Orijinalini görmek için tıklayınız : Bolu Dağı daha çok can alacak
GP COSKUN
05/11/2009, 22:16
SEVGİLİ ARKADAŞLARIM
yavaş yavaş kış aylarına girdiğimiz şu günlerde sizlere böyle bir yazıyı yazmak istedim
kamyonculuğa başladığım 1994 ten bu yana istanbul -ankara arasında yer alan hep korkulu rüya olarak gördüğüm bolu dağı geçişi bu güne kadar bir çok trafik kazasına neden olmuş bu kazalardan % 35 ölümlü tarfik kazası olarak kayıtlara geçmiştir
bolu dağı geçişi özellikle kış aylarında aldığı yağış miktarı ve rakımının yüksek olması sebebi ile kar yağışının ve özellikle gece saatlerindek kuvvetli buzlanma nedeniyle birde buna yoğun sis eklenince sürücülerin ve seyahat eden yolcuların kabusu olmuştur
1990 yılında ihaleye çıkan ve 1993 yılında ilk kazma vurulan bolu dağı geçişi
projesi ancak 2007 yılında ulaşıma açılmıştır
bu projenin tamamlanmasıyla bolu dağı geçişi projesinin ulaşımı rahatlatacağı kazaları minimuma indireceği sanılarak bir takım yanlış hatalarla sonuç fiyaskoya dönmüştür .
projenin tamamlanmasına 1 yıl kala uluslararası lojisitk firmaların da baş şöför ve sevkiyat koordinatörü 4 arkadaşımla beraber karayolları genel müdürlüğüne ve ulaştırma bakanlığına konuyla ilgili 3 sayfadan oluşan bir yazı yazdık
ancak yazdığımız yazının içeriğinden olacakki aradan 3 yıl geçmesine rağmen hiç bir cevap veya açıklama alamadık
yazdığımız yazıda öncelikle bu tünelin hali hazırdaki şekilde ulaşıma açılmaması gerektiğini şimdiki eski yoldan daha vahim ve üzücü olayların yaşanacağını mühendis olmamamıza rağmen bu yanlıştan bir an önce vazgeçilmesi gerektiğini unsurlarıyla beraber yazdık
öyleki
yeni yapılan yolda özellikle ankara -istanbul yönünde dağı inişin çok tehliklei olacağını düz yol olarak tabir ettiğimiz eğimsiz yolda tünele giriş yapan araçların tünel içinde inişe başlayacağı 5780 metrelik tünelin sonunda eğim en yüksek noktaya ulaşıyor ve tünelden yani yağışsız ve rüzgarsız alandan ayrıca kuru zeminden bir anda ıslak ve kaygan zemine sert kuzey rüzgarlarıyla yoğun sisin içine gireceği bu sebebten tehlikenin eski inişe göre daha fazla olduğunu yazdık
ayrıca tünelin bitiminden sonra uzunluğu 4644 metreyi bulan 4 adet yüksek viyadüğün üstüne gelindiği bu viyadüklerin kuzey rüzgarlarını alarak özellikle kış aylarında yağış anında devamlı buz tutacağını tuzlamanın kesinlikle rüzgarın etkisiyle eriyen kar tabakasını 5 dakika gibi kısa bir sürede bildiğimiz cam yüzeyi gibi buza dönüştüreceğini bu tünelden çıkan araçları tabir yerindeyse buz pisti üzerine hemde iniş aşağı olarak göndermeye benzediğini açıkça belirttik
böyle bir zeminde özellikle tırların ve kamyonların çok çabuk kayacağını ve çok büyük kazalara neden olacağını yağış altında bu yolu açık tutmanın imkansız olacağını anlatmaya çalıştık
böyle bir geçit örneği olarakta isviçre alp lerindeki bern geçidini örnek almaları gerektiğini
