PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Neden GP ya da daha doğru anlatımla neden Fiat?



jakabo_ank
13/05/2010, 15:59
arkadaşlar yaklaşık 2 aydır forumlara katılıyorum. araçlarımızla ilgili yaşanılan sıkıntılar genelde aynı. birkaç servis dışında servis rezaleti, yedek parça fiyatları, city direksyon, kapı açılmama sorunu, araçların gücünün az olması (77 hp lik gp ler için) müşteri hizmetlerinin adamına göre muamele yapması gibi sorunlardan forumlarda bahsediyoruz. sorum şu: ben aracımı satsam (2008 gp active benzinli) gidip gene ya evo ya da gp alacam. sorun bendemi acaba benim gibi düşünen genede gp alırım diyen varmı aranızda.

Kriminal
13/05/2010, 16:12
Güzel bır konuya degınmıssın
Bu aslında bır seçimdir genele baktıgımız zaman Gp kullanan kısıler araclarından oldukca memnun..Hem servis agı hem yedek parcası hem ekonomık olusu yönunden mukemmel bir seçim.
Diğer markalarda daha farklı arızalar gıderılemeyen hatalar ve en başındada cok fazla yakıt tüketimi gelmektedir..
Ben gp lerımızdekı ufak tefek (City harıc) arıza ve sıkayetlerın normal oldugu dusuncesındeyım...
Saygılarımla..

sowhat788
13/05/2010, 16:16
Parça fiyatları uygun değil bence

demon
13/05/2010, 16:26
Ayrıca servis ağıda yaygın ama hem ucuz hemde kaliteli değil.
Parçaları pahalı.

nerhal61
13/05/2010, 16:28
Evet bircok markada türlü türlü sorun var. Kullandıgım araclardan ve cok arastırdıgım icin biliyorum birkaçını sıralayayım,
2003 Astra Njoy 1.6 benzinli- egr valfi arızası (tüm opellerde halen kronik bir arıza-parça değişimi ya da valf iptali ile çözülebiliyor)
Yine aynı aracta iç-dış hava sirkülasyon kapağının milinin kırılması (dayanıksız malzeme ve değişim şart onarım yok)
2000 ford focus 1.6 - Devir saati gezmesi (çok tatsız bir durum- birçok focusta ortak sorun-o seride ) Yine bu seri araçlarda 98-2002 lerde, ay-yatak takımının fabrikasyon hatalı üretimi, krank hasarına kadar yol acabilecek sizi yolda bırakabilecek bir kusur, o dönemde ford bircok aracını cagırmış, gitmeyenler hala yollarda...Yine de bu kasa focuslar efsanedir gözümde!
2004 laguna - bircok fransız grubu arbada oldugu gibi kalitesiz malzeme, iç mekan malzemeleri dökülüyor
2000 polo - bogaz kelebegi arızası

Bunların dışında cevremde olanlar ;
İş arkadaşımın 2006 citroen C4 otomatik 1.6 sı garantinin dolmasına 1 hafta kala şanzıman arızası ile değişime gitti.
Babamın 2004 fiestası turbo arızası ile büyük masraf actı (arac 140bin km deydi)
Toyotaların bazı modellerini geri cagırdıgnı biliyoruz.
2006 astra njoy H kasa - elektro servo direksiyon gitti. garantiden değişim

Şimdilik aklıma gelenler bunlar

Sonuç itibariyle fiatın yeni evosunun ucuz olmadıgı kanaatindeyim.2-3 bin lira farkla opel vw gibi daha az donanımlı arabalar secebilirdim. Ama fiat uzun vadede yedek parcanın ucuz olmasını yanında bulunabilirliği ve düşük yakıt tüketimiyle ve de tasarımıyla beni ikna eder her zaman. Ulus olarak külütürümüzün en cok benzediği İtalyanların tasarımda usta oldugunu düşünüyorum. Bunu derken palioda albeada tasarım mı var tabiiki yok. Ama o araçlar fiyat-performans olarak cok basarılıydı.

Bayagı uzun oldu kusura bakmayın ;)

GP COSKUN
13/05/2010, 16:31
tekrar aynı aracı almam
ama bunu sadece gp için söylemiyorum
düşüncem itibarı ile sattığım aracın aynısını almam
ya evo alırım yada bravo alırım

Scottie
13/05/2010, 16:41
bende evo veya bravo alırım.. GP den oldukça memnunum.. bazı araçlarıda denedim. ama cebime göre en iyi GP.

