PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Toyota çöküşte



byfestival
02/02/2010, 11:32
:agri::agri::agri::agri::agri:
Otomobil devi Toyota'yı bu noktaya ne getirdi?












https://forum.grandepuntotr.com/cid:image001.gif@01CAA3EB.0BF5CA60







https://forum.grandepuntotr.com/cid:image002.gif@01CAA3EB.0BF5CA60





https://forum.grandepuntotr.com/cid:image003.gif@01CAA3EB.0BF5CA60


https://forum.grandepuntotr.com/cid:image006.gif@01CAA3EB.0BF5CA60
https://forum.grandepuntotr.com/cid:image002.gif@01CAA3EB.0BF5CA60https://forum.grandepuntotr.com/cid:image006.gif@01CAA3EB.0BF5CA60


Financial Times, son dönemde geri çağırdığı araçlarla maddi kaybın yanı sıra güvenilirliği de zedelenen Toyota'nın bu noktaya gelmesinin nedenlerini inceledi.

Dünyanın en büyük otomobil üreticisi unvanını 2008 yılında ABD (https://www.hurriyet.com.tr/index/abd/)'li General Motors'tan alan Japon otomobil üreticisi için sorun geçtiğimiz Eylül ayında patlak verdi.

Bu hafta içinde daha fazla otomobili geri çağırması ve ABD (https://www.hurriyet.com.tr/index/abd/)'deki üretim ve satışlarını durdurma kararı alması ise durumun kötüleştiğinin bir sinyali olarak görüldü.

Bir numara olmasına rağmen geri çağırdığı yüksek miktardaki araç, şirkete verdiği maddi zararın yanı sıra şimdiye kadar hep ön plana çıkan kalite ve güvenilirlik algısını zedeleyerek de darbe vurdu.

Japon otomobil devi, geçen Kasım'dan beri gaz pedalında yaşanan sıkışma nedeniyle yaklaşık 6 milyon aracı onarım için geri çağırdı. Bu miktar, şirketin 2009’da Kuzey Amerika satışlarının üç katından fazla. Ayrıca 7.8 milyon adet olan toplam küresel üretiminin de dörtte üçüne denk geliyor.

FT, ABD (https://www.hurriyet.com.tr/index/abd/)'de son çeyrekte satılan araçların yüzde 65'lik kısmının bahsi geçen sorunları yaşadığına işaret ederken, Avrupa'da da 1.8 milyon aracın geri çağrılacağını yazdı. Gazete (https://www.hurriyet.com.tr/anasayfa/) aynı çağrının henüz sayısı belli olmamasına rağmen Çin (https://www.hurriyet.com.tr/index/Çin/)'de satılan araçlar için de yapılacağını belirtti.

HIZLI BÜYÜME ETKİLİ
Toyota'nın bu problemleri yaşamasında son yıllarda üretiminde yaşanan hızlı artışın büyük etkisi oldu. Şirketin küresel üretimi kapasitesi, 2001'deki 6.7 milyondan, 10 milyon adede çıktı. Üstelik bu miktara, Çin (https://www.hurriyet.com.tr/index/Çin/)’de ortaklarıyla kurduğu hızla büyüyen üretimi dahil değil.

FT, bu şekilde büyüyen Toyota'nın modern otomotivcilerin sık karşılaştığı bir tuzağa düştüğünün altını çizdi. Şirket, hızlı bir şekilde büyümesinin ardından maliyeti azaltmak ve tedarik zincirini basitleştirmek için parçaların üretimini; model, fabrika ve ülkeler bazında bölüştürdü.

Barclays Capital analistlerinden Brian Johnson, bu stratejinin en büyük riskini, "bir şeyler ters gittiğinde, birkaç milyon adedi bulan geri çağırmalar yaşanması ve itibara büyük darbe vurması" olarak açıkladı.

KALİTE KONTROL GÖZ ARDI EDİLDİ
Bununla birlikte şirketle özdeşleşmiş olan titiz kalite kontrol anlayışına, hızlı büyümeyle birlikte verilen önemin azalmasının da Toyota'nın bu sorunlarla karşılamasını diğer bir nedeni olarak gösteriliyor.

Şirketin Araştırma ve Geliştirmeden Sorumlu Başkan Yardımcısı Takeshi Uchiyamada, hatalı oldukları noktanın pazar payını, ürün geliştirmeden daha öncelikli bir yere koymaları olduğunu söyledi. Takashi, bu bakışı bırakmaya başladıklarını da sözlerine ekledi.

FT'de yer alan analizde Toyota'nın, tedarikçilerinden maliyetleri azaltma talebi de yaşanan sorunların başlıca kaynaklarından biri olarak gösterildi.

ZEDELENEN İTİBAR DAHA ÖNEMLİ
Analizde, geri çağırmaların şirketin itibarına yaptığı zararın, araç sayısının fazlalığından kaynaklanan maddi kayıptan çok daha büyük olduğunun altı çizildi.