bolu dağı projesindeki 25,5 km lik yolun tünel içi dahil kesinlikle yerden ısıtmalı olması gerektiğini ve buzlanmaya karşı isviçrenin kullandığı buz çözücü sıvı püskütme sisteminin kullanılması gerektiğini viyadüklerin kuzeye bakan taraflarının rüzgar panelleriyle örtülüp rüzgar girişinin engellenmesi gerektiğini sisin yoğun olduğu iniş tarafında ki tünel çıkışıyla viyadüklerin bitimine kadar projektörlü aydınlatma sişsteminin kurulması gerektiğini
detaylı şekilde yazdık
aksi halde bu yolun kış aylarında hemde önümüzdeki ilk kışta tam bir fiyaskoyla sonuçlanacağını yazdık ama kimseden ne bir cevap aldık ne de bir telefon
sizde bu geçen 2 sene zarfında bu yolda neler yaşandığını yağan her karda yolun kapanıp tarfiğin tekrar eski yoldan verildiğini gördünüz
bu yazıyı yazmamın nedeni sizleride kış aylarında bu yol ile ilgili bilgilendirmek ve ve önleminizi almanızı sağlamaktı
şahsen ben sorumluluğumda olan 25 aracın hiç birisinin ankara istanbul yönüne karlı buzlu havada tüneli kullanmalarına izin vermiyorum eski güzergahtan inmelerini uygulatıyorum
geçen sene ocak 21 de bir arkadaşımız tünel çıkışında 3. viyadükte trafik kazası sonucu arkadan başka bir tıra vurarak hayatını keybetti
şunu dikkate almanızı istiyorum
ölen arkadaşım 53 yaşında 33 senelik ağır vasıta şöförüydüve bu bolu dağını yaklaşık olarak herhalde bi 1000 defa geçmiştir
ama maalesef bu kadar tecrübeye bile bu yeni yoldan sağ sağlim boluyu inmek kendisine kısmet olmadı
lütfen kışın bu yolda dikkatli olun
başınızı ağrıttıysam özürdilerim
saygılarımla
06kaymak
05/11/2009, 22:31
hep korktugum yol...
Yazdıklarına katılmamak mümkün değil... Her zaman Bolu Dağı benimde en korktuğum yol olmuştur.
arabayla ankara istanbul ankara yapmıştım, bahardı yani bunları bilmiyorum ama düşünce gerçekten hepsi çok doğru. umarım en kısa zamanda gerekli düzenlemeleri yaparlar.
berkeraaa
06/11/2009, 02:39
Bolu tüneli herdaim berbat bir yoldu ve yazdıklarınızın hepsi çok çarpıcı.....Rant uğruna insan hayatı maalesef hiçe sayılmakta...uyarınız için teşekkürler...
imdesign
06/11/2009, 09:27
Doğru yeni yapılan yol o kadarda rantable değil.
eski yol kötüydü felan ama en azından dinlenme tesisine girdiğimde
elimde çayım yamaçtan aşağı bakmak hoşuma gidiyordu...
serdar2362
06/11/2009, 11:13
Hatırlatman için sağol kardeşim. Devlet mekanizması malesef kendi kurumları dışında gelebilecek hiçbir tavsiye ve öneriye açık değil bunu biliyoruz. Zamanında Adnan Kahveci de bu TEM otoyolu için önerge vermiş, yolun hatalı kısımları ile ilgili devleti uyarmıştı. Ve malesef o hatalı kısımda da trafik kazası sonucu eşiyle beraber hayatını kaybetmişti. Sonuçta vatandaş olarak ne dersek diyelim ne yaparsak yapalım hepsi boş devletin içinde bulunan sepet kafalı insanlar anlamakta zorlanıyor.
smartmavi
06/11/2009, 18:50
Çok haklısınız! Mükemmel bir sosyal sorumluk örneği sizinkisi ama tabii anlayana..
Gerçekten dikkatli olunması gereken bir yol burası.Tabi sadece dikkatli olmak yetmiyor, başka çözümler de üretilmeli...
