Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : Hız sınırları normal mi? Yükseltilmeli mi?



Kriminal
06/04/2010, 12:43
Karayollarının tanımlamalarına bölünmüş yollarda eklendi. Ülkemizde şehirlerarası karayollarında 90 km, bölünmüş yollarda 110 km ve otoyollarda hız sınırı 120 km/h olarak belirlendi. Ancak yeni çıkan otomobillerin kadranlarına bakıldığında 280 km/h yazabiliyor. Araç üreticileri kendi otomobillerinin Euro NCAP testlerinden başarıyla geçtiklerinden bahsetselerde sakatlanma ve ölümle sonuçlanan trafik kazalarına şahit oluyoruz. Bunlara göre sürücüler artık hız limitlerinin yükselmesini istiyorlar.
İleri sürüş teknikleri uzmanları bölünmüş yollardaki hız sınırlarını yorumladılar:
Ethem Genim – İleri sürüş teknikleri uzmanı
İleri sürüş teknikleri uzmanı Ethem Genim, ülkemizde yolların hız sınırlarına uygun olarak yapılmadığını söyledi. Genim, Türkiye'de aslında bölünmüş yolun olmadığını, bölünmüş yol olarak lanse edilen yollarda refüşlerin olmadığını, asfalt kalitesinin doğru yapılmadığını söyledi. Genim, ülkemizdeki insanların hız sınırlarına uymadıklarını kamyonların bile otoyollarda 110 km'nin altında seyretmediğini söyledi. Millet olarak trafiğin bir takım oyunu olduğunu ve kurallar çerçevesinde bu oyunun oynanması gerektiğini sözlerine ekleyen Genim, insanların takip mesafesinden bile haberleri olmadıklarını söyledi.
Genim, trafikte 10 km düşük hızla seyredildiğinde kaza sırasında ölüm oranlarının belirgin bir şekilde azaldığını belirtti.
Genim, araçlarda yakıtı verimli kullanmamız gerektiğini ve uygun devirlerde vitesin değiştirilmesi gerektiğini söyledi. Günümüzde benzinli otomobillerin vites değiştirme devrinin maksimum 2500 devir, dizellerde ise 1800-2000 arasında yapılması gerektiğini söyledi. Bu sayede kurallara uygun otomobil kullanacağını belirtti.
Mete Bayrakçı - İleri sürüş teknikleri uzmanı
İleri sürüş teknikleri uzmanı Mete Bayrakçı, mevcut hız sınırlarının dünyaca kabul görmüş hız limitleri olduğunu söyledi. Aracın hızının arttıkça kütlesinin ağırlığının da katlanarak artacağını ve kaza anında kaçınılmaz sonlara neden olacağını belirtti. Ülkemizdeki asfalt kalitesinin bazı otoyolların dışında oldukça kötü olduğunu sözlerine ekleyen Bayrakçı, bölünmüş yollardaki şerit çizgilerinin aslında bir duvar olarak görmemiz gerektiğini söyledi. Belirlenmiş olan hız limitlerinin normal olduğunu, yüksek vitesli araçlarda devir yakalamak için gaza basılmaması gerektiğini, bunun için vitesin düşürülmesinin zorunlu olduğunu söyledi.

hakan26
06/04/2010, 13:52
Hız sınırları bence makul,yükseltilse bile azla yetinmeyen bir millet olduğumuzdan o da kimileri için yeterli gelmiyecektir.Unutmayalım arkadaşlar sürat FELAKETTİR.Gaza basarken sevdiklerinizi düşünün...

Kriminal
06/04/2010, 14:03
Bizim yollarımızın projeleri max degerleri ve asfalt kalitesi yol egimleri tam anlamıyla günümüz aracalarına uygun degil hala 90km zor gören eski düzene göre yapılıyor ve uygulanıyor bence limit uygun!!!!!

onn.off
06/04/2010, 14:10
trafik kuralı diye bişey kaldımı ne limiti ne hızı millet daha emniyet kemeri takmak aypmış gibi acemi işiymiş gibi bakıyor duruma yazık bize

burhankutlu
06/04/2010, 15:11
bizim yol şartlarına göre çok bile ama yeni araçlara göre de az ortası yok yani :)

Kriminal
06/04/2010, 15:39
Bence araçları sınıflandırıcaksın her yola her arabayı sokmayacaksın..Tek şerıt rampa cıkıyosun onunde 3 tane tır arka arkaya hadı sollada gorelım..

GP COSKUN
06/04/2010, 17:39
hız sınırını düzenlemenin yerine hala karayollarında kara noktalar ve can alan yerleri
iyileştirsinler bence

makeles
06/04/2010, 17:59
tek şeritli yollarda 90km/h
çift şeritli yollarda 110km/h
oyollarda ise 130km/h olmalı artık..

hatta hıza uygun otobanlarda uyarı levhaları ile hız arttırılabilir..

