrol ediyorsunuz.
güç ve tork artırımı yaparken eş zamanlı olarak sınırlayıcı kritik değerlerin nasıl değiştiğini kontrol ediyormusunuz. daha açık yazmak gerekirse..
diyelim aracımı sadece 90 ps den, 100 ps yaptık. bu esnada silindir içi patlama basıncını da kontrol ederek kritik değere ulaşıp ulaşmadığını kontrol ediyormusunuz..
gördüğünüz üzere açık aramıyorum, sadece merak ettiğim önemli noktaların hesaplarda ne kadar gözönüne alındığını görmek istiyorum.
sonuçda bana cevap vermek zorunda değilsiniz.
başka mesaj atmayacağım size..
forumdaki arkadaşlar merak ettiğiniz birşey olursa bana özel mesaj gönderebilirsiniz, karşılıklı bilgi alış verişi yapabiliriz, ticari bir kaygı olmadan..
İşim gereği siz ne kadar zorunda olmadığımı düşünsenizde, ben hem işime hemde merak edenlere saygımdan dolayı soruları cevapsız bırakmamaya çalışıyorum. Sizin söylediğiniz gibi gercekten bilgi almak içinse bi problem yok zaten kusura bakmayın ben yanlış anlamışım diyelim..
ECU larda bahsettiginiz real time kayıtlar ancak verilen komutlar dogrultusunda araca baglı cihazlar tarafından alınabilir. beyinlerin olan biteni kendi içerisine kaydetmesi diye birsey yoktur. Zaten kaydedecekleri yer de yoktur.. Sadece arızaları kayıt edebilirler.
Sitemizde zaten sormuş olduğunuz soruların cevapları olduğu için kafanızdaki soru işaretlerini daha rahat giderirsiniz diye düşünmüştüm fakat siz sadece bu bilgileri soruyorsanız
https://img7.imageshack.us/img7/7747/opel1390mod.jpg
fotoda su an arsivimde 90 lık fiat olarak bulamadıgım fakat aynı motor ve beyne sahip astranın dyno cıktısını paylasıyorum..
Aracların bahsettigniz kritik degerlere yaklastırılmadıgını zaten defalarca yazdım.. varsayalım sizin soylediginiz gibi oldu ve kritik degerlere geldi.. kritik degerlere gelindiginde motorun kendini koruması için gerekli olan guvenli suruş modu halen ecu da bulunuyor ve arac motoru korumak için haritayı yeniden duzenliyor..
silindir içi patlama basıncı diyerek neyi kastettiginizi tam olarak anlayamadım.. silindir içindeki basınç ölçülemez zaten sadece hesaplanabilir. Ancak manifodl basıncı ölçülebilir..
cevap atıp atmamak sizin taktirinizde kalmış.. acık arama durrumunu da acıklamam gerekirse, bir soru sorup kendiniz aksi sekilde cevaplamanız bunu dusunmekte beni haklı çıkarıyor sanırım değil mi? sonucta ogrenmek için sorulan sorularda cevaplar bilinmez.. eger cevabını bildiginiz soruları soruyorsanız da demekki bu ögrenmek için değil baska bir amac içindir..
simdiye kadar teknik hiçbir konuyu anlatmaktan cekinmedim.. ticari kaygı için değil, yıllardan beri otomobil sevdalısı oldugum için.. ;)
Onu bunu boşverinde bu yazılım olayını bende düşünüyorum .. aracım 1.6 16v 120hp bravo.. performans artışı ve sakin kullanımda yakıt tasarrufu istiyorum. + kaç hp ve nasıl bir yakıt tasarrufu olur?? bide arabam şu an 4500 km de.. birazdaha bekleyeyimmi??teşekkrüler şimdidien
Onu bunu boşverinde bu yazılım olayını bende düşünüyorum .. aracım 1.6 16v 120hp bravo.. performans artışı ve sakin kullanımda yakıt tasarrufu istiyorum. + kaç hp ve nasıl bir yakıt tasarrufu olur?? bide arabam şu an 4500 km de.. birazdaha bekleyeyimmi??teşekkrüler şimdidien
Merhaba
120 hp lik bravoyu 150 hp yapabiliyoruz. hem yakıtınız gözle görülür derecede azalıyor (100km de 1lt civarı), hemde kullanım çok keyiflileşiyor. 4500 km dizel arac için yeterli bir rodaj.. yaptırmanızda km acısından bir dezavantaj yok..
Bende düşünüyorum yaptırmayı mali kısmı bi aşarsam kendi içimde ancak şimdiden danışmak istiyorum garanti kapsamı nedir yani ben yaptırdıktan sonra yaptığınız iş üzerinde ne gibi haklarım olcak tabiiki yüzyüze mrb samimiyetin oluştuğu bir ortamda bunu sormam ancak merak ediyorum.
