Orijinalini görmek için tıklayınız : Benzinimizin %85'e yakını nereye gidiyor?
ugurozer
31/03/2010, 18:29
Benzinin 3,80, motorinin 3,10 TL'ye yaklaştığı Türkiye (https://www.milliyet.com.tr/index/Turkiye), dünyanın en pahalı akaryakıtını tüketirken; sürücüler de mecburen tasarrufa yöneliyor. Peki, bir yerden bir yere giderken 100 TL'lik akaryakıtın ne kadarı nereye harcanıyor?
Haberimize başlar başlamaz bir soru: Bir otomobilde yakıttan elde edilen enerjinin ne kadarı o otomobili ilerletmek, klima, farlar ve müzik sistemi gibi ekipmanları çalıştırmak için kullanılır? Cevabınızı bilmiyoruz ama bizim vereceğimiz cevaba şaşıracağınız kesin: Sadece yüzde 15’i… Peki, geri kalan enerji nerede kayboluyor? Motorda, yoğun trafikte, rölantide ya da trafik ışıklarında...
Bakın, 100 liralık benzini nerelere harcıyoruz:
Motorda kaybolan (62,4 lira):
Motor, kimyasal enerjiyi mekaniğe çevirirken ısınma, sürtünme, egzoz, yanmayan yakıt ve diğer kayıplarla enerjisinin yüzde 62,4’ünü kaybeder. Değişken geometri, turbo (https://www.milliyet.com.tr/index/Turbo) besleme, direkt püskürtme gibi teknolojiler verimliliği artırır, kaybı azaltır. Dizel araçlar benzinli araçlara oranla yüzde 30-35 daha verimlidir ve yeni teknolojiler dizel araçların cazibesini daha da artırıyor.
Rölantide çalışırken kaybolan (17,2 lira):
Trafik ışıkları, sıkışık trafik gibi durumlarda boşa çalışan motor, yakıt harcar; ancak bunun kullanıcıya hiçbir yararı yoktur. Otomobil ışıklarda veya trafikte beklerken ‘start-stop’ gibi motoru durduran, gaza basıldığında da hızla çalıştıran sistemler bu enerjiyi geri kazanmaya çalışır.
Aktarma organlarında kaybolan (5,6 lira):
Yakıttan elde edilen enerjinin yüzde 5,6’sı şanzıman gibi aktarma organlarında kaybolur. Otomatikleştirilmiş manuel şanzımanlar ve CVT gibi kademesiz şanzıman sistemleri, bu kayıpları azaltmaya çalışır.
Aksesuarları çalıştırmak için (2,2 lira):
Klima, hidrolik direksiyon, cam silecekleri, farlar ve müzik sistemi enerjisini motordan alır. Yakıt ekonomisi gelişmelerinde yüzde 1 kadar enerji, bu sistemlerin daha tasarruflu kullanılmasıyla ve daha verimli hidrolik pompalarının geliştirilmesiyle sağlanır.
Hava direncini kırmak için (2,6 lira):
Otomobiller rüzgârı yarıp geçebilmek için enerji harcar. Harcanan enerji, hız arttıkça yükselir. Enerji tüketimi aracın şekliyle de doğrudan ilişkilidir. Havayı pürüzsüz biçimde yaran otomobiller sürtünme değerini yüzde 30’a kadar düşürürler.
Hareket ettirmek için (5,8 lira):
Duran bir aracı hareket ettirmek ve belirli bir hıza ulaştırmak için enerji harcanır. Gerekli enerji, aracın ağırlığı ile doğrudan ilişkilidir. Araç ağırlığını azaltmak için daha hafif malzemeler ve yeni teknolojiler kullanılır. Kullanıcı, frene her bastığında, durgunluğu aşmak için kullanılan enerji miktarını artırmış olur. Yani freni ne kadar çok kullanırsanız enerji tüketimini de o kadar artırmış olursunuz.
Sürtünme direncini kırmak için (4,2 lira):
Lastiği ileri götürmek için gereken kuvvettir. Lastiğin üzerine binen yük ile doğrudan ilişkilidir. Yeni teknolojilerle geliştirilen yüzey desenleri sayesinde, sürtünmesi azaltılmış lastik hamurlarıyla sürtünme direnci azaltılır. Aile araçlarında sürtünme direncinde sağlanan yüzde 6’lık iyileşme, yakıt tüketimini yüzde 1 azaltır. (Aksiyon Dergisi)
Yani arkadaşlar sırf benzinli motorlarda tüketimin düşmesi için teknolojinin ilerleyeceği daha çook mesafe var. Bu arada başka kaynaklardan benzini en verimli kullanabilen araçların %20 civarı ile japonlar olduğunu okumuştum.
