Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : Tasaruf için devir hız ve vites



yolcu27
27/02/2010, 16:09
yakıt sarfiyatını azaltmak için, azami hızın 60 oldugu bir yolda hangi viteste kaç devirde gidersiniz ? yakıt tipi , motor hacmi ve beygir gücünüzüde yazarsanız sevinirim.


1.4 77hp motor için hangi devirlerde vites yükseltirsek tasaruf sağlamış oluruz. Şimdiden teşekkür ederim.:thankyou:

Kriminal
27/02/2010, 16:12
Sınav sorusu gibi:)

yolcu27
27/02/2010, 16:14
Sınav sorusu gibi:)

her soru 25 puan istediğiniz sorudan başlayabilirsiniz:D sistemin gözü kör olsun 15 yıl kesintisiz okudum öğretmen oldum ama o sınav stresinden hala kurtulamadım.

burhankutlu
27/02/2010, 16:15
vites aralıklarını 1,2,3 viteslerde kısa tutmanı öneririm allah ne verdi ise gaza yüklenirsen ve ani gaz verirsen sarfiyat 2-3 katına kadar çıkabiliyor. 2.0ve 3.0 arası devir arası tabi bu bizdeki dizellerde geçerli vites değişimi gayet tasarruflu oluyor denediğim kadarı ile.

SpyHunter33
27/02/2010, 16:16
Sınav stresinden nasıl kurtulamamışsınız Ali hocam Damarlarınıza kadar işlemiş sınav :D
Süper soru olmuş yanlız :D

been genelde 60 km sabit hızda 2500 devir 4.vtes derim.

ZAK1980
27/02/2010, 16:17
dostum ben atöye (ato:anlık tuketım ortalaması)bakarak kulalnıyorum 2000 devırde vıtes 2 ato 11 de 3 e atınca atö 11 den dusuyor 4 e 1800 devırde ıse 3 vıteste ıse gaza bastıgımda atö cıkıyor 16 ya ozamnda vıtesı 3 e cekıyorum bır sure bunu test ettıkten sonra ortalama tuketıme bakacam kac olacak.
60 km de 2500-3000 devır 4 vıtes hatta 5 bıle olabılır

Moosty
27/02/2010, 17:54
1.4 77 Fire Dualogic. Yakıt tasarrufu için kullanılan ECO tuşuna basıldığında 2000 devire her ulaştığında vites yükseltiyor.
4 viteste 2000 devir saatte 50 km hız yapıyor, yani saatte 50 km ye geldiğinde 5. vitese geçiş yapıyor.
60 km de kesinlikle 5 viteste oluyor, devir de 2000 i biraz geçiyor.
GP yi yapan mühendisler yakıt tasarrufu için bunu uygun gördülerse sorunun cevabı da budur heralde.

yolcu27
27/02/2010, 18:42
1.4 77 Fire Dualogic. Yakıt tasarrufu için kullanılan ECO tuşuna basıldığında 2000 devire her ulaştığında vites yükseltiyor.
4 viteste 2000 devir saatte 50 km hız yapıyor, yani saatte 50 km ye geldiğinde 5. vitese geçiş yapıyor.
60 km de kesinlikle 5 viteste oluyor, devir de 2000 i biraz geçiyor.
GP yi yapan mühendisler yakıt tasarrufu için bunu uygun gördülerse sorunun cevabı da budur heralde.


tamamiyle harika bir açıklama olmuş bu tavsiyeleriniz göz önünde bulunduracağım.

ABNEW
27/02/2010, 19:31
Sabit hızda-gazda, gidilebilecek en büyük vites ve en düşük devirde tüketim minimum olur,

Ancak bunu hızlanmaya çalışmakla ya da eğimde gitmekle karıştırmayın.Motor zorlandığı anda tüketim de artacaktır...