Bende düşünüyorum yaptırmayı mali kısmı bi aşarsam kendi içimde ancak şimdiden danışmak istiyorum garanti kapsamı nedir yani ben yaptırdıktan sonra yaptığınız iş üzerinde ne gibi haklarım olcak tabiiki yüzyüze mrb samimiyetin oluştuğu bir ortamda bunu sormam ancak merak ediyorum.
Merhaba
bizizm uygulamalarımızda, aracınızın uzerindeki yazılım omur boyu garantilidir. İstediginiz zaman orjinaline donup tekrar yazılım yukleme sansına sahipsiniz..
Saygılar
hımm belki biraz cahilce ve düz mantık bi soru olacak ama amacım tamamen öğrenmek açık arama falan değil:) örneğin 1.6multijet120hpyi 150hp yapıyorsunuz, yakıtı da düşürüyorsunuz ve motora zarar gelmeyeceğini söylüyorsunuz, peki dezavantajları ne bu durumun? yani madem bu kadar avantajlı niye otomobil şirketleri bu şekilde üretim yapmıyor?
hımm belki biraz cahilce ve düz mantık bi soru olacak ama amacım tamamen öğrenmek açık arama falan değil:) örneğin 1.6multijet120hpyi 150hp yapıyorsunuz, yakıtı da düşürüyorsunuz ve motora zarar gelmeyeceğini söylüyorsunuz, peki dezavantajları ne bu durumun? yani madem bu kadar avantajlı niye otomobil şirketleri bu şekilde üretim yapmıyor?
estagfurullah tabiki istediginiz soruyu sorabilirsiniz.. bizde bilgilerimizin elverdigince cevaplarız..
bunun sebepleri; artan eksoz emisyon degerleri, bir miktar duman ve pazarlama stratejisi denilebilir. Bir de biz aracları yaptıktan sonra araclar kötü yakıta ve bakım periyotlarına uyulmasına daha hasss duruma geliyor. yani aracına iyi bakan insanların yaptırması gereken bir uygulama diyebiliriz. aracınıza yazılım yaptırmadan once bakımınızı 15.000 km geciktirseniz birsey olmayabilir, ama uygulama sonrasında aracınızın bu durumlarda sıkıntı cıkarma ihtimali olabilir..
Murat Gürakan
02/02/2011, 01:03
şu soruyu duymaktan gına geldi bana... Forumda aratılsa google da aratılsa 512342 tane konu çıkar.. hepsinin cevabıda aynı..
Romeo_er2
03/02/2011, 02:38
mesela ben..1.5 sene oldu 30.000km yaptım yazılım yapılalı çok şükür tık yok daha..maşallah diyin :)
mesela ben..1.5 sene oldu 30.000km yaptım yazılım yapılalı çok şükür tık yok daha..maşallah diyin :)
41 Keree Maaaşallahhh .)
Murat Gürakan
03/02/2011, 23:21
Benim sport bravom 2 yıldır chipli dizelde 1 yıldır chip + büyük turbo var daha sıkıntı göremedimm..
O zaman seni tutabilene Aşk oLsun Murat Gürakan :)
karipcin
06/02/2011, 19:18
arkadaslar bende chip yaptırdım araca ama kafama takılan bişey var sorduğum birçok kişi 120 lik le 150 lik motorlar aynı diyor bu doğrumu
speedy_16
06/02/2011, 19:52
arkadaslar bende chip yaptırdım araca ama kafama takılan bişey var sorduğum birçok kişi 120 lik le 150 lik motorlar aynı diyor bu doğrumu
motor aynı ama turbo farklı 150 lik değişken geometrili 120 lik sabit geometrili bravo 150 lik ile punto 120 lik arasında şanzıman farkıda var bravo 6 ileri punto 5 ileri
karipcin
06/02/2011, 20:19
bilgi için teşekürler. herkes aynı deyince kafama takıldı benim araç chiple 147 çıktı madem aynı neden 150 lik chiple 170-180 oluyor aynıysa benimkide o değerlere çıkardı tekrar teşekkürler
eminllerde yapılıca chip sıkıntı pek olmuyo
hamdiesra
28/05/2012, 09:28
merhabaa ben yeni bir üyeyim,
sizden ricam bi konuda yardım istiyorum işin ehillerinden...
bende punto evo var, paketlerde fahiş paralar aldıkları için yaptırmadım ama sonradan CRUISE CONTROL (HIZ SABİTLEYİCİ) takılıyormu???
cemal arslan
28/05/2012, 11:29
hamdi kardeş...forumda yazıldı ...
can_ibotek
30/05/2012, 10:11
bursada yönlendire bileceğiniz bi yer var mı peki
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.