Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : Lastiği Kötü Olana Kasko Yok



ayhan1
03/11/2010, 18:01
https://www.arabalar.gen.tr/images/news/lastik.jpg

Otomotiv Lastik Satıcıları ve Servisçileri Derneği (LASED) Başkanı Mustafa Karataş, teknik arızaya dayalı olan trafik kazalarının yüzde 60’ının kötü lastikler nedeniyle meydana geldiğini öne sürdü. Karataş, kaza yapan taşıtların lastik durumunun belirlenerek, kurallara uygun olmadığı görülen araçların kasko ve trafik sigortasından faydalandırılmaması üzerinde çalıştıklarını söyledi.

Kış aylarının başlaması ile birlikte artan trafik kazaları yetkilileri de harekete geçirdi. Araçların bakım ve onarımlarına yönelik hataların kaza riskini artırdığına dikkat çeken LASED Başkanı Mustafa Karataş, en önemli sıkıntıların lastiklerde oluştuğunu ileri sürdü. Teknik arızaya dayalı trafik kazalarının yüzde 60'ının eskimiş lastikler nedeniyle meydana geldiğini vurgulayan Karataş, trafikteki denetimlerin yetersiz olduğunu söyledi.

Sağlıklı bir araç lastiğinin diş derinliğinin 8 milimetre olması gerektiğini belirten Mustafa Karataş, “Trafik kazalarının büyük çoğunluğu lastiklerin bakımsızlığından kaynaklanıyor. Yapılan araştırmalar, kazaların yüzde 60’ının niteliklerini kaybeden lastikler nedeniyle meydana geldiğini gösteriyor. Bu işin uzmanları olarak, 3 milimetrenin altına inen lastiklerin, yapısal özelliklerini kaybettiği görüşündeyiz. Bu oran resmi belgelerde 1.6 milimetre olarak gösteriliyor, bizce yanlış” dedi.

Trafikteki denetim mekanizmaların kurallara uygun olarak gerçekleşmediğini savunan Karataş, lastiklerin diş derinliklerinin, trafik ekiplerince kaza sonrası belirlenmesini ve ortaya çıkan değerin poliçeye işlenmesini istedi. Mustafa Karataş, “Dernek olarak çalışma başlattık. Kaza yapan araçların lastik durumu kaza sonrası tespit edilecek ve kurallara uygun olmadığı görülen lastikler kasko ve trafik sigortasından faydalanamayacak. Bu projemizin dünyada başka bir örneği yok. Kimse böyle bir uygulamaya gerek duymamış ama onlardaki trafik bilinci bizimkilerden çok üstün. Kaza anında lastiklerin durumu kontrol edilmediğinden bu konuda tam bir tespit yapamıyoruz” diye konuştu.

LASED Başkanı Mustafa Karataş, kış aylarında lastik değişimlerinin arttığını da belirterek, “Fenni muayeneler özelleşince denetimler biraz daha sıklaştı ancak sürücüler vize öncesi başka bir arkadaşının lastikleri ile kendi lastiklerini değiştirip, muayeneye öyle giriyorlar. Bunun önüne geçemiyoruz. Lastiği kötü olan bir kamyon, bir öğrenci minibüsü veya belediye otobüsünün durma mesafesi 50 metreyi buluyor. Bu da felaketlere yol açabilir. Denetimleri artırmalı ve vatandaşların bilinçlenmesi için çok çalışmalıyız” dedi.

Ziyaretçi049
03/11/2010, 18:10
Herkez kendi kesesini doldurmak için uğraşıyor ne güzel :)

ayhan1
03/11/2010, 18:14
Herkez kendi kesesini doldurmak için uğraşıyor ne güzel :)
ne alaka anlamadım

ademtahir
03/11/2010, 18:18
lastik dişlerinimi ölçecekler :D

ayhan1
03/11/2010, 18:21
belirli bir kriterler olur herhalde

exixiz
03/11/2010, 18:45
Hangi sigorta acentesi aracı görüpte kasko yapıyormuş?

Punto_Can
03/11/2010, 22:27
Hangi sigorta acentesi aracı görüpte kasko yapıyormuş?

kasko yapmak için sorun yok.
kaskolu bir araç kaza yaptıktan sonra tutanağa lastik diş derinliği yazılacak(mış) ve lastiği kötü durumda olan aracın hasarını kasko karşılamayacak(mış)...
peeeh :p

Ziyaretçi049
04/11/2010, 12:20
ne alaka anlamadım

Bu uygulamayı başlatmaya çalışan "Otomotiv Lastik Satıcıları ve Servisçileri Derneği (LASED) Başkanı Mustafa Karataş" değilmi?

E lastiği kötü olanın aracını kasko yapmıyacaklarsa otomatikman kimin karına bu olay? Tabiikide Lastik üreticisi/satıcısı'nın karına olacak. Bunu anlamak için efor sarfetmeye gerek yokki :)

ayhan1
04/11/2010, 12:29
Bu uygulamayı başlatmaya çalışan "Otomotiv Lastik Satıcıları ve Servisçileri Derneği (LASED) Başkanı Mustafa Karataş" değilmi?

E lastiği kötü olanın aracını kasko yapmıyacaklarsa otomatikman kimin karına bu olay? Tabiikide Lastik üreticisi/satıcısı'nın karına olacak. Bunu anlamak için efor sarfetmeye gerek yokki :)
iyki anlattın anlatmasan efor sarfetmeye devam edicektim

bunu biliyoruz zaten kimin neyden nekadar kar edeceyi beni hiiç ilgilendirmez

adamın biri lastikleri bitik diye gelipte benim aracıma çarpıyorsa tabiiki bu araca kasko yapılmasın hatta trafikten men edilsin işin birde bu boyutunu düşünün

bana göre yerinde bir uygulama

matushella
04/11/2010, 12:51
Peki kaza sonrası lastik bile görülmeyecek hale gelirse ne olacak? :D şaka bir yana bence çok saçma bir uygulama olur. İnsanlar kaza sonrası hasarlarını karşılamak için binlerce lira para veriyor kasko için. En azından lastik derinliği yetersiz görülürse belirli bir muafiyet konulabilir ki bu da ceza gibi bir işlem görür. Amaç insanları madur etmek değil onları bilinçlendirmek olmalı. Lastikçiler saçmalamasınlar bence.

Ziyaretçi049
04/11/2010, 17:12
iyki anlattın anlatmasan efor sarfetmeye devam edicektim

bunu biliyoruz zaten kimin neyden nekadar kar edeceyi beni hiiç ilgilendirmez

adamın biri lastikleri bitik diye gelipte benim aracıma çarpıyorsa tabiiki bu araca kasko yapılmasın hatta trafikten men edilsin işin birde bu boyutunu düşünün

bana göre yerinde bir uygulama

Bana görede mantıklı bir olay en azından güvenlik için, tersini söylemedim zaten. Ama burda amaç senin benim güvenliğimiz değil ik mesajımda dediğim gibi "Herkez kendi kesesini doldurmak için uğraşıyor"

ykaya1983
04/11/2010, 17:31
Bana görede mantıklı bir olay en azından güvenlik için, tersini söylemedim zaten. Ama burda amaç senin benim güvenliğimiz değil ik mesajımda dediğim gibi "Herkez kendi kesesini doldurmak için uğraşıyor"
Aynen dediğin gibi herkes kendi cebini doldurmaya çalışıyor.Bilmem ne başkanı mustafa ne zıkkımın köküyse bu adam gerçekten nasıl kar edeceğini bilip milletin faydasına gibi çalıştığını gösteren uyanık bir adam..