Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : İşte Fiat gerçeği



gurik
04/03/2010, 22:17
Fiat yıllardır özellikle de son yıllarda Avrupa'da ve ülkemizde çok tutulan bir marka. Fakat bazı kafalar bunu anlamak istemiyor nedense....İşte Fiat'ın kısa serveni hem de Hürriyet'te.

https://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/13994949.asp?gid=373

zyilmaz90
04/03/2010, 22:25
Fiat ı Hala Tofaş Kartal Şahin doğan İle Kıyaslayanlar Var Onları Kınıyorum Ben Arabadan Anlamıyolar Fiat Arabamı Diyo Direk.Ah be Şu GrandePunto yada Evo Alacaklar Alsında sonra bi Fiyatlar Tavan Yapsa Lüx Olsa fiat Markası Ne Güzel Olurdu hehe :D

abulbul08
04/03/2010, 23:05
Şahin doğanda zamanında iyi arabalardı bence özellikle torosla karşılaştırılırsa

ibrahim06
04/03/2010, 23:09
Şahin doğanda zamanında iyi arabalardı bence özellikle torosla karşılaştırılırsa

Çok haklısınız. Hatırlasanıza. Doğan SLX'in reklam filmi hala gözümün önünde. Çocukken önümüzden bir Doğan geçse hemen arka bagaj kapağında S'mi, SL'mi ,SLX'mi yazıyor diye bakardık. Bir akrabamız Yeşil bir Doğan SLX almıştı.İlk bindiğimde Torosa göre ne kadar konforlu demiştim. Fiat konforlu araba konusunda bence birçok markadan daha önde.

M@GIC
04/03/2010, 23:40
kuş serisi dönemin en iyi araçlarıydı.Hemen hemen herkes arac kullanmayı bunlarda öğrendi. Yerli mercedes diye anılırdı ama artık sürecini tamamladı.

Şimdi teknolojide bir çok atak yaptı ve multiair motor olsun multijetler olsun çok harika işler başardılar.Tasarım olarakta güzel işler yaptılar. Fiatın en büyük ilkesi her keseye ve her kişiye hitap eden araçlar üretmektir. ;)

rodopian16
05/03/2010, 08:58
Çok haklısınız. Hatırlasanıza. Doğan SLX'in reklam filmi hala gözümün önünde. Çocukken önümüzden bir Doğan geçse hemen arka bagaj kapağında S'mi, SL'mi ,SLX'mi yazıyor diye bakardık. Bir akrabamız Yeşil bir Doğan SLX almıştı.İlk bindiğimde Torosa göre ne kadar konforlu demiştim. Fiat konforlu araba konusunda bence birçok markadan daha önde.
arkasına bakmadanda anlaşılıyorlardı doğanın serileri.bizde de slx vardı doğandan inip komşunun broadwayına binince kibrit kutusuna girmiş gibi hissederdim...

femoli
05/03/2010, 10:53
Kuş serisinin yerini hiç bişi tutamaz inkar etmesin zamanında onlar vardı onlar tutuluyordu eskilere dönecek olursak nice markaların nice fiyasko araçları mevcut..

hakan26
05/03/2010, 11:35
Bugüne kadar tüm aldığım araçlar tofaş,GP muda alırken hiç tereddüt etmedim

acy
05/03/2010, 12:22
bu reklamdı ama :)

ozgurdincer
05/03/2010, 16:37
kuruluş yılları itibariyle... yılların tecrübesi her şeyi açıklıyor sanırım
opel------->1863
renault---->1898
fiat-------->1899
ford------->1903
bmw------>1913
citroen--- >1919
mercedes->1929
vw------->1938
hyundai-->1967

