PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Dizel boşta araç kullanımı ve uygun devir seçimi



gokhanderbent
01/11/2010, 10:50
Selam,
GP Multijet Active 1.3 16V 75Bg. aracımı yeni aldım, dizel araca alışmaya çalışıyorum;ama bu arada kafamda bazı sorular oluştu, bu forumda çözebileceğimi düşündüm:

1.Dizel araçları boşta kullanmak ne kadar doğru. mesala trafik ışıklarını gördükten sonra aracın 4. vitesten boşa atılması sağlıklı bir yöntem mi, sizin öneriniz nedir?

2.Vites düşürürken aracın devri kaçta olmalı, yada aracın devri kaça düştüğünde vites düşürülmeli.

3.Kullanım sırasında en uygun devir aralığı ne olmalı?

Teşekkürler

bravo_sercan
01/11/2010, 12:59
Aleykümselam hoşgeldiniz,
Öncelikle kendinizi tanışma bölümünde bi tanıştırsaydınız iyi olurdu
Neyse.;
1- Hiç bi zaman boşa atmayın daha çok yakıyor, dizel benzin turbolu farketmiyor.
2-3 - turbonuz 1.750dd den sonra dolmaya başlıyor 3.000 de bitiyor, bu aralıklarda vites kucultup buyutebilirsiniz.

Sabahları yola çıkmadan önce 1 2 dk kadar GAZ VERMEDEN çalıştırın ve akşamda dondukden sonra aynı şekilde GAZ VERMEDEN rolentide bırakın öyle stop edin.
Turbonuz için faydalı bişey..

terazi12345
02/11/2010, 11:44
Aleykümselam hoşgeldiniz,
Öncelikle kendinizi tanışma bölümünde bi tanıştırsaydınız iyi olurdu
Neyse.;
1- Hiç bi zaman boşa atmayın daha çok yakıyor, dizel benzin turbolu farketmiyor.
2-3 - turbonuz 1.750dd den sonra dolmaya başlıyor 3.000 de bitiyor, bu aralıklarda vites kucultup buyutebilirsiniz.

Sabahları yola çıkmadan önce 1 2 dk kadar GAZ VERMEDEN çalıştırın ve akşamda dondukden sonra aynı şekilde GAZ VERMEDEN rolentide bırakın öyle stop edin.
Turbonuz için faydalı bişey..


1-2 dk lik rolantide birakmanin ne gibi bir faydasi var? Mantigi nedir biraz aciklar misiniz?

SpyHunter33
02/11/2010, 11:52
1- Işıkları gördükten sonra vites küçülterek durulması tavsiye edilir ama uyan kimse yoktur :) sanırım bende dahil bütün kullanıcılar ışıkları gördüklerin de frenleyerek 5 mtre kala aracı boşa alıp fren uygulyarak aracını durdurur diyorum...
2- 1700 devrin altına düşmemeye bakın vites küçültürken zaten aracı kullandıkça vites küçükltmelerde araç kendini belli ediyo motordan gelen ses ve araçtaki titreme gibi ona göre kendinizi ayarlarsınız.

Aracın çalıştırdıktan sonra bir kaç dakika rolantide çalışması aslında size yakıt tüketimi artırmaktan başka pek bir faydası yoktur. Tek yapmanız gereken aracı ilk çalıştırdığınız da ısınana kadar yüksek devirli kullanmamak bu motor ömrünü katlayacaktır. Ama dikkat edilmsesi gereken nokta özellikle performanslı kullanımlardan sonra aracı stop ederken 30 sn kadar rolantide beklettikten sonra kontağı kapatın. Bu turbonun yağlanmasını sağlayacak ve turbonun sağlığını önemli ölçüde etkileyecektir.

Kriminal
02/11/2010, 12:05
1- Işıkları gördükten sonra vites küçülterek durulması tavsiye edilir ama uyan kimse yoktur :) sanırım bende dahil bütün kullanıcılar ışıkları gördüklerin de frenleyerek 5 mtre kala aracı boşa alıp fren uygulyarak aracını durdurur diyorum...
2- 1700 devrin altına düşmemeye bakın vites küçültürken zaten aracı kullandıkça vites küçükltmelerde araç kendini belli ediyo motordan gelen ses ve araçtaki titreme gibi ona göre kendinizi ayarlarsınız.