GP COSKUN
12/11/2009, 22:30
Doğru yeni yapılan yol o kadarda rantable değil.
eski yol kötüydü felan ama en azından dinlenme tesisine girdiğimde
elimde çayım yamaçtan aşağı bakmak hoşuma gidiyordu...
eskiyol dediğiniz gibi kötüydü ama
dağı inecek olan herkes eski yolda daha dikkatli ve yavaş kullanıyordu
ama yeni yolda adam otoban diye yerde kar varmış buz varmış aldırış etmiyor birde yolun süratli yol olmasından böyle bir zeminde durmak gerçekten çok zor oluyor
aslında burada asıl sorgulanması gerekli olan şey ülkemizin karayollarında
kullanılan araçların aralarındaki yaş farklılığı ve bunun yanında teknoloji farkı da büyük önem kazanıyor
örnek vererek açıklıycak olursam eğer
diyelim sizin aracınız 2008 model asr ve abs sitemle donatılmış GRANDE PUNTO arkanızdada 1993 model şahin doğan veya reno 9
siz böyle bir zeminde frenleme yaptığınızda 200 metrede rahatça duruyorsunuz ama sizin için ve arkanızdaki araç için asıl tehlike burada
başlıyor arkanızdaki asr siz ve abs siz olan araç sizin aracınızın frenleme kabiliyetine sahip olmadığından arkanızda duramıyor ve böyle bir otobanda olası bir zincirleme kazanın ilk ayağı başlamış oluyor
denk güçlerin mücadelesi olmuyor yani
GP COSKUN
16/11/2009, 22:13
bayram tatili yaklaşıyor yola gidecek arkadaşlarımız var
konuyu güncelleyelim
Arkadaşlar bugun akşam 5 saatlerinde bir müşterimle konuştum.Ankaradan istanbul istikametine yol alıyormuş.Söz konusu bolu dağı çıkışında maalesef gizli buzlanmadan dolayı tır dönmüş kısa sürede trafiğe açılmış galiba..Kendiside ufak bir kaza yaşamış..Bu yolu kullanan arakdaşlarımız özellikle bu kış aylarında o yola oldukça dikkat etsin.Hatta imkanı varsa ve aracında zincir varsa dağ yolunu kullansın.Çünkü viyadükte çoşkun abinin belirttiği gibi ne rüzgarlıklar ne ısıtma ne panel ne solüsyon hiçbirşey yok..Bu yolda çok can yanacak.Temennimiz Kimsenin canına ve malına bişey gelmemesidir...
Coşkun abinin uğraşları sonucu nekadar dilekçe gönderilsede o yolu kış aylarında maalesef açık tutyorlar..O yolu kullanacak arakdaşlar tünel çıkışında sağ şeritten hızlarını 20-30 lara kadar indirip viyadüğü geçene kadar o hızda gitmelerini tavsiye ederim..Unutmayın buza ne lastik ne bişey etki eder..4 teker hiçbirşeyin şakası olmaz...
tolgaank88
03/02/2010, 01:40
o yol komple berbat
bolu için soylenen herşey dogrudur
ancak bir şey daha ekleyeyim istanbuldan ankaraya gelenler için
boluyu geçince ohh kurtulduk deyipte son surat gelmeyin çünkü önünüzde daha yuksek olan cankurtaran var (ankaraya 100 km uzaklıkta) pazar gunu istanbuldan donuyordum boluda hiç birşey yoktu ancak cankurtaranda çok feci sis ve yer yer kar yagısı vardı.
ufak bir ekleme bolu dağı rakım:945m
cankurtaran rakım:1520m
narkoz30
03/02/2010, 10:13
Bi abanta gidelim desek ailecek oturup düşünüyor ve kös kös evde kalıp ps3 de oynamaya karar veriyorum bu havalarda kar görecez diye ölümcül boludağını çıkmak çok zor insanı kötü kötü düşündürüyor hayatın bu kadar ucuz olduğu bir ülkede bolu dağı ve viyadükler tüneller falan çok komik ayrıntılar. Antalyadaydım geçen ay Eşimle beraber aksı bozuk oldugunu sonradan anladıgım kiralık bir palio ile Yanlış yoldan saklıkente gittik kemer yolundan değilde arkadan üstelik 50-60 km dolanarak (cep telefonundaki gps e inanmayın) :D öyle uçurumlar ve yolları olmayan geçitlerden geçtik ki palio iyi dayandı doğrusu. İnanın asfaltsız uçurumlardan ve buzlu yerlerden geçerken ölüm korkusunu yaşıyorsunuz üstelik antalyanın turistlik bölgesinde ne yazık ki yol yok olan yerler de çökmüş bozuk devletimizin oralara yatırım yapacak gücü yok ölen öldüğü ile kalıyor çok ucuz hayat çok.