Evo1
05/03/2010, 17:15
Nostalji yaptım şimdi :)
Çocukken Doğan L gördüğümüzde vay be camları elektrikli derdik 90ların başında, arka kol dayama vardı hatta şimdi bile deri döşemeye tercih edeceğim kadife döşeme vardı. Hidrolik direksiyon geldiğinde arka camda parmakla direksiyonu çeviren bir grafik çıkarma vardı hey gidinin hey :) hatta ve hatta yıl olarak tam bilmiyorum ama flaşör tuşunun göğsün tam ortasına yerleştirilmesi çok hoş olmuştu. ama miadını doldurdu artık kuşlar

ugurozer
05/03/2010, 17:50
doğan ve şahin dönemlerine göre bence şuanki puntodan daha iyi araçlardı arkadaşlar. Biz taksicilik yapardık o ilkel lpg kitleri ile benzin depolarına gram benzin girmeden sabahleyin gıyggıygıy butun pistonlara gomlege zımpara çekilerek çalışmasına ragmen 300binleri devirirdi o arabalar. Torosta zamanında çok ahımı çekmiştir onlarda iyi araçlardı yuyuyerek çıkamadığımız patikaları çıkardık 4x4 lerin cesaret edemediği yerlere girerdik toroslar keçi gibidir :)


kuruluş yılları itibariyle... yılların tecrübesi her şeyi açıklıyor sanırım
opel------->1863
renault---->1898
fiat-------->1899
ford------->1903
bmw------>1913
citroen--- >1919
mercedes->1929
vw------->1938
hyundai-->1967

bence bu listeye bakarak birşey söylemek yanlış olur çünki liste bunu kanıtlıyor, şayet müşteri memnuniyeti bakımından son sıralarda olan opel bu listenin başında görünüyor :)

ozgurdincer
05/03/2010, 22:40
doğan ve şahin dönemlerine göre bence şuanki puntodan daha iyi araçlardı arkadaşlar. Biz taksicilik yapardık o ilkel lpg kitleri ile benzin depolarına gram benzin girmeden sabahleyin gıyggıygıy butun pistonlara gomlege zımpara çekilerek çalışmasına ragmen 300binleri devirirdi o arabalar. Torosta zamanında çok ahımı çekmiştir onlarda iyi araçlardı yuyuyerek çıkamadığımız patikaları çıkardık 4x4 lerin cesaret edemediği yerlere girerdik toroslar keçi gibidir :)



bence bu listeye bakarak birşey söylemek yanlış olur çünki liste bunu kanıtlıyor, şayet müşteri memnuniyeti bakımından son sıralarda olan opel bu listenin başında görünüyor :)

listeden kastım bu değildi zaten yani opel'nin en iyi firma olduğu düşüncesinde değilim, benim kastım türkiye de bir çok insan fiat markasını kuş serisi ve sonrasında gelen albea, palio marea v.s. sanar yani daha 20-25 yıllık bir firma gibi görürler hoş öyle görseler dahi tempra, uno,tipo, bravo hgt v.s. zamanın çok ötesinde araçlardı fakat çoğu kimse efsane fiatları bilmez bile fiat 500'ler, Dino'lar, Balilla'lar,Mirafiori'ler...

GP COSKUN
06/03/2010, 00:55
benim şahsi fikrim
fiat markasının şu anki imajının yerlerde olmasının tek nedeni kuş serisi
arkadaşlar ne zamanki tempra tipo uno gelmeye başladı gerçek arabayı
o zaman anladı millet
kuş serisinden kastım
şahin doğan kartal serçe modellerine atıfta bulunuyorum
türk halkı koç tarafından bu araçlar satılarak kandırılmıştır
hatırlarmısınız bilmem
10 binde teker bilyası dağıtır
40 binde triger koparır
dörtlü düğmesini ters çevirip yerine takarsın düğmeye bastığında kontak açar
ön takım desen 20 bin yapmadan ne rot kalır ne burç
kaporta 3 senede patır patır çürür
direk fan düğmesi yapmazsan hararet yapar
kapı kilitleri 20 saniyede açılır hırsızlara büyük kolaylık

daha aklıma gelenler bunlar e şimdi eğri oturup doğru düşünelim
allahaşkına bunun neresi araba
o zaman ülkemizde başka araba yoktu da rağbet bunlaraydı
bizim milletimiz arabayı göreli daha şurda anca 10-15 sen oldu
yoksa araba peynir tenekesini kes kaynakla üzerine bi motror iki koltuk koy
yürüsün değilmiş bunu anca anladık
e şimdide her zaman söylüyoruz nasıl düzelecek bu imaj
anca bunlar unutulunca