ZAK1980
27/02/2010, 19:46
bu arada balgatan ankamalle sımdı geldım 70 km ıle vıtes 5 devır 2200-2500 arasında yakıt tuketımı 2.0.ve 3.50 arasında oldu fakat genelde 2.8 yavaslamak durumunda kaldıgım hatta durdugum anlarda oldu dur kalkta tuktım 16.0 a kadar cıktı

Kriminal
27/02/2010, 19:50
İstanbul gibi biyerde hatta buna ankarada dahıl ıstedıgın vıtese atma şansınız var ıse guzel cevaplar uygulayın..Ama dur kalk yapıyosanız gerek yok dıye dusunuyorum zaten en cok yakıt kalkışlarda gidiyor...


bu arada balgatan ankamalle sımdı geldım 70 km ıle vıtes 5 devır 2200-2500 arasında yakıt tuketımı 2.0.ve 3.50 arasında oldu fakat genelde 2.8 yavaslamak durumunda kaldıgım hatta durdugum anlarda oldu dur kalkta tuktım 16.0 a kadar cıktı

Zeynel koyurmussun yokuş aşşagı 2.0 yaktı dıyosun stop etsen yıne gelırdın yaa

ZAK1980
27/02/2010, 19:54
yok abı vallhı yokus asagı degıl duz yol astının onundekı yolda gaza basmadım fazla araba 5 vıtesteydı sagolasın koparttın benı gulmekten

KaGaN
27/02/2010, 21:18
Büyük vites düşük devir herzaman yakıt tüketimini azaltır :) 5 vites diyorum..6 vitesli araçlarda zor belki 60 km hızı korumak ama normal araçlarda 5 diyorum..

rodopian16
27/02/2010, 23:13
1.4 77 Fire Dualogic. Yakıt tasarrufu için kullanılan ECO tuşuna basıldığında 2000 devire her ulaştığında vites yükseltiyor.
4 viteste 2000 devir saatte 50 km hız yapıyor, yani saatte 50 km ye geldiğinde 5. vitese geçiş yapıyor.
60 km de kesinlikle 5 viteste oluyor, devir de 2000 i biraz geçiyor.
GP yi yapan mühendisler yakıt tasarrufu için bunu uygun gördülerse sorunun cevabı da budur heralde.
dualogic 6. vites oluyor sanırım...
dizel manuel viteste 50 nin altı 4 ve 70 in altı 5 motoru yoruyor gibi geliyor bana tabi gaz vermek gerekirse... o yüzden 50-70 arası hızlanma işleminde 4.vites idealdir...

atalayx
27/02/2010, 23:48
bence gaza sabit basma yakıt tasarufunda en önemli nokta bazen farkında olmadan aracı çok azda olsa hızlanma isteğinde olsa yakıt tüketimi hissedilir derece artıyor.50 km 3. 60-70 arası 4. 70 ve üstü için 5. düz yolda yeterli geliyor.çok vites yükseltmenin herhangi bir zararı olurmu? 50 de 5. vitesle gitmekle bi sorun yaşanırmı?sbt hız için

lionT-JET
27/02/2010, 23:50
4.vıtes uygun olur.passat trıptonıcte 51 km olunca 6.vıtes oluyor:)

axi
28/02/2010, 00:49
düz yolda 60 km de ayağımın ağırlığıyla gaza dokunurum. 5 vitesde.... devamlı böyle seyredersem ortalama 100 kmde 4-5 litre benzin yakmış olurum... ama bu sabır işi olduğundan ben gibi adamlar bunu pek beceremez..:D:d
araç 1.4 8v 77ps

Moosty
28/02/2010, 12:14
dualogic 6. vites oluyor sanırım...
dizel manuel viteste 50 nin altı 4 ve 70 in altı 5 motoru yoruyor gibi geliyor bana tabi gaz vermek gerekirse... o yüzden 50-70 arası hızlanma işleminde 4.vites idealdir...

Dualogic = otomatik vites. Maalesef bizimkilerde 6. vites yok. Zaten olsa da 1.4 fire motorun torku yeterli gelmeyebilir.