ABNEW
13/05/2010, 16:52
Neden Fiat olmasın diyorum ben de :)

Fiat Grubu gerek tasarım gerekse teknoloji olarak dünyanın en büyük firmalarından birisi.Türkiyedeki kolu olan Tofaşın vizyon problemi nedeniyle Marka Değeri hakettiği itibarı göremiyor burada maalesef,

Ben şimdiye kadar hep Fiat kullandım.Birkaç defa ufak tefek sıkıntılar için servise gitmişimdir en fazla.Hiç yolda kalmadım, aracım çekilmedi.Şuanda 3. Puntomu kullanıyorum.Ancak değiştirmeye kalksam Evo alıp almamayı biraz düşünürdüm:) Dış görünüş olarak beni çok tatmin etmedi çünkü.En azından Abarth ya da Sport un gelmesini beklerdim...

Kriminal
13/05/2010, 16:53
Ayrıca servis ağıda yaygın ama hem ucuz hemde kaliteli değil.
Parçaları pahalı.


Kaliteyı cok ararsan bu fıyatları ruyanda gorursun...
Bence gayet hoş ve kalıte anlamında yeterli...
İnsanlar servislere sadece bakım için gidiyor gunumuzde eskı dızel aracların kaput kapagını acmaya korkardı ustalar mesela audi 100.....
Kim ne derse desın ne kadar ekmek o kadar köfte :)

LeoN48
13/05/2010, 17:39
Grande Punto'yla aramızda bu denli güçlü bir bağın olmasının nedenleri aslında belli:
1. Sınıfında eşsiz tasarım
2. Ödül rekortmeni multijet motorun sunduğu harika yakıt sarfiyatı
3. Parça bulma kolaylığı

İlerde arabamı satmak zorunda kaldığımda tekrar alacağım araba bugünün dizel bravosu olacaktır, o zamana kadar daha iddaalı modeller çıkmadığı takdirde tabi.

Scottie
13/05/2010, 18:03
çoğu kişi Fiat modellerini kötü olarak biiyor. 1 ay önce bir abimiz Gp alacakken vazgeçip jazz aldı.

sawyer
13/05/2010, 21:09
bende Fiat almadan önce herkes bana şüpheyle yaklaşıyordu hani fiat alınırmı der gibi bense herkese inat punto aldım ve bunu diyen herkese de aracı test sürüşü yaptırdım ve hepsi pişman oldular ve fiata haksızlık yaptıklarını düşündüler. ben aracımdan memnunum ve aracımı satsam üst model punto yada bravo alırdım

bvulgari
13/05/2010, 21:31
Valla ben fiat satmıyorum..Alırsın almazsın beni ilgilendirmez.Fakat mart ayında 30-32.000TL civarı dizel arac bende baktım..207, accent, yeni c3, clio tarzı arabalar cıktı karsıma..Baktım servisi evime yakın araba hoş duruyo içide dışıda..Sirkette de multijet araç kullanıyoruz yine..Bana sıcak geldi..Tamam dedim aldım bi tane multijet evo active modeli..Çokta memnunum su an itibariyle..Efendi gibi kullanıyorum cokta tasarruflu araba.. bidaha araba alacak olsam yine fiat ı düsünürüm şu şartlar altında hemde ilk tercih olarak.Milletin arabalar hakkında kendi capında yorumlarıda cok umrumda degil acıkcası..Birinin dedigi öbürünün dedigini tutmuyo neticede..Sen bak yine bi otur arabaya bi tut direksiyonu..Eger içinde işte bu benim arabam olsun istiyorum dedigin olursa, için ısınırsa o araca al çık..Gerisi hikaye.