seysey37
06/03/2010, 01:04
satışların artmasında en büyük etken bir çok firmanın yüzlerce binlerce fiat arabası alması olabilir bence..özellikle linea,palio,palio van,doblo ve fiorino..
ayrıca bugunde tvde hyundai 2009 yılının lideri diyor reklamlarında..herkes bişey diyor kim gerçek lider anlamak zor..

ibrahim06
06/03/2010, 01:18
satışların artmasında en büyük etken bir çok firmanın yüzlerce binlerce fiat arabası alması olabilir bence..özellikle linea,palio,palio van,doblo ve fiorino..
ayrıca bugunde tvde hyundai 2009 yılının lideri diyor reklamlarında..herkes bişey diyor kim gerçek lider anlamak zor..

Toyota ile Honda'nın meşhur geri çağırmalarını fırsat bilip '' Biz de sizi servislerimize çağırıyoruz ama çay içmek için diye bağırdılar. Geçenlerde duydum ki Hyundainin de Sonataların satışlarını geçici durdurmuşlar arıza yüzünmden

seysey37
06/03/2010, 02:05
arıza vermeyen araba yok..yeni e-class mercedesler bile vites kutusu sorunundan geri çağırılıyor..
ama bu geri çağırımlar biz tüketicilerin elini güçlendiriyor..
buarada toyota ve peugeot geri çağırım yapmıştı yalnış hatırlamıyorsam..

ugurozer
06/03/2010, 21:15
benim şahsi fikrim
fiat markasının şu anki imajının yerlerde olmasının tek nedeni kuş serisi
arkadaşlar ne zamanki tempra tipo uno gelmeye başladı gerçek arabayı
o zaman anladı millet
kuş serisinden kastım
şahin doğan kartal serçe modellerine atıfta bulunuyorum
türk halkı koç tarafından bu araçlar satılarak kandırılmıştır
hatırlarmısınız bilmem
10 binde teker bilyası dağıtır
40 binde triger koparır
dörtlü düğmesini ters çevirip yerine takarsın düğmeye bastığında kontak açar
ön takım desen 20 bin yapmadan ne rot kalır ne burç
kaporta 3 senede patır patır çürür
direk fan düğmesi yapmazsan hararet yapar
kapı kilitleri 20 saniyede açılır hırsızlara büyük kolaylık

daha aklıma gelenler bunlar e şimdi eğri oturup doğru düşünelim
allahaşkına bunun neresi araba
o zaman ülkemizde başka araba yoktu da rağbet bunlaraydı
bizim milletimiz arabayı göreli daha şurda anca 10-15 sen oldu
yoksa araba peynir tenekesini kes kaynakla üzerine bi motror iki koltuk koy
yürüsün değilmiş bunu anca anladık
e şimdide her zaman söylüyoruz nasıl düzelecek bu imaj
anca bunlar unutulunca

coşkun şuanki arabalarla kıyaslandığında kesinlikle haklısın ancak o zamanki arabnalarla ve o fiyata alınabilen arabalarla kıyaslandığında onlara araba dememek gerçekten buyuk haksızlık olur;verilen paranın hakkını ve arıza yaptığında parçası kolaylıkla bulunup fiyat olarak kolaylıkla parçası alınan bir arabanın ne olduğunu düşünüp tartışmaya gerek yok, en çok km yapan en çok araba kullanan ekmek parasını bu makinelerin sırtından kazanan insanlar bunu deneme yanılma yolu ile bulan insanlardır: TAKSİciler. Evet bu kıstaslar gös önüne alındığında sonuca ulaşmak için onlara bakın ne kullanıyorlar sonuç odur zaten. O zamanlarda istanbulda 1 milyon taksi varsa 999bintanesi Tofaş Şahin di. Biz 4 tane falan eskittik hiçbiri şuan kullandığımız puntonun arıza sayısı kadar arıza çıkarmadı 50 bin km ye gelene kadar. Hararet konusunda haklısın :) ilk yaptığımız bir fan açma kapama düğmesi takmaktı, Kapılarını açmak için bir pinpon topu yeterliydi :) dizinde uyutacaksın kızın gibi :) Ha birde lpg çok ucuzdu lpg takıldığında ekonmomi profosoru oluyorlardı ;) şuan taksanız heralde 30 kuruş yakarlar kmde lpg ile ayrı mesele....

