Orijinalini görmek için tıklayınız : HKS blowoff
Slm arkadaşlar piyasadaki replika siyah hks blowoff lar konusunda bilgisi olan varmı, tavsiye edermisiniz tjetsport a takmak istiyorum.
Murat Gürakan
29/08/2010, 19:10
bende orjinal hks var en yeni model siyah değil ama. Dilerseniz satılık. sıfır fiyatı 450 tl civarları. yaklaşık 6 ay kullandım arabamı değiştirdim boşa çıktı. İsterseniz irtibata geçebilrisiniz.
SRDR KRKC
29/08/2010, 19:28
Geçenlerde Böyle Bir Konu Açılmıştı Orda Birçok Yorum Var İStersen Bir Bak.
https://forum.grandepuntotr.com/teknik-yardim/19609-hks-blow-off-un-orjinal-olup-olmadigi-nasil-anlasilir.html
BENDE BLOW OFF İLE BİLGİ VERİYİM
Blow OFF Valfi vitesleri değiştirdiğnizde ya da yavaşladığınızda dakikada 100-150.000 kere dönen turbo tribünlerinin ani şekilde durup zarar görmesine engel olan ve çıkardığı Pshhhht sesi ile çevrediklerin dikkatlerini üzerine çeken bir sistemdir
Turbonun basıncını ayarlayan ya da onu direk olarak etkileyen bir sistem kesinlikle değildir.Turbo nun devreye girmesinden sonra ayağınız gazdan çekmeniz durumunda ya da vites atarken
Turbo tribünleri hala dönmeye devam etmektedir
Ayağınızı gazdan çektiğinizde gaz kelebeği kapanır ve motora giden hava durdurulur ve geri çevirir.Geri çevrilen hava tekrar turbo bıçaklarına gider ve ters basınç oluştuğu için ani şekilde durmalarına sebebiyet verir.
.Ayağınızı tekrar gaza bastığınızda ise kelebek tekrar açılır ve turbo tribünlerinin tekrar dönmeleri beklenir.Bu ancak, motorun yeterli dönme hızına ulaşana kadar gerçekleşebilir ve belirli devirlerde yeteri basıncı(boost) üretir.
Gaza basma ve Turbo tribünlerinin dönmeye başladığı, yeterli basınca ulaşıldığı an a kadar ki geçen bu zamana Turbo Lag denilir.
Blow Off Valfi kelebekteki emişi algılar ve bir valf açarak aşırı basıncı bu valf vasıtasıyla atmosfere ya da valfin türlerine göre kademeli olarak atmosfere bırakır.
Bu esnada içeride sıkıştırılmış basınç olmadığı için Turbo bıçakları ser şekilde dönmeye devam eder ve ani şekilde durmasının önüne geçilir
Bunun sonucu olarak tekrar gaza basmanız durumunda, turbo bıçakları zaten döner durumda olurlar ve bu da Turbo Lagını azda olsa düşürür.
Blow off yukarıda anlatılan
faydalarına rağmen
yurdumuz insanın %90ının
sadece ses çıkarmak amacıyla kullandığı bi alettir..
Multijet motorlara takılıyormu ?
StrawBeeRy
31/08/2010, 22:47
Multijet motorlara takılıyormu ?
tüm turbolu araçlara takılabiliyor multijettede turbo olduğu için evet takılıyor
GP COSKUN
01/09/2010, 07:07
BENDE BLOW OFF İLE BİLGİ VERİYİM
Blow OFF Valfi vitesleri değiştirdiğnizde ya da yavaşladığınızda dakikada 100-150.000 kere dönen turbo tribünlerinin ani şekilde durup zarar görmesine engel olan ve çıkardığı Pshhhht sesi ile çevrediklerin dikkatlerini üzerine çeken bir sistemdir
Turbonun basıncını ayarlayan ya da onu direk olarak etkileyen bir sistem kesinlikle değildir.Turbo nun devreye girmesinden sonra ayağınız gazdan çekmeniz durumunda ya da vites atarken
Turbo tribünleri hala dönmeye devam etmektedir
Ayağınızı gazdan çektiğinizde gaz kelebeği kapanır ve motora giden hava durdurulur ve geri çevirir.Geri çevrilen hava tekrar turbo bıçaklarına gider ve ters basınç oluştuğu için ani şekilde durmalarına sebebiyet verir.