Konuyla ilgili değerlendirmelerde bulunan Washington (https://www.hurriyet.com.tr/index/washington/) merkezli danışmanlık şirketi Levick Strategic Communications Danışmanı Gene Grabowski, "Bu, bir kimsenin Toyota'ya güvenip güvenemeyeceğini sorguladığı ilk durum olma özelliğini taşıyor" dedi.

Gelişmeler şirketin piyasa değerinde de sert düşüşün yaşanmasına da neden oldu. Geri çağırma duyurusunu yapıldığı 21 Ocak tarihinden bu yana Toyota'nın değeri yüzde 16'lık bir gerileme gösterirken, Ford, Honda ve Hyundai'nin hisselerinde artış kaydedildi.

1980'LERDE AUDI YAŞAMIŞTI
Japon devinin ABD (https://www.hurriyet.com.tr/index/abd/)’de yaşadığına benzeyen bir sorunu da 1980'li yıllarda Audi'de yaşamıştı. Yine gaz pedalından kaynaklanan sorun nedeniyle markanın satışları birçok önleme rağmen, 10 yıllık süreçte büyük düşüş kaydetmişti.

Ancak, Toyota’nın müşteri ilişkileri ve yüzde 17’lik pazar payının olması nedeniyle ABD (https://www.hurriyet.com.tr/index/abd/) pazarından yok olması beklenmiyor.

FT, şirketin güvenlik konusunda yaşadığı sorunların, ABD (https://www.hurriyet.com.tr/index/abd/)'li Ford ve GM gibi rakiplerinin çok beğenilen yeni ürünlerini sunduğu bir döneme denk geldiğine dikkat çekti.

Gazete (https://www.hurriyet.com.tr/anasayfa/), bu iki şirketin, Toyota'nın zor günler geçirdiği bu dönemi iyi kullanıldığı takdirde, yeni ürünlerinin satışlarının Toyota modellerini geride bırakabileceğini belirtti.:cool:

O yüzden arkadaşlar Puntolarınızın kıymetini bilin görüyorsunuz dev denilen otomotiv şirketinin hali tedarikçilerinden maliyet indirimi yapılmasını istiyor yani Toyota kalitesizleşiyor

muratokay
02/02/2010, 14:43
Toyota'nın arka koltuktaki bebekleri göstediği reklam filmini neden koyduğunu şimdi anlıyorum. Ortaya çıkacak güvensizlik etkisini bi nebze azaltmak amaçlı demek ki.

Bizim araçlar İtalya'da sadece bir fabrikada mı üretiliyor?

ugurozer
02/02/2010, 14:53
toyotanın itibarının düşeceğini değilde araştıranların gozunde yukseleceğini dahi söyleyebiliriz. Japonlar için guvenlik herşeyden önce geliyor, bu geri çağırmada bunun sebebi. Bizim araçlarımızda bunlardan çok daha buyuk guvenlik hataları ile dolaşıyoruz ne geri çağıran var ne onaran allahınızın aşkına japonlara atmaya çalışanlara alet olmayın.

ABNEW
02/02/2010, 15:05
15-20 yıllık sürücülük hayatımda öğrendiğim en önemli şey otomobillerin arızalanabileceği gerçeğidir:)

Bugün Toyotanın ya da Peugeot un geri çağırma olaylarını önceden başka markalar da gerçekleştirdi.BMW, Opel, VW ve daha birçoğu...Sonuçta binlerce parçadan, farklı malzemelerden, farklı sistemlerden oluşan araçlarımız her an arızalanabilir.Bugün Toyota arızalı çıkar yarın Fiat,

Toyota bana göre son derece güvenilir bir marka.Bunun nedeni ise sağlamlığı-güvenliği değil sadece sorunsuzluğudur.Diğer Japon firmalar gibi Toyota da sorunsuzluğa son derece duyarlı yaklaşmakta, tasarım, malzeme kalitesi (görünen) gibi kriterleri ikinci plana itmekte.Bu geri çağırma olayının da üstesinden gelecektir kesinlikle

Bizim insanımızın bilmesi gereken ya da şu geri çağırma olayından çıkarması gereken tek ders ''Her aracın arızalanabileceği ya da arızalı üretilebileceği gerçeğidir'' Bazı markaları yere göğe sığdıramayan bizler umarım bu geri çağırma olayıyla hayal kırıklığına uğramayız.Zira her markanın yaşadığı ya da yaşayabileceği bir durumdur bu.Toyota sonuçta güvenilir iyi bir markadır...