GP COSKUN
07/03/2010, 01:19
evet uğur bende mesajımda belirttim zaten
o zaman binilebilecek en iyi araba bunlardı

Evo1
07/03/2010, 22:34
satışların artmasında en büyük etken bir çok firmanın yüzlerce binlerce fiat arabası alması olabilir bence..özellikle linea,palio,palio van,doblo ve fiorino..
ayrıca bugunde tvde hyundai 2009 yılının lideri diyor reklamlarında..herkes bişey diyor kim gerçek lider anlamak zor..

Karıştırmak normal, hyundai binek araçta lider ama binek ticari toplamda fiat lider şu anda :) Hyundai de çakallık yapıp onu kullanıyor

ABNEW
07/03/2010, 23:35
Sercanın da belirttiği gibi toplamda en fazla satış yapan Fiat.Bunu, tasarlayıp ürettiği hafif ticarilerine borçlu tabi:)

demon
14/03/2010, 05:56
Bizim ilk arabamız Kartal' dı. Az kahrımızı çekmedi. Evet yaptırdğımız Fan düğmesini hiç unutmam. Birde SLX ' lere hayrandım.

skydome
14/03/2010, 12:37
ilk arabamız 78 model sarı murat 131 di:)ikincisi yeşil reno 12 idi.üçüncüsü 1987 model lacivert şahindi.dördüncüsü 1987 model gri doğandı.beşincisi 1992 model bordo doğan sl di.:)Biz doğan sl e tam 8 yıl bindik...Dönemine göre Türkiye'deki alınabilecek en iyi arabalardan biriydi...Hatta şahine göre daha oturaklı bir arabaydı.Arkadaşın dediği gibi doğan görünce arkasına bakardım l mi sl mi diye...Sonra slx ler çıktı ki aman allahım hidrolik direksiyon ve yükseklik ayarlı direksiyonları falan vardı.Turkuaz yeşillerine hastaydım...Sonra bi gün ilçeye 92 yılında arkadaşın babası Tempra SX-A getirmişti beyaz...4 cam otomatik motor gürültüsüz çalışıyor...İşte araba bu derdik uzay mekiği gibi:)Ne günlerdi beee...O zamanlarda kuş serilerinin muadilleri Broadway lerdi...onlara göre kuşları tek geçerim yol tutuş konusunda...

gurik
15/03/2010, 19:40
77 MURAT 124
82 DOĞAN
86 ŞAHİN
87 ŞAHİN
92 DOĞAN L
2001 UNO S HALEN BABAMDA DURUYOR
1999 UNO SX BENİM İLK şahsi ARABAM
2006 GP 1.4 DYNAMİC Titanyum 2. ARABAM
2009 GP 1.4 DYNAMİC Egzotik kırmızı 3. ARABAM

BİZİM AİLEnin Fiat tarihçesi. Biz Fiat arabayı severiz ve de tutarız.

xaphanes
18/03/2010, 21:37
arabalarım sırasıyla bunlardı
1-1991 model fiat tempra sx, 4 yıl kullandım
2-2001 model peugeot 106 quiksilver 1 yıl
3-2006 model hyundai getz crdi 3 yıl
4-2007 model punto 1.3 cdti dinamik 6ay
5-2007 model mitsubishi colt cz3 4 ay
6-2008 model bravo 1.4 tjet dinamik 6 ay
7-2007 model peugeot 207 gt 7ay
8-2008 model peugeot 308 1.6 thp 9 ay
9-2004 model megane 2 dinamik dci 3 ay
10-2006 model opel corsa cdti easytronik 5 aydır, halen kullanıyorum.
11- 2011 MODEL FİAT BRAVO 1.6 MULTİJET DİNAMİK OLACAK İNŞALLAH
otomobilden anlayıpta fiat a laf edenin olacağını sanmıyorum.