Aracın çalıştırdıktan sonra bir kaç dakika rolantide çalışması aslında size yakıt tüketimi artırmaktan başka pek bir faydası yoktur. Tek yapmanız gereken aracı ilk çalıştırdığınız da ısınana kadar yüksek devirli kullanmamak bu motor ömrünü katlayacaktır. Ama dikkat edilmsesi gereken nokta özellikle performanslı kullanımlardan sonra aracı stop ederken 30 sn kadar rolantide beklettikten sonra kontağı kapatın. Bu turbonun yağlanmasını sağlayacak ve turbonun sağlığını önemli ölçüde etkileyecektir.

:thumbup1:

faithless1905
02/11/2010, 12:09
1- Işıkları gördükten sonra vites küçülterek durulması tavsiye edilir ama uyan kimse yoktur :) sanırım bende dahil bütün kullanıcılar ışıkları gördüklerin de frenleyerek 5 mtre kala aracı boşa alıp fren uygulyarak aracını durdurur diyorum...
2- 1700 devrin altına düşmemeye bakın vites küçültürken zaten aracı kullandıkça vites küçükltmelerde araç kendini belli ediyo motordan gelen ses ve araçtaki titreme gibi ona göre kendinizi ayarlarsınız.

Aracın çalıştırdıktan sonra bir kaç dakika rolantide çalışması aslında size yakıt tüketimi artırmaktan başka pek bir faydası yoktur. Tek yapmanız gereken aracı ilk çalıştırdığınız da ısınana kadar yüksek devirli kullanmamak bu motor ömrünü katlayacaktır. Ama dikkat edilmsesi gereken nokta özellikle performanslı kullanımlardan sonra aracı stop ederken 30 sn kadar rolantide beklettikten sonra kontağı kapatın. Bu turbonun yağlanmasını sağlayacak ve turbonun sağlığını önemli ölçüde etkileyecektir.

Aracın çalıştırdıktan sonra bir kaç dakika rolantide çalışması aslında size yakıt tüketimi artırmaktan başka pek bir faydası yoktur. Ben buna katılmıyorum. Tamam bir kaç dakika değil de birazcık beklemek yine turbonun ve karterin tam olarak yağlanmasını sağlayacaktır diye düşünüyorum.

Kriminal
02/11/2010, 12:44
Aracın çalıştırdıktan sonra bir kaç dakika rolantide çalışması aslında size yakıt tüketimi artırmaktan başka pek bir faydası yoktur. Ben buna katılmıyorum. Tamam bir kaç dakika değil de birazcık beklemek yine turbonun ve karterin tam olarak yağlanmasını sağlayacaktır diye düşünüyorum.

Söz gelimi bir iki dk sanırım...

serdar2362
02/11/2010, 12:54
Aracın çalıştırdıktan sonra bir kaç dakika rolantide çalışması aslında size yakıt tüketimi artırmaktan başka pek bir faydası yoktur. Ben buna katılmıyorum. Tamam bir kaç dakika değil de birazcık beklemek yine turbonun ve karterin tam olarak yağlanmasını sağlayacaktır diye düşünüyorum.

Adana gibi aşırı soğuk olmayan şehirlerde sabahları aracı bir süre çalıştırmak dediğiniz gibi sadece yağlamanın sağlıklı yapılmasına yarar. Bizim araçlarımız çalıştır-yürü prensibine göre dizayn edilmiş olsada, aşırı ayaz ve soğuğa maruz kalan yerlerde sabahları bir kaç dakika çalıştırmak hem benzinli hem dizel araçlar için daha yararlıdır. Örneğin evim yokuş yukarı çıkmam icap eden bir yerde ve ben özellikle soğuk havalarda en az 3 dk. rolantide çalıştırıyorum. Sonrasında yokuşu adeta yolarak çıkıyorum. Aksi durumda biraz nazlanıyor oğlum.

Işıklarda eğer mesafe yeterli ise vites küçülterek ve hafif fren takviyeli durmayı adet haline getirdim. Bu tarz, özellikle buzlu ve kaygan yollarda kesinlikle yapılması gereken bir duruş şeklidir. Ayrıca duruş mesafesi ve fren kontrolü içinde çok yararlıdır. Motora ve şanzımana da hiçbir şekilde zarar vermez.