Devletin can damarı sayılabilecek büyük otoyollardaki bu vurdum duymazlığı diğer ülkeleri örnek almayışı bir de üstüne üstlük avrupa birliği aday adayı olan ülkemizi rezil edişi ilk değil. Bu ölümler dursun bu insanfsızlığa bir son verilsin en önemli şey yol bakım ve onarımıdır hayatlarımız yollara emanet o kadar vergi ödüyoruz neden hala düzgün otoyollara tam olarak kavuşamayız anlamam.
barbar74
03/02/2010, 14:29
Gerçektende çok dikkatli olunması gereken tehlikeli bir yol... Beni her geçişimde strese sokan yegane yollardan birisi...
GP COSKUN
03/02/2010, 14:32
evet arkadaşlar bolu dağı tüneli saat 11,30 itibarı ile 2 tırın kayması sonucu
yol ulaşıma kapandı
6 araç zincirleme kazaya sebeb olmuş
ölen yok 4 kişi hafif yaralanmış
ankaradan istanbul yönüne araç konvoyunun 6 km ye ulaştığı bildiriliyor
daha çooooook uzar o konvoy coşkun abi :(
GP COSKUN
07/02/2010, 00:42
daha çooooook uzar o konvoy coşkun abi :(
tek temennimiz uzamaması üzücü kazaların yaşanmaması fakat
bu tünel bu şekilde hizmet vermeye devam ettiği müddetçe
maalesef daha çok kaza da olur ölen de olur yaralananda olur
saatlerce yolda kalanda
işin garibi tünel içinde radyo frekansından bilgilendirme sistemi var
karlı ve buzlu havada yapılan uyarı her zamanki uyarıyla aynı
(SAYIN SÜRÜCÜLER TÜNEL İÇİNDE AZAMİ HIZ 50 KM DİR BUNA UYMAYAN ARAÇLARA CEZA KESİLECEKTİR )
halbuki aşağıdaki gibi bir uyarıyı yayınlamakta hiç zor olmasa gerek
(SAYIN SÜRÜCÜLER TÜNEL BİTİMİNDE AŞIRI BUZLANMA VE YOĞUN KAR
YAĞIŞI NEDENİYLE TÜNEL İÇİNDE HIZINIZI AZALTIP TÜNEL ÇIKIŞINDAKİ VİYADÜKLERE DAHA DİKKATLİ GİRİN ARAÇLAR ARASINDA EN AZ 200 METRE TAKİP MESAFESİ BIRAKIN )
gibi bir sesli uyarı sistemi devreye sokulabilir
Arkadaşlar ben karayollarında çalışıyorum.akıncı çeltikçi ve cankurtaran bizim sorumluluk alanımız.geredeye kadar.eskiden şehir efsanesi sandığım ama doğru olan bi olayı anlatayım.ankara istanbul arasında olan otoyol aslında istikamet olarak yanlış bir güzergah izlemiştir.olması gereken ankara ayaş beypazarı nallıhan ve oradan bolu güzergahına çıkış.fakat dönemin milletvekillerinden bazıları ve bikaç bakan sırf kendi bölgelerinin menfaatine olduğu için kulis yapmış ve güzergahı hem iklim hem yol koşulları müsait olmayan bu yollardan gitmesine sebep olmuştur.eğer doğru güzergah seçilmiş olsa yol hem daha kısa hem daha düz hem tünelsiz olacaktı.bu kadar can ve mal kaybı olmayacaktı.güzergahın yanlış seçilmesi sadece yapım maliyetini değil şuan da devam eden bakım onarım maliyetlerinide çok yükseltmiştir.işte bu yöneticiler vatanlarını bu kadar seviyorlar ve halen mevcut iktidar anlayışıda bu düşüncenin devamıdır.