GP COSKUN
31/03/2010, 18:40
iyide bu saydığın kayıpların hepsi dizel motorlarda da mevcut
bu işin doğasında var
sowhat788
31/03/2010, 19:01
iyide bu saydığın kayıpların hepsi dizel motorlarda da mevcut
bu işin doğasında var
Benzin ve motorin demiş zaten Coşkun bey heyecanlanmayın,sanki araban dizel sanane :p ben biliyorum benzinin nereye gittiğini ama terbiyem müsade etmiyor :;@%%&&!!/( :whip0000:
ugurozer
31/03/2010, 19:17
dizel motorlardada var elbette coşkun ancak fark dizel motorlarda verim daha yuksek, burada sadece benzinin tl si baz alındığında verimdışı kaybolan tl miz nereye gidiliyor şeklinde bir yazı çıkarılmış. ayrıcana dizelin kaç tl si nereye gidiyor diye örnekleme yapmayalım şincik beya
Kriminal
31/03/2010, 19:19
Yeni araçlarda kullanılan sıkıştırma oranlarının değiştirilmesi kullanılan silindir ve piston teknolojileri sayesinde araçların verimlilikleri % 25 lere yaklaşmıştır ayrıca araçlarda kullanılan elektronik sitemlerle yakıtın yanma durumları motorun devir sayısı gibi durumlar kontrol edilerek araç verimliliği artırılmıştır. yeni sistem araçlarda kullanılan 100 ü geçkin sensör bu sistemleri kontrol etmeye yarar. bu yüzden yeni araçların yakıt tüketimi daha azdır
Ugur depresyona soktun benı kardes resmen benzın havaya gıdıyormus
ugurozer
31/03/2010, 19:59
:))
Garip bi hesap , insan olarak yediklerimiz nereye gidiyor gibi birşey. Sonuçta 4 zamanlı motorun maksimum alabileceği verimi belli.
Esas %65 keşke vergilerle gerçekten yerine gitse
Ama nerelere gidiyor ne yazıkki belli ve ne yazıkki hırsızlar ortalıkta şeref abideleri olarak dolaşıyor ükemizde !!!
ancester
01/04/2010, 11:38
faydasız bilgi bilgi değildir. böyle gereksiz bir bilgi sadece iç huzuru bozar. her arabada aynı durum vardır. bireysel olarak teknolojiyi geliştirme şansımız olmadığına göre keyifle benzinin havaya gidişini seyredelim:)
ugurozer
01/04/2010, 12:21
Hilmi senin şu yazından başka faydasız birşey goremedim bu sayfada ben! Teknoloji gelişmemiş olsaydı şuanda 100 km de bu performans için 40 Litre benzin harcıyor olurdun!
aldın 100 liralık benzinin %75 i vergi mazotun ise %76 olarak devlete gidiyor 25 tl üzerinden bu hesabı yapman bence dünyanın hiç bir yerinde ayrıca verginin vergisi ödenmiyor malesef biz önce ötv ödüyoruz ötvli fiyatın üstünden kdv ödüyoruz yani ötvnin kdvsi var :)
smartmavi
02/04/2010, 10:33
Cok buyuk yanlislik var! Yakitimiz baska yere gidiyor!
Yaklasik yuzde 75 i vergiye gidiyor :) normal olmayan bu aslinda!
ugurozer
02/04/2010, 20:01
Olay ayrı bir noktaya geldi :)) %85 ini kullanamadığımız benzine verdiğimiz 100 liranında 75 lirasını devlete vergi olarak veriyoruz hesab edin ne kadar büyük sarfiyatçıyız ne kadar müsrifiz yahu :))) teknoloji ve devletin koyunu aman yanlış anlaşılmasın!
hilmiye katılıyorum..
bisikletle gidip gelmeyi teklif ediyorum..
acaba o zaman yediklerimizin ne kadarını bisikletin gitmesi için harcıyoruz onla ilgili bir paylaşım yapılabilir...
hem araba üzerinden inmeyip hem böyle boş akıl karıştırıcı fikirlerde usta bir zihne sahip uğur...
bunu çok iyi biliyorum ki zaten konunun devam etmemesinden belli...
ugurozer
03/04/2010, 11:50
Bilgi paylaşımı yaptığımız bu ortamlarda karşı görüşler olması çok mümkündür ki bu bile birbirimizin bilgi sahibi olmasına yardımcı olur ancak, hiçbir görüşü, karşı görüşü ve hiçbir bilgisi olmadığı halde geri kafalılık yaparak bilgi paylaşımını engellemeye çalışan insanlar bu gibi ortamlarda bizlerin bütün şevkini kaçırmaktadır...