Şahsen özellikle uzun yokuş aşağı olan yerlerde yol müsaitse önce vites konumunda ATÜ 2 olana kadar viteste, sonrasında boşta iniyorum. Motor ısısı da düşmüyor. Ama hız alıp lap diye boşa da bırakmıyorum buna çok dikkat ediyorum.

Devir aralıkları esasında değişken olduğunu düşünüyorum. Yol durumuna göre hız alamadan yüksek devirde iken vites küçültülürse araba yığılır. Ama yeterli hızı aldıktan sonra hızlı şekilde vites büyültmek arabayı yormaz. Örneğin bileniniz vardır Ankara cinnah yokuşu uzun ve dik bir yokuştur. Genelde ben yokuşa tam orta kısmından (çetin emeç'ten gelişte) giriş yapıyorum. Yaklaşık 200m sonra 5. viteste devam edebiliyorum. Arabam "dahada ver" dese de malesef tepeye vardığımdan isteğini gerçekleştiremiyorum.:D

Sorduğunuz soruların tümü için esasında teknik donelere göre değilde hissiyatla hareket etmenin daha doğru olacağını tavsiye ederim.

faithless1905
02/11/2010, 13:40
Evet aslında Serdar abiye katılıyorum. Hissederek kullanmak aslında en güzeli.

SpyHunter33
02/11/2010, 14:30
Aracın çalıştırdıktan sonra bir kaç dakika rolantide çalışması aslında size yakıt tüketimi artırmaktan başka pek bir faydası yoktur. Ben buna katılmıyorum. Tamam bir kaç dakika değil de birazcık beklemek yine turbonun ve karterin tam olarak yağlanmasını sağlayacaktır diye düşünüyorum.
benim de kastım zaten bir kaç dakika gibi bir süreç ben mesela araca bindiğim de kontağı açıp ışıklar söndükten sonra çalıştırıyorum bu sırada emniyet kemerinin takılması müziğin sesinin ayarlanması ayna ve koltuk kontrolü derken 30 sn kadar geçiyor ki buda yeterli ve çabuk bir süre :)

serdar2362
02/11/2010, 16:29
benim de kastım zaten bir kaç dakika gibi bir süreç ben mesela araca bindiğim de kontağı açıp ışıklar söndükten sonra çalıştırıyorum bu sırada emniyet kemerinin takılması müziğin sesinin ayarlanması ayna ve koltuk kontrolü derken 30 sn kadar geçiyor ki buda yeterli ve çabuk bir süre :)

E tabii Mersin gibi bi şehirde olmanın avantajı. Malesef Ankara-istanbul-Eskişehir gibi şehirlerde kuru ayaz sonrasında bas-yürü dediğin anda araba "nooluyoz yaw az kendime gelim" diyor.:D

faithless1905
02/11/2010, 17:14
benim de kastım zaten bir kaç dakika gibi bir süreç ben mesela araca bindiğim de kontağı açıp ışıklar söndükten sonra çalıştırıyorum bu sırada emniyet kemerinin takılması müziğin sesinin ayarlanması ayna ve koltuk kontrolü derken 30 sn kadar geçiyor ki buda yeterli ve çabuk bir süre :)

+1000

SpyHunter33
02/11/2010, 17:22
E tabii Mersin gibi bi şehirde olmanın avantajı. Malesef Ankara-istanbul-Eskişehir gibi şehirlerde kuru ayaz sonrasında bas-yürü dediğin anda araba "nooluyoz yaw az kendime gelim" diyor.:D
tabiki bölgesel farklara göre bu süre değişiklik gösterebilir. :) ben her yeri mersin gibi sanıyorum kasımın ilk haftasındayız hala kısa kollular giyip güneşten yanıyoruz...:D

faithless1905
02/11/2010, 18:46
aynen :)

bravo_sercan
02/11/2010, 23:32
1-2 dk lik rolantide birakmanin ne gibi bir faydasi var? Mantigi nedir biraz aciklar misiniz?

Bugün x marka araçta gördüğüm yazıyı sizin için çektim ,
Umarım açıklayıcı olmuştur.

https://img708.imageshack.us/img708/8646/img0747xf.jpg