Orijinalini görmek için tıklayınız : Dizel kullanım devri
CesSpOoL
12/09/2010, 04:08
İlk defa dizel bir araç sahibi oldum.. Daha evvelde kullanmıştım bir çok dizel ama kısa süre diye bu devir olayına pek takılmadım.
Grande Puntom ile 3000 devrin üstüne çıkmamaya çalışıyorum.. genelde 2200-2500 devir arası kullanıyorum.. normal midir? kimisi dizelleri devirli kullanmak devrini uzatır diyor, doğru mudur : ) ?
bir de hangi devrin altına düşmemek gerekir, benim araçla 2000 devirin altında iken 1900 ve aşağısı 4. 5. viteste sanki araç devir istiyormuş gibi ses çıkartıyor yani boğuluyor gibi 2000 den yukarı çıktı mı sorun yok.. normal midir ?
son bir şey baskı balatının kaçırdığını en kolay nasıl anlarım.. arabada titreme yok, debriyaj gayet yumuşak herşey yolunda görünüyor, ama okuduklarımın arasında millet 12 kuruş felan yakmış ben 150-160 yakıyorum (5,4/100KM) ki az yakmak için özen gösterdim ama pis trafiğe kaldığım oldu bir de çok yokuş çıktım. nadiren 150 160 gördüm 5-10 dakika kadar.. normal midir bu yakıt tüketimi yoksa daha çok mu çalışmalıyım : ) AZ YAKMANIN SIRLARI diye başlık açmasını isteyeceğim 12 kuruş yakan arkadaştan : )
Romeo_er2
12/09/2010, 04:19
ben olsam gayet 4000 e kadar kullanırım..sağır kalmasın motor..
bravo_sercan
12/09/2010, 04:28
ben olsam gayet 4000 e kadar kullanırım..sağır kalmasın motor..
+1
herzazman olmasada arada bi 4binlere kadar vurdurup çekmek gerek.
sürekli 2bin ler motoru sagırlaştırabilir..
Hatta arada , keyfe keder hafiften bi uzun yolda iyi gelir.
ben 3000dd de değiştiriyorum 2 haftada 1de çevre yoluna çıkıp arabayı üst devirlerde hız yapıyorum 170 kmh faln motor sağırlaşmamış oluyor
o bahsettigin rakamlar uzun yolda, uzun yolda 90-100 aralığında bende yakalıyorum 4-4,5 arasını sehir icinde yakalamak mesele
Murat Gürakan
12/09/2010, 12:14
yaa gözünüzü seveym ne sağır olması yok belli devirlerde kullanması yoktur bunun belli devri. Araba zorlanmayacak işte. Düz yolda 1400dd de sabit hızla gidin atıyorum ama hızlanmanız gerekti yada yokuş çıkıyorsunuz düşürün vitesi 2000 2500 arası torkun olduğu yerlerde gidin o zaman az yakarsanız.. İşin püf noktası araç her zaman rahat olcak zorlanmaycak son gaz araba sabit hızla giderse küçük viteste az basarak gitmekten daha çok yakar.
----------
Benzinli turbodada aynı şekilde aynı mantık o halde onuda kullanın 4000 dd de bakayım kaç hafta dayancaksınız yakıta. Dizelin çokda ayrı bir mantığı yok. Siz araba sağırlaştırmayı bu kadar kolay sanıyorsunuz sanırım. Bi ışıkta bile yüklenseniz 1 dk o bile yeter onun için özel antremanlara gerek yok...
CesSpOoL
12/09/2010, 13:00
affınıza sığınarak soruyorum sağırlaşma nedir motorda ?
FeyyazYavuz
12/09/2010, 13:14
Aracın az yakmasını istiyorsanız 2000-2500 devirleri arasında kullanın. Hele ki E5 te veya Otobanda gidiyorsanız arabayı 2000 devire sabitleyin inanılmaz az yakıyor. Ben 2000 devire sabitlediğim zaman anlık tüketim 3,4 ve 4,0 litre arasında değişiyor.
Murat Gürakan
12/09/2010, 13:35
moturun iç aksamlarının sibopların emmenin kurum bağlamasını kast ediyor arkadaşlar. Ama bu çok uzun sürede ve pis yakıtında etkili olduğu süreçlerde meydana gelir.