Serdar sana gelince, yukarıda paylaştığım bilgiler benim fikirlerim değil, uzun araştırmalar ve emek sarfedilerek ortaya çıkarılmış ve aksiyon dergisi tarafından geniş bir kitleye yayımlanmış bilgilerdir, Ben sadece bu gibi bilgileri edinmek isteyen arkadaşlarımız için burada paylaştım.
kimse araba kullanmasın demenin kibarcası bu...
ya da araba kullanıyorum bunları biliyorum ve çok mantıksızım da denebilir..
gereksiz bilgi, bilgi değildir...
yapılan açıklamanın sürücüye en ufak bir faydası yoktur..
son mesajım bu konuya çünkü ana sayfada kalıp diğer arkadaşlarında vaktini boşa çalmak istemiyorum merak ettirerek...
ugurozer
04/04/2010, 21:34
gereksiz buluyorsan, bilginin sana gereksiz geldiğini anladığın anda okumayı bırakır başka bir konuya geçebilirsin... senin amacın farklı gibi duruyor? bir sorunun varsa benimle ilgili özel mesaj atıp söyleyebilirsin??
GP COSKUN
04/04/2010, 21:39
sayın serdar uzunca
uğur arkadaşımız bir konu açmış
bulduğu veya okuduğu bir bilgiyi paylaşmak istemiş
sizde fikrinizi belirtmişsiniz ancak bu kadar hala üstüne gitmenizin sebebini anlıyamıyorum
konuya yada yazılanlara katılır veya katılmazsınız bu sizin bilgi ve tecrübenize bağlıdır
ancak fikrinizi beyan ettikten sonra ısrarla konuyu uzatıp tartışma ortamı oluşturmaya çalışmak forum içinde yakışık almıyor
lütfenbu konuda gerekli özeni gösterirseniz sevinirim
erosistanbul
04/04/2010, 22:24
bilgi her zaman bilgidir, ve her zaman değerlidir arkadaşlar. konuya teknik veri açısından bakarsak daha faydalı olur bence. zamların içinde boğulmuş bir millet olarak aracımızdaki teknik konulara dikkat edersek bence biraz daha tasarruf etmiş oluruz.
Mesela;
Motorda kaybolan (62,4 lira):aracın bakımlarını düzenli takip etmek
Rölantide çalışırken kaybolan (17,2 lira): Uzun bekleme anıda kontağı kapat
Aktarma organlarında kaybolan (5,6 lira):Otomatikleştirlmiş teknolojik araçlar kullanmak
Aksesuarları çalıştırmak için (2,2 lira): amfi,buzdolabı vb ekstra güçleri ihtiyaç yoksa iptal
Hava direncini kırmak için (2,6 lira): uzun yolda cam açmamak, fazla hızlı gitmemek
Hareket ettirmek için (5,8 lira):ani kalkış ve hızlanmalardan kaçınmak
Sürtünme direncini kırmak için (4,2 lira): lastik hava bassıncını ve et kalınlığını kontrol etmek
Basit gibi görebilirsiniz, ama ben bu bilgilerden nacizhane bunları anlıyorum.bilgi paylaştıkça güzeldir. UĞUR ÖZER arkadaşımıza bilgi paylaşımından dolayı teşekkür ederim.
ugurozer
05/04/2010, 00:10
bilgi her zaman bilgidir, ve her zaman değerlidir arkadaşlar. konuya teknik veri açısından bakarsak daha faydalı olur bence. zamların içinde boğulmuş bir millet olarak aracımızdaki teknik konulara dikkat edersek bence biraz daha tasarruf etmiş oluruz.