.Ayağınızı tekrar gaza bastığınızda ise kelebek tekrar açılır ve turbo tribünlerinin tekrar dönmeleri beklenir.Bu ancak, motorun yeterli dönme hızına ulaşana kadar gerçekleşebilir ve belirli devirlerde yeteri basıncı(boost) üretir.
Gaza basma ve Turbo tribünlerinin dönmeye başladığı, yeterli basınca ulaşıldığı an a kadar ki geçen bu zamana Turbo Lag denilir.
Blow Off Valfi kelebekteki emişi algılar ve bir valf açarak aşırı basıncı bu valf vasıtasıyla atmosfere ya da valfin türlerine göre kademeli olarak atmosfere bırakır.
Bu esnada içeride sıkıştırılmış basınç olmadığı için Turbo bıçakları ser şekilde dönmeye devam eder ve ani şekilde durmasının önüne geçilir
Bunun sonucu olarak tekrar gaza basmanız durumunda, turbo bıçakları zaten döner durumda olurlar ve bu da Turbo Lagını azda olsa düşürür.
Blow off yukarıda anlatılan
faydalarına rağmen
yurdumuz insanın %90ının
sadece ses çıkarmak amacıyla kullandığı bi alettir..
sadece blow off satanların takanların bundan dolayı kar sağlayanların
özendirme amaçlı düşünceden ötürü yazdıkları anlattıkları bir tez den ibarettir bu
her zaman söyledim ümit abi yine söylüyorum
blow off performans olarak katkı sağlar ancak turbonun ömründen çalar
Performanstan çalıp turbonun ömrünü uzatmasın :)
Bendede bir adet hks orj blow off var isterseniz yardımcı olabilirim ikinci el ama tertemiz..
GP COSKUN
01/09/2010, 14:39
Performanstan çalıp turbonun ömrünü uzatmasın :)
Bendede bir adet hks orj blow off var isterseniz yardımcı olabilirim ikinci el ama tertemiz..
hehehe
ters adamsın olm
Turbo otomobillerde turbQchargerın oluştuduğu sıcak havanın tahliyesini sağlar, gazı bıraktığınız zaman turbonun sıkışmasını engeller..
Performans olarak turbonun içindeki havayı tamamen dışarı attığı için tekrar doldurması bir miktar gecikir bu sebeple ara performan biraz düşer ..
Ama kesinlikle turbo ömrünü uzatır :)
Çoşkunum turbo salyangozum :)
sysworm001
01/09/2010, 16:29
bizim 14. benzinlilere oluyormu acaba bu
Sadece ve sadece aracında turbo salyangozu olan araçlara olur bu dizel benzinli fark etmez... Turbosu olmayan dizel ve benzinlilere olmaz takılamaz..
Bu salyangoz dediginiz parca butun turbolarda olmaz mi ?
(bilmedigim icin soruyorum)
StrawBeeRy
02/09/2010, 00:23
Bu salyangoz dediginiz parca butun turbolarda olmaz mi ?
(bilmedigim icin soruyorum)
salyangoz denilen turbonun kendisidir şöyle resim koyim anlarsınız şekli salyangoza benzediği için adı salyangoz :)
Ben dizellerde gereksiz buluyorum çünkü gaz kelebeği olmadığı için blow off valf gibi parçalar genelde performansı düşürür. Bazen sistemde kaçak oluşturur. Aşırı basınç durumları için zaten wastegate var. Ayrıca bir valf gereksiz çünkü dizellerde gaz kelebeği mevcut değildir ve yüksek sıkıştırma oranı olan dizel motorlar için geri dönen basınç iyidir ;)
salyangoz denilen turbonun kendisidir şöyle resim koyim anlarsınız şekli salyangoza benzediği için adı salyangoz :)
Iste ben de boyle biliyordum, gene de bir bilene danisayim dedim... :)
Bu durumda butun turbolarda salyangoz var diyebiliriz.