Ara ara vericen gazı :))) tasarruf ıstiyorsan 2000-2500 rpm arası performans istiyorsan 4500 rpm'e kadar yolun var. Herzaman olmasada cok kısa aralıklarla (1-2 sn) redline yapabilirsin (5150 rpm) bu motorunu herdaim canlı tutar. Çok düşük devirde kullanmanı tavsiye etmem vuruntu ve kurumlanma yapar.
Bir sonrakı safhada (Bütçen elverdiğinde) kesinlikle box yada chipe gecmeni öneririm, çok faydasını görürsün.
CesSpOoL
12/09/2010, 15:49
Ara ara vericen gazı :))) tasarruf ıstiyorsan 2000-2500 rpm arası performans istiyorsan 4500 rpm'e kadar yolun var. Herzaman olmasada cok kısa aralıklarla (1-2 sn) redline yapabilirsin (5150 rpm) bu motorunu herdaim canlı tutar. Çok düşük devirde kullanmanı tavsiye etmem vuruntu ve kurumlanma yapar.
Bir sonrakı safhada (Bütçen elverdiğinde) kesinlikle box yada chipe gecmeni öneririm, çok faydasını görürsün.
alp abi chip tuning +hp haricinde yakıt tasarrufu sağlamaz sanırım :) düşünmüyor değilim ama motora zararı olur mu bilmiyorum, ben evcil bi kullanıcıyım : ) çok fazla performans takıntım yok ama yine de basınca gitsin isterim.. motora zarar vermedikce tabi : )
Bence hem yakıt hem perfonmans açısından 3000 gayet ideal ama 4000 e kadar da yolun var. :) Yok ben yakıtı da fazla yakmak istemiyorum diyorsan 2500 senin için ideal olacaktır
krakercocuk
12/09/2010, 16:00
bu konu daha önce çok tartışılmıştı..konu açmadan önce arama yapın forum içinde..
herzaman söylenir..düşük devir yakıt pompasını zorlar ve araç daha fazla yakar..ayrıca araç boğulur..devir değişimleri 1. vites 3000 daha sonra 2500-2700 arası 4den 5 e geçerken 3000 devir tekrar..
tutkuaydin41
12/09/2010, 16:00
ağa bnde arabayı her wıteste 4 e kadar 3,500 e kadar wurduruyorum ama mıllet neden o kadar basıyosun dıoLar
EvoKoray
12/09/2010, 16:00
mulitijetin en iyi performansı 2500-3500 devir aralığında(2.-3. ve 4. vites),düşük viteslerde 4000 devirde de performans alırsınız(1.-2. vites),ekonomi yapıcam diyorsanız 2500 e geldiğinde vites atın sakin sakin gidin,2000 devir altına düşürmemeye çalışın :) 5000 km de Evoyla ortalama 4.6 yı yakaladım ;)
arkadaşlar 3000 d/d ne ekonomisinden bahsediyosunuz siz ? ekonomi deviri dizellerde 2000_2500 d/d arasıdır bunu herkes bilir muratın söylediklerinede katılıyorum ayrıca...
Romeo_er2
12/09/2010, 17:23
Dizelden cok anlamam ama genelde devirli kullanilan dizellerin daha randumanli calistigini gordum..gerci murat gerekli olan en mantikli ve aciklayici sekilde anlatmis.
WiSTaRiA
12/09/2010, 17:29
Bu konu ile forumumuzda çok konular var araştırmanızı öneririm ve bilgilenirsiniz daha fazla... Hayırlı olsun aracınız...