Mesela;
Motorda kaybolan (62,4 lira):aracın bakımlarını düzenli takip etmek
Rölantide çalışırken kaybolan (17,2 lira): Uzun bekleme anıda kontağı kapat
Aktarma organlarında kaybolan (5,6 lira):Otomatikleştirlmiş teknolojik araçlar kullanmak
Aksesuarları çalıştırmak için (2,2 lira): amfi,buzdolabı vb ekstra güçleri ihtiyaç yoksa iptal
Hava direncini kırmak için (2,6 lira): uzun yolda cam açmamak, fazla hızlı gitmemek
Hareket ettirmek için (5,8 lira):ani kalkış ve hızlanmalardan kaçınmak
Sürtünme direncini kırmak için (4,2 lira): lastik hava bassıncını ve et kalınlığını kontrol etmek
Basit gibi görebilirsiniz, ama ben bu bilgilerden nacizhane bunları anlıyorum.bilgi paylaştıkça güzeldir. UĞUR ÖZER arkadaşımıza bilgi paylaşımından dolayı teşekkür ederim.
Kabataslak bakıldığında gereksiz bir magazin haberi gibi gorunen bu konudan dahi nekadar yararlı bilgi çıkartılacağını çok zekice özetleyiş tarzınıza saygı ile eğiliyorum.
fatihhhh
05/04/2010, 10:21
keşke bisikletliler için ayrı yollar yapılsa,
yada ist. büyükada da olduğu gibi motorlu araçlar trafikten kalksa.
seve seve bisiklet kullanırdım.
hem sağlıklı, hem ekonomik.
şehir içinde hususi otomobilleri kaldıracak sistemler düşünülmeli ve hayata geçirilmeli bence.
işte bilgi ve paylaşıma güzel bir örnek...
bu gibi fikirler her zaman insanlara aşama kaydettirir...
Motorda kaybolan (62,4 lira):aracın bakımlarını düzenli takip etmek (BEDAVA SANIRIM ARAÇ BAKIMLARI)
Rölantide çalışırken kaybolan (17,2 lira): Uzun bekleme anıda kontağı kapat (KAR, SEL, BOL TRAFİK LAMBALI BİR YOLDA TRAFİK KİTLENMESİ HARİCİ GEREK VAR MI VE BU DURUMLARDA ÜŞÜMEMEK İÇİN KALORİFERDE AÇIK KALMALI SANIRIM?)
Aktarma organlarında kaybolan (5,6 lira):Otomatikleştirlmiş teknolojik araçlar kullanmak (OTOMATİK PARÇA ARIZALARI VE EKSTRA OTOMATİK PARÇA ALINIRKEN ÖDENEN ÜCRETLER)
Aksesuarları çalıştırmak için (2,2 lira): amfi,buzdolabı vb ekstra güçleri ihtiyaç yoksa iptal (BU KADAR İNCE DETAY YAPAN BİR SÜRÜCÜ BUNLARIN HİÇBİRİNİ ZATEN ARACINA TAKTIRMAMIŞTIR...)
Hava direncini kırmak için (2,6 lira): uzun yolda cam açmamak, fazla hızlı gitmemek (UZUN YOLDA KLİMA AÇTIĞIMIZI FARZEDELİM ÇÜNKÜ FARZEDİLEREK AÇIKLAMA YAPILMIŞ..KLİMA BEDAVA ÇALIŞAN BİR EKİPMAN VE FAZLA HIZLI KİM GİTMEYECEK VE FAZLA HIZLI GİTMEMEKTEN BAHSEDİLEN KM ŞEHİRLERARASI 110 KM SANIRIM BU DA EK YAKIT TASARRUFU SAĞLAYACAK MI?)
Hareket ettirmek için (5,8 lira):ani kalkış ve hızlanmalardan kaçınmak (YAPILAN AÇIKLAMA NORMAL KALKIŞ İÇİN YAPILAN AÇIKLAMADIR ZATEN...ANİ KALKIŞ VE HIZLANMALAR KONU BAHSİ DEĞİLDİR...)