ibrahim06
18/03/2010, 22:00
arabalarım sırasıyla bunlardı
1-1991 model fiat tempra sx, 4 yıl kullandım
2-2001 model peugeot 106 quiksilver 1 yıl
3-2006 model hyundai getz crdi 3 yıl
4-2007 model punto 1.3 cdti dinamik 6ay
5-2007 model mitsubishi colt cz3 4 ay
6-2008 model bravo 1.4 tjet dinamik 6 ay
7-2007 model peugeot 207 gt 7ay
8-2008 model peugeot 308 1.6 thp 9 ay
9-2004 model megane 2 dinamik dci 3 ay
10-2006 model opel corsa cdti easytronik 5 aydır, halen kullanıyorum.
11- 2011 MODEL FİAT BRAVO 1.6 MULTİJET DİNAMİK OLACAK İNŞALLAH
otomobilden anlayıpta fiat a laf edenin olacağını sanmıyorum.

Valla Bravo...

ERDEM1907
19/03/2010, 21:51
bencede fiat birçok araba markasına göre daha güvenilir bir marka. bu arada ekşi sözlükte rastladım Amerika'da Fiat'ın açılımı 'FIX IT AGAIN TONY' miş sanırım oralarda kötü bir tecrübe yaşanmış ama zamanımızda kalite fiyat sağlamlık teknoloji anlamında Fiat birçok markayı geride bırakır.

ABNEW
20/03/2010, 00:26
bencede fiat birçok araba markasına göre daha güvenilir bir marka. bu arada ekşi sözlükte rastladım Amerika'da Fiat'ın açılımı 'FIX IT AGAIN TONY' miş sanırım oralarda kötü bir tecrübe yaşanmış ama zamanımızda kalite fiyat sağlamlık teknoloji anlamında Fiat birçok markayı geride bırakır.

Haklısın Erdem, zamanında Fiat Amerikada ''Fix It Again Tony'' olarak bilinirdi,

Ancak çok uzun zamandır Fiat geliştirdiği teknolojilerle ve tasarımıyla son derece iddaalı bir marka haline geldi.Zaten bu yüzden Fiat ortak bulup Amerika çıkarması yapmakta...

Baran
21/03/2010, 17:50
bende 2008 punto var birde, 98 şahin.s var,

samimi söylüyorum sürekli şahine biniyorum, daha masrafsız heryere park ediyorum, hadur huldur biniyorum banamısın demiyor, arabada hiç ama hiç masraf çıkmıyor, ben zevkine sanayiye gidip bişiler yaptırıyorum...

ben fiatın şahin doğan ve marea sından başka hiçbir arabasına araba demem

demon
21/03/2010, 23:48
Baran bey bu baya haksızlık olur.

Euphrates
19/05/2010, 03:16
fiat ve tofaş'ı birbirinden ayırmak lazım ama birbirinden tamemen ayrı markalar gibi düşünmekte yanlış olur.

tofaş-fiat'ın iyi yanları;
her zaman konforlu ve geniş araç üretmişlerdir.
yaptıkları araçlar oynamaya ve aksesuara müsait olduğundan çok talep görmüştür.
her zaman piyasası vardır.

