Orijinalini görmek için tıklayınız : Neden savuruyor? Evo ile savruldum az kalsın meftaydık
selam arkadaşlar..
dün mahmutbey çevre yolunda 5. vites 110 ile bir viraja girdim.. ilk başta keskin gelmedi ama epey bi keskinmiş, virajın ortasında arka savurdu sol arka teker feci cıyakladı. az kalsın meftaydım allahtan fren yapmadım toplayıp gaz verip sıyrıldım, ama hepsi refleks oldu bilinçli kurtarmadım anlicanız..
ilk kez böle bişe geldi başıma...
asıl beni kızdıran; benim evo 1.3 multijet ve ESP si var..ama ESP devreye girmedi...o durumda aktif olmicaksa ne zaman olcak yaw bu, süs diye mi koydular bunu,o kadar para saydık.... bi bileniniz var mı acep niye bizim puntolarda esp devreye zor giriyo??
ya bi de bişey takıldı aklıma:kaputun altındaki motor bloğu bende faklı mat plastik üstünde multijet yazıyo sadece...çoğu evoda parlak plastik kaplı fiat logoso solda,ve multijet 1.3 yazan blok var..acaba benim motor 2. nesil multijet deilde ilk gp motorundan mı şimdi buna da sinir oldum yaw..
kendinize iii bakın, evo ve gp lerinize de.......
EvoKoray
14/06/2010, 22:06
büyük geçmiş olsun..
Geçmiş olsun, esp açıksa ve devreye girmiyorsa bozuk olma ihtimali büyük eğer bozuksa serviste çok büyük maraz çıkarma hakkına sahipsiniz sonuçta canınızı emanet ediyorsunuz fakat esp var diyede abartmamak daha mantıklı olacaktır yada 110 la o tip bi viraj dönmek istiyorsanız lastik tabanlarını abartı şekilde genişletmelisiniz spor helezon takmalısınız kule gergisi spacer takmalısınız:D
bravo_sercan
14/06/2010, 22:32
Virajın ne kadar keskin oldugunu bilmedigimiz için kimsenin net bişey soylicegini sanmıyorum.
ki esp kapatılmıyor , oyle bi secenek yok.
esp nin çalışıp çalışmadıgını anlamak için , boş bi alanda, ani sağ sol hareketleri yaparak anlayabilirsiniz. direksiyonu hangi tarafa kırıyorsanız arka ters tekerin tak tak ederek o tekere fren uygulaması lazım.
EvoKoray
14/06/2010, 22:38
Virajın ne kadar keskin oldugunu bilmedigimiz için kimsenin net bişey soylicegini sanmıyorum.
ki esp kapatılmıyor , oyle bi secenek yok.
esp nin çalışıp çalışmadıgını anlamak için , boş bi alanda, ani sağ sol hareketleri yaparak anlayabilirsiniz. direksiyonu hangi tarafa kırıyorsanız arka ters tekerin tak tak ederek o tekere fren uygulaması lazım.
Boş bir pazar alanında mümkünse ıslak zeminde 70-80 km hızla deneyin ;)
https://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc3/hs240.snc3/22738_317612233307_40004253307_3538317_8347000_n.j pg
https://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc3/hs238.snc3/22538_314057203307_40004253307_3525335_1048651_n.j pg
https://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc3/hs238.snc3/22538_314057223307_40004253307_3525337_6002780_n.j pg
WiSTaRiA
14/06/2010, 23:08
Sercan kardşime katılıyorum esp kapatma imkanımız yok. Ya sizin aracınızda esp yok yada esp nizde problem var servise baktırmanızı öneririm...
evo ları bilmiyorumda, normak gp ler en azından benimki hem kafadan hemde arkadan kayıyor araba :D virajlarda zorlarsam lan şimdi arka atıcak hafif yanlıcak diyorum arabanın arka ile birlikte önde kaymaya başlıyor. hafif bir direksiyon darbesi ile topluyor ama ilginç bir durum. belki lastiklerdendir.
esp öyle bir durumda kesin devreye girmesi lazm. belki girmiştir, daha sert kayacakken o kadar ile kurtarmış olabilirsiniz ve olayın heyecanıyla aracın kendinden fren yaptığını hissedememiş olabilirsiniz.
Öncelikle geçmiş olsun kötü kaza olabilirdi.
Hızlı girdiğiniz virajda en güvenli şekilde almak için hem genişten almalı viraj ortasında viraj içine teğet geçilmesi sonra yine genişten almak gerekiyor. Bir de olabildiğince küçük viteste girip o hıza göre aracı sabit hızda tutacak kadar gazda olması lazım. Sabit gazla durursa savrulma riski azalır. Lastiklerin yere basma kuvveti artar.