GP COSKUN
02/02/2010, 15:54
15-20 yıllık sürücülük hayatımda öğrendiğim en önemli şey otomobillerin arızalanabileceği gerçeğidir:)

bugün toyotanın ya da peugeot un geri çağırma olaylarını önceden başka markalar da gerçekleştirdi.bmw, opel, vw ve daha birçoğu...sonuçta binlerce parçadan, farklı malzemelerden, farklı sistemlerden oluşan araçlarımız her an arızalanabilir.bugün toyota arızalı çıkar yarın fiat,

toyota bana göre son derece güvenilir bir marka.bunun nedeni ise sağlamlığı-güvenliği değil sadece sorunsuzluğudur.diğer japon firmalar gibi toyota da sorunsuzluğa son derece duyarlı yaklaşmakta, tasarım, malzeme kalitesi (görünen) gibi kriterleri ikinci plana itmekte.bu geri çağırma olayının da üstesinden gelecektir kesinlikle


bizim insanımızın bilmesi gereken ya da şu geri çağırma olayından çıkarması gereken tek ders ''her aracın arızalanabileceği ya da arızalı üretilebileceği gerçeğidir'' bazı markaları yere göğe sığdıramayan bizler umarım bu geri çağırma olayıyla hayal kırıklığına uğramayız.zira her markanın yaşadığı ya da yaşayabileceği bir durumdur bu.toyota sonuçta güvenilir iyi bir markadır...



+1000

barbar74
02/02/2010, 16:03
toyotanın itibarının düşeceğini değilde araştıranların gozunde yukseleceğini dahi söyleyebiliriz. Japonlar için guvenlik herşeyden önce geliyor, bu geri çağırmada bunun sebebi. Bizim araçlarımızda bunlardan çok daha buyuk guvenlik hataları ile dolaşıyoruz ne geri çağıran var ne onaran allahınızın aşkına japonlara atmaya çalışanlara alet olmayın.

Kesinlikle katılıyorum... Bu geri çağırmaları toyota firmasının amacının sadece ürettiği araçları satmak değil satış sonrası hizmet kapsamında markasının arkasında durduğunu ve büyük bir firma olduğunu göstermektedir.
Fiat'a gelince nerdeyse araçların kronik sorunu city arızasından mağdur olan veya olacak müşterilerinin ne can nede mal güvenliğini düşünmeden amacı sadece araç satıp daha sonra büyük bir yüzde oranıyla müşterileri tarafından beğenilmeyen yetkili servislere bizi mecbur bırakıyorsa, bir problem olduğunu kabul edip bunu göz ardı ediyorsa ve gerekeni yapmıyorsa...
benim düşüncem bu yorum sizin...

ERDEM1907
02/02/2010, 16:15
çevremde toyatası olan hiçkimsenin hiçbir sorun yaşadığına şahit olmadım. Kaldı ki adamlar araçları geri çağırıyorlar. Benim ilk tercihlerim arasında Toyota her zaman olacaktır.

KaGaN
02/02/2010, 16:18
9milyon rakamı oldukça önemli bir rakam bence.Eğer cidden önemli bir sıkıntı olmasa rakamın bukadar fazla olacağını zannetmem.Ciddi tehlike doğuran bir sıkıntıları var demekki..

muratokay
02/02/2010, 16:57
Toyota dünyanın en büyük otomobil üreticisi. Öyle olunca sayı da haliyle fazla oluyor tabi

cann
02/02/2010, 17:12
açıkcası ben "şu araç şundan dolayı servis tarafından geri çağırılıyor" diye bir haber gördüğümde,bırakın o markaya olan güvenimin sarsılmasını,bilakis daha önce güvensizliğim varsa bile daha çok güvenmeye başlıyorum.fiat ın servo motor konusundaki gösterdiği bu tür yaklaşımda fiata olan güvenimi daha da arttırmıştır.sonuçta firma sırf tüketicinin güvenliği ve memnuniyeti için çok büyük bir maddi zararı göze alıyor demektir.ww,bmw,toyota vs böyle geri çağırımlar yaptığında hep imrenmişimdir:)

erosistanbul
02/02/2010, 19:11
Toyota ürünlerinin arkasında durduğu için ve kaliteye önem verdiği için ve piyasa da bu çerçevede olaya baktığı için hisseleri %5.5 birden artmıştır.
Zaten rekabette bunu gerektirir.Fiat bile bu tür olaylara hassas bakmaya başlamıştır.arabayı aldığım ilk hafta fiat beni arayıp, benzin manifoultu fabrikasyon arızası sebebiyle değiştirilecek demişlerdi ve değiştiler.Yanlış hatırlamıyorsam servo arızasını da kabullendiler.Tek eksikliği bana göre upgrade altyapısına önem vermemesi, torpitoya koyacağı 1 lambanın bile hesabını yapması, vb.

gurik
02/02/2010, 20:07
Kesinlikle katılıyorum... Bu geri çağırmaları toyota firmasının amacının sadece ürettiği araçları satmak değil satış sonrası hizmet kapsamında markasının arkasında durduğunu ve büyük bir firma olduğunu göstermektedir.
Fiat'a gelince nerdeyse araçların kronik sorunu city arızasından mağdur olan veya olacak müşterilerinin ne can nede mal güvenliğini düşünmeden amacı sadece araç satıp daha sonra büyük bir yüzde oranıyla müşterileri tarafından beğenilmeyen yetkili servislere bizi mecbur bırakıyorsa, bir problem olduğunu kabul edip bunu göz ardı ediyorsa ve gerekeni yapmıyorsa...
benim düşüncem bu yorum sizin...