tofaş-fiat'ın kötü yanları;
işçilik kötüdür.
çok basit özellikler çok önemli gibi sunulur. (89 şahinlerin arkasına 5 vites yazılması, doğan slx'lerin arkasına hidrolik direksiyon yazılması vs.)
araçtaki özellikler göz boyama metoduna göre tasarlanmıştır. örneğin GP gibi bir araca bir çok arabada olmayan City diye bir özellik koyuyorsun, müzik sistemini bir çok arabada olamayan şekilde tasarlıyorsun ama araba 8 valf... şaka gibi... 2007-2008 yılında utanmadan 8 siboplu 77 hp araç üretmişsin, çok yazık. karşılaştırmak doğru değil ama benim bir önceki aracım Rover'ın 200si modeliydi araç spor versiyon olmamasına rağmen 1.4 mpi, 16 valf ve 102 beygirdi (ayrıca GP'den %20 az benzin yakıyordu). insan ister istemez düşünüyor bu adam 98 senesinde bu motoru yapmış fiat niye hala bu dandik motoru satıyor.

mehmetbasli
19/05/2010, 11:39
fiat italyayı türkiyede hala para kazanmak adına imajını yerlerde sürünmeye mahkum etmesi ve koçuda 1970 lerin teknolojisini yakın tarihe kadar milletimize satmasına ve almak zorunda bırakıldığı için esefle kınıyorum. yıllardır bizleri teneke kutulara mahkum ettiler. devrimin gelişmesinde en büyük pay sahibi olan medya ve büyük firmalar sanki bugün çalışmıyormu zannediyorsunuz. koç 1960 larda andol için gösterdiği gayreti neden devam ettirmedi çünkü teknoloji ilerliyordu ama onların teknolojileri 30 yıl aynı kaldı. yok anadol çağ dışıymış yok argesi çok para istiyor. anlamakta güçlük çektiğim fiat türkiye argesinde kimler çalışıyor, 91 de çıkan tempranın kapı panolarını motorunu uyarlamak arge işimi burda sanayide bile 95 model cherokee lere wolt motoru takıyorlar. bizleri hep uyuttular kendileri köşe oldular. demin anadolun geliştirilmesi için birşeyler söylemiştim. mesela skoda favoritin 1990 ile 1995 arası modelinin tasarımını bertone yapmış ve bunu daha önce anadolu için teklif etmişti 80 lerin sonunda. kaynak autoshow dergisi. neyse aslında türkiyede ki ilk spor ptpmobili de koç üretmişti anadol stc ama kuş serisi kazığğını iyi attılar bize. yıllardır mahkum ettiler. kaç kişi bu arabaların yüzünden öldüler. umarım kazandıkları parayı içlerine sinerek yiyorlardır.

demon
19/05/2010, 14:37
Ayrıca Hürriyet' te yayınlanmış demişsin arkadaşım ama bu bir ilandır. Zaten sayfadada yazıyor. Firmaların kendi reklamlarını yapmak için bu tip ilanlar verebiliyorlar.

ABNEW
19/05/2010, 15:45
fiat ve tofaş'ı birbirinden ayırmak lazım ama birbirinden tamemen ayrı markalar gibi düşünmekte yanlış olur.

tofaş-fiat'ın iyi yanları;
her zaman konforlu ve geniş araç üretmişlerdir.
yaptıkları araçlar oynamaya ve aksesuara müsait olduğundan çok talep görmüştür.
her zaman piyasası vardır.

tofaş-fiat'ın kötü yanları;
işçilik kötüdür.
çok basit özellikler çok önemli gibi sunulur. (89 şahinlerin arkasına 5 vites yazılması, doğan slx'lerin arkasına hidrolik direksiyon yazılması vs.)
araçtaki özellikler göz boyama metoduna göre tasarlanmıştır. örneğin GP gibi bir araca bir çok arabada olmayan City diye bir özellik koyuyorsun, müzik sistemini bir çok arabada olamayan şekilde tasarlıyorsun ama araba 8 valf... şaka gibi... 2007-2008 yılında utanmadan 8 siboplu 77 hp araç üretmişsin, çok yazık. karşılaştırmak doğru değil ama benim bir önceki aracım Rover'ın 200si modeliydi araç spor versiyon olmamasına rağmen 1.4 mpi, 16 valf ve 102 beygirdi (ayrıca GP'den %20 az benzin yakıyordu). insan ister istemez düşünüyor bu adam 98 senesinde bu motoru yapmış fiat niye hala bu dandik motoru satıyor.