Moosty
14/05/2010, 09:02
Ekonomik şartlar zorlaştıkça her firma az adamla çok iş yapmaya çalışıyor. O nedenle sadece FIAT servislerinde değil her yerde bir bozulma var. Diğer markalarda da durum farklı değil. bir çok aracın kronik sorunları var.
GP deki sorunlar kabul edilebilir seviyede, fiyat performans oranı iyi. Yedek parça bulma imkanı var. Aracın tasarımında bir bütünlük, bir tarz var.
GP lerimiz ile geçirdiğimiz keyifli anları kendimize saklayıp, bu forumda araçlarımız ile ilgili problemlerimizi paylaştığımız için böyle bir imajı var arabanın. Yani bu forumda bahsedilen problemler GP lerin külliyen problemli olduğu anlamına gelmiyor. GP nin abartılacak bir problemi yok.
Olanları da çözüyorlar takip edebildiğim kadarıyla.
GP ile ilgili yabancı forumlardaki yorumlar da oldukça iyi, özellikle sürüş keyfi kendi sınıfındaki araçlar içerisinde muhtemelen en iyisi.
Şu an aracımı satıp yeni bir araç alacak olsam yine GP alırım, ama bu sefer Multijet olur.

demon
14/05/2010, 17:21
Kaliteyı cok ararsan bu fıyatları ruyanda gorursun...
Bence gayet hoş ve kalıte anlamında yeterli...
İnsanlar servislere sadece bakım için gidiyor gunumuzde eskı dızel aracların kaput kapagını acmaya korkardı ustalar mesela audi 100.....
Kim ne derse desın ne kadar ekmek o kadar köfte :)

Ben yazdığım şeyi GP için değil Fiat servisleri anlamında yazdım. Peki sence ucuz bir arabamı? 30.000 - 35.000 lira verip bir araba alacaksınız ama servise gidip bir avuç para dökerken kaliteden ödün vermeyide göze alacaksınız. Kusura bakma. Ayrıca dediğin işler eskidendi. O motorlar tarihte kaldı arkadaşım. Arabaya çokta lafım yok. GP güzel bir araba. Ama kimse servis kalitesizliğini ne kadar ekmek o kadar köfte diye haklı çıkarmasın bana. Az paramı veriyoruz servislere ki bize kalitesiz hizmet versinler. Bu mantıktan kurtulun. Yoksa daha çok kazıklanırız.

Gelelim soruya. Arabamı satarsam bir daha GP alırmıyım? Şu şartlarda almam. Almam için ise fiyatı uygun arabanında güzel olması lazım. Sıfır olarak kesinlikle Fiat' tan araba almam.

evolodi
14/05/2010, 18:17
yine diyorum araba zevk meselesi cogu insan fiat a karsi kötü yaklasimlarda bulunuyor ama şundan eminimki GP leri gören herkes hayran cünkü arabaya modifiye acayip yakisiyor ve insanlar fiat in böyle bir araba cikardigina inanamiyor.evonun fiyati 80 milyar olsun yine alirdim zevk meselesi abi kim ne derse desin para benim zevk benim :innocent:

demon
14/05/2010, 22:07
80.000 TL :welcome: Lütfen komik olmayalım. Ne arabalar var o fiyata.

bvulgari
14/05/2010, 22:09
bende 20.000tl olsa yine evo alırdım diyim bari :d

agaytan
14/05/2010, 23:00
punto çok iyi bir araba fiat düşmanlarına bakmayın siz hala akılları kuş serisinde corsa fiesta clio hepsini sürdüm puntonun iç görünüşü ve sürüşü hiçbirinde yok... ama tekrar alacak olsam bravo alırdım model yükseltmek açısından

evolodi
15/05/2010, 00:00
80.000 TL :welcome: Lütfen komik olmayalım. Ne arabalar var o fiyata.


ciddi diyorum bak araba hastalarini bilirsin olmadik arabalara ne paralar harcarlar oysa derizki o paralara ne arabalar alirsin diye.oysa adamin zevkidir zevk yani kisaca zevk:D

Fuzuli
15/05/2010, 00:46
Kesinikle gp alırım diyemem ama,
Hakettiği fiyata satsam uygun fiyata dizel gp almayı düşünebilirdim...
Sonuçta arabanın sıkıntıları var ama sınıfında fiyat-performans oranı oldukça yüksek...
E albenisi de var...

GP ÜMİT
15/05/2010, 15:08
ben 23 yıllık tofaş çalışanıyım.benim punto almamın sebebi tofaş aracı aldığım zaman bize belli bir indirim avantajımız var.o yüzden bana cazip geldi.fakat dışarıdaki müşteriler içinde fiat araçlarının fiyatı diğer markalara nazaran ucuz,ucuz araçların arasında en eli yüzü düzgün ve opsiyon seçenekleri puntoda oldugu için o yüzden tercih ediliyor.gerçekçi olalım bana şahsen aynı özellikte, aynı fiyata wolsvagen,opel gibi markalardan seçenek olsa direk o araçları tercih ederim.hem servislerinde adam gibi muamele görürüm.hem kaliteli araca binmiş olurum.