Halen city diyorsunuz pes ya... City ücretsiz değişiyor diye uçakla yazı mı yazacaklar gökyüzüne..Eğer çok şikayetçiyseniz binmezsiniz satarsınız. hem bu şekilde iğrenip hem de gp ye binmeniz acayip bir durum oluyor.

Not: Toyota hatasını 2 ölümlü kazaden sonra kabul etmiş ve geri çağırmaya başlamıştır. CİTY YÜZÜNDEN ÖLEN OLMADI ÇOK ŞÜKÜR. Doğru mu?

OzzY
02/02/2010, 20:08
zaten ne var bu kadar bu toyotada anlamıyorum

tamam sorunsuzda ee gerisi?(bence hiç bi cazip tarafı yok)

KaGaN
02/02/2010, 20:12
Halen city diyorsunuz pes ya... City ücretsiz değişiyor diye uçakla yazı mı yazacaklar gökyüzüne..Eğer çok şikayetçiyseniz binmezsiniz satarsınız. hem bu şekilde iğrenip hem de gp ye binmeniz acayip bir durum oluyor.

Not: Toyota hatasını 2 ölümlü kazaden sonra kabul etmiş ve geri çağırmaya başlamıştır. CİTY YÜZÜNDEN ÖLEN OLMADI ÇOK ŞÜKÜR. Doğru mu?


Çok şükür ölen bir vatandaşımız bile olmadı..Eğer olsaydı bu city sorunu yüzünden fiat tamamen imajını yerlebir ederdi heralde.Zaten fiat markasına karşı bir güvensizlik var :) İşin garibi bu markaya karşı güvensizlik olan adamların altında hep fiat marka araçlar var :)

erosistanbul
02/02/2010, 23:04
Arkadaşlar arabasını kullandığımız firmamızı lütfen yerden yere vurmayalım.Amacımız eksiklikleri dile getirmek olsun.Yerden yere vurmak olmasın.Fiat bugün çıkmış bir firma değildir.Köklü ve geçmişi olan bir firmadır.Tabiki eksiklikleri olacak, tabiki bize uymayan tarafları olacak.Onlarıda biz buralardan dile getirip, sesimizi gerekli mercilere ulaştırmaktır amacımız.kabullendik ki bugün mühendislerinin yaptığı gp leri kullanıyoruz.Benim de hoşuma gitmeyen birçok uygulamaları var ama her ne olursa olsun fiata gp sattığı için teşekkür ederim ve ileride bana veya bize atyapı imkanı sağlayacları için de ileride ayrıca teşekkür edeceğim.Sadece birz sabır.
SAYGILAR.

HasanAliz
02/02/2010, 23:24
bugün ger çağrılmalar nedeniyle oluşacak zararın 20 milyar doları bulmasını beklediklerini açıkladılar.

sadece japonya için değil tüm dünya için üzücü bir haber. toyota dünyaya malolmuş global bir firmadır.

ugurozer
03/02/2010, 01:11
arkadaşlar her markanın arızası vardır bunlar makinelerdir makineler insan yapısıdır ve makineler uretildği surece arızaları olacaktır ve bunu uretenler bu arızaların ne kadar arkasında durursa o kadar guvenilir olurlar burda hepimiz kullandığımız makinelerden daha fazla verim alabilmek ve bunlar hakkında daha fazla bilgi öğrenmek için bilgi paylaşımı yapmaktayız kimsenin hiçbir markayı yerin dibine soktugu falan yok zaten olmamalı hanginizin babasının fabrikasında fiat araba uretilio honda uretiliyor toyota uretiliyor yapmayın lütfen yahu iki eliştiri yapınca insanlara kin besler gibi kırıcı cevaplar yok o zaman binmede yok git satta falan yanlış hareketler bunlar birbirimizi kıracak uzecek şeylere gerek yok yaptığüımız her paylaşım yuzlerce kullanıcıya bilgi olarak donuyor bu çok onemlidir beyler bilgi paylaşımının önemini kavramalıyız biz öncelikle. puntomu cok seviyorum yine alacak olsam yine punto alırdım ama bu demek değilki punto kullanan arkadaşlarıma sorunları söylemeyip överek yanlış yönlendirerek hayal kırıklığına ugratmak. Mesela geçenlerde optobanda 180 ile giderken davlumbazım koptu ve arka tekerleğin altına girdi arabanın sendelemesine ve içindeki 4 kişinin can güvenliğini tehlikeye atmasına sebep oldu ve arştırdığımda davlumbaz sorununun kronik oldugunu gordum. Bu kesinlikle geri çağırma olması gereken gaz pedal konusundan kat be kat onemli bir tehlike arz ediyor, orda ben olmeli miydim yani siz burda fiatda çağırıyor davlumbazdan dolayı demek için? işte forumlar bunlar için var ;)