ESP konusunu kesinlikle dene arkadaşlar önermiş zaten boş bir yol bul veya geniş aşağı doğru bir viraj zorla bakalım devreye giriyor mu...
Genel olarak ben de GP yi biraz zorladım fena değil bu tarzda her araç bu kadar savrulur. Normal bir viraj için 110 km, 5. vites Esp'li olsa da tehlikeli olabilir...
evo ve gp ağırlık merkezi yukarda bi araç golflerle kıyaslarsak en az 20 cm yükseklik farkı vardır bu yüzden stock halde mükemmel bi viraj performansı beklemek saçma olur,yukarda yazan tüm arkadaşlara katılıyorum ne gerek var hızla viraja girmeye quattro A5 sürmüyoruz
evo ve gp ağırlık merkezi yukarda bi araç golflerle kıyaslarsak en az 20 cm yükseklik farkı vardır bu yüzden stock halde mükemmel bi viraj performansı beklemek saçma olur,yukarda yazan tüm arkadaşlara katılıyorum ne gerek var hızla viraja girmeye quattro A5 sürmüyoruz
ağırlık merkezi konusunda doğru yazmışsın, şişko ve yüksek bir araç sonuçta ama Golf'le 20 cm ağırlık merkezi farketmez. en fazla 10 cm olduğunu düşünüyorum. 5 cm bile çok çok fazla yol tutuşa etkisi oluyor bir de sert süspansiyon.
Ziyaretçi049
15/06/2010, 08:45
Eğer devamlı virajlara süratli giriyorsan lastik ebatlarını biraz büyüt derim yol tutuşunu mükemmel derecede arttırıyor. Ben aracı ilk aldığımda 15" 175 taban ve 4 senelik lastikler vardı araçta 48500km'de araç, keskin sayılabilecek ir viraja abartmıyorum 40km/h ile girdim bir baktım araba spin attı :S
Zaten değiştirecektim jant ve lastikleri hemen ertesi gün gittim 17" ve 205 taban lastikler aldım araç şu an hiç savurmuyor desem yeridir.
Bu arada ESP'yi bencede bir dene arkadaşım boş bir yerde 70-80'e çıkmanada gerek yok daha az hızlarda da deneyebilirsin.
sürekli bir viraja girdiğinde yani devam eden esp devreye girdiği anda arka tekerden kayma sesi gelebilir ve anladığım kadarıla sen bu sesten korkmuş ve panik yapmışsın. eğer paniklemeseydin aynen devam etseydin araç ufak rahatsızlıklarla o virajdan çıkardı emin ol. çünkü esp nin tam anlamıyla kendini göstereceği bir hız ve viraj senin girdiğin viraj. sana tavsiyem virajlara girdiğin zaman esp devreye girmiyor diye panikleme ve aynen devam et. zamanla alışırsın buna.
esp devreye girmeliydi...esp devreye girse lastik sesi duymazdınız...ben esp ye güvenerek virajlara korkmadan giriyorum ve inanın araba çok iyi topluyor...4 5 defa soktum devreye ve garip bi his...sanki bilinmeyen bi el sizi tekrar viraj çizgisine itiyor...
"esp var nasıl olsa toparlar" mantığı insanların pazarlama uğruna nasıl kandırıldığının bir göstergesidir. evet esp bir fark yaratıyor ama çok sınırlı. örnek vermek gerekirse bir viraja espsiz max 65kms ile girilebiliyorsa, espli max 70kms ile girilebilir. bu kadar.. 71kms ile girerseniz kayarsınız!!
"esp var nasıl olsa toparlar" mantığı insanların pazarlama uğruna nasıl kandırıldığının bir göstergesidir. evet esp bir fark yaratıyor ama çok sınırlı. örnek vermek gerekirse bir viraja espsiz max 65kms ile girilebiliyorsa, espli max 70kms ile girilebilir. bu kadar.. 71kms ile girerseniz kayarsınız!!
ben espli 70le alinabiliyorsa espsiz de 70le alinabilecegini dusunuyorm. tabi risk cok artar.
"esp var nasıl olsa toparlar" mantığı insanların pazarlama uğruna nasıl kandırıldığının bir göstergesidir. evet esp bir fark yaratıyor ama çok sınırlı. örnek vermek gerekirse bir viraja espsiz max 65kms ile girilebiliyorsa, espli max 70kms ile girilebilir. bu kadar.. 71kms ile girerseniz kayarsınız!!