ABNEW
15/05/2010, 16:21
ben 23 yıllık tofaş çalışanıyım.benim punto almamın sebebi tofaş aracı aldığım zaman bize belli bir indirim avantajımız var.o yüzden bana cazip geldi.fakat dışarıdaki müşteriler içinde fiat araçlarının fiyatı diğer markalara nazaran ucuz,ucuz araçların arasında en eli yüzü düzgün ve opsiyon seçenekleri puntoda oldugu için o yüzden tercih ediliyor.gerçekçi olalım bana şahsen aynı özellikte, aynı fiyata wolsvagen,opel gibi markalardan seçenek olsa direk o araçları tercih ederim.hem servislerinde adam gibi muamele görürüm.hem kaliteli araca binmiş olurum.

Özellikle Opel Servislerinde görebileceğiniz muamele ve hizmet kalitesi Fiatı aratacaktır emin olun...

GP ÜMİT
15/05/2010, 16:28
Özellikle Opel Servislerinde görebileceğiniz muamele ve hizmet kalitesi Fiatı aratacaktır emin olun...
opeli bilmem ama wolsvagen servisine devamlı gidiyorum.adamlar bu işi gerçekten hakkıyla yapıyorlar.dediğim gibi wolsvagen arabaları kalitesi süper,fiatın sadece fiattı ucuz diye tercih ediliyor.

demon
15/05/2010, 16:49
ben 23 yıllık tofaş çalışanıyım.benim punto almamın sebebi tofaş aracı aldığım zaman bize belli bir indirim avantajımız var.o yüzden bana cazip geldi.fakat dışarıdaki müşteriler içinde fiat araçlarının fiyatı diğer markalara nazaran ucuz,ucuz araçların arasında en eli yüzü düzgün ve opsiyon seçenekleri puntoda oldugu için o yüzden tercih ediliyor.gerçekçi olalım bana şahsen aynı özellikte, aynı fiyata wolsvagen,opel gibi markalardan seçenek olsa direk o araçları tercih ederim.hem servislerinde adam gibi muamele görürüm.hem kaliteli araca binmiş olurum.

İşte anlatmaya çalıştığım buydu. Objektif davraşınız için sizi tebrik ederim.

ABNEW
15/05/2010, 17:25
opeli bilmem ama wolsvagen servisine devamlı gidiyorum.adamlar bu işi gerçekten hakkıyla yapıyorlar.dediğim gibi wolsvagen arabaları kalitesi süper,fiatın sadece fiattı ucuz diye tercih ediliyor.

Bu da yanlış zaten yani nsanlar Fiatı ucuz diye tercih ediyor ama aynı segmentte Fiat sadece premium markalardan ucuz.Aynı segmentteki tüm markalarla yaklaşık aynı fiyatta satılmakta araçlar.Serviste de aynı durum geçerli.İnsanlar Fiat alınca sanki kuş serisi araçlar gibi servisten 50TL ye çıkabileceklerini sanıyor.Ancak periyodik bakım faturalarını görünce hayal kırıklığına uğruyorlar doğal olarak,

Tofaşın tek eksikliği hep söylediğim gibi vizyonu.Bu noktada Tofaş çalışanlarına büyük iş düşmekte.Umarım marka imajını sadece hakkettiği yere getirebilirler Türkiyede.Şuandaki marka imajı yukarda söylenen ucuz araç, ucuz servisle sınırlı sadece, kaldı ki bu da doğru değil zaten :)

GP ÜMİT
15/05/2010, 17:33
Bu da yanlış zaten yani nsanlar Fiatı ucuz diye tercih ediyor ama aynı segmentte Fiat sadece premium markalardan ucuz.Aynı segmentteki tüm markalarla yaklaşık aynı fiyatta satılmakta araçlar.Serviste de aynı durum geçerli.İnsanlar Fiat alınca sanki kuş serisi araçlar gibi servisten 50TL ye çıkabileceklerini sanıyor.Ancak periyodik bakım faturalarını görünce hayal kırıklığına uğruyorlar doğal olarak,

Tofaşın tek eksikliği hep söylediğim gibi vizyonu.Bu noktada Tofaş çalışanlarına büyük iş düşmekte.Umarım marka imajını sadece hakkettiği yere getirebilirler Türkiyede.Şuandaki marka imajı yukarda söylenen ucuz araç, ucuz servisle sınırlı sadece, kaldı ki bu da doğru değil zaten :)
benim aracım 120 hp dinamik aynı özellikteki bir aracı git wolsvagenden almayı dene size kaç tl fiyat çıkaracaklar çok merak ediyorum.bunu öğrenince kendi söylediklerini kendin çürütmüş olacaksın.servisler aynı fiyat olabilir. fakat bursadaki wolsvogen servisi mükemmel çalışıyor.bunu keşke fiat servislerindede görebilsek.

