GP COSKUN
06/11/2009, 22:15
Trafik literatüründe 30 km/s hızla meydana gelen çarpışmalarda oluşan hasar 1 birim olarak tanımlanırken, 50 km/s hızla meydana gelen çarpışmalarda bu hasarın 9 kat arttığı bilinmektedir.
Emniyet kemeri; araç içinde meydana gelen ölümleri %45, ağır (https://www.diyadinnet.com/YararliBilgiler-1433&Bilgi=a%C4%9F%C4%B1rl%C4%B1k) yaralanmaları %50 oranında azaltmaktadır.
Ölümle olan yaralanmalar incelendiğinde baş boyun yaralanmalarının %37, omurga, göğüs yaralanmalarının %8 oranında olduğu görülmektedir
Araştırmalar 30 km/s hızla çarpmanın araç içerisinde bulunanların vücuduna etkisi 1.kattan düşmeye, 90 km/s hızla çarpmanın ise 10.kattan düşmeye eşdeğer olduğunu göstermektedir.
Yine araştırmalar bırakın yüksek hızları, 80 km/s hızla giden bir araçta yolculuk yapanların olası bir kazada ölme ihtimalleri, 30 km/s hızla giden araçtakilere oranla 20 kat daha fazla olduğunu göstermektedir.
Hız arttıkça sürücünün trafik çevresini algılama düzeyi yavaşlar. Göz 190 ile 200 derecelik bir alanı (https://www.diyadinnet.com/YararliBilgiler-1488&Bilgi=alan) algılar. Ancak araç kullanırken görme Açısı (https://www.diyadinnet.com/YararliBilgiler-1313&Bilgi=a%C3%A7%C4%B1) hız ile ters orantılıdır. Örneğin 35 km/s hızla görme açısı 104 derece iken, hızı 130 km/s’te çıkardığımızda bu Açı (https://www.diyadinnet.com/YararliBilgiler-1313&Bilgi=a%C3%A7%C4%B1) 30 dereceye düşer.
Emniyet kemeri; araç içinde meydana gelen ölümleri %45, ağır (https://www.diyadinnet.com/YararliBilgiler-1433&Bilgi=a%C4%9F%C4%B1rl%C4%B1k) yaralanmaları %50 oranında azaltmaktadır.
Ölümle olan yaralanmalar incelendiğinde baş boyun yaralanmalarının %37, omurga, göğüs yaralanmalarının %8 oranında olduğu görülmektedir
Araştırmalar 30 km/s hızla çarpmanın araç içerisinde bulunanların vücuduna etkisi 1.kattan düşmeye, 90 km/s hızla çarpmanın ise 10.kattan düşmeye eşdeğer olduğunu göstermektedir.
Yine araştırmalar bırakın yüksek hızları, 80 km/s hızla giden bir araçta yolculuk yapanların olası bir kazada ölme ihtimalleri, 30 km/s hızla giden araçtakilere oranla 20 kat daha fazla olduğunu göstermektedir.
Hız arttıkça sürücünün trafik çevresini algılama düzeyi yavaşlar. Göz 190 ile 200 derecelik bir alanı (https://www.diyadinnet.com/YararliBilgiler-1488&Bilgi=alan) algılar. Ancak araç kullanırken görme Açısı (https://www.diyadinnet.com/YararliBilgiler-1313&Bilgi=a%C3%A7%C4%B1) hız ile ters orantılıdır. Örneğin 35 km/s hızla görme açısı 104 derece iken, hızı 130 km/s’te çıkardığımızda bu Açı (https://www.diyadinnet.com/YararliBilgiler-1313&Bilgi=a%C3%A7%C4%B1) 30 dereceye düşer.