oysaki bir evo sahibi olsaydınız ne zaman vites atılacağıyla ilgili bir sorununuz olmazdı :D:D ancak bu motor sağırlaştırma olaylarına falan bende katılmıyorum murat kardeşimizin açıkladığı gibi.motor açma muhabbetleri falanda yalan.aracım daha 120 kmdeyken düz yolda 170 km hızı gördüm.oysaki motor açma muhabbetine göre araç 130-140 kmde takılması gerekiyordu :S
oysaki bir evo sahibi olsaydınız ne zaman vites atılacağıyla ilgili bir sorununuz olmazdı :D:D ancak bu motor sağırlaştırma olaylarına falan bende katılmıyorum murat kardeşimizin açıkladığı gibi.motor açma muhabbetleri falanda yalan.aracım daha 120 kmdeyken düz yolda 170 km hızı gördüm.oysaki motor açma muhabbetine göre araç 130-140 kmde takılması gerekiyordu :S
evet evolarda vitesle ilgili işaret shift up yada shift down şeklinde
evet evolarda vitesle ilgili işaret shift up yada shift down şeklinde
ve eğer o shiftlere uyulursa gerçekten inanılmaz bir tasarruf oluyor.ben denedim benzinli araç düz yol sakin kullanım max.hızım 97-103 arası yakıt tüketimim 5.3 lt.gerçekten inanılmaz.
ozel_egt
12/09/2010, 19:53
2000/3000 dd en verımlı aralıktır 2000 altına dusme yeter derim...
bravo_sercan
12/09/2010, 19:59
ya kaktır gitsin işte abi yaa :D
ya kaktır gitsin işte abi yaa :D
ben kaktırırsam benim gibi öğrencileride babası kaktırır
bugün otobanda yaklaşık 10 dk boyunca açtım motoru :) ne var ne yok atmıştır içinde herelde. özellikle artık vaktini dolduran katalizör için biraz iyi olmuştur.
10 dk boyunca aralıksız 3500 - 4000 devir arası gitti geldi. arada bir zorlamakta fayda var ancak günlük kullanımda 2300 - 2800 devir arası idealdir. 2000 devir altında aracınızı hızlanmaya zorlamayın kesinlikle (1 inci vites hariç ve 2.inci vites istisnai durumlar dışında).. kalkışlarda gaza çok basmadan 2800 - 3000 devirde vites atın sonrada yukarda belirttiğim devirler civarında yolunuza selametle devam edin :)
EvoKoray
12/09/2010, 23:02
bugün otobanda yaklaşık 10 dk boyunca açtım motoru :) ne var ne yok atmıştır içinde herelde. özellikle artık vaktini dolduran katalizör için biraz iyi olmuştur.
10 dk boyunca aralıksız 3500 - 4000 devir arası gitti geldi. arada bir zorlamakta fayda var ancak günlük kullanımda 2300 - 2800 devir arası idealdir. 2000 devir altında aracınızı hızlanmaya zorlamayın kesinlikle (1 inci vites hariç ve 2.inci vites istisnai durumlar dışında).. kalkışlarda gaza çok basmadan 2800 - 3000 devirde vites atın sonrada yukarda belirttiğim devirler civarında yolunuza selametle devam edin :)
4. ve 5. vitesi 4000 e kadar zorladıktan sonra önünde kimse kalmıyor zaten, ortalama oluyor 5.9-6.1:D :D
ibrahim06
12/09/2010, 23:08
Şuan burda daha yeni yaşadığım tecrübeyi anlatayım: Arabam 1.3 dizel.Depoyu fulledim ve bitirene kadar şehiriçi kullanımda vites geçişlerimi 3000-3300 arasında yaptım..Kullanım devrim2500-300 arası idi. Depo bittiğinde yol bilgisayarı ortalaması 6.7 idi. Depoyu tekrar fulledim. Bu defa bitirene kadar vites geçişlerini 2500 devir yaklaştığında yaptım. Kullanım devrim 1700-2500 arası idi.Depo bittiğinde ortalamam 5.2 idi. Bu da benim tecrübem.
bugün birşey denedim sürekli 60 rpm üzeri devir attım menzil bir anda 300den 45 kmye indi :D:D:D nasıl oldu anlamadım ama birşey anladım 77hp bile olsa bu araç kaçıyor :D:D
StrawBeeRy
13/09/2010, 00:04
bugün birşey denedim sürekli 60 rpm üzeri devir attım menzil bir anda 300den 45 kmye indi :D:D:D nasıl oldu anlamadım ama birşey anladım 77hp bile olsa bu araç kaçıyor :D:D
6 ay sonra görüşmek üzere sen şimdiden bi istasyona açık cari hesap açtır bence :D
4. ve 5. vitesi 4000 e kadar zorladıktan sonra önünde kimse kalmıyor zaten, ortalama oluyor 5.9-6.1:D :D
4 e hiç düşmedim zaten :D
sürekli 5 inci vitesti. 4000 devir üzerine çıkmamasına dikkat ettim. 4000 devir civarında 165 - 170 diyor zaten.