Sadece ve sadece aracında turbo salyangozu olan araçlara olur bu dizel benzinli fark etmez... Turbosu olmayan dizel ve benzinlilere olmaz takılamaz..
Ve bu mesaja gorede tum turbolara blow-off takilabilir dememiz gerekiyor...
Bu durumda yeni bir sorum daha olacak : :)
Dump valve denilen alet sanirim blow-off ile ayni isi goruyor, blow-off'un tek fazlasi ses veriyor olmasi gerek. Peki dump valve var iken blow-off ses disinda bir ise yarar mi ?
Tesekkurler...
GP COSKUN
02/09/2010, 02:24
dump valve turbo basıncını yüksek tutmaya yarayan parçadır
turbodoki yüksek basıncı ayağını gazdan çektiğinde dump valve gaz kelebeği kapalı olmasına rağmen turbodan basılan hava maf sensörüyle turbo arasındaki hortuma verir.Bu hava tekrar gaza basmanla turbodan tekrar geçer ve motora girer
ancak blow off ta yapılan işlem tam tersidir ayağınızı gazdan çektiğinizde hava diyaframdan dışarı atılır ve bu işlem sonrasında o sizin hoşunuza giden ses çıkar
yani blow off ile dump valve yi birbirine karıştırmayın
dump valve dediğimiz valf ,bu gelen havayı dışarı vermek yerine turbonun ağzındaki hortuma yerleştirilmiş çatal şeklinde bir Y bağlantısı ile havayı dışarı atmadan yeniden turbo girişine çeviriyor peki bu dump valve yi takan adamalar neden blow off takmıyor açıklayalım
siz bu fazla havadan kurtulmak istiyorsunuz ama dump valve yeniden sisteme veriyor
onlar biliyorki turbonun ağzına gelen hava MAF sensörü tarafından ölçülüyor maf sensörü,sıcaklıkve atmosferik basıç sensörü ile birlikte çalışarak aracın beynine yani ecu ya diyorki (şu anda benim hizamdan bilmem kaç gram hava geçti yoğunluk bu sıcaklık bu ona göre bi ayar çek bakalım ) der
beyinde ne yapıyor bu bilgileri analiz edip bu gelen havaya denk olarak içerdeki tablolarda (MAP) yazan miktar kadar benzin veya mazotu enjektörlere gönderiyor
valfin turbo ağzına fakat maf sensörünün arkasından verdiği hava ,zaten ölçülmüş bir hava olduğu için sisteme zarar vermiyor
fakat siz bu ölçülmüş havayı blow off denilen parçayla ona buna hava atmak için çuuuffff diye dışarı bastığınızda ne oluyor
aracın beyni o hava kadar yakıtı zaten yollamış bulundu şimdi ne olacak biliyormusunuz
bu şekilde motorun yanma odalarına gönderilen karışım size silkeleme kesiklik eksozda siyah duman olarak geri dönecek ve belli süre sonra sizde ulan bi coşkun kardeşimiz vardı bunu tavsiye etmiyordu en iyisimi bunu sökelim diyeceksiniz
StrawBeeRy
02/09/2010, 02:28
dump valve turbo basıncını yüksek tutmaya yarayan parçadır
turbodoki yüksek basıncı ayağını gazdan çektiğinde dump valve gaz kelebeği kapalı olmasına rağmen turbodan basılan hava maf sensörüyle turbo arasındaki hortuma verir.Bu hava tekrar gaza basmanla turbodan tekrar geçer ve motora girer
ancak blow off ta yapılan işlem tam tersidir ayağınızı gazdan çektiğinizde hava diyaframdan dışarı atılır ve bu işlem sonrasında o sizin hoşunuza giden ses çıkar