ABNEW
15/05/2010, 17:47
benim aracım 120 hp dinamik aynı özellikteki bir aracı git wolsvagenden almayı dene size kaç tl fiyat çıkaracaklar çok merak ediyorum.bunu öğrenince kendi söylediklerini kendin çürütmüş olacaksın.servisler aynı fiyat olabilir. fakat bursadaki wolsvogen servisi mükemmel çalışıyor.bunu keşke fiat servislerindede görebilsek.

Ümit Bey, ben açıkçası Türkiyedeki Doğuş Otoyu diğer bayi ve distribütörlerden çok ayrı tutuyorum.Bunu çok defa da dile getirdim.Yani kastettiğim şey Doğuş Otonun Türkiyede kar marjını çok yüksek tutmasıdır.Yurtdışında aynı donanım ve motor seçenekleriyle bir Fiesta, Corsa, Punto, Polo arasında ya da bir Bravo, 308, Megane, Golf arasındaki fiyat farklarının Türkiyedekinin aksine ne kadar az olduğunu görürseniz çürütülecek şeyin benim söylediklerim olmadığını anlarsınız,

Ben zaten Türkiyedeki genel durumu dile getirdim yoksa siz tabiki VW nin servisinden ya da aracından memnun olabilirsiniz.Kaldıki bence de VW güzel araçlar üreten bir markadır.

Benim demek istediğim şey bizim insanlarımız bir doğan bir şahin alıyorlarsa bunun nedenini ucuz araç ve ucuz servise bağlamaları.Yoksa bir punto bir bravo alıyorlarsa bunu ucuz araç ya da ucuz servis diye almamaları gerektiği.Çünkü ne araç ucuz ne servis ucuz.Zaten ucuz olmasını gerektirecek hiçbirşey de yok Tofaşın Vizyonu dışında,

Siz de bir Tofaş çalışanı olarak (Servis, bayi, fabrika...) bence çalıştığınız kurumu ve araçlarını kötülemek yerine daha da ileri götürmelisiniz ki insanların Fiata bakış açıları değişmeye başlasın tabi sizinkinden sonra...

GP ÜMİT
15/05/2010, 18:07
şimdi ben tofaş çalışanıyım diye adamların başarısını göz ardı etmem mümkün değil.bir kere golfle ne puntoyu nede bravoyu kıyaslamak mümkün değil. gerçekten bir golf süper kendini kanıtlamış bir araç.bakıyorsun golfe bizim araçlarla motor gücü, opsiyonları neredeyse aynı ama aralarında çok büyük fiyat farkı var.buda wv kaliteli malzeme kullanmasından ileri geliyor.benim fiat veya tofaşı kötülemek gibi bir niyetim yok.
servislere gelince en basitinde bir örnek vereyim, randevu aldığım halde servise girince ben bir müşteri olarak yetkili kişi arıyorsam,oradakiler beni karşılamıyorsa ben bunları söylerim.bir wv servisine girince benim kapım açılıp,hoş geldiniz dedikleri zaman ben mutlu oluyorsam fiat servisinde bunu niye göremiyorum.bu farkı dile getirince niye alınılıyor.böyle davransınlar onlarıda taktir edeyim.

demon
15/05/2010, 18:23
Balık baştan kokar. Bence Türkiye Tofaş-Fiat zihniyetini değiştirmeli. Bu şekilde memnuniyetsiz giderse bundan 5 sene sonra iyice herkesi kendilerinden soğutacaklar.
Ayrıca eskiden ucuz arabalar üretip satılıyordu. Servisler ve parçaları ucuzdu.O zamanın şartları bunu gerektiriyordu. Fiat bu avantajınıda yavaş yavaş ortadan kaldırıyor. Madem çıtayı yükseltiyorsun o zaman kaliteyide yükseltmen gerekiyor.