Scottie
06/04/2010, 18:36
90 km ile 100 km arası ölümle hayat arası demişler.....

bravo_sercan
06/04/2010, 19:29
150 yapsalar bile millet sanki 150 yi geçmicek.
kafasına göre basıp gidiyor millet valla.
boş yol buldummu bende :/ en azından başkasına çarpmaz kendi başıma can veririm bşi olursa diyorum :D töbe töbe :/

ABNEW
06/04/2010, 19:37
Hız sınırlarının yükseltilmesi için, başırılı sinyalizasyon, içinde mühendisliği görebileceğimiz yollar, caydırıcı ama makul cezalar ve bilinçli sürücüler gerekmekte,

Hız sınırının zaten 120km/s olduğu otoyollarda bile öyle kasisler ya da çukur kapamak için yapılmış yamalar var ki neredeyse durmak zorunda kalıyoruz:) Üreticiler bizim yollarımıza göre araçlar yapıyorlar ya da yürüyen aksamda değişikliğe gitmek zorunda kalıyorlar :)

bvulgari
08/04/2010, 00:17
benim en uyuz oldugum şey emniyet seridinden giden arabalar.bide yol birlesmelerinde kesikli cizgiyi beklemeden obür yola atlayan araclar....Kimisi sinyal verip bekler kimisi vermeden önüne kırar, sen sinyal verirsin herif gaza abanır önüne gecme diye..azıcık hız kesersin hemen sellektör yapar..çok kızıyorum çoook..Saygı lazım önce.

Ceday
08/04/2010, 00:54
Bu yollarda 90 km üzerine çıkmak tam bir kumardır malesef duble yol yapıyoruz diye yapılan yollar mıcırdan ibarettir (eleştirisel anlamda yazmıyorum ülkemizim ekonomik durumu gereği belkide böyle yapılmakta) mıcırın zift ile kaynamadığı hala kum olarak kaldıgı birsürü tuzak var yollarda. Kaymak asfalt diyorlar birde hiç kaymak değil birsürü kafasına göre yapılmış yamalarla dolu yüksek hızlarda arabada amortisman rot rot başı bilya boşluğu herbir halt meydana geliyo kısacası ön takım bırakmıyor. Bunlara otoban dedikleri o paralı yollarda dahil.
Boşverin 90 bile fazla... 110 dersin 120 dersin bizim milletimiz suyunu çıkarır F1 pisti sanır yolları hiç uğraşmayın bu hız limitleri ile iyi böyle.

ibrahim06
08/04/2010, 01:23
Bölünmüş yollarda hız limiti 110'a çıkarılması gayet iyi oldu bence. 10 yıl önce 90 ile gidilen yolla şimdiki 90 ile gidilen yol arasında fark var bence. Çoğu yerde yollar hem genişletilmiş hem de yenilenmiştir hem de yenilenmektedir.Bunu göz ardı edemeyiz. Çukurun olduğu, mıcırın olduğu lokal yerlerin örneğini birçok kişi verebilir. Ancak genele bakıldığında geriye gidiş yok, gelişme var. Geçenlerde burda bir arkadaş yazmıştı ''Siz hele İtalyanın yollarını bir görseniz Türkiye'den farkı yok '' gibilerinden bişeyler demişti. Avrpa Birlği projesiyle 2006'da Fransa,İspanya ve Portekizi görmek nasip oldu bana. İspanya ve Portekiz'in yolları da öyle ahım şahım değildi.Hele Portekiz bizden daha kötüydü diyebilirim. Kıyaslamayı yapınca hep Avrupanın en iyi yollarına sahip olan Almanya'nın yollarından bahsederiz. Diğer ülkeler Avrupa değilmiş gibi.
Şehirlerarası yollarda düzelme olduğu, Puntolarımızın 110 ile gittiğinde güvende olduğu kanaatindeyim.Sonuçta arabalarımız 85 model araba değil. Ancak şehiriçi yollar için aynı şeyi söyleyemeyeceğim. Yollar delik deşik. Sözde güzel yollarıyla bilinen Ankara'nınkiler bile.

ABNEW
08/04/2010, 11:24
Bu yollarda 90 km üzerine çıkmak tam bir kumardır malesef duble yol yapıyoruz diye yapılan yollar mıcırdan ibarettir (eleştirisel anlamda yazmıyorum ülkemizim ekonomik durumu gereği belkide böyle yapılmakta) mıcırın zift ile kaynamadığı hala kum olarak kaldıgı birsürü tuzak var yollarda. Kaymak asfalt diyorlar birde hiç kaymak değil birsürü kafasına göre yapılmış yamalarla dolu yüksek hızlarda arabada amortisman rot rot başı bilya boşluğu herbir halt meydana geliyo kısacası ön takım bırakmıyor. Bunlara otoban dedikleri o paralı yollarda dahil.
Boşverin 90 bile fazla... 110 dersin 120 dersin bizim milletimiz suyunu çıkarır F1 pisti sanır yolları hiç uğraşmayın bu hız limitleri ile iyi böyle.

Ömer, yaptığımız yollara, asfaltlara, kaç defa bunların yenilendiğine bakarsak Türkiyenin dünyanın en zengin ülkesi olması gerekirdi...