50 km hızda ECO açıkken araba kendini 5 vitese atıyor ama araba boşsa işe yarıyor. Araba doluysa 50 km de 5. vites zorlandığı için sürekli 4-5 vites geçirip duruyor, araba doluysa ECO yu açmıyorum bende.

chngrrrrrr
28/02/2010, 16:45
düşük devir yüksek vites her zzaman iyidir ekonomi için

narkoz30
28/02/2010, 19:25
Aracıma tüp taktırdım 20 liraya basıyorum gaza köklemesem bile 100 km yapıyorum dert yok tasa yok diesel gibin :D

GünahsizSeytan
28/02/2010, 19:44
bugn test ettim 1.4 fire motor da 5. vites 100 - 110 km hızla sabit 5.0 lt gayet uygun :D

alperyonar
28/02/2010, 21:15
1500-2100 devirleri arasında kullanın. Gaza da çok yumuşak basmak gerekiyor.

GP COSKUN
28/02/2010, 21:32
eğer düz bir yolda isem süratimde 60 km/saat ise kesinlikle 5. vitesi kullanırım
ancak hızlanma gerektiğinde 1 vites düşürüp ambeleye kalkmak ve 2500 gibi bir devirde vitesi yükseltmek en makul kullanım olur ki buda yakıt tüketimine olumlu yansır
arkadaşların dediği gibi en yüksek vites en düşük devir kuralına katılıyorum ama bundada dikkat edilecek husus aracın motorununun performans limitlerinde bunu uygulamak yoksa tabiki 5. viteste 40 km/saat 1500 devir ile kullanmaya kalkarsanız tüketim otomatik olarak 20 litreye çıkacaktır

byfestival
01/03/2010, 18:01
Punto Evo en ekonomik kullanmak için yolun eğimine göre vites değiştirmek gerektiği zaman (yükselt-alçalt) ekrandan uyarıyor.. bazen 50 km de 6. vitese geçilmesi gerektiğini belirtiyor.

detay
01/03/2010, 20:45
Arabayı çok düşük devirde kullanmak mazot pompasının ömrünü kısaltabilir(Dizeller için). Üç kuruş kar edelim diye pompayı bozmak da var.

mehmetsafran
03/03/2010, 23:31
Arabayı çok düşük devirde kullanmak mazot pompasının ömrünü kısaltabilir(Dizeller için). Üç kuruş kar edelim diye pompayı bozmak da var.
Çok düşük devir derken kaç mesela ben yeni aldım arabamı dizel de ilk defa kullanıyorum. Millet 2000 devirin altında kullanılmaz falan diyolar ama buradaki arkadaşlar ve yol bilgisayarı öyle demiyo 2000 devirin üstünde çok yakıyor, ama motor ömrü de önemli ne yapmalıyız?

ABNEW
03/03/2010, 23:37
Çok düşük devir derken kaç mesela ben yeni aldım arabamı dizel de ilk defa kullanıyorum. Millet 2000 devirin altında kullanılmaz falan diyolar ama buradaki arkadaşlar ve yol bilgisayarı öyle demiyo 2000 devirin üstünde çok yakıyor, ama motor ömrü de önemli ne yapmalıyız?

Mehmet, önemli olan şey motorun zorlanmamasıdır.Sıfır eğimde 1500d/d ile sabit süratle gidilebilir.Ancak hızlanmak istenildiğinde özellikle de yokuşlarda bu devirde aracı zorlamak motora zarar verebilir.Bu durumda vites küçültmek gerekiyor.Yani gaza yüklenmeden düşük devirde sabit süratte gidilebilir, herhangi bir problem olmaz.Tabi arada sırada üst devirleri de görmeli motor,

Bir de sadece mazot pompası değil benzin pompası da bozulabilir düşük devirde gaza yüklenildiğinde, özellikle de boş depoyla...

mehmetsafran
03/03/2010, 23:43
çok teşekkür ederim ben korkuyorum dizel arabada herkes bişey diyo