Fiat = Ucuz, parça ucuz, servis ucuz

Artık böyle birşey yok. Zaten bir dahaki arabam büyük ihtimalle VW olacak.
4. Fiat arabam ve bir daha asla diyorum.

Ben Fiat' tan sıfır araba almaya gittim. Adamlar 19.500 liraya sattıkları arabanın orjinal
olanın sıfır araba alacağım halde benden 15.000 liraya almaya çalıştılar. Adam kazıklanırda bu kadar kazıklanmaz.

2 ay garantiden değişmesi gereken bagaj kapağı tertibatını bekledim. Defalarca gittim. Bir parçayı temin edemediler. Gittim sanayiye adam bir yayı düzeltti. Bu kadarmı zordu yani. Ben bundan ne anlıyorum sen beni başından atıyorsun.

Adam baskı balatası bitmiş arabanın debriyajından ses geliyor dediğim halde bana herşey normal bir ses yok diyor.

Serviste Rot balans yaptırdığım araba yolda şerit değiştiriyor diyorum adam havalar sıcak ondandır diyor.

Adam parçayı eğer bizde taktırmazsan sana yedek parçanı satmam diyor. Arabamın yedek parçasını zorla tartışıp alıyorum.

Ben servise gidip 45 dakika birisi benimle ilgilenicekmi diye müşteri temsilcisinin gözüne bakıyorum. Adama sesleniyorum bana dönüp bakmıyor.

Servise araba bırakıyorum. Bizim fırça ile yıkamaya kıyamadığımız arabayı adam resmen çamurlu pis kokan bir suyla yıkıyor.

Sonra beni arayıp zorla telefonda bize iyi puan veren diyen bir zihniyetle konuşuyorum. Kendilerinden memnun olmadığımı söylediğim halde.

Son yaşadığım ekspertiz rezaleti ve Tofaş genel müdürlüğünün bu konuda takındığı tavır zaten bir felaket. Bir kurumun çalışanları, müşteri temsilcileri sorun çözmek yerine sürekli bir savunma psikolojisi içinde ise ben durup düşünürüm.

Şansımı çok zorladım. Artık Fiat konusunda daha fazla kendimi zorlamayacağım. Kimse kalkıp bunca şeyden sonra bana Fiat kalitesinden bahsetmesin.
Herkesin tercihi kendine ama benim tercihim olmayacak.

ABNEW
15/05/2010, 18:25
Ümit Bey, siz benim ne demek istediğimi anlamamışsınız maalesef,

-Kimsenin başarısını gözardı edin demedim ben

-Ben Poloyla Puntoyu, Bravoyla Golfü çok rahat kıyaslarım.''Artılarını eksilerini'' en ince ayrıntısına kadar ''objektif'' olarak ortaya koyabilirim.İçerideki malzeme kalitesinin fiyata etki edeceği rakam en fazla 100-200 Euro olur.Ne hikmetse VW yurtdışında 300-500 Euro daha pahalı (hadi biz buna kaliteli diyelim) ama Türkiyede 2000-3000 Euro daha mı kaliteli:)Demekki bizlere farklı araçlar geliyor

-Servisiniz kötüyse servisinizi değiştirin ya da şikayet edin.Türkiyede kötülenen birçok VW, Opel, Fiat Servisi var.Sizi karşılamıyorlarsa -tabiki size hak veriyorum- sizi karşılayacak bir servise gitmeniz gerekiyor.Örneğin benim servisim çok iyi, hiçbir VW Servisinin gösteremeyeceği ilgi ve alaka ve teknik bilgiye sahipler:)

-Son olarak ben araç üreticisi ya da Tofaş Çalışanı olmadığım için hiçbir şekilde alınganlık gösteremem.Sadece fikirlerimi her türlü psikolojik etkiden uzak son derece objektif ve bilimsel olarak aktarmaya çalışırım hep...

demon
15/05/2010, 18:39
Neden müşteriler servis değiştireceği yerde bu kurum Servislerinin hizmet kalitesini değiştirmiyor?