Kesinlikle katılıyorum esp ye güvenerek kafanıza göre virajlara giremezsiniz.
GP COSKUN
16/06/2010, 01:36
bir aracın viraj kabiliyetinin yanında sürücüsünün de viraj kabiliyeti aracın dengesini önemli ölçüde etkiler
her virajın kendine özgü özellikleri olabilir virajın zemininden tutun eğimi açısı gibi faktörler denge için önemli unsurlardır
kaldıki aracınız esp sistemi ile donatılmış olsa bile siz viraj apexini doğru ayarlamadıysanız
netice yine kayma ve savrulmayla sonuçlanacaktır
anlattığınıza görede zaten tekerlek sesinden bahsetmişsiniz ve muhtemelen esp sisteminiz devreye girmiştir e onun yardımıyla olası bir spin atmadan veya takla atmadan kurtulmuşsunuz
bu seferlik geçmiş olsun ancak aklınızda bulunsun aracınızı her zaman tam limitlerinde kullanmayın olası bir aksilik durumunda sizi tolere edecek toleransı sağlamak için 70 le zorlanarak dönmeye çalışacağınıza 65 le dönün aksilik durumunda size o 5 km lik düşük sürat çok şey kazandıracaktır
saygılar
arkadaşlar esp nin toplayabileceği hız vardır toplayamayacağı hız vardır.toplayabileceği hareket vardır toplayamayacağı hareket vardır...Kalkıp da tabii ki dangalak gibi esp ye güvenip viraja girilmez..
squidward
16/06/2010, 09:56
geçmiş olsun bende dün punto evo aracımı teslim aldım bir viraja 130 ile girdim ama pek keskin değildi savrulma olmadı bende demek ki dikkat etmek lazım
berkeraaa
16/06/2010, 10:21
GP lerimizde maalesef dönme eğilimi çok yüksek....Yağışlı havada biraz hızlı kalktım ve araç aynen 360 derece dönmeye başladı...kaldırıma çıkıyordum az kalsın.......
nerhal61
16/06/2010, 11:24
Dün ben de Ankara-Karabük yolundaydım. Ama son model mondeo ile...Bilmediğiniz yollarda temkinli gitmek iyidir ama asfalt öylesine cıvık olmuş ve erimişti ki...Bu yolu bilenler bilir, sağlı sollu virajlar, hızlanıp sonunda keskin virajla dönülen yollar. Araba üst sınıf bir araba...Yol bir yerde 100 le giderken viraja gireceğimi anladım ve motor freni ve cok az frenle düz olarak hızımı 70 lere düşürdüm, viraj herkesin de kabul edebileceği, dönülebilir bir viraj idi, ama asfalt o noktada öyle bir erimiş idi ki, arabanın arkası gitmeye başladı,gaza dokundum ama kaymaya devam,o anda ucu toplarken azcık frene dokundum ki ön de kaydı, sonuç olarak karşıdan da araba geliyordu ve ciddi tehlike atlattım.
Evo da ise ben esp yi devreye sokacak hamlelere girmedim, ama arkadaşıma aldıgımız gp (evo degil) ile limitleri zorladık boş bir yerde ve tak tak vuran esp yi hissettik.
O anda siz belki de bunu hissetmediniz. Öte yandan lastik havalarınızı kontrol ettirin. İyi tutunma için lastik havalarını 30lara belki de 29 lara çekebilirsiniz yaz aylarında...Ülkenin birçok yerine gidiyorum ve otobanlar hariç yollarımız yazın cok cok kötü arkadaşlar. Bölünmemiş yollarda 120 yi katiyen geçmeyin. En ideali de 90..
Keyifli sürüşler
doğru dedin kardeş... olaydan sonra lastik basınçlarına baktım ön ve arka 4 tekerde 43 çıktı...
sinir oldum..daha 20 günlük araç fabrika çıkışı 43 şişirmişler...
hemen ön 33 arka 30 yaptım..
peki yüksek basınç savrulmada bu kadar katkı yapar mı ki????
SpyHunter33
16/06/2010, 12:04
doğru dedin kardeş... olaydan sonra lastik basınçlarına baktım ön ve arka 4 tekerde 43 çıktı...
sinir oldum..daha 20 günlük araç fabrika çıkışı 43 şişirmişler...
hemen ön 33 arka 30 yaptım..
peki yüksek basınç savrulmada bu kadar katkı yapar mı ki????