ABNEW
03/02/2010, 01:24
Sana katılıyorum Uğur, ancak davlumbaz konusunda farklı şeyler olabilir.Önceden sürtmeden dolayı ya da başka bir şekilde zedelenmiş ve yüksek hızda yerinden çıkmış olabilir.Ben 3. puntomu kullanıyorum ufak tefek problemler ben de yaşadım ama davlumbaz konusunda hiçbir sıkıntım olmadı.Bana göre davlumbazın tek eksisi içeri su girmesine neden olan bölme.Bu boşluk benim araçlarımda yoktu ama...

erosistanbul
03/02/2010, 04:05
arkadaşlar her markanın arızası vardır bunlar makinelerdir makineler insan yapısıdır ve makineler uretildği surece arızaları olacaktır ve bunu uretenler bu arızaların ne kadar arkasında durursa o kadar guvenilir olurlar burda hepimiz kullandığımız makinelerden daha fazla verim alabilmek ve bunlar hakkında daha fazla bilgi öğrenmek için bilgi paylaşımı yapmaktayız kimsenin hiçbir markayı yerin dibine soktugu falan yok zaten olmamalı hanginizin babasının fabrikasında fiat araba uretilio honda uretiliyor toyota uretiliyor yapmayın lütfen yahu iki eliştiri yapınca insanlara kin besler gibi kırıcı cevaplar yok o zaman binmede yok git satta falan yanlış hareketler bunlar birbirimizi kıracak uzecek şeylere gerek yok yaptığüımız her paylaşım yuzlerce kullanıcıya bilgi olarak donuyor bu çok onemlidir beyler bilgi paylaşımının önemini kavramalıyız biz öncelikle. puntomu cok seviyorum yine alacak olsam yine punto alırdım ama bu demek değilki punto kullanan arkadaşlarıma sorunları söylemeyip överek yanlış yönlendirerek hayal kırıklığına ugratmak. Mesela geçenlerde optobanda 180 ile giderken davlumbazım koptu ve arka tekerleğin altına girdi arabanın sendelemesine ve içindeki 4 kişinin can güvenliğini tehlikeye atmasına sebep oldu ve arştırdığımda davlumbaz sorununun kronik oldugunu gordum. Bu kesinlikle geri çağırma olması gereken gaz pedal konusundan kat be kat onemli bir tehlike arz ediyor, orda ben olmeli miydim yani siz burda fiatda çağırıyor davlumbazdan dolayı demek için? işte forumlar bunlar için var ;)

Dur dostum bu kadar kopmana gerek yok, rahatsız olduğun kişi metinlerini aynen yazarsan daha hoş olur.Serhat arkadaşın yazdığını yanlış anlamışsın.(........satarsın olur biter...)genel konuşmamış,Barış beyin yazdıklarına(city konusu) isdinaden konuşmuş.benim yazdıklarım konusunda ise, nacizhane kendi fikirlerim.
Elbetteki buradaki amacımız birbirimizi kırmak olmamalı.kimsenin markayı yerin dibine soktuğu falan yok demişsin ama bütün yazılanları okuyunca ben bile kendi kendime "nerden bulaştım bu fiat a" der gibi oldum.fiatı yada gp yi dile getirmemizin bize hiç bir faydası yok.Yani bi konunun tam anlaşılması gerekir.sıkıntımız gp mizi nasıl daha iyi yaparız, eksikliklerimizi nasıl tamamlarız, alt yapı eksikliklerini nasıl dile getiririz.bunlar olması lazım.sıkıntımız kronik veya kalite değil.olsaydı verirdik toyota alan kadar 40-50bin tl.o zaman söylerdik niye toyota öyle-fiat böyle diye.buna hepimiz hemfikiriz.
Ayrıca lütfen toyota ile fiatı kıyaslamayalım.bu ayrı bi konudur, burada yeri yoktur.konu başlığını herkes unutmuş gibi "Toyota çöküşte". konumuz fiat değil.
Yav gözünü sevdiğim bizim araçların eti, butu belli.otobanda 180 le gidersen bazı şeylere de razı olacaksın.Geçmiş olsun, ucuz atlatmışsın ama gereksiz riske girmişsin.mercedes bile hız sınırları dışındaki arızaları kabul etmiyor.bi arkadaşımdan biliyorum, 200 ile giderken hız gösterge ibresi bozulmuş.ibre 200 de sabit kaldı.Aksini idda edemedi.araç garantili olduğu halde kendi cebinden ödemek zorunda kaldı.
Bu arada (...yaptığüımız her paylaşım yuzlerce kullanıcıya bilgi olarak donuyor )demişsin.kesinlikle katılıyorum.Telafuzlarımızı düzgün ve yerinde kullanırsak form daki diğer arkadaşlarıda yanlış yönlendirmemiş oluruz.Öyleki teşekkürü bile kapmışsın. :)
SAYGILAR.

