Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : Punto Evo 5k Active için bayi indirimi ne kadar olabilir?



kadiryakan
13/08/2010, 00:39
Arkadaşlar Merhaba,

PUNTO EVO 5K ACTIVE Start & Stop 1.4 FIRE 77 HP DUALOGIC model aracın takas indirimli fiyatı 29.000 TL olrak gözükmekte. Satış fiyatı ise 30.500 TL. Bayiden pazarlık ederek fiyat alırken takas indirimli fiyatın altında alma şansımız olur mu? Daha doğrusu Pazarlığı bu fiyattan başlatma şansımız nedir?

ACTIVE ile DYNAMIC arasında teknik olarak pek bir fark göremedim. ACTIVE modele de yalnızca Safety Kit opsiyonu uygulanıyor gördüğüm kadarıyla. Aradaki fiyat farkı DYNAMIC için değer mi?

Bir de DUALOGIC vitesler tam otomatik şekilde çalışıyor mu? Çünkü EVO'ları test eden bir araba dergisinde ESP ve HILLHOLDER olmasına rağmen aracın yokuşlarda kaydığından bahsetmişti? El freni çekilmiş bir şekildemi kalkış yapmak gerekir? Teşekkürler..

EvoKoray
13/08/2010, 01:24
-Aile kullanımı açısından imkan varsa Dynamic alın hem ekstra özellikleri var hemde daha estetik görüntüsü var
-Hillholder varsa el frenine gerek yok %5 eğim ve üstü olan heryerde devreye giriyor
-Teknik olarak active/dynamic motorları aynı sadece donanımları farklı

krakercocuk
13/08/2010, 01:29
almışken dynamıc almaya calışın

FeyyazYavuz
13/08/2010, 01:43
Arkadaşlar Merhaba,

PUNTO EVO 5K ACTIVE Start & Stop 1.4 FIRE 77 HP DUALOGIC model aracın takas indirimli fiyatı 29.000 TL olrak gözükmekte. Satış fiyatı ise 30.500 TL. Bayiden pazarlık ederek fiyat alırken takas indirimli fiyatın altında alma şansımız olur mu? Daha doğrusu Pazarlığı bu fiyattan başlatma şansımız nedir?

ACTIVE ile DYNAMIC arasında teknik olarak pek bir fark göremedim. ACTIVE modele de yalnızca Safety Kit opsiyonu uygulanıyor gördüğüm kadarıyla. Aradaki fiyat farkı DYNAMIC için değer mi?

Bir de DUALOGIC vitesler tam otomatik şekilde çalışıyor mu? Çünkü EVO'ları test eden bir araba dergisinde ESP ve HILLHOLDER olmasına rağmen aracın yokuşlarda kaydığından bahsetmişti? El freni çekilmiş bir şekildemi kalkış yapmak gerekir? Teşekkürler..
Yerinizde olsam dynamic alırdım. Siz active e 30.500 vereceksiniz, ben dynamic, skydome aracı 33.000 e aldım. Tercih Sizin arada çok az fark varken dynamic alın derim

OzzY
13/08/2010, 01:44
tam otomatik değil, yarı otomatik şanzıman kullanılıyo.

yalnız benim anlamadığım bi olay var, ayağınızı frenden kaldırıp gaza basana kadar bi araba ne kadar kayabilirki?

Moosty
13/08/2010, 02:37
Arkadaşlar Merhaba,
...
Bir de DUALOGIC vitesler tam otomatik şekilde çalışıyor mu? Çünkü EVO'ları test eden bir araba dergisinde ESP ve HILLHOLDER olmasına rağmen aracın yokuşlarda kaydığından bahsetmişti? El freni çekilmiş bir şekildemi kalkış yapmak gerekir? Teşekkürler..

2009 Model GP Dualogic var bende, EVO larda Dualogic tarafında bir değişiklik yok bildiğim kadarıyla.

Dualogic aslında manuel vitese motor takarak otomatik hale getirilmiş bir sistem.

Tam otomatik derken, kullanımı tam otomatik gibi. Tam otomatikten çok fazla farkı yok. Genel olarak.

- Kullanma kılavuzunda tavsiye edilmese de, frene basmasanız bile araba olduğu yerde (düz zeminde) durabiliyor. Bildiğim kadarıyla tam otomatiklerde frenden ayağınızı çekince araba yavaşça harekete geçiyor.
- İsterseniz manuel kullanıma alıp vitesi elinizle arttırıp azaltabiliyorsunuz.
- Siz manuele alsanız bile araba kendi devrini korumak için yavaşlamalarda vitesi otomatik olarak küçültüyor.
- Otomatik modda bile olsanız vitesi istediğiniz zaman arttırıp azaltabiliyorsunuz (arabanın devrine çok aykırı olmadığı sürece)

Özetle, otomatik moddaysanız araç vites değiştirmeye kendi karar veriyor. Bunu da o an gaza basma şiddetiniz ve motor devrine göre yapıyor.

Normal şartlarda 2500 - 3000 devir civarında vites yükseltiyor, 2000 in altına düşünce vitesi düşürüyor.

Gaza çok yüklenince vites düşürüyor.

Eğer gaza çok yüklenirseniz , veya el ile müdahale ederseniz 30 saniye kadar bu kurallar geçerli olmuyor, vites değiştirmiyor.

Aslında Dualogic te otomatik olan şey tam olarak vites değilde, debriyaj diyebiliriz sanki. Debriyaj pedalı yok, vites değiştirirken debriyaj sistemini dualogic robotu kontrol ediyor.

Yani tam otomatik olmasa da öyle gibi davranabiliyor, manuel gibi de olabiliyor ama tam manuel değil, yavaşlarken vitesi otomatik değiştiriyor. Otomatikte de siz müdahale edebiliyorsunuz.

Bana tam otomatikten daha kullanışlı gibi geliyor, çünkü siz de gerektiğinde hızlı bir şekilde müdahale edebiliyorsunuz.

OzzY
13/08/2010, 04:27
tam otomatikten kasıt sistemin işleyişi aslında yani
robotize ayırma ve tork konvertörü olayı. yoksa tiptronic bi tam otomatikle dualogicin bi farkı yok kullanım açısından(dediklerinizin tamamını yapabilirsiniz)

taneren
13/08/2010, 10:07
Mutlaka dynamic al derim. Aldıktan sonra doğru karar verdiğini göreceksin.
Ben aldığımda 1,150 tl fark vardı.aradaki donanım farkına bakarsan bu fark çok çok az emn ol.

byspayn
13/08/2010, 12:32
Bencede dynamic.