yani blow off ile dump valve yi birbirine karıştırmayın
dump valve dediğimiz valf ,bu gelen havayı dışarı vermek yerine turbonun ağzındaki hortuma yerleştirilmiş çatal şeklinde bir Y bağlantısı ile havayı dışarı atmadan yeniden turbo girişine çeviriyor peki bu dump valve yi takan adamalar neden blow off takmıyor açıklayalım
siz bu fazla havadan kurtulmak istiyorsunuz ama dump valve yeniden sisteme veriyor
onlar biliyorki turbonun ağzına gelen hava MAF sensörü tarafından ölçülüyor maf sensörü,sıcaklıkve atmosferik basıç sensörü ile birlikte çalışarak aracın beynine yani ecu ya diyorki (şu anda benim hizamdan bilmem kaç gram hava geçti yoğunluk bu sıcaklık bu ona göre bi ayar çek bakalım ) der
beyinde ne yapıyor bu bilgileri analiz edip bu gelen havaya denk olarak içerdeki tablolarda (MAP) yazan miktar kadar benzin veya mazotu enjektörlere gönderiyor
valfin turbo ağzına fakat maf sensörünün arkasından verdiği hava ,zaten ölçülmüş bir hava olduğu için sisteme zarar vermiyor
fakat siz bu ölçülmüş havayı blow off denilen parçayla ona buna hava atmak için çuuuffff diye dışarı bastığınızda ne oluyor
aracın beyni o hava kadar yakıtı zaten yollamış bulundu şimdi ne olacak biliyormusunuz
bu şekilde motorun yanma odalarına gönderilen karışım size silkeleme kesiklik eksozda siyah duman olarak geri dönecek ve belli süre sonra sizde ulan bi coşkun kardeşimiz vardı bunu tavsiye etmiyordu en iyisimi bunu sökelim diyeceksiniz
abi alıcaktım bir konuda gene buna benzer bir yazını okudum vazgeçtim..
GP COSKUN
02/09/2010, 02:28
Turbo otomobillerde turbQchargerın oluştuduğu sıcak havanın tahliyesini sağlar, gazı bıraktığınız zaman turbonun sıkışmasını engeller..
Performans olarak turbonun içindeki havayı tamamen dışarı attığı için tekrar doldurması bir miktar gecikir bu sebeple ara performan biraz düşer ..
Ama kesinlikle turbo ömrünü uzatır :)
Çoşkunum turbo salyangozum :)
turbodan aldığınız performansı arttırır
ancak
turbonun ömrünü kısaltır
turboya dinlenme imkanı vermez
tirübün devamlı döner türübün mili 8-9 bin devirle hep dönmeye devam eder
buda uzun vadede 100,000 yapacak turbonuz örnek olarak 70,000 km de ömrünü tamamlar
bu sistemi satanlar takanlar hatta taktıranlar hep tersini söylerler aldanmayın
performansı artırmasının sebebi ise femocum blow yardımınyla turbo lag düşer ayağını tekrar gaza bastığında turbonun dönmeye başlaması için kaybedilen zaman ortadan kalkar çünkü turbo palleri hala dönüyordur
bilmem anlatabildimmi
Emre : turbo salyangoz aynı şeylerdir kimiyerde turbo kimi yerde salyangoz deniliyor, ben hepsini tek cümlede kullanyımda sonradan sorun olmasın yukarıda altı çizgili büyükcede yazdım ama yine yazayım turbo salyangoz olmayan araçlara blow off takılamaz..