Yapar...Hava basıncı yüksek olduğundan tekerlerkler yere tam anlamıyla yüzeysel olarak tutunamaz. tekeler şiştikçe sadece orta kısımları bombe yaparak tutunur buda savrulmalara neden olur. Ayrıca sıfır alınan araca yapılacak ilk işlem lastik basınçlarını kontrol ettirmektir. Çünki araçlar tır ile taşınacağından ve oto satış bayilerinde bekleyeceğinden yüksek basınç değerleri ile şişirilir...
doğru dedin kardeş... olaydan sonra lastik basınçlarına baktım ön ve arka 4 tekerde 43 çıktı...
sinir oldum..daha 20 günlük araç fabrika çıkışı 43 şişirmişler...
hemen ön 33 arka 30 yaptım..
peki yüksek basınç savrulmada bu kadar katkı yapar mı ki????
ilk aldıgımda 45 hava varmış işe giderken 70-75km hızla viraja girdim FSM den çekmeköy sapağı yoluna bilenler vardır keskinde değil ilk girişi araba 4 teker üzerinde kaydı zor topladım devam ettim yol tutus hakkında cok sey okumustum forumda ve ilk o zaman pişman oldum yanlış yaptım dedim Fiat almakla satarım diye düsünmedi değilim.sonradan anladım lastikler fazla şişirilmiş şimdi aynı yere 100km kızla giriyom arac remen yatıyo mükemmel yol tutuşu var.
nerhal61
16/06/2010, 13:20
doğru dedin kardeş... olaydan sonra lastik basınçlarına baktım ön ve arka 4 tekerde 43 çıktı...
sinir oldum..daha 20 günlük araç fabrika çıkışı 43 şişirmişler...
hemen ön 33 arka 30 yaptım..
peki yüksek basınç savrulmada bu kadar katkı yapar mı ki????
Bence biraz daha düşür önleri. Ben aldığımda 35-36 idi hepsi şimdi ön arka 30 dayım ve en ufak bir kayma şikayetim yok. Yaşadığın tehlikenin sebebi belli oldu. Çok geçmiş olsun
fatihhhh
16/06/2010, 13:42
öncelikle konuyu açan arkadaşa geçmiş, bir o kadar da ders olsun.
hız kurallarına riayet etmeyen,
keskinliğini tahmin edemediği viraja,
hız konusunda tedbir almadan giren,
kullandığı aracın teknolojik özelliklerine güvenerek,
güvenli sürüşü elden bırakan zihniyeti kınıyorum.
aslolan insandır, araç değil.
sen güvenli sürüşü elden bırakırsan, değil 5 yıldız, 15 yıldız lı araçlarda bile kaza yaparsın.
önce sürücü üzerine düşen görevi yapmalı, kurallara riayet etmeli.
bu noktadan sonra olabilecek kaza ihtimallerine karşı aracına güvenmelidir.
saygılarımla.
güvengültekin
18/06/2010, 17:40
Bu arada ESP bağımlılık yapıyor bilginize 2001 den beri ESP araçlar kullanıyorum o kadar alıştım ki şimdi ESP siz bir araç ile kesinlikle seri gidemiyorum Ancak puntom daki ESp den gayet memnunum her ihtiyacım olduğundan bazen ASR ve MSR ile birlikte gayet güzel görevini yaptı bu güne kadar. Hill Hollderdan biraz şikayetim var bazen ben bayırlarda ondan hızlı davranıp gidicem diyorum o daha tutucam tık Stop... Ama onada baya alıştım önce bekliyorum bıraksın sonra devam Bükemedik öpücez napalım :)
fren hidroliği ile sol amortisör ortasına denk gelen yerde kocaman ESP yazıyor mu kontrol etmeni tavsiye ederim..
arkalar kampana ise esp devreye girse dahi tak tak ses duymazsın..
defalarca devreye girdi ama tak tak sesini arkadan duymadım hiç..
lastik sesi duyman da esp devreye girmemiştir demek değildir..
alicons6
18/06/2010, 21:52
Bu arada ESP var ise devreye girdiği zaman göstergedeki Ünlem işareti yanıyor.
Yani Katalogda öyle diyor :)
E_N_D_E_R_
18/06/2010, 22:25
Geçmiş olsun...bu rumdan vazife çıkaracağına eminim.
43psi havayla araba teslim edilirmi? bu showroomlar ne yapıyor, bir kaza olsa ne olacak??!! fabrika uyarmıyormu acaba?
Esp tek tekere ya da gerekirse iki tekere fren yaptirir, siz gazlamaya devam ederseniz de asr yi devreye sokup gaz keser. Esp yuksek suratlerde daha verimlidir, cunku hiz arttikca kasa uzerindeki agirlik transferi daha kolay hale gelir.