byfestival
03/02/2010, 12:41
-Arkadaşlar sorun büyük olmasaydı toyota araçları geri çağrılmazdı. puntolardaki city sorunu türkiye yollarının engebeli olmasından dolayı siteme zarar veriyor . Aslında birçoğu üretim hatasından değil kullanıcı hatasından kaynaklanıyor.Ancak FIAT sorun olduğunda bakımlarıda yetkili servislerde yapılan araçların iyi niyet garantisi adı altında parçaları garanti iadesi olarak alabiliyor.
-Toyotaya gelince toyota eskinden toyota idi firma artık tedarikçilerinden aldığı parçaların maliyetinin düşürülmesini istiyor yapacağı birşey yok bu kadar fazla üretim olursa maliyeti biraz düşürmek gereklidir. Yani toyatada kalitesizleşmeye doğru gidiyor..

htozturk
03/02/2010, 12:59
Toyota'dan ekmek yiyen biri olarak durum benim icin cok uzucu..Ve nasil oldu da buralara kadar ilerlediyi az cok tahmin edebiliyorum..Sorunun ne olduguyla ilgili guzel bir makale gecti elime ve burda paylasmak isterim..Ne yazikki turkcesini bulamadim..

https://www.designnews.com/article/446480-Toyota_s_Problem_Was_Unforeseeable.php

Linkten okuyabilirsiniz

barbar74
03/02/2010, 13:09
Halen city diyorsunuz pes ya... City ücretsiz değişiyor diye uçakla yazı mı yazacaklar gökyüzüne..Eğer çok şikayetçiyseniz binmezsiniz satarsınız. hem bu şekilde iğrenip hem de gp ye binmeniz acayip bir durum oluyor.

Not: Toyota hatasını 2 ölümlü kazaden sonra kabul etmiş ve geri çağırmaya başlamıştır. CİTY YÜZÜNDEN ÖLEN OLMADI ÇOK ŞÜKÜR. Doğru mu?

Evet serhat arkadaşım halen city diyorum...
Forumlarda daha 2, 3 gün önce bir bayan gpsinde sorun olduğunu servistede 3000 tlye yakın ücret istediklerini yazmış forumları okursan görürsün. Yani ağlamayana emzik yok anlayışına sahip bizlerin arkadaşa tavsiyesi yok fiyat müşteri hizmetlerini ara yok başka servislerede bak ara yok mahkemeye verecem diye tehtit et uğraşınca ücret alınmıyor vs. gibi tavsiyelerde bulunuyoruz. eee kabul ettiyse hala neden uğraştırıyorlar bizleri. Arabamızı servisi direk götürdüğümüzde hanımefendi yada beyefendi bu bizim kronik sorunumuz diye hiç sinir krizi geçirtmeden halledemiyorlar. İşte benim hayıflanmam bunda... Toyata daha arıza vermeden araçlarını geri çağırıp sorununu çözerken fiat illede arıza yapmasını bekliyor ve bir dolu prosedürü gerçekleştirdikten sonra tamiride insaflarına kalıyor...
Evet serhat arkadaşım bu arada ya benim yazdıklarımı tam anlamadan direk mesajı döşemişsin yada ben yazdıklarımı okuyunca anlayamıyorum. Ben ''aracımdan iğreniyorum'' ve ''Çok şikayetçiyim'' diye anlamlar çıkaramadım vede böyle beyanlarım yok. Bunları nereden çıkardın??? Aracımı beyenerek aldım sorunlarına rağmen beyenerekte biniyorum. Sat falan demişsin... araç benim değilmi ister binerim ister satarım ister kapının önüne çeker içinde tavuk beslerim.
Eğer burası gp severlerin buluştuğu, arkadaşlık ettiği, fikirlerini, sorunlarını paylaştığı bir platformsa bende gp sahibi vede bu sitenin bir üyesiysem benimde fikirlerimi yazmamda sorun olduğunu düşünmüyorum vede seni neden rahatsız ettiğimi anlamış değilim... Damarımı kessen gp akar mantığıyla takım tutar gibi marka tutmayı bırakıp, haklara saygılı nezaket kurallarınla tartişmak en güzeli bence...
Serhat arkadaşım sana kazasız belasız iyi günler iyi forumlar diliyorum...