Sürtünme direncini kırmak için (4,2 lira): lastik hava bassıncını ve et kalınlığını kontrol etmek (ARAÇ DOĞRU HAVA BASINCINDA VE DOĞRU ET KALINLIĞINDAYKEN YAPILAN HARCAMADAN BAHSEDİLMİŞ BU BAŞLIKTADA..)
tüm başlıklar zaten hareket sürüş ve fabrika değerlerine göre yapılan açıklamalardır..
ekstra bir açıklamaya veya fikre gerek yoktur..bende dayanamayıp açıklama yanlarına parantez açıp ekstra açıklama yapmak durumunda kalıyor ve vakit harcıyorum ki bu daha mühimdir...
yapılan açıklamaların hepsi zaten ekstra masraflardır..
bedavaya mı değişiklikler veya otomatik aksamlar veya lastikler alınıp araca takviye yapılıyor acaba..
tüm açıklama başlıkları zaten araçların normal yol koşullarında kullanımına göre yapılmış ekstra bir açıklama gerektirmiyor..
teşekkürler...:)
NOT : konuyla ilgili son açıklamamdır ve yeterli geleceği kanısındayım...bilgi paylaşmak yazılan bir yazıdaki öz fikri anlamak ile başlar diye düşünenlerdenim..ve konuyu uzatmanın anlamı olmayacağı kanısındayım...THE END
Euphrates
06/05/2010, 22:39
yani şimdi erhan'ın söylediğiklerini yapan sürücü ile yapmayan sürücünün benzinden aldıkları verim arasında %85 fark mı var?
Motorda kaybolan (62,4 lira):aracın bakımlarını düzenli takip etsende en çok %10 farkeder.
Rölantide çalışırken kaybolan (17,2 lira): Uzun bekleme anıda kontağı kapattığını vaysayarak hesaplanmış olması muhtemel.
Aktarma organlarında kaybolan (5,6 lira):Otomatikleştirlmiş teknolojik araçlar kullanmak çözüm gibi görünse de, otomatik şanzımanlı araçların daha fazla yakıt harcadıkları ve çekişlerinin daha düşük olduğu düşünüldüğünde çürüyen tez.
Aksesuarları çalıştırmak için (2,2 lira): amfi,buzdolabı vb ekstra güçleri ihtiyaç yoksa iptal olmaz çünkü her bir far ampülü 55 watt olup sadece klima sarfiyatı %20 arttırır.
Hava direncini kırmak için (2,6 lira): uzun yolda cam açmamak, fazla hızlı gitmemek doğru tespittir ancak camı açmazsanız klimayı açarsınız ve ikiside yaklaşık aynı hesaba gelir.
Hareket ettirmek için (5,8 lira):ani kalkış ve hızlanmalardan kaçınmak zaten yakıt tasarrufunun olmazsa olmaz kuralıdır.
Sürtünme direncini kırmak için (4,2 lira): lastik hava bassıncını ve et kalınlığını kontrol etmek eğer bu testin yapıldığı aracın lastikleri kabak ve yarıya kadar inikse doğrudur.
ugurozer
07/05/2010, 01:28
%85 fark var ama çok çok başka iki konu arasında neyse onuda soyleyemeyeceğim zaten herşey anlaşılıyor :)))
dünyanın en pahalı etini yiyen, yedirtilen Türkiye'yi düşünelim.. :)
insan vücudunda enerjinin %35i kullanılır %60-70 oranı ısı olarak çevreye salınır..
çok az kısmı normal vücut ısısı için yeterlidir..
verimlilik oranı kişiden kişiye değişebilir ama ortalama %35 diyebiliriz..
araçlardaki verimlilik de ilerde bu oranlara ulaşabilir..
sürtünmeyi azalttıkça verim artacaktır..
konuya biraz espritüel yaklaşıcam..
-gerekli enerjiyi sağlamak için kullanılan enerjiyi hesaba katmadan-
barsaklarda kaybolan enerji %35-40
gereksiz hareket sonucu %10
saatlerce göz kırpmadan film izlemek %5 kayıp
yanlış ayakkabı seçimi %5
yaz gelmeden t-shirt giymek %5
gereksiz heyecanlanmak %2
yüksek sesle konuşmak %2
oranlarında enerji kaybı oluşur.. :D
vs. vs. :P daha yaratıcı olunabilir..
Paylaşılan bu bilgiyi beğenmemek önce bu verileri oluşturmak için emek verenlere, sonra burada paylaşan insanlara saygısızlıktır bence, bu bilgilere ihtiyacı olduğunu düşünen okur, düşünmeyen okumaz bu kadar basit. Ayrıca bir arkadaş sohbeti esnasında bu bilgilerden bahsetmek bile ilgi çekici olabilir, illa bunları öğrendik diye pratiğe döküp arabanın aktarma organlarıyla oynayacak halimiz yok.
