Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : Benzin, Mazot, Gaz ve HİDROJEN...!



serdar2362
07/10/2009, 12:55
Arabalarımız, kazancımızın büyük bir kısmını yakıta harcarken dünyada alternatif enerji kaynakları araştırılmakta ve bazı araba markaları'da bu yönde atılımlarını yapmaktadır. Örneğin BMW hidrojen ile çalışan modellerini piyasaya sürmüş bile. Singapur ve adını hatırlayamadığım birkaç ülke benzin istayonu gibi hidrojen istasyonlarını ülkelerinde yaygınlaştırmaya devam ediyor.
Ülkemizde'de bu araştırmalar var. Erciyes Ünv. Hidrojenle çalışan araba yaptı ve 1 LT hidrojen ile 2500 Km yol gidebilen arabayı tanıttı.
Biz burada arabalara ne kadar yakıt koklatırız diye düşünürken ve aslı astarı bilimsel olararak kanıtlanmamış bir takım apareyleri (EKO 66 gibi) tartışırken bakın yakıtlar ne kadar yol ve para harcıyor.

1 LT Benzin..............Yaklaşık 15 KM. ..............Yaklaşık 3,02 TL.
1 LT Mazot..............Yaklaşık 22 KM. ...............Yaklaşık 2,51 TL.
1 LT Gaz ................Yaklaşık 12 KM. ...............Yaklaşık 1,25 TL.
1 LT HİDROJEN.........Yaklaşık 568 KM. ............Yaklaşık 0,80 TL.

Ayrıca:
1 ton kömür- benzine dönüştürme-otobüs çalıştırma-708 km yol alır.
1 ton kömür-elektriğe dönüştürme-otobüs çalıştırma-772 km yol alır.
1 ton kömür-hidrojene dönüştürme-otobüs çalıştırma- 1 030 km yol alır.

Yukarıdaki değerler ortalama ve yaklaşık değerlerdir. Amaç hidrojenin ne menem bi şey olduğunu göstermektir.:siritma:

sersev
07/10/2009, 13:13
petrol tamamen kurumadan bu aracları pıyasaya sureceklerını zannetmıyorum serdar abi

zaten turkıyede bu araclar cıksa hıdrojen ıstasyonları yaygınlassa emınım kı uzerıne konucak vergılerle petrol fıyatlarını yakalayacakdır :)

onun ıcın ha benzin olmuş ha mazot olmuş ha hıdrojen olmuş farketmıyecek

not: yuzde yüz su ıle calışan araba olsa hemde bız bulsak lıtresı 2 mılyon olur zaten :)
bir not daha...:)....ınanmıyorum ayrıca benzın kaynaklarının kuryacagına alternatif enerjı kaynagı aramalarının sebebi yıne ranttır hıdrojenli araba yapdık dıyecekler arabanın fıyatı 50.000 eurodan baslıyacak bız gelısmemıs ulkelerın sömürülmesi ıcın kapitalist duzenın oyunları bunlar

serdar2362
07/10/2009, 13:17
Zaten dediğin gibi olacağını bilim adamları da söylüyor. Ama ilk yaygınlaşma zamanında benzin fiyatını dahi geçeceğini sonradan gerek rekabet gerek talep artışından en ucuz yenilebilir enerji kaynağı olacağını iddia ediyorlar

FunTastik
07/10/2009, 14:59
petrol tamamen kurumadan bu aracları pıyasaya sureceklerını zannetmıyorum serdar abi

zaten turkıyede bu araclar cıksa hıdrojen ıstasyonları yaygınlassa emınım kı uzerıne konucak vergılerle petrol fıyatlarını yakalayacakdır :)

onun ıcın ha benzin olmuş ha mazot olmuş ha hıdrojen olmuş farketmıyecek

not: Yuzde yüz su ıle calışan araba olsa hemde bız bulsak lıtresı 2 mılyon olur zaten :)
bir not daha...:)....ınanmıyorum ayrıca benzın kaynaklarının kuryacagına alternatif enerjı kaynagı aramalarının sebebi yıne ranttır hıdrojenli araba yapdık dıyecekler arabanın fıyatı 50.000 eurodan baslıyacak bız gelısmemıs ulkelerın sömürülmesi ıcın kapitalist duzenın oyunları bunlar


