Misafir
22/10/2010, 13:18
FIAT KARBON TEMİZLEME NASIL BİR SERVİS HİZMETİDİR?
Ø Tüm klasik dizel yakıt püskürtmeleri, common rail, birim pompa-enjektör gibi elektronik kontrollü dizel yakıt püskürtme sistemlerine sahip tüm binek, ticari, off road, tarım, deniz araçlarına uygulanabilen bir servis hizmetidir.
Ø Benzinli araçlarda ise, karbüratörlü, çok nokta mekanik enjektörlü, tek nokta ve çok nokta elektronik enjektörlü yakıt püskürtme sistemine sahip tüm binek, ticari, off road, tarım, deniz araçlarına uygulanabilen bir servis hizmetidir.
Ø Hava emme manifoldu kanallarından başlayarak, enjektörler, yanma odası, süpapşar, piston ve kompresyon segmanı üzerinde biriken karbon birikintilerini, vernik ve sakızımsı maddeleri aracın üzerinden hiçbir parça sökülmeden kısa bir sürede temizler. Bu temizliğin yanı sıra lambda sensörü ve katalitik konvertör üzerinde de temizlik yapabilen bir bakım ve tutum hizmetidir.
Ø Elektronik teşhis cihazlarıyla tespiti yapılamayan ve araçta süreklilik arzeden “hayalet arızalara” çözüm üreten bir servis hizmetidir.
Ø Bu servis hizmeti mekanik bir bakım ve onarım sistemi değildir. Motordaki tüm kurum ve diğer kirletici maddeleri temizleyerek aracın artan yakıt tüketimini normal değerlerine düşüren ve kaybolan motor performansını geri kazandıran bir hizmettir.
YAKIT PÜSKÜRTME SİSTEMİ VE KURUM BİRİKİNTİSİ İLE İLGİLİ PROBLEMLER NELERDİR?
Ø Araç Çalıştırılırken Yaşanan Problemler
Zor çalışma ya da hiç çalışmama (özellikle motor soğukken)
Ø Fazla Yakıt Tüketimi
Motor performansının iyi fakat olması gerekenden fazla yakıt tüketmesi.
Ø Yüksek Egzoz Emisyonu
Egzoz emisyonlarında olması gerekenden çok yüksek değerler. Sık arızalanan veya performansı düşen lambda sensörü ve katalitik konvertör.
Ø Rölantide yaşanan Problemler
Rölantide kararsızlık ve düzensizlik, gidip gelme, tekleme, vuruntulu çalışma, ayar yoluyla yapılabilecek her türlü çözüme cevap vermeme.
Ø Performans Kaybı
Motor gücü ve tork değerinde önemli ölçüde azalma, çekiş sırasında duraksamalar, azalan gaz pedalı tepkisi, “0” km performansından uzaklaşma.
Ø Azalan Sürüş Keyfi
Sürüş sırasında isteksiz davranan, geç hızlanan, kararsız performans gösteren, gaz pedalına geç cevap veren araç.
Ø ECU Arıza Kodları
Yakıt hava karışımı veya lambda sensörü ile ilgili arızalar görülmesi ancak parça kontrolünde problemsiz oluşu.
CARBON CLEAN (KARBON TEMİZLEME) NASIL YAPILIR?
Dizel araçlarda 1 litre mazota 1 pet karbon temizleme kimyasalı, benzinli araçlarda ise 1 litre benzine 2 pet karbon temizleme kimyasalı konur. Standart çalışma süresi yaklaşık 45 dakika olan karbon temizleme cihazı önce kendi halinde 3 dakika çalıştırılır. Bu işlemin amacı haznedeki yakıt-kimyasal karışımının homojen bir şekilde karışmasını sağlamaktır. Kaçaklar kontrol edilerek motor 5 dakika rölantide çalıştırılır. Ardından araç 2000-2500 devire 10 dakika sabitlendikten sonra stop edilir. Bu esnada karbon temizleme makinesi 10 dakika daha çalışmaya devam ettirilerek silindir ve enjektörlerdeki kurumların yumuşaması ve parçalanması sağlanır. Bu işlemin ardından araç tekrar çalıştırılarak 15 dakika tam gaz verilir. Yumuşayan ve parçalanan kurumlar egzoz yoluyla dışarı atılır. Böylelikle karbon temizleme işlemi tamamlanmış olur.
https://www.fiat.com.tr/Images/hizmetler/karbon_temizleme_rs.jpg
Ø Tüm klasik dizel yakıt püskürtmeleri, common rail, birim pompa-enjektör gibi elektronik kontrollü dizel yakıt püskürtme sistemlerine sahip tüm binek, ticari, off road, tarım, deniz araçlarına uygulanabilen bir servis hizmetidir.