Fırat, 8v motor üretimi tamamen pazarlama stratejisiyle alakalı bir durum.Fiat, motor konusunda (özellikle de dizel) dünyanın en iyi markalarından.Hatta dizelde dünya lideri diyebilirim,

Bugün hala Türkiyede göklere çıkarılan VW nin birçok modelinde -hatta Audide bile- 8v motor kullanılmakta.Ne iddaalı tüketim ne de iddaalı performans değerlerine imza atamayan bu motor baz donanımlı tüm araçlarında var VW nin...

fatihhhh
20/05/2010, 13:27
FİAT 2006-2007 üretimli puntoları TR te hız sabitleme sistemi olmadan getirtti.
en üst modelinde bile yoktu hız sabitleme sistemi.
ben 2007 model kullanıyorum.
hız sabitleme sistemi assla takılmıyor.
halbuki o yıllarda grande puntolar avrupada hız sabitlemeli satılıyordu.
gene 2007 de opel, opsiyonel de olsa hız sabitlemeli corsa satıyordu.
FİATı küçük ve ekonomik arabalar ürettiği için hep sevmişimdir,
ama hız sabitleme konusunda FİAT ı hep suçlayacağım.

gurik
22/05/2010, 14:45
8v motorun nesi berbat anlamadım. bu bir seçenektir ve de mantıklı bir motordur fire motor. ortalama 6.2 ile geziyorum ben şehir içinde.Uzun yolda 190 ı görüyoruz rahatlıkla. BERBAT LAFI HİÇ YAKIŞMIYOR BİZİM MOTORLARA.Biraz insaflı olun lütfen.

Euphrates
30/05/2010, 17:47
8v motorun nesi berbat anlamadım. bu bir seçenektir ve de mantıklı bir motordur fire motor. ortalama 6.2 ile geziyorum ben şehir içinde.Uzun yolda 190 ı görüyoruz rahatlıkla. BERBAT LAFI HİÇ YAKIŞMIYOR BİZİM MOTORLARA.Biraz insaflı olun lütfen.


Hiç 16v kullanmadığın belli arkadaşım aradaki farkı bilmiyorsun. Fire motor denilen motor Uno 1.4sx motorundan tek farkı çok nokta enjeksiyon olması, zaten yanlış hatırlamıyorsam 1.4i uno 72 hp idi Gp ise 77 hp. Gp'nin 77'lik motoruna teknolojik diyen bu işten anlamıyor demektir. Lütfen Fiat'ın bu sene diesel motorda dünyanın en teknolojik motoru seçilmesini referans göstermeyin bunlar tamamen sponsorluk kapsamında verilen ödüllerdir. Her marka her sene bir modelini yılın arabası seçer.

Bu arada ARDA BULUT isimli arkadaş... Audi'nin şu an üretimde olan 8 valf benzinli arabası hangisi onun hangi model olduğunu yaz bende bu foruma dahada tek kelime yazmam. İstersen sen arama ben söyliyim Audi'nin şu an en ucuz modeli A1 1.2 16v 86hp'dir.

utku952
30/05/2010, 18:11
A3 1.6 8v 102 Hp, 1.6 8v golf5 ler var piyasada. Şu an üretimdelermi bilmiyorum :)

Euphrates
30/05/2010, 19:16
A3 1.6 8v 102 Hp, 1.6 8v golf5 ler var piyasada. Şu an üretimdelermi bilmiyorum :)

102 hp olanlar 16v, eski 100 hp olanlar 8v.

Fiassa_199
30/05/2010, 22:12
"FIX IT AGAIN TONY" diyenlere inat:

Balilla, 500, 126, Mirafiori, Punto, Tempra ve Bravo! ve ticaride de Doblo!

Bu efsanelere bakın ve ibret alın.