otobanın girişinde sıfırlasaydım 10 lt falan olurdu ortalama :D
birde yokuşta kaptırınca (ankarada kayaştan aşti sapağına kadar olan otoyol ve oradaki yokuşları bilenler) 10 - 15 km falan düşüyordu sürat, klimayı açtım resmen cortladı araba :D 165 a girdiğim yokuş 120 de bittti :D gerçi tam dip gaz yapmıyorumda , klima çok çekiyor namussuz.
6 ay sonra görüşmek üzere sen şimdiden bi istasyona açık cari hesap açtır bence :D
olm gel diyorum araba kacıyor dizel mizel hikaye ben bu benzini enerjiye çevirmeyi harbiden biliyorum :D:D:D ben anlamadım bu fiat max.hız 165 demiş ama ben bugün dolmabahçe tünelinde 180 belki biraz daha üzerini gördüm ama değişik kokular geldi nerdenn geldi anlayamadım :D:D:D bilmeyenler için yol 2 viraj gerisi dümdüz:notworki:
StrawBeeRy
13/09/2010, 00:24
olm gel diyorum araba kacıyor dizel mizel hikaye ben bu benzini enerjiye çevirmeyi harbiden biliyorum :D:D:D ben anlamadım bu fiat max.hız 165 demiş ama ben bugün dolmabahçe tünelinde 180 belki biraz daha üzerini gördüm ama değişik kokular geldi nerdenn geldi anlayamadım :D:D:D bilmeyenler için yol 2 viraj gerisi dümdüz:notworki:
mazotuma yazık diyorum öne geçerim dumandan birşey göremessin simsiyah kara bulutlar üstüne gelir tehlikeli olur bak :D:D
mazotuma yazık diyorum öne geçerim dumandan birşey göremessin simsiyah kara bulutlar üstüne gelir tehlikeli olur bak :D:D
lann gittt olmm doğru diosun dizel anca duman cıkarır o kadarrrrrrrrrr :D:D:D
olm gel diyorum araba kacıyor dizel mizel hikaye ben bu benzini enerjiye çevirmeyi harbiden biliyorum :D:D:D ben anlamadım bu fiat max.hız 165 demiş ama ben bugün dolmabahçe tünelinde 180 belki biraz daha üzerini gördüm ama değişik kokular geldi nerdenn geldi anlayamadım :D:D:D bilmeyenler için yol 2 viraj gerisi dümdüz:notworki:
hocam camları falan kapatın, iç hava silkülasyonunu falan açın. araç önden dışarının havasını almasın :D
malum mazot dumanında zehirli maddeler mevcut :D :D :D
EvoKoray
13/09/2010, 01:19
1.3 multijet(75) in max gücü(75bg) 4.000 devirde olduğu için 5. viteste 4.000 devirde 165 kmh ile gidiyor araç o yüzden max hız 165 demişler :) yoksa 180 i geçiyor :D
multijete her türlü gider özellikle bi kardeşim war ona :D:D
hocam camları falan kapatın, iç hava silkülasyonunu falan açın. araç önden dışarının havasını almasın :D
malum mazot dumanında zehirli maddeler mevcut :D :D :D
bu mjtd motorun yakıt tüketimine hastayım ama o kadar :D:D
Murat Gürakan
13/09/2010, 01:48
Arkadaşlar dizel araba devir bandı kısadır belli devirlerde özelliklede yazılım yada box yapmadığınız sürece mjetlerde çok kısa bir devir bandında torku alıyorsunuz bu devir bandındada araba en iyi gider ve en az yakar. Alt devir dizel için 1700 e kadar olan kısımdır sen yokuş çıkarken dayarsan alt devirde gaza o zaman çok yakar gitmez pompanı zorlarsın turboyu zorlarsın her türlü zorlanırsın ama küçültürsün vitesi 2000 dd de en dik yokuşu rahatça çıkarsın ne pompa ne turbo zorlanmadan daha az yakarak daha hızlı bir şekilde çıkarsınız.