Ø Benzinli araçlarda ise, karbüratörlü, çok nokta mekanik enjektörlü, tek nokta ve çok nokta elektronik enjektörlü yakıt püskürtme sistemine sahip tüm binek, ticari, off road, tarım, deniz araçlarına uygulanabilen bir servis hizmetidir.
Ø Hava emme manifoldu kanallarından başlayarak, enjektörler, yanma odası, süpapşar, piston ve kompresyon segmanı üzerinde biriken karbon birikintilerini, vernik ve sakızımsı maddeleri aracın üzerinden hiçbir parça sökülmeden kısa bir sürede temizler. Bu temizliğin yanı sıra lambda sensörü ve katalitik konvertör üzerinde de temizlik yapabilen bir bakım ve tutum hizmetidir.
Ø Elektronik teşhis cihazlarıyla tespiti yapılamayan ve araçta süreklilik arzeden “hayalet arızalara” çözüm üreten bir servis hizmetidir.
Ø Bu servis hizmeti mekanik bir bakım ve onarım sistemi değildir. Motordaki tüm kurum ve diğer kirletici maddeleri temizleyerek aracın artan yakıt tüketimini normal değerlerine düşüren ve kaybolan motor performansını geri kazandıran bir hizmettir.
YAKIT PÜSKÜRTME SİSTEMİ VE KURUM BİRİKİNTİSİ İLE İLGİLİ PROBLEMLER NELERDİR?
Ø Araç Çalıştırılırken Yaşanan Problemler
Zor çalışma ya da hiç çalışmama (özellikle motor soğukken)
Ø Fazla Yakıt Tüketimi
Motor performansının iyi fakat olması gerekenden fazla yakıt tüketmesi.
Ø Yüksek Egzoz Emisyonu
Egzoz emisyonlarında olması gerekenden çok yüksek değerler. Sık arızalanan veya performansı düşen lambda sensörü ve katalitik konvertör.
Ø Rölantide yaşanan Problemler
Rölantide kararsızlık ve düzensizlik, gidip gelme, tekleme, vuruntulu çalışma, ayar yoluyla yapılabilecek her türlü çözüme cevap vermeme.
Ø Performans Kaybı
Motor gücü ve tork değerinde önemli ölçüde azalma, çekiş sırasında duraksamalar, azalan gaz pedalı tepkisi, “0” km performansından uzaklaşma.
Ø Azalan Sürüş Keyfi
Sürüş sırasında isteksiz davranan, geç hızlanan, kararsız performans gösteren, gaz pedalına geç cevap veren araç.
Ø ECU Arıza Kodları
Yakıt hava karışımı veya lambda sensörü ile ilgili arızalar görülmesi ancak parça kontrolünde problemsiz oluşu.
CARBON CLEAN (KARBON TEMİZLEME) NASIL YAPILIR?
Dizel araçlarda 1 litre mazota 1 pet karbon temizleme kimyasalı, benzinli araçlarda ise 1 litre benzine 2 pet karbon temizleme kimyasalı konur. Standart çalışma süresi yaklaşık 45 dakika olan karbon temizleme cihazı önce kendi halinde 3 dakika çalıştırılır. Bu işlemin amacı haznedeki yakıt-kimyasal karışımının homojen bir şekilde karışmasını sağlamaktır. Kaçaklar kontrol edilerek motor 5 dakika rölantide çalıştırılır. Ardından araç 2000-2500 devire 10 dakika sabitlendikten sonra stop edilir. Bu esnada karbon temizleme makinesi 10 dakika daha çalışmaya devam ettirilerek silindir ve enjektörlerdeki kurumların yumuşaması ve parçalanması sağlanır. Bu işlemin ardından araç tekrar çalıştırılarak 15 dakika tam gaz verilir. Yumuşayan ve parçalanan kurumlar egzoz yoluyla dışarı atılır. Böylelikle karbon temizleme işlemi tamamlanmış olur.
https://www.fiat.com.tr/Images/hizmetler/karbon_temizleme_rs.jpg