vallaha ağzına sağlık ne güzel söylemişsin adamlar kendi keyiflerine bunu yapmışlar inanamıyorum yaa
GP COSKUN
10/02/2010, 23:35
Arkadaşlar ben karayollarında çalışıyorum.akıncı çeltikçi ve cankurtaran bizim sorumluluk alanımız.geredeye kadar.eskiden şehir efsanesi sandığım ama doğru olan bi olayı anlatayım.ankara istanbul arasında olan otoyol aslında istikamet olarak yanlış bir güzergah izlemiştir.olması gereken ankara ayaş beypazarı nallıhan ve oradan bolu güzergahına çıkış.fakat dönemin milletvekillerinden bazıları ve bikaç bakan sırf kendi bölgelerinin menfaatine olduğu için kulis yapmış ve güzergahı hem iklim hem yol koşulları müsait olmayan bu yollardan gitmesine sebep olmuştur.eğer doğru güzergah seçilmiş olsa yol hem daha kısa hem daha düz hem tünelsiz olacaktı.bu kadar can ve mal kaybı olmayacaktı.güzergahın yanlış seçilmesi sadece yapım maliyetini değil şuan da devam eden bakım onarım maliyetlerinide çok yükseltmiştir.işte bu yöneticiler vatanlarını bu kadar seviyorlar ve halen mevcut iktidar anlayışıda bu düşüncenin devamıdır.
güzergaha hiç girmiyorum zaten
gerededen sonra cankurtaran dan itibaren ankaraya kadar in çık
böyle otobanmı olur kardeşim
bunu çizen mühendisi öpmek lazım
bizim araçlarımız halen ağar tonajla bu yola girmiyor
gerdeden eski yola girip akyarma dan aşağı kızılcahamam kazan üzeri
gidiyor ankaraya otobandan gidemiyor çünki balatalr dayanmıyor hele yazın ne kampana kalıyor ne balata kavurup atıyor sırf bu yol yüzünden
bozkurt0632
11/02/2010, 15:21
bolu tünelini mümkün olduğunca kullanmıyorum. arkadaşların yazdıkları sebeplerin haricinde bir büyüğümüzün dediği kadarıyla bolu depreminden sonra viyadüklerde de herhangi bir çalışma yapılmamış . sağlam mı sağlam ölece bırakılmış. herhangibir takviye veya düzetlme yapılmamış. ayrıca tünelden geçtiğinizde fazladan para ödeniyordu.(4-5 tl) son uygulamalarla bunuda engellemişler. tüleni kullansanızda kullanmasanızda aynı parayı ödüyorsunuz. hem canınızın, hemde malınızın tehlikede olduğu bir yola başka nerde para veriliyordur merak ediyorum. :)
gerçekten korku filmi gibi bolu tüneli
Hala güncelliğini koruyan ve malesef hala bir ilerleme kaydedilememiş bir konu, bugünlerdeki reklam olayını saymıyorum bile ;)
o reklamda bile sadece kamyon var zamlardan sonra kimse yola çıkamamış :)
GP COSKUN
17/02/2012, 19:06
m.milliyet.com.tr (https://gundem.milliyet.com.tr/tir-lar-kaydi-bolu-dagi-gecisi-kapandi/gundem/gundemdetay/17.02.2012/1504482/default.htm)
aynı tas aynı hamam aynen devam
SON DAKİKA...Bolu Dağı kar nedeniyle ulaşıma kapandı - Hürriyet Gündem (https://www.hurriyet.com.tr/gundem/19938710.asp)
Yapımına çok sövdüğünüz Bolu Dağı Tüneli'ne emek vermiş mühendislerden biri de benim.
Güzergah konusunda zamanın politik menfaatlerinin kurbanı olmuş bir güzergah bu doğru.
Ama Tünel'in yapımından ötürü gelen aksamaların yaşandığı anlatılıyor sürekli.
Eskiden bolu dağında her sene kar yağışında en az bir kere 24-48 saat arası yol kapanır ve insanlar mahsur kalırlardı.
bugün trafiğe kapatılma süresi 1 saati bulmuyor. kapanma sebebi de çoğunlukla hız uyarılarını dikkate almayan tır sürücüleri oluyor.genelde hız limitlerine uymayarak makaslamaya sebebiyet veriyorlar.