çok güzel bilgi teşekkürler
Paylaşılan bu bilgiyi beğenmemek önce bu verileri oluşturmak için emek verenlere, sonra burada paylaşan insanlara saygısızlıktır bence, bu bilgilere ihtiyacı olduğunu düşünen okur, düşünmeyen okumaz bu kadar basit. Ayrıca bir arkadaş sohbeti esnasında bu bilgilerden bahsetmek bile ilgi çekici olabilir, illa bunları öğrendik diye pratiğe döküp arabanın aktarma organlarıyla oynayacak halimiz yok.
laf bana geldi sanırım.. :) sadece ilk mesajı değil tüm mesajları okuyarak cevap yazmıştım halbuki.. beğenmesem bakar geçerdim.. haksız vergilere gönderme yapmak amacıyla yazdığım bir cevaptı.. konuyu açan arkadaşla ilgisi olmadığını bi de bu gözle okursanız anlarsınız zaten.. kaldı ki hiç bir mesajımda konuyu açan arkadaşlara garez cevap yazmışlığım yoktur.. konuya mizahla yaklaşmanın neresi saygısızlık anlayamadım ama nyse..
mavi-punto
09/05/2010, 01:27
alıntı
ptn-34´isimli üyeden Alıntı
tüm başlıklar zaten hareket sürüş ve fabrika değerlerine göre yapılan açıklamalardır..
ekstra bir açıklamaya veya fikre gerek yoktur..bende dayanamayıp açıklama yanlarına parantez açıp ekstra açıklama yapmak durumunda kalıyor ve vakit harcıyorum ki bu daha mühimdir...
yapılan açıklamaların hepsi zaten ekstra masraflardır..
bedavaya mı değişiklikler veya otomatik aksamlar veya lastikler alınıp araca takviye yapılıyor acaba..
tüm açıklama başlıkları zaten araçların normal yol koşullarında kullanımına göre yapılmış ekstra bir açıklama gerektirmiyor..
teşekkürler...:)
NOT : konuyla ilgili son açıklamamdır ve yeterli geleceği kanısındayım...bilgi paylaşmak yazılan bir yazıdaki öz fikri anlamak ile başlar diye düşünenlerdenim..ve konuyu uzatmanın anlamı olmayacağı kanısındayım...THE END[/QUOTE]
20 yıllık eğtimciyim .Arkadaşın bu paylaşımda neden rahatsız oldugunu anlamadım.Bu bilgiler arkadaşımın ve onun gibi düzünenlerinde bir işine yaramamış olabilir.Ama ben sürtünme den bahsederken kullanacağım bir çok bilgi öğrendim.Fs=k.N çümlesi gençlerin ilgisini çekmiyor.Ama sürtünmeyi anlatırken bir otomobilin şeklinden başlayarak ,lastiklerden başlayarak sürtünme kuvvetinin yüzeyin alanına degilde yüzeyin cinsine baglıdır dedikten sonra, günümüzde kullanılan lastiklerden örnek verdiğimizde,sonrada formüllerden bahsettiğinizde çoçuk bu dersi sonuna kadar ilğiyle takip ediyor.Şu da bir gerçekki artık erkekler kadar kızlarda otomobille ilgileniyor.Ben burdanda yeni bilgiler öğrendim ,konuyu açan arkadaşa teşekür ederim.Eger sizi bir öğretmen olarak sıktıysamda özür dilerim.Bu sitede beni mutlu eden taraf gençlerin artık araştırdıgı bu araştırmalarınıda paylaşmasıdır.:uhm00000:Ayrıca kabul etsekde etmesekde dünyanın en pahalı yakıtını kullanıyoruz.):kizgin:
laf bana geldi sanırım.. :) sadece ilk mesajı değil tüm mesajları okuyarak cevap yazmıştım halbuki.. beğenmesem bakar geçerdim.. haksız vergilere gönderme yapmak amacıyla yazdığım bir cevaptı.. konuyu açan arkadaşla ilgisi olmadığını bi de bu gözle okursanız anlarsınız zaten.. kaldı ki hiç bir mesajımda konuyu açan arkadaşlara garez cevap yazmışlığım yoktur.. konuya mizahla yaklaşmanın neresi saygısızlık anlayamadım ama nyse..
Mesajı yeni gördüm, kesinlikle size yazmadım cevabı. ilk sayfayı okumadınız heralde.
alıntı yapmadan mesajımın altına yazınca yanlış anladım demek ki.. :) sevindim..
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.