Çoşkuncuğum .. blow gaza bastığında çarkı döndürdükten sonra ayağını gazdan çektiğinde sıkışan havayı geri çekip dişliyi ters döndürüp zarar vermesin diye dışarı atmaya yarayan alettir , bu sebepten dolayı turbo çarkı geri dönmediğinden ömrü iki katına çıkacaktır .. performansı düşürmesi ise gazı bıraktığında içindeki havayı tammen dışarı atmasından dolayı salyangozun tekrar o düzeyde hava basması için geçirdiği exktra zamn buda perf düşüklüğü yaratır .. ahanda dahada bişi yazmıyorum sana :)
dump valve turbo basıncını yüksek tutmaya yarayan parçadır
turbodoki yüksek basıncı ayağını gazdan çektiğinde dump valve gaz kelebeği kapalı olmasına rağmen turbodan basılan hava maf sensörüyle turbo arasındaki hortuma verir.Bu hava tekrar gaza basmanla turbodan tekrar geçer ve motora girer
ancak blow off ta yapılan işlem tam tersidir ayağınızı gazdan çektiğinizde hava diyaframdan dışarı atılır ve bu işlem sonrasında o sizin hoşunuza giden ses çıkar
yani blow off ile dump valve yi birbirine karıştırmayın
dump valve dediğimiz valf ,bu gelen havayı dışarı vermek yerine turbonun ağzındaki hortuma yerleştirilmiş çatal şeklinde bir Y bağlantısı ile havayı dışarı atmadan yeniden turbo girişine çeviriyor peki bu dump valve yi takan adamalar neden blow off takmıyor açıklayalım
siz bu fazla havadan kurtulmak istiyorsunuz ama dump valve yeniden sisteme veriyor
onlar biliyorki turbonun ağzına gelen hava MAF sensörü tarafından ölçülüyor maf sensörü,sıcaklıkve atmosferik basıç sensörü ile birlikte çalışarak aracın beynine yani ecu ya diyorki (şu anda benim hizamdan bilmem kaç gram hava geçti yoğunluk bu sıcaklık bu ona göre bi ayar çek bakalım ) der
beyinde ne yapıyor bu bilgileri analiz edip bu gelen havaya denk olarak içerdeki tablolarda (MAP) yazan miktar kadar benzin veya mazotu enjektörlere gönderiyor
valfin turbo ağzına fakat maf sensörünün arkasından verdiği hava ,zaten ölçülmüş bir hava olduğu için sisteme zarar vermiyor
fakat siz bu ölçülmüş havayı blow off denilen parçayla ona buna hava atmak için çuuuffff diye dışarı bastığınızda ne oluyor
aracın beyni o hava kadar yakıtı zaten yollamış bulundu şimdi ne olacak biliyormusunuz
bu şekilde motorun yanma odalarına gönderilen karışım size silkeleme kesiklik eksozda siyah duman olarak geri dönecek ve belli süre sonra sizde ulan bi coşkun kardeşimiz vardı bunu tavsiye etmiyordu en iyisimi bunu sökelim diyeceksiniz
Takacagimdan degil de (asla oyle bir sesin arabamdan gelmesini istemem) dump valve ile blow off ayni isi yapiyor diye dusunuyordum...
Ayrintili cevap acin tekrardan tesekkurler... :)
GP COSKUN
03/09/2010, 01:13
Emre : turbo salyangoz aynı şeylerdir kimiyerde turbo kimi yerde salyangoz deniliyor, ben hepsini tek cümlede kullanyımda sonradan sorun olmasın yukarıda altı çizgili büyükcede yazdım ama yine yazayım turbo salyangoz olmayan araçlara blow off takılamaz..
Çoşkuncuğum .. blow gaza bastığında çarkı döndürdükten sonra ayağını gazdan çektiğinde sıkışan havayı geri çekip dişliyi ters döndürüp zarar vermesin diye dışarı atmaya yarayan alettir , bu sebepten dolayı turbo çarkı geri dönmediğinden ömrü iki katına çıkacaktır .. performansı düşürmesi ise gazı bıraktığında içindeki havayı tammen dışarı atmasından dolayı salyangozun tekrar o düzeyde hava basması için geçirdiği exktra zamn buda perf düşüklüğü yaratır .. ahanda dahada bişi yazmıyorum sana :)
ule sen öyle bil nasıl olsa satıyon ekmek parası kazanıyosun
peki bu kadar turbolu araçları üreten mühendisler bilmiyomu len bunları takıp turbonun ömrünü uzatmayıda böyle bir olanağı kullanmayı
o zaman neden dump valve takıyorlar bakayım süyle bana
Summanus
03/09/2010, 01:24
ule sen öyle bil nasıl olsa satıyon ekmek parası kazanıyosun
peki bu kadar turbolu araçları üreten mühendisler bilmiyomu len bunları takıp turbonun ömrünü uzatmayıda böyle bir olanağı kullanmayı
o zaman neden dump valve takıyorlar bakayım süyle bana
Mehmet abi, Coşkun abi bi konuda mutabık kalında bizde hangisi olduğunu bilelim :)
tecrübenizden faydalanalım
GP COSKUN
03/09/2010, 01:28
Mehmet abi, Coşkun abi bi konuda mutabık kalında bizde hangisi olduğunu bilelim :)
tecrübenizden faydalanalım
orhan biz otorite değilizki
biz sadece anlatırırz
karar vermek size kalmış
ikimizde detayına kadar bilgileri verdik okuyun inceleyin
aklınıza hangisi yatarsa onu yapın
aha hemen belden aşşağı :D ben satmıyorum olum sadece ikinci el bir tane var elimde o kadar..