gurik
03/02/2010, 19:36
Fiat'a gelince nerdeyse araçların kronik sorunu city arızasından mağdur olan veya olacak müşterilerinin ne can nede mal güvenliğini düşünmeden amacı sadece araç satıp daha sonra büyük bir yüzde oranıyla müşterileri tarafından beğenilmeyen yetkili servislere bizi mecbur bırakıyorsa, bir problem olduğunu kabul edip bunu göz ardı ediyorsa ve gerekeni yapmıyorsa...
benim düşüncem bu yorum sizin...
Arkadaşlar bu ne demektir yahu? Burada eleştiri mi yapılıyor eksik bilgilerle şahsi düşüncelerle bir yargılama ve kötüleme mi yapılıyor. Okuduğumuzu anlayacak kapasitede insanlarız. Bu sözleri yazan bir arkadaş fiat marka araca binmemeli. Yaşadığı bazı olumsuzlukları genelleyemez. Ben de hiç sorun yaşamadım ne olacak şimdi? Yaşadığım sorunları da her araçta olabileceği için mazur gördüm ve servise düzelttirdim. Bir dayanışma ve paylaşım sitesinde ortak payda FİAT GRANDE PUNTO ve Bravo ise bu değerleri insafsızca karalamak çok ayıp.Hiç bir firma ürettiği maldan ötürü can kaybı olsun istemez.Servisleri de öyle çakal kaldırım altı yerler gibi beğenmediğimiz servisler değildir. Eleştiri yapmak bu değil. Eksikleri ve yanlışlıkları uygun dille yansıtmalı. İnsanlar bu forumu okuyup bilgi ediniyor. Şahsi sorunları genelleştirmeyelim.:agri:

Bu arada Barış EROL arkadaşıma geçmiş olsun diliyorum. Değerli eşine Acil şifalar diliyorum. Açtığı konuda Puntoya ettiği teşekkür canı gönülden gelmiş gibi.Düşünün ki GP punto1 den daha sağlam bir araç. Sanırım puntoya ve fiat'a karşı görüşleri değişmiş.

barbar74
03/02/2010, 20:13
Serhat arkadaşım geçmiş olsun mesajına teşekkür ederim.

srkn15
04/02/2010, 01:41
Halen city diyorsunuz pes ya... City ücretsiz değişiyor diye uçakla yazı mı yazacaklar gökyüzüne..Eğer çok şikayetçiyseniz binmezsiniz satarsınız. hem bu şekilde iğrenip hem de gp ye binmeniz acayip bir durum oluyor.

Not: Toyota hatasını 2 ölümlü kazaden sonra kabul etmiş ve geri çağırmaya başlamıştır. CİTY YÜZÜNDEN ÖLEN OLMADI ÇOK ŞÜKÜR. Doğru mu?

+1000

toyota çağırıyor KALİTE.

Fiat çağırıyor KALİTESİZLİK.

böyle bir saçmalık var mı yahu?

Murat Gürakan
04/02/2010, 10:11
Keşke fiatta sorunları çözmek için araçları geri çağırım yapacak kadar olgun bir ticari anlayışa sahip olabilse.
Örnek bir kaç kronik sorun( bana göre ),
Punto ve bravolardaki vites halatlarının donması yani halattaki yağın kalitesizliği(vites donması dediğiniz olay)
Bravolarda arka burçların ses yapması.
---
Burç porblemini yaşayan birinin servisle olan irtibatını söyleyeyim size.(Allaha şükür bende bişey yok ama ertafımda ses yaptığı için değiştiren bravo sahipleri mevcut)
-Aracınızdaki ses arka burçlardan geliyor değişmesi gerek.
-Aracımın garantisi var ordan yapılcak değilmi?
-Tabikide zaten bu burç problemi nerdeyse bütün bravolarda var. Fabrikanında haberi var. Ancak bizde geri çağırma gibi bir olay söz konusu olmadığı için bunu hisseden müşterilerimiz şikayette bulundukları taktirde değiştiriyoruz garantiden.
(Ben bunu yaşayıpta bana anlatan şahsın yalancısıyım. Kesinlikle doğruluğunu bilmiyorum yada idda etmiyorum ancak duyunca sinir olmuştum ve eğer gerçeksede burda, fiatın geri çağırmayarak sadece servise şikayet bildiren müşterilerin araçlarını düzelttikleri gerçeği varki oda bence büyük bir ayıp.)