GP ÜMİT
15/05/2010, 18:46
bazı şirketler vardır,kendilerini kanıtlamışlardır.bmw,audi gibi bunları alırken kalitenin yanında bir marka bedeli diyelim biz buna o farkıda ödersiniz.sadece araç sektöründe degil her sektörde böyle markalar vardır.bu firmalardan bir ürün alırken kaliteli oldugundan eminsinizdir.içinizde kaliteyle ilgili böyle bir süpe yoktur.buda firmanın kendini ispat etmesinden kaynaklanır.ben diğer araba markalarını değilde benim gönlümde wv olduğu için o firmadan örnek verdim.benim içinde wv o firmalar gibi kendini ispat edmiş bir firmadır.benim açımdan fiat bana böyle bir güven vermedi.bu müşterinin hatası değil firmanın hatasıdır.bunu ortadan kaldırmakta,bu firmanın daha kaliteli araç üreterek , güler yüzlü ve daha iyi hizmet vererek gerçekleşir.

ABNEW
15/05/2010, 19:11
Neden müşteriler servis değiştireceği yerde bu kurum Servislerinin hizmet kalitesini değiştirmiyor?

Fırat, iş yine müşteri de bitiyor kötü servisi araca maledip başka markaya yönelmek yerine sorunun serviste bittiğini kavrayıp servisin değişimini (Yani düzelmesini) en azından şikayet mekanizmasını kullanarak sağlamak gerekmekte.Yine bir değişim olmaz ise bu durumda en azından bizim araçlar için olayda sadece Tofaşı suçlamak en mantıklısı.Tabi yurtdışına da şikayet etme imkanımız var.Çevremdeki insanlar bunu da uygularlar.Bu sayede Fransadan Oyak-Renaulta binlerce euro ceza verdiren tanıdığım bile var tabi haklı bir gerekçeyle,



bazı şirketler vardır,kendilerini kanıtlamışlardır.bmw,audi gibi bunları alırken kalitenin yanında bir marka bedeli diyelim biz buna o farkıda ödersiniz.sadece araç sektöründe degil her sektörde böyle markalar vardır.bu firmalardan bir ürün alırken kaliteli oldugundan eminsinizdir.içinizde kaliteyle ilgili böyle bir süpe yoktur.buda firmanın kendini ispat etmesinden kaynaklanır.ben diğer araba markalarını değilde benim gönlümde wv olduğu için o firmadan örnek verdim.benim içinde wv o firmalar gibi kendini ispat edmiş bir firmadır.benim açımdan fiat bana böyle bir güven vermedi.bu müşterinin hatası değil firmanın hatasıdır.bunu ortadan kaldırmakta,bu firmanın daha kaliteli araç üreterek , güler yüzlü ve daha iyi hizmet vererek gerçekleşir.

BMW, Audi, Volvo, Alfa Romeo gibi firmaların yeri bende de ayrıdır.Zaten öyle de olmak durumunda.Bunlar her sınıfta premium markalar üreten firmalar.Ancak Fiat, VW, Renault, Ford, Peugeot, Opel gibi firmaların bir segmentteki üretimleri gerek kalite,donanım, tasarım gerekse güvenlik, teknoloji olarak birbirlerine her açıdan hiçbir şekilde üstünlük kuramayacak markalardır.Birisinin tasarımı iyidir, diğerinin iç mekan işçilik kalitesi, birinin motoru iyidir diğerinin donanımı.Bu firmalardan sadece bir tanesini her anlamda üstün görmek sadece beğenimizin ve toplumun bakış açısının bir sonucudur...

phyevren
15/05/2010, 19:36
Fiat son dönemde grandepunto,linea,bravo,fiorino ve yeni dobloyla Türkiyedeki o ucuz ve kalitesiz imajını değiştirmeye başladı.
Saydığım araçlar içinde hiç biri kalitesiz değildir..
Ama arkadaşlara da katılmamak mümkün değil kuş serisinin ömrü çok uzun tutuldu (sanki muhteşem araçlardı da) ve kuş serisinin üzerine tempra,uno,tipo serilerini getirdiler döneminin tasarım harikası araçları ülkemin bozuk yollarında heba olup gitti( tempra-uno-tipo serisi ön takım bakımından fiatın Türkiyede sattığı en zayıf araçlardır).
Daha sonra ise insanların başına palio,marea,brava,siena gibi mekanik arızalarla dolu modelleri bela ettiler..(Palio yu dışarıda tutuyorum;gerçi onun sedanıda Albea)

Şimdi ise Fiatın araç portföyüne bakın evo,bravo,linea,fiorino,doblo...
Fiat çok geç kalmış olsa da artık değişim içine girdi ve bundan sonra da kaliteli araçları gelecektir.En yakın da ise Bravonun sedan versiyonu yeni bir isimle lansman edilecekmiş.Linea nın üst segmentte abisi olacak bu model focus-fluence gibi modellerle rekabet edebilecek..