Dahada sana bişi demiyorum bir gün gel sana arabamı parçalayım uygulamalı gösterecem :P
GP COSKUN
03/09/2010, 20:16
aha hemen belden aşşağı :D ben satmıyorum olum sadece ikinci el bir tane var elimde o kadar..
Dahada sana bişi demiyorum bir gün gel sana arabamı parçalayım uygulamalı gösterecem :P
ahahaha
sen geçen gün tubo yemiştin dimi
düşün bakalım neden acaba :weight1:
Turbo yemedimki canim yanlis bilgi toplamissin :D turbo manifolt cikisi civatalari gevsemis hepsi bu :P
Arabam cok guclu oldugu icin civatalar gevsemis :D
GP COSKUN
04/09/2010, 02:58
Turbo yemedimki canim yanlis bilgi toplamissin :D turbo manifolt cikisi civatalari gevsemis hepsi bu :P
Arabam cok guclu oldugu icin civatalar gevsemis :D
senin gücünü yiyim ben emi :surprise:
coşkun turbo yütsek devirlerde devamlı döner dinlenme imkanı bulamaz yazmışsın ama blov off olmadığın da bıçaklar gaz kesildiğinde döndüğü yüksek devirlerden bir anda duruyor ekrar gaz basıldığında durmuş olan bıçaklar tekrar yüksek devre çıkıyorki bu güç sadece içindeki mil e yükleniyor ve en çok turbo arızasına da sebep olan mil ve bıçaklardır. aslında iki ucu pis değnek gibi birşey faydası fazla olsa impreza,evo gibi güçlü turbo araçlarda fabrikasyon olarak olurdu diye düşünüyorum..
aslında yukarıda başka açıdan çok güzel özetlemişsin ''aracın beyni o hava kadar yakıtı zaten yollamış bulundu şimdi ne olacak biliyormusunuz
bu şekilde motorun yanma odalarına gönderilen karışım size silkeleme kesiklik eksozda siyah duman olarak geri dönecek ve belli süre sonra sizde ulan bi coşkun kardeşimiz vardı bunu tavsiye etmiyordu ''
bu yazınla birlikte bende takmaktan vazgeçtim, piyasada 250 tl civarında satılan HKS black sqov 2 modelini yabancı bir siteden 60$ a aldım 15$ kargosu var ürün yolda almak isteyen olursa aynı fiyatla verebilirim.
https://http//76.my/UserImages/Items/1004/08/didomydude@2.jpg
GP COSKUN
13/09/2010, 12:39
turbo imal edilirken karşılaşacağı ve dayanacağı dirençler ölçülür hangi basınçlar ve kuvvetler altında pallerin ve milin döneceği hesaplanarak imal edilir arkadaşlar
bunlar plastik pervane değil bakalit parçalar değil
siz hangi arabada ayağınızı gazdan şak diye çektiğinizde devrin birden sıfıra düştüğünü gördünüz yavaş yavaş devir düşer ve yavaş yavaş paller yavaşlar birden durma gibi bir şey yok hurafe bunlar
saitbaransel
21/09/2011, 01:37
ahahaha
sen geçen gün tubo yemiştin dimi
düşün bakalım neden acaba :weight1:
abi gözünüzü sevim bi karar verin elimde blow off var orjinal hks ama araba 130 binde bi turboyu kucaklamaktan korkuyom coskun abinin sayesinde bi yandan da hadi tak ne bekliyon diyom memet abinin sayesinde
ikinizin arasında kararsız kaldım valla:D
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.