GP COSKUN
30/05/2010, 22:49
Fiat tarafından farklı bir teknoloji ile üretilen FIRE (Fully Integrated Robotized Engine) motorlarda ulaşılan son nokta olan 1.4 FIRE motor, değişken türbülanslı bir yanma odası ve motor kontrol ünitesi tarafından denetlenen sürekli değişken faz varyatörü kullanmaktadır 1.4 FIRE benzinli motorun yeni yanma odası yeni tasarlanan emme ve egzoz borularıyla iyileştirilmiş subap zaman ayar sistemi ile birleşerek yüksek performans kaybını engellemekte ve hafifletilmiş valf uygulaması ile yakıt tüketimi ve egzoz gazları emisyonu da önemli ölçüde azalmaktadır.

yani öle uno motorundan tek farkı çok nokta enjeksiyon olması falan değil

taneren
30/05/2010, 23:12
102 hp olanlar 16v, eski 100 hp olanlar 8v.

öncelikle fırat kardeşime şunu söyleyim,vw'nin kullandığı 1.6 102 hp lik motor 8v tir. bu motor 16 v olsaydı 102 beygir değilde daha fazla güç alınmış olurdu.
ayrıca bu motoru audi,seat ve skoda modellerinde halen kullanıyor,nedenide kusursuz sorunsuz ve efsane bi motor olmasıdır.
geliştirdiği bütün yeni motorlar bu motorun alt yapısını kullanarak geliştirilmektedir.

fiat dahil diğer markalardada bu durum aynıdır.peugeot,citroen bile halen 8v motorunu kullanmaktadır.
puntolarda kullanılan 1.4 8v, 1.4 16v ve 1.4 16v multıair motorlar aslında aynı motorlardır. 1368 cc lik motordur.valf sayıları ve subab sistemleri değişiktir.buda performanslarını belirler.1.4 8v motorun amacı ekonomidir,performans değil.

ben de punto ya bakarken aynı soruyu bayide sormuştum neden halen 8v motor diye,bana verilen cevap ise kusursuz ve sorunsuz olduğu için fiat 1.4 8v fire motordan vazgeçmiyor olmuştu.

markalara bi göz atın yıllarca hep aynı motoru kullanırlar,aynı motoru geliştirmeye çalışırlar.
gerçekten iyi bir makina tasarlamak uzun soluklu ve maliyetli bir iştir.
bir motor yüzlerece parçadan meydana gelir ve herbiri ayrı ayrı tasarlanır.işte buda teknolojidir.

gurik
01/06/2010, 01:05
Hiç 16v kullanmadığın belli arkadaşım aradaki farkı bilmiyorsun. Fire motor denilen motor Uno 1.4sx motorundan tek farkı çok nokta enjeksiyon olması, zaten yanlış hatırlamıyorsam 1.4i uno 72 hp idi Gp ise 77 hp. Gp'nin 77'lik motoruna teknolojik diyen bu işten anlamıyor demektir. Lütfen Fiat'ın bu sene diesel motorda dünyanın en teknolojik motoru seçilmesini referans göstermeyin bunlar tamamen sponsorluk kapsamında verilen ödüllerdir. Her marka her sene bir modelini yılın arabası seçer.

Bu arada ARDA BULUT isimli arkadaş... Audi'nin şu an üretimde olan 8 valf benzinli arabası hangisi onun hangi model olduğunu yaz bende bu foruma dahada tek kelime yazmam. İstersen sen arama ben söyliyim Audi'nin şu an en ucuz modeli A1 1.2 16v 86hp'dir.

SİZİN DE TEKNİK BİLGİNİZ VE BİRİKİMİZ OLMADIĞI BELLİ OLUYOR. Ben her tür lü aracı (tır dahil) kullandım. Ama bu iş kullanmakla olmuyor teknik bilgi ve fiziki akıl ile oluyor. Yoksa Fabrikalar 1 kuruşun hesabını yaparken tutmayacak bir motoru üretip geliştirip masraf yapıp son model aracına ünitelendirmezdi.


Ayrıca o beğenmediğiniz Uno motorunu tutamayan nice araç gördüm ben. 1996 dan beri her gün 8 saat direksiyon salladım Türkeyede köy köy dolaştım Uno'nun adı şehir faresidir tutan da zordur. Bir şeyi karalarken hesaplı olun.