Dizelde redline a gelerek, 3000 dd üstünde performans bekleyerek çok yanlış yapıyorsunuz. Hissiyat hiç bişeydir. Ben çok kez gördüm 4500dd de vites atarken rollingde geçilirken 3900 de atarak 2 boy öne geçildiğini ondan performansda 3000 üstü şuşu şu viteste şu devir şuşu viteste şu devir hikayelerini geçelim.
Püf nokta araba zorlanmayacak arabanıızı iyi tanıycaksınız nerde hangi devirde rahatlıycak biliceksiniz performans araadığınızda dahi vites atacağınız dev iri bileceksiniz redline demek 4000 üstüne çok fazla çıokmak demek dizelde geriye gitmek demektir Taki turbonuzu büyütüpp daha üstlerde dolum sağlayarak 4500 5000 lere kadar maksimumum basınçla gidemediğiniz sürece. Ha gidebilcek düzeye getirdiyseniz o zaman tadını çıkarabilirsiniz tabi cesaret edebilip gözünüz yerse...
Romeo_er2
13/09/2010, 02:12
Arkadaşlar dizel araba devir bandı kısadır belli devirlerde özelliklede yazılım yada box yapmadığınız sürece mjetlerde çok kısa bir devir bandında torku alıyorsunuz bu devir bandındada araba en iyi gider ve en az yakar. Alt devir dizel için 1700 e kadar olan kısımdır sen yokuş çıkarken dayarsan alt devirde gaza o zaman çok yakar gitmez pompanı zorlarsın turboyu zorlarsın her türlü zorlanırsın ama küçültürsün vitesi 2000 dd de en dik yokuşu rahatça çıkarsın ne pompa ne turbo zorlanmadan daha az yakarak daha hızlı bir şekilde çıkarsınız.
Dizelde redline a gelerek, 3000 dd üstünde performans bekleyerek çok yanlış yapıyorsunuz. Hissiyat hiç bişeydir. Ben çok kez gördüm 4500dd de vites atarken rollingde geçilirken 3900 de atarak 2 boy öne geçildiğini ondan performansda 3000 üstü şuşu şu viteste şu devir şuşu viteste şu devir hikayelerini geçelim.
Püf nokta araba zorlanmayacak arabanıızı iyi tanıycaksınız nerde hangi devirde rahatlıycak biliceksiniz performans araadığınızda dahi vites atacağınız dev iri bileceksiniz redline demek 4000 üstüne çok fazla çıokmak demek dizelde geriye gitmek demektir Taki turbonuzu büyütüpp daha üstlerde dolum sağlayarak 4500 5000 lere kadar maksimumum basınçla gidemediğiniz sürece. Ha gidebilcek düzeye getirdiyseniz o zaman tadını çıkarabilirsiniz tabi cesaret edebilip gözünüz yerse...
cesaret işi konusunda katılıyorum :D 1-2 örneği var çevreden :P
bravo_sercan
13/09/2010, 02:28
adam haklı beyler :D
murat kardeşim yazdıkların hakikaten tek kelimeyle mükemmel forumda bilinçli şekilde yazanların kesinlikle basında geliyorsun
ibrahim06
13/09/2010, 23:27
Şuan burda daha yeni yaşadığım tecrübeyi anlatayım: Arabam 1.3 dizel.Depoyu fulledim ve bitirene kadar şehiriçi kullanımda vites geçişlerimi 3000-3300 arasında yaptım..Kullanım devrim2500-300 arası idi. Depo bittiğinde yol bilgisayarı ortalaması 6.7 idi. Depoyu tekrar fulledim. Bu defa bitirene kadar vites geçişlerini 2500 devir yaklaştığında yaptım. Kullanım devrim 1700-2500 arası idi.Depo bittiğinde ortalamam 5.2 idi. Bu da benim tecrübem.
Bugün arkadaşımın yeni kasa doblosuyla Kavaklıdereye giderken aracı ben kullandım. Yol bilgisayarında araç 1500 devri geçer geçmez SHIFT (vites at) işareti beliriyordu.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.