Servis konusuna da gelince her servisin iyi olması elbette mümkün değil ayrıca siz şikayet etmezseniz Fiatın ve de Tofaşın bundan nasıl haberi olabilir ki..
Şahsen ben şikayetimi yaptım ve çok şey değişti servisimde...

^^Ama şu büyük gerçek FİAT araba da yolculuklar hep rahat olmuştur ve de FİAT bir tutukudur^^

dagored
15/05/2010, 19:53
Opeli bilmiyorum ama Wv servislerindeki tutuma bir kere ben de sahit olmustum. Eminim Fiat'in en ilgisiz servisi bile bu adamlardan daha ilgililerdir...

lionT-JET
15/05/2010, 22:12
vw servıste ılgı alaka ıyı olabılır ama arabaların sorunları maddı anlamda bızım araclardan daha pahalı.bakım ucretlerı ve fsı motorların sorunları..cevremde ne kadar vw grubu aracı olan varsa hepsı bır sekılde sıkayetcı.bızım passat habıre arıza uyarısı,yan komsumda jetta tsı o da sorunlu,arkadasımın 2.0 tdı octavıa sı o da komple motor,sanzıman,turbo degıstırdı.ılgı alaka da onemlı ama sorunsuz bınebılecegımız araca bınmek daha onemlı..

ibrahimksm
15/05/2010, 22:30
Ben GP mi yılbaşında aldım. GP yi tercih nedenim 30.300 TL ye dizel, otomatik, esp, yokuş desteği olan, fena sayılmayacak bir bg gücü (90 bg benimki) başka araç bulamamamdı. Yaris 40.000 TL ve Esp bile yoktu corsa aynı özelliklerde 36.000 TL idi. polo o boş haliyle 40.000 TL gibi bir rakamdı. i20 dizel otomatik çok yakıyordu , colt ikinci eli zayıf, jazz dizel yok, fransız arabalarını sevmiyorum zaten, ford fiesta dizel otomatik yoktu ve son olarak evo dizel otomatik yoktu. Yani bu paraya (30.300 TL) bu özellikler yoktu:)

Galiba GP dizel 90 bg otomatik son arabayı ben aldım. istanbulda aramadığım bayi kalmadı sadece gökerde vardı.

Arabamdan memnunum sadece yokuşlarda otomatikte iken bazen aptallaşıyor. onun dışında perfect the grande

Bir arkadaş 80.000 TL olsa bile GP alırdım demiş valla o para bende olsa anında BMW 3.20d alırdım.

silentscream
16/05/2010, 17:55
Sen bak yine bi otur arabaya bi tut direksiyonu..Eger içinde işte bu benim arabam olsun istiyorum dedigin olursa, için ısınırsa o araca al çık..Gerisi hikaye.

Ben de araç almaya karar verdiğimde cok araba baktım ama.arkadaşımın dediği gibi sadece Grande Punto ya için ısındı.Sanki beni çağırıyor gibi bakıyordu desem yeridir..

bvulgari
16/05/2010, 22:35
Valla benim bu paylasımda ki düşüncem; önemli olanın alırken ki gördügümüz şeylerin olmadıgı yönünde..Esas nokta arabaya bakarken ki plastik, işçilik, dizayn degil yani..Bunlar zaten yakından bakılınca anlasılan seyler..Önemli olan iş bittikten sonraki ilgi ve alaka..Bence fiat müşteri memnuniyetini ön planda tutsun ve muadillerinden hissedilir seviyede bi tatmin saglasın çok fazla diğer marka kullanıcısı zamanla fiat a geçer..Ama gelelim şuan ki çizgilerine.Ben şuan arabamdan memnunum ama sıkıntı cıkartıyo..Servis halledemiyo öle oluyo böle oluyo..Sonraki arabamı kesinlikle fiat almam bidaha da hiç fiat araca binmem..Günümüzün en önemli gerekliligi olan müşteri memnuniyetini en ön planda tutmaları lazım..Yoksa ne çıkarlar ne batarlar..Böle taksilerle ucuz modellerle dönüp dururlar..