barbar74
04/02/2010, 15:38
Bir anımı paylaşmak istiyorum...
Darty firmasından ps3 almıştım. Hatırladığım kadarıyla ürünü perşembe günü etiket fiyatı 1080 liraya satın aldım. Pazartesi günü hiçbir talepte bulunmadan konuyla ilgili hiçbir fikrim bile yokken dartyden telefon geldi ps3'ün fiyatı 850'ye düşmüş beyefendi aradaki farkı sadece adımı soyadımı söyleyerek alabileceğim söylendi vede hiçbir zorluk çekmeden gidip tahsil ettim. Bir müşteri olarak satış sonrası hizmetlerini gayet başarılı buldum. Şuan dartye güvenim arttı vede bir elektronik alet alacağımda ilk tercihimi bu firmadan yana kullanıyorum...
Şimdi bu konulara yaptığım yorumlara gelince benim derdim ne fiat ne toyota yada diğer markaları kötülemek nede kalitelerini tartışmaktır. Bir müşteri olarak satış sonrası hizmetlerin, fiat firması gibi büyük bir firmanın daha verimli bir sekilde vermesini istememdir. Yazdığım örnekteki gibi benim bir talebim olmadan yada sorun yaşamadan firmaların biz müşterilerine, ürünlerinin arkasında olduğunu hissettirmesidir.
Bunlar benim sahsi düşüncelerim. Katılıp katılmamakta tabiki sizin şahsi görüşleriniz ne ben size nede sizler bana katılacaksınız diye bir kaide yok tabiki farklı düşünebiliriz.
Son olarakta gp suana kadar kullandığım modeller arasında zevkle bindiğim her detayını çok beğendiğim bir araç, değiştirirsemde tercihim evo olabilir.

gurik
04/02/2010, 20:52
Bir anımı paylaşmak istiyorum...
Darty firmasından ps3 almıştım. Hatırladığım kadarıyla ürünü perşembe günü etiket fiyatı 1080 liraya satın aldım. Pazartesi günü hiçbir talepte bulunmadan konuyla ilgili hiçbir fikrim bile yokken dartyden telefon geldi ps3'ün fiyatı 850'ye düşmüş beyefendi aradaki farkı sadece adımı soyadımı söyleyerek alabileceğim söylendi vede hiçbir zorluk çekmeden gidip tahsil ettim. Bir müşteri olarak satış sonrası hizmetlerini gayet başarılı buldum. Şuan dartye güvenim arttı vede bir elektronik alet alacağımda ilk tercihimi bu firmadan yana kullanıyorum...
Şimdi bu konulara yaptığım yorumlara gelince benim derdim ne fiat ne toyota yada diğer markaları kötülemek nede kalitelerini tartışmaktır. Bir müşteri olarak satış sonrası hizmetlerin, fiat firması gibi büyük bir firmanın daha verimli bir sekilde vermesini istememdir. Yazdığım örnekteki gibi benim bir talebim olmadan yada sorun yaşamadan firmaların biz müşterilerine, ürünlerinin arkasında olduğunu hissettirmesidir.
Bunlar benim sahsi düşüncelerim. Katılıp katılmamakta tabiki sizin şahsi görüşleriniz ne ben size nede sizler bana katılacaksınız diye bir kaide yok tabiki farklı düşünebiliriz.
Son olarakta gp suana kadar kullandığım modeller arasında zevkle bindiğim her detayını çok beğendiğim bir araç, değiştirirsemde tercihim evo olabilir.

İŞTE KALİTELİ BİR yorum... Bu cümlelerinizin altına imzamı atarım. Kesinlikle katılıyorum.müşteri memnuniyetinin sonu yoktur. Yapılan tüm iyileştirmeler toplam yaşantı kalitemizi artırır. Biz bu forumla bir ortak ses ve duruş sergilersek firmalar da kendini geliştirme ihtiyacı hisseder. Sonuçta toplam kalitemiz artar.
Saygılar...

barbar74
05/02/2010, 16:33
Serhat arkadaşım ortak bir paydada buluşmamıza çok sevindim.
Zaten çok kaliteli bir siteye sahibiz. Zaten kalitemiz araç olarak seçtiğimiz gp'lerimizden belli :)

gurik
05/02/2010, 19:19
neden buluşmayalım ki Barış. Zaten ortak paydamız GP. Ben sadece eleştirilerimizin acımasız bir hal almasını kabul edemiyorum. Sonuçta orta sınıf seri üretim araçlar kullandıklarımız. Esas amacımızın deneyim ve gözlemlerimizi en önemlisi isteklerimizi sitemiz sayesinde ortak bir ses olarak firmalara ve Gp meraklılarına sağlıklı bir şekilde iletebilmek olmalı. Yoksa tabii ki herkesin ve her makinanın her firmanın eksik bir yanı olacaktır. Doğanın kanunu bu.
Teşekkür ederim sana.Ayrıca tekrar geçmiş olsun diliyorum.

ugurozer
05/02/2010, 23:34
Çok iyi bir konuya parmak bastınız. Araçların satış fiyatları belirlenirken daha çok kazanmak değilde olacağı ne ise onu muthiş bir ayarlama ile baştan sonuna kadar o fiyatla gitmeli. Müşteri memnuniyetini artıran en buyuk faktorlerden birisidir. Arabayı alıyorsunuz birkac ay sonra binlerce tl fiyatı düşüyor. Sanırım bu konuda en duyarlı marka Honda, fiyat politikasınıda musteri memnuniyeti politikasına dahil ediyorlar.