Luks araba ile ucuz araba arasindaki fark suspansiyondur. Sizin suspansiyonunuz ne kadar yolu tutmaya hevesliyse espnin etkisi o kadar iyi gorulur.
Demem o ki, esp niz devreye girmistir girmesine ancak bu araclarin suspansiyonlari luks araclardaki gibi olmadigindan viraj cizgisine oturmus dahi olsaniz suspansiyon salinimi devam ettiginden ya da kasa bir yana yattigindan hissedememis olabilirsiniz.
erenemre
24/05/2015, 02:17
punto ların yol tutuşu sınıfına göre iyi ancak yinede ölçülerini bilmek abartmamak lazım sonuçta b sınıfı araçlar benim yol tutuş konusunda gördüğüm en berbat araba palio idi resmen fırıldak gibi dönmeye heran hazırdı.
Öncelikle çok geçmiş olsun benim aracımda esp asr gibi güvenlik önlemleri var esp malesef en ufak kaymada devreye girmiyor arkayı baya bir bırakıyor belli bir açıya gelene kadar devreye girmiyor biraz pilotaja kalıyor birgün otobanda 140 km ile giderken çok ani bir manevra yapmam gerekti frene asılıp tam tur sağ sol yaptım ve esp ozaman devreye girdi hatta bir süre direksiyonu benden aldı bile diyebilirim hatta ben hayatımı orada espye borçluyum pilotajımla savrulsa toplayabilecek durumda değildim kamyonun lastiği olduğu gibi fırlayıp sol şeride fırlamıştı sol şerit baya bir karıştı size tavsiyem boş bir yerde trafiğe kapalı bir alanda test etmeniz en azından ne zaman devreye girdiğini anlayabilirsiniz onun dışında kavşaklarda falan gaza asılıp direksiyonu kırınca arkayı bırakıyor ve devreye girdiği zaman direksiyonda hissedebilirsiniz esp yi bayada bir takır tukur ses yapar gösterge panelinde sarı ok içinde araç işareti yanıp yanıp söner burada önemli olan bir konuda lastik basıncınız lastikleriniz durumu araç içerisinde ki ağırlık durumu rüzgar yönü vsvsvsvs ayrıca 43 psı hava basan hangi özürlü ise tedavi edebilmeleri için FİAT'a bildirin !!!!!
droid7399
24/05/2015, 08:10
Butun showroomlar bunu yapar araba dimdik dursun diye basiyorlar havayi. Arkadas gecen sene birmottan sifir linea aldi o da 40 in uzerindeydi. Arabayi bi cikartti kutur kutur gidiyodu bozuk yolda :)
ykaya1983
24/05/2015, 09:35
Puntonun viraj kabiliyeti çoğu C sınıfı araçtan daha iyi.Esp'li bir punto C ve D sınıfı araçların girdiği virajlara rahatlıkla girer.
Puntonun viraj kabiliyeti çoğu C sınıfı araçtan daha iyi.Esp'li bir punto C ve D sınıfı araçların girdiği virajlara rahatlıkla girer.
katılıyorum viraja girmede sıkıntı yokda lastiklerin taban genişliği önemli ama arkadaşımın astra j si var 215 taban benim punto 185 viraja aynı hızda giriyoruz özellikle arkadan puntomda savrulma var geçenlerde eski 1998 opel corsa emanet aldım arkadaşımdan araba acayip savruluyor az sert girdimmi kavşağı hızlı döndüm mü arkayı atıyor puntoyla çok rahat dönülüyordu
punto evomda esp yok ama uzun yolda 2 kere viraja sert girdim ilkinde bariyere çarpma korkusunu yaşadım aklımda deli sorular nasıl yaparım çarparsam direksiyonu çevirerek paralel gideyim diye kesinlikle frene basmamak gerekli araç öne yığılarak bariyere doğru ağırlık kayıyor dönmek zorlaşıyor diğerinde ise yolda hafif tümseklik varmış araç yükseldi viraja girdim dedim uçtum aha ondan sonra daha sert girmiyorum hiç gereği yok 2 kere ölüm korkusu yaşadım yani :)
feyzullah
24/05/2015, 11:13
Çoğu sapak ve virajlara girerken hızımızın kaç km olması gerektiği tabelalarda belirtiliyor. O rakamın üzerine 10 daha koyup gitsek bile sıkıntı olmuyor. Göz göre göre şartları zorlayıp adrenalin yaşamamak lazım. Araçlarımızın yol tutuşu genel itibariyle iyi. Ama olası bir kaza ihtimalini yok ederek insan hayatını kurtaran esp vs. donanım değil tedbirli ve her daim dikkatli sürüştür.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.