+ 1000

GP COSKUN
07/10/2009, 15:01
serdar abi yaptığın araştırma çok güzel
eline sağlık
yalnız bende bir şey ekliyeyim
şu anda benzinin rafineriden çıkışı vergisiz fonsuz çıplak litre fiyatı 80 kuruş civarı
yani kısaca başımızdakiler varoldukça biz hidrojenide 4 tl den aşağı alamayız
onunda bir kuralını bulurlar
ama bir litreyle gidilen yol oldukça yüksek
keşke demekten başka bir şey gelmiyor içimden

ABNEW
07/10/2009, 15:28
Coşkun 80 Kuruş diyecektin sanırım :)

Denildiği gibi vergi, rant derken birim fiyat yine tavan yapar bizde:)

GP COSKUN
07/10/2009, 15:52
Coşkun 80 Kuruş diyecektin sanırım :)

Denildiği gibi vergi, rant derken birim fiyat yine tavan yapar bizde:)



hemen düzeltiyorum
sağol

ABNEW
07/10/2009, 16:28
hemen düzeltiyorum
sağol

Ben de Coşkun iyiki başımızda değil diyordum :)

Önceden de belirttiğim gibi en ekonomik yöntem elektrik motoru ve batarya.Emisyon sıfır, üretim maliyeti düşük, tek sorun batarya ve şarj durumu, bunun da üstesinden kolaylıkla gelinir...

serdar2362
07/10/2009, 16:41
Ben de Coşkun iyiki başımızda değil diyordum :)

Önceden de belirttiğim gibi en ekonomik yöntem elektrik motoru ve batarya.Emisyon sıfır, üretim maliyeti düşük, tek sorun batarya ve şarj durumu, bunun da üstesinden kolaylıkla gelinir...

Aman kimse duymasın yoksa elektriğe zam gelir.:D

ABNEW
07/10/2009, 17:31
Aman kimse duymasın yoksa elektriğe zam gelir.:D

Haklısınız Serdar Bey, zaten genel anlamda bahsettim elektrik sisteminden, bizde bu da ekonomik olmaz:)

hazemanyagi
08/10/2009, 12:28
En son dizel teknolojisi ve sentetik dizel tipi yakıtın kombinasyonu olan Shell V-Power Diesel+GTL teknolojisi yeni nesil dizel araçlar için üretildi. GTL katkısının kükürt değeri çok düşük iken setan sayısı sıradan dizellere göre daha yüksek. Yeni yakıt, içerdiği formül ile sıradan dizellere göre daha temiz ve verimli bir yanma sağlıyor, tortu birikmesinin önüne geçiyor, motoru sürekli temizleyerek ömrünü uzatıyor ve performansını daha da artırıyor

bu yakit iyi midir?

serdar2362
08/10/2009, 12:34
En son dizel teknolojisi ve sentetik dizel tipi yakıtın kombinasyonu olan Shell V-Power Diesel+GTL teknolojisi yeni nesil dizel araçlar için üretildi. GTL katkısının kükürt değeri çok düşük iken setan sayısı sıradan dizellere göre daha yüksek. Yeni yakıt, içerdiği formül ile sıradan dizellere göre daha temiz ve verimli bir yanma sağlıyor, tortu birikmesinin önüne geçiyor, motoru sürekli temizleyerek ömrünü uzatıyor ve performansını daha da artırıyor

bu yakit iyi midir?


Bilemiyorum ama bildiğim şu ki tüketici her zaman en ucuz ve en uzun süreli kullanabileceği malı almaya çalışır. Yukarıda verdiğim değerlere (yol+para)göre bahsettiğiniz yakıt da yüksek verimli ise elbette iyidir.