Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : Fiat MultiAir motor teknolojisi



Staje-R
27/12/2009, 17:14
FIAT' tan yeni motor teknolojisi MultiAir. Dizel motor teknolojisinde lider olan Fiat, benzinli motor teknolojilerinde de lider olabilmek için yeni bir sistem geliştirdi. Bu sistem aslında oldukça bildik bir yöntem ama uygulanış şekli bakımından ilk.

Sistem kısaca silindirlerin içirisine giren hava miktarını artırmaya yönelik çalışmakta, güncel turbo sistemlerinin yaptığını yapıyor diyebiliriz.
Silindirlerin içine giren hava miktarı artınca yanma daha verimli olmakta ve bunun sonucunda yakıt ekonomisi ve çevreye salınan zararlı gazlarda düşme meydana gelmekte. Fiat' ın geliştirdiği yeni teknolojide güncel turbo sistemlerne göre işleyişinde farklılık var. Sistemin çalışması kısaca özetlersek, eksantrik mili üzerinden bir kam yardımı ile hareket alan ve basınçlı hava oluşturan pistonlar, emme zamanında ürettikleri basınçlı taze havayı silindirlerin içerisine göndererek yanma verimi artırılmakta.
Fiat'ın iddasına göre bu sayede %10 yakın performans artışı sağlanmakla beraber salınımlar %10 ila 25 oranında düşmekte. İlk uygulama 1.75 Litre dört silindirli motora sahip MiTo GTA olacak. Bu sistemin diğer avantajı ise klasik tur****arging sistemlerine göre motordan daha az güç çekmeleri ve kapladığı alan.

Buyrun buradan resimlere bakabilirsiniz;

https://www.gizmag.com/fiat-releases-multiair-engine-technology--is-this-a-fundamental-breakthrough-in-internal-combustion-engine-design/11184/picture/71335/

usermm1
27/12/2009, 17:46
en azından kağıt üstünde 95hp lik starjetten daha ekonomik olması bir başarıyı gösteriyor. ama basınç düşük olmalı ki tjet gibi alt devirlerde max tork veremiyor.

ABNEW
27/12/2009, 17:47
Furkan, aşağıda aynı başlıklı konu mevcut:

https://forum.grandepuntotr.com/haberler/12879-fiatin-multiair-teknolojisi.html

Staje-R
03/01/2010, 22:49
Furkan, aşağıda aynı başlıklı konu mevcut:

https://forum.grandepuntotr.com/haberler/12879-fiatin-multiair-teknolojisi.html

Pardon

Şunu da ekleyeyim; Multiair motor sistemin de gaz kelebeği yine mevcut.Ama aktif durumda değil.Bir süs olarak duruyor diyebiliriz.Araçta arıza olduqu zaman gaz kelebeği devreye giriyor.

Stalker
04/01/2010, 00:45
sitesinde anlatılan mekanizma daha farklı çalışıyordu benim anladığım kadarıyla. Kam mili araçta gene mevcut ama sadece egzoz subabplarını kontrol ediyor, besleme yapan subaplar ise hidrolik bir sistem vasıtası ile kam milinin monoton hareketinden bağımsız olarak elektronik kumanda ile istenilen zamanda açılıp/kapanarak daha verimli çalıştırılıyor idi. Hatta 5 farklı durumda hidroiliklerin 5 farklı zamanlamalarla çalıştığı örnekler ile gösteriliyordu.

M@GIC
04/01/2010, 12:58
yeni multiair test etmek lazım Acaba bu rakamlar sadece kağıt üstün demi yoksa gerçek mi onu görmek gerek. yeni tekno bekleyip göreceğiz.
Furkan kardeşimize bilgilendirme için tşkler.

ABNEW
04/01/2010, 18:34
Mertin de belirttiği gibi multiairde sadece emme sübapları eksantrik milinden bağımsız olarak çalışmakta.Egsoz sübapları klasik yöntemle hareket ettiriliyor...

ugurozer
04/01/2010, 18:38
bir nevi supercharger mı yani şimdi?

Staje-R
04/01/2010, 20:41
Bu yazının doğruluğu kesin midir?


Gaz kelebeğinden mi bahsediyorsun?

Staje-R
04/01/2010, 20:42
Mertin de belirttiği gibi multiairde sadece emme sübapları eksantrik milinden bağımsız olarak çalışmakta.Egsoz sübapları klasik yöntemle hareket ettiriliyor...

Evet,denildiği gibi Multıaır motor tek eksantrikli.Emme subabları hidrolik sistem sayesinden çalışmakta.

Staje-R
05/01/2010, 00:30
Yazının bütününden bahsediyorum.

Kesin.Ama yakıt tüketiminde ben emin değilim.Bekleyecez görecez,kullanıcıları bizi bilgilendireceklerdir.Az mı yakar çok mu yakar,o da sizin bildiğiniz gibi sürücüye göre değişir.Eğer araç fabrika verilerinin belirttiği değerlere göre kullanırsak bence bu kararlarından kesin çıkar.