Tünelin en problemli yeri istanbul tarafındaki çıkışta günlenme görmeyen kesimdi. burasını yıkayacak solüsyon püfkürtme sistemleri geliştirildi. tünel ilk hizmete girdiğinde bazı baskılardan dolayı eksikleri ile hizmete açıldı. sonra bu eksiklerin zamanla giderilmesi yoluna gidildi.
Tünel sonuçta bana ait değil, menfaat de sağlamıyorum. ama siz bir de bolu dağından sürekli geçmek zorunda kalan kamyon şöförlerine , tır şöförlerine sorun iş tünel iş görüyor mu, görmüyor mu.
Ama herkes korkusunda, endişesinde, eleştrisinde haklıdır. çünkü sizin zorluklarla ödediğiniz vergilerle yapılan bu tür hizmetlerde, en iyisini görmek her zaman hakkınızdır.
bende martta istanbula gidicem konuyu bi güncelliyim iyileştirme yapıldımı diye diyordum...
ne yapsam bilemedim.
Burası otoyolmu? yok artık. bu hale gelene kadar bi çalışma yapılmamışmı
https://webtv.hurriyet.com.tr/2/28445/0/1/bolu-dagi-kar-nedeniyle-ulasima-kapandi.aspx
tırlar kayıp makaslamış yine yolu. sürekli olan şey malesef. 3 tır birden kaymış
salı günü kırıkkaleden istanbula sabah saat 06:00 yola çıktım. cankurtaranı rahat çıktım ancak sol şeritte kar vardı.
neyse söylenen doğru ankara'dan istanbul'a giderken tünel içi dahil viyadükler eğimli. yol ve hava sıcaklığı müsait olduğundan 110'a kadar hızlandım hemde gaza dokunarak. viyadükler buz tutmuştur diye hızı azalttım.
şimdi herşeyi devletten beklememek gerekir. adamlar tünele girmeden kocaman kocaman yazmışlar hızınızı azaltın tünelde radar var 70 le gidin demişler. biz ne yapıyoruz tünelde 120 basıyoruz. devlet tünelden geçenlerin başına nöbetçi dikmek zorunda değil yapmayın Allah aşkına efendi gibi gidildiğinde gayet güvenli bir yol yeterki kurallara uyun.
GP COSKUN
18/02/2012, 01:19
önemli olan açık hava koşullarında yolun açık olması değil
uluslararası erişme kontrollü yol olarak geçen bu yolun ağır yol ve hava şartlarında da açık tutulabilmesidir
eğer bunu başaramıyorsanız bir yerlerde hata veya eksikler var demektir
biz bunları dile getirmeye çalıştık
Coşkun bey, trafikteki tıkanma genellikle tır makasları sonucunda oluyor. bu herhangi bir yolda olabilir fakat bolu tünelinde olduğu zaman haber oluyor. tıpkı karın istanbulda yağdığı zaman haber niteliği taşıyıp diğer yerlerde yağınca haber niteliği taşımadığı gibi. yarım saatlik bir tıkanmadan söz ediliyor bugun ki hatırlayınız eskiden neredeyse 48 saat insanlar mahsur kalıyor, bu durum artık kabullenilmiş vaziyetteydi.
ama şu konuda size kesinlikle katılıyorum ankara istanbul otoyol güzergahı gümüşova-gerede üzerinden olmamalıydı.
Bitmeyen Bolu Tuneli'ni bu hukumet cok kisa surede farkli guzergahtan hizmete acti once tebrik ediyorum. Eksiklikleri de gidereceklerine inaniyorum.
Yalniz bir konu daha var ki. O da isteyen istedigi kadar tecrube veya baska bisey desin. Bu ulkede ehliyet almanin cok kolay oldugu ve hicbir kontrol mekanizmasinin olmadigidir. Unutmayin ki ulkemizde trafik kazalarinin cogu surucu hatasindan kaynaklaniyor.
Umarim devlet bu konuya da el atar ve artik sadece ehliyeti verip birakmaz. Bunun takibinide yapar..
Su memlekette araba kullanmanin ne demek olduguni bilmeyipte, o kadar cok arac kullanan varki. Buna da bir care bulmak lazim herseyden once.....
Sent my GT-I9100 using
Saglam hortlamis konu.. Ama hepimiz icinde iyi olmis su kis gunlerinde..
Bolu tunelinde kocaman kocaman yaziyor 70 ile gidin diye.. 70-75 ile gidiyoruz.. Kamyonlar tirlar tunelde sellektor korna yapiyor.. Su hiz ihlali cezalarini devlet ivedilikle kisilere postalamali.. Belki para odemekten bikar ve yavaslarlar..
Tunel cikisindan ankara istikametine gidiste dik inis cikislari nedeniyle hem son derece tehlikeli hemde muhendislik acisindan yanlis hesaplanmis.. Kurp dedigimiz bu inis cikis ve virajlar ust limitte hesaplanmis.. Kazi dolgu masraan kacmak icinde egimler artirilmis..
Tunelin istanbul cikisinda ise yolun egimini ve viyadukleri sorgulamiyorum fakat isitma sistemi cok kolay sekilde uygulanabilir.. 10 derece altina sensorlu sekilde yerlestirilebilir.. Alttan isitma olmasi su saatten sonra cok yuksek maliyetli olacagindan sicak hava fanlari koyulabilir.. Yalniz bunda da soyle bir problem soz konusu.. Yeterli bakim ve zamaninda kontrol yapilmaz ise isitma sistemi calismayan fan sogutma etkisi yapar ve don olayini hizlandirir.. Bu nedenle maliyete goz yumup asfalti parca parca kaldirarak isitma sistemi dosenmesi en dogrusu olur..
Sonucta bu yol gerek baski sonucu gerekse yetersiz hesap ve tetkik sonucu yanlis muhendislik eseridir.. Bir sekilde yanlislari bazi maliyetlere katlanarak azaltmak gerekir.. Fakat hic bir zaman yeniden yol yapmadiklari surece fay hattinin tam uzerinden gecen bu yolun hatasi sifira indirgenemez..
Sent my iPhone using
saglam hortlamis konu.. Ama hepimiz icinde iyi olmis su kis gunlerinde..
Bolu tunelinde kocaman kocaman yaziyor 70 ile gidin diye.. 70-75 ile gidiyoruz.. Kamyonlar tirlar tunelde sellektor korna yapiyor.. Su hiz ihlali cezalarini devlet ivedilikle kisilere postalamali.. Belki para odemekten bikar ve yavaslarlar..
Tunel cikisindan ankara istikametine gidiste dik inis cikislari nedeniyle hem son derece tehlikeli hemde muhendislik acisindan yanlis hesaplanmis.. Kurp dedigimiz bu inis cikis ve virajlar ust limitte hesaplanmis.. Kazi dolgu masraan kacmak icinde egimler artirilmis..
Tunelin istanbul cikisinda ise yolun egimini ve viyadukleri sorgulamiyorum fakat isitma sistemi cok kolay sekilde uygulanabilir.. 10 derece altina sensorlu sekilde yerlestirilebilir.. Alttan isitma olmasi su saatten sonra cok yuksek maliyetli olacagindan sicak hava fanlari koyulabilir.. Yalniz bunda da soyle bir problem soz konusu.. Yeterli bakim ve zamaninda kontrol yapilmaz ise isitma sistemi calismayan fan sogutma etkisi yapar ve don olayini hizlandirir.. Bu nedenle maliyete goz yumup asfalti parca parca kaldirarak isitma sistemi dosenmesi en dogrusu olur..
Sonucta bu yol gerek baski sonucu gerekse yetersiz hesap ve tetkik sonucu yanlis muhendislik eseridir.. Bir sekilde yanlislari bazi maliyetlere katlanarak azaltmak gerekir.. Fakat hic bir zaman yeniden yol yapmadiklari surece fay hattinin tam uzerinden gecen bu yolun hatasi sifira indirgenemez..
Sent my iphone using
+1283
vonali26
18/02/2012, 17:18
Arkadaşlar memleket gerçekten çok sahipsiz.
Proje hatalı olabilir ama mevcut durumda ne yapıldığı çok daha önemlidir bence.
DENETİM. Sizce yeterli denetim var mı yol güzargahında? YOK! Tır lar ve kamyonlar tünelde korna çalıyor arkadan biz 70 le giderken. Bu nasıl